abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45666114
Oh Sjak, wat een schrik!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:03:24 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_45666240
he sjak.... bterschap meid!
stormy waters...
sailin'
pi_45666430
Sjak, gelukkig dat er geen gekke dingen ontdekt zijn bij jou. Doe maar ff lekker rustig aan!

HA vond dat het nog wel even kan wachten tot maandag. Intussen moet ik rustig aan doen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_45667145
Sjak

PV lekker op het gemakje doen hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45667602
Sjak, wat een schrik. Heb het zelf gehad, maar dan in mindere mate. Ook iets met darmen, heb er pillen voor. Gelukkig was de bloeduitslag goed.

PV, doe kalm aan!
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:26:50 #131
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45668594
Sjak, wat schrikken... Dikke kus, en ik hoop dat het je lukt even gas terug te nemen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45669434
Zorg goed voor jezelf Sjak!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:09:20 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45669884
Oeh Mwana... Dat is echt een rotsituatie zeg. Ik hoop dat er zich een oplossing aandient.
Djeez, wat een lame reactie, maar ik weet nu niet wat anders te zeggen.

Sjak, gelukkig is er vooralsnog niets ernstigs aan de hand.
En PV, ben jij er gerust op om het weekend af te wachten?

Ik merk zelf dat ik behoorlijk op mijn tenen en mijn tandvlees loop. Ik laat mezelf gek maken. Eerst dat gedoe over BV, dat het om de 5 uur zou moeten. Nu weer dat Thies niet goed inslaapt. En als klap op de vuurpijl opperde vanmiddag een vriendin dat Thies zich mss wel kon vervelen. Ik voel me zó onzeker nu...

Vanmiddag bij J aangekaart om het slapen eens onder de loupe te nemen. Hij heeft eea even erg goed voor me gerelativeerd. "Eerst moest het voeden in een strakkere structuur, een halve dag later weer niet. Nu is het slapen weer niet goed. Jij ziet de laatste dagen overal een probleem in terwijl het hardstikke goed gaat met Thies." Hm, ja. Is ook wel zo.

Maar ik voel me onzeker en gespannen. Thies zóu toch alleen moeten kunnen inslapen? Waarom jengelt hij zo veel? (Mijn vriendin vond het overigens helemaal niet veel..). En dat voeden, als ik straks werk, dan moet hij 3x een flesje, en hij houdt niet van flesjes. Dus dan is het toch wel fijn als er wat meer tijd tussen de voedingen inzit zodat hij maar 1 flesje hoeft. En zou hij zich écht vervelen? Ik bied hem toch regelmatig een nieuw speeltje aan, we zingen en dansen samen....
Blablablaaaaaahblleeeeggghh.

Ik moet de knop weer zien te vinden om hem om te zetten. Tot vorige week voelde ik me helemaal top en zag ik geen probleem. En Thies voelt natuurlijk ook haarfijn aan dat zijn mama gespannen is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_45669914
Sjak, fijn en toch weer niet.

'k Kwam vandaag thuis, en had een beetje een deja vu. A. uitgeput op de bank, Eva in bed, beetje liggen mekkeren. Hij had het helemaal gehad, de hele dag was ze aan het jammeren geweest, wilde niet slapen, niet spelen, niet op de arm. En nu was het: 'hier is je kind, zoek het maar uit'. Deja vu, deja vu, want ik heb dat ook wel eens bij hem gedaan (ga het topic niet opzoeken ). Gelukkig, ik ben heel normaal, want hij (de rust zelve met Eva) heeft het ook.
Oja, dus ik geef haar haar flesje (bij hem wilde ze niet) en maar lachen naar mij, en praten, en leuk doen. Kon ik me zo over opvreten, een maandje geleden. Hele dag mekkeren tegen mij, en lief tegen papa.
't Is een gek kind, en ze voelt ons haarfijn aan. Jij chagrijnig, dan ik ook!
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:11:46 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45669988
Tot zover mijn hersenspinsels. Moest het even kwijt.

B-M, hoe gaat het inmiddels met werken? Went het al? of staat het je steeds meer tegen?
En PM, hoe loopt dat nu bij jou?
pi_45670046
Moonah, al die goede adviezen... Lekker niets van aantrekken. en nu kom ik er nog met één...
Weet je wat ik niet snap? Waarom zou je nu voor die paar dagen dat je werkt, je hele week omgooien. Je ziet het vanzelf, misschien neemt hij een flesje minder overdag, en dat haalt ie dan 's avonds wel weet bij je in. Als je het nu toch geen probleem vindt, laat het toch lekker zo. Volg je gevoel maar hoor. Ja, ik weet, en dat gevoel zegt elke keer wat anders.
En ik vermoed dat na een paar keer oefenen, Thies best alleen kan slapen. Maar of mama dat al kan?...
Eva
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:13:25 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670058
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef linda856763 het volgende:
't Is een gek kind, en ze voelt ons haarfijn aan. Jij chagrijnig, dan ik ook!
Zo werkt het dus ook met Thies en mij.

Fijn voor je dat je zo enthousiast werd begroet! (Door je dochter dan.... ).
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:15:04 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670135
Linda, je zegt het heel goed..... Tnx.
Ik moet gewoon mijn gevoel blijven volgen. Waarom laat ik me er dan zo vaak vanaf brengen?
En idd, die twee dagen (2!!!) per week werken.....
En zou mama het al kunnen...? je kent me al goed!
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:15:32 #139
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45670151
Moonah, ik heb het net even opgezocht (ik weet niet uit mijn hoofd hoe oud jullie droppies zijn ).
Maar Thies is pas drie maanden joh . Toen lagen wij nog hele avonden met Freek op de bank . En deed ie slaapjes van max drie kwartier overdag, ook niet zonder hulp trouwens.

Komt goed, probeer niet te krampachtig te zijn in dingen in de structuur te duwen. Voorlopig ben je nog thuis, en je zult zien dat het op een dag ineens allemaal veranderd. Geen zorgen, go with the flow, komt vanzelf goed. Echt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:17:37 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670232
Oh Leah, weer opgelucht dat er nog iemand is bij wie het ging zoals het bij ons gaat.
Tnx.

Ehm, en dan neem ik aan dat het bij jullie dus gewoon ook goed is gekomen?
pi_45670352
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:09 schreef Moonah het volgende:
Oeh Mwana... Dat is echt een rotsituatie zeg. Ik hoop dat er zich een oplossing aandient.
Djeez, wat een lame reactie, maar ik weet nu niet wat anders te zeggen.

Sjak, gelukkig is er vooralsnog niets ernstigs aan de hand.
En PV, ben jij er gerust op om het weekend af te wachten?

Ik merk zelf dat ik behoorlijk op mijn tenen en mijn tandvlees loop. Ik laat mezelf gek maken. Eerst dat gedoe over BV, dat het om de 5 uur zou moeten. Nu weer dat Thies niet goed inslaapt. En als klap op de vuurpijl opperde vanmiddag een vriendin dat Thies zich mss wel kon vervelen. Ik voel me zó onzeker nu...

Vanmiddag bij J aangekaart om het slapen eens onder de loupe te nemen. Hij heeft eea even erg goed voor me gerelativeerd. "Eerst moest het voeden in een strakkere structuur, een halve dag later weer niet. Nu is het slapen weer niet goed. Jij ziet de laatste dagen overal een probleem in terwijl het hardstikke goed gaat met Thies." Hm, ja. Is ook wel zo.

Maar ik voel me onzeker en gespannen. Thies zóu toch alleen moeten kunnen inslapen? Waarom jengelt hij zo veel? (Mijn vriendin vond het overigens helemaal niet veel..). En dat voeden, als ik straks werk, dan moet hij 3x een flesje, en hij houdt niet van flesjes. Dus dan is het toch wel fijn als er wat meer tijd tussen de voedingen inzit zodat hij maar 1 flesje hoeft. En zou hij zich écht vervelen? Ik bied hem toch regelmatig een nieuw speeltje aan, we zingen en dansen samen....
Blablablaaaaaahblleeeeggghh.

Ik moet de knop weer zien te vinden om hem om te zetten. Tot vorige week voelde ik me helemaal top en zag ik geen probleem. En Thies voelt natuurlijk ook haarfijn aan dat zijn mama gespannen is.
Als jij zo gestressed bent ,dan voelt Thies dat, Moonah, en dat kan ook een reden zijn van zijn onrust (als er al sprake is van onrust, ms denk jij dat enkel, maar dat kan ik niet beoordelen).

je denkt duidelijk veel te veel na, vraagt m.i. veel te veel en te vaak advies, krijgt van alles te horen, de een zegt dit, de een zegt dat, ergo minder lezen, minder lullen, minder piekeren, meer op JOUW gevoel afgaan, je kind herkent dat, hij heeft 9 maanden in je buikje mogen genieten van jouw hartslag, je emoties die ook onuitgesproken voelbaar zijn.

jij bent een intelligente vrouw, vertrouw daar eens gewoon op, naast je moeder instinct, en luister eens niet zoveel naar hoe anderen het doen, hoe vaak die voeden, hoe lang hun kotertjes slapen, luister nu even enkel naar mij

relax dame, relax, jij doet het goed, en zodra je je dat realiseert, en durft te geloven dus, doet Thies het ook goed
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:22:49 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670452
Wederom spijker en kop.
J zegt hetzelfde als jij Milagro. Ik mag van hem ook niet meer lezen op i-net.

Oh, en die adviezen vraag ik niet alleen, ik kríjg het vooral (ongevraagd...).
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:23:27 #143
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45670482
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:17 schreef Moonah het volgende:

Zoals je weet is Freek nogal druk , maar ik neem niet aan dat dat komt doordat ie zoveel bij ons op de bank heeft gelegen .
Kwam goed hoor, met een maand of 5 sliep ie door, en in zijn eigen bed. Overdag is het altijd wel een kortslaper gebleven. Hij is pas begonnen met 's nachts spoken toen de nieuwe baby kwam. Wederom zie ik geen verband met het bankhangen in zijn eerste maanden .
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:24:32 #144
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45670525
En wat Milagro zegt dus
pi_45670731
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Wederom spijker en kop.

geliijk heeft ie, en ik kan me ook best voorstellen dat je er onzeker van wordt, maar je had ms niet door dat het juist door steeds te vragen "hoe het moet" je juist onzeker wordt of het in stand houdt.

ieder kindje is toch anders, iedere moeder is anders, en jij bent voor Thies de beste mama die hij zich kan wensen, dus boeien hoe andere moeders het doen, hun karakter, hun opvattingen , hun kind met zijn of haar eigen specifieke wensen en behoeftes (nee , geen poep).

trek je in godsnaam dus niet al te veel aan van anderen.
mijn schoonzus vroeg mij iedere keer "en praat-ie al?? nou die van mij wel hoor, die konden met 1 week al mama zeggen en die van jou nog steeds niet, nou, ms toch eens naar de huisarts met hem, want....."

oor in oor uit, donder op met je perfecte kinderen ( het zijn allemaal schatten, hoor, mijn nichtjes en neefjes, maar dat vergelijken wat hun moeder steeds deed, dodelijk irritant en ja op een gevoelig moment maakt het je ook onzeker en verdrietig).
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_45670819
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:17 schreef Moonah het volgende:
HIer iig wel
Ik bedoel eigenlijk: tuurlijk komt het bij jou ook goed. Echt Het gaat waarschijnlijk al gewoon goed.
Affijn, ben ik vaag? Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:35:28 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45670961
Nou, ik wil het vooral perfect doen merk ik. Zoals vele moeders geloof ik.
Plus ik zit met een stuk oud zeer van vroeger dat nu ik moeder ben tóch de kop op steekt. Dat wat mij is overkomen als hummeltje mag Thies absoluut niet gebeuren. Dús ben ik nu té geforceerd bezig met het goed willen doen. Ik wist dat dit op de loer zou liggen, maar dat het af en toe zo overheersend aanwezig zou zijn had ik niet verwacht.
Anyway, ik ga mijn kind zo voeden. Hij is wakker geworden op de borst van een bankhangende papa.

Tnx. Spuien en jullie woorden luchten me al een end op.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:36:35 #148
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45671012
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:32 schreef snoopy het volgende:

Het gaat waarschijnlijk al gewoon goed.
Het gaat ook ged, alleenniet volgens de boekjes.
quote:
Affijn, ben ik vaag? Ik wil je alleen even een hart onder de riem steken
Niet vaag, líef.

*Nu echt weg.
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:36:57 #149
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_45671025
IRL had ik al heel snel geleerd om op vragen van de omgeving alleen te antwoorden met "Goed" of "Gaat lekker".

Hèlèmaal geen behoefte aan al dan niet goedbedoelde adviezen Net zo goed als ik gèèn behoefte had aan antieke bevallingsverhalen in de kraamtijd....
Wordt je hartstikke onzeker van, lekker op je eigen gevoel afgaan.
pi_45671088
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:22 schreef Moonah het volgende:
Wederom spijker en kop.

Zegguh, naar mij luisteren, en niet naar Milagro he
Al die adviezen

Jij bent precies de goede moeder voor je Thiesje en hij past bij jou. Geloof ik echt. Dus doe lekker wat je voelt, samen met J.
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:35 schreef Moonah het volgende:

Plus ik zit met een stuk oud zeer van vroeger dat nu ik moeder ben tóch de kop op steekt. Dat wat mij is overkomen als hummeltje mag Thies absoluut niet gebeuren. Dús ben ik nu té geforceerd bezig met het goed willen doen. Ik wist dat dit op de loer zou liggen, maar dat het af en toe zo overheersend aanwezig zou zijn had ik niet verwacht.
Och Moonah. Zóóó herkenbaar Vooral bezig zijn met hoe je het vooral niét wil doen, dat je gewoon vergeet hoe je het wel wil doen.
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')