abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45538271
Wie heeft er tips,

Mijn ziin, 17, werkt sinds 2 maanden voor 2 dagen per week 2uur bij de Albert Heijn.

Nu werkt hij iedere keer minimal 4 tot 5 uur per avond. De eerste keren dat hij na 2 uur weg ging, werd hij bij de baas geroepen, ok, te begrijpen, nu blijkt dus dat hij die uren die hij na zijn tijd van 18:00 tot 20:00 werkt gewoonweg niet betaald krijgt!
Maar weggaan mag hij niet, en doet hij dus ook niet, was bang zijn bijbaantje kwijt te raken.

Hoe en via waar kan hij hulp krijgen als minderjarige zijnde, want hij wil toch graag zijn gewerkte uren hebben....... Mail naar hoofdkantoor AH levert niets op, moet bij zijn filiaalhouder zijn, en die gooit hem er natuurlijk a la minute uit...

De gewerkte uren worden door het filiaal gewoon bijgehouden, echter dus niet utbetaald, hij krijgt per 4 weken dus 16 uur uitbetaald, terwijl hij het dubbele 'moet' werken, wat uitkomt op ong 1,80 per uur!!

Het probleem dat hij eruit gegooid wordt speelt vanaf half feb. niet meer, dan stopt hij waarch. toch omdat hij stage moet gaan lopen dagelijks van 9:00 tot 18:00

Gaarne advies en adressen waar hij terecht kan!

(had er eerder achteraan gemoeten, echter durfde hij het niet te zeggen hier, bang dat hij niet meer mocht van ons en dus zonder werk zou zitten....)
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_45538454
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? Dan kan je zoon - als hij thuis woont - daar terecht voor advies. Misschien is het een idee eens te gaan praten met die vent?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:17:20 #3
50490 wjschreuder
-------------------
pi_45538490
quote:
Mijn ziin, 17, werkt sinds 2 maanden voor 2 dagen per week 2uur bij de Albert Heijn.

Nu werkt hij iedere keer minimal 4 tot 5 uur per avond. De eerste keren dat hij na 2 uur weg ging, werd hij bij de baas geroepen, ok, te begrijpen,
Jouw 'ziin' heeft dus een contract voor 2 dagen per week 2 uur werken (erg weinig overigens..?), en tegelijkertijd wordt 'ziin' bij de filiaalmanager geroepen als hij na 2 uur weggaaat, terwijl hij die tijd moet werken? Dat is nogal apart, en zeker niet te begrijpen?
pi_45538505
Sorry misschien ligt het aan mij maar ik begrijp je verhaal niet echt.

Is het niet zo dat hij contract heeft voor 16 uur, en dat hij de volgende maand zijn overuren betaald krijgt?
pi_45538549
Is het niet zo dat ze bij de AH de overuren pas een maand later uitbetalen? Dat is bij ons namelijk wel zo. In de eerste instantie krijg je dus gewoon je salaris, de volgende keer krijg je je overuren van de maand ervoor erbij.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:19:54 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_45538575
Ik zou als ouder die filiaalmanager hier mee confronteren. En als ie weigert de gewerkte uren uit te betalen hem vertellen dat er dan een klachtenbrief naar het hoofdkantoor van Ahold gaat. Oh, en kopie van die brief naar:

- de Telegraaf
- elke lokale krant
- elke lokale omroep
- consumentenbond
- justitie

Moet denk ik wel werken.

(En mocht ie dus niet betalen die brieven ook echt sturen! En je zoon een ander baantje laten zoeken )
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_45538624
het is de albert heijn, daar zijn ze zeer schappelijk, volgens mij heeft TS het gewoon verkeerd begrepen.
Anders zouden ze het al helemaal niet bijhouden
pi_45538627
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. Niet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.

Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meerderen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
pi_45538633
voor di drastische maatregelen aan, zou k inderdaad eerst een maand wachten. overal waar ik e=heb gewerkt krijg je de overuren pas een maand later uitbetaald...
sigh
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:25:37 #10
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_45538732
Radio Kassa >Superman
Tros >Radar, liggen toch al overhoop met AH
Klaar?
Ik niet!
pi_45538791
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:21 schreef Funksoldier het volgende:
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. NIet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.

Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meederen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
Aangetekende brief sturen naar de filliaalmanager waarin je sommeert om het achterstallige loon + de wettelijk verschuldigde rente en boetes (!!) zo snel mogelijk over te maken, en dat je hem bij deze in gebreke stelt.
bye
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:27:46 #12
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_45538796
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:10 schreef Funksoldier het volgende:

Het probleem dat hij eruit gegooid wordt speelt vanaf half feb. niet meer, dan stopt hij waarch. toch omdat hij stage moet gaan lopen dagelijks van 9:00 tot 18:00
Dat is over 2 weken laat die filiaalmanager toch lekker in de stront zakken.
pi_45538826
quote:
hij heeft dus een ontract voor 16u per 4 weken/maand. en krijgt deze betaald. Niet meer, niet minder, en werkt minstens het dubbele.

Hij werkt er nu 4 maanden, dus maand later betalen gaat ook niet op, en hoorde net dat het bij meerderen die daar werken, eentje is een goede vriend, zo gaat....
als ik 17 was en bij de AH werkte en maar de helft betaald kreeg zou ik gewoon weg gaan na 2 uur.
als ze me dan ontslaan kunnen ze de tering krijgen. Laat hem een ander baantje zoeken, bij de concurrent ofzo
pi_45538858
Hij laat wel opschrijven dat hij langer werkt? Als hij onder de 19 is zou hij het gewoon uitbetaald moeten krijgen. Heb je gecontroleerd of het niet bij zijn vakantie/adv wordt opgeteld?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:31:05 #15
107521 Furia
snoopy weer
pi_45538897
quote:

Ja, wat is het nou, 2 maanden of 4 maanden? Daar zit nogal een verschil tussen. En verder zou ik de tips van anderen opvolgen: eerst de filiaalmanager confronteren (probeer anders of je zoon bewijs kan krijgen van de gewerkte uren, als die toch bij worden gehouden) en anders mensen inschakelen die meer overtuigingskracht hebben! Probeer ook het hoofdkantoor eens!
pi_45538923
Als het om meer geld ging, ok, dan zou ik actie ondernemen. Maar 16 uur in de maand á 3,60 per uur? Dan verdien je nog niet eens 60 euro per maand. Misschien krijg je het rond dat hij na 2 uur weg mag gaan, maar wat heb je aan die 60 euro?

Er zijn zat bijbaantjes voor 17 jarigen die veel beter verdienden. Ik werkte op mijn 17e 6 dagen in de week 5 uur per dag bij een pizzeria op de brommer, ook voor 3.50 maar daar kwam nog het dubbele aan fooi bij, dus zo'n 30 a 40 euro per avond.
pi_45538968
ik neem aan dat je zoon bij de vulploeg (houdbaar) werkt?
zo ja dan heeft AH daar regels voor, er wordt uitbetaald volgens de uren die de planning van die avond aangeeft.
als de planning (gebaseerd op aantal colli inkomend, aantal medewerkers en het gem. aantal colli dat per persoon per uur gevuld kan/moet worden) die avond staat op 20.00 u gehaald moet worden dan is alles wat er buiten die tijd nog gewerkt wordt 'je eigen tijd'.

wat hij zou kunnen doen is bij de vulploegleider navragen wat de eindtijd voor die avond is en als dat keer op keer niet gehaald wordt moet hij samen met zn collega's aan de bel trekken en er voor zorgen dat de planning aangepast wordt.

Dit was iig zoals wij toen te werk gingen, ik weet niet of dat nu nog zo gaat.
succes!
pi_45538986
Bang dat hij zijn baantje kwijt is?? Sorry, maar vind hij het fijn om een slaaf te zijn?
quote:
wat uitkomt op ong 1,80 per uur!!
Kom op zeg.... Voor dat geld mag die ook klusjes in mijn huis komen doen, betaal ik hem nog 2,50 ook.....
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_45539044
Lees ook Vordering achterstallig loon & onderhandelen? eens door, die vorderingen etc. gelden hier namelijk ook ( als de baas veel te laat is gaan de bedragen die hij moet betalen flink omhoog).
bye
pi_45539084
Volgens mij zou ik toch even netjes de persooneelszaken van AH in Zaandam een brief sturen.

Dit is ongehoord, en volgens mij een manier van de filiaal manager om zijn zaak draaiende te houden met zo min mogelijk kosten.

Ik heb nog nooit gehoord dat de AH moeilijk deed met extra uren uitbetalen of iets. Dus ergens in het geheel zit er iets mis.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:40:02 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45539115
Het minimum loon blijft gelden, ook voor de overuren!
censuur :O
pi_45539118
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:34 schreef GroovymissVW het volgende:
ik neem aan dat je zoon bij de vulploeg (houdbaar) werkt?
zo ja dan heeft AH daar regels voor, er wordt uitbetaald volgens de uren die de planning van die avond aangeeft.
als de planning (gebaseerd op aantal colli inkomend, aantal medewerkers en het gem. aantal colli dat per persoon per uur gevuld kan/moet worden) die avond staat op 20.00 u gehaald moet worden dan is alles wat er buiten die tijd nog gewerkt wordt 'je eigen tijd'.

wat hij zou kunnen doen is bij de vulploegleider navragen wat de eindtijd voor die avond is en als dat keer op keer niet gehaald wordt moet hij samen met zn collega's aan de bel trekken en er voor zorgen dat de planning aangepast wordt.

Dit was iig zoals wij toen te werk gingen, ik weet niet of dat nu nog zo gaat.
succes!
Dat mag dus niet
Als om wat voor reden dan ook de geplande eindtijd niet gehaald wordt dan moet je gewoon doorbetaald worden. Jer werkt, je moet betaald krijgen. Heel simpel. Alleen als jijzelf verwijbare dingen hebt gedaan waar je voor gewaarschuwd bent, dàn zou het kunnen zijn dat je schade mag herstellen in je eigen tijd. Dat lijkt mij niet 4 maanden lang 2x in de week voorkomen...
bye
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:44:07 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45539225
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Het minimum loon blijft gelden, ook voor de overuren!
Nee, het in de arbeidsovereenkomst overeengekomen loon geldt. Ook voor de overuren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45539376
Gewoon even P&A bellen, die hebben gewoon de gegevens ove rhet aantal gewerkte uren. Het is onmogelijk dat je geen geld krijgt voor uren die je wel hebt gewerkt. Anders is het pure slavernij
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_45539461
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee, het in de arbeidsovereenkomst overeengekomen loon geldt. Ook voor de overuren.
maar dat mag niet lager dan het minimumloon zijn lijkt me?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:56:59 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45539547
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:53 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

maar dat mag niet lager dan het minimumloon zijn lijkt me?
Uiteraard.
pi_45539853
heb de signaallijn van AH gebeld, makkelijk, zo'n introductiepakket. Het hoort dus niet, zoals Angel_of_Dth bweert!!!

er is rapport opgemaakt, de gaat naar het hoofdkantoor en naar het filiaal, binnen 2 weken worden wij teruggebeld en krijgt hij het dus waarschijnlijk allemaal alsnog betaald.

@Angel, je werk afmaken ok, maar 2 tot 3 uur meer per dag, daar trap jij in????

Voor de zeurders:
Wij wisten het niet
hij was bang zijn baantje kwijt te raken
Zodra wij het hoorden hebben wij dus actie ondernomen

Prijsacties en hamsterweken ok, maar niet over de rug van de tieners die dan het dubbele voor het kleine beetje geld moeten werken!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:10:10 #28
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45539896
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:09 schreef Funksoldier het volgende:
@Angel, je werk afmaken ok, maar 2 tot 3 uur meer per dag, daar trap jij in????
Waar heb jij het over?
pi_45539932
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

zaterdag 20 januari 2007 @ 19:14:06 #30
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45540016
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:11 schreef Funksoldier het volgende:

[..]
En daaruit trek jij de conclusie dat ik het normaal vind dat uren niet betaald worden omdat...?
pi_45540069
my bad, verkeerde interpretatie en gelezen..

Sorry.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:20:52 #32
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_45540225
Weet nog van toen ik bij de ah werkte dat je bv tot 8 uur uitbetaald kreeg terwijl je meestal tot half 9 werkte omdat je nog moest naspiegelen en schoonmaken etc.

Dikke oplichterij zeg ik je.

Be water my friend
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:21:18 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45540235
Hij heeft overigens recht op wettelijke rente en een extra toeslag van maximaal 50% omdat de werkgever te laat is met betalen.
quote:
Artikel 625
1. Voor zover het in geld vastgesteld loon of het gedeelte dat overblijft na aftrek van hetgeen door de werkgever overeenkomstig artikel 628 mag worden verrekend, en na aftrek van hetgeen waarop derden overeenkomstig artikel 633 rechten doen gelden, niet wordt voldaan uiterlijk de derde werkdag na die waarop ingevolge de artikelen 623 en 624 lid 1 de voldoening had moeten geschieden, heeft de werknemer, indien dit niet-voldoen aan de werkgever is toe te rekenen, aanspraak op een verhoging wegens vertraging. Deze verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag vijf procent per dag en voor elke volgende werkdag een procent, met dien verstande dat de verhoging in geen geval de helft van het verschuldigde te boven zal gaan. Niettemin kan de rechter de verhoging beperken tot zodanig bedrag als hem met het oog op de omstandigheden billijk zal voorkomen.
2. Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.
En aangezien hij in februari stopt, zou ik gewoon lekker zoveel mogelijk eisen. Ze zullen hem er in die tijd toch niet meer uit kunnen werken en als ze hem geen uren geven, behoudt hij wel recht op loon.
quote:
Artikel 628
1. De werknemer behoudt het recht op het naar tijdruimte vastgestelde loon indien hij de overeengekomen arbeid niet heeft verricht door een oorzaak die in redelijkheid voor rekening van de werkgever behoort te komen.
pi_45541053
Topic uit de oude doos:

Problemen met bedrijfsleider.

Soortgelijk iets, alleen dan C1000. Ik vind het beleid dat veel supermarkten voeren ten aanzien van hun personeel schandalig. In mijn geval is de bedrijfsleider door een bekende van me ( jurist) telefonisch flink onder druk gezet, en zowat jankend als een kind afgedropen. Het is interessant om te zien dat zulke figuren helemaal het mannetje zijn in hun mooie winkeltje, maar vervolgens aan de telefoon illustreren dat ze nooit een vak hebben geleerd. Ik zou gewoon keihard op m'n recht staan en de boel niet laten lopen omdat het maar om 60 euro oid gaat. Het gaat om het principe. Ik heb overigens wel direct ontslag genomen, vanwege de scheefgetrokken verhoudingen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:50:00 #35
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45541225
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:45 schreef Casparovvv het volgende:
Ik vind het beleid dat veel supermarkten voeren ten aanzien van hun personeel schandalig.
Dat is het ook. Maar jongeren weten vaak toch niet welke rechten ze hebben, daar kunnen ze makkelijk misbruik van maken. Eigenlijk zouden scholieren op hun 14e of 15e op school e.e.a. moeten leren over arbeidsrecht, om dit tegen te gaan.
pi_45541690
Ik kan me alleen niet voor stellen dat hij bang is om zijn baantje te verliezen.
quote:
hij was bang zijn baantje kwijt te raken
Ik bedoel, zo'n baan wil je toch gewoon niet voor zo weinig. (dat is ALS zou blijken dat die niets uitbetaald zou krijgen voor die uren)
OF hij moet zijn werk ERG leuk vinden. Nou ben ik niet zo thuis op die markt, maar het lijkt mij dat er genoeg baantjes te vinden zijn die veel meer opleveren.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_45542521
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:50 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is het ook. Maar jongeren weten vaak toch niet welke rechten ze hebben, daar kunnen ze makkelijk misbruik van maken. Eigenlijk zouden scholieren op hun 14e of 15e op school e.e.a. moeten leren over arbeidsrecht, om dit tegen te gaan.
Ik ben voor maatschappijleer tot het examen op HAVO en VWO niveau. Tot nu toe gebeurt het eigenlijk alleen op het VMBO. VWO leerlingen krijgen allerlei bezigheidstherapie in de vorm van CKV etc (ok, het heeft wel nut), maar veel 6e klassers (vaak op stemgerechtigde leeftijd) weten niet eens hoe een kabinet tot stand komt. Het vak zou ook gebruikt kunnen worden om men het een en ander van arbeidsrecht bij te brengen.
pi_45542795
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:23 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ik ben voor maatschappijleer tot het examen op HAVO en VWO niveau. Tot nu toe gebeurt het eigenlijk alleen op het VMBO. VWO leerlingen krijgen allerlei bezigheidstherapie in de vorm van CKV etc (ok, het heeft wel nut), maar veel 6e klassers (vaak op stemgerechtigde leeftijd) weten niet eens hoe een kabinet tot stand komt. Het vak zou ook gebruikt kunnen worden om men het een en ander van arbeidsrecht bij te brengen.
Wat denk jij dat er gegeven wordt op de havo en het vwo?

Ik heb iig op de havo genoeg stof gekregen over dat soort onderwerpen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Sideshowbobbie op 21-01-2007 01:55:27 ]
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 20:45:34 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_45543260
Licht ook andere ouders van uitgeknepen persobleelsleden in en ga samen naar de politie om aangifte te doen. Waar je precies aangifte van kan en mag doen weet ik niet, maar dat weet de agent die de aangifte opneemt vast wel. En niet er mee dreigen, maar het gewoon doen. Voor je aangifte doet, hoef je diegeen waar je aangifte tegen doet overigens niet om toestemming te vragen er voor of die persoon in kennis stellen. Hopelijk wordt die fijne filiaaldodo gedwongen alles te betalen (loon, overuren (wat normal al meer is dan het gewone loon) + die 50% en die wettelijke vergoeding) en krijgt hij er ook nog een dikke vette boete overheen ook, zodat hij alle winst die hij heeft gemaakt door die kids uit te knijpen 3 keer kwijt is.

Ik walg echt van de praktijken die hier voorgespiegeld worden
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_45546342
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 20:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Wat denk jij dat er gegeven wordt op de havo en het vwo?

Ik heb iig op de havo genoeg stof gekregen over dat soort onderwerpen onderwerpen...
Je krijgt maatschappijleer maar 2 of 3 jaar op het VWO. Ik heb al die tijd waarschuwingsfilms over loverboys en pedo's zitten kijken.
pi_45550033
Wat staat er precies in het contract? als daar de uren in beschreven staan die hij moet werken dan alleen die uren laten werken (als zijn chef hem dingen wil laten afmaken accoord maar dan wel gewoon overwerktarief) en ga als zijn wettige vertegenwooriger een met de filiaalchef praten dat overwerk gewoon uitbetaald moet worden zoniet dan het werken na die tijd stoppen (liefst samen met de ouders van andere minderjarigen)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_45550088
¤ 1,80 per uur? Zo weinig betaald AH niet, zeker niet aan 17 jarigen, die verdienen 3 nogwat per uur.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_45551098
quote:
Op zondag 21 januari 2007 01:11 schreef highway101 het volgende:
¤ 1,80 per uur? Zo weinig betaald AH niet, zeker niet aan 17 jarigen, die verdienen 3 nogwat per uur.
Ja de lonen zijn wel normaal, maar effe goed lezen.
Dan lees je ook dat hij dubbele uren werkt voor zijn loon, ofwel omgerekend voor 1,80 euro per uur in plaats van 3,60 euro per uur.
pi_45552823
in zijn contract staat dat er een werkperiode bestaat van 18:00 tot 22:00.
op 'de lijst' in het filiaal staat hij opgeschreven, ingeroosterd van 18:00 tot 22:00.

Verder lezen van het contract leert ook dat het contract loopt tot 15 feb. Daarna wil hij toch geen verlenging ivm stage een week later van 5 dagen per week tot 18:00.

Hij hoef dus niet op tezeggen ,zijn contract loopt af waarmee hij de filiaalhouder weer voor het bok zou kunnen zetten...

Nee, er zijn geen andere baantjes te vinden hier, hij is zeker een half jaar wekelijks overal wezen vragen enz. tot hij eindelijk hier terecht kon, dus bang dat hij deze kwijtraakte is ook wel te begrijpen, want anders moest hij het weer allemaal van zijn zakgeld doen.

binnen 2 weken dus uitsluitsel van AH zelf, ik hou jullie op de hoogte.
pi_45552834
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Funksoldier op 21-01-2007 10:31:11 ]
pi_45552843
Edit:foutje
pi_45553206
Misschien offtopic, maar je zoon is 17 jaar oud begrijp ik?
Kan hij gewoon het niet zelf gaan regelen? Het is beter dat hij met zijn leidinggevende gaat praten of dat hij een brief schrijft daarnaartoe, dan jij als ouder voor hem er achteraan gaat denk ik? (anders kan je baas misschien denken dat je zoon helemaal niet voor zich zelf op kan komen, waar hij misschien misbruik van kan gaan maken).

Los van het contract enzo, hij zou toch gewoon aan die vent kunnen vragen of hij z'n overuren betaald krijgt? Als zo'n vraag al direct tot ontslag lijdt dan zou ik er bij voorbaat al niet willen werken, zowel uit principe als voor het loon wat je dan krijgt.
  zondag 21 januari 2007 @ 11:59:53 #48
107521 Furia
snoopy weer
pi_45554389
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:01 schreef Space-Chinees het volgende:
Misschien offtopic, maar je zoon is 17 jaar oud begrijp ik?
Kan hij gewoon het niet zelf gaan regelen? Het is beter dat hij met zijn leidinggevende gaat praten of dat hij een brief schrijft daarnaartoe, dan jij als ouder voor hem er achteraan gaat denk ik? (anders kan je baas misschien denken dat je zoon helemaal niet voor zich zelf op kan komen, waar hij misschien misbruik van kan gaan maken).

Los van het contract enzo, hij zou toch gewoon aan die vent kunnen vragen of hij z'n overuren betaald krijgt? Als zo'n vraag al direct tot ontslag lijdt dan zou ik er bij voorbaat al niet willen werken, zowel uit principe als voor het loon wat je dan krijgt.
Ja, maar als je dus allang blij bent dat je net een baantje hebt, ga je echt niet het risico lopen dat ze je weer op straat zetten. Nu kan dat allemaal niet zomaar, maar voor een 17-jarige kan dat idee wel ontzettend angstaanjagend zijn!
  zondag 21 januari 2007 @ 12:32:28 #49
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_45555237
quote:
Op zondag 21 januari 2007 10:28 schreef Funksoldier het volgende:
in zijn contract staat dat er een werkperiode bestaat van 18:00 tot 22:00.
op 'de lijst' in het filiaal staat hij opgeschreven, ingeroosterd van 18:00 tot 22:00.
Funksoldier, misschien is het handig als je eerst even goed naleest of je post geen tikfouten
bevat, voordat je het plaatst.

Gezien je verhaal neem ik aan dat hier moet staan dat er in het contract van 18.00 tot 20.00!!!
staat en dat hij ingeroosterd is van 18.00 tot 22.00.

Met zulke tikfouten wordt het anders erg lastig om enige logica in je verhaal te zien
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_45555406
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:59 schreef Furia het volgende:

[..]

Ja, maar als je dus allang blij bent dat je net een baantje hebt, ga je echt niet het risico lopen dat ze je weer op straat zetten. Nu kan dat allemaal niet zomaar, maar voor een 17-jarige kan dat idee wel ontzettend angstaanjagend zijn!
space-chinees heeft wel een punt. Als je niet eens voor jezelf durft op te komen schat ik de kansen op een goede baan voor hem wat lager in. Ik heb die bedrijfsleider van mij ook eerst persoonlijk geconfronteerd, pas toen dat niet werkte heb ik anderen ingeschakeld. Nog een tip: uit ervaring heb ik ondervonden dat bedrijfsleiders het niet zo leuk vinden dat dit soort zaken midden in de winkel besproken worden...... In mijn geval wilde de beste man niet de moeite nemen naar me te luisteren dus heb ik hem maar met verhefte stem geinformeerd over de gang van zaken, in het bijzijn van klanten. Toen was het ineens wel mogelijk om 'achter' even te kletsen.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:57:38 #51
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45555961
Wat bizar dat die onbetaalde uren wel bijgehouden worden.
Vampire Romance O+
  zondag 21 januari 2007 @ 13:08:20 #52
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_45556320
Vreemd...
Ik had gister ook een hulpkracht waar volgens hen zijn uren niet van klopten, uiteindelijk na uitleg etc dus wel.
Maar vindt het ronduit slecht dat (mocht het kloppen) de gewerkte uren niet uitbetaald worden, laat staan dat t atv of vakantieuren worden.
Het is wel lastig want je hebt geen poot om op te staan als je niet aan kan tonen dat hij die uren daadwerkelijk gewerkt heeft.
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
  zondag 21 januari 2007 @ 13:15:59 #53
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_45556559
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:39 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

space-chinees heeft wel een punt. Als je niet eens voor jezelf durft op te komen schat ik de kansen op een goede baan voor hem wat lager in. Ik heb die bedrijfsleider van mij ook eerst persoonlijk geconfronteerd, pas toen dat niet werkte heb ik anderen ingeschakeld. Nog een tip: uit ervaring heb ik ondervonden dat bedrijfsleiders het niet zo leuk vinden dat dit soort zaken midden in de winkel besproken worden...... In mijn geval wilde de beste man niet de moeite nemen naar me te luisteren dus heb ik hem maar met verhefte stem geinformeerd over de gang van zaken, in het bijzijn van klanten. Toen was het ineens wel mogelijk om 'achter' even te kletsen.
Niet iedereen heeft op zijn 17e en op zijn eerste baantje de lef om dit te doen.
En het is onzin dat dat de kans op een goede baan kan beinvloeden, niet elke werkgever is gecharmeerd van werknemers met een grote bek. Bescheidenheid kan ook een goed karaktereigenschap zijn.
Maar hij zou inderdaad wel moeten leren om niet alles te pikken natuurlijk, anders wordt er misbruik van je gemaakt.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_45556915
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:15 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft op zijn 17e en op zijn eerste baantje de lef om dit te doen.
En het is onzin dat dat de kans op een goede baan kan beinvloeden, niet elke werkgever is gecharmeerd van werknemers met een grote bek. Bescheidenheid kan ook een goed karaktereigenschap zijn.
Maar hij zou inderdaad wel moeten leren om niet alles te pikken natuurlijk, anders wordt er misbruik van je gemaakt.
Je zegt het zelf al, er zit een verschil tussen een grote bek en te bang zijn om iets niet te pikken. Een beetje durven en een beetje onderhandelen over loon/secundaire arbeidsvoorwaarden kan vaak al heel wat schelen, om maar een voorbeeld te geven van een situatie waarin je weinig hebt aan bescheidenheid. Als een baas doorheeft dat je nergens tegen in gaat hoef je er natuurlijk niet op te rekenen dat hij je in al zijn goedheid wat hoger inschaalt of een leaseautotje voor je regelt. Ik kan van mezelf zeggen dat ik een rustig karakter heb en veel accepteer, maar als ik het idee heb dat ik genaaid word ben ik niet te genieten. Dat blijkt ook wel een beetje uit dit topic, want ik zeg dingen die ik anders niet zou doen, puur omdat het hele gebeuren weer een beetje boven komt drijven bij mij, ook al is het een jaar terug.
pi_45570898
Toen ik bij AH werkte, zat ik ook in zo'n soort situatie. Mijn contract was voor 6 uur per week maar ik werkte er wel 20 af en toe, helaas was ik te oud (20) en dus te duur en werden alleen mijn contracturen uitbetaald, de rest ging naar een zogenaamd WVG (zoiets) fonds en zou uitbetaald worden als ik ontslag nam (contract onbepaalde tijd). Ik kon verder nergens nakijken of dit allemaal wel klopte, ik kreeg niets op papier.
Ik heb er ook wel nog 20 keer achteraan moeten bellen toen ik uiteindelijk ontslag had genomen om mijn geld ook daadwerkelijk te krijgen.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:50:40 #56
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_45572723
Toen ik bij de AH zat, kreeg ik gewoon alles wat ik had gewerkt uitbetaald. Schreef het gewoon bij op het rooster, en volgende dag zat het in de computer.
pi_45576845
Ik heb dit riedeltje ook meegemaakt destijds toen ik bij de PLUS werkte. Ik was toentertijd ook 17/18 en er was geen elektronisch systeem dat je uren bijhield. De uren werden dus op het rooster geschreven. Wat bleek nou? Achteraf werden de uren weggegummed of doorgekrast en ik kreeg de uren niet uitbetaald. Hoe vreemd? Je werkt 6 uur en je krijgt er 3. Ik heb wel 30x mensen erop aangesproken dit niet meer te doen maar zonder succes. De fout zat ook bij mijn collega's die gewoon alles slikten. Soms werden zij nog zwaarder benadeeld omdat zij niet opkwamen voor hun rechten. Het kwam dus wel eens voor dat mensen helemaal niks uitbetaald kregen. De manager was nooit bereikbaar en de desbetreffende vakkenvulleiders deden alsof hun neus bloedde. Nu heb ik na zeer veel geraas en getier het er maar bij laten zitten omdat ik niet kon aantonen dat ik daadwerkelijk die uren gewerkt heb. De PLUS IN HAARLEM is mij dus nog 300 euro schuldig. Ik hoop oprecht dat sommige medewerkers zullen vastroesten in hun functie.
  maandag 22 januari 2007 @ 15:40:32 #58
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45581204
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:15 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Wel apart als je bedenkt dat het voor de meesten wel heel normaal is om een grote bek tegen een docent te geven, maar dat ze het op hun werk niet durven.
pi_45581256
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wel apart als je bedenkt dat het voor de meesten wel heel normaal is om een grote bek tegen een docent te geven, maar dat ze het op hun werk niet durven.
Klopt, maar zo zijn de schoolkids ook opgevoed, de kids staan op een voetstuk en als het aan de politiek en onderwijs ligt worden voortaan de leerkrachten weer op een voetstuk geplaatst, zou een hoop asociaal gedrag kunnen verhelpen
pi_45909110
Voor de geintereseerden:

Hij is gisteravond gebeld toen hij aan het werk was door de "echte" filiaalmanager.

Die vroeg dus wat er precies aan de hand was, hij heeft het verhaal verteld, hij stond in het kantoortje dus kon gelijk de lijst oplezen van Woensdag, daar staat weer tot 20:00 gewerkt, terwijl het 21:00 was, en natuurlijk bij iedereen 20:00 behalve bij de chef zelf, daar stond 21:00.

Was trouwens ook een leuk geintje van vorige week woensdag, was 22:00 de chef zegt dus, "ik schrijf tot 21:00" waarop mijn zoon zegt, nee, ik heb gewerkt tot 22:00 schrijf dat maar op, en de chef reageerde "nee, nee, ik schrijf tot 21:00".

Uiteindelijk, maandag wordt hij gebeld voor een gesprek met ons samen om tot een regeling te komen om de achterstallige uren alsnog betaald te krijgen.
pi_45909234
Waar is die chef mee bezig? Gadverdamme en hij betaald het niet eens uit eigen zak, zal zeker wel targets moeten halen
pi_45915820
quote:

[..]

Precies. Een jaartje dienstplicht zal heel wat wonderen verrichten. Dat zal ze eens wat discipline bijbrengen.
pi_45916203
Doen ze idd maar mag niet. En toen hebben ze mij toch effe in 1 X wat achterstallig loon moeten betalen. Daarna nooit meer dan de geplande tijd gewerkt. (ook al was het nog niet af)
pi_45922633
quote:

[..]

Docent geeft ze geen geld
pi_45925689
Supermarkten hebben er wel vaker een handje van om op het personeel te bezuinigen. Het is één van de grootste kostenposten, dus het loont behoorlijk. De prijzenoorlog zorgt er daarnaast voor dat de situatie allerminst verbeterd.

Op je rooster sta je bijvoorbeeld tot 20.00 uur ingedeeld, want dan sluit de winkel, maar als het werk nog niet klaar is kun je rustig tot half negen of negen uur moeten blijven, en dat elke avond. Zonder dat het ook maar ergens genoteerd, laat staan uitbetaald wordt. Als alle vaste krachten daaraan meewerken, kun je moeilijk als 17-jarige er vandoor gaan, want dan ben je zeker dat je je baantje kwijt bent. Voor jou tien anderen.

De AH heeft een bepaald aantal colli vastgesteld (d.w.z. 'verpakkingen') die je per uur moet kunnen vullen. Aan de hand daarvan worden de uren ingeroosterd en uitbetaald. Er wordt streng toezicht gehouden of je dat aantal haalt, zo niet dan kun je maar beter zelf vertrekken.. En neem van mij maar aan dat je hard door moet werken om dat te kunnen halen.

Het slaat ook werkelijk nergens op, want zuivel vult weer heel anders dan houdbaar of AGF, om maar iets te noemen. Bovendien moet er behalve vakken vullen ook veel meer gebeuren. Als je in een filiaal werkt waarbij het ontzettend druk is in de zomer, kost dat ook veel meer tijd omdat klanten in de weglopen en veel vragen. Of een koelcel die zo klein is dat zomers niet eens alle karren er in passen. Vervolgens moet je iets hebben wat achterin staat, zodat je eerst 8 andere karren er uit moet halen. Dat kost ook tijd, en niet zo'n beetje ook.

De AH heeft een stricte organisatie, die sterk hierarchisch is ingedeeld. Alles wordt van bovenaf bepaald en je hebt nauwelijks keuzevrijheid, ook niet als filiaalmanger. Iedereen wordt geacht z'n targets te halen, en zo niet dan vlieg je eruit. Vandaar ook dat degenen onderaan de ladder het het zwaarst te verduren hebben. Als klant heb je er helemaal geen erg in, en lijkt het een sympathieke winkel, maar als werknemer is het een heel ander verhaal.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_45976814
Gaat dat in het Distributie centrum van AH ook zo?

daar ga ik namelijk misschien werken
bier
  zondag 4 februari 2007 @ 17:43:33 #67
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45977788
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:33 schreef ach het volgende:

[..]

Docent geeft ze geen geld
De AH blijkbaar ook niet.
pi_45978122
Wordt het niet toevallig als Te Verekenen Uren' bijgehouden, dus uren die hij als vakantie/ADV kan gebruiken? Vind ik trouwens wel een beetje raar als hij erom vraagt dit uit te laten betalen moet dit, zeker omdat hij 17 is, geen probleem zijn.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_45982180
Ik dacht altijd dat ik de enige was met dit soort problemen (inmiddels al wel weer een jaar naar volle tevredenheid ergens anders in dienst), maar blijkbaar speelt dit véél meer. Ik zou wel eens een netwerk docu willen zien over het personeelsbeleid van supers.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:39:34 #70
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45982220
Bij mij was het ook vaak beroerd geregeld hoor, toen ik nog in de supermarkt werkte (Vomar). Regelmatig geld te laat, te weinig geld et cetera. Een beetje stennis schoppen in de winkel lost dergelijke dingen wel vrij effectief op.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:44:49 #71
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_46015201
AH, de grootste afzetters van Nederland. En mensen die geen mening hebben en/of hun zogenaamde reputatie hoog moeten houden sponsoren deze geldwolven gewillig.

En wat betreft het uitbetalen. Hou het zelf allemaal goed bij, dan kan je het later altijd als bewijs gebruiken. Zodoende kan het achteraf nog verrekend worden.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_46017362
't Is maar net welke ervaring je met Albert Heijn hebt. Bij mij is het ook voorgekomen dat er verkeerde urenberekeningen waren. Echter moet je het hebben van het management. Ik heb een goede manager, die het samen met mij direct heeft uitgezocht en ervoor gezorgd heeft dat alles de volgende periode alsnog werd uitbetaald.

En natuurlijk hoort het niet fout te gaan, maar dat kan altijd gebeuren. In mijn geval was het een vinkje dat stond aangevinkt in de computer waardoor de extra gewerkte uren (boven contracturen) niet direct werden uitbetaald.
pi_46095670
Zelf werk ik ook bij de Albert Heijn en ik heb nog altijd mijn uren netjes uitbetaald gekregen, natuurlijk zal het wel een keer voorgekomen zijn dat ik een paar overuurtjes niet heb uitbetaald gekregen omdat dat vergeten is op te schrijven. Maar dat zal niet veel zijjn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')