abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 12:57:38 #51
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_45555961
Wat bizar dat die onbetaalde uren wel bijgehouden worden.
Vampire Romance O+
  zondag 21 januari 2007 @ 13:08:20 #52
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_45556320
Vreemd...
Ik had gister ook een hulpkracht waar volgens hen zijn uren niet van klopten, uiteindelijk na uitleg etc dus wel.
Maar vindt het ronduit slecht dat (mocht het kloppen) de gewerkte uren niet uitbetaald worden, laat staan dat t atv of vakantieuren worden.
Het is wel lastig want je hebt geen poot om op te staan als je niet aan kan tonen dat hij die uren daadwerkelijk gewerkt heeft.
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
  zondag 21 januari 2007 @ 13:15:59 #53
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_45556559
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:39 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

space-chinees heeft wel een punt. Als je niet eens voor jezelf durft op te komen schat ik de kansen op een goede baan voor hem wat lager in. Ik heb die bedrijfsleider van mij ook eerst persoonlijk geconfronteerd, pas toen dat niet werkte heb ik anderen ingeschakeld. Nog een tip: uit ervaring heb ik ondervonden dat bedrijfsleiders het niet zo leuk vinden dat dit soort zaken midden in de winkel besproken worden...... In mijn geval wilde de beste man niet de moeite nemen naar me te luisteren dus heb ik hem maar met verhefte stem geinformeerd over de gang van zaken, in het bijzijn van klanten. Toen was het ineens wel mogelijk om 'achter' even te kletsen.
Niet iedereen heeft op zijn 17e en op zijn eerste baantje de lef om dit te doen.
En het is onzin dat dat de kans op een goede baan kan beinvloeden, niet elke werkgever is gecharmeerd van werknemers met een grote bek. Bescheidenheid kan ook een goed karaktereigenschap zijn.
Maar hij zou inderdaad wel moeten leren om niet alles te pikken natuurlijk, anders wordt er misbruik van je gemaakt.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_45556915
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:15 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft op zijn 17e en op zijn eerste baantje de lef om dit te doen.
En het is onzin dat dat de kans op een goede baan kan beinvloeden, niet elke werkgever is gecharmeerd van werknemers met een grote bek. Bescheidenheid kan ook een goed karaktereigenschap zijn.
Maar hij zou inderdaad wel moeten leren om niet alles te pikken natuurlijk, anders wordt er misbruik van je gemaakt.
Je zegt het zelf al, er zit een verschil tussen een grote bek en te bang zijn om iets niet te pikken. Een beetje durven en een beetje onderhandelen over loon/secundaire arbeidsvoorwaarden kan vaak al heel wat schelen, om maar een voorbeeld te geven van een situatie waarin je weinig hebt aan bescheidenheid. Als een baas doorheeft dat je nergens tegen in gaat hoef je er natuurlijk niet op te rekenen dat hij je in al zijn goedheid wat hoger inschaalt of een leaseautotje voor je regelt. Ik kan van mezelf zeggen dat ik een rustig karakter heb en veel accepteer, maar als ik het idee heb dat ik genaaid word ben ik niet te genieten. Dat blijkt ook wel een beetje uit dit topic, want ik zeg dingen die ik anders niet zou doen, puur omdat het hele gebeuren weer een beetje boven komt drijven bij mij, ook al is het een jaar terug.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_45570898
Toen ik bij AH werkte, zat ik ook in zo'n soort situatie. Mijn contract was voor 6 uur per week maar ik werkte er wel 20 af en toe, helaas was ik te oud (20) en dus te duur en werden alleen mijn contracturen uitbetaald, de rest ging naar een zogenaamd WVG (zoiets) fonds en zou uitbetaald worden als ik ontslag nam (contract onbepaalde tijd). Ik kon verder nergens nakijken of dit allemaal wel klopte, ik kreeg niets op papier.
Ik heb er ook wel nog 20 keer achteraan moeten bellen toen ik uiteindelijk ontslag had genomen om mijn geld ook daadwerkelijk te krijgen.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:50:40 #56
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_45572723
Toen ik bij de AH zat, kreeg ik gewoon alles wat ik had gewerkt uitbetaald. Schreef het gewoon bij op het rooster, en volgende dag zat het in de computer.
pi_45576845
Ik heb dit riedeltje ook meegemaakt destijds toen ik bij de PLUS werkte. Ik was toentertijd ook 17/18 en er was geen elektronisch systeem dat je uren bijhield. De uren werden dus op het rooster geschreven. Wat bleek nou? Achteraf werden de uren weggegummed of doorgekrast en ik kreeg de uren niet uitbetaald. Hoe vreemd? Je werkt 6 uur en je krijgt er 3. Ik heb wel 30x mensen erop aangesproken dit niet meer te doen maar zonder succes. De fout zat ook bij mijn collega's die gewoon alles slikten. Soms werden zij nog zwaarder benadeeld omdat zij niet opkwamen voor hun rechten. Het kwam dus wel eens voor dat mensen helemaal niks uitbetaald kregen. De manager was nooit bereikbaar en de desbetreffende vakkenvulleiders deden alsof hun neus bloedde. Nu heb ik na zeer veel geraas en getier het er maar bij laten zitten omdat ik niet kon aantonen dat ik daadwerkelijk die uren gewerkt heb. De PLUS IN HAARLEM is mij dus nog 300 euro schuldig. Ik hoop oprecht dat sommige medewerkers zullen vastroesten in hun functie.
  maandag 22 januari 2007 @ 15:40:32 #58
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45581204
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:15 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Wel apart als je bedenkt dat het voor de meesten wel heel normaal is om een grote bek tegen een docent te geven, maar dat ze het op hun werk niet durven.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_45581256
quote:
Op maandag 22 januari 2007 15:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wel apart als je bedenkt dat het voor de meesten wel heel normaal is om een grote bek tegen een docent te geven, maar dat ze het op hun werk niet durven.
Klopt, maar zo zijn de schoolkids ook opgevoed, de kids staan op een voetstuk en als het aan de politiek en onderwijs ligt worden voortaan de leerkrachten weer op een voetstuk geplaatst, zou een hoop asociaal gedrag kunnen verhelpen
pi_45909110
Voor de geintereseerden:

Hij is gisteravond gebeld toen hij aan het werk was door de "echte" filiaalmanager.

Die vroeg dus wat er precies aan de hand was, hij heeft het verhaal verteld, hij stond in het kantoortje dus kon gelijk de lijst oplezen van Woensdag, daar staat weer tot 20:00 gewerkt, terwijl het 21:00 was, en natuurlijk bij iedereen 20:00 behalve bij de chef zelf, daar stond 21:00.

Was trouwens ook een leuk geintje van vorige week woensdag, was 22:00 de chef zegt dus, "ik schrijf tot 21:00" waarop mijn zoon zegt, nee, ik heb gewerkt tot 22:00 schrijf dat maar op, en de chef reageerde "nee, nee, ik schrijf tot 21:00".

Uiteindelijk, maandag wordt hij gebeld voor een gesprek met ons samen om tot een regeling te komen om de achterstallige uren alsnog betaald te krijgen.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_45909234
Waar is die chef mee bezig? Gadverdamme en hij betaald het niet eens uit eigen zak, zal zeker wel targets moeten halen
pi_45915820
quote:

[..]

Precies. Een jaartje dienstplicht zal heel wat wonderen verrichten. Dat zal ze eens wat discipline bijbrengen.
pi_45916203
Doen ze idd maar mag niet. En toen hebben ze mij toch effe in 1 X wat achterstallig loon moeten betalen. Daarna nooit meer dan de geplande tijd gewerkt. (ook al was het nog niet af)
pi_45922633
quote:

[..]

Docent geeft ze geen geld
pi_45925689
Supermarkten hebben er wel vaker een handje van om op het personeel te bezuinigen. Het is één van de grootste kostenposten, dus het loont behoorlijk. De prijzenoorlog zorgt er daarnaast voor dat de situatie allerminst verbeterd.

Op je rooster sta je bijvoorbeeld tot 20.00 uur ingedeeld, want dan sluit de winkel, maar als het werk nog niet klaar is kun je rustig tot half negen of negen uur moeten blijven, en dat elke avond. Zonder dat het ook maar ergens genoteerd, laat staan uitbetaald wordt. Als alle vaste krachten daaraan meewerken, kun je moeilijk als 17-jarige er vandoor gaan, want dan ben je zeker dat je je baantje kwijt bent. Voor jou tien anderen.

De AH heeft een bepaald aantal colli vastgesteld (d.w.z. 'verpakkingen') die je per uur moet kunnen vullen. Aan de hand daarvan worden de uren ingeroosterd en uitbetaald. Er wordt streng toezicht gehouden of je dat aantal haalt, zo niet dan kun je maar beter zelf vertrekken.. En neem van mij maar aan dat je hard door moet werken om dat te kunnen halen.

Het slaat ook werkelijk nergens op, want zuivel vult weer heel anders dan houdbaar of AGF, om maar iets te noemen. Bovendien moet er behalve vakken vullen ook veel meer gebeuren. Als je in een filiaal werkt waarbij het ontzettend druk is in de zomer, kost dat ook veel meer tijd omdat klanten in de weglopen en veel vragen. Of een koelcel die zo klein is dat zomers niet eens alle karren er in passen. Vervolgens moet je iets hebben wat achterin staat, zodat je eerst 8 andere karren er uit moet halen. Dat kost ook tijd, en niet zo'n beetje ook.

De AH heeft een stricte organisatie, die sterk hierarchisch is ingedeeld. Alles wordt van bovenaf bepaald en je hebt nauwelijks keuzevrijheid, ook niet als filiaalmanger. Iedereen wordt geacht z'n targets te halen, en zo niet dan vlieg je eruit. Vandaar ook dat degenen onderaan de ladder het het zwaarst te verduren hebben. Als klant heb je er helemaal geen erg in, en lijkt het een sympathieke winkel, maar als werknemer is het een heel ander verhaal.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_45976814
Gaat dat in het Distributie centrum van AH ook zo?

daar ga ik namelijk misschien werken
bier
  zondag 4 februari 2007 @ 17:43:33 #67
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45977788
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 18:33 schreef ach het volgende:

[..]

Docent geeft ze geen geld
De AH blijkbaar ook niet.
pi_45978122
Wordt het niet toevallig als Te Verekenen Uren' bijgehouden, dus uren die hij als vakantie/ADV kan gebruiken? Vind ik trouwens wel een beetje raar als hij erom vraagt dit uit te laten betalen moet dit, zeker omdat hij 17 is, geen probleem zijn.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_45982180
Ik dacht altijd dat ik de enige was met dit soort problemen (inmiddels al wel weer een jaar naar volle tevredenheid ergens anders in dienst), maar blijkbaar speelt dit véél meer. Ik zou wel eens een netwerk docu willen zien over het personeelsbeleid van supers.
  zondag 4 februari 2007 @ 19:39:34 #70
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45982220
Bij mij was het ook vaak beroerd geregeld hoor, toen ik nog in de supermarkt werkte (Vomar). Regelmatig geld te laat, te weinig geld et cetera. Een beetje stennis schoppen in de winkel lost dergelijke dingen wel vrij effectief op.
  maandag 5 februari 2007 @ 18:44:49 #71
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_46015201
AH, de grootste afzetters van Nederland. En mensen die geen mening hebben en/of hun zogenaamde reputatie hoog moeten houden sponsoren deze geldwolven gewillig.

En wat betreft het uitbetalen. Hou het zelf allemaal goed bij, dan kan je het later altijd als bewijs gebruiken. Zodoende kan het achteraf nog verrekend worden.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_46017362
't Is maar net welke ervaring je met Albert Heijn hebt. Bij mij is het ook voorgekomen dat er verkeerde urenberekeningen waren. Echter moet je het hebben van het management. Ik heb een goede manager, die het samen met mij direct heeft uitgezocht en ervoor gezorgd heeft dat alles de volgende periode alsnog werd uitbetaald.

En natuurlijk hoort het niet fout te gaan, maar dat kan altijd gebeuren. In mijn geval was het een vinkje dat stond aangevinkt in de computer waardoor de extra gewerkte uren (boven contracturen) niet direct werden uitbetaald.
pi_46095670
Zelf werk ik ook bij de Albert Heijn en ik heb nog altijd mijn uren netjes uitbetaald gekregen, natuurlijk zal het wel een keer voorgekomen zijn dat ik een paar overuurtjes niet heb uitbetaald gekregen omdat dat vergeten is op te schrijven. Maar dat zal niet veel zijjn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')