Ik heb liever 11 goede voetballers in het veld staan. Het is bijzonder mooi als ze dan ook clubliefde hebben. Zeker voor de supporters. Maar de leiding hoort zich daar natuurlijk niks van aan te trekken.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 15:52 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Ik heb liever 11 Ajacieden in het veld staan dan 11 broodvoetballers. En ' De Heit' is een echte Ajacied. Dat is voor mij een toegevoegde waarde. Hij brengt mede de club dichter bij het publiek.
Denk eens aan de merchandising etc, daarom moet je gewoon 1 echte Ajacied in je team hebben.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:04 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Ik heb liever 11 goede voetballers in het veld staan. Het is bijzonder mooi als ze dan ook clubliefde hebben. Zeker voor de supporters. Maar de leiding hoort zich daar natuurlijk niks van aan te trekken.
Goede spelers zullen ook heus wel goed voor de merchandising zijn.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:05 schreef stefmans het volgende:
[..]
Denk eens aan de merchandising etc, daarom moet je gewoon 1 echte Ajacied in je team hebben.
Dat zal de komende jaren blijken hè.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef Kang-He het volgende:
Niet klaar voor de beloften van Ajax maar wel klaar voor die van Liverpool??
Misschien omdat Ajax een betere jeugdafdeling heeft dan Liverpool?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef Kang-He het volgende:
Afweging die je moet maken. Soms zit je er naast, soms zit je goed. Ik vind het echt debiel om elke speler maar een contract aan te bieden, omdat een andere club het wel er in ziet zitten. Genoeg voorbeelden waar het fout is gegaan.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef Kang-He het volgende:
Echt goed is Liverpool niet met talenten hoor, komen er maar weinig in het 1e elftal.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:22 schreef Kang-He het volgende:
Weg ermeequote:Grygera: "Ik wil deze maand naar Juve"
Grygera:
Foto: Orangepictures
20 januari 2007, 17:04
Door: Reon Boeringa
Als het aan Zdenek Grygera (26) ligt vertrekt hij vandaag nog naar Juventus. De Tsjechisch international beseft echter dat hij dat niet kan bepalen. "Ajax gaat daarover, ik niet."
"Ik weet dat Juventus me graag zo snel mogelijk wil halen. Ik ben ook klaar om per direct over te stappen", vervolgt de verdediger tegenover Gazzetta dello Sport. "Ik kan nu alleen wachten op nieuws."
Grygera vertrekt sowieso deze zomer naar Juventus. "Ik ben blij dat mijn droom is uitgekomen. In Italië spelen bij een grote club zoals de Bianconeri. Dit team speelt snel weer in de Serie A."
Ajax nam Grygera in 2003 over van Sparta Praag. In dienst van de Amsterdammers speelde hij 72 duels waarin hij acht keer tot scoren kwam.
Hebben we alquote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:36 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als we er maar wel iets nuttigs voor terughalen.
Hou zou toch niet voor niets topscorer van de A1 zijn denk ik danquote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Afweging die je moet maken. Soms zit je er naast, soms zit je goed. Ik vind het echt debiel om elke speler maar een contract aan te bieden, omdat een andere club het wel er in ziet zitten. Genoeg voorbeelden waar het fout is gegaan.
Verdedigende middenvelder.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:36 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Als we er maar wel iets nuttigs voor terughalen.
Ja das lachuh hequote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:15 schreef twi het volgende:
Wat zou ik lachen als Juventus ineens helemaal in elkaar stort en uiteindelijk niet promoveert
Niet zo lachen als Feyenoord uit de UEFA cup nee.quote:
Ik weet wel iets waar ik vandaag harder om heb gelachen jou club namelijkquote:
Dan ben je er laat bij, was gisteren al bekend.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:33 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ik weet wel iets waar ik vandaag harder om heb gelachen jou club namelijk![]()
Hij vind het nog steeds leukquote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:35 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Dan ben je er laat bij, was gisteren al bekend.
Misschien neemt de tegenstander psv nog steeds niet serieus?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:53 schreef koningdavid het volgende:
PSV weer erg makkelijk tegen 10 man en op voorsprong.
Waarom krijgen wij nooit zo'n begin? Van Ajax wil iedereen winnen en geven ze allemaal 120%. Tegen PSV lijkt het wel alsof elke club zoiets heeft van... "mwah.... het zal wel".
Volgens mij was het ook op TV en in de krant etc....quote:
Tuurlijk is PSV gewoon beter en zullen ze echt wel wat afdwingen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Misschien neemt de tegenstander psv nog steeds niet serieus?
Nee, denk je niet dat het de verdienste is van psv dat zij wel vaak zo'n begin hebben en dat het onze tekortkoming is dat wij dat niet hebben?
is toch ook zo? Hoe beroerd PSV ook speelt, ze winnen toch wel.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 19:57 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tuurlijk is PSV gewoon beter en zullen ze echt wel wat afdwingen.
Maar je ziet zo vaak dat de tegenstanders van PSV een beetje halfzacht de wedstrijd ingaan. Maar tegen Ajax speelt men nog steeds alsof het de 'te kloppen ploeg' is.
Winnen van AJAX is wel een obsessie van veel ploegen. Maar AJAX boezemt ook al zo'n 10 jaar lang geen angst meer in bij die ploegen. Hoe anders was het dat seizoen toen we geen een keer verloren en alleen Roda JC het lef had niet te buigen voor ons.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
is toch ook zo? Hoe beroerd PSV ook speelt, ze winnen toch wel.
Ajax is gewoon te pakken...
Ik snap dat ook niet nee. PSV is al jaren de beste ploeg in Nederland, maar winnen van Ajax staat voor veel clubs nog bijna gelijk aan de CL winnen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:12 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Winnen van AJAX is wel een obsessie van veel ploegen. Maar AJAX boezemt ook al zo'n 10 jaar lang geen angst meer in bij die ploegen. Hoe anders was het dat seizoen toen we geen een keer verloren en alleen Roda JC het lef had niet te buigen voor ons.
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet nee. PSV is al jaren de beste ploeg in Nederland, maar winnen van Ajax staat voor veel clubs nog bijna gelijk aan de CL winnen.
Ik snap niet dat ploegen dat niet meer met PSV hebben tegenwoordig..
Ik wel. Het is hét bewijs dat Ajax nog steeds de grootste club van Nederland is.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:13 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap niet dat ploegen dat niet meer met PSV hebben tegenwoordig..
Nee, het is hét bewijs dat de tegenstanders denken dat er wat te halen valt bij en tegen Ajax.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 20:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik wel. Het is hét bewijs dat Ajax nog steeds de grootste club van Nederland is.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, het is hét bewijs dat de tegenstanders denken dat er wat te halen valt bij en tegen Ajax.
Bij PSV niet.
En zo is het.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, het is hét bewijs dat de tegenstanders denken dat er wat te halen valt bij en tegen Ajax.
Bij PSV niet.
Denk dat Van Geel en co er nog altijd meer verstand van zullen hebben dan jij.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:32 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Bedankt management, bedankt Van Geel en co, bedankt .
Hebben jullie daar weer goed en slim gedaan (maar niet heus). En daarom worden we voorlopig (dit jaar tenminste opnieuw) GEEN kampioen.
Nsasjer, het is pure kapitaalsvernietiging, maar dat komt kennekijk niet in jouw brein op.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:37 schreef Nashje het volgende:
[..]
Denk dat Van Geel en co er nog altijd meer verstand van zullen hebben dan jij.
Als die gozer niet aan het niveau voldoet, kun je 'm moeilijk behouden he? Maar kennelijk heb jij liever een Ajax met Babosjes en Fehertjes.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:39 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Nsasjer, het is pure kapitaalsvernietiging, maar dat komt kennekijk niet in jouw brein op.![]()
Ajax had ooit glans, tegenwoordig niet meer maar voetbalclubs hebben een hang naar historie.quote:
Je snapt er ook geen zak van .quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:41 schreef Nashje het volgende:
[..]
Als die gozer niet aan het niveau voldoet, kun je 'm moeilijk behouden he? Maar kennelijk heb jij liever een Ajax met Babosjes en Fehertjes.
Maar ja, niet zeuren van de zomer als de seizoenkaarten weer duurder worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Je snapt er ook geen zak van .
Het punt is, dat een jeugdcontract al voldoende was geweest om aan een aardige transfer te verdienen . Bij Liverpool lachen ze zich rot.
Aardige transfersom?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Het punt is, dat een jeugdcontract al voldoende was geweest om aan een aardige transfer te verdienen . Bij Liverpool lachen ze zich rot.
Een jeugdcontract kan voor enkele tienduizenden euro's gewoon afgekocht worden. Natuurlijk heb je ze liever, maar denk niet dat Ajax hier wakker van zal liggen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 21:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Jij snapt het.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:43 schreef jna het volgende:
Als we dit bij elke speler gaan doen die de Ajax opleiding verlaat...
Wordt druk dan
hij is 18, en als goede spits had je vroeger al een kans gekregen in het eerste.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:40 schreef Longmen het volgende:
De weggelopen speler heeft zn eigen glazen nu al ingegooid. De enige reden is geld.
Jammer maar ik voorspel dat we niets meer van hem vernemen....
Tsja... Belgie. Ik zie het niet zo zitten in die jongen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:54 schreef BigFire het volgende:
maar iemand als Mbark Boussoufa has natuurlijk nooit weg mogen gaan. beste speler van belgië![]()
Quincy dat zou ook zo'n held worden....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 22:49 schreef Againzender het volgende:
[..]
hij is 18, en als goede spits had je vroeger al een kans gekregen in het eerste.
Misschien ziet hij ook wel in dat Ajax niet met hem verder wil, en als dan Liverpool komt kan ik mij voorstellen dat je weg gaat.
Over vijf jaar zien we wel of Ajax een fout heeft gemaakt, maar voorlopig maak ik mij hier niet druk over.
In het verleden vaker gehad dat jeugdspelers vertrokken naar het buitenland. Niet alleen bij ons hoor, destijds werd er moord en brand geschreeuwd toen Raymond Victoria uit de jeugd van feyenoord naar Bayern vertrok. Nou, dat bleek ook een wereldtopper
ik bedoel maar....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:33 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Quincy dat zou ook zo'n held worden....
puur mentaliteit en slechte carriere keuze. de kwaliteit heeft ie zeker...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:33 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Quincy dat zou ook zo'n held worden....
De reden waarom Ajax hem liet gaanquote:Op zaterdag 20 januari 2007 23:49 schreef BigFire het volgende:
[..]
puur mentaliteit en slechte carriere keuze. de kwaliteit heeft ie zeker...
Nee, gelukkig niet.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:04 schreef twi het volgende:
Aan je Russische connectie word je niet herkend?
En naar Donald en mede-Maarssenaar Anita.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:04 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik ben benieuwd naar Donovan.
Filipe was gehuurd van Figueirense FC en Ajax wou zelf niet meer door met hem.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:03 schreef Radegast het volgende:
Nou nou, Brouwer gaat naar Liverpool. Gevalletje Sergio de Windt als je het mij vraagt...![]()
Weirauch ging ook van Ajax naar Chelsea afgelopen zomer. Ook al zo'n topmove.
En Filipe ging van Ajax maar Real Madrid, en dan ben je 22 en heb je nog geen één officiele wedstrijd gevoetbald op het prof-niveau in Europa.
Wees blij dat Ajax alleen jeugdspelers een contract aanbied waar toekomst in zit, zoals Anita, Sarpong en Goossens... De tijd dat we alles en iedereen een contract aanboden hebben we al eens meegemaakt (+60 contractspelers)
Ohja, Grygera moet gewoon blijven tot z'n contract afloopt. [afbeelding]
Maar is laatste dat juist ook niet beetje het falen van de jeugdopleiding. Ik bedoel de Ajax jeugdopleiding zal als doelstelling iets hebben in de trand van zoveel mogelijk spelers opleiden die het niveau van Ajax -top van Nederland- aankunnen met als einddoel om ze te verkopen aan een buitenlandse (top)club. Als spelers dan bij RKC ofzo terrecht komen dan schieten die spelers maar dus ook de jeugdopleiding in dat geval te kort.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:41 schreef RayMania het volgende:
Ja. Ajax had vorig jaar (stond in VI of Sportweek) de meeste spelers uit de Ajax-opleiding rondlopen in Europa. 44 spelers met een Ajax verleden (jeugd) stonden (2006) onder contract bij Eredivisie clubs, alleen Roda JC had geen Ajax-exspeler. Is natuurlijk wel beetje geschiedenis, want het is van vorig jaar. Veel veranderd is er denk ik niet.
Ja het is ook iets waar je als club je prioriteiten legt natuurlijk. PSV is nooit een opleidingsclub geweest, Ajax daarentegen wel. Ben het verder wel met je eens dat het lastig te bepalen is. Cijfertjes en statistieken zeggen wel iets, maar lang niet alles. Daarom ben ik ook benieuwd of er hier misschien mensen zitten die bij de jeugdopleiding opleiding betrokken zijn en dus een beetje weten hoe het er aan toe gaat.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:50 schreef RayMania het volgende:
Het is trouwens erg lastig te bepalen. Er lopen gigantisch veel spelers rond in Europa die begonnen zijn bij Ajax (denk aan Seedorf, Davids), maar dat is natuurlijk nu niet meer relevant. Om te bepalen of Ajax nu de beste jeugdopleiding heeft, zou je moeten kijken naar het aantal spelers wat op dit moment doorbreekt of doorgebroken is. Dat is al moeilijk, omdat daar een aantal factoren een invloed bij spelen.
Waarom zou een jeugdspeler naar de A-selectie worden overgebracht als er bijvoorbeeld al een prima elftal in het veld staat (PSV is een goed voorbeeld hiervan)? Doorbreken is dus niet een graadmeter hiervoor. Het aantal spelers ook niet, want dan tel je iedereen mee die op dit moment nog actief voetbal spelen, én die bij Ajax zijn begonnen. Zo zou je nu een lijst kunnen maken met namen als Van der Vaart, Sneijder, De Jong, Ooijer, Greene en ga maar door, terwijl deze al jaren geleden zijn doorgebroken. Dat zegt dus niets over de jeugdopleiding van nu. Lastig te bepalen dus. Je kunt enkel een schatting maken.
Het kan ook zo zijn dat Ajax teveel spelers opleidt, maar die niet allemaal het niveau behalen wat Ajax wenst, maar die wel het subtopniveau aankunnen zoals van RKC. Heel veel spelers spelen de gehele jeugd bij Ajax, maar weten net het laatste stapje niet te maken, en eindigen dan bij een mindere club, om zich daarna weer omhoog te werken. Goed voorbeeldje is Ooijer, die van Ajax naar Volendam ging, en zich daarna bij PSV tot een topper wist te ontwikkelen. Je kunt niet alle spelers laten debuteren, je moet gewoon spelers 'wegsturen', anders krijg je echt gigantisch veel contractspelers. Twee jaar geleden vroeg iedereen zich af wat Ajax zich bezielde toen het Owusu ooit wegstuurde, maar nu begrijpt iedereen het wel. Het kan slecht uitpakken, maar ook goed.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Maar is laatste dat juist ook niet beetje het falen van de jeugdopleiding. Ik bedoel de Ajax jeugdopleiding zal als doelstelling iets hebben in de trand van zoveel mogelijk spelers opleiden die het niveau van Ajax -top van Nederland- aankunnen met als einddoel om ze te verkopen aan een buitenlandse (top)club. Als spelers dan bij RKC ofzo terrecht komen dan schieten die spelers maar dus ook de jeugdopleiding in dat geval te kort.
Ja dat is ook zoiets, het zegt wel iets... Maar lang niet alles. Zo zullen het altijd individuen zijn die doorbreken en nooit een heel team tegelijk. Dit kan de rechtshalf van de kampioen zijn, maar ook de rechtshalf van de 2 na laatst.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:52 schreef jna het volgende:
Je zou kunnen kijken naar wie kampioen wordt bij de A-elftallen, B-elftallen enz enz.
Ja dat is zo, spelers die afvallen bij Ajax kunnen voor veel andere clubs van grote waarde zijn. Dat gebeurt overigens niet alleen bij spelers die afvallen in de A-jeugd of de beloften maar al op veel jongere leeftijd ook. Maar misschien moet de schifting dan juist wel strenger zijn. Dan zou je bijvoorbeeld de B2 op kunnen heffen zodat je na de Ctjes de beste 20 uitkiest die de B1 gaan vormen. Het nadeel is dat je dan nog redelijk in het ontwikkelingsproces zit en de kans loopt mogelijke potentie weg te doen.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:58 schreef RayMania het volgende:
Het kan ook zo zijn dat Ajax teveel spelers opleidt, maar die niet allemaal het niveau behalen wat Ajax wenst, maar die wel het subtopniveau aankunnen zoals van RKC. Heel veel spelers spelen de gehele jeugd bij Ajax, maar weten net het laatste stapje niet te maken, en eindigen dan bij een mindere club, om zich daarna weer omhoog te werken. Goed voorbeeldje is Ooijer, die van Ajax naar Volendam ging, en zich daarna bij PSV tot een topper wist te ontwikkelen. Je kunt niet alle spelers laten debuteren, je moet gewoon spelers 'wegsturen', anders krijg je echt gigantisch veel contractspelers.
dat is lastig aangezien het elftal dat met de meeste overmacht dat ooit werd in de A er nauwelijks één speler doorbrak op hoog niveau. Dan bedoel ik de goeden generatie van Hosé enzo.quote:Op zondag 21 januari 2007 00:52 schreef jna het volgende:
Je zou kunnen kijken naar wie kampioen wordt bij de A-elftallen, B-elftallen enz enz.
en ik naar Dylan (nr.10 van de D1)quote:Op zondag 21 januari 2007 00:04 schreef Aanvoerder het volgende:
Ik ben benieuwd naar Donovan.
Ik sta op het punt te vertrekken. Geen grappen maken nu.quote:Op zondag 21 januari 2007 10:24 schreef denthemen het volgende:
Alles gaat gewoon nog door ondanks dit weer?
Afgelastquote:Op zondag 21 januari 2007 10:24 schreef denthemen het volgende:
Alles gaat gewoon nog door ondanks dit weer?
Het was een hele serieuze vraagquote:
Wist je nog met die sneeuw? En weet je nog met het Centraal Station met al die glazen platen?quote:
Vanochtend was het dramatisch hier in Amsterdam hoor, begint nu ook weer lekker donker te worden.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:08 schreef Roi het volgende:
Ondanks het weer ?!?
Het is hier in Amsterdam echt prachtig weer hoor! Zonnetje schijnt volop!
Watergraafsmeer begint de bewolking weer te komenquote:Op zondag 21 januari 2007 11:18 schreef Roi het volgende:
Hier in Oost is de zon lekker doorgekomen hoor!
Vanochtend was het idd wel kutweer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |