Nou zo slecht waren hun "idealen" niet hoor.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En dat kan ter rechterzijde niet? Alsof die idealen van RAF allemaal zo lekker waren.
Nee, het klopt nooit wat ik zeg, want jij weet het altijd beter. Desondanks verklaarde Britta in een interview zelf:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef SCH het volgende:
Geen excuus hoor, maar idealen. Maar het klopt ook niet wat je zegt. Ze verdedigt zowel mensen ter linker als rechterzijde dus het snijdt geen hout.
En terecht overigens. Maar Bram doet dat meer uit kapitalistische overwegingen.quote:Grappig dat je hem als voorbeeld gebruikt omdat hij nou juist door zijn eigen beroepsvereniging is getikt vanwege vermeend gebrek aan distance.
Jij interpreteert haar woorden gewoon op een nogal merkwaardige manier. Heb je haar boek gelezen?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, het klopt nooit wat ik zeg, want jij weet het altijd beter. Desondanks verklaarde Britta in een interview zelf:
A political lawyer is one that] takes on cases where there is more at stake than purely judgement of the crime. Cases where the political aspects, history and background motivation of the client are important. When we take on a case the whole firm asks the question: is this a motivation that we can support?
Maar jij weet het vast beter dan Britta...
O ja: link
En dat is minder erg ofzo?quote:En terecht overigens. Maar Bram doet dat meer uit kapitalistische overwegingen.
Je vergist je weer.quote:Ik nam hem als voorbeeld omdat ik zijn naam hier nu al een aantal keer voorbij zag komen. Volgens mij ook van jouw hand, maar ik kan mij vergissen...
Britta boven Spong en de gebroeders Anker plaatsen... Dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Ze is geen slechte advocaat, maar haar faam is gebaseerd op haar wat afwijkende profilering. Niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef SCH het volgende:
Britta is voor mij een heel belangrijke speler in het politieke en justitiele krachtenveld omdat zij zich enorm hard maakt voor het behoud van een goede rechtsstaat. Ze is in mijn ogen een belangrijke hoedster van een aantal kernwaarden van de rechtsstaat die door veel populistische politici, vooral de laatste jaren, te grabbel worden gegooid onder het mom van terrorismedreiging. Er zijn er meer hoor, ook Spong en Anker springen daar erg voor op de bres, maar zij springt er wat mij betreft uit.
Weski had ik ook kunnen noemen inderdaad (en nog wel meer trouwens) maar ik heb nog net iets meer met Britta vanwege haar grote politieke betrokkenheid.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Britta boven Spong en de gebroeders Anker plaatsen... Dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Ze is geen slechte advocaat, maar haar faam is gebaseerd op haar wat afwijkende profilering. Niets meer, niets minder.
En een hoedster van de rechtstaat is ze ook niet. Al heeft ze 100% gelijk in haar fulminering tegen de terrorismewetgeving.
Zoek eens op Inez Weski. Minder bekend bij het grote publiek, maar een echte voorvechtster van de rechten van de verdachten en ook een hele goede advocate. En bekend vanwege haar kwaliteiten.
Het staat er letterlijk, maar goed: ik wacht rustig af tot er een discussie komt over de paus, dan ga jij vast ontkennen dat hij katholiek is...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:36 schreef SCH het volgende:
Jij interpreteert haar woorden gewoon op een nogal merkwaardige manier.
Ik heb wel wat beters te doen. Ik zal je mijn persoonlijke mening over haar en haar naaste medewerkers besparen, maar geloof me: ik verveel mij liever dan dat ik haar boeken lees. Ik zou nog ieder aan de vodjes van Koos Sspee beginnen...quote:Heb je haar boek gelezen?
Zeker niet. Maar ik heb Bram dan ook erg laag zitten. Niet in het minst omdat hij juridisch nog stukken zwakker is dan Britta.quote:En dat is minder erg ofzo?
Tja, het dilemma van de advocaat. Dat zij een terrorist verdedigde vind ik geen argument om niet in de eerste kamer zitting te kunnen nemen. Wel als ze buiten haar werk sympathiseert met dat randvolk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Van de FP:
De bekende advocate Britta Böhler wil Senator worden. De leden van de Eerste Kamer worden op 29 mei gekozen door de leden van Provinciale Staten. Die statenleden worden op hun beurt op 7 maart door de bevolking gekozen.
Böhler is kandidaat voor GroenLinks. Ze komt op de tweede of de derde plaats van de kandidatenlijst te staan van die partij. GroenLinks bezet nu vijf zetels in de Eerste Kamer.
Britta Böhler is van oorsprong afkomstig uit Duitsland. Ze werkt en woont echter al jaren in Nederland en heeft sinds kort de Nederlandse nationaliteit. Dat laatste is noodzakelijk voor een Kamerlidmaatschap. Ze wil haar advocatenpraktijk blijven voeren naast het Eerste-Kamerlidmaatschap.
Böhler werd bij het grote publiek bekend als verdediger van de Koerdische PKK-leider Abdullah Öcalan. Ook was ze betrokken bij de verdediging van Volkert van der Graaf. Voormalig VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali wendde zich tot haar in het conflict over haar Nederlanderschap.
Ze maakt deel uit van het kantoor 'Böhler Franken Koppe Wijngaarden advocaten'. Deze advocatenpraktijk met onder meer Victor Koppe heeft tal van politiek gevoelige uitleveringszaken behandeld, zoals die van Nuriye Kesbir, Mullah Krekar en Maarten Blok, alsmede zaken waarbij de AIVD een belangrijke rol heeft gespeeld, zoals de verschillende strafzaken tegen vermeende terroristen en 'jihadstrijders'.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Schandalig zou dit zijn, iemand die openlijk sympathiseerde met terroristen. Weer koren op de molen van Peter Siebelts spekkoektheorie.
Jullie hebben inderdaad overeenkomsten op dat vlak. Dat is overigens van mijn kant een behoorlijk zware belediging, dus bij deze: excuses.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:41 schreef SCH het volgende:
maar ik heb nog net iets meer met Britta vanwege haar grote politieke betrokkenheid.
Serieus, jij bent echt één van de meest achterlijke FOK!-users die er zijn. Je laat me glimlachen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:01 schreef JohnDope het volgende:
Pffff we geven gewoon aan 1 of andere blonde duitse snol de nederlandse nationaliteit! Ik vind het een schande; pek en veren had dat blondje moeten krijgen.
Dat we geen extern Volk meer in nederland willen hebben, dat geldt helemaal voor Moffen!
Zij denkt natuurlijk dat ze met haar arrogante blanke smoelwerk wel geaccepteerd gaat worden hier in Holland. Mooi niet dus!
Duits = Duits;
Dat staat er helemaal nietquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het staat er letterlijk, maar goed: ik wacht rustig af tot er een discussie komt over de paus, dan ga jij vast ontkennen dat hij katholiek is...
Britta is een van de besten inderdaad, dat zal iedereen buiten jouw enge rechtse kringetje beamen.quote:Zeker niet. Maar ik heb Bram dan ook erg laag zitten. Niet in het minst omdat hij juridisch nog stukken zwakker is dan Britta.
Nee natuurlijk niet. En de paus is ook niet katholiek. Hoe kom ik erbij?quote:
Wat ben jij toch een klein kereltje. Iedere keer weer begin je met flauwe onzin. Je bent potdimme een van oudste Fokkers, maar je gedraagt je als een van de jongsten. Daar moet je toch echt eens over gaan nadenken.quote:Grappig dat je alleen leest wat je wilt lezen en verder geen enkele poging doet de waarheid te schetsen. Jammer ook. Discussie met jou heeft geen enkele zin: lieg je in je werk ook zoveel???
O, dus als je geen boeken hebt gelezen van iemand, dan weet je niets van die persoon. Tuurlijk.quote:Dacht ik wel, beetje lullen zonder kennis van zaken.
Mijn rechtse kringetje... Wat weet jij daar nou van? En ik ken NIEMAND die Britta een van de besten vindt. Niets eens de beste van haar kantoor.quote:Britta is een van de besten inderdaad, dat zal iedereen buiten jouw enge rechtse kringetje beamen.
Dat is een compliment, al kan je dat helemaal niet zeggen want je weet geen fuk van mij.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jullie hebben inderdaad overeenkomsten op dat vlak. Dat is overigens van mijn kant een behoorlijk zware belediging, dus bij deze: excuses.
En toch meen jij zeker te weten dat ik bij een rechts kliekje hoor... Neem jij jezelf nog serieus (iemand moet het doen natuurlijk)?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:04 schreef SCH het volgende:
Dat is een compliment, al kan je dat helemaal niet zeggen want je weet geen fuk van mij.
Je hekelt in ieder geval iedereen die ook maar een beetje links is dus of je hoort nergens bij of je hoort bij de mensen die overblijvenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
En toch meen jij zeker te weten dat ik bij een rechts kliekje hoor... Neem jij jezelf nog serieus (iemand moet het doen natuurlijk)?
Ik hekel helemaal niet iedereen die een beetje links is. Daarnaast: ik ga jou toch ook niet afschilderen als extreem links omdat jij een aantal "rechtsen" hier keer op keer meent te moeten aanvallen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:08 schreef SCH het volgende:
Je hekelt in ieder geval iedereen die ook maar een beetje links is dus of je hoort nergens bij of je hoort bij de mensen die overblijven![]()
Blijf daar ook maarquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:10 schreef DS4 het volgende:
Speciaal voor jou: ik ben niet links, ik ben niet rechts, ik ben recht door zee...![]()
Ik zal er jou niet tegenkomen, dus dat is een voordeel...quote:
En zo zie ik het ook. Ik vind trouwens Britta Bohler en geweldige, indrukwekkende en knappe vrouw (is er een fanclub?). Ik hoop echt dat we van haar als politica en als advocaat nog veel van haar gaan horen....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:00 schreef Reya het volgende:
Ik heb liever iemand als Britta Bohler - die openlijk kritisch durft te zijn over overheidsmacht, ook waar het gevoelige zaken betreft - in de Eerste Kamer, dan iemand die vrijwel alleen maar de regering of de eigen partijleiding napraat. Bovendien is het hebben van een raadsheer/vrouw een mensenrecht; ik vind het wel van een zeker lef getuigen om mensen als Volkert van der G. en Ocalan te verdedigen, ongeacht wat deze personen al dan niet op hun kerrfstok hebben staan.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:20 schreef Pracissor het volgende:
Ik beschouw Bohler wel als een gevaar voor de samenleving,
Doe dat dan ook niet.quote:maar ik heb geen zin om in een discussie te mengen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef SCH het volgende:
Britta is voor mij een heel belangrijke speler in het politieke en justitiele krachtenveld omdat zij zich enorm hard maakt voor het behoud van een goede rechtsstaat. Ze is in mijn ogen een belangrijke hoedster van een aantal kernwaarden van de rechtsstaat die door veel populistische politici, vooral de laatste jaren, te grabbel worden gegooid onder het mom van terrorismedreiging. Er zijn er meer hoor, ook Spong en Anker springen daar erg voor op de bres, maar zij springt er wat mij betreft uit.
Lees bijvoorbeeld deze bespreking van haar boek eens: http://www.grenzeloos.org/artikel/viewartikel.php/id/733.html
Ik stem nooit GL, maar ik zou er bijna zin in krijgen....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:58 schreef SCH het volgende:
Britta
Nu ga ik zeker GroenLinks stemmen bij de Staten. Geweldige vrouw, ben groot fan van haar en denk dat ze het politiek ook goed zal doen.
Wat een eng mens is het ook om te zien.quote:
Neee........Ze is wel geraffineerd, dat wel, maar dat moet je ook als advocate....Anders redt je het niet...quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat een eng mens is het ook om te zien.
Tja lelijkheid en engheid zijn ook wel erg betrekkelijk..........quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Nou als mensen op hun lelijkheid en engheid zouden worden beoordeeld, dan was het zeer rustig in de EK en TK.
Nee....Tof mens.......mooi mens....quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:49 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben eigenlijk bestwel multicultureel; ik blijf het een ordinaire snol vinden....
overigens is die foto hierboven ook wel een shock voor me, want ik had een beter beeld van haar
Ik quote hem nog maar eens. Want hier komen we nog een keer op terug.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het altijd mooi als een Moslim of Allochtoon iemand van de linksekerk op zijn nummer zet
Het wordt hoogtijd dat er een beschaafde conservatieve moslim-partij op staat, dan zal er eindelijk eens op efficiënte manier politiek bedreven kunnen worden.
Het gaat nu alleen maar over WIJ-ZIJ en op dit moment is de spreekbuis van de conservatieve moslims, de linkse Elite, die totaal geen idee hebben wat er in de moslim/allochtoon om gaat. Dat heeft nooit gewerkt en dat zal nooit werken.
quote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:55 schreef Ringo het volgende:
Politiek is een hobby voor lelijke mensen.
Het is wel zo. Mensen die de looks hebben, kiezen voor het echte televisie werk. Ze kicken wel beide op media en op hun eigen ego.quote:
De RAF was een product dat gecreeerd is door de naoorlogse situatie waar nazi's en nazíhandlangers gewoon weer aan de top van het bedrijfsleven stonden, vaak neergezet door de Amerikanen omdat die geen geschikte mensen konden vinden. Ik snap wel waarom die groep is opgericht, ze hadden alleen niet moeten radicaliseren. Ze hadden naar Gandhi moeten luisteren.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Enkele moorden, geloof ik, terreur. Geen frisse ploeg.
Dat kan je natuurlijk ook van de NSDAP zeggen. Ze waren een product gecreëerd door de malaise van WOI en de beurskrach van 1929. Ze kwamen op voor de arbeiders en hadden niet moeten radicaliseren.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De RAF was een product dat gecreeerd is door de naoorlogse situatie waar nazi's en nazíhandlangers gewoon weer aan de top van het bedrijfsleven stonden, vaak neergezet door de Amerikanen omdat die geen geschikte mensen konden vinden. Ik snap wel waarom die groep is opgericht, ze hadden alleen niet moeten radicaliseren. Ze hadden naar Gandhi moeten luisteren.
De meeste polici zijn ijdel. Kicken op media-aandacht. Echter zonder politiek talent zal je het uiteraard niet redden. Politiek is een vak.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is wel zo. Mensen die de looks hebben, kiezen voor het echte televisie werk. Ze kicken wel beide op media en op hun eigen ego.
Ja, de RAF wel ja, maar ik bedoel meer de onvrede onder de studenten waar de RAF uit voort is gekomen. Overigens is de vergelijking met de NSDAP pas echt Quatsch. Een andere tijd, een andere beweging en een totale andere context.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook van de NSDAP zeggen. Ze waren een product gecreëerd door de malaise van WOI en de beurskrach van 1929. Ze kwamen op voor de arbeiders en hadden niet moeten radicaliseren.
Kortom quatsch. De RAF is een terroristische organisatie waarbij radicalisatie een logisch gevolg is geweest. Nu weet ik niet precies wat Britta Bohler daar mee te maken heeft. Maar GL heeft wel meer mensen met het niet fris verleden in de gelederen (gehad).
Men weet hier bij- van hoofdzaak te onderscheiden.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef Floripas het volgende:
Alléén op FOK kan een discussie over politieke sympathieen en vrijheid van meningsuiting ontaarden in een debat over de MILFigheid van een politica.
Ze kwamen op voor de arbeiders? Right. Maar goed, ja, dat kan je zeggen en niemand zal het betwisten.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk ook van de NSDAP zeggen. Ze waren een product gecreëerd door de malaise van WOI en de beurskrach van 1929. Ze kwamen op voor de arbeiders en hadden niet moeten radicaliseren.
Bijt- van pijpzaak.quote:Op zondag 21 januari 2007 14:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Men weet hier bij- van hoofdzaak te onderscheiden.
Mw Bohler is voor zover ik weet nooit voor strafbare feiten veroordeeld.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Schandalig zou dit zijn, iemand die openlijk sympathiseerde met terroristen.
Ik stem ook niet op GroenLinks. Ik heb vooral respect voor de principiële amoraliteit van bepaalde strafpleiters.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bijt- van pijpzaak.
Overigens vermoed ik dat iedereen die hier tegen Bohler ageert niet op GroenLinks semt. Het staat je dus vrij op een andere partij te stemmen.
Precies, maar het was ook uit angst voor het communistme.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De RAF was een product dat gecreeerd is door de naoorlogse situatie waar nazi's en nazíhandlangers gewoon weer aan de top van het bedrijfsleven stonden, vaak neergezet door de Amerikanen omdat die geen geschikte mensen konden vinden. Ik snap wel waarom die groep is opgericht, ze hadden alleen niet moeten radicaliseren. Ze hadden naar Gandhi moeten luisteren.
Kijk, jij snapt mijn punt. SCH & companen (of moet ik zeggen kameraden) willen dit dus gewoon niet zien.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kortom quatsch. De RAF is een terroristische organisatie waarbij radicalisatie een logisch gevolg is geweest. Nu weet ik niet precies wat Britta Bohler daar mee te maken heeft. Maar GL heeft wel meer mensen met het niet fris verleden in de gelederen (gehad).
MILF? Dus ze heeft ooit nog een inseminator gevonden ook?quote:Op zondag 21 januari 2007 14:26 schreef Floripas het volgende:
Alléén op FOK kan een discussie over politieke sympathieen en vrijheid van meningsuiting ontaarden in een debat over de MILFigheid van een politica.
Bij deze lezen we dus ook geen Milton Friedman meer? Omdat Milton Friedman had moeten leiden tot het regime van Pinochet? Wat een bull.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Kijk, jij snapt mijn punt. SCH & companen (of moet ik zeggen kameraden) willen dit dus gewoon niet zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |