abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46193763
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:05 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Inderdaad, ergens anders!

Dat was oa indit topic, en later samen met zijn broertje, ontfermend gadegeslagen door hun moeder.

Die ik een zeer Haagse pokkeopmerking in haar.. erm.. 'maag' splitste, toegegeven. Zonder trouwens op de hoogte te zijn van het heengaan hunner man annex vader, wat ik als verzachtende omstandigheid wil opwerpen mocht er toch ineens een friese Beerenburgcocktail door de ruit van de voorkamer vliegen.

Anyway, als je (luidkeels) voornemens bent mij wat aan te doen als ik mijn mond niet hou wordt ik niewsgierig. Want ook dat is natuurlijk niet normaal (dus reuze interessant).
Ik geef je een tip laat hem gewoon met rust, zeker als je hem kwetst.

Jij denkt dat je hem niet kwetst, maar blijkbaar toch wel.

Zou je hem ook kunnen negeren anders, je kunt het altijd proberen.
pi_46193789
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:06 schreef NorthernStar het volgende:
Ja ho maar weer.

En ArchEnemy, kappen met dat geouwehoer over sublimatie en of vaders van andere users.
Sublimatie is volledig ontopic. En de aanleiding in zijn OP was een luistergewoonte van zijn vader.

En het toeval is dat ik werk in de industrie die hij verdenkt van grootschalige manipulatie.

Ik ben getraind in het herkennen van een emotionele uitwerking van muziek op mensen. Als TS me meer info verschaft waar hij naar op zoek is, kan ik preciezer antwoord geven.

Al met al vrij onschuldig lijkt me zo.
pi_46193806
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:12 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Ik geef je een tip laat hem gewoon met rust, zeker als je hem kwetst.

Jij denkt dat je hem niet kwetst, maar blijkbaar toch wel.

Zou je hem ook kunnen negeren anders, je kunt het altijd proberen.
Ik neem hem serieus. Dat is meer dan ik nu van jou kan zeggen.

(tenzij je me een medische indicatie geeft)
pi_46193824
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:16 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ik neem hem serieus. Dat is meer dan ik nu van jou kan zeggen.

(tenzij je me een medische indicatie geeft)
Wat meer dan je van mij kunt zeggen ??
pi_46193833
Ik zeg alleen dat je hem met rust moet laten.

Hoezo zou je het niet doen.
pi_46193848
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:18 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Wat meer dan je van mij kunt zeggen ??
Gewoon, 'negeer hem maar', dat zegt men doorgaans alleen over mensen die buiten de gangbare normen van zelfbeheersing, relativering en dergelijke vallen.

Maar PM me maar als je daarover wilt kletsen, de modjes vinden dit -terecht- niet leuk.
pi_46193855
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:19 schreef Sander170 het volgende:
Ik zeg alleen dat je hem met rust moet laten.

Hoezo zou je het niet doen.
Je PMbox doet het niet!
pi_46193863
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:21 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Je PMbox doet het niet!
Nu wel.
pi_46193902
Nee, met negeer hem maar bedoel ik meer in de trant van maak het nou niet erger dan dat het al is voor hem.

Straks heb jij het weer gedaan en dan heb jij een Ban en dergelijke oke.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 03:29:03 #112
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46193930
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:15 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Sublimatie is volledig ontopic. En de aanleiding in zijn OP was een luistergewoonte van zijn vader.
Ik ken sublimatie alleen uit de psychologie (en natuurkunde) en als dat iets met 'verborgen boodschappen in muziek' te maken heeft mag je dat wel uitleggen.
quote:
En het toeval is dat ik werk in de industrie die hij verdenkt van grootschalige manipulatie.

Ik ben getraind in het herkennen van een emotionele uitwerking van muziek op mensen. Als TS me meer info verschaft waar hij naar op zoek is, kan ik preciezer antwoord geven.

Al met al vrij onschuldig lijkt me zo.
Ja hartstikke leuk dat je in de industrie werkt maar Daniel ligt niet bij jou op de sofa en TRU is geen psychiaterpraktijk van dr. ArchEnemy.
TS geeft bovendien aan dat hij geen zin heeft om op de persoonlijke tour te gaan en vroeg je ermee op te houden. Open maar een topic in R&P ofzo voor je analyses.

Als je meer over het onderwerp (en dat is niet TS of zijn familie) kan vertellen ben je verder van harte welkom.
pi_46194014
Ik ga lekker slapen.

Ik weet één ding, ben het dit keer wel eens met: NorthernStar !

Trouwens tot morgen, ik ben weg.
pi_46194061
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:29 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ken sublimatie alleen uit de psychologie (en natuurkunde) en als dat iets met 'verborgen boodschappen in muziek' te maken heeft mag je dat wel uitleggen.
Nou, een videobeeld op je televisie bestaat uit 25 beeldjes per seconde, die in elkaar schuiven om tot een nepverversing van 50 Hz te komen. Het idee is dat je dan in 1 zo'n beeldje een foto zet van een of andere volksheld met een luier over zijn hoofd. Dat komt zo snel voorbij dat het niet door het bewust-denkend deel van het brein kan worden gefiltert en meteen naar het diepe onbewuste gaat.

De volgende ochtend loopt iedereen die dat persoon een held vindt met een luier op het hoofd (of denkt er serieus over na). Het is een fenomeen dat altijd al voor veel beroering heeft gezorgd, want als dit waar is kun je de massa aardig beinvloeden, en dat is natuurlijk in strijd met allerlei moderne verworvenheden.

In muziek doe je dat middels achterstevoren afgedraaide teksten die zachtjes op de achtergron geheimzinnig lopen te zijn, en dat heeft al tot menig rechtszaak geleid van boze ouders die meenden dat de zelfmoord van hun diep-ongelukkige kinderen alleen het resultaat kon zijn van de muziek waarnaar ze aan het luisteren waren.
quote:
Ja hartstikke leuk dat je in de industrie werkt maar Daniel ligt niet bij jou op de sofa en TRU is geen psychiaterpraktijk van dr. ArchEnemy.
Sorry, beroepsdeformatie.
quote:
TS geeft bovendien aan dat hij geen zin heeft om op de persoonlijke tour te gaan en vroeg je ermee op te houden. Open maar een topic in R&P ofzo voor je analyses.

Als je meer over het onderwerp (en dat is niet TS of zijn familie) kan vertellen ben je verder van harte welkom.
Relax er maar op los, we zijn al helemaal OT aan het babbelen.
  zondag 11 februari 2007 @ 03:48:24 #115
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46194136
Ik ga pitten, ik zal morgen wel zien wat er van het topic over is want ik verwacht half onz weer om het om zeep te helpen, welterusten mensen.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_46194149
Goedemorgen straks.
pi_46194156
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:48 schreef Daniel.J het volgende:
Ik ga pitten, ik zal morgen wel zien wat er van het topic over is want ik verwacht half onz weer om het om zeep te helpen, welterusten mensen.
Welterusten.

Ik ga er nu ook maar vandoor.

Topic zal er nog wel zijn hoor, maar rotzooi blijf je altijd houden.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 03:56:28 #118
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46194220
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:41 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Nou, een videobeeld op je televisie bestaat uit 25 beeldjes per seconde, die in elkaar schuiven om tot een nepverversing van 50 Hz te komen. Het idee is dat je dan in 1 zo'n beeldje een foto zet van een of andere volksheld met een luier over zijn hoofd. Dat komt zo snel voorbij dat het niet door het bewust-denkend deel van het brein kan worden gefiltert en meteen naar het diepe onbewuste gaat.

De volgende ochtend loopt iedereen die dat persoon een held vindt met een luier op het hoofd (of denkt er serieus over na). Het is een fenomeen dat altijd al voor veel beroering heeft gezorgd, want als dit waar is kun je de massa aardig beinvloeden, en dat is natuurlijk in strijd met allerlei moderne verworvenheden.

In muziek doe je dat middels achterstevoren afgedraaide teksten die zachtjes op de achtergron geheimzinnig lopen te zijn, en dat heeft al tot menig rechtszaak geleid van boze ouders die meenden dat de zelfmoord van hun diep-ongelukkige kinderen alleen het resultaat kon zijn van de muziek waarnaar ze aan het luisteren waren.
Ik ken het fenomeen ja. In het Engels/Amerikaans wordt het een "subliminal message" genoemd. Erg lastig uit te spreken voor sommige Amerikaanse presidenten. Een suggestieve boodschap die bedoeld is om door het onderbewuste te worden opgepikt.

Maar kun je dat in het Nederlands vertalen tot "sublimatie"?

Sublimatie is in de psychologie een heel ander proces. Dat is het beheersen van driften via gedrag. In plaats dat mensen elkaar de hersens inslaan gaan ze sporten, als heel plat voorbeeld. Vandaar mijn verwarring.
quote:

Sorry, beroepsdeformatie.
[..]

Relax er maar op los, we zijn al helemaal OT aan het babbelen.
Braaf.

† In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 04:04:48 #119
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46194271
In Van Dale staat:

sub·li·mi·naal (bn.)
1 onderbewust

Dus het is een "subliminale boodschap"

Is dus subliminatie? (in plaats van sublimatie)
pi_46194292
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik ken het fenomeen ja. In het Engels/Amerikaans wordt het een "subliminal message" genoemd. Erg lastig uit te spreken voor sommige Amerikaanse presidenten. Een suggestieve boodschap die bedoeld is om door het onderbewuste te worden opgepikt.

Maar kun je dat in het Nederlands vertalen tot "sublimatie"?
Beats me. Er wordt wel meer met woorden gehusseld om tot een inhoudsredigeratief te komen.
quote:
Sublimatie is in de psychologie een heel ander proces. Dat is het beheersen van driften via gedrag. In plaats dat mensen elkaar de hersens inslaan gaan ze sporten, als heel plat voorbeeld. Vandaar mijn verwarring.
Natuurlijk. "De sublimatie van..." Ik weet het weer.

Mmmm... "Subliminalisme"? Hapt trouwens ook lekker weg, JP zie ik het ook wel spannend vinden als hij het op een teleprompter langs ziet komen..
quote:
Braaf.

[kwispel] Iets meer naar links graag.... mja.. Dankje! [/kwispel]
pi_46194309
quote:
Op zondag 11 februari 2007 04:04 schreef NorthernStar het volgende:
In Van Dale staat:

sub·li·mi·naal (bn.)
1 onderbewust

Dus het is een "subliminale boodschap"

Is dus subliminatie? (in plaats van sublimatie)
Kijk nou, wat zijn wij allebei zlim!

('Subliminimaal' is dan weer een lekker flauwe woordspeling voor ooit)

HERSTEL: Ik ben ztom, het stond goed in de OP.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 04:12:47 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46194340
quote:
Op zondag 11 februari 2007 04:06 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

[kwispel] Iets meer naar links graag.... mja.. Dankje! [/kwispel]
lol

Ok was dus sprake van een misverstand. Daarom vroeg ik me af waar de reis zou eindigen, denk nou begint hij ook nog over "sublimatie", dat is halverwege een psychoanalyse. Viel allemaal mee.
pi_46225401
quote:
Op zondag 11 februari 2007 03:50 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Welterusten.

Ik ga er nu ook maar vandoor.

Topic zal er nog wel zijn hoor, maar rotzooi blijf je altijd houden.
Zei ik toch.
pi_46255033
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 11:12 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Kan er iemand deze jongen zijn fopspeentje terug in zijn mond steken aub ?

De Duistere Oorlog in Irak

[ Bericht 19% gewijzigd door NorthernStar op 13-02-2007 12:01:44 ]
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 12:02:44 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46255283
Is aangepast
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:20:32 #126
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_46277935
als opmerking wilde ik plaatsen dat enge verhalen en spookverhalen II wel erg op elkaar -lijken- of zit ik er-naast?
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 06:43:56 #127
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46286739
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:20 schreef Normalneo het volgende:
als opmerking wilde ik plaatsen dat enge verhalen en spookverhalen II wel erg op elkaar -lijken- of zit ik er-naast?
Hmmm ja ik kan ze wel laten mergen maar ze zijn niet helemaal hetzelfde. Die "spookverhalen" zijn eigen ervaringen en die "enge verhalen" niet.

Dus ja... zeg het maar ?
  woensdag 14 februari 2007 @ 07:39:54 #128
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_46286931
pff gewoon lekker zo laten dan als het niet hetzelfde is..

dacht dat er in enge verhalen ook "eigen verhalen" werden verteld..

ik stoor me er verder niet aan
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 07:44:43 #129
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46286948
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 07:39 schreef Normalneo het volgende:
pff gewoon lekker zo laten dan als het niet hetzelfde is..

dacht dat er in enge verhalen ook "eigen verhalen" werden verteld..

ik stoor me er verder niet aan
Misschien een andere titel voor "enge verhalen" zodat ze wat minder op elkaar lijken?

Eens kijken of me iets te binnen schiet.
  woensdag 14 februari 2007 @ 07:52:08 #130
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_46286998
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 07:44 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Misschien een andere titel voor "enge verhalen" zodat ze wat minder op elkaar lijken?
misschien moet je ff overleg plegen met de TS in dat geval?
pi_46287130
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 07:44 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Eens kijken of me iets te binnen schiet.
Broodje aap verhalen?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_46291472
Djeezes wat is het probleem toch van mensen die blijkbaar elk Truth-topic belachelijk moeten maken ???
Respecteer toch es andermans mening/visie en als je het belachelijk vindt ga je toch ergens anders posten ?
Continu zitten posten in topics die je zelf belachelijk vindt, zegt meer over jezelf dan over het topic.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:47:35 #133
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46293010
Dat is dan ook de ziekelijke drang van mensen, iets over zichzelf vertellen ipv luisteren naar anderen.
(zie mijn sig)
pi_46293503
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:50 schreef UncleScorp het volgende:
Djeezes wat is het probleem toch van mensen die blijkbaar elk Truth-topic belachelijk moeten maken ???
Respecteer toch es andermans mening/visie en als je het belachelijk vindt ga je toch ergens anders posten ?
Continu zitten posten in topics die je zelf belachelijk vindt, zegt meer over jezelf dan over het topic.
nou UncleScorp, nu moet je niet zo vervelend spreken over deze users.
Deze users hebben gewoon een beetje steun nodig.

Herken je het patroon niet ?
Ik heb vaak meegemaakt da degenen die het hardst schreeuwden over homo dit en homo's dat, een maand later opgelucht zelf uit de kast kwamen.

Ze zitten gewoon een beetje in de knoop met hunzelf, ze proberen hun eigen ik de overschreeuwen... heel verdrietig......als je nog " in denial" zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirage op 14-02-2007 13:19:58 ]
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 14 februari 2007 @ 13:03:24 #135
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46293553
Ik ben geen homo
pi_46293599
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:03 schreef Daniel.J het volgende:
Ik ben geen homo
In denial dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')