Wie het volgt herrinnert zich misschien ook nog wel de Britse soldaten die in Basra werden gepakt terwijl ze Arabische kleding droegen en hun auto vol wapens en explosieven hadden. Ze werden door Irakese troepen gearresteerd en gevangen gezet, en werden beschuldigd van het schieten op Irakese soldaten en het planten van bommen. Daarop werden ze met veel geweld en machtsvertoon door het Britse leger bevrijd. Dezelfde politie post werd overigens pas geleden door de Britten helemaal met de grond gelijk gemaakt (wie vecht hier nu tegen wie?)quote:
Who Are The Real Terrorists In Iraq?Clear Evidence British special forces are recruiting, training terrorists to heighten ethnic tensions Elite SAS wing with bloody past operates with immunity, provides advanced explosives Some attacks being blamed on Iranians
Steve Watson
Infowars.net
Monday, February 5, 2007
An article in the Sunday Telegraph this weekend pointed towards evidence that an secretive and elite unit of the British army is actively engaged in recruiting and training Iraqi insurgents and terrorists as double agents.
This confirms what many have speculated for a long time, that Britain and the US are deeply involved in bombings and attacks inside Iraq which are subsequently attributed either to Sunni insurgents or shadowy terrorist cells such as "Al Qaeda in Iraq".
>>verder>>
quote:An article in the Sunday Telegraph this weekend pointed towards evidence that an secretive and elite unit of the British army is actively engaged in recruiting and training Iraqi insurgents and terrorists as double agents.
De eerste quote met bijbehorend artikel wordt verkeerd geïnterpreteerd. Britten gebruiken terroristen juist als spionnen, ipv dat ze mensen opleiden tot terroristen.quote:This confirms what many have speculated for a long time, that Britain and the US are deeply involved in bombings and attacks inside Iraq which are subsequently attributed either to Sunni insurgents or shadowy terrorist cells such as "Al Qaeda in Iraq".
hier ben ik het een keer met je eensquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:13 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
[..]
De eerste quote met bijbehorend artikel wordt verkeerd geïnterpreteerd. Britten gebruiken terroristen juist als spionnen, ipv dat ze mensen opleiden tot terroristen.
Toch spelen vooral de Amerikanen daar vieze spelletjes. Een land beschuldigen van het bezitten van massavernietigingswapens, wat niet waar blijkt te zijn, en vervolgens zelf waarschijnlijk chemische wapens inzetten. En ik geloof dat bijv. het mosterdgas waarmee Saddam de aanval pleegde op de Koerden een donatie van de Fransen was. Niet alleen Saddam heeft bloed aan zijn handen zitten dus
Nu gebeurt er hetzelfde met Iran, waarvan ik nog steeds niet geloof wat nou werkelijk hun intenties zijn. Zijn ze echt atoomwapens aan het ontwikkelen of niet? Het is moeilijk om het te zeggen.
Dit is trouwens een van de weinige topics in Truth waar ik wel wat mee kan, ik ben het geloof in de "onschuld" van Amerika al een tijdje kwijt. Wat overigens niet wil zeggen dat er geen ergere landen zijn, Rusland en China bijvoorbeeld.
Je mist het punt. De Britten (en Amerikanen) recruteren en trainen zelf "terroristen". Dat is de kern en het is erg opmerkelijk dat dit in de gewone pers verscheen. Ze hebben dus beschikking over hun eigen legertje "opstandelingen", die ze kunnen inzetten voor wat ze maar willen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:13 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
De eerste quote met bijbehorend artikel wordt verkeerd geïnterpreteerd. Britten gebruiken terroristen juist als spionnen, ipv dat ze mensen opleiden tot terroristen.
Leuk topic.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 06:28 schreef NorthernStar het volgende:
[...]
Voor wat meer achtergronden kun je hier eens naar kijken: de "Proactive Preemptive Operations Group" (P2OG) die in 2002 onder Rumsfeld werd opgericht.
[...]
Juist, en af en toe een telefoontje...misschien?:quote:[...]
For P2OG is not designed solely to flush out terrorists and bring them to justice--a laudable goal in itself, although the Rumsfeld way of combating terrorism by causing it is pure moral lunacy. (Or should we use the Regime's own preferred terminology and just call it "evil"?) No, it seems the Pee-Twos have bigger fish to fry. Once they have sparked terrorists into action--by killing their family members? luring them with loot? fueling them with drugs? plying them with jihad propaganda? messing with their mamas? or with agents provocateurs, perhaps, who infiltrate groups then plan and direct the attacks themselves?--they can then take measures against the "states/sub-state actors accountable" for "harboring" the Rumsfeld-roused gangs. What kind of measures exactly? Well, the classified Pentagon program puts it this way: "Their sovereignty will be at risk."
[...]
[BRON]
Meer over de P2OG:quote:[...]
The Americans, my interlocutor suspected, are trying to provoke an Iraqi civil war so that Sunni Muslim insurgents spend their energies killing their Shia co-religionists rather than soldiers of the Western occupation forces. "I swear to you that we have very good information," my source says, finger stabbing the air in front of him. "One young Iraqi man told us that he was trained by the Americans as a policeman in Baghdad and he spent 70 per cent of his time learning to drive and 30 per cent in weapons training. They said to him: 'Come back in a week.' When he went back, they gave him a mobile phone and told him to drive into a crowded area near a mosque and phone them. He waited in the car but couldn't get the right mobile signal. So he got out of the car to where he received a better signal. Then his car blew up."
Impossible, I think to myself. But then I remember how many times Iraqis in Baghdad have told me similar stories. These reports are believed even if they seem unbelievable.
[...]
"There was another man, trained by the Americans for the police. He too was given a mobile and told to drive to an area where there was a crowd - maybe a protest - and to call them and tell them what was happening. Again, his new mobile was not working. So he went to a landline phone and called the Americans and told them: 'Here I am, in the place you sent me and I can tell you what's happening here.' And at that moment there was a big explosion in his car."
[...]
[BRON]
Meer over de 'Salvadorization' van Irak hier:quote:The stock in trade of Rumsfeld's army is assassinations, sabotage, deception, the whole arsenal of black ops. Iraq is the perfect lab for it. "Iraqification" means in fact "Salvadorization". No wonder old faces are back in the game. James Steele, leader of a Special Forces team in El Salvador in the early 1980s, is in Iraq. Steve Casteel, a former top official involved in the "drug wars" in Bolivia, Peru and Colombia, is also in Iraq. He is a senior adviser in - where else - the Interior Ministry, to which friendly militias are subordinated. [BRON]
Civil War In Iraq Is ‘Positive,’ Shows America Is ‘Winning’quote:Op maandag 12 februari 2007 18:54 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Leuk topic.
Het is inderdaad wel aannemelijk dat de P2OG een belangrijke rol speelt bij de terreur in Irak. De P2OG heeft o.a. als taak om om met geheime operaties "reacties te stimuleren" onder terroristische groeperingen. Met andere woorden: Het Pentagon heeft een een geheime eenheid in het leven geroepen om terreur uit te lokken.
Hoe komen de opstandelingen aan een tientallen nieuwe, gecamoufleerde pick-up's?quote:
A convoy of around 40 new, camouflaged pick-up vehicles was seen surrounding two buildings of the ministry's Scientific Research Directorate in Karradah, a religiously-mixed neighbourhood, at around 9:30am local time this morning.
Gunmen dressed as police commandos were then seeing lining up a crowd of men in the car park of the Sunni-led ministry, handcuffing them and leading them away. A civil servant who happened to be in the bank at the time of the raid watched as the gunmen searched the victims' identity cards, sorting Sunnis from Shias.
Komen bij de vraag wie het gemunt heeft op de intelligentsia van Irak.quote:
It was not clear [...] whether the attack was aimed at the country’s dwindling professional class.
En naar wie en wat gaan al die miljoenen? De wapenindustrie, bedrijven als halliburton.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 08:52 schreef ThaMadEd het volgende:
Amerika mag dan wel zonder gegronde redenen die oorlog zijn gestart en zeker niet schoon zijn, maar zo snijden ze in hun eigen vingers. Immers als er "terroristen" zijn moeten ze alleen maar langer blijven --> kosten lopen op. Bush blijft immers extra geld vragen voor de oorlog.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En naar wie en wat gaan al die miljoenen? De wapenindustrie, bedrijven als halliburton.
WAR IS A RACKET
Hoe dit tijdens Vietnam is gegaan is behoorlijk goed gedocumenteerd. Die oorlog heeft jaren langer geduurd vanwege de verdiensten.
Over de 'verdeel en heers' tacktiek in Irak is nog heel veel meer, zal er later verder op in gaan.
Groot gelijk jong ! Zolang het niet op TV komt, bestaat het nietquote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:16 schreef ThaMadEd het volgende:
Wie garandeert mij trouwens dat die internetbron de waarheid vertelt?
Heb ik dat ergens gezegd? Ter info: ik kijk nooit het 8 uur journaal, omdat ik het en een saai journaal vind en ze dingen erg gekleurd vertellen. Dat alles neemt niet weg dat een internetbron altijd met enig skeptisme bekeken dient te worden, aangezien iedereen van alles kan beweren op het internet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 11:01 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Groot gelijk jong ! Zolang het niet op TV komt, bestaat het niet![]()
Het zijn zoals je ziet mainstream media bronnen zoals The Guardian en TimesOnline.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 10:16 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Wie garandeert mij trouwens dat die internetbron de waarheid vertelt?
Wat is de "Salvador option" anders dan dat de Britten en Amerikanen zelf Death Squads en "terroristen" trainen en loslaten in Irak?quote:
‘The Salvador Option’
The Pentagon may put Special-Forces-led assassination or kidnapping teams in Iraq
Jan. 8, 2005
What to do about the deepening quagmire of Iraq? The Pentagon’s latest approach is being called "the Salvador option"
Ik snap jullie beide wel. Verder niks aan de hand.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:45 schreef ThaMadEd het volgende:
Hey Northernstar dat is vreemd inderdaad. Over die edit van mijn vorige post: je begrijpt hopelijk wel waarom ik boos was, die post van Unclescorp slaat nergens op, hij trekt een geheel verkeerde conclusie?
Ik denk dat het gros van de aanslagen op militairen door het verzet (of hoe je ze wilt noemen) wordt gepleegd.quote:Maare ontopic: wie plegen dan de aanslagen op Amerikaanse en Britse militairen?
Is nog altijd geen reden om persoonlijk te beginnen schelden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:45 schreef ThaMadEd het volgende:
Hey Northernstar dat is vreemd inderdaad. Over die edit van mijn vorige post: je begrijpt hopelijk wel waarom ik boos was, die post van Unclescorp slaat nergens op, hij trekt een geheel verkeerde conclusie?
Jij maakt het persoonlijk door die opmerking. En ik had het over die lexrex.com bron.quote:Op woensdag 14 februari 2007 10:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is nog altijd geen reden om persoonlijk te beginnen schelden.
Mijn opmerking was trouwens niet geheel ongegrond omdat je zelfs mainstreambronnen in twijfel trekt.
Maar we gaan gewoon verder ...
Dat is een artikel geschreven door Smedley Butlerquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:01 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En ik had het over die lexrex.com bron.
quote:
Er dienen momenteel wereldwijd 40.000.000 mannen in het leger, en onze leiders en diplomaten hebben het lef om te beweren dat er geen oorlog in de maak is.
Bullshit! Worden die 40.000.000 mannen soms getraind om te dansen?
In 1904, toen Rusland en Japan vochten, braken we met onze oude vrienden de Russen en steunden we Japan. Toen financierden onze o zo genereuze internationale bankiers Japan. Nu is de trend om ons tegen de Japanners op te zetten.
Ja ze maken zich klaar voor een nieuwe oorlog. En waarom ze ook niet? Het verdient uitstekend.
Maar hoeveel winst maken de mannen die sneuvelen? Hoeveel winst is er voor de moeders en zussen, hun vrouwen en liefjes. Hoeveel winst is er voor de kinderen?
Hoeveel winst is er voor iemand behalve voor dat kleine gezelschap bij wie oorlog enorme winst betekent?
Dat kun je niet zo kort door de bocht zeggen. Wij hebben elkaar hier in Europa als "christenen" elkaar ook eeuwenlang, soms met miljoenen tegelijk, proberen uit te moorden.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:54 schreef Kaffer het volgende:
Het is logisch dat de Amerikanen de hand hebben in de aanslagen in Irak .
Welke moslim blaast nu zijn eigen volk op .
In Irak gebeuren pakweg 10 aanslagen per dag .
In Europa en Amerika hooguit 1 per jaar , terwijl het hier vol illegalen zit .
Moesten het moslims zijn die daar aanslagen plegen ze zouden wel naar hier komen niet ?
De belangrijkste vraag is denk ik, wie heeft er voordeel van?quote:
The U.S. government has lost track of over 200,000 machine guns that were supposed to be used by the Iraqi police, according to a prominent human rights watchdog calling for tougher international regulations on arms dealings.
The 99-ton cache of AK47s was to have been secretly flown to Iraq in 2004 from a U.S. base in Bosnia, but there is no proof that the four plane loads of arms ever arrived, said Amnesty International in a report released last week.
bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |