Repetieve typo, kan gebeuren.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:11 schreef wonko het volgende:
Waarom heeft ts het consequent over mashing maar gaat het wiki artikel over masking?
Op school deden wij klassikaal wel eens testen met bepaalde nummers. Frappant hoe mensen vaak hoorden wat ze wilden horen en dat er totaal verschillende dingen uit kwamen. Totdat de leraar aangaf wat men dacht te horen en ineens hoorde iedereen dat ook.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:05 schreef JediMindTricks het volgende:
[..]
Ik bedoelde met m'n reactie: Backmashing is onzin, er zitten geen satanistische boodschappen in muzieknummers verwerkt. Je hoort wat je wil horen.
En als artiesten er expres een Backmashing bericht in verwerken, heeft het niks met TRU te maken.
Ja zo is het nu eenmaal. Als je van te voren een zinnetje krijgt van "dit hoor je dadelijk", dan probeer je ten koste van alles datgene te herkennen. Als je van te voren niet krijgt te weten wat je moet horen, hoor je gewoon een liedje achteruitquote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:16 schreef wonko het volgende:
[..]
Op school deden wij klassikaal wel eens testen met bepaalde nummers. Frappant hoe mensen vaak hoorden wat ze wilden horen en dat er totaal verschillende dingen uit kwamen. Totdat de leraar aangaf wat men dacht te horen en ineens hoorde iedereen dat ook.
Ja, want het is niet objectief... (in veel gevallen dan) het gaat vaak over 'hoor jij ook dit?' in plaats van 'wat hoor jij?'quote:Op zaterdag 10 februari 2007 17:02 schreef Feitosa het volgende:
Dat is indertijd allemaal afgedaan als onzin.
Zoek eens op 'Windowlicker' ... het is het tweede nummer...quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:48 schreef Nee het volgende:
Dan wil ik dat nummer best een luisteren, gewoon dus eigenlijk een ruis op een bepaalde frequentie met vervolgens war beats en synths eronder?
Ik begrijp hieruit dat jij graag wilt weten in hoeverre jouw vader beinvloed is door een achterstevoren afgespeelde track in een plaatje. Blijkbaar heeft hij in zijn leven beslissingen genomen waar je graag een externe oorzaak achter wilt (kunnen) vinden.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:45 schreef Daniel.J het volgende:
Hoe begon het
Het zit zo..
Mijn vader luisterde 24/7 naar cds van Enigma, ik dacht ik ga ook even enigma opzetten..
En ik heb tot nu toe op al zon 20 nummers backmasking ontdekt, ik ga dit dus vandaag of morgen ontleden benieuwd naar wat er opstaat, backmasking is namelijk omstreden wegens de subliminale effecten dat het kan hebben.
quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:16 schreef wonko het volgende:
Op school deden wij klassikaal wel eens testen met bepaalde nummers. Frappant hoe mensen vaak hoorden wat ze wilden horen en dat er totaal verschillende dingen uit kwamen. Totdat de leraar aangaf wat men dacht te horen en ineens hoorde iedereen dat ook.
Leuk voor je joh, weet jij wat ontopic betekend?quote:Op zondag 11 februari 2007 01:55 schreef zhe-devilll het volgende:
-
Wat is jouw doel hier dan? Jij wilt toch weten in hoeverre mensen beinvloedbaar zijn dmv achteruitgesproken tekst? En jij begint over je vader, ergo ligt daar de oorsprong van je onderzoek. Als dat geen psychologie is...quote:Op zondag 11 februari 2007 01:57 schreef Daniel.J het volgende:
Nee geen![]()
Dat gepsycholoog uithangen mag meneer archenemy nu wel eens mee kappen,
Mensen die me lopen te bedreigen maken me altijd nieuwsgierig, ik vraag me dan af wat ik spontaan gedaan heb dat hun zo van streek maakt dat ze 'me weten te vinden' en familiegenoten erbijslepen die koppen van rompen af gaan trekken en dergelijke, gadegeslagen door hun moeder die ingrijpen buiten het collectieve normen- en waardenstelsel vindt vallen.quote:daarnaast heb ik bewijsbare voorbeelden bijgezet, ik zeg ook niet dat je achter elke tekst meteen wat moet gaan zoeken, ik vraag mensen mee te zoeken naar tekst die achterstevoren in nummers staat, daarbij leg ik het begrip backmasking uit dus ga een ander topic etteren.
Ik zou niet weten waar ik kwaad om moet zijn, ik heb enkel medelijden met je.
Dat was (oa) in een ander topic.quote:Op zondag 11 februari 2007 02:48 schreef Daniel.J het volgende:
Ik zie nergens een bedreiging, daarbij is mijn vader niet meer levend.
Dat klinkt heel onschuldig.quote:Die vriend van mij en ik zijn al wat meer dagen bezig met backmasking ontleden, en ja mijn vader luisterde enigma, mijn moeder ook, en ik ook, ik nam wat cds van enigma omdat ik aan mijn vader dacht, en dat ik er daarna achterstevoren zooi op vond staat daar los van.
Ach, ik kan er ook naast zitten.quote:Zou mijn vader en moeder het niet geluisterd hebben had ik het net zo goed onderzocht,
waarom jij dit allemaal tot een balletje rolt en een discussie probeert te forceren over mijn leven is mij een raadsel, jouw analyse drang begint echt dwangmatige vormen aan te nemen..
Behalve dan:quote:En ik heb verder ook geen zin om met je in discussie te gaan over mijn leven, je leest het FB van truth maar en daar is het mee klaar.
Pavlov-reacties, uiteraard wordt daar op gewerkt.. (Schoorsteen, rokend houden) Maar voornamelijk omdat het mijn ervaring is -ik werk ook regelmatig voor videobedrijven- dat er geen wetenschap bestaat over fijnmazige, genuanceerde subliminatie.quote:Op zondag 11 februari 2007 03:21 schreef Daniel.J het volgende:
Dat is eens (godzijdank) ontopic.
Sublimatie is altijd een poging iemand te beinvloeden..
Ik denk dat zou er een werkerlijk intentionele sublimatie zijn in een groot deel van muziek, voornamelijk commerciele muziek in dit geval..
Dan zou dat een beste schok teweegbrengen denk ik, het zou namelijk betekenen dat wij gestuurd worden.
De invloed van sublimatie zou kunnen zijn, hoe wij onze denkvorm evolueren en hoe wij beslissingen maken, een kind is erg suggestiegevoelig, veel reclames richten zich op kinderen, veel reclames bezitten toch echt subliminale boodschappen die echt niet perse een davinci code hoeven te zijn,
Het kan de manier waarop iets gezegd word zijn, of een beeld wat gezien word..
Zoals het zien van water druppels dorst opwekt om een voorbeeld te geven.
Tot je dienst!quote:Op zondag 11 februari 2007 03:44 schreef Daniel.J het volgende:
Hmm, ik vind je voor de verandering eens leuk posten Archenemy,
Ik ben zelf erg nieuwsgierig waar jij het vermoeden/de wetenschap vandaan hebt dat de muziekindustrie tot gerichte subliminatie in staat is. Al was het alleen maar om het vak te leren (om er vervolgens een boel pret mee te maken, schat me niet verkeerd in).quote:ik zal het samen met die vriend van mij onderzoeken en onze vindingen hier posten, daarna kan er een conclussie gemaakt worden waar we al dan niet wat mee kunnen.
Water is de beste dorstlesser. En zolang 1 kub kraanwater netzoveel kost als 1 liter spa gun ik het hoogheemraadschap het voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 11 februari 2007 03:50 schreef Daniel.J het volgende:
Het bekendste voorbeeld lijkt mij de extra gezouten patat om mensen aan te zetten nog een colatje na te kopen, heeft vaak genoeg bij mij gewerkt tot ik er bewust van werd.
Maar ik ga nu mijn bed in, tot morgen.
En die patat was natuurlijk geen keuze...quote:Op zondag 11 februari 2007 03:50 schreef Daniel.J het volgende:
Het bekendste voorbeeld lijkt mij de extra gezouten patat om mensen aan te zetten nog een colatje na te kopen, heeft vaak genoeg bij mij gewerkt tot ik er bewust van werd.
Maar ik ga nu mijn bed in, tot morgen.
Nou...kom maar eens met dat bewijs. En verder...wat een zielige reactie.quote:Op zondag 11 februari 2007 01:57 schreef Daniel.J het volgende:
Nee geen![]()
Dat gepsycholoog uithangen mag meneer archenemy nu wel eens mee kappen, daarnaast heb ik bewijsbare voorbeelden bijgezet, ik zeg ook niet dat je achter elke tekst meteen wat moet gaan zoeken, ik vraag mensen mee te zoeken naar tekst die achterstevoren in nummers staat, daarbij leg ik het begrip backmasking uit dus ga een ander topic etteren.
Ik zou niet weten waar ik kwaad om moet zijn, ik heb enkel medelijden met je.
Door het hele nummer heen hoor je de normale mannenstem, als ik het normaal afspeel hoor je amper watquote:Here's the mirror
Behind there is a screen
Turn around
On both ways you can get in
The experience of survival
Look around just people, can you hear their voice
Find the one who'll guide you to the limits of your choice
The experience / of survival
Try to think about it ...
That's the chance to live your life and discover
Try to think about it
The experience ...
The experience ...
Hier de tekst als je het achterstevoren afspeeld:quote:The first bowl on the earth
the second bowl on the sea
the third bowl on the rivers
the fourth bowl on the sun
the fifth bowl on the beast
the sixth bowl on the stars
the seventh bowl on the air
And the earth turned grey
sea turned black
The rivers turned red
The sun turned cold
The beast turned pale
The stars turned fast
The air turned to poison
Dudequote:Op maandag 12 februari 2007 11:46 schreef Daniel.J het volgende:
Wat hier komt te staan is naar waarheid:
Odyssey of mind backmasked:
Normale mannenstem:
"There will not be changes, but still there are changes.
the warming up, leave the (? parque, iets klinkt als pa - e, het is niet planet want het is duidelijk een ah niet een e)
Hele lage donkere stem:
"A wise ruler"
"come (?) promise, something douse/down on us (?)
"My support, assistance"
Ergens tussendoor (verderop in het nummer) word door diezelfde stem gezegd:
"You will want it"
(ik add in deze post meer van wat ik vind straks, ik heb nu zelf ook de apparatuur namelijk)
Waar niet 100% duidelijk is wat er gezegd word add ik een (?) achter het betreffende woord
Waar wel 100% duidelijk is wat er gezegd word staat geen (?) en kun je er op aan dat het zeker is dat dat gezegd word.
Jouw waarheid of wetenschappelijk bewezen?quote:Op maandag 12 februari 2007 11:46 schreef Daniel.J het volgende:
Wat hier komt te staan is naar waarheid:
Odyssey of mind backmasked:
Normale mannenstem:
"There will not be changes, but still there are changes.
the warming up, leave the (? parque, iets klinkt als pa - e, het is niet planet want het is duidelijk een ah niet een e)
Hele lage donkere stem:
"A wise ruler"
"come (?) promise, something douse/down on us (?)
"My support, assistance"
Ergens tussendoor (verderop in het nummer) word door diezelfde stem gezegd:
"You will want it"
(ik add in deze post meer van wat ik vind straks, ik heb nu zelf ook de apparatuur namelijk)
Waar niet 100% duidelijk is wat er gezegd word add ik een (?) achter het betreffende woord
Waar wel 100% duidelijk is wat er gezegd word staat geen (?) en kun je er op aan dat het zeker is dat dat gezegd word.
Het is ook echt, maar het is er met opzet in gezet.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:21 schreef Daniel.J het volgende:
zoek op: Enigma - Turn around, Enigma - From east to west, Enigma - Odyssey of the mind, Enigma - Camera Obscura.
(Torrentdownload ze van mijn part)
Zoek de lyrics erbij op google of whatever, en je zult zien dat het echt is.
Alleen jammer dat een onbevangen persoon niet datgene hoort waarvan bekend zou zijn dat er te horen is.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:55 schreef Jo0Lz het volgende:
Er zijn toch meerdere nummers bekend waarbij dit zo is?!.
Kun je ook als voorbeeld aandragen.
Paul is dead, I buried himquote:Op maandag 12 februari 2007 13:48 schreef Freeflyer het volgende:
Ik weet zo niet meer welk nummer het was maar in in één van The Beatles platen zit ook een tekst verstopt. Gaat over dat Paul McCartney dood is en vervangen is als ik het mij goed herinner.
Dat heeft een keer in het maandelijks complotverhaal van de Kijk gestaan. Er is namelijk een theorie / complot dat Paul allang dood isquote:Op maandag 12 februari 2007 13:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Paul is dead, I buried him
Weet alleen niet meer welk liedje/plaat dat was.
Edit: was Strawberry fields.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |