http://en.wikipedia.org/wiki/BackmaskingVoor degenen die het niet kennen.
Een goede vriend van mij is hier de laatste tijd hardnekkig mee bezig, in vele nummers backmashing te herkennen en te ontleden.
Het is moeilijk genoeg om te vinden maar soms heb je geluk...of ongeluk.. en vind je het bij toeval.
Hij vertelde me overigens dat is aangetoond dat kinderen de nummers van K3 achterstevoren nog herkenden en precies wisten wat de namen waren van elk nummer, terwijl het dus backmaskend afgespeeld werd...
De subliminale invloed is verbijsterend...
Subliminale werken Tv zijn ook bekend, het enge ervan is..is dat het vaak aan kinderen gericht is.
Hoe begon het Het zit zo..
Mijn vader luisterde 24/7 naar cds van Enigma, ik dacht ik ga ook even enigma opzetten..
En ik heb tot nu toe op al zon 20 nummers backmasking ontdekt, ik ga dit dus vandaag of morgen ontleden benieuwd naar wat er opstaat, backmasking is namelijk omstreden wegens de subliminale effecten dat het kan hebben.
Een van de beste voorbeelden is het nummer "Turn around" van enigma, al ligt het er wel erg dik op in de tekst:
Turn around and I will show you something
Turn around and you will see
Life is like a roundabout
A kind of lsd
Turn around and have faith in all the changes
Turn around and you will feel
No more age of loneliness
You are a part of me
Life is just a roundbout
A kind of lsd
Turn around have faith in all the changes
You are a part of me
Turn around~turn around~turn around
~~~~sandra whispers~~~~
Beyond the invisible, the prism of life
The child in us, gravity of love
Morphing thru time
Turn around ~turn around~turn around
Turn around and I will show you something amazing
Life is just a roundabout
A kind of lsd
Turn around have faith in all the changes
You are part of me
~~~~sandra whispers~~~~
The screen behind the mirror
The voice and the snake
Principles of lust
The eyes of truth
Tnt for the brain
Life is just a roundabout, a kind of lsd
Life is like a roundabout
A kind of lsd
~~~repeat~~~
T..t..t.. turn around and I will show you something
Tot nu toe heb ik de volgende nummers gevonden waar redelijk duidelijk backmasking in zit verwerkt, sommige nummers ligt het er best dik op in de tekst zoals bovenstaand, voor het gemak zal ik daar een uitroepteken aan bijvoegen:
Reeds gevonden nummers met backmasking ENIGMA From east to west (!)
Turn around (!)
Camera obscura
Odyssey of the mind
En geloof het of niet, op een moment slaat de tekst wat weg en hoor je vreemd achteruit gepraat/gezing.
Nu wil ik jullie oproepen om ook backmasking ontgrendelende apparatuur/programmas erbij te nemen en te zoeken in zoveel mogelijk muziek, tekst en dergerlijke opnames waar vreemde stukjes in zitten.
Hoe herken je Backmasking:
Soms ligt het er zoals eerder gezegd dik op, in de tekst kunnen aanwijzingen zitten, en soms hoor je duidelijk een achterstevoren tekst..
Vaker nog is dit niet het geval, en is het bijna onopmerkbaar weggewerkt in een nummer, zelfs in nummers waar je het minst in verwacht kan backmasking verwerkt zijn, een voorbeeld hiervoor is een nummer van britney spears waarin ze zegt "sleep with me im not to young"
Ook in stairway to heaven van Led zeppelin heeft een verborgen tekst, iets in de trant van satanisme.
(herinner me niet zo precies de tekst meer maar ik heb het gehoord)
Backmashing is vaak zo goed verwerkt dat je het nieteens opvalt in het nummer of de tekst, je hoort het in zulke gevallen enkel aan rare dialecten, luister naar hoe woorden worden uitgesproken, als veel afwijkt van de normale uitspraak is het zeer mogelijk dat er een andere tekst word gesproken als je het achterstevoren afspeeld.
Geinterreseerd en nieuwschierig naar meer?
Help mee met het zoeken naar verborgen teksten door backmasking en post je eigen vindingen (met liefst bewijs) in dit topic.
[ Bericht 2% gewijzigd door Daniel.J op 10-02-2007 16:37:14 ]
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.