Hier op de bouwplaats zijn 3 van de 4 kranen al weg gehaald, de andere bestaat uit een open constructie dus die vangt zo goed als geen wind en die blijft dan ook wel staan. De andere 3 werden tot 10 uur gebruikt, toen moest alles plat en zijn dus ook al weer weg.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:30 schreef Hathor het volgende:
Blij dat ik vandaag niet met mijn laddertje over straat loop zeg.![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:37 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik zat ik Ruppert 121..
Ik was 30 seconden ervoor door de ingestortte hal gelopen. Deed de duer open.. Ging zitten en toen hoorde we een knal. Puin vloog langs de ramen.
Toen we de deur opendeden zagen we ineens lucht. Ons lokaal was de eerste die niet was ingestort. Over doden/gewonden weet ik niks..
Had een stuk erger kunnen zijn ja.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:42 schreef kingmob het volgende:
Als ik die foto zie valt het gelukkig nog wel mee. Mazzeltje...
Oh, dat scheelt. De vriendentelex was blijkbaar in paniek.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:41 schreef Ewaldus het volgende:
http://www.nu.nl/news/948(...)raan_in_Utrecht.html
'enkele gewonden'.
Ik vind de foto's wel indrukwekkend. Vooral omdat er nog mensen binnen vastzitten en er bran dis uitgebroken.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef Ewaldus het volgende:
volgens mij zijn gewonden mensen die glas op hebben geraapt ofzo..
stelt geen donder voor als ik die foto's zie....
Dat is een wel erg snelle conclusie op basis van die vage foto.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef Ewaldus het volgende:
volgens mij zijn gewonden mensen die glas op hebben geraapt ofzo..
stelt geen donder voor als ik die foto's zie....
Inderdaad zeg, dat ding moet je zeker niet op je hoofd krijgen...quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:51 schreef U het volgende:
ik vind dit al wat minder relaxed lijken:
[afbeelding]
inderdaadquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:51 schreef U het volgende:
ik vind dit al wat minder relaxed lijken:
[afbeelding]
Dit had ik dus ook gehoord. Kern van waarheid, of zitten we op dezelfde paniektelex?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:47 schreef _GdR_ het volgende:
hoorde net dat er 3 doden zijn.
Hij was 63 meter hoogquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:49 schreef Q. het volgende:
Was zo te zien ook maar een klein kraantje.
Nu.nl heeft het nu over 3 gewonden:quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit had ik dus ook gehoord. Kern van waarheid, of zitten we op dezelfde paniektelex?
Marinus Ruppertgebouw (naar Marinus Ruppert, de oud bouwcurator van De Uithof) - voormalig Trans 1 - voorzieningen en collegezalen - http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Uithof_(Utrecht)quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:39 schreef Pool het volgende:
Oei.Welke studies zitten over het algemeen in dat gebouw? (even checken mbt tot vrienden enzo)
Het zou een geluk zijn als het niet zo was (*duim*). Dan zou er geen onderwijs moeten zijn in dat bovenste zaaltje.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:10 schreef Robar het volgende:
Ik vind het er nogal indrukwekkend uitzien en kan het me voorstellen dat hier mogelijk doden zijn gevallen.
en die anderequote:Op donderdag 18 januari 2007 12:11 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Nu.nl heeft het nu over 3 gewonden:
Het lijkt erop dat de drie personen in het gebouw gewond zijn geraakt. De ooggetuige zag hulpverleners twee mensen op een brancard naar buiten brengen.
Kijk dit snap ik nu niet. Er wordt niet gewerkt vanwege de wind, wat dus op gevaar duidt met in achterhoofd dat dat ding kan omvallen. Dus ze stoppen met werken maar laten dan wel weer de kraan staanquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:13 schreef Molluck het volgende:
Ik woon op de 17e verdieping van de Bisschoppen, dus ik heb perfect uitzicht, dat filmpje op GeenStijl is door mijn huisgenoot gemaakt.
Volgens mij zijn er alleen wat lichtgewonden en er zat niemand in die kraan omdat er de laatste dagen niet mee gewerkt is vanwege die wind.
Nee een kraan tijdens een storm demonteren is een goed ideequote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef denka het volgende:
[..]
Kijk dit snap ik nu niet. Er wordt niet gewerkt vanwege de wind, wat dus op gevaar duidt met in achterhoofd dat dat ding kan omvallen. Dus ze stoppen met werken maar laten dan wel weer de kraan staan![]()
De storm is geen verrassing.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:16 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Nee een kraan tijdens een storm demonteren is een goed idee![]()
Kan je zo'n kraan dan snel afbreken/verplaatsenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef denka het volgende:
[..]
Kijk dit snap ik nu niet. Er wordt niet gewerkt vanwege de wind, wat dus op gevaar duidt met in achterhoofd dat dat ding kan omvallen. Dus ze stoppen met werken maar laten dan wel weer de kraan staan![]()
Met een uurtje gebeurd: hij vouwt zichzelf op.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:18 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Kan je zo'n kraan dan snel afbreken/verplaatsen.
Het is een hele grote bouwkraan, die dingen zijn niet er mobiel. Voor zo'n kraan wordt bij het begin van de bouw terplaatse een betonnen voet gegoten waarvervolgens de onderdelen van de kraan opgezet worden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef denka het volgende:
[..]
Maar de vraag is, heeft de voet het niet gehouden, of is de kraan geknakt?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het is een hele grote bouwkraan, die dingen zijn niet er mobiel. Voor zo'n kraan wordt bij het begin van de bouw terplaatse een betonnen voet gegoten waarvervolgens de onderdelen van de kraan opgezet worden.
Het weghalen van zo'n kraan kost je minimaal 2 tot 3 dagen.
Geen ideequote:Op donderdag 18 januari 2007 12:23 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar de vraag is, heeft de voet het niet gehouden, of is de kraan geknakt?
idd en dit is toch ook al een aantal dagen bekend, dus je kan er altijd iets aan doen. Al is het maar een bepaald gedeelte demonteren ofzo, zodat die kraan minder wind opvangt. Of mensen in nabij gelegen gebouwen informeren op het eventuele risico..quote:
Nee hoor, deze kranen bestaan uit losse delen en moeten zelfs met behulp van een andere kraan opgebouwd worden. Dat kost dagen. Toch vind ik het vreemd dat deze niet afgebroken is want het is niet sinds gister bekend dat we extreem zwaar weer zouden krijgen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Met een uurtje gebeurd: hij vouwt zichzelf op.
Nou, iets anders? Hij staat pal langs ons gebouw dus hij zou nooit op ons gevallen kunnen zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:24 schreef Martine233 het volgende:
Ik woon op de negende verdieping in het gebouw tegenover waar de hijskraan in viel. Ik stond toevallig naar buiten te kijken en zag de hijskraan omvallen op het gebouw. Het was echt een eng gezicht en als de wind ook maar iets anders had gestaan was hij dus op ons gebouw gevallen.. Echt een eng idee!
Ik heb eens een hijskraan zichzelf zien opvouwen. Dat kan dus niet?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:29 schreef Steffy het volgende:
[..]
Nee hoor, deze kranen bestaan uit losse delen en moeten zelfs met behulp van een andere kraan opgebouwd worden.
Krijg toch eens even gauw de harde sjanker, zeg.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:30 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nou, iets anders? Hij staat pal langs ons gebouw dus hij zou nooit op ons gevallen kunnen zijn.
Lijkt me wel gaaf om dat te zien gebeuren, al is het gevolg natuurlijk minder leuk
Jawel, maar dat zijn toch over het algemeen kleinere kranenquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb eens een hijskraan zichzelf zien opvouwen. Dat kan dus niet?
Nou het was alles behalve gaaf om te zien, ik denk dat ik die ervaring nog vaak 's nachts voorbij zie komen als ik hier warm in mijn bedje lig..quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:30 schreef Molluck het volgende:
[..]
Nou, iets anders? Hij staat pal langs ons gebouw dus hij zou nooit op ons gevallen kunnen zijn.
Lijkt me wel gaaf om dat te zien gebeuren, al is het gevolg natuurlijk minder leuk
iddquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef denka het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:52 schreef Lucille het volgende:
Jammer dat de kraan niet op het Minneart gebouw viel, dat was tenminste een vreselijk kutgebouw.
Wat is daar nou weer mis mee?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:52 schreef Lucille het volgende:
Jammer dat de kraan niet op het Minneart gebouw viel, dat was tenminste een vreselijk kutgebouw.
Jij mag ook een dikke harde sjanker krijgen. Wat zijn dat nou voor reacties? Allemachtig, er zijn misschien wel mensen dood.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:52 schreef Lucille het volgende:
Triest... Echt triest. Is er nou niemand bij dat bedrijf met ENIGE hersencel !?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:13 schreef Molluck het volgende:
<..>
Volgens mij zijn er alleen wat lichtgewonden en er zat niemand in die kraan omdat er de laatste dagen niet mee gewerkt is vanwege die wind.
Vanalles. Ik gaf er geschiedenis van de exacte vakken van vóór 1850.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:59 schreef ijsbrekertje het volgende:
maar welke opleidingen zitten er gewoonlijk in dat ruppert-gebouw?
Volgens mij is het voor zo'n kraanbestuurder alleen gevaarlijk om naar boven te klimmen, niet om daar bovenin te werken. Normaal gesproken moet zo'n kraan gewoon blijven staan, de weersomstandigheden zijn op dit moment alleen nogal extreem...quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Triest... Echt triest. Is er nou niemand bij dat bedrijf met ENIGE hersencel !?
Ja, dat doe je effe. Kost ook niks en zo...quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Of je haalt het horizontale stuk eraf.
mijn tentamen gaat ook niet door vanmidddagquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:49 schreef Arctica het volgende:
Het enige wat ik ervan heb meegekregen is dat mijn tentamen (in gebouw ernaast) hierdoor niet doorgaat.
Voor zover ik heb gelezen zijn er alleen een paar gewonden. En ik maak toch geen grappen over de slachtoffers, ik geef alleen mijn mening over een gebouw dat op de Uithof staat.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij mag ook een dikke harde sjanker krijgen. Wat zijn dat nou voor reacties? Allemachtig, er zijn misschien wel mensen dood.
Er zijn drie mensen met rug- en nekletsel, en de brandweer is nog op zoek naar mensen in het gebouw, je weet het dus niet. Ik vind het volkomen ongepast.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:03 schreef Lucille het volgende:
[..]
Voor zover ik heb gelezen zijn er alleen een paar gewonden. En ik maak toch geen grappen over de slachtoffers, ik geef alleen mijn mening over een gebouw dat op de Uithof staat.
De belangrijkste reden om niet met zo'n kraan te werken bij zware storm is dat de last niet meer te controleren is. Hetgene dat je in de kraan hangt gaat slingeren en zwaaien en kun je maar moeilijk netjes optillen en neerzetten. Ik zou er niet op de grond naast willen staan om de kraandrijver aanwijzingen te geven.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:00 schreef Molluck het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor zo'n kraanbestuurder alleen gevaarlijk om naar boven te klimmen, niet om daar bovenin te werken. Normaal gesproken moet zo'n kraan gewoon blijven staan, de weersomstandigheden zijn op dit moment alleen nogal extreem...
Ongepaste reactie voor een modjequote:Op donderdag 18 januari 2007 12:52 schreef Lucille het volgende:
kijk even op www.bouwmachineforum.nlquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
Moderne hijskranen vouwen zichzelf zeer zeker wel in en uit. Nooit Discovery Channel gezien, Steffy?
Overigens ook een praktisch probleem he: als een hijskraan moet worden gebouwd door een andere kraan... hoe wordt die eerste kraan dan opgebouwd?
Mijn tentamen in t Educatorium gaat ook niet door. Op de website van de UU stond dat alle activiteiten in de omgeving zijn afgelast.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:49 schreef Arctica het volgende:
Het enige wat ik ervan heb meegekregen is dat mijn tentamen (in gebouw ernaast) hierdoor niet doorgaat.
Ja dat kan inderdaad wel kloppen aan de manier waarop hij gevallen is te zien...quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
De belangrijkste reden om niet met zo'n kraan te werken bij zware storm is dat de last niet meer te controleren is. Hetgene dat je in de kraan hangt gaat slingeren en zwaaien en kun je maar moeilijk netjes optillen en neerzetten. Ik zou er niet op de grond naast willen staan om de kraandrijver aanwijzingen te geven.
Als de kraan niet in gebruik is, wordt hij in vaanstand gezet. Dat wil zeggen dat hij als een windvaantje in de richting van de wind draait om de kracht op de constructie beperkt te houden.
Mooie reactie.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
De belangrijkste reden om niet met zo'n kraan te werken bij zware storm is dat de last niet meer te controleren is. Hetgene dat je in de kraan hangt gaat slingeren en zwaaien en kun je maar moeilijk netjes optillen en neerzetten. Ik zou er niet op de grond naast willen staan om de kraandrijver aanwijzingen te geven.
Als de kraan niet in gebruik is, wordt hij in vaanstand gezet. Dat wil zeggen dat hij als een windvaantje in de richting van de wind draait om de kracht op de constructie beperkt te houden.
Wij zaten met eerste jaars Sociale Geografie & Planologie studenten in de lokalen in het Ruppert. Maar niet in het geplette lokaal.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:59 schreef ijsbrekertje het volgende:
maar welke opleidingen zitten er gewoonlijk in dat ruppert-gebouw?
kutzooiquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:03 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
mijn tentamen gaat ook niet door vanmidddag
Zitten er ook leslokalen in dat deel van het gebouw? Ik kom namelijk alleen in de collegezalen daar (en heel soms studentenservice)quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:12 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Wij zaten met eerste jaars Sociale Geografie & Planologie studenten in de lokalen in het Ruppert. Maar niet in het geplette lokaal.
Ik zat in het lokaal ernaast..
En wat iemand zei van 'het viel wel mee'.. Dat wil ik niet zeggen.. Binnen is een hal ingestort en het is een ravage....
3 gewonden gemeld tot nu toe hoor ik hier.. (Zit nu in het gebouw ernaast)
Het dak van de hal richting Educatorium?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:12 schreef Kluupkluup het volgende:
En wat iemand zei van 'het viel wel mee'.. Dat wil ik niet zeggen.. Binnen is een hal ingestort en het is een ravage....
Christ, neem jij alles zo serieus?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij mag ook een dikke harde sjanker krijgen. Wat zijn dat nou voor reacties? Allemachtig, er zijn misschien wel mensen dood.
het is de lange hal naars het educatorium (vroeger trans 1) waar oa de studentenservice zit.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:15 schreef Tirion het volgende:
[..]
Het dak van de hal richting Educatorium?![]()
Welk vak was dat? Stadsgeografie? of WAR?quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:12 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Wij zaten met eerste jaars Sociale Geografie & Planologie studenten in de lokalen in het Ruppert. Maar niet in het geplette lokaal.
Ik zat in het lokaal ernaast..
3 gewonden gemeld tot nu toe hoor ik hier.. (Zit nu in het gebouw ernaast)
Leuk, maar dat mag za dan doen nádat al mijn vrienden terecht zijn.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:17 schreef Poncho het volgende:
[..]
Christ, neem jij alles zo serieus?
Wat een leven zul je dan wel niet hebben. Okay, misschien maakte Luus wel een beetje een hard grapje, maar iedere mongool weet dat ze niet wilt dat er mensen bij omkomen.
Laten we dan ook geen grapjes meer over de situatie in Irak en Afghanistan maken totdat iedereen weer veilig thuis is.quote:Op donderdag 18 januari 2007 13:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Leuk, maar dat mag za dan doen nádat al mijn vrienden terecht zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |