En om het compleet te maken:quote:Revealed: preachers' messages of hate
Muslim worshippers are being urged by radical clerics to ignore British law
Jamie Doward
Sunday January 7, 2007
The Observer
An undercover investigation has revealed disturbing evidence of Islamic extremism at a number of Britain's leading mosques and Muslim institutions, including an organisation praised by the Prime Minister.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou ben ik niet zo'n fan van het ongefundeerde angstzaaien wat Islam betreft
Lieg dan niet zoquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Inhoudelijk graag, hypocriete kneus.
Kijk voor de lol even naar de bronnen, dan zie je dat dit wat meer voorstelt dan de gebruikelijke "Aah, enge Moslims!" berichtjes.quote:
hmz, ik lees in het artikel verderop anders dat er zover nodig maatregelen zijn genomen, wat die moskee aangaat geen zalen verhuur aan gast-speakers meer dusquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Is dit nou gewoon echt een uitzondering? Of stiekem toch wel een meer verspreid probleem in westerse moskeeen? Deze moskee stond ook als positief en populair bekend...
Ja hoor het was weer te verwachten... het is allemaal de schuld van de blanke westerlingquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:58 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, ik lees in het artikel verderop anders dat er zover nodig maatregelen zijn genomen, wat die moskee aangaat geen zalen verhuur aan gast-speakers meer dus
voor de rest is het wat je denk ik kon verwachten .. na de aanslag in London en de rest van de strubbelingen zijn de spanningen opgelopen, moslims worden met een scheef oog aangekeken en veroordeelt voor dingen die ze niet hebben gedaan en waar ze niet achter staan .. de ideale voedingsbodem voor een nieuwe ronde ronselen toch ?
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef A_L_N_F het volgende:
wat me wel opvalt is dat rechts er gewoon voor uit komt dat ze een bloedhekel hebben aan de islam (en terecht) maar dat de moslim lekker schijnheilig zegt dat hij geintegreerd is maar ondertussen het westen haat.
moslims zijn radicaal.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.
actie-reactie .. ooit van gehoord ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:03 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ja hoor het was weer te verwachten... het is allemaal de schuld van de blanke westerling
Moeten we ze maar niet zo scheef aankijken, tja dan is het logisch dat ze radicaliseren en gaan sympathiseren met terroristen.
- Opm DH : Verwijdert : Generaliseren is ook een kunst -
Uit deze docu blijkt (wederom) dat dat ook niet altijd even makkelijk te zien is. Sommige mensen leven kennelijk met twee gezichten.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.
ik durf overtuigd te beweren dat moslim niet per definitie radicaal is.quote:
BS, ik geef sturing aan 60 a 70 mensen. Waarvan zeker 1/3 gematigd moslim is. Dat geradicaliseerde is eigenlijk een non-issue. Ze eten geen varkensvlees vooruit, maar is dat nou zo'n schande ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:20 schreef A_L_N_F het volgende:
moslims zijn radicaal.
oh ja, die 20 moslims die zich gematigd voordoen is representatiever dan die docu.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
BS, ik geef sturing aan 60 a 70 mensen. Waarvan zeker 1/3 gematigd moslim is. Dat geradicaliseerde is eigenlijk een non-issue. Ze eten geen varkensvlees vooruit, maar is dat nou zo'n schande ?
een intelligent mens weet wanneer er een actie is waar een reactie op zou kunnen geven worden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
actie-reactie .. ooit van gehoord ?
heeft niets te maken met schuld of whatever .. dat is gewoon een gegeven waar een intelligent mens rekening mee hoort te houden wil je een vicieuze cirkel voorkomen
Inderdaad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Uit deze docu blijkt (wederom) dat dat ook niet altijd even makkelijk te zien is. Sommige mensen leven kennelijk met twee gezichten.
Lees je die quotes ook ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:44 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
oh ja, die 20 moslims die zich gematigd voordoen is representatiever dan die docu.
goede argumentatie...
Het zal niet als een verrassing komen dat de islam onder druk is komen te staan door lieden die juist het negatieve aspect willen prediken (en er zijn genoeg idioten die het nog willen geloven ook). Als je achter iedere moslim een terrorist ziet, dan slaap je vast heel lekker en vredig.quote:I am muslim. And no one knows their religion better than those who practice it. So take it from a true muslim that ISLAM DOES NOT PREACH ANY OF THIS SHIT. Islam is a religion that preaches peace and respect to everyone. Do some true research and find out. These people are taking their wacked out cultures and naming it as islam. Thats the problem with muslims today. They take their wacky cultures and label it as Islam.
Lets all be mature and stop all the racism.
idd .. misschien moet Blair een kopje thee gaan drinken met Cohen, kan die nog wat leren ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een intelligent mens weet wanneer er een actie is waar een reactie op zou kunnen geven worden.
ja de een draagt een bomgordel onder zijn kledingquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
wees eens wat duidelijker a.u.bquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:02 schreef Drugshond het volgende:
Kappen met dat kleuterig gezeik.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:02 schreef Drugshond het volgende:
Kappen met dat kleuterig gezeik.
Nu voel ik me toch wel een beetje beledigd...quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:08 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
![]()
Ik wil trouwens nog zeggen dat ik bij het lezen van de topictitel aanvankelijk dacht dat het een topic van Meki zou betreffen.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:08 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
![]()
Ik wil trouwens nog zeggen dat ik bij het lezen van de topictitel aanvankelijk dacht dat het een topic van Meki zou betreffen. Waarin hij ons zou berichtten over baldadige gelovigen die alle schoenen in het halletje voor de gebedsruimte door elkaar gooiden en vervolgens, tijdens het gebed, de moslim voor zich in de kont knepen.
Klopt, maar het blijft des te verrassender dat zulke lieden een platform blijven behouden voor een, zoals het lijkt, niet in aantal afnemend, publiek.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het zal niet als een verrassing komen dat de islam onder druk is komen te staan door lieden die juist het negatieve aspect willen prediken (en er zijn genoeg idioten die het nog willen geloven ook). Als je achter iedere moslim een terrorist ziet, dan slaap je vast heel lekker en vredig.
Goed punt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft des te verrassender dat zulke lieden een platform blijven behouden voor een, zoals het lijkt, niet in aantal afnemend, publiek.
Dan zou je toch willen wensen, dat een (of meerdere) moskeebezoeker(s) zo'n iemand onderbreekt om hem te vertellen dat de islam liefde is, etc en niets van hetgeen dat hij verkondigt of als alternatief, daaruit voortvloeiend, een significant afnemend moskeebezoek (natuurlijk uitsluitend bij dubieuze moskeeën).
er wonen idd een riant aantal strenge islamieten in Engeland, een erfenis uit de India-periode net zoals de sikhs .. en die hebben wel oren naar dat strikte gedoe, die zien de jeugd uit hun handen glijden, verwestern, dus daar heeft SA anyway een stevig platform voor dat soort sh'ria retoriek .. tel dat op bij de recente gebeurtenissen en de reacties uit de maatschappij en je hebt de ideale voedingsbodem voor dat soort gasten ..quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft des te verrassender dat zulke lieden een platform blijven behouden voor een, zoals het lijkt, niet in aantal afnemend, publiek.
Dan zou je toch willen wensen, dat een (of meerdere) moskeebezoeker(s) zo'n iemand onderbreekt om hem te vertellen dat de islam liefde is, etc en niets van hetgeen dat hij verkondigt of als alternatief, daaruit voortvloeiend, een significant afnemend moskeebezoek (natuurlijk uitsluitend bij dubieuze moskeeën).
En waarom is dit fout ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:41 schreef moussie het volgende:
[..]
er wonen idd een riant aantal strenge islamieten in Engeland, een erfenis uit de India-periode net zoals de sikhs .. en die hebben wel oren naar dat strikte gedoe, die zien de jeugd uit hun handen glijden, verwestern, dus daar heeft SA anyway een stevig platform voor dat soort sh'ria retoriek .. tel dat op bij de recente gebeurtenissen en de reacties uit de maatschappij en je hebt de ideale voedingsbodem voor dat soort gasten ..
tja .. waarom vonden mijn ouders rock'n'roll fout, duivelse muziek en zo .. ik zou het echt niet weten ..quote:
Volgens mij heeft de houding ten aanzien van religie juist de omgekeerde route afgelegd; van de ratio naar mystiek, als je de islamtische cultuur van nu vergelijkt met die van haar gouden eeuw.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Goed punt.
Ik denk dat e.e.a. te maken heeft met een stukje verlichting van het geloof. Welke de islam in mijn optiek nog steeds niet heeft plaatsgevonden De kritische bespiegeling blijft achterwege waardoor dit soort va n excessen kunnen plaatsvinden. Als er geen afkeur komt van ophitsing binnen hun eigen gemeenschap dat moet de overheid hier kordaat tegen optreden. Desnoods met de deuren sluiten van die bewuste moskee.
Omdat het tegen hun normen&waarden ingaat. Ik denk hetzelfde principe als dat wij hun gedachtengoed veroordelen en en als fout zouden bestempelen als onze kinderen de radicale islam aan gaan hangen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:42 schreef Drugshond het volgende:
En waarom is dit fout ?
Ah ok, het is onze schuld weer. Dank u.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:58 schreef moussie het volgende:
[..]
voor de rest is het wat je denk ik kon verwachten .. na de aanslag in London en de rest van de strubbelingen zijn de spanningen opgelopen, moslims worden met een scheef oog aangekeken en veroordeelt voor dingen die ze niet hebben gedaan en waar ze niet achter staan .. de ideale voedingsbodem voor een nieuwe ronde ronselen toch ?
Maar worden mensen die rock 'n roll luisteren opgedragen homo's van bergen te flikkeren, vrouwen te slaan en westerse wetten te negeren?quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:47 schreef moussie het volgende:
[..]
tja .. waarom vonden mijn ouders rock'n'roll fout, duivelse muziek en zo .. ik zou het echt niet weten ..
ze zeiden wel dat we erdoor zouden verloederen en dat is dan schijnbaar ook gebeurt als ik sommige mensen mag geloven![]()
Kun je iets over andermans normen en waarden zeggen als elk waardeoordeel door de mens zelf is bedacht en dus per definitie al subjectief?quote:Op donderdag 18 januari 2007 07:53 schreef Disorder het volgende:
Maar worden mensen die rock 'n roll luisteren opgedragen homo's van bergen te flikkeren, vrouwen te slaan en westerse wetten te negeren?
Het is al gezegd, maar ...quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou ben ik niet zo'n fan van het ongefundeerde angstzaaien wat Islam betreft, maar dit vond ik op zich wel een opvallend, geloofwaardig en schokkend bericht.
blaat
Ga toch eens 'fietsen' vuile boardtroll die je bent.quote:
Islam is liefde jah.. Liefde voor je medegelovigen, liefde voor het ultieme opperwezen en liefde voor het zogenaamde heilige boek. Maar liefde voor ongelovigen, homo`s, of andersdenkenen is ver te zoeken. De islamitische liefde is net zoiets als de islamitische vrede; het is alleen op het islamitische van toepassing. En zolang men niet onder islamitische wetgeving leeft leeft men niet in vrede maar in het huis van de oorlog.quote:Het punt dat ik echter wil maken, naar aanleiding van jouw opmerking is, dat volgens mij je dan kan en mag concluderen dat de islam naast liefde ook een deel is dat niet over liefde gaat door het achterwege blijven van kritiek door de gemeenschap.
Dat lijkt me reëler (door die realiteit) dan je te beperken met 'islam is liefde'.
Wel eens voor de grap een anglicaanse mis bijgewoond? Da's niet beter. De reden waarom Britten dat minder eng vinden is omdat de Anglicaanse kerk afkalft.quote:Op donderdag 18 januari 2007 09:45 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Islam is liefde jah.. Liefde voor je medegelovigen, liefde voor het ultieme opperwezen en liefde voor het zogenaamde heilige boek. Maar liefde voor ongelovigen, homo`s, of andersdenkenen is ver te zoeken. De islamitische liefde is net zoiets als de islamitische vrede; het is alleen op het islamitische van toepassing. En zolang men niet onder islamitische wetgeving leeft leeft men niet in vrede maar in het huis van de oorlog.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:01 schreef Hathor het volgende:
Nou ja, als dat allemaal waar is kan je eigenlijk alleen maar concluderen dat Islam daar zijn eigen graf aan het graven is. Dit kan wel eens leiden tot de nodige sluitingen van moskeeen en de gepaard gaande uitzettingen van diverse imams.
Ik ben geen fundi mijn waarde relivriend. Sterker nog, ik ben niet eens Ggristelijk. Maar als het niet zo zwart wit is als dat ik zeg, leg deze harbi dan eens in je eigen woorden uit hoe het wel zit ipv door te verwijzen naar wikipedia.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Natuurlijk is het niet zo zwart-wit als onze huis-christenfundi DaveHarris wil doen vermoeden. Een wat minder gekleurde bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dar_al-Islam
Het is vrij eenvoudig, iedere moskee is automatisch al Dar-es-Salaam.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:42 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik ben geen fundi mijn waarde relivriend. Sterker nog, ik ben niet eens Ggristelijk. Maar als het niet zo zwart wit is als dat ik zeg, leg deze harbi dan eens in je eigen woorden uit hoe het wel zit ipv door te verwijzen naar wikipedia.
Nee, nog nooit. Maar misschien zou dat inderdaad wel eens grappig zijn om te doen. Ik zou ze dan eigenlijk gelijk moeten vragen hoe ze aan die opmerkelijke denkbeelden komen. Niemand kan water in wijn veranderen. Mensen die dat denken zitten doorgaans in 1 of andere inrichting. En het is denk ik ook beter om zulke mensen te behandelen dan om ze bijeen te brengen in een kerk of moskee.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wel eens voor de grap een anglicaanse mis bijgewoond? Da's niet beter. De reden waarom Britten dat minder eng vinden is omdat de Anglicaanse kerk afkalft.
Zoals ik al zei; de islamitische vrede is alleen op het islamitische van toepassing.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is vrij eenvoudig, iedere moskee is automatisch al Dar-es-Salaam.
Natuurlijk. Wij zijn het Huis van de Veiligheid, de Dar al-Amn. Niet van de oorlog.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:46 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; de islamitische vrede is alleen op het islamitische van toepassing.
Zo ziet de moderne moslim het misschien ja. Maar de term het huis van de veiligheid is pas iets van recente tijden. Traditioneel gezien kan er alleen gesproken worden van het huis van de vrede en het huis van de oorlog, en alles wat niet binnen het huis van de vrede valt is het huis van de oorlog. Tuurlijk zijn die begrippen voor meerdere interpretaties vatbaar. Maar toch.. Trieste theologische werkelijkheid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wij zijn het Huis van de Veiligheid, de Dar al-Amn. Niet van de oorlog.
Mwoch, arme jongen. Huil hier maar even uit.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Zo ziet de moderne moslim het misschien ja. Maar de term het huis van de veiligheid is pas iets van recente tijden. Traditioneel gezien kan er alleen gesproken worden van het huis van de vrede en het huis van de oorlog, en alles wat niet binnen het huis van de vrede valt is het huis van de oorlog. Trieste theologische werkelijkheid.
Een simpele harbi als ik kan daar weinig aan veranderen.
Ik daag jullie beide trouwens uit om een serieus voorbeeld te geven van reacties door mij waar jullie kennelijk mee zitten. Of betekent een kritische instelling jegens Islam al meteen dat je niets mag zeggen?quote:
Wat je daaraan kan veranderen is je visie op zaken waar je geen kaas van hebt gegeten en deze dus minder zwart-wit te benaderen. Je zou dus van het standpunt "Huis van Vrede" / "Huis van Oorlog" kunnen afstappen, aangezien deze alleen is voorbehouden aan de extremisten van beide zijden. Of je moet jezelf als extremist willen beschouwen natuurlijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:02 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Zo ziet de moderne moslim het misschien ja. Maar de term het huis van de veiligheid is pas iets van recente tijden. Traditioneel gezien kan er alleen gesproken worden van het huis van de vrede en het huis van de oorlog, en alles wat niet binnen het huis van de vrede valt is het huis van de oorlog. Tuurlijk zijn die begrippen voor meerdere interpretaties vatbaar. Maar toch.. Trieste theologische werkelijkheid.
Een simpele harbi als ik kan daar weinig aan veranderen.
Dan moet je gewoon niet hier naartoe komen, zo simpel is dat.quote:Op donderdag 18 januari 2007 07:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Omdat het tegen hun normen&waarden ingaat. Ik denk hetzelfde principe als dat wij hun gedachtengoed veroordelen en en als fout zouden bestempelen als onze kinderen de radicale islam aan gaan hangen.
Ik hoef niet te huilen meisje. Ik erken het probleem gewoon zonder daar al te moeilijk over te doen en zonder daar allerlei excuses bij te halen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mwoch, arme jongen. Huil hier maar even uit.
De Dar-el-harb wordt noch door de Koran, noch door de Hadith beschreven, en buiten Saoudi-Arabie nauwelijks erkend.
Dat zijn geen excuses. Je wéét dat de Dar-el-harb nauwelijks wordt erkend, òf je bent te lui om het artikeltje even uit te lezen. Zeg jij het maar.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:08 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik hoef niet te huilen meisje. Ik erken het probleem gewoon zonder daar al te moeilijk over te doen en zonder daar allerlei excuses bij te halen.
Als het praat en schrijft als een moslimhater, luistert en leest als een moslimhater (dus niet), zich gedraagt als een moslimhater, dan is het een ....... ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:06 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik daag jullie beide trouwens uit om een serieus voorbeeld te geven van reacties door mij waar jullie kennelijk mee zitten. Of betekent een kritische instelling jegens Islam al meteen dat je niets mag zeggen?
Hoe bedoel je nauwelijks wordt erkend? Het is een algemeen islamitisch begrip. Het hele islamitische principe van vrede is daar op gebasseerd. Dat het niet vanuit overheidswege in islamitische landen gepropageerd wordt zegt vrij weinig. Vraag het liever aan een selafie, een wahabist, een talibanner, een Hizb, of aan welke willekeurige primitieve islamiet dan ook en je zult bevestiging krijgen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zijn geen excuses. Je wéét dat de Dar-el-harb nauwelijks wordt erkend, òf je bent te lui om het artikeltje even uit te lezen. Zeg jij het maar.
Ik denk dat jij zelf niet zo goed weet waar je het over hebt. De Anglicaanse kerk is nog steeds een van de grootste in de UK en je zult heel hard moeten zoeken voor je een kerk vindt waar uitspraken van het kaliber van deze moskee worden gedaan. Zoveel haat, intolerantie, geweld en landverraad is niet eens te vergelijken met andere meer fundamentele religieuze stromingen.quote:[b]Op donderdag 18 januari 2007 10:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wel eens voor de grap een anglicaanse mis bijgewoond? Da's niet beter. De reden waarom Britten dat minder eng vinden is omdat de Anglicaanse kerk afkalft.
Voorbeelden graag, van ongefundeerde hetzes door mij tegen moslims dus. Je benadering is trouwens wel een beetje hypocriet...quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als het praat en schrijft als een moslimhater, luistert en leest als een moslimhater (dus niet), zich gedraagt als een moslimhater, dan is het een ....... ?
A) Een konijn
B) Een moslim
C) Een moslimhater
Je geeft dus toe dat je referentiekader een primitieve moslim is? Jij komt nog ver jongenquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:19 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Hoe bedoel je nauwelijks wordt erkend? Het is een algemeen islamitisch begrip. Het hele islamitische principe van vrede is daar op gebasseerd. Dat het niet vanuit overheidswege in islamitische landen gepropageerd wordt zegt vrij weinig. Vraag het liever aan een selafie, een wahabist, een talibanner, een Hizb, of aan welke willekeurige primitieve islamiet dan ook en je zult bevestiging krijgen.
Juist, jij bent er natuurlijk zo een. Jij bent er een van de gefundeerde haat. De nazi's vonden hun haat namelijk ook gefundeerd. Schokkend he?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:27 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Voorbeelden graag, van ongefundeerde hetzes door mij tegen moslims dus. Je benadering is trouwens wel een beetje hypocriet...
Blaat
Is dat nu een pleonasme of een tautologie?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je referentiekader een primitieve moslim is? Jij komt nog ver jongen
Roflquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou ben ik niet zo'n fan van het ongefundeerde angstzaaien wat Islam betreft, maar dit vond ik op zich wel een opvallend, geloofwaardig en schokkend bericht.
Nogmaals, haat en een kritische houding zijn twee totaal verschillende dingen, dat snap je (even serieus) toch wel?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Juist, jij bent er natuurlijk zo een. Jij bent er een van de gefundeerde haat. De nazi's vonden hun haat namelijk ook gefundeerd. Schokkend he?
Ik geef in ieder geval toe dat ik het onwaarschijnlijk acht dat iemand als Mutant er zulke denkbeelden op na zal houden. Maar geef jij toe dat die primitieve fossielen die er wel zulke denkbeelden op na houden een gevaar zijn voor een vrije samenleving en eigenlijk op bijna alle mogelijke manieren bestreden dienen te worden?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je geeft dus toe dat je referentiekader een primitieve moslim is? Jij komt nog ver jongen
Hier ben ik het wel mee eens. De OP is echt naatje.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:40 schreef SCH het volgende:
Als je zo kritisch bent Evil - kom dan eens met een post die iets meer dan 2 zinnen behelst. Zo'n topic is toch vooral een dump van een bericht zonder dat je motiveert, uitlegt en met eventuele oorzaken, oplossingen etc. komt.
Geen idee, wat zou Hitler van de eeuwige jood hebben gevonden dat het is? Een pleonasme of een tautologie?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:33 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Is dat nu een pleonasme of een tautologie?
Daar verschillen we van mening. Jij bent er voor om primitieve moslim fossielen te bestrijden. Ik ben er voor om alle primitieve te bestrijden. Ik maak geen onderscheid in primitieven. Punt is, wat is primitief. Wat ik primitief vind, vind jij niet en andersom.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:40 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Ik geef in ieder geval toe dat ik het onwaarschijnlijk acht dat iemand als Mutant er zulke denkbeelden op na zal houden. Maar geef jij toe dat die primitieve fossielen die er wel zulke denkbeelden op na houden een gevaar zijn voor een vrije samenleving en eigenlijk op bijna alle mogelijke manieren bestreden dienen te worden?
Ik heb geen idee joh, vraag het hem zelf.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geen idee, wat zou Hitler van de eeuwige jood hebben gevonden dat het is? Een pleonasme of een tautologie?
Natuurlijk snap ik dat wel. Ik zie alleen niet wat dat met jou te maken heeft. Ik zie jou gewoon als iemand die blinde haat jegens moslims koestert. Kritisch zal ik je zeker niet noemen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nogmaals, haat en een kritische houding zijn twee totaal verschillende dingen, dat snap je (even serieus) toch wel?
Oorzaak? Dat ligt zeer complex, zowel de culturele achtergrond van de moslims in kwestie speelt een rol, als de reactie op reactie wat betreft de 'war on terror' en angst voor Islam. Daarnaast zullen er ook sociale oorzaken als armoede en integratie een rol spelen. Het grootste probleem ligt echter bij de haatzaaiers zelf die stiekem intolerantie en geweld prediken, onder andere tegen hun eigen (gast)land medeburgers en buitenlanders, zij dienen als eerste aangepakt te worden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:40 schreef SCH het volgende:
Als je zo kritisch bent Evil - kom dan eens met een post die iets meer dan 2 zinnen behelst. Zo'n topic is toch vooral een dump van een bericht zonder dat je motiveert, uitlegt en met eventuele oorzaken, oplossingen etc. komt.
Vergis je niet. Ik ben eigenlijk tegen religie in z`n algemeen. Religieuze indoctrinatie is zo fout. Kindertjes van jongs af aan al leren dat degene die in een ander hokje passen eeuwig zullen branden enzo. Best raar eigenlijk toch? Zomaar over je vriendelijke buurman denken dat hij eeuwig de verdoemenis tegemoet zal zien. Zeer onwenselijk wat mij betreft, en eigenlijk ook wel tegen het zieke aan. Maar laten we maar zeggen dat de ene groepering meer ongewenste neveneffecten met zich mee brengt dan de ander, en daarom wat mij betreft ook meer prioriteit geneit om bestreden te worden.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening. Jij bent er voor om primitieve moslim fossielen te bestrijden. Ik ben er voor om [b]alle primitieve te bestrijden. Ik maak geen onderscheid in primitieven. Punt is, wat is primitief. Wat ik primitief vind, vind jij niet en andersom.
Waarom?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat wel. Ik zie alleen niet wat dat met jou te maken heeft. Ik zie jou gewoon als iemand die blinde haat jegens moslims koestert. Kritisch zal ik je zeker niet noemen.
Ik begrijp dat trainen al je tijd in beslag neemt, maar dat neemt niet weg dat iedereen weet dat Hitler dood is. Ik hoop niet dat dit nieuws je nu overdondert?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik heb geen idee joh, vraag het hem zelf.![]()
Ongewenst is een subjectief begrip en kan daarom nooit een reden zijn om dergelijke besluiten te nemen, vooral niet als je je wilt beperken tot 1 bepaalde groep. Heel typerend.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:55 schreef DaveHarris het volgende:
Maar laten we maar zeggen dat de ene groepering meer ongewenste neveneffecten met zich mee brengt dan de ander, en daarom wat mij betreft ook meer prioriteit geneit om bestreden te worden.
Omdat je die indruk wekt, keer op keer op keer op keer. Nog geen moment gehad dat ik dacht "Wow, die is kritisch"quote:
Ben ik het niet mee eens. En ik wil me niet beperken tot 1 bepaalde groep, in mijn vorige post was ik daar toch wel duidelijk in dacht ik zo. Ik geef de ene groep meer prioriteit dan de andere, en dat is zeker niet zonder aanleiding.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ongewenst is een subjectief begrip en kan daarom nooit een reden zijn om dergelijke besluiten te nemen, vooral niet als je je wilt beperken tot 1 bepaalde groep. Heel typerend.
Joh. Nog niet zo heel lang dan?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik begrijp dat trainen al je tijd in beslag neemt, maar dat neemt niet weg dat iedereen weet dat Hitler dood is. Ik hoop niet dat dit nieuws je nu overdondert?
Prima dat je het kader van de discussie wil verbreden, maar volgens mij is dat -gelet op de OP- offtopic.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Daar verschillen we van mening. Jij bent er voor om primitieve moslim fossielen te bestrijden. Ik ben er voor om alle primitieve te bestrijden. Ik maak geen onderscheid in primitieven. Punt is, wat is primitief. Wat ik primitief vind, vind jij niet en andersom.
Nee. Aan jou de taak om uit te vinden wat je fout hebt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:05 schreef damian5700 het volgende:
en een deel van de verantwoordelijkeheid voor deze excessen ook bij de gemeenschap gelegd mogen worden omdat zij daarop geen kritiek uitoefent, zodat deze imams als het ware vrij spel hebben.
Ik zal jou anders niet deels of geheel verantwoordelijk stellen voor de acties van Wilders of Verdonk. Hoe kom je er bij?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
...en een deel van de verantwoordelijkeheid voor deze excessen ook bij de gemeenschap gelegd mogen worden omdat zij daarop geen kritiek uitoefent, zodat deze imams als het ware vrij spel hebben. ...
Is er dan geen enkel kritisch woord waarneembaar ? Binnen hun eigen gemeenschap.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee. Aan jou de taak om uit te vinden wat je fout hebt.
Dat vind ik niet geheel vergelijkbaar. Wel bijvoorbeeld het gedrag van de papparazi hekelen, maar wel de Privé, Weekend en andere van dat soort bladen blijven kopen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zal jou anders niet deels of geheel verantwoordelijk stellen voor de acties van Wilders of Verdonk. Hoe kom je er bij?
Waarom zijn de bananen krom.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zal jou ander niet deels of geheel verantwoordelijk stellen voor de acties van Wilders of Verdonk. Hoe kom je er bij?
Kritische woorden genoeg, het ging mij echter om een ander gedeelte van de quote.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is er dan geen enkel kritisch woord waarneembaar ? Binnen hun eigen gemeenschap.
Dat lijkt me dan toch ook niet de juiste werkwijze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |