abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45465671
Als je zo kritisch bent Evil - kom dan eens met een post die iets meer dan 2 zinnen behelst. Zo'n topic is toch vooral een dump van een bericht zonder dat je motiveert, uitlegt en met eventuele oorzaken, oplossingen etc. komt.
pi_45465672
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je geeft dus toe dat je referentiekader een primitieve moslim is? Jij komt nog ver jongen
Ik geef in ieder geval toe dat ik het onwaarschijnlijk acht dat iemand als Mutant er zulke denkbeelden op na zal houden. Maar geef jij toe dat die primitieve fossielen die er wel zulke denkbeelden op na houden een gevaar zijn voor een vrije samenleving en eigenlijk op bijna alle mogelijke manieren bestreden dienen te worden?
eeeh
pi_45465692
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:40 schreef SCH het volgende:
Als je zo kritisch bent Evil - kom dan eens met een post die iets meer dan 2 zinnen behelst. Zo'n topic is toch vooral een dump van een bericht zonder dat je motiveert, uitlegt en met eventuele oorzaken, oplossingen etc. komt.
Hier ben ik het wel mee eens. De OP is echt naatje.
eeeh
pi_45465747
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:33 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Is dat nu een pleonasme of een tautologie?
Geen idee, wat zou Hitler van de eeuwige jood hebben gevonden dat het is? Een pleonasme of een tautologie?
pi_45465964
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:40 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Ik geef in ieder geval toe dat ik het onwaarschijnlijk acht dat iemand als Mutant er zulke denkbeelden op na zal houden. Maar geef jij toe dat die primitieve fossielen die er wel zulke denkbeelden op na houden een gevaar zijn voor een vrije samenleving en eigenlijk op bijna alle mogelijke manieren bestreden dienen te worden?
Daar verschillen we van mening. Jij bent er voor om primitieve moslim fossielen te bestrijden. Ik ben er voor om alle primitieve te bestrijden. Ik maak geen onderscheid in primitieven. Punt is, wat is primitief. Wat ik primitief vind, vind jij niet en andersom.
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:49:48 #81
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_45465998
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Geen idee, wat zou Hitler van de eeuwige jood hebben gevonden dat het is? Een pleonasme of een tautologie?
Ik heb geen idee joh, vraag het hem zelf.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_45466031
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nogmaals, haat en een kritische houding zijn twee totaal verschillende dingen, dat snap je (even serieus) toch wel?
Natuurlijk snap ik dat wel. Ik zie alleen niet wat dat met jou te maken heeft. Ik zie jou gewoon als iemand die blinde haat jegens moslims koestert. Kritisch zal ik je zeker niet noemen.
pi_45466157
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:40 schreef SCH het volgende:
Oorzaak? Dat ligt zeer complex, zowel de culturele achtergrond van de moslims in kwestie speelt een rol, als de reactie op reactie wat betreft de 'war on terror' en angst voor Islam. Daarnaast zullen er ook sociale oorzaken als armoede en integratie een rol spelen. Het grootste probleem ligt echter bij de haatzaaiers zelf die stiekem intolerantie en geweld prediken, onder andere tegen hun eigen (gast)land medeburgers en buitenlanders, zij dienen als eerste aangepakt te worden.

Mijn oplossing dus? Laat MI5 en in ons eigen geval de AIVD eens wat vaker bij die moskeetjes binnen kijken, stiekem. En wanneer er dan wantoestanden worden ontdekt, het publiek daarvan bewust maken, de moskee (tijdelijk) sluiten en de verantwoordelijken vervolgen, en als uitzetting een optie is, dan uitzetten. In ieder geval niet zaken zomaar wegwuiven als een stel misleide eikeltjes, want dat het tot gevaarlijke situaties kan leiden is zeker in Engeland al bewezen.
pi_45466178
Ja hoor, de trol is weer los.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45466220
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daar verschillen we van mening. Jij bent er voor om primitieve moslim fossielen te bestrijden. Ik ben er voor om [b]alle primitieve te bestrijden. Ik maak geen onderscheid in primitieven. Punt is, wat is primitief. Wat ik primitief vind, vind jij niet en andersom.
Vergis je niet. Ik ben eigenlijk tegen religie in z`n algemeen. Religieuze indoctrinatie is zo fout. Kindertjes van jongs af aan al leren dat degene die in een ander hokje passen eeuwig zullen branden enzo. Best raar eigenlijk toch? Zomaar over je vriendelijke buurman denken dat hij eeuwig de verdoemenis tegemoet zal zien. Zeer onwenselijk wat mij betreft, en eigenlijk ook wel tegen het zieke aan. Maar laten we maar zeggen dat de ene groepering meer ongewenste neveneffecten met zich mee brengt dan de ander, en daarom wat mij betreft ook meer prioriteit geneit om bestreden te worden.
eeeh
pi_45466225
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat wel. Ik zie alleen niet wat dat met jou te maken heeft. Ik zie jou gewoon als iemand die blinde haat jegens moslims koestert. Kritisch zal ik je zeker niet noemen.
Waarom?
pi_45466266
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik heb geen idee joh, vraag het hem zelf.
Ik begrijp dat trainen al je tijd in beslag neemt, maar dat neemt niet weg dat iedereen weet dat Hitler dood is. Ik hoop niet dat dit nieuws je nu overdondert?
pi_45466346
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:55 schreef DaveHarris het volgende:
Maar laten we maar zeggen dat de ene groepering meer ongewenste neveneffecten met zich mee brengt dan de ander, en daarom wat mij betreft ook meer prioriteit geneit om bestreden te worden.
Ongewenst is een subjectief begrip en kan daarom nooit een reden zijn om dergelijke besluiten te nemen, vooral niet als je je wilt beperken tot 1 bepaalde groep. Heel typerend.
pi_45466397
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:55 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je die indruk wekt, keer op keer op keer op keer. Nog geen moment gehad dat ik dacht "Wow, die is kritisch"
pi_45466428
Kirmizi, lees het artikel en bekijk de docu eens, ik ben namelijk benieuwd wat jouw mening over deze specifieke zaak is. Je gaat bij dit soort berichten altijd graag in discussie over de houding van anderen, maar je hebt inhoudelijk vaak niet zoveel te melden wat betreft de aanleiding voor de discussie.

Ga daar eens op in aub...
pi_45466482
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ongewenst is een subjectief begrip en kan daarom nooit een reden zijn om dergelijke besluiten te nemen, vooral niet als je je wilt beperken tot 1 bepaalde groep. Heel typerend.
Ben ik het niet mee eens. En ik wil me niet beperken tot 1 bepaalde groep, in mijn vorige post was ik daar toch wel duidelijk in dacht ik zo. Ik geef de ene groep meer prioriteit dan de andere, en dat is zeker niet zonder aanleiding.
eeeh
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:05:22 #92
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_45466523
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik begrijp dat trainen al je tijd in beslag neemt, maar dat neemt niet weg dat iedereen weet dat Hitler dood is. Ik hoop niet dat dit nieuws je nu overdondert?
Joh. Nog niet zo heel lang dan?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_45466529
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 11:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daar verschillen we van mening. Jij bent er voor om primitieve moslim fossielen te bestrijden. Ik ben er voor om alle primitieve te bestrijden. Ik maak geen onderscheid in primitieven. Punt is, wat is primitief. Wat ik primitief vind, vind jij niet en andersom.
Prima dat je het kader van de discussie wil verbreden, maar volgens mij is dat -gelet op de OP- offtopic.
Blijft de vragen staan of deze dubieuze denkbeelden en uitingen van die imams bestreden moeten worden en een deel van de verantwoordelijkeheid voor deze excessen ook bij de gemeenschap gelegd mogen worden omdat zij daarop geen kritiek uitoefent, zodat deze imams als het ware vrij spel hebben.
Vooropgesteld dat er consensus bestaat dat de uitspraken van deze imams op zijn minst dubieus zijn, uiteraard.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45466900
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:05 schreef damian5700 het volgende:
en een deel van de verantwoordelijkeheid voor deze excessen ook bij de gemeenschap gelegd mogen worden omdat zij daarop geen kritiek uitoefent, zodat deze imams als het ware vrij spel hebben.
Nee. Aan jou de taak om uit te vinden wat je fout hebt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45467007
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]
...en een deel van de verantwoordelijkeheid voor deze excessen ook bij de gemeenschap gelegd mogen worden omdat zij daarop geen kritiek uitoefent, zodat deze imams als het ware vrij spel hebben. ...
Ik zal jou anders niet deels of geheel verantwoordelijk stellen voor de acties van Wilders of Verdonk. Hoe kom je er bij?
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:19:51 #96
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_45467023
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
Nee. Aan jou de taak om uit te vinden wat je fout hebt.
Is er dan geen enkel kritisch woord waarneembaar ? Binnen hun eigen gemeenschap.
Dat lijkt me dan toch ook niet de juiste werkwijze.
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:24:59 #97
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_45467190
Waarom zijn zulke moskee's dan nog niet gesloten . Of overtreden ze wet niet . Of .
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_45467269
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zal jou anders niet deels of geheel verantwoordelijk stellen voor de acties van Wilders of Verdonk. Hoe kom je er bij?
Dat vind ik niet geheel vergelijkbaar. Wel bijvoorbeeld het gedrag van de papparazi hekelen, maar wel de Privé, Weekend en andere van dat soort bladen blijven kopen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:27:32 #99
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_45467284
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zal jou ander niet deels of geheel verantwoordelijk stellen voor de acties van Wilders of Verdonk. Hoe kom je er bij?
Waarom zijn de bananen krom.
Binnen de autochtone alsook allochtone Nederlandse gemeenschap zijn er genoeg geluiden te horen waarmee een zekere aversie wordt uitgesproken naar Verdonk en/of Wilders. So be it.
Als het gaat om radicale imams wordt het opeens heel verdacht stil met betrekking binnen de islamitische gemeenschap (zelfkritiek schijnt iets heel moeilijks te zijn). Goed Ahmed Aboutaleb spreekt hier wel eens over, maar die zie ik eerder als een klokkenluider dan als lid van diezelfde gemeenschap.
Kunnen spiegelen vanaf twee kanten is denk ik wel een belangrijke voorwaarde voor een kritische belichting en het bepalen van een eigen referentiekader.
pi_45467287
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Is er dan geen enkel kritisch woord waarneembaar ? Binnen hun eigen gemeenschap.
Dat lijkt me dan toch ook niet de juiste werkwijze.
Kritische woorden genoeg, het ging mij echter om een ander gedeelte van de quote.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')