En om het compleet te maken:quote:Revealed: preachers' messages of hate
Muslim worshippers are being urged by radical clerics to ignore British law
Jamie Doward
Sunday January 7, 2007
The Observer
An undercover investigation has revealed disturbing evidence of Islamic extremism at a number of Britain's leading mosques and Muslim institutions, including an organisation praised by the Prime Minister.
quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou ben ik niet zo'n fan van het ongefundeerde angstzaaien wat Islam betreft
Lieg dan niet zoquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:20 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Inhoudelijk graag, hypocriete kneus.
Kijk voor de lol even naar de bronnen, dan zie je dat dit wat meer voorstelt dan de gebruikelijke "Aah, enge Moslims!" berichtjes.quote:
hmz, ik lees in het artikel verderop anders dat er zover nodig maatregelen zijn genomen, wat die moskee aangaat geen zalen verhuur aan gast-speakers meer dusquote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Is dit nou gewoon echt een uitzondering? Of stiekem toch wel een meer verspreid probleem in westerse moskeeen? Deze moskee stond ook als positief en populair bekend...
Ja hoor het was weer te verwachten... het is allemaal de schuld van de blanke westerlingquote:Op woensdag 17 januari 2007 21:58 schreef moussie het volgende:
[..]
hmz, ik lees in het artikel verderop anders dat er zover nodig maatregelen zijn genomen, wat die moskee aangaat geen zalen verhuur aan gast-speakers meer dus
voor de rest is het wat je denk ik kon verwachten .. na de aanslag in London en de rest van de strubbelingen zijn de spanningen opgelopen, moslims worden met een scheef oog aangekeken en veroordeelt voor dingen die ze niet hebben gedaan en waar ze niet achter staan .. de ideale voedingsbodem voor een nieuwe ronde ronselen toch ?
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef A_L_N_F het volgende:
wat me wel opvalt is dat rechts er gewoon voor uit komt dat ze een bloedhekel hebben aan de islam (en terecht) maar dat de moslim lekker schijnheilig zegt dat hij geintegreerd is maar ondertussen het westen haat.
moslims zijn radicaal.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.
actie-reactie .. ooit van gehoord ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:03 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ja hoor het was weer te verwachten... het is allemaal de schuld van de blanke westerling
Moeten we ze maar niet zo scheef aankijken, tja dan is het logisch dat ze radicaliseren en gaan sympathiseren met terroristen.
- Opm DH : Verwijdert : Generaliseren is ook een kunst -
Uit deze docu blijkt (wederom) dat dat ook niet altijd even makkelijk te zien is. Sommige mensen leven kennelijk met twee gezichten.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat laatste valt wel mee hoor. Schijnbaar zien mensen nog steeds niet het verschil tussen een gelovige en een geradicalisserde moslim.
ik durf overtuigd te beweren dat moslim niet per definitie radicaal is.quote:
BS, ik geef sturing aan 60 a 70 mensen. Waarvan zeker 1/3 gematigd moslim is. Dat geradicaliseerde is eigenlijk een non-issue. Ze eten geen varkensvlees vooruit, maar is dat nou zo'n schande ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:20 schreef A_L_N_F het volgende:
moslims zijn radicaal.
oh ja, die 20 moslims die zich gematigd voordoen is representatiever dan die docu.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
BS, ik geef sturing aan 60 a 70 mensen. Waarvan zeker 1/3 gematigd moslim is. Dat geradicaliseerde is eigenlijk een non-issue. Ze eten geen varkensvlees vooruit, maar is dat nou zo'n schande ?
een intelligent mens weet wanneer er een actie is waar een reactie op zou kunnen geven worden.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:21 schreef moussie het volgende:
[..]
actie-reactie .. ooit van gehoord ?
heeft niets te maken met schuld of whatever .. dat is gewoon een gegeven waar een intelligent mens rekening mee hoort te houden wil je een vicieuze cirkel voorkomen
Inderdaad.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Uit deze docu blijkt (wederom) dat dat ook niet altijd even makkelijk te zien is. Sommige mensen leven kennelijk met twee gezichten.
Lees je die quotes ook ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:44 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
oh ja, die 20 moslims die zich gematigd voordoen is representatiever dan die docu.
goede argumentatie...
Het zal niet als een verrassing komen dat de islam onder druk is komen te staan door lieden die juist het negatieve aspect willen prediken (en er zijn genoeg idioten die het nog willen geloven ook). Als je achter iedere moslim een terrorist ziet, dan slaap je vast heel lekker en vredig.quote:I am muslim. And no one knows their religion better than those who practice it. So take it from a true muslim that ISLAM DOES NOT PREACH ANY OF THIS SHIT. Islam is a religion that preaches peace and respect to everyone. Do some true research and find out. These people are taking their wacked out cultures and naming it as islam. Thats the problem with muslims today. They take their wacky cultures and label it as Islam.
Lets all be mature and stop all the racism.
idd .. misschien moet Blair een kopje thee gaan drinken met Cohen, kan die nog wat leren ?quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een intelligent mens weet wanneer er een actie is waar een reactie op zou kunnen geven worden.
ja de een draagt een bomgordel onder zijn kledingquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
wees eens wat duidelijker a.u.bquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:02 schreef Drugshond het volgende:
Kappen met dat kleuterig gezeik.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:02 schreef Drugshond het volgende:
Kappen met dat kleuterig gezeik.
Nu voel ik me toch wel een beetje beledigd...quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:08 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
![]()
Ik wil trouwens nog zeggen dat ik bij het lezen van de topictitel aanvankelijk dacht dat het een topic van Meki zou betreffen.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:08 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
![]()
Ik wil trouwens nog zeggen dat ik bij het lezen van de topictitel aanvankelijk dacht dat het een topic van Meki zou betreffen. Waarin hij ons zou berichtten over baldadige gelovigen die alle schoenen in het halletje voor de gebedsruimte door elkaar gooiden en vervolgens, tijdens het gebed, de moslim voor zich in de kont knepen.
Klopt, maar het blijft des te verrassender dat zulke lieden een platform blijven behouden voor een, zoals het lijkt, niet in aantal afnemend, publiek.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het zal niet als een verrassing komen dat de islam onder druk is komen te staan door lieden die juist het negatieve aspect willen prediken (en er zijn genoeg idioten die het nog willen geloven ook). Als je achter iedere moslim een terrorist ziet, dan slaap je vast heel lekker en vredig.
Goed punt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft des te verrassender dat zulke lieden een platform blijven behouden voor een, zoals het lijkt, niet in aantal afnemend, publiek.
Dan zou je toch willen wensen, dat een (of meerdere) moskeebezoeker(s) zo'n iemand onderbreekt om hem te vertellen dat de islam liefde is, etc en niets van hetgeen dat hij verkondigt of als alternatief, daaruit voortvloeiend, een significant afnemend moskeebezoek (natuurlijk uitsluitend bij dubieuze moskeeën).
er wonen idd een riant aantal strenge islamieten in Engeland, een erfenis uit de India-periode net zoals de sikhs .. en die hebben wel oren naar dat strikte gedoe, die zien de jeugd uit hun handen glijden, verwestern, dus daar heeft SA anyway een stevig platform voor dat soort sh'ria retoriek .. tel dat op bij de recente gebeurtenissen en de reacties uit de maatschappij en je hebt de ideale voedingsbodem voor dat soort gasten ..quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft des te verrassender dat zulke lieden een platform blijven behouden voor een, zoals het lijkt, niet in aantal afnemend, publiek.
Dan zou je toch willen wensen, dat een (of meerdere) moskeebezoeker(s) zo'n iemand onderbreekt om hem te vertellen dat de islam liefde is, etc en niets van hetgeen dat hij verkondigt of als alternatief, daaruit voortvloeiend, een significant afnemend moskeebezoek (natuurlijk uitsluitend bij dubieuze moskeeën).
En waarom is dit fout ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:41 schreef moussie het volgende:
[..]
er wonen idd een riant aantal strenge islamieten in Engeland, een erfenis uit de India-periode net zoals de sikhs .. en die hebben wel oren naar dat strikte gedoe, die zien de jeugd uit hun handen glijden, verwestern, dus daar heeft SA anyway een stevig platform voor dat soort sh'ria retoriek .. tel dat op bij de recente gebeurtenissen en de reacties uit de maatschappij en je hebt de ideale voedingsbodem voor dat soort gasten ..
tja .. waarom vonden mijn ouders rock'n'roll fout, duivelse muziek en zo .. ik zou het echt niet weten ..quote:
Volgens mij heeft de houding ten aanzien van religie juist de omgekeerde route afgelegd; van de ratio naar mystiek, als je de islamtische cultuur van nu vergelijkt met die van haar gouden eeuw.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Goed punt.
Ik denk dat e.e.a. te maken heeft met een stukje verlichting van het geloof. Welke de islam in mijn optiek nog steeds niet heeft plaatsgevonden De kritische bespiegeling blijft achterwege waardoor dit soort va n excessen kunnen plaatsvinden. Als er geen afkeur komt van ophitsing binnen hun eigen gemeenschap dat moet de overheid hier kordaat tegen optreden. Desnoods met de deuren sluiten van die bewuste moskee.
Omdat het tegen hun normen&waarden ingaat. Ik denk hetzelfde principe als dat wij hun gedachtengoed veroordelen en en als fout zouden bestempelen als onze kinderen de radicale islam aan gaan hangen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:42 schreef Drugshond het volgende:
En waarom is dit fout ?
Ah ok, het is onze schuld weer. Dank u.quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:58 schreef moussie het volgende:
[..]
voor de rest is het wat je denk ik kon verwachten .. na de aanslag in London en de rest van de strubbelingen zijn de spanningen opgelopen, moslims worden met een scheef oog aangekeken en veroordeelt voor dingen die ze niet hebben gedaan en waar ze niet achter staan .. de ideale voedingsbodem voor een nieuwe ronde ronselen toch ?
Maar worden mensen die rock 'n roll luisteren opgedragen homo's van bergen te flikkeren, vrouwen te slaan en westerse wetten te negeren?quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:47 schreef moussie het volgende:
[..]
tja .. waarom vonden mijn ouders rock'n'roll fout, duivelse muziek en zo .. ik zou het echt niet weten ..
ze zeiden wel dat we erdoor zouden verloederen en dat is dan schijnbaar ook gebeurt als ik sommige mensen mag geloven![]()
Kun je iets over andermans normen en waarden zeggen als elk waardeoordeel door de mens zelf is bedacht en dus per definitie al subjectief?quote:Op donderdag 18 januari 2007 07:53 schreef Disorder het volgende:
Maar worden mensen die rock 'n roll luisteren opgedragen homo's van bergen te flikkeren, vrouwen te slaan en westerse wetten te negeren?
Het is al gezegd, maar ...quote:Op woensdag 17 januari 2007 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:
Nou ben ik niet zo'n fan van het ongefundeerde angstzaaien wat Islam betreft, maar dit vond ik op zich wel een opvallend, geloofwaardig en schokkend bericht.
blaat
Ga toch eens 'fietsen' vuile boardtroll die je bent.quote:
Islam is liefde jah.. Liefde voor je medegelovigen, liefde voor het ultieme opperwezen en liefde voor het zogenaamde heilige boek. Maar liefde voor ongelovigen, homo`s, of andersdenkenen is ver te zoeken. De islamitische liefde is net zoiets als de islamitische vrede; het is alleen op het islamitische van toepassing. En zolang men niet onder islamitische wetgeving leeft leeft men niet in vrede maar in het huis van de oorlog.quote:Het punt dat ik echter wil maken, naar aanleiding van jouw opmerking is, dat volgens mij je dan kan en mag concluderen dat de islam naast liefde ook een deel is dat niet over liefde gaat door het achterwege blijven van kritiek door de gemeenschap.
Dat lijkt me reëler (door die realiteit) dan je te beperken met 'islam is liefde'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |