abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45721191
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ali stelt valide vragen, waar (imo) ook interessante en leerzame antwoorden op worden gegeven. Natuurlijk steekt daar een dubbele agenda achter, maar die houd ik gewoon in de gaten.
Die dubbele agenda valt wel mee hoor, maar ik moet natuurlijk wel een beetje tegenwicht bieden, anders neemt 99% hier nooit een kritische houding aan
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:53:41 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45724302
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die dubbele agenda valt wel mee hoor, maar ik moet natuurlijk wel een beetje tegenwicht bieden, anders neemt 99% hier nooit een kritische houding aan
Natuurlijk wel Je moet echter om evolutie te ontkrachten met behoorlijk solide bewijzen aankomen. Zonder deze gaat het (terecht) niet lukken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_45725037
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel Je moet echter om evolutie te ontkrachten met behoorlijk solide bewijzen aankomen. Zonder deze gaat het (terecht) niet lukken.
Er zijn genoeg solide bewijzen die mij over de streep hebben kunnen trekken, maar ik zal ze niet weer allemaal gaan herhalen hier, is niet de bedoeling van het topic.
pi_45725104
Zit nu trouwens wat video's van Dawkins te bekijken, die man mag zijn huiswerk weleens wat beter doen voordat ie allerlei uitspraken doet over religie.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:26:20 #156
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45725204
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er zijn genoeg solide bewijzen die mij over de streep hebben kunnen trekken, maar ik zal ze niet weer allemaal gaan herhalen hier, is niet de bedoeling van het topic.
Dat is behoorlijk vreemd, heb je niet gemerkt dat al jouw bewijzen worden ontkracht?
Zyggie.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:26:57 #157
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45725220
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zit nu trouwens wat video's van Dawkins te bekijken, die man mag zijn huiswerk weleens wat beter doen voordat ie allerlei uitspraken doet over religie.
Er loopt een Topic over Dawkins.
Daar kun je aangeven waar hij z'n huiswerk beter had moeten doen.
Het grote richard dawkins topic - second edition
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_45725442
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:26 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk vreemd, heb je niet gemerkt dat al jouw bewijzen worden ontkracht?
Onterecht ontkend, niet ontkracht, maar laten we daar nu niet weer hier over beginnen, was niet de bedoeling geloof ik.

edit sommige claims bleken inderdaad niet te kloppen, vind het jammer dat die in een boek staan wat ik heb gekocht en in 2006 is geschreven
pi_45725720
quote:
wat een gelul.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:52:51 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_45725822
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
edit sommige claims bleken inderdaad niet te kloppen, vind het jammer dat die in een boek staan wat ik heb gekocht en in 2006 is geschreven
Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald .
Typeert de beperkte wereld waarin de schrijvers zich ophouden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:56:03 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45725897
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Klinkt als een leuke afsplitsing voor dit topic
Onikaan ni ov dovah
pi_45725977
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald .
Ja die heb ik dus ook. Maar het typeert de beperkte wereld waarin deze schrijver zich ophield, niet van 'alle schrijvers die in creatie geloven', kijk daar wel mee uit. Verder is het een uitstekend boekje trouwens, wordt de genialiteit van het oude testament wat betreft hygiene en voedsel uitgelegd.

Op answeringgenesis wordt trouwens bevestigd dat een aantal argumenten beter niet gebruikt kunnen worden, ook argumenten die kent hovind gebruikte. Die inconsistentie vind ik erg jammer, maar bewijst niet dat creatie onzin is.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:02:45 #163
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45726021
Onikaan ni ov dovah
pi_45726043
Haha ja is goed hoor. Ookal hebben we het al een paar keer geprobeerd
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 18:25:11 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45731037
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:
Ja, maar ze hebben nu sinds wat jaren Intelligent Design, dus nieuwe boeken om creationisme een nieuwe verpakking te geven.

Heb pas wat rondgekeken op youtube en google video en daar staan echt geniaal slechte dingen. Eentje daarvan beweerde in een "docu" dat de bijbel een onbetwistbaar emperisch wetenschappelijk boek was, van begin tot het einde.
Carpe Libertatem
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:21:02 #166
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_45732832
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die inconsistentie vind ik erg jammer, maar bewijst niet dat creatie onzin is.
Kunnen we de creationisme-flauwekul verplaatsen naar een ander topic, en in dit topic over serieuze wetenschappelijke zaken praten?

Zoals dit:
quote:
Licht op blinde vlek in evolutietheorie

Een biologisch systeem 'weet' na één mutatie al in welke richting het verder moet muteren om tot een succesvol eindresultaat te komen. Dit blijkt uit simulaties die onderzoekers van het FOM-Instituut voor Atoom- en Molecuulfysica in Amsterdam hebben uitgevoerd. Het ontwikkelen van een ingewikkelde nieuwe functie kan dus blijkbaar sneller en gemakkelijker verlopen dan eerder gedacht. Tot nu toe was het niet eens goed mogelijk om het stapsgewijze gedrag van evolutie te bestuderen en bleef het bij hypotheses. Het vernieuwende van deze studie is dat de onderzoekers hebben gekeken naar experimenteel gereconstrueerde evolutionaire tussenvormen en vervolgens evolutionaire paden hiertussen konden berekenen. De onderzoekers publiceren hun resultaten op 26 mei 2006 in Public Library of Science Computational Biology. Een illustratie uit het artikel komt op de omslag van het blad.
Lees hier het hele artikel. Een nieuw artikel hierover staat volgende maand ook in Nature.
'Nuff said
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:07:09 #167
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_46066854
quote:
Ancient boy's skeleton sparks evolution debate

NAIROBI, Kenya (AP) -- Deep in the dusty, unlit corridors of Kenya's national museum, locked away in a plain-looking cabinet, is one of mankind's oldest relics: Turkana Boy, as he is known, the most complete skeleton of a prehistoric human ever found.

But his first public display later this year is at the heart of a growing storm -- one pitting scientists against Kenya's powerful and popular evangelical Christian movement. The debate over evolution vs. creationism -- once largely confined to the United States -- has arrived in a country known as the cradle of mankind.

"I did not evolve from Turkana Boy or anything like it," says Bishop Boniface Adoyo, head of Kenya's 35 evangelical denominations, which he claims have 10 million followers. "These sorts of silly views are killing our faith."

He's calling on his flock to boycott the exhibition and has demanded the museum relegate the fossil collection to a back room -- along with some kind of notice saying evolution is not a fact but merely one of a number of theories.

Against him is one of the planet's best-known fossil hunters, Richard Leakey, whose team unearthed the bones at Nariokotome in West Turkana, in the desolate, far northern reaches of Kenya in 1984.

Followers of creationism believe in the literal truth of the Genesis account in the Bible that God created the world in six days. Bishop Adoyo believes the world was created 12,000 years ago, with man appearing 6,000 years later. He says each biblical day was equivalent to 1,000 Earth years.

Adoyo's evangelical coalition is the only religious group voicing concern about the exhibition.

Leakey fears the ideological spat may provoke an attack on the priceless collection, one largely found during the 1920s by his paleontologist parents, Louis and Mary Leakey, who passed their fossil-hunting traditions on to him.

The museum, which attracts around 100,000 visitors a year, is taking no chances.

Turkana Boy will be displayed in a private room, with limited access and behind a glass screen with 24-hour closed-circuit TV. Security guards will be at the entrance.

"There are issues about the security," said Dr. Emma Mbua, the head of paleontology at the museum. "These fossils are irreplaceable and we wouldn't want anything to happen to them."

Insurance coverage could run into millions of dollars, she added.

Mbua, a Protestant, is a little taken aback at the controversy but has no problems reconciling her own faith to the scientific evidence.

"Evolution is a fact," adds Mbua, who has run the department for the last five years.

"Turkana Boy is our jewel," she said. "For the first time, we will be taking him out of the strong room and showing our heritage to the world."
http://www.cnn.com/2007/T(...)debate.ap/index.html
Men is bang voor een aanval op het skelet, alsof dat de feiten zal veranderen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_46069047
Edit: Niet hier, doe maar in het andere topic

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2007 11:39:34 ]
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:44:45 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46069447
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:38 schreef Triggershot het volgende:
Edit: Niet hier dus.
Ben je jezelf tegenwoordig aan het moderaten?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_46069520
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ben je jezelf tegenwoordig aan het moderaten?
Hoe snel ben jij?
pi_46105527
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.

Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_46106633
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:

Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
Er zijn ook weerwoorden op weerwoorden
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:52:19 #173
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46106667
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.

Of nemen niet de moeite dat weerwoord op te zoeken of evt zelf te beredeneren
Onikaan ni ov dovah
pi_46107360
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Er zijn ook weerwoorden op weerwoorden
Ja, weerwoorden zijn er genoeg. Een sluitende hypothese of zelfs een theorie... Nope. En DAAR ontbreekt het nou net aan.
pi_46107517
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:15 schreef eRixx het volgende:

[..]

Ja, weerwoorden zijn er genoeg. Een sluitende hypothese of zelfs een theorie... Nope. En DAAR ontbreekt het nou net aan.
Nou, een theorie hebben ze wel. De pratende slangtheorie.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')