abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45661365
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:19 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Er staat nergens dat ze weten dat ze deze afweging maken (cognitieve vaardigheden).
Er staat toch redeneren... rede = ratio = verstand = nadenken = cognitieve vaardigheden
pi_45661460
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:20 schreef Bart1984 het volgende:
Ali_Kannibali, misschien is het een niet al te serieuze opmerking
Het staat toch in het nieusbericht? Vissen kunnen logisch redeneren.
pi_45661623
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:22 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik dacht al, laat ik maar even wachten met serieus reageren. Ik stond sowieso op het punt om naar bed te
gaan toen ik die reactie las. Maar me dunkt dat Dinosauriers cloaca dieren waren, zoals vogels en reptielen.
En... anatomisch lijkt me dus het een hele klus voor die hele grote beesten. Als je slechts botjes vind, lijkt het
me ook moeilijk om te onderzoeken hoe die beesten het deden. Maar toch ook een belangrijk onderwerp.
Evolutie en sex staat natuurlijk niet los van elkaar, het heeft eigenlijk alles met elkaar te maken. Letterlijk en
figuurlijk.
Ik denk dat het gewoon net als de meeste andere landdieren ging, olifanten kunnen het ook.
pi_45661767
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het staat toch in het nieusbericht? Vissen kunnen logisch redeneren.
Ja precies: A, B, A ^ B -> C dus C. Dat is zo wat jij omschrijft als instinct, maar het is een vorm van logisch redeneren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45662010
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja precies: A, B, A ^ B -> C dus C. Dat is zo wat jij omschrijft als instinct, maar het is een vorm van logisch redeneren.
Maar zo werken je hersenen toch ook gewoon, alle input samenvoegen en output produceren. Dat IS toch instinct. Als er nu ook vissen waren die weleens de verkeerde keuze zouden maken en een sterkere vis aanvallen ipv de zwakste zou je kunnen zeggen: dat is logisch beredeerd en die vissen zijn dommer dan de andere vissen. Maar nu vertonen ze allemaal hetzelfde geprogrammeerde gedrag dus is het instinctief.

edit er staat bijna allemaal kozen ze de zwakste. neem aan dat het percentage wat niet de zwakste koos dus niet significant is.
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:23:52 #106
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_45666887
Waar trek jij de lijn tussen instinct en cognitieve vaardigheden?

PS. Ik zou daar niet te diep over nadenken, want de conclusie kon je wel eens niet aan staan
'Nuff said
pi_45667983
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:23 schreef Doffy het volgende:
Waar trek jij de lijn tussen instinct en cognitieve vaardigheden?

PS. Ik zou daar niet te diep over nadenken, want de conclusie kon je wel eens niet aan staan
Ik zal eens een poging doen:
Instinctief gedrag is een voorgeprogrammeerde reactie op aangeboden stimuli. Instinctief gedrag is robot-achtig gedrag.
Mensen hebben de mogelijkheid om instincten te negeren of kanaliseren. Ik kan er bijvoorbeeld voor kiezen niet te eten als ik honger heb. Dat maakt het verschil.
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:59:22 #108
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45669528
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Instinctief gedrag is een voorgeprogrammeerde reactie op aangeboden stimuli. Instinctief gedrag is robot-achtig gedrag.
Mensen hebben de mogelijkheid om instincten te negeren of kanaliseren. Ik kan er bijvoorbeeld voor kiezen niet te eten als ik honger heb. Dat maakt het verschil.
Kunnen dieren ook.

Doen ze ook vaak genoeg. Dieren kunnen ook depressief raken. Sommige dieren zijn zelfs zelfbewust, spreken een taal, zijn jaloers, verdrietig, blij, maken ruzie, zijn eigenwijs... intelligent, leren nieuwe dingen, hebben een goede perceptie van de omgeving, een sterk geheugen, een voorspellend inzicht.

Het enige aanwijsbare verschil tussen mensen en andere dieren is dat wij al de bovengenoemde eigenschappen tegelijk hebben, en een stuk verder ontwikkeld.

Dieren vergelijken met robots deden ze nog in 14 en 15de eeuwse filosofie. Tegenwoordig niet meer.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 26 januari 2007 @ 00:07:38 #109
27698 Doffy
pi_45683568
quote:
Hebben mensen dat niet, denk je?
quote:
Dat kunnen die vissen ook. Ze kunnen een situatie selectief bekijken en wel of geen actie ondernemen.
'Nuff said
pi_45684957
quote:

[..]

Ach, zie het toch niet zo zwart-wit. Eigenlijk is het ook een instinct dat je je oerinstinct kunt negeren of kanaliseren. Krijg je cadeau als je van jezelf bewust wordt .
pi_45698331
Is allemaal prima maar het ging er om of die vissen nadenken en bewust kiezen over welke andere vis ze aanvallen. Ik zeg dat is gewoon instinct, niet beredeneerd (en dus geen afgewogen beslissing). Wij weten niet wat er in het hoofd van een vis omgaat, wij kunnen niet bewijzen of ze nadenken over een beslissing, het lijkt er eerder op dat het allemaal automatisch gaat volgens de ongeschreven regels van een vissencolonie.

Even iets anders, kan iemand mij uitleggen wat de evolutionaire oorzaak van tepels bij mannen is ?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:50:08 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45698399
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Even iets anders, kan iemand mij uitleggen wat de evolutionaire oorzaak van tepels bij mannen is ?
Ze hebben geen negatieve invloed op de overlevingskansen van een man, waardoorhet niet bloot heeft gestaan aan natuurlijke selectie.
pi_45698436
quote:
Kun jij ons dan uitleggen waarom mannen volgens jouw wereldbeeld tepels hebben?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_45698477
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:51 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wat is de evolutionaire verklaring dan?
pi_45698547
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat is de evolutionaire verklaring dan?
Zie de post van Alicey.. het is niet nadelig dus geen reden om weg te evolueren.
pi_45698604
Dus het is er omdat het niet weg hoeft?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:03:09 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_45698824
quote:
Dat heeft geen evolutionaire oorzaak, maar een embryologische. Een foetus wordt pas mannelijk nadat de tepels gevormd zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45698840
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:56 schreef Triggershot het volgende:
Dus het is er omdat het niet weg hoeft?
Haha ja, waarom ZIJN ze er. Als ze er zijn omdat ze niet weg hoeven zijn ze dus gecre"eerd of niet dan
pi_45698886
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat heeft geen evolutionaire oorzaak, maar een embryologische. Een foetus wordt pas mannelijk nadat de tepels gevormd zijn.
pi_45698898
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Haha ja, waarom ZIJN ze er. Als ze er zijn omdat ze niet weg hoeven zijn ze dus gecre"eerd of niet dan
Met welk doel?
pi_45698915
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom zijn ze er volgens jou dan? Je reageert niet op de vraag die ze aan jou stelden.
pi_45698984
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Oke ga ik nachecken
pi_45698996
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zijn ze er volgens jou dan? Je reageert niet op de vraag die ze aan jou stelden.
Dat weet ik niet, dus ik vraag om de evolutionaire verklaring.
pi_45699177
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dus ik vraag om de evolutionaire verklaring.
Als je dat niet weet, hoe kun je dan God loven?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:14:45 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_45699240
quote:
Wat ik pas echt interessant vind is waarom volgens zijn wereldbeeld zowel mannen als vrouwen melklijnen hebben die vanuit de oksels helemaal naar het kruis lopen, en de aanhechtingen van niet minder dan zeven paar tepels hebben over de hele melklijn (waarvan dus zes paar onderdrukt worden - zo ontstaan ook soms 'derde tepels').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45699347
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat ik pas echt interessant vind is waarom volgens zijn wereldbeeld zowel mannen als vrouwen melklijnen hebben die vanuit de oksels helemaal naar het kruis lopen, en de aanhechtingen van niet minder dan zeven paar tepels hebben over de hele melklijn (waarvan dus zes paar onderdrukt worden - zo ontstaan ook soms 'derde tepels').
Dat is wel interessant ja, weet je ook waarom ze onderdrukt worden?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:18:53 #127
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45699392
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:14 schreef speknek het volgende:

zo ontstaan ook soms 'derde tepels'
Of vier of meer. Zelfs acht is nog niet uitzonderlijk.
pi_45699394
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:12 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik weet het gewoon niet. Heb nu verklaringen van beide kampen gehoord, vind het een interessant kwestie.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:19:57 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_45699429
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat is wel interessant ja, weet je ook waarom ze onderdrukt worden?
Nee. Ik vermoed omdat we er maar twee nodig hebben omdat we zelden meer kinderen tegelijk krijgen, en een vrouw met zeven paar cup D tieten bijzonder ongeschikt is om te overleven.

edit- hmm nee, primaten hebben ook geen grote tieten. Toch die eerste denk ik.
pi_45702686
quote:

[..]

Oke hier het alternatief:
Mannen hebben tepels omdat vrouwen ze nodig hebben. De bijbel zegt: God maakte de man en van een rib van de man de vrouw.

Mannen hebben alle genen in zich die nodig zijn om een vrouw te zijn, maar deze worden niet geactiveerd. Mannen hebben een X en een Y chromosoom. In eerste instantie ontwikkelt elk embryo zich wel als vrouwelijk, met tepels dus, maar het Y chromosoom zet aan tot de productie van mannelijke hormonen en zodoende tot de ontwikkeling van mannelijke geslachtskenmerken. Vrouwen hebben echter geen Y chromosoom waardoor het embryo alleen maar vrouwelijk kan worden.

Biologisch gezien kan de man dus niet van de vrouw komen, dit kan alleen maar andersom gebeurd zijn zoals de bijbel vertelt.

Logisch of niet?
pi_45702967
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:12 schreef Apropos het volgende:

[..]

Weten waar een tepel voor dient is een vereiste om in God te geloven?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:50:15 #132
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45703827
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Biologisch gezien kan de man dus niet van de vrouw komen, dit kan alleen maar andersom gebeurd zijn zoals de bijbel vertelt.

Logisch of niet?
Voor een deel. Een Y-chromosoom heet een Y-chromosoom omdat een flink deel van het DNA inactief is (Een poot van de X ahw). Je zou dus ook kunnen beredeneren dat vrouwen perfect waren en dat mannen zijn voortgekomen uit een stel mutaties die een deel van het chromosoom deactiveerde.
pi_45704279
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voor een deel. Een Y-chromosoom heet een Y-chromosoom omdat een flink deel van het DNA inactief is (Een poot van de X ahw). Je zou dus ook kunnen beredeneren dat vrouwen perfect waren en dat mannen zijn voortgekomen uit een stel mutaties die een deel van het chromosoom deactiveerde.
Ja en hoe waarschijnlijk is dat moet je mij eens uitleggen hoe vrouwen zo'n kind met willekeurige mutaties op de wereld hebben gebracht.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:10:56 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_45704511
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja en hoe waarschijnlijk is dat moet je mij eens uitleggen hoe vrouwen zo'n kind met willekeurige mutaties op de wereld hebben gebracht.
De X/Y distinctie is wel wat ouder dan de mens.
pi_45704590
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:10 schreef speknek het volgende:

[..]

De X/Y distinctie is wel wat ouder dan de mens.
Kan je ook op mijn andere bericht reageren, daar heb ik iets meer aandacht aan besteed
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:19:30 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45704764
-edit Laat ik vooral zelf wat moeite doen om het topic serieus te houden-

[ Bericht 92% gewijzigd door Alicey op 26-01-2007 19:34:59 (Bagger) ]
pi_45704805
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ze zou een rib van zichzelf genomen kunnen hebben en daar een man van gemaakt kunnen hebben, om vervolgens tijdens het paren mutaties te veroorzaken.
Knappe vrouw die dat kan
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:21:08 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_45704806
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kan je ook op mijn andere bericht reageren, daar heb ik iets meer aandacht aan besteed
Aan de ene kant ga je er vanuit dat een Y chromosoom niet kan evolueren, maar je kunt wel van een enkele X chromosoom er twee maken.. hoe zie je dat?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:31:50 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45705123
-edit Laat ik vooral zelf wat moeite doen om het topic serieus te houden-

[ Bericht 92% gewijzigd door Alicey op 26-01-2007 19:35:16 (Bagger) ]
pi_45705382
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Aan de ene kant ga je er vanuit dat een Y chromosoom niet kan evolueren, maar je kunt wel van een enkele X chromosoom er twee maken.. hoe zie je dat?
Nee niets evolueert. In eerste instantie denk ik nu, dat is vragen naar hoe God werkt en dat kan ik niet beantwoorden. Maar misschien is het antwoord wel ergens te vinden.
pi_45707338
Wat betreft de ontwikkeling in de embryonale fase van de geslachtsorganen... daar kan je niet zeggen dat het embryo in eerste instantie vrouwelijk is. Bij zowel mannelijke als bij vrouwelijke foetussen van zoogdieren (en de mens natuurlijk ook) begint het als een "cloaca" zoals amphibien, reptielen ,vogels hebben (en waarschijnlijk ook dino's hadden). Vanuit die cloaca ontwikkelen zich sexe-specifieke geslachtsdelen van man en vrouw.
zie oa afb op wikipedia
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:00:01 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_45707758
Ehm, er zijn wel reptielen met geslachtsorganen hoor. Denk aan Mozart waarbij een van z'n twee piemels is afgezet.
pi_45707897
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:46 schreef barthol het volgende:
Wat betreft de ontwikkeling in de embryonale fase van de geslachtsorganen... daar kan je niet zeggen dat het embryo in eerste instantie vrouwelijk is. Bij zowel mannelijke als bij vrouwelijke foetussen van zoogdieren (en de mens natuurlijk ook) begint het als een "cloaca" zoals amphibien, reptielen ,vogels hebben (en waarschijnlijk ook dino's hadden). Vanuit die cloaca ontwikkelen zich sexe-specifieke geslachtsdelen van man en vrouw.
zie oa afb op wikipedia
Oke dat was misschien een beetje te krachtig zo gezegd, het ging ook meer om de tepels he.
pi_45708325
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:00 schreef speknek het volgende:
Ehm, er zijn wel reptielen met geslachtsorganen hoor. Denk aan Mozart waarbij een van z'n twee piemels is afgezet.
Daar gaat het om een zogenaamde Hemipenis een soort gevorkte piemel.
Maar cloaca betekent meer, nl een combinatie van de anale en de genitale opening als 1 enkele gecombineerde opening in plaats van twee apparte.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_45708436
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 21:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oke dat was misschien een beetje te krachtig zo gezegd, het ging ook meer om de tepels he.
Ja dat begrijp ik Ali, Maar ik was laatst op zoek naar gegevens over die dino-sex en toen kwam ik allerlei pagina's tegen, Dus zodoende kwam ik er weer op naar aanleiding van die tepel discussie.
pi_45712259
Ik dacht dat we Ali in zijn eigen realiteitskooi gestopt hadden?
pi_45717076
Ik ga beginnen aan Kaas en de Evolutietheorie van Bas Haring. Ik snap het hele concept eigenlijk behoorlijk goed, maar zoiets is wel goed studiemateriaal.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 01:55:57 #148
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45717111
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:54 schreef Friek_ het volgende:
Ik ga beginnen aan Kaas en de Evolutietheorie van Bas Haring. Ik snap het hele concept eigenlijk behoorlijk goed, maar zoiets is wel goed studiemateriaal.
Als je het concept begrijpt is het niet goed studiemateriaal, want dat boek behandelt voornamelijk het hele concept. Blijft natuurlijk wel fris daarmee.
Zyggie.
pi_45717804
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 01:54 schreef Friek_ het volgende:
Bas haring rulezz. Hiet liet ook zien waarom alle beesten zin in sex hebben

Kijk hier maar
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  zaterdag 27 januari 2007 @ 09:10:06 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45719617
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:08 schreef Autodidact het volgende:
Ik dacht dat we Ali in zijn eigen realiteitskooi gestopt hadden?
Ali stelt valide vragen, waar (imo) ook interessante en leerzame antwoorden op worden gegeven. Natuurlijk steekt daar een dubbele agenda achter, maar die houd ik gewoon in de gaten.
pi_45721191
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 09:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ali stelt valide vragen, waar (imo) ook interessante en leerzame antwoorden op worden gegeven. Natuurlijk steekt daar een dubbele agenda achter, maar die houd ik gewoon in de gaten.
Die dubbele agenda valt wel mee hoor, maar ik moet natuurlijk wel een beetje tegenwicht bieden, anders neemt 99% hier nooit een kritische houding aan
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:53:41 #153
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45724302
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Die dubbele agenda valt wel mee hoor, maar ik moet natuurlijk wel een beetje tegenwicht bieden, anders neemt 99% hier nooit een kritische houding aan
Natuurlijk wel Je moet echter om evolutie te ontkrachten met behoorlijk solide bewijzen aankomen. Zonder deze gaat het (terecht) niet lukken.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_45725037
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel Je moet echter om evolutie te ontkrachten met behoorlijk solide bewijzen aankomen. Zonder deze gaat het (terecht) niet lukken.
Er zijn genoeg solide bewijzen die mij over de streep hebben kunnen trekken, maar ik zal ze niet weer allemaal gaan herhalen hier, is niet de bedoeling van het topic.
pi_45725104
Zit nu trouwens wat video's van Dawkins te bekijken, die man mag zijn huiswerk weleens wat beter doen voordat ie allerlei uitspraken doet over religie.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:26:20 #156
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45725204
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Er zijn genoeg solide bewijzen die mij over de streep hebben kunnen trekken, maar ik zal ze niet weer allemaal gaan herhalen hier, is niet de bedoeling van het topic.
Dat is behoorlijk vreemd, heb je niet gemerkt dat al jouw bewijzen worden ontkracht?
Zyggie.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:26:57 #157
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45725220
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zit nu trouwens wat video's van Dawkins te bekijken, die man mag zijn huiswerk weleens wat beter doen voordat ie allerlei uitspraken doet over religie.
Er loopt een Topic over Dawkins.
Daar kun je aangeven waar hij z'n huiswerk beter had moeten doen.
Het grote richard dawkins topic - second edition
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_45725442
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:26 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk vreemd, heb je niet gemerkt dat al jouw bewijzen worden ontkracht?
Onterecht ontkend, niet ontkracht, maar laten we daar nu niet weer hier over beginnen, was niet de bedoeling geloof ik.

edit sommige claims bleken inderdaad niet te kloppen, vind het jammer dat die in een boek staan wat ik heb gekocht en in 2006 is geschreven
pi_45725720
quote:
wat een gelul.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:52:51 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_45725822
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
edit sommige claims bleken inderdaad niet te kloppen, vind het jammer dat die in een boek staan wat ik heb gekocht en in 2006 is geschreven
Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald .
Typeert de beperkte wereld waarin de schrijvers zich ophouden.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:56:03 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45725897
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Klinkt als een leuke afsplitsing voor dit topic
Onikaan ni ov dovah
pi_45725977
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald .
Ja die heb ik dus ook. Maar het typeert de beperkte wereld waarin deze schrijver zich ophield, niet van 'alle schrijvers die in creatie geloven', kijk daar wel mee uit. Verder is het een uitstekend boekje trouwens, wordt de genialiteit van het oude testament wat betreft hygiene en voedsel uitgelegd.

Op answeringgenesis wordt trouwens bevestigd dat een aantal argumenten beter niet gebruikt kunnen worden, ook argumenten die kent hovind gebruikte. Die inconsistentie vind ik erg jammer, maar bewijst niet dat creatie onzin is.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 15:02:45 #163
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45726021
Onikaan ni ov dovah
pi_45726043
Haha ja is goed hoor. Ookal hebben we het al een paar keer geprobeerd
  † In Memoriam † zaterdag 27 januari 2007 @ 18:25:11 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45731037
quote:
Ja, maar ze hebben nu sinds wat jaren Intelligent Design, dus nieuwe boeken om creationisme een nieuwe verpakking te geven.

Heb pas wat rondgekeken op youtube en google video en daar staan echt geniaal slechte dingen. Eentje daarvan beweerde in een "docu" dat de bijbel een onbetwistbaar emperisch wetenschappelijk boek was, van begin tot het einde.
Carpe Libertatem
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:21:02 #166
27698 Doffy
pi_45732832
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die inconsistentie vind ik erg jammer, maar bewijst niet dat creatie onzin is.
Kunnen we de creationisme-flauwekul verplaatsen naar een ander topic, en in dit topic over serieuze wetenschappelijke zaken praten?

Zoals dit:
quote:
Licht op blinde vlek in evolutietheorie

Een biologisch systeem 'weet' na één mutatie al in welke richting het verder moet muteren om tot een succesvol eindresultaat te komen. Dit blijkt uit simulaties die onderzoekers van het FOM-Instituut voor Atoom- en Molecuulfysica in Amsterdam hebben uitgevoerd. Het ontwikkelen van een ingewikkelde nieuwe functie kan dus blijkbaar sneller en gemakkelijker verlopen dan eerder gedacht. Tot nu toe was het niet eens goed mogelijk om het stapsgewijze gedrag van evolutie te bestuderen en bleef het bij hypotheses. Het vernieuwende van deze studie is dat de onderzoekers hebben gekeken naar experimenteel gereconstrueerde evolutionaire tussenvormen en vervolgens evolutionaire paden hiertussen konden berekenen. De onderzoekers publiceren hun resultaten op 26 mei 2006 in Public Library of Science Computational Biology. Een illustratie uit het artikel komt op de omslag van het blad.
Lees hier het hele artikel. Een nieuw artikel hierover staat volgende maand ook in Nature.
'Nuff said
  woensdag 7 februari 2007 @ 10:07:09 #167
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_46066854
quote:
Ancient boy's skeleton sparks evolution debate

NAIROBI, Kenya (AP) -- Deep in the dusty, unlit corridors of Kenya's national museum, locked away in a plain-looking cabinet, is one of mankind's oldest relics: Turkana Boy, as he is known, the most complete skeleton of a prehistoric human ever found.

But his first public display later this year is at the heart of a growing storm -- one pitting scientists against Kenya's powerful and popular evangelical Christian movement. The debate over evolution vs. creationism -- once largely confined to the United States -- has arrived in a country known as the cradle of mankind.

"I did not evolve from Turkana Boy or anything like it," says Bishop Boniface Adoyo, head of Kenya's 35 evangelical denominations, which he claims have 10 million followers. "These sorts of silly views are killing our faith."

He's calling on his flock to boycott the exhibition and has demanded the museum relegate the fossil collection to a back room -- along with some kind of notice saying evolution is not a fact but merely one of a number of theories.

Against him is one of the planet's best-known fossil hunters, Richard Leakey, whose team unearthed the bones at Nariokotome in West Turkana, in the desolate, far northern reaches of Kenya in 1984.

Followers of creationism believe in the literal truth of the Genesis account in the Bible that God created the world in six days. Bishop Adoyo believes the world was created 12,000 years ago, with man appearing 6,000 years later. He says each biblical day was equivalent to 1,000 Earth years.

Adoyo's evangelical coalition is the only religious group voicing concern about the exhibition.

Leakey fears the ideological spat may provoke an attack on the priceless collection, one largely found during the 1920s by his paleontologist parents, Louis and Mary Leakey, who passed their fossil-hunting traditions on to him.

The museum, which attracts around 100,000 visitors a year, is taking no chances.

Turkana Boy will be displayed in a private room, with limited access and behind a glass screen with 24-hour closed-circuit TV. Security guards will be at the entrance.

"There are issues about the security," said Dr. Emma Mbua, the head of paleontology at the museum. "These fossils are irreplaceable and we wouldn't want anything to happen to them."

Insurance coverage could run into millions of dollars, she added.

Mbua, a Protestant, is a little taken aback at the controversy but has no problems reconciling her own faith to the scientific evidence.

"Evolution is a fact," adds Mbua, who has run the department for the last five years.

"Turkana Boy is our jewel," she said. "For the first time, we will be taking him out of the strong room and showing our heritage to the world."
http://www.cnn.com/2007/T(...)debate.ap/index.html
Men is bang voor een aanval op het skelet, alsof dat de feiten zal veranderen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_46069047
Edit: Niet hier, doe maar in het andere topic

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2007 11:39:34 ]
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 7 februari 2007 @ 11:44:45 #169
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46069447
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:38 schreef Triggershot het volgende:
Edit: Niet hier dus.
Ben je jezelf tegenwoordig aan het moderaten?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_46069520
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 11:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ben je jezelf tegenwoordig aan het moderaten?
Hoe snel ben jij?
pi_46105527
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.

Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_46106633
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:

Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
Er zijn ook weerwoorden op weerwoorden
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:52:19 #173
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_46106667
quote:

[..]

Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.

Of nemen niet de moeite dat weerwoord op te zoeken of evt zelf te beredeneren
Onikaan ni ov dovah
pi_46107360
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Ja, weerwoorden zijn er genoeg. Een sluitende hypothese of zelfs een theorie... Nope. En DAAR ontbreekt het nou net aan.
pi_46107517
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 15:15 schreef eRixx het volgende:

[..]

Ja, weerwoorden zijn er genoeg. Een sluitende hypothese of zelfs een theorie... Nope. En DAAR ontbreekt het nou net aan.
Nou, een theorie hebben ze wel. De pratende slangtheorie.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46108259
Hypothese ;-)
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:12:17 #177
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46109274
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Die site.
pi_46109879
quote:

[..]

Gelovigen hebben veel meer behoefte om een theorie niet aan te nemen; ze kunnen hun "absolute waarheid" schaden, iets waar wetenschappers gelukkig geen last van hebben. Die willen toetsen en falsificeren. Gelovigen leggen een logica op aan de natuur, terwijl wetenschappers die logica op henzelf laten leggen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 16:35:28 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_46110224
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:12 schreef SpecialK het volgende:
Die site.
quote:
However, a Gallup Poll found a clear trend demonstrating that higher education, and belief in evolution as the source of human existence were concurrent. From these statistics it would appear that higher education, and particularly specialization in the natural sciences will indoctrinate students into naturalism or an atheistic view of the world.
.
pi_46111233
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:35 schreef speknek het volgende:
[..]

[..]

[afbeelding].
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:06:47 #181
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46111497
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
Dat denken creationisten ook alleen zijn die er weer niet zo blij mee
pi_46115218
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ach, er zijn ook gelovigen die dat weten (en geen probleem hebben met de evolutietheorie). Ik zou Ali_Kannibali en pmb_rug etc. niet als model nemen.
pi_46115331
Ik zal het nu negeren, maar laten we aub niet verder over creationisme en religie verder gaan
pi_46115641
Edit: Nee dus.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2007 19:13:02 ]
pi_46115908
Edit: Je zou bijna denken dat mensen mijn post niet lezen.

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2007 19:21:23 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_46256160
quote:
Wat een conclusies worden er getrokken zeg...
quote:
In het gebied woonden destijds geen mensen, dus de apen konden de techniek niet van de mens hebben afgekeken.
Iemand een bron naar het origineel?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  dinsdag 13 februari 2007 @ 13:24:14 #188
8369 speknek
Another day another slay
pi_46256346
Nee volgens Nature is het een voorpublicatie van PNAS, maar hij staat nog niet op de website.

Overigens zeggen ze niet zo hard dat de chimpanzees het niet van mensen geleerd kan hebben, dat zou ook lastig zijn. Het is hooguit interessant dat er in dat gebied toen geen mensen leefden.
pi_46258033
Hmm ja, in SciAm stond vorig jaar een artikel van Frans de Waal over groepen bonobo's die onafhankelijk van elkaar (andere kant van de rivier) verschillende techniek gebruiken. Volgens mij heb ik het zelfs in deze reek geplaatst. Enne, het is wel aangetoond dat apen gereedschap gebruikten in de prehistorie: wij zijn apen .
pi_46387183
quote:

[..]

Wat ook al onderuit is gehaald is dat de mens afstamt van de Neanderthaler .
Zeg eens , van wie stamt de mens af ?
Van de homo Heidelbergensis
pi_46388045
Ja, dat klopt. wat wil je er mee zeggen?? dat je totaal geen verstand hebt van natuurwetenschappen zoals je op andere fora al heb laten zien of dat je goed bent in het gebruiken van drogredenatie's.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:00:53 #192
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46388154
Fouten in de wetenschap mogen (worden wel afgestraft maar ze mogen) simpelweg omdat de wetenschap ook open staat voor correctie.

De wetenschap LEERT van z'n fouten. Mensen maken fouten, voeren experimenten slecht uit en komen tot onlogische conclusies. Vraag is dan hoe je om gaat met correcties.
pi_46388196
En religie blijft maar doorgaan ook al blijkt het dat ze het fout hebben.
Neil deGrasse Tyson
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:08:17 #194
27698 Doffy
pi_46388355
Ajb geen reli-debat in dít topic. Het niveau is in die topics al laag genoeg
'Nuff said
pi_46388668
solly
Neil deGrasse Tyson
pi_46388697
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:57 schreef Bart1984 het volgende:
Ja, dat klopt. wat wil je er mee zeggen?? dat je totaal geen verstand hebt van natuurwetenschappen zoals je op andere fora al heb laten zien of dat je goed bent in het gebruiken van drogredenatie's.
Als de Neanderthaler slechts verre familie is van ons en de Homo Heidelbergensis is onze gemeenschappelijke voorvader dan is de Neanderthaler ons broer .
Dat is wat de evolutietheologie tracht te bewijzen , verre familie is een broer .
Wie bedriegt hier ?
pi_46388749
Niet verre famillie. Je blijft je onzin maar herhalen is het niet :S DNA onderzoek op Dna van homo neanderthalers heeft uitgewezen dat ze heeeeeeeeel dicht bij ons staan. 99% tot 99,5% van het genoom van de neanderthaler komt overeen met het genoom van de mens. Pas nog onderzocht. Ik zal de link voor je opzoeken. Hoewel ik betwijfel dat je je mening wil herzien....
Neil deGrasse Tyson
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:25:51 #198
27698 Doffy
pi_46388781
Hallo, willen we nokken met die flauwekul? Open maar een nieuwe evolutie vs creationisme topic en leuter lekker oppervlakkig verder. In dit topic willen we het over wétenschap hebben.
'Nuff said
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:39:21 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_46389092
SpecialK saves the day... met een linkje!

http://www.healthnewsdige(...)rred_Evolution.shtml
quote:
HealthNewsDigest.com) - Humans are substantially more complex than the tiny worm Caenorhabditis elegans, yet both organisms have about the same number of genes. Why is human DNA so much more versatile?

One reason is that many mammalian genes come in more than one form. Now research by Howard Hughes Medical Institute researcher Philip Green and his colleagues at the University of Washington has revealed key characteristics of a genetic tool, known as an alternative promoter, that can produce protein variants and thereby increase genetic diversity. Their studies are published in the February 2007 issue of the journal Genome Research.

“This is a way that evolution gets more bang for its buck, because it gets additional functions for the same gene.”
Philip Green
pi_46392982
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:24 schreef Bart1984 het volgende:
Niet verre famillie. Je blijft je onzin maar herhalen is het niet :S DNA onderzoek op Dna van homo neanderthalers heeft uitgewezen dat ze heeeeeeeeel dicht bij ons staan. 99% tot 99,5% van het genoom van de neanderthaler komt overeen met het genoom van de mens. Pas nog onderzocht. Ik zal de link voor je opzoeken. Hoewel ik betwijfel dat je je mening wil herzien....
Hoe kunnen we heel dicht bij de Neanderthaler staan als we onmogelijk uit hem kunnen zijn ontstaan ;
dit duid op een verre verwantschap .
in de genetica is een DNA-overeenkomst van 99 tot 99,5 % verre verwantschap .
De DNA-overeenkomst van de mens en de Chimpansee is 98,7% , is de chimp nu ons broer ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')