Er staat toch redeneren... rede = ratio = verstand = nadenken = cognitieve vaardighedenquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er staat nergens dat ze weten dat ze deze afweging maken (cognitieve vaardigheden).
Het staat toch in het nieusbericht? Vissen kunnen logisch redeneren.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:20 schreef Bart1984 het volgende:
Ali_Kannibali, misschien is het een niet al te serieuze opmerking
Ik denk dat het gewoon net als de meeste andere landdieren ging, olifanten kunnen het ook.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:22 schreef barthol het volgende:
[..]
Ik dacht al, laat ik maar even wachten met serieus reageren. Ik stond sowieso op het punt om naar bed te
gaan toen ik die reactie las. Maar me dunkt dat Dinosauriers cloaca dieren waren, zoals vogels en reptielen.
En... anatomisch lijkt me dus het een hele klus voor die hele grote beesten. Als je slechts botjes vind, lijkt het
me ook moeilijk om te onderzoeken hoe die beesten het deden. Maar toch ook een belangrijk onderwerp.
Evolutie en sex staat natuurlijk niet los van elkaar, het heeft eigenlijk alles met elkaar te maken. Letterlijk en
figuurlijk.
Ja precies: A, B, A ^ B -> C dus C. Dat is zo wat jij omschrijft als instinct, maar het is een vorm van logisch redeneren.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het staat toch in het nieusbericht? Vissen kunnen logisch redeneren.
Maar zo werken je hersenen toch ook gewoon, alle input samenvoegen en output produceren. Dat IS toch instinct. Als er nu ook vissen waren die weleens de verkeerde keuze zouden maken en een sterkere vis aanvallen ipv de zwakste zou je kunnen zeggen: dat is logisch beredeerd en die vissen zijn dommer dan de andere vissen. Maar nu vertonen ze allemaal hetzelfde geprogrammeerde gedrag dus is het instinctief.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja precies: A, B, A ^ B -> C dus C. Dat is zo wat jij omschrijft als instinct, maar het is een vorm van logisch redeneren.
Ik zal eens een poging doen:quote:Op donderdag 25 januari 2007 17:23 schreef Doffy het volgende:
Waar trek jij de lijn tussen instinct en cognitieve vaardigheden?
PS. Ik zou daar niet te diep over nadenken, want de conclusie kon je wel eens niet aan staan
Kunnen dieren ook.quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zal eens een poging doen:
Instinctief gedrag is een voorgeprogrammeerde reactie op aangeboden stimuli. Instinctief gedrag is robot-achtig gedrag.
Mensen hebben de mogelijkheid om instincten te negeren of kanaliseren. Ik kan er bijvoorbeeld voor kiezen niet te eten als ik honger heb. Dat maakt het verschil.
Hebben mensen dat niet, denk je?quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Instinctief gedrag is een voorgeprogrammeerde reactie op aangeboden stimuli. Instinctief gedrag is robot-achtig gedrag.
Dat kunnen die vissen ook. Ze kunnen een situatie selectief bekijken en wel of geen actie ondernemen.quote:Mensen hebben de mogelijkheid om instincten te negeren of kanaliseren. Ik kan er bijvoorbeeld voor kiezen niet te eten als ik honger heb. Dat maakt het verschil.
Ach, zie het toch niet zo zwart-wit. Eigenlijk is het ook een instinct dat je je oerinstinct kunt negeren of kanaliseren. Krijg je cadeau als je van jezelf bewust wordtquote:Op donderdag 25 januari 2007 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Mensen hebben de mogelijkheid om instincten te negeren of kanaliseren. Ik kan er bijvoorbeeld voor kiezen niet te eten als ik honger heb. Dat maakt het verschil.
Ze hebben geen negatieve invloed op de overlevingskansen van een man, waardoorhet niet bloot heeft gestaan aan natuurlijke selectie.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Even iets anders, kan iemand mij uitleggen wat de evolutionaire oorzaak van tepels bij mannen is ?
Kun jij ons dan uitleggen waarom mannen volgens jouw wereldbeeld tepels hebben?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Even iets anders, kan iemand mij uitleggen wat de evolutionaire oorzaak van tepels bij mannen is ?
Wat is de evolutionaire verklaring dan?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Kun jij ons dan uitleggen waarom mannen volgens jouw wereldbeeld tepels hebben?
Zie de post van Alicey.. het is niet nadelig dus geen reden om weg te evolueren.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is de evolutionaire verklaring dan?
Dat heeft geen evolutionaire oorzaak, maar een embryologische. Een foetus wordt pas mannelijk nadat de tepels gevormd zijn.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Haha ja, waarom ZIJN ze er. Als ze er zijn omdat ze niet weg hoeven zijn ze dus gecre"eerd of niet danquote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:56 schreef Triggershot het volgende:
Dus het is er omdat het niet weg hoeft?
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat heeft geen evolutionaire oorzaak, maar een embryologische. Een foetus wordt pas mannelijk nadat de tepels gevormd zijn.
Met welk doel?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha ja, waarom ZIJN ze er. Als ze er zijn omdat ze niet weg hoeven zijn ze dus gecre"eerd of niet dan
Waarom zijn ze er volgens jou dan? Je reageert niet op de vraag die ze aan jou stelden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha ja, waarom ZIJN ze er. Als ze er zijn omdat ze niet weg hoeven zijn ze dus gecre"eerd of niet dan
Oke ga ik nacheckenquote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat heeft geen evolutionaire oorzaak, maar een embryologische. Een foetus wordt pas mannelijk nadat de tepels gevormd zijn.
Dat weet ik niet, dus ik vraag om de evolutionaire verklaring.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waarom zijn ze er volgens jou dan? Je reageert niet op de vraag die ze aan jou stelden.
Als je dat niet weet, hoe kun je dan God loven?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, dus ik vraag om de evolutionaire verklaring.
Wat ik pas echt interessant vind is waarom volgens zijn wereldbeeld zowel mannen als vrouwen melklijnen hebben die vanuit de oksels helemaal naar het kruis lopen, en de aanhechtingen van niet minder dan zeven paar tepels hebben over de hele melklijn (waarvan dus zes paar onderdrukt worden - zo ontstaan ook soms 'derde tepels').quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:51 schreef Apropos het volgende:
Dat is wel interessant ja, weet je ook waarom ze onderdrukt worden?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat ik pas echt interessant vind is waarom volgens zijn wereldbeeld zowel mannen als vrouwen melklijnen hebben die vanuit de oksels helemaal naar het kruis lopen, en de aanhechtingen van niet minder dan zeven paar tepels hebben over de hele melklijn (waarvan dus zes paar onderdrukt worden - zo ontstaan ook soms 'derde tepels').
Ik weet het gewoon niet. Heb nu verklaringen van beide kampen gehoord, vind het een interessant kwestie.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:12 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als je dat niet weet, hoe kun je dan God loven?
Nee. Ik vermoed omdat we er maar twee nodig hebben omdat we zelden meer kinderen tegelijk krijgen, en een vrouw met zeven paar cup D tieten bijzonder ongeschikt is om te overleven.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat is wel interessant ja, weet je ook waarom ze onderdrukt worden?
Oke hier het alternatief:quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:51 schreef Apropos het volgende:
[..]
Weten waar een tepel voor dient is een vereiste om in God te geloven?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:12 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als je dat niet weet, hoe kun je dan God loven?
Voor een deel. Een Y-chromosoom heet een Y-chromosoom omdat een flink deel van het DNA inactief is (Een poot van de X ahw). Je zou dus ook kunnen beredeneren dat vrouwen perfect waren en dat mannen zijn voortgekomen uit een stel mutaties die een deel van het chromosoom deactiveerde.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Biologisch gezien kan de man dus niet van de vrouw komen, dit kan alleen maar andersom gebeurd zijn zoals de bijbel vertelt.
Logisch of niet?
Ja en hoe waarschijnlijk is datquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voor een deel. Een Y-chromosoom heet een Y-chromosoom omdat een flink deel van het DNA inactief is (Een poot van de X ahw). Je zou dus ook kunnen beredeneren dat vrouwen perfect waren en dat mannen zijn voortgekomen uit een stel mutaties die een deel van het chromosoom deactiveerde.
De X/Y distinctie is wel wat ouder dan de mens.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja en hoe waarschijnlijk is datmoet je mij eens uitleggen hoe vrouwen zo'n kind met willekeurige mutaties op de wereld hebben gebracht.
Kan je ook op mijn andere bericht reageren, daar heb ik iets meer aandacht aan besteedquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:10 schreef speknek het volgende:
[..]
De X/Y distinctie is wel wat ouder dan de mens.
Knappe vrouw die dat kanquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze zou een rib van zichzelf genomen kunnen hebben en daar een man van gemaakt kunnen hebben, om vervolgens tijdens het paren mutaties te veroorzaken.
Aan de ene kant ga je er vanuit dat een Y chromosoom niet kan evolueren, maar je kunt wel van een enkele X chromosoom er twee maken.. hoe zie je dat?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kan je ook op mijn andere bericht reageren, daar heb ik iets meer aandacht aan besteed
Nee niets evolueert. In eerste instantie denk ik nu, dat is vragen naar hoe God werkt en dat kan ik niet beantwoorden. Maar misschien is het antwoord wel ergens te vinden.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Aan de ene kant ga je er vanuit dat een Y chromosoom niet kan evolueren, maar je kunt wel van een enkele X chromosoom er twee maken.. hoe zie je dat?
Oke dat was misschien een beetje te krachtig zo gezegd, het ging ook meer om de tepels he.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:46 schreef barthol het volgende:
Wat betreft de ontwikkeling in de embryonale fase van de geslachtsorganen... daar kan je niet zeggen dat het embryo in eerste instantie vrouwelijk is. Bij zowel mannelijke als bij vrouwelijke foetussen van zoogdieren (en de mens natuurlijk ook) begint het als een "cloaca" zoals amphibien, reptielen ,vogels hebben (en waarschijnlijk ook dino's hadden). Vanuit die cloaca ontwikkelen zich sexe-specifieke geslachtsdelen van man en vrouw.
zie oa afb op wikipedia
Daar gaat het om een zogenaamde Hemipenis een soort gevorkte piemel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:00 schreef speknek het volgende:
Ehm, er zijn wel reptielen met geslachtsorganen hoor. Denk aan Mozart waarbij een van z'n twee piemels is afgezet.
Ja dat begrijp ik Ali, Maar ik was laatst op zoek naar gegevens over die dino-sex en toen kwam ik allerlei pagina's tegen, Dus zodoende kwam ik er weer op naar aanleiding van die tepel discussie.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oke dat was misschien een beetje te krachtig zo gezegd, het ging ook meer om de tepels he.
Als je het concept begrijpt is het niet goed studiemateriaal, want dat boek behandelt voornamelijk het hele concept.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:54 schreef Friek_ het volgende:
Ik ga beginnen aan Kaas en de Evolutietheorie van Bas Haring. Ik snap het hele concept eigenlijk behoorlijk goed, maar zoiets is wel goed studiemateriaal.
Bas haring rulezz. Hiet liet ook zien waarom alle beesten zin in sex hebbenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 01:54 schreef Friek_ het volgende:
Ik ga beginnen aan Kaas en de Evolutietheorie van Bas Haring. Ik snap het hele concept eigenlijk behoorlijk goed, maar zoiets is wel goed studiemateriaal.
Ali stelt valide vragen, waar (imo) ook interessante en leerzame antwoorden op worden gegeven. Natuurlijk steekt daar een dubbele agenda achter, maar die houd ik gewoon in de gaten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:08 schreef Autodidact het volgende:
Ik dacht dat we Ali in zijn eigen realiteitskooi gestopt hadden?
Die dubbele agenda valt wel mee hoor, maar ik moet natuurlijk wel een beetje tegenwicht bieden, anders neemt 99% hier nooit een kritische houding aanquote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ali stelt valide vragen, waar (imo) ook interessante en leerzame antwoorden op worden gegeven. Natuurlijk steekt daar een dubbele agenda achter, maar die houd ik gewoon in de gaten.
Natuurlijk welquote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die dubbele agenda valt wel mee hoor, maar ik moet natuurlijk wel een beetje tegenwicht bieden, anders neemt 99% hier nooit een kritische houding aan![]()
Er zijn genoeg solide bewijzen die mij over de streep hebben kunnen trekken, maar ik zal ze niet weer allemaal gaan herhalen hier, is niet de bedoeling van het topic.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:53 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Natuurlijk welJe moet echter om evolutie te ontkrachten met behoorlijk solide bewijzen aankomen. Zonder deze gaat het (terecht) niet lukken.
Dat is behoorlijk vreemd, heb je niet gemerkt dat al jouw bewijzen worden ontkracht?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn genoeg solide bewijzen die mij over de streep hebben kunnen trekken, maar ik zal ze niet weer allemaal gaan herhalen hier, is niet de bedoeling van het topic.
Er loopt een Topic over Dawkins.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Zit nu trouwens wat video's van Dawkins te bekijken, die man mag zijn huiswerk weleens wat beter doen voordat ie allerlei uitspraken doet over religie.
Onterecht ontkend, niet ontkracht, maar laten we daar nu niet weer hier over beginnen, was niet de bedoeling geloof ik.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:26 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk vreemd, heb je niet gemerkt dat al jouw bewijzen worden ontkracht?![]()
wat een gelul.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 09:54 schreef Keromane het volgende:
Griezelen?
http://www.youtube.com/watch?v=YDqaMFHGEZ8
Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaaldquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
edit sommige claims bleken inderdaad niet te kloppen, vind het jammer dat die in een boek staan wat ik heb gekocht en in 2006 is geschreven
Klinkt als een leuke afsplitsing voor dit topicquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er zijn genoeg solide bewijzen die mij over de streep hebben kunnen trekken, maar ik zal ze niet weer allemaal gaan herhalen hier, is niet de bedoeling van het topic.
Ja die heb ik dus ook. Maar het typeert de beperkte wereld waarin deze schrijver zich ophield, niet van 'alle schrijvers die in creatie geloven', kijk daar wel mee uit. Verder is het een uitstekend boekje trouwens, wordt de genialiteit van het oude testament wat betreft hygiene en voedsel uitgelegd.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald.
Typeert de beperkte wereld waarin de schrijvers zich ophouden.
Ja, maar ze hebben nu sinds wat jaren Intelligent Design, dus nieuwe boeken om creationisme een nieuwe verpakking te geven.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:
Mijn broer had van een gelovige vriend het boek "Moderne wetenschap in de bijbel" gekregen uit 2005, daar stonden creationistische argumenten in die 15 jaar geleden al hard onderuit zijn gehaald.
Kunnen we de creationisme-flauwekul verplaatsen naar een ander topic, en in dit topic over serieuze wetenschappelijke zaken praten?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die inconsistentie vind ik erg jammer, maar bewijst niet dat creatie onzin is.
Lees hier het hele artikel. Een nieuw artikel hierover staat volgende maand ook in Nature.quote:Licht op blinde vlek in evolutietheorie
Een biologisch systeem 'weet' na één mutatie al in welke richting het verder moet muteren om tot een succesvol eindresultaat te komen. Dit blijkt uit simulaties die onderzoekers van het FOM-Instituut voor Atoom- en Molecuulfysica in Amsterdam hebben uitgevoerd. Het ontwikkelen van een ingewikkelde nieuwe functie kan dus blijkbaar sneller en gemakkelijker verlopen dan eerder gedacht. Tot nu toe was het niet eens goed mogelijk om het stapsgewijze gedrag van evolutie te bestuderen en bleef het bij hypotheses. Het vernieuwende van deze studie is dat de onderzoekers hebben gekeken naar experimenteel gereconstrueerde evolutionaire tussenvormen en vervolgens evolutionaire paden hiertussen konden berekenen. De onderzoekers publiceren hun resultaten op 26 mei 2006 in Public Library of Science Computational Biology. Een illustratie uit het artikel komt op de omslag van het blad.
http://www.cnn.com/2007/T(...)debate.ap/index.htmlquote:Ancient boy's skeleton sparks evolution debate
NAIROBI, Kenya (AP) -- Deep in the dusty, unlit corridors of Kenya's national museum, locked away in a plain-looking cabinet, is one of mankind's oldest relics: Turkana Boy, as he is known, the most complete skeleton of a prehistoric human ever found.
But his first public display later this year is at the heart of a growing storm -- one pitting scientists against Kenya's powerful and popular evangelical Christian movement. The debate over evolution vs. creationism -- once largely confined to the United States -- has arrived in a country known as the cradle of mankind.
"I did not evolve from Turkana Boy or anything like it," says Bishop Boniface Adoyo, head of Kenya's 35 evangelical denominations, which he claims have 10 million followers. "These sorts of silly views are killing our faith."
He's calling on his flock to boycott the exhibition and has demanded the museum relegate the fossil collection to a back room -- along with some kind of notice saying evolution is not a fact but merely one of a number of theories.
Against him is one of the planet's best-known fossil hunters, Richard Leakey, whose team unearthed the bones at Nariokotome in West Turkana, in the desolate, far northern reaches of Kenya in 1984.
Followers of creationism believe in the literal truth of the Genesis account in the Bible that God created the world in six days. Bishop Adoyo believes the world was created 12,000 years ago, with man appearing 6,000 years later. He says each biblical day was equivalent to 1,000 Earth years.
Adoyo's evangelical coalition is the only religious group voicing concern about the exhibition.
Leakey fears the ideological spat may provoke an attack on the priceless collection, one largely found during the 1920s by his paleontologist parents, Louis and Mary Leakey, who passed their fossil-hunting traditions on to him.
The museum, which attracts around 100,000 visitors a year, is taking no chances.
Turkana Boy will be displayed in a private room, with limited access and behind a glass screen with 24-hour closed-circuit TV. Security guards will be at the entrance.
"There are issues about the security," said Dr. Emma Mbua, the head of paleontology at the museum. "These fossils are irreplaceable and we wouldn't want anything to happen to them."
Insurance coverage could run into millions of dollars, she added.
Mbua, a Protestant, is a little taken aback at the controversy but has no problems reconciling her own faith to the scientific evidence.
"Evolution is a fact," adds Mbua, who has run the department for the last five years.
"Turkana Boy is our jewel," she said. "For the first time, we will be taking him out of the strong room and showing our heritage to the world."
Ben je jezelf tegenwoordig aan het moderaten?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:38 schreef Triggershot het volgende:
Edit: Niet hier dus.
Hoe snel ben jij?quote:Op woensdag 7 februari 2007 11:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ben je jezelf tegenwoordig aan het moderaten?
Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
edit sommige claims bleken inderdaad niet te kloppen, vind het jammer dat die in een boek staan wat ik heb gekocht en in 2006 is geschreven
Er zijn ook weerwoorden op weerwoordenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:
Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
Of nemen niet de moeite dat weerwoord op te zoeken of evt zelf te beredenerenquote:Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.
Neem mij als voorbeeld. Soms klinkt het compleet logisch en dan moet ik eerst naar talkorigins enzo surfen om het weerwoord te bestuderen. In alle gevallen vond ik het weerwoord sterker. Dat is waarschijnlijk het grote verschil tussen pro-evolutionisten en anti's: de laatsten vinden het weerwoord niet voldoende.
Ja, weerwoorden zijn er genoeg. Een sluitende hypothese of zelfs een theorie... Nope. En DAAR ontbreekt het nou net aan.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Er zijn ook weerwoorden op weerwoorden
Nou, een theorie hebben ze wel. De pratende slangtheorie.quote:Op donderdag 8 februari 2007 15:15 schreef eRixx het volgende:
[..]
Ja, weerwoorden zijn er genoeg. Een sluitende hypothese of zelfs een theorie... Nope. En DAAR ontbreekt het nou net aan.
Die site.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:51 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Er zijn ook weerwoorden op weerwoorden
Gelovigen hebben veel meer behoefte om een theorie niet aan te nemen; ze kunnen hun "absolute waarheid" schaden, iets waar wetenschappers gelukkig geen last van hebben. Die willen toetsen en falsificeren. Gelovigen leggen een logica op aan de natuur, terwijl wetenschappers die logica op henzelf laten leggen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die boeken worden dan ook vooral geschreven om twijfelaars en mensen die niet zoveel kennis van de materie bezitten over de streep te halen. Een leugentje meer of minder boeit ze dan niet.
quote:
quote:However, a Gallup Poll found a clear trend demonstrating that higher education, and belief in evolution as the source of human existence were concurrent. From these statistics it would appear that higher education, and particularly specialization in the natural sciences will indoctrinate students into naturalism or an atheistic view of the world.
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.quote:
Dat denken creationisten ook alleen zijn die er weer niet zo blij meequote:Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
Ach, er zijn ook gelovigen die dat weten (en geen probleem hebben met de evolutietheorie). Ik zou Ali_Kannibali en pmb_rug etc. niet als model nemen.quote:Op donderdag 8 februari 2007 16:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat geeft wel aan hoe verschillend atheisten en gelovigen denken. Wij zouden juist denken dat hogere educatie/intelligentie dus mensen de mogelijkheid geeft te ontsnappen aan de door hun omgeving en ouders opgelegde religieuze dogma's.
Wat een conclusies worden er getrokken zeg...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 12:17 schreef Triggershot het volgende:
Apen gebruikten in prehistorie al gereedschap
Iemand een bron naar het origineel?quote:In het gebied woonden destijds geen mensen, dus de apen konden de techniek niet van de mens hebben afgekeken.
Wat ook al onderuit is gehaald is dat de mens afstamt van de Neanderthaler .quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Als de Neanderthaler slechts verre familie is van ons en de Homo Heidelbergensis is onze gemeenschappelijke voorvader dan is de Neanderthaler ons broer .quote:Op zaterdag 17 februari 2007 00:57 schreef Bart1984 het volgende:
Ja, dat klopt. wat wil je er mee zeggen?? dat je totaal geen verstand hebt van natuurwetenschappen zoals je op andere fora al heb laten zien of dat je goed bent in het gebruiken van drogredenatie's.
quote:HealthNewsDigest.com) - Humans are substantially more complex than the tiny worm Caenorhabditis elegans, yet both organisms have about the same number of genes. Why is human DNA so much more versatile?
One reason is that many mammalian genes come in more than one form. Now research by Howard Hughes Medical Institute researcher Philip Green and his colleagues at the University of Washington has revealed key characteristics of a genetic tool, known as an alternative promoter, that can produce protein variants and thereby increase genetic diversity. Their studies are published in the February 2007 issue of the journal Genome Research.
“This is a way that evolution gets more bang for its buck, because it gets additional functions for the same gene.”
Philip Green
Hoe kunnen we heel dicht bij de Neanderthaler staan als we onmogelijk uit hem kunnen zijn ontstaan ;quote:Op zaterdag 17 februari 2007 01:24 schreef Bart1984 het volgende:
Niet verre famillie. Je blijft je onzin maar herhalen is het niet :S DNA onderzoek op Dna van homo neanderthalers heeft uitgewezen dat ze heeeeeeeeel dicht bij ons staan. 99% tot 99,5% van het genoom van de neanderthaler komt overeen met het genoom van de mens. Pas nog onderzocht. Ik zal de link voor je opzoeken. Hoewel ik betwijfel dat je je mening wil herzien....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |