Ze staan op mijn harde schijf.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ze gekopieerd hebt, ik zou je willen aanraden dat te doen. Er zijn vervloekt weinig cijfers / goede onderzoeken over te vinden. Ik zocht het na, laatst, deze documenten staan ook al niet meer op het internet. Onderzoeksinstituut is van naam veranderd, om een of andere reden ging dat te koste van het online-archief.
quote:Op zondag 14 januari 2007 19:41 schreef problematiQue het volgende:
Trouwens, sigme, ik wilde nog even terugkomen op mijn nogal felle anti-dik posts van een paar dagen geleden, omdat ze de nuance nogal misten. Ik heb er een beetje over na lopen denken en waar het in feite op neerkomt is dat ik wel zou willen zien dat een gevaarlijkere levensstijl (slecht eten, roken, etc.) betekent dat je wat meer eigen verantwoordelijkheid mag dragen daarvoor. Óf, met een positiefve, niet restrictieve inslag, dat mensen die gezond(er) leven daar ook financieel baat bij hebben. Dit laatste is - gelukkig - in ontwikkeling.
Over het financiele aspect waar ik aan appeleerde en waar jij de indruk bij kreeg dat het mij ging om 'te dure mensen', daarmee bedoelde ik dat er min of meer een instelling vanuit gaat die gelijk is aan kinderen die een rommel maken van hun kamer en dan verwachten dat mama het wel opruimt. Zoiets moeten we niet ongestraft laten.
Kortom mensen met overgewicht en obesitas zorgen voor meer directe en indirecte kosten.quote:Kosten
Voor Nederland worden de directe kosten als gevolg van overgewicht en obesitas geschat op drie tot vijf procent van het gezondheidszorgbudget. Dat komt neer op een half tot een miljard euro per jaar. De indirecte kosten in de vorm van ziekteverzuim, verloren arbeidsjaren, uitkeringen en dergelijke, bedragen circa twee miljard euro per jaar.
Voor andere West-Europese landen lopen de schattingen uiteen van één tot vijf procent van het totale zorgbudget. De indirecte kosten zijn veel hoger.
In de Verenigde Staten worden de kosten voor de gezondheidszorg als gevolg van obesitas geschat op zeven procent van de totale kosten van de gezondheidszorg.
Zuiverheid is, net als consequent zijn, een van de engste dingen.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Apropos het volgende:
Dan maken allochtonen gemiddeld een veel grotere rommel van hun kamer. Moesten we dat dan ook niet eens gaan bestraffen?
Ik ben niet zuiver.
Nutteloze eters, zeg ik je.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Kortom mensen met overgewicht en obesitas zorgen voor meer directe en indirecte kosten.
Ze leiden allebei maar tot tussenvormen.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Zuiverheid is, net als consequent zijn, een van de engste dingen.
Het is gelukkig nog niet zo erg als in Amerika. Daar is het echt verschrikkelijk en ik neem niet aan dat we die taferelen willen.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:04 schreef Apropos het volgende:
Nutteloze eters, zeg ik je.
http://www.nypost.com/seven/01142007/gossip/pagesix/pagesix.htmquote:E. HOWARD Hunt - the shadowy former CIA man who organized the Watergate break-in and was once eyed in the assassination of President Kennedy - bizarrely says that Lyndon Johnson could be seen as a prime suspect in the rubout.
Only the most far-out conspiracy theorists believe in scenarios like Hunt's. But in a new memoir, "American Spy: My Secret History in the CIA, Watergate & Beyond," due out in April, Hunt, 88, writes: "Having Kennedy liquidated, thus elevating himself to the presidency without having to work for it himself, could have been a very tempting and logical move on Johnson's part.
"LBJ had the money and the connections to manipulate the scenario in Dallas and is on record as having convinced JFK to make the appearance in the first place. He further tried unsuccessfully to engineer the passengers of each vehicle, trying to get his good buddy, Gov. [John] Connolly, to ride with him instead of in JFK's car - where . . . he would have been out of danger."
En rood is ook maar een naam, zeker?quote:Op zondag 14 januari 2007 20:08 schreef sigme het volgende:
Tussenvormen zijn goed. Ik vorm iets tussen ongeboren en dood.
Et tu, homuncule?quote:Op zondag 14 januari 2007 20:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.nypost.com/seven/01142007/gossip/pagesix/pagesix.htm
In het geval van Red Dust wel, denk ik. Als de waarheid maar in het middel ligt.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:11 schreef Apropos het volgende:
[..]
En rood is ook maar een naam, zeker?
Ik heb van het verzekeringsstelsel te weinig kaas gegeten om zinvol op de eerste twee punten in te kunnen gaan. Ik begrijp in ieder geval niet wat je bedoelt.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar zitten een paar hele rare dingen aan. Ten eerste verplichten we mensen zich gezamelijk te verzekeren, het is een beetje mal om daarna sommige mensen na te dragen dat ze wel wat duur zijn voor het collectief.
Ten tweede: de réden die gehanteerd wordt voor de verplichten (en dus opeisbare) verzekering, is dat commerciele partijen natuurlijk zouden gaan selecteren op ongezonde levenswijze, beetje mal om vervolgens precies diezelfde kostenposten de verplicht verzekeren aan te rekenen..
Ten derde hou ik niet van het argument dat sommige mensen duur zijn voor de samenleving. Dan maken allochtonen gemiddeld een veel grotere rommel van hun kamer. Moesten we dat dan ook niet eens gaan bestraffen?
Ik ben God. Ik creëer leven. In mijn eigen kamer.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:00 schreef Apropos het volgende:
Dan maken allochtonen gemiddeld een veel grotere rommel van hun kamer. Moesten we dat dan ook niet eens gaan bestraffen?
Ik ben niet zuiver.
Om het in één zin te zeggen: Er is een verschil tussen te duur zijn, en jezelf te duur maken.quote:Op zondag 14 januari 2007 19:55 schreef sigme het volgende:
Ten derde hou ik niet van het argument dat sommige mensen duur zijn voor de samenleving.
quote:Op zondag 14 januari 2007 20:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Mmmmmmm
quote:![]()
quote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACCCCCHMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEED
Dag Coen, hoe is je weekend verlopen?quote:Op zondag 14 januari 2007 20:38 schreef Apropos het volgende:
Interessant onderwerp, in ieder gevalquote:Zembla
Zondag 14 januari 2007
21:50 - 22:30
Aflevering: Jong en Wilders.
De SP en de partij van Geert Wilders waren de winnaars van de verkiezingen op 22 november. Ook bij de stemming onder scholieren een dag eerder verwierven beide partijen een grote aanhang. Opvallend was de enorme steun voor Wilders op witte scholen. Zembla onderzoekt het stemgedrag van vijftienjarigen. Jongeren en hun ouders vertellen openhartig over hun boosheid, angsten en verwachtingen voor de toekomst. Samenstelling en regie: Nicolien Herblot.
Niet slecht. Het jouwe?quote:Op zondag 14 januari 2007 20:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dag Coen, hoe is je weekend verlopen?
Ja. In Delft gemaakt. I know.quote:Op zondag 14 januari 2007 15:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Anderzijds kan oorlog ook stimuleren. Een hoop uitvindingen& ontdekkingen zijn gedaan dankzij WO II..
Vrouwen die zich niet voorplanten, of laat, zijn ook duur.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:31 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Om het in één zin te zeggen: Er is een verschil tussen te duur zijn, en jezelf te duur maken.
Ook niet slecht. Niet veel bijzonders, maar verder niet gek.quote:
If it works, it works.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja. In Delft gemaakt. I know.
Japan draait op automatisering, US op oorlog. Cru, maar zo is het wel.
Nee, beter oorlog voeren is beter. Maar dat spreekt voor zich.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
If it works, it works.
USA is rijker dan Japan. Ergo, oorlog is beter dan automatisering.
Dat doet me denken..quote:Op zondag 14 januari 2007 19:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Is dit een StarWars- of een elvengrap?
Ligt er maar net aan hoe je rijkdom meet, natuurlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
If it works, it works.
USA is rijker dan Japan. Ergo, oorlog is beter dan automatisering.
Wat is echt? Het is echt papier, en echt muizenknaagsel, een echt door mij gemaakt printje, ooit.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:06 schreef Apropos het volgende:
Te goed geconserveerd om echt te zijn.
Maar dat denk ik bij sigme wel caker.
GDP @ PPP pc natuurlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe je rijkdom meet, natuurlijk.
Ik zie geen foto.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is echt? Het is echt papier, en echt muizenknaagsel, een echt door mij gemaakt printje, ooit.
Als je 10 februari zou komen kon ik het voor je meenemen, ik heb het van de houten muur gehaald vandaag, omdat we deze eruit tikken en vervangen door een stenen.
Je maakt me nieuwsgierig, twijfel je aan mijn echtheid? Wat, waarom?
Ho ho, ik bedoelde het niet zo ernstig. Maar is dit echt het origineel? Het gedicht zelf is namelijk niet aangetast, wat een gelukkig toeval mag heten.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is echt? Het is echt papier, en echt muizenknaagsel, een echt door mij gemaakt printje, ooit.
Als je 10 februari zou komen kon ik het voor je meenemen, ik heb het van de houten muur gehaald vandaag, omdat we deze eruit tikken en vervangen door een stenen.
Je maakt me nieuwsgierig, twijfel je aan mijn echtheid? Wat, waarom?
Alles verwordt tot een vraag waar je de lijn legt.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Vrouwen die zich niet voorplanten, of laat, zijn ook duur.
Gehandicapten die niet dood gaan zijn ook duur.
Mongooltjes geboren laten worden is ook duur.
Onderwijs genieten maar niet renderen is ook duur.
He, eigenlijk is iedereen die niet werkt duur.
Ook iedereen die niet fulltime werkt is duurder dan nodig.
Wat is te duur?
Hoezo is het uberhaupt een argument? Wat is de logica achter het uitdrukken van de waarde van een persoon in géld? Dat een mens geld hoort op te leveren voor ... ?
Tinypic heeft kuren.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik zie geen foto.
Maar nu wel.
???quote:Op zondag 14 januari 2007 20:40 schreef sigme het volgende:
Vrouwen die zich niet voorplanten[...] zijn ook duur.
Jij ontmoet ze bij Bloefconcerten, wat weet jij er nou van?quote:
Het origineel? Niet het origineel van Ostaaijen natuurlijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ho ho, ik bedoelde het niet zo ernstig. Maar is dit echt het origineel? Het gedicht zelf is namelijk niet aangetast, wat een gelukkig toeval mag heten.
Alleen als je de lijn legt.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:19 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Alles verwordt tot een vraag waar je de lijn legt.
Vanuit de maatschappij gezien. Gemiddeld genomen leveren ze weinig geld op hoor, vrouwen.quote:
Een umlaut kan worden vervangen door een e na de klinker, zo'n raar schuin streepje blijkbaar ook. Geldt dat ook voor andere malle tekens? Zo'n klein rondje boven een a bijvoorbeeld? ( Å ).quote:Op zondag 14 januari 2007 21:25 schreef Apropos het volgende:
[..]
Jij ontmoet ze bij Bloefconcerten, wat weet jij er nou van?
http://www.imdb.com/title/tt0379225/quote:Ray Anderson: Drawing the metaphor of the early attempts to fly. The man going off of a very high cliff in his airplane, with the wings flapping, and the guys flapping the wings and the wind is in his face, and this poor fool thinks he's flying, but, in fact, he's in free fall, and he just doesn't know it yet because the ground is so far away, but, of course, the craft is doomed to crash. That's the way our civilization is, the very high cliff represents the virtually unlimited resources we seem to have when we began this journey. The craft isn't flying because it's not built according to the laws of aerodynamics and it's subject to the law of gravity. Our civilization is not flying because it's not built according to the laws of aerodynamics for civilizations that would fly. And, of course, the ground is still a long way away, but some people have seen that ground rushing up sooner than the rest of us have. The visionaries have seen it and have told us it's coming. There's not a single scientific, peer-reviewed paper published in the last 25 years that would contradict this scenario: every living system of earth is in decline, every life support system of earth is in decline, and these together constitute the biosphere, the biosphere that supports and nurtures all of life, and not just our life but perhaps 30 million other species that share this planet with us. The typical company of the 20th century: extractive, wasteful, abusive, linear in all of its processes, taking from the earth, making, wasting, sending its products back to the biosphere, waste to a landfill. I, myself, was amazed to learn just how much stuff the earth has to produce through our extraction process to produce a dollar of revenue for our company. When I learned, I was flabbergasted. We are leaving a terrible legacy of poison and diminishment of the environment for our grandchildren's grandchildren, generations not yet born. Some people have called that intergeneration tyranny, a form of taxation without representation, levied by us on generations yet to be. It's the wrong thing to do.
Het dikgedrukte is zeker mooi.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:14 schreef problematiQue het volgende:
een van de mooiste metaforen die ik ooit heb mogen horen
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0379225/
quote:Op zondag 14 januari 2007 22:38 schreef Apropos het volgende:
blaat
Het is bedruipen of beklagen in deze maatschappij, kameraad.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:40 schreef Reya het volgende:
Ga jij jezelf nu ook al beklagen?
Twee of drie jaar geleden,quote:Op zondag 14 januari 2007 21:28 schreef Apropos het volgende:
Toen ik zo oud was als M. hield ik van gedichten als het volgende:
Wil je de sexvideo van Keeley hebbenquote:
Evolutie ook niet.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:26 schreef Monidique het volgende:
Ik weet niet wie Keeley is...
http://www.msnbc.msn.com/id/16609996/site/newsweek/quote:Has George W. Bush ordered up a "secret war" against Iran and Syria? Some administration opponents on Capitol Hill began asking this question after U.S. forces in recent weeks arrested two groups of Iranian government representatives inside Iraq. Bush particularly alarmed critics when, in announcing his new Iraq policy, he pledged to "interrupt the flow of support from Iran and Syria" and to "seek out and destroy the networks."
O ja, het echte leven begint. Sterkte.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:29 schreef Monidique het volgende:
Leuk! Morgen zeven uur op...
Napalm had gelijk.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:38 schreef Monidique het volgende:
President Bush misled the nation about the threat Iraq posed. But he wasn't the first to do so.
Kijkt de paus nu naar Spielberg?quote:Op zondag 14 januari 2007 23:45 schreef MrX1982 het volgende:
Gaat het over dé Keeley?
Ja, jij bezit geen auto.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik kijk al uit naar de reactie van het achterbuurtvolk:
Met een beetje geluk verslaat LePen hem in de 1e ronde en is Royal zeker van het presidentschapquote:Op zondag 14 januari 2007 23:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik kijk al uit naar de reactie van het achterbuurtvolk: Sarkozy gekroond tot presidentskandidaat
Sterke centralistische staat van oudsher. Dat verklaart het meeste lijkt mequote:Op maandag 15 januari 2007 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik me dus afvraag. Ik verbaas me hier serieus over.
De UMP is rechts. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat Fransen volledig blind varen op steun van de staat en de staat als ouder zien en volgens mij steunt de UMP de Fransen hier ook in. Ik heb niet het idee dat ze de staat als middelpunt van het leven nou zou graag willen aanpakken.
Nota bene in het land waar rechts en links zijn "ontstaan".
Nou, omdat het anders stemmen kost?quote:Op maandag 15 januari 2007 00:05 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik me dus afvraag. Ik verbaas me hier serieus over.
De UMP is rechts. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat Fransen volledig blind varen op steun van de staat en de staat als ouder zien en volgens mij steunt de UMP de Fransen hier ook in. Ik heb niet het idee dat ze de staat als middelpunt van het leven nou zou graag willen aanpakken.
Nota bene in het land waar rechts en links zijn "ontstaan".
Erfenisje van Napoleonquote:Op maandag 15 januari 2007 00:25 schreef du_ke het volgende:
Sterke centralistische staat van oudsher. Dat verklaart het meeste lijkt me.
Ik had vandaag al een vaag vermoeden dat Royal garen zal gaan spinnen bij het feit dat LePen en Sarkozy uit vrijwel dezelfde vijver vissen. Door zijn harde beleid zal Sarkozy haast geen kiezers aanspreken linkser dan centrumrechts.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met een beetje geluk verslaat LePen hem in de 1e ronde en is Royal zeker van het presidentschap.
Al eerder zelfs men had eeuwenlang absolute monarchen.quote:
Hervormingen kan Frankrijk wel gebruiken lijkt me. Echt lekker gaat het daar niet heb ik het idee. Zeker al die kansarme immigranten in troosteloze buitenwijken van grote steden.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:30 schreef problematiQue het volgende:
Nou, omdat het anders stemmen kost?
Maar dat is niet iets wat voorbehouden was aan Frankrijk. Hoewel Frankrijk ook niet het enige land is met problemen door een te grote afhankelijkheid van de staat of daar teveel van verwachten.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:42 schreef du_ke het volgende:
Al eerder zelfs men had eeuwenlang absolute monarchen.
Wel in die mate. Ik geloof dat het land ook Spanje in dit opzicht overtrof.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat is niet iets wat voorbehouden was aan Frankrijk.
Omdat, Harry, als Caesar daar niet had huisgehouden, jij nu geen lelijke Prince-filmpjes kon verspreiden.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:49 schreef Aoristus het volgende:
waarom gaat het over Frankrijk?
Ja, dan kan wel kloppen maar dat wil nog niet zeggen dat de kiezers in zijn voor zulke hervormingen.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hervormingen kan Frankrijk wel gebruiken lijkt me. Echt lekker gaat het daar niet heb ik het idee. Zeker al die kansarme immigranten in troosteloze buitenwijken van grote steden.
La douce France begint toch scheuren te vertonen.
Dat niet maar het helpt zeker wel. En zoveel landen met absolute monarchen van die omvang zijn er niet Rusland is bv ook vrij centralistisch ingesteld.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dat is niet iets wat voorbehouden was aan Frankrijk.
Duitsland is niet zo'n goed voorbeeld hiervan volgens mij. Italië daarentegenquote:Hoewel Frankrijk ook niet het enige land is met problemen door een te grote afhankelijkheid van de staat of daar teveel van verwachten.
In Duitsland zie je dezelfde soort problemen.
Haha en ze hebben nog een zachte g ookquote:Op maandag 15 januari 2007 00:53 schreef Apropos het volgende:
Ik heb het geluid niet aan staan, maar had de NPS ook wat Wildersstemmers zonder petten, kettingen en andere primatenattributen kunnen verzamelen? Dit is enigzins voorspelbaar.
Ah oke dat wist ik niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:51 schreef Apropos het volgende:
Wel in die mate. Ik geloof dat het land ook Spanje in dit opzicht overtrof.
Hoe weet jij dat ik een Franse achternaam hebquote:Op maandag 15 januari 2007 00:52 schreef Apropos het volgende:
[..]
Omdat, Harry, als Caesar daar niet had huisgehouden, jij nu geen lelijke Prince-filmpjes kon verspreiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |