Sauna heb ik niet, jacuzzi wel maar ik geloof niet dat we in dit weer buiten willen zitten...quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Die villa heb ik wel, verder ook een 4 PC's met PS, dus met een paar extra laptoppies moet het wel te doen zijn!
[..]
Oh, dan zal Ierland wel helemaal te ver weg zijn denk ik zo
Maar het lijkt me wel gezellig, zo'n workshop. Ik ga me maar eens aanmelden op de NUIG hierzo. Daar geven ze die ook.
BTW, we hebben dezelfde sig![]()
Top! Aan mijn pc hangen 3 schermen, maar wil zo weinig mogelijk demonteren. Wel nog even naar de Gamma voor stekkerdozenquote:Op donderdag 11 januari 2007 23:57 schreef Shark.Bait het volgende:
ik kan mijn PC met LCD scherm meenemen indien gewenst. Mijn notebooks zijn op sterven na dood.
Same here...een hele dag wordt wat veel.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:23 schreef Puckzzz het volgende:
zoals gezegd ik blijf niet tot 22.00 uur. ik denk dat ik rond een uurtje of 7 echt weer vertrek richting braboland
Ik had begrepen dat de mac versie net ff iets anders werkt dan de windows...(om nog niet te spreken over de mac zelfquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:20 schreef freud het volgende:
In OP staat dat laptops mogen, PC even aangeven ivm ruimte reserveren. OS maakt op zich niet uit, versie van PS ook niet zo, want de basisfuncties zijn redelijk hetzelfde gebleven, op de healing/klonen na dan. Ik heb eventueel nog 'probeer' versies liggen. Als er tijd is, hoop ik ook de vergelijking Rawshooter vs CS2 te kunnen doornemen, aangezien die ook veel bij RAW wordt gebruikt.
Ja precies. Andere z/w conversie dan greyscale, en waarom (da's mijn uitzoekwerk)quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:57 schreef freud het volgende:
Ah, ipv de 'Mode' veranderen, met de kleurkanalen? Ook wel een goed idee lijkt me. Er zal toch ook een stukje zijn met kleurcorrecties, waar het wel zou passen. Ik ben er in ieder geval zelf wel in geintresseerd!
is wel een idee, die van Xila ligt ws zwaar op de maag, afgezien van XIla-represaillesquote:Over Mac gesproken, ik woon daar ook vlakbij --> lunch/diner optie?
NL of US/UK ?quote:
PS CS2 engelstaligquote:
Wacht nog maar even.. ik moet even de agenda controloren met aankomende verjaardagen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:49 schreef freud het volgende:
Als je met laptop komt, moet het wel passen lijkt me. Kan ik je op de lijst zetten?
kijk, weer iemand die kan profiteren van een lesje z/w conversiequote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:05 schreef pirke het volgende:
Als je de saturation weghaalt heb je toch ook zwart wit? Zo doe ik het tenminste...
Tenzij je blind kan types/photoshoppen is een zelf meegebracht scherm wel zo handigquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:26 schreef MissBliss het volgende:
Hmmm, heel misschien neem ik mn pc wel mee (CS2 Engels) maar dan moet ik zeker ook een beeldscherm meenemen?
Dankje, dat probeer ik ze ook al de hele tijd uit te leggenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:33 schreef pea4fun het volgende:
Mag ik me ff bemoeien? Als je 1 op 1 uitleg doet heb je maar de half zoveel pc's/laptops nodig als deelnemers
Is wel handig ja, maar heb je nog zo'n grote oude zoals ze froegah hadden?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:26 schreef MissBliss het volgende:
Hmmm, heel misschien neem ik mn pc wel mee (CS2 Engels) maar dan moet ik zeker ook een beeldscherm meenemen?
Nee, een kleine slechtequote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:13 schreef freud het volgende:
[..]
Is wel handig ja, maar heb je nog zo'n grote oude zoals ze froegah hadden?
Naja, ik denk nog evenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:16 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Nee, een kleine slechte![]()
15 inch... Maar bij nader inzien denk ik niet dat ik het mijn oeroude pc zonder zijkant aan kan doen, dat overleeft ie niet
Sure.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:35 schreef freud het volgende:
Kijk het even aan joh, het is nog niet zover. Kan je mij trouwens op MSN toevoegen?
Ik zet je er gewoon bij. Ik zet de max op 20.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:51 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik weet niet of er nog ruimte is, maar ik zou ook graag willen komen.
Moet alleen nog even checken of op mijn lappie PS CS 2 wil draaien.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:50 schreef freud het volgende:
In navolging van het [Brainstormtopic] Photoshop workshop meet , het MEET topic.
Meet gaat de hele dag duren: zondag 11 maart 2007, 10:00 - 22:00 (of later). Meet met mogelijkheid om max 8 pc's/laptops kwijt te kunnen (ik kan daarnaast 2 pc's inzetten). Ik schat dat 15 a 20 personen echt de max is. Er zal dan aan pc-poolen gedaan moeten worden. Laptops 'vrij' meenemen, pc's even aanmelden bij mij. Je kan dus waarschijnlijk niet zelf de hele tijd achter de pc zitten.
Drie dagdelen met elk dagdeel een hoofdonderwerp:Basics; layers, transparantie en werken met selecties. Ook bijvoorbeeld tips voor het maken van goeie selecties kunnen hierin behandeld worden. RAW; het openen, voor/batch bewerken en grof afmonteren van je in raw geschoten foto. Algemene workflow, do's & don't, wat wel in het RAW window en wat niet. Verbetering; crop, klonen, healing patch, blur, sharpen, etc. Kortom, alles wat je met een foto doet om kleine storende elementen aan te passen.
Elk dagdeel wordt begonnen met een centrale sessie die aan de hand van voorbeelden de verschillende tools/werkwijzen uitlegt. Dit kan in kleinere blokjes worden opgedeelt zodat na uitleg van bijvoorbeeld klonen en healing, je even zelf kan proberen, voordat het volgende onderdeeltje wordt uitgelegd. Per dagdeel wil ik kijken of iemand er eentje voor zijn rekening wil nemen. Die persoon kan dan thuis voorbeelden en de onderwerpen voorbereiden. Als iemand het ziet zitten om een onderdeel op te pakken, dit dan even bij mij aangeven.
Qua planning wil ik ook ruimte genoeg inbouwen om zelf aan eigen projecten te werken, en ervaring uit te wisselen. Wel hoop ik toch dat de planning een beetje aangehouden kan worden qua hoofdonderwerpen.
Ik heb hier een 20Mbit internetverbinding, wireless en cat5 netwerk en een z/w laserprinter (hangt aan netwerk) ter beschikking. Een beamer moet ook te regelen zijn, maar ik denk niet dat gezien de beeldkwaliteit dat nuttig zal zijn.
Routebeschrijving etc volgt nog. Ben enorm bereikbaar met zowel OV (elke 10 minuten tram voor de deur) als auto (gratis parkeren).
In het brainstormtopic hebben de volgende mensen zich al aangemeld:PdeHoog umberella --Christiaan-- Puckzzz Yoni Xilantof Shark.bait snakelady An24 -Marjo- ChatChewbacca Pirke Missbliss Re Shadow47 CrazyCharlie robbedoeseos300d
Lynx666 heeft aangegeven dat hij zou willen helpen met het uitleg geven, wat natuurlijk een prima idee is. Bij hem hangt het onder andere van vervoer af.
Ik kan die dag nietquote:Op zondag 14 januari 2007 03:45 schreef pirke het volgende:
freud, vergeet jezelf ook niet op de lijst te zetten
*meldt...quote:Op zondag 14 januari 2007 11:11 schreef BrewskieB het volgende:
Leuk gebbetje, Freud.
Ik meld me ook graag aan voor deze Photoshop-clinic. Ik zal samen met Robbedoes vanuit Heerhugowaard/Alkmaar rijden. Dus als ik nog iemand moet oppikken ?
Ik heb zelf (nog) geen laptop, maar zit er wel ernstig aan te denken om er één te kopen. En dan zal hij zeker CS2 moeten kunnen draaien.![]()
Groet,
Brewskie
Oke dan moeten jullie dus alle 2 op de achterbank.quote:
quote:Op zondag 14 januari 2007 20:15 schreef fraubitch het volgende:
ik kom ook! mits ik vrij kan krijgen![]()
maar ount me in
Of de macquote:Op zondag 14 januari 2007 23:03 schreef fraubitch het volgende:
de pizzaboer zal vast blij met ons zijn
precies.quote:
De kroeg meet is niet bij Freud.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:47 schreef pirke het volgende:
Iemand die van goeie whisky houdt? Iemand anders die een vaatje Guinness regelt?
Feestje bij freud!!
Of de chinees.quote:
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 10:40 schreef -Marjo- het volgende:
Een stekkerdoos heb ik ook vast nog wel ergens...
bedoel je niet PS CS 9.0.2 (of 1...twijfel ff) ?quote:Op maandag 22 januari 2007 15:49 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Freud moeten we ook stoelen cq tafels meenemen?
Of is er genoeg zit meubilair aanwezig?
Ik heb nog wel een campingtafeltje liggen.
Voor de te bewerken foto's moeten we daar zelf voor zorgen of krijgen we platen waar we ons gestuntel op bot mogen vieren.
Heb nu ps cs3 draaien op mijn laptop. Is wel is waar niet super snel maar het werkt.
Die neem ik dus mee. Neem aan dat het verschil met ps cs2 niet zo heel groot zal zijn.
Nee, CS3 beta is uit. Ik heb ook alle probeerversies van software liggenquote:Op maandag 22 januari 2007 15:51 schreef Puckzzz het volgende:
bedoel je niet PS CS 9.0.2 (of 1...twijfel ff) ?
quote:Op maandag 22 januari 2007 19:56 schreef ChatChewbacca het volgende:
Ik moet helaas afzeggen, in die tijd enorm druk (nu ook al)... hopelijk kan er iemand in mijn plaats
Gaan we hier nu pimpen met onze bling bling?quote:Op maandag 22 januari 2007 22:33 schreef Yoni het volgende:
Ik neem ws. ipv mijn ieniemienie C400 flaptopje een Latitude D620 mee
Neujquote:Op maandag 22 januari 2007 23:30 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Gaan we hier nu pimpen met onze bling bling?
* Marc H schuift soepeltjes in de plaats van ChatChewbaccaquote:Op maandag 22 januari 2007 19:56 schreef ChatChewbacca het volgende:
Ik moet helaas afzeggen, in die tijd enorm druk (nu ook al)... hopelijk kan er iemand in mijn plaats
Jammer, ik pas het aan. Volgende keer beter!!quote:Op maandag 22 januari 2007 19:56 schreef ChatChewbacca het volgende:
Top, ik pas het aan!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:14 schreef Marc H het volgende:
* Marc H schuift soepeltjes in de plaats van ChatChewbacca
Neem mijn eigen laptop (thinkpad T42) mee.
Vergeet niet dat er net voor de meet ook nog het grote "ik-kan-toch-ineens-niet" ronde langs zal komen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:28 schreef freud het volgende:
De huidige definitieve lijst. Helaas nu officieel vol. Wil je toch komen, koop dan een van de mensen op de lijst om, om te ruilen. Met mij erbij zitten we nu op 20 mensen.
Nee geen twijfel ik heb echt PS CS3.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:51 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
bedoel je niet PS CS 9.0.2 (of 1...twijfel ff) ?
Ik zou dan toch CS2 erop gooien, totdat CS3 final is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:10 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Nee geen twijfel ik heb echt PS CS3.
1 probleem....... Ik kan er niet mee omgaan![]()
Mag ik vragen waarom?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:33 schreef freud het volgende:
[..]
Ik zou dan toch CS2 erop gooien, totdat CS3 final is.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:17 schreef mizix het volgende:
Kan ik nog mee.. Wie wat waar.. Zie het net staan.
quote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:28 schreef freud het volgende:
De huidige definitieve lijst. Helaas nu officieel vol. Wil je toch komen, koop dan een van de mensen op de lijst om, om te ruilen. Met mij erbij zitten we nu op 20 mensen.
Hou even in de gaten of er mensen uitvallen of afmelden. Zo ja, dan kan je die plek innemenquote:Op donderdag 25 januari 2007 11:17 schreef mizix het volgende:
ja mag mijn vervanger zijn voor het geval ik niet kan.quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:17 schreef mizix het volgende:
Ok.. S kool. Ben je de troep al zat?quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja mag mijn vervanger zijn voor het geval ik niet kan.
ik heb al aan freud uitgelegd dat wij in een verbouwing zitten. het begint nu echt op te schieten en tegen die tijd kan het heel goed zijn dat ik niet kan omdat de keuken dan geplaatst gaat wordne ofzo.
meer kan ik er niet van maken voor je
Hier hetzelfde.quote:Op maandag 22 januari 2007 19:56 schreef ChatChewbacca het volgende:
Geregeld.quote:Op zondag 28 januari 2007 19:36 schreef mizix het volgende:
Ik wil graag de plek van snakelady!kan da nog?
Ja dat denk ik ook.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:13 schreef An24 het volgende:
jeej, wat en lijst zeg! Wordt gezellig druk![]()
Nee johquote:Op maandag 29 januari 2007 09:03 schreef freud het volgende:
Misschien stickertjes met naam en nick...?
quote:Op maandag 29 januari 2007 09:03 schreef freud het volgende:
Misschien stickertjes met naam en nick...?
Jij fixt het spelletjequote:Op maandag 29 januari 2007 11:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Gaan we in een kring zitten en stellen we elkaar voor, met een naamspelletje
![]()
Ik fix helemaal niets ik ga heel lay back luisteren en leren...anders wordt het niets met deze PS sukkelquote:Op maandag 29 januari 2007 11:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij fixt het spelletje![]()
geef dan wel een belletje als jullie klaar zijn....kom ik daarna wel een keer aankakken
Nou zegquote:Op maandag 29 januari 2007 11:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik fix helemaal niets ik ga heel lay back luisteren en leren...anders wordt het niets met deze PS sukkel![]()
Lijkt me niet meer dan eerlijk repelsteeltjequote:Op maandag 29 januari 2007 11:29 schreef fraubitch het volgende:
en iedereen die me naam niet kent krijgt geen knuffel![]()
Misschien alleen een foto van je icon dan ipv naam? Houdt het nog een beetje uitdagend?quote:Op maandag 29 januari 2007 11:40 schreef An24 het volgende:
Ik fix helemaal niets ik ga heel lay back luisteren en leren...anders wordt het niets met deze PS sukkel![]()
Zou zeggen ga je gangquote:Op maandag 29 januari 2007 11:59 schreef freud het volgende:
Misschien alleen een foto van je icon dan ipv naam? Houdt het nog een beetje uitdagend?
Uhm....ik heb vijf foto's en geen zin om een digitaal fotolijstje te scoren om ze te laten randomizen daarquote:Op maandag 29 januari 2007 11:59 schreef freud het volgende:
Misschien alleen een foto van je icon dan ipv naam? Houdt het nog een beetje uitdagend?
thuisblijvenquote:Op maandag 29 januari 2007 12:07 schreef PdeHoog het volgende:
Uhm....ik heb vijf foto's en geen zin om een digitaal fotolijstje te scoren om ze te laten randomizen daarWat nu
![]()
Cool planquote:
Het zou super zijn als je een van de hoofdonderwerpen (zie OP) zou kunnen doenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:43 schreef Lynx666 het volgende:
Ik heb inmiddels vervoer kunnen regelen, en kan wel het een en ander uitleggen, dus mocht men nog verlegen zitten om 'experts', laat ik me graag op het reservelijstje plaatsen.
Ervaring met RAW bestanden heb ik niet echt, maar ik geloof dat daar al iemand voor is?quote:Op maandag 29 januari 2007 17:21 schreef freud het volgende:
[..]
Het zou super zijn als je een van de hoofdonderwerpen (zie OP) zou kunnen doen.
Zou jij die twee onderwerpen willen doen dan? De eerste en de derde? Zou super zijn! Ik zal je even aan mijn msn toevoegen, om even de dingen af te stemmen.quote:Op maandag 29 januari 2007 17:28 schreef Lynx666 het volgende:
Ervaring met RAW bestanden heb ik niet echt, maar ik geloof dat daar al iemand voor is?
Over de basics en verbeteringen kan ik wel genoeg vertellen denk ik.
Brushes en Healing Brush kan ik wel wat vertellenquote:Op maandag 29 januari 2007 18:18 schreef freud het volgende:
[..]
Zou jij die twee onderwerpen willen doen dan? De eerste en de derde? Zou super zijn! Ik zal je even aan mijn msn toevoegen, om even de dingen af te stemmen.
Top!!
quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:18 schreef shi het volgende:
hmm heel interesant...... ik twijfel...... is er behoefte over uileg van retouche enzo? of over de wat meer uitgebreidere beeldverbeteringstechniekken?
Hier nog 1quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:36 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Is het misschien een idee om naar ieders niveau op PS te vragen en daar groepen van te maken zodat een ieder op zijn niveau een stapje hoger kan komen.
Het liefst zou ik na 1 dag als volleerd PS expert de deur uitlopen, maar de realiteit is anders helaas.
Zou alleen zelf al niet weten hoe ik mijn eigen niveau op PS zou moeten aangeven.
Ik pruts nu alleen nog maar met wat curves en wat contrast en brightness.
We zitten al in een groepje van 2.quote:
Dat in ieder geval niet neequote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:45 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
We zitten al in een groepje van 2.
Ik ben niet de enigeste nOOb![]()
Het is de bedoeling dat de n00b en de wat meer gevorderde er wat van kan leren. Helaas zit het al vol. Ik kan je op de reservelijst zetten? Voor retoucheren gaat Lynx666 al wat voorbereiden.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:18 schreef shi het volgende:
hmm heel interesant...... ik twijfel...... is er behoefte over uileg van retouche enzo? of over de wat meer uitgebreidere beeldverbeteringstechniekken?
Maar Lynx staat niet op de lijst!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:50 schreef freud het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat de n00b en de wat meer gevorderde er wat van kan leren. Helaas zit het al vol. Ik kan je op de reservelijst zetten? Voor retoucheren gaat Lynx666 al wat voorbereiden.
Wel erg leuk dat je er ook zin in hebt!!
Die heb ik weggesoeptquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:06 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar Lynx staat niet op de lijst!
Nee, staat in de OP, zal hem er even bijzetten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:06 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Maar Lynx staat niet op de lijst!
quote:
Tof!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:08 schreef freud het volgende:
[..]
Nee, staat in de OP, zal hem er even bijzetten.
isgoed, thanksquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:50 schreef freud het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat de n00b en de wat meer gevorderde er wat van kan leren. Helaas zit het al vol. Ik kan je op de reservelijst zetten? Voor retoucheren gaat Lynx666 al wat voorbereiden.
Wel erg leuk dat je er ook zin in hebt!!
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ga afzeggenMisschien dat ik 's avonds ff een uurtje mijn gezicht kom laten zien, maar er staan gewoon teveel afspraken op de agenda de komende tijd
Jammer dat je er niet de hele dag bent!quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ik ga afzeggenMisschien dat ik 's avonds ff een uurtje mijn gezicht kom laten zien, maar er staan gewoon teveel afspraken op de agenda de komende tijd
Dat zeg ik tochquote:
Nee maar je kan het wel mooi voor 20 man halen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch![]()
Met het avondeten of zo
![]()
en nee, ik kook niet voor 20 man
Dat wil ik best doenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:34 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Nee maar je kan het wel mooi voor 20 man halen.![]()
Als je toch met het avond eten komt![]()
Dan kom je dus eerst langs om geld te halenquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat wil ik best doenMits van te voren voorgeschoten
Yupquote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:46 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Dan kom je dus eerst langs om geld te halen![]()
In 5 minuten langs de Chinees, Snacknar, McDonalds, Pizzaria, Shoarma Toko.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 21:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupDat kost ongeveer 5 minuten
Dus dan kan ik 55 minuten bij jullie blijven eten
![]()
Het geld innen had ik het over hequote:Op dinsdag 13 februari 2007 22:01 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
In 5 minuten langs de Chinees, Snacknar, McDonalds, Pizzaria, Shoarma Toko.![]()
Ik vind het knap![]()
tssss, niet eens een lekker zalmmoot of filet american tsss... of lekkere verse stokbroodjes met Franse kaasjes etc....quote:Op woensdag 14 februari 2007 09:36 schreef freud het volgende:
Aangezien het in de ochtend begint, moet er ook iets voor de lunch komen. Ik haal zelf broodjes, beleg en melk. Ik regel ook wel frisdranken en dergelijke. Kosten laat ik dan wel weten, ik zet gewoon een pot neer waar men het dan geld in kan gooien.
Rond de lunch dus gewoon je eigen bammetjes smeren. Als er nog speciale dingen zijn voor jouw dieet, dan is het het handigste als je die zelf meeneemt. Ik hou het qua beleg basic, dus ham, kaas, jam, etc.
Je was vrij om een en ander mee te nemen geloof ikquote:Op woensdag 14 februari 2007 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
tssss, niet eens een lekker zalmmoot of filet american tsss... of lekkere verse stokbroodjes met Franse kaasjes etc....
Hmmmmm...misschien moet ik toch maar wel komenquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:52 schreef -Marjo- het volgende:
Ik was al van plan om iets lekkers te maken voor bij de koffie
Brownies of Cheesecake?quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmmm...misschien moet ik toch maar wel komen
Die waren toch voor onderweg?quote:
Cheesecakequote:
Oww, good point. Koffiezetapparaat regelen. Senseo is voor meer dan 5 mensen niet praktisch...quote:Op woensdag 14 februari 2007 11:52 schreef -Marjo- het volgende:
Ik was al van plan om iets lekkers te maken voor bij de koffie
Ik heb de mijne net weggegooidquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:07 schreef freud het volgende:
[..]
Oww, good point. Koffiezetapparaat regelen. Senseo is voor meer dan 5 mensen niet praktisch...
Nah, ik deel samen met mijn zusje een 'echte', dus die kan ik zo ophalen. Makkelijker om even wat meer tegelijk te maken.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:22 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb de mijne net weggegooid![]()
Ik heb ook een senseo staan, ik kan 'm meenemen?
Freud haal je niet te veel op je hals.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:47 schreef freud het volgende:
[..]
Nah, ik deel samen met mijn zusje een 'echte', dus die kan ik zo ophalen. Makkelijker om even wat meer tegelijk te maken.
Ik heb een aantal kleine vraagjes, maar dat zijn vooral vraagjes, over aanpak enzo, maar dat komt dan op het moment zelf welquote:Op woensdag 14 februari 2007 15:51 schreef Lynx666 het volgende:
Oh, bij de weg, zijn er nog meetgangers die nog enkele specifieke (afwijkende) onderwerpen uitgelegd willen zien?
Ik ben verjaardagen van 30 man gewend, dus dat zit wel OK hoor. Thanx voor het aanbod in ieder geval!quote:Op woensdag 14 februari 2007 15:49 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Freud haal je niet te veel op je hals.
Een beetje verdelen kan geen kwaad.
Ik wil ook wel wat voor je doen, maar dan moet je dat wel even aangeven![]()
En u bedoeld???quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ouders vonden het geen probleem gelukkig.
Ach, een hele dag afwezig zouden ze wel gek vinden jaquote:Op zondag 18 februari 2007 14:51 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Jemig wat netjes.
Iemand die nog gewoon toestemming vraagt aan zijn ouders![]()
Ze bestaan dus nog gewoon. Wel opgevoedde jongeren.
![]()
Dan moet ik zeker even een uurtje langskomen 's avondsquote:
doendoendoendoenquote:Op maandag 19 februari 2007 19:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan moet ik zeker even een uurtje langskomen 's avonds
Jeejquote:
Naar tiff omzetten?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:37 schreef freud het volgende:
[..]
Jeejfrautje Bitch komt nog steeds!
Ik zoek trouwens nog iemand die het stuk workflow voor zijn rekening kan nemen. Dus het stukje 'ik heb een RAW geschoten, en wat moet ik nu in RAW bewerken voordat ik het naar tiff omzet". Het zou wel leuk zijn als dan ook kort even bij grijskaart/witbalanscorrectie stilgestaan kan worden.
Je kan als jpg opslaan natuurlijk, maar dan verlies je kwaliteit. Het is dus handiger om als tif op te slaan, dan verlies je geen kwaliteit. Die tif ga je dan bewerken in PS, en na bewerking kan je altijd nog in jpg opslaan voor het internet of zo. Ik lever tegenwoordig mijn foto's ook bij de fotoboer in in tif formaat, omdat dat gewoon net wat mooier is. Elke keer als je als jpg opslaat, dan gaat er wat kwaliteit verloren namelijkquote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:50 schreef MissBliss het volgende:
Naar tiff omzetten?
k, dat stukje van Raw naar tiff wil ik niet missen!
Dat vind ik wel interessant, daar heb ik wel eens eerder over gehoord, heb je ergens een linkje waarin je het verval van kwaliteit kan zien als je telkens jpg saved?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:24 schreef freud het volgende:
Elke keer als je als jpg opslaat, dan gaat er wat kwaliteit verloren namelijk.
Ik doe alles in jpgquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:24 schreef freud het volgende:
[..]
Je kan als jpg opslaan natuurlijk, maar dan verlies je kwaliteit. Het is dus handiger om als tif op te slaan, dan verlies je geen kwaliteit. Die tif ga je dan bewerken in PS, en na bewerking kan je altijd nog in jpg opslaan voor het internet of zo. Ik lever tegenwoordig mijn foto's ook bij de fotoboer in in tif formaat, omdat dat gewoon net wat mooier is. Elke keer als je als jpg opslaat, dan gaat er wat kwaliteit verloren namelijk.
Dat opslaan als tif is trouwens alleen bij het opslaan venstertje, een ander formaat selecteren.
Euh, ken je bijvoorbeeld die lokjes en korrelige randjes langs wolken bijvoorbeeld, of hele kleine details zoas een vogel op een egale lucht? Dat zoort dingen. Ook is de kleurdiepte van tif volgens mij groter als jpg. Voor serieuzer werk doe ik daarom alles in tif. PSD kan ook, maar veel afdruktoko's zijn daar niet blij mee. Het nadeel is wel dat je pics een stuk gronter zijn.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:53 schreef Re het volgende:
Dat vind ik wel interessant, daar heb ik wel eens eerder over gehoord, heb je ergens een linkje waarin je het verval van kwaliteit kan zien als je telkens jpg saved?
ik heb er ook vaak over gehoord hoor maar vroeg me daadwerkelijk af of er tests gedaan zijn die dat aantonen, ik zelf heb nog nooit problemen met mijn jpegs gehadquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:32 schreef freud het volgende:
[..]
Euh, ken je bijvoorbeeld die lokjes en korrelige randjes langs wolken bijvoorbeeld, of hele kleine details zoas een vogel op een egale lucht? Dat zoort dingen. Ook is de kleurdiepte van tif volgens mij groter als jpg. Voor serieuzer werk doe ik daarom alles in tif. PSD kan ook, maar veel afdruktoko's zijn daar niet blij mee. Het nadeel is wel dat je pics een stuk gronter zijn.
Google eens op "tif vs jpg" en je komt een hoop interssant materiaal tegen.
Erg goed: http://www.kenrockwell.com/tech/raw.htm
Mooie side by side vergelijking: http://www.scantips.com/files2.html
Zeker met z/w is het handig begreep ik, aangezien jpg 256 grijstinten kent en RAW 4096 of zo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:07 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb er ook vaak over gehoord hoor maar vroeg me daadwerkelijk af of er tests gedaan zijn die dat aantonen, ik zelf heb nog nooit problemen met mijn jpegs gehad
Ik denk dat dat wel gaat lukken, aangezien PdeHoog niet kan.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 21:00 schreef ..zapper het volgende:
Is er nog plek?
Dan wil ik ook wel graag meedoen als dat nog kanquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:23 schreef freud het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel gaat lukken, aangezien PdeHoog niet kan.
Afgezien van het feit dat-ie natuurlijk wel een uurtje komt vervelenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:23 schreef freud het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel gaat lukken, aangezien PdeHoog niet kan.
Ja, ok, maar dat is dus niet de hele dagquote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat-ie natuurlijk wel een uurtje komt vervelen
Neuh, ik kom een heel eind, maar als je ruimte hebt om een paar klapstoelen achterin te leggen, dan is dat als backup wel handig.quote:Op woensdag 21 februari 2007 09:46 schreef robbedoeseos300d het volgende:
BTW moeten we ook nog stoelen meenemen?
alsje belooft te stofzuigen zit ik wel op de grondquote:Op woensdag 21 februari 2007 10:39 schreef freud het volgende:
[..]
Neuh, ik kom een heel eind, maar als je ruimte hebt om een paar klapstoelen achterin te leggen, dan is dat als backup wel handig.
Wordt wel een beetje jaren 70 meet dan.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
alsje belooft te stofzuigen zit ik wel op de grond
wij zijn nog steeds aan het verbouwen, ik kan wel wat schakelmateriaal meenemenquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:00 schreef freud het volgende:
Mensen die switches mee kunnen nemen zijn in elk geval wel welkom, aangezien ik alles op wireless heb ingericht.
quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Wordt wel een beetje jaren 70 meet dan.
Een perzisch kleedje op de grond en wierook stokjes.
Jij moet komenquote:Op woensdag 21 februari 2007 16:10 schreef Petre het volgende:
waarom zie ik dit nu pas![]()
zet deze hagenees maar op de reservelijst. laptop inclusief, CS1 dacht ik zo uit mijn hoofd. winXP en evt. een extra lcd-scherm. geen RAW-mogelijkheid op mijn camera, dus als ik al een plaatsje zou kunnen veroveren dan is dat deeltje niet erg interessant voor me ( al steek je altijd wat op),
Nu al!quote:Op zondag 25 februari 2007 14:21 schreef BrewskieB het volgende:
Ik zit hier met Robbedoes en we zijn ons mentaal aan het voorbereiden op deze meet in Delft.
Is er al een lijstje van onderwerpen die behandeld gaan worden ? Dan kunnen we ons alvast verdiepen.
Groeten,
Brewskie
Levels en basic-aanpassingen kwamen zowiezo toch al ter sprakequote:Op zondag 25 februari 2007 19:21 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Dan is dit misschien wel een punt om aan te halen bij de meet
bij levels kan het ookzijn dat je informatie verniettigd maar bij levels heb je een beter overzicht avn wat je doet vanwege het histogram wat ej ziet, curves kunnen informatie weggooien omdat slechte feedback geven maar hebben wel meer conmtrole over je toonschaal dan met levelsquote:Op zondag 25 februari 2007 19:07 schreef Puckzzz het volgende:
levels is het beste, schijnt dat bij curves ook informatie verloren gaat (heb ik me laten vertellen door de combi-vakman)
Zie de OPquote:Op zondag 25 februari 2007 14:21 schreef BrewskieB het volgende:
Ik zit hier met Robbedoes en we zijn ons mentaal aan het voorbereiden op deze meet in Delft.
Is er al een lijstje van onderwerpen die behandeld gaan worden ? Dan kunnen we ons alvast verdiepen.
Groeten,
Brewskie
Dat lijkt me zeker wel een handige feature om uit te leggen. Vooral omdat je op die manier makkelijk bewerkingen kan faseren en terugdraaien.quote:Op zondag 25 februari 2007 19:17 schreef Lynx666 het volgende:
Ligt eraan hoe je het toepast. Ikzelf werk vooral met aanpassingslagen, dat gooit sowieso geen informatie weg.
Ik wilde dat onderdeel wel de revue laten passeren jaquote:Op zondag 25 februari 2007 23:02 schreef freud het volgende:
Dat lijkt me zeker wel een handige feature om uit te leggen. Vooral omdat je op die manier makkelijk bewerkingen kan faseren en terugdraaien.
Hoe kan je dat nu doen??quote:
simpel, ik trek het toetsenbord wat naar me toe en druk 1 voor 1 op die witte knopjes die erop zittenquote:
pmquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:15 schreef robbedoeseos300d het volgende:
FF nog een niet onbelangrijke vraag.
Hoe krijgen we het adres waar we naar toe moeten.
Ik neem aan dat je dat niet zo hier op FOT neer zet
Dat vermoeden had ik al.quote:
Op zondag? weten je vader en moeder dat al?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik kom later...zo rond etenstijd.
Is dat een probleem?
bij ons ligt het er ook aan hoe laat we wakker worden hoor, we hebben een rock meet de avond ervoorquote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Is dat een probleem?
Jammer!!!quote:
Jaquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:21 schreef ..zapper het volgende:
Jammer voor je, maar betekent dit dat ik nu wel kan komen?
Nope, dan wordt het z/w conversie verhaal wat laterquote:Op zaterdag 3 maart 2007 00:40 schreef Shark.Bait het volgende:
Is dat een probleem?
Is een optie, maar freud woont vrij dicht bij het station. Paar haltes met de tram...en de tram stopt echt vlakbij zijn huisquote:Op zondag 4 maart 2007 11:52 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik weet niet of er veel mensen met de trein komen, maar zou het geen idee zijn als iemand nog wat plek vrij heeft om deze mensen op te komen halen van het station?
Ah, ik wist niet dat er in Delft een tram wasquote:Op zondag 4 maart 2007 12:03 schreef Yoni het volgende:
[..]
Is een optie, maar freud woont vrij dicht bij het station. Paar haltes met de tram...en de tram stopt echt vlakbij zijn huis![]()
Mag ik dan komen?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:28 schreef shi het volgende:
helaas, ik moet afzeggen, ik werd net gebelt of ik die dag kan werken....
Jup, jij stond erna op de lijst. Best zielig voor Petre als hij nou als enige niet zou mogen komenquote:
hmm anders een tweede ronde organiseren??quote:Op zondag 4 maart 2007 14:44 schreef DarkManta het volgende:
OEH! Leuk dit!
Jammer dat het al vol is, voor fotografie en photoshop zou ik op elk gewenst niveau ook mijn bijdrage willen leveren.
In ieder geval heel veel plezier!
Wie weet laat nog iemand het afweten...quote:Op zondag 4 maart 2007 15:11 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Jup, jij stond erna op de lijst. Best zielig voor Petre als hij nou als enige niet zou mogen komen.
hopelijk wel.... ik baal er behoorlijk van dat ik niet kanquote:Op zondag 4 maart 2007 15:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Geloof dat dit zowiezo wel de bedoeling was....als dit aanslaat volgende week!
Ik heb nog geen PM gehad.quote:Op zondag 4 maart 2007 19:10 schreef freud het volgende:
Ik zal vanavond even de lijst bijwerken. Het is vanaf Delft CS echt 5 minuten met de tram inderdaad. Als je het adres in je PM hebt gehad, is www.9292ov.nl makkelijk. Ik zal ook mijn telefoonnummer erbij zetten.
Ik denk wij allemaal nog niet.quote:
Hahaquote:Op maandag 5 maart 2007 07:36 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Ik denk wij allemaal nog niet.
Anders gaan we al massaal voor de deur liggen.....
Ja, en nee.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 08:20 schreef Puckzzz het volgende:
Op zondag? weten je vader en moeder dat al?
Je vader weet het maar je moeder nog niet?quote:
Ik heb ze verwenst naar de hel en ben dus vrij om ergens anders te eten.quote:Op maandag 5 maart 2007 13:04 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Je vader weet het maar je moeder nog niet?
Misschien komt het wel omdat ik BrewskieB heet, Freud.quote:Op maandag 5 maart 2007 19:21 schreef freud het volgende:
De inbox "brewskib" is niet beschikbaar
Kom op mensen...
Je was me net voor!quote:Op maandag 5 maart 2007 21:10 schreef BrewskieB het volgende:
[..]
Misschien komt het wel omdat ik BrewskieB heet, Freud.![]()
Je mag mijn plaats hebben, Zit nu op mijn werk mijn mail te lezen, en aankomend weekend is er een grote MOM implementatie, waar ik geacht wordt bij te zijn.quote:
TNX! en jammer voor je, maar ik geloof idd dat er meer op stapel staanquote:Op maandag 5 maart 2007 22:01 schreef Marc H het volgende:
[..]
Je mag mijn plaats hebben, Zit nu op mijn werk mijn mail te lezen, en aankomend weekend is er een grote MOM implementatie, waar ik geacht wordt bij te zijn.
Veel plezier, en ik pak de volgende wel
Petrequote:Op maandag 5 maart 2007 22:37 schreef Petre het volgende:
[..]
TNX! en jammer voor je, maar ik geloof idd dat er meer op stapel staan
@ freud, pm staat open. lijn 1 stopt voor de deur? stap ik hier ook voor de deur in.
Laptop: check
PS: check
evt. extra scherm: check
quote:Op maandag 5 maart 2007 19:21 schreef freud het volgende:
De inbox "Umberella" is niet beschikbaar
Kom op mensen...
volgens mij is hij hier ook weer een letter vergeten, namelijk een r in umberrella... Freud toch!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:08 schreef umberrella het volgende:
[..]
![]()
gaat ie weer uit bij weinig gebruik ofzo :S
had m aanstaan!
Sue me...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 11:23 schreef pirke het volgende:
[..]
volgens mij is hij hier ook weer een letter vergeten, namelijk een r in umberrella... Freud toch!
Waarde Freud,quote:
Wat een straf voor 2 kleine schoonheids foutjes.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:07 schreef pirke het volgende:
[..]
Waarde Freud,
Bij deze klaag ik u aan voor het niet opletten tijdens de Nederlandse les op de middelbare school waardoor u belastinggeld hebt verspild. Aangezien u niet goed kunt lezen eis ik dat uw rijbewijs wordt ingevorderd totdat u de hele middelbare school opnieuw met succes heeft doorlopen. Daarbij en los daarvan stel ik u verantwoordelijk voor het al dan niet opzettelijk en onterecht beschuldigen van minstens twee personen voor het niet nakomen van een al dan niet gemaakte afspraak, met inachtingneming van artikel 7.2 lid 3 zeggende dat een electronische identiteit rechtsgeldig dezelfde persoon is als de eigenaar ervan. Hiervoor is de eis dat u onmiddelijk uw excuses aanbiedt aan deze personen. Mocht u hier niet binnen drie dagen aan voldoen dan wordt de eis omgezet in een gevangenisstraf van tenminste 5 jaar, waarvan 4 jaar voorwaardelijk, plus een boete ter hoogte van 30.000 euro.
Hoogachtend,
Pirke
Geacht Pirke,quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:07 schreef pirke het volgende:
Waarde Freud,
Bij deze klaag ik u aan voor het niet opletten tijdens de Nederlandse les op de middelbare school waardoor u belastinggeld hebt verspild. Aangezien u niet goed kunt lezen eis ik dat uw rijbewijs wordt ingevorderd totdat u de hele middelbare school opnieuw met succes heeft doorlopen. Daarbij en los daarvan stel ik u verantwoordelijk voor het al dan niet opzettelijk en onterecht beschuldigen van minstens twee personen voor het niet nakomen van een al dan niet gemaakte afspraak, met inachtingneming van artikel 7.2 lid 3 zeggende dat een electronische identiteit rechtsgeldig dezelfde persoon is als de eigenaar ervan. Hiervoor is de eis dat u onmiddelijk uw excuses aanbiedt aan deze personen. Mocht u hier niet binnen drie dagen aan voldoen dan wordt de eis omgezet in een gevangenisstraf van tenminste 5 jaar, waarvan 4 jaar voorwaardelijk, plus een boete ter hoogte van 30.000 euro.
Hoogachtend,
Pirke
Done. Yoni en -Marjo- gaan bakkenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:48 schreef pirke het volgende:
Geachte Freud,
Het is irrelevant dat u de fout anoniem begaan bent, helemaal nu u schuldig pleit. Echter wil ik een schikking voorstellen: u zorgt voor wat lekkers bij de koffie op 11 maart en ik laat de aanklacht vallen.
Met vriendelijke groet,
Pirke
Ik mag wel ziek zijn, strafadviezen blijven een eitjequote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:16 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Wat een straf voor 2 kleine schoonheids foutjes.
We zitten niet in de Joe Naait me steeds in Amerika.
Daarbij An24 is nog ziek dus voordat hij weer buiten staat is de Meet verlopen en staan we met zijn allen voor de vaste deur.
Ik zou zeggen seponeren die handel.
Zal vast wel een oplettende advokaat hier zitten die een vorm fout weet te vinden.
Tjakkaquote:Op dinsdag 6 maart 2007 19:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik mag wel ziek zijn, strafadviezen blijven een eitje
Daarom wil rapporteur de rechtbank in overweging geven dhr FreuD een onvoorwaardelijke straf op te leggen (om te zetten in een taakstraf, wat inhoud dat hij zelf voor lekkers zorgt, al dan niet de afwas voor zichzelf houdt en zelf stofzuigt). Daarnaast pleit An24 voor een deels voorwaardelijke straf met een proeftijd van twee jaar, waarin betrokkene zich houdt aan de voorwaarden van de FOTters dat hij ten minste drie shop meets per jaar organiseert. Deze vorm van therapie zal een positieve cognitieve gedragverandering teweeg brengen, waardoor hij zich in de toekomst als model Fotter zal gedragen.
Mocht de heer FreuD niet aan deze voorwaarden kunnen voldoen, zal raporteur zich in de toekomst onthouden van advies en zich conformeren aan het oordeel van de rechtbank.
Kortom: FreuD is de lul![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |