Deel 2 van dit MEET topic (of drie, animo meegeteld?)
Deel 1:
[MEET] Photoshop workshop 11 maart, DelftIn navolging van het
[Brainstormtopic] Photoshop workshop meet , het MEET topic.
Meet gaat de hele dag duren: zondag 11 maart 2007, 10:00 - 22:00. Meet met mogelijkheid om max 8 pc\'s/laptops kwijt te kunnen (ik kan daarnaast 2 pc\'s inzetten). Er zal dan aan pc-poolen gedaan moeten worden. Laptops \'vrij\' meenemen, pc\'s even aanmelden bij mij. Je kan dus waarschijnlijk niet zelf de hele tijd achter de pc zitten.
Vier 'dagdelen' met elk dagdeel een hoofdonderwerp:
Basics; layers, transparantie en werken met selecties. Ook bijvoorbeeld tips voor het maken van goeie selecties kunnen hierin behandeld worden.
RAW; het openen, voor/batch bewerken en grof afmonteren van je in raw geschoten foto. Algemene workflow, do\'s & don\'t, wat wel in het RAW window en wat niet.
Verbetering; crop, klonen, healing patch, blur, sharpen, etc. Kortom, alles wat je met een foto doet om kleine storende elementen aan te passen.
Zwart/wit conversie; hoe je van een kleurenfoto, een mooie zwart/wit foto maakt.
Elk dagdeel wordt begonnen met een centrale sessie die aan de hand van voorbeelden de verschillende tools/werkwijzen uitlegt. Dit kan in kleinere blokjes worden opgedeelt zodat na uitleg van bijvoorbeeld klonen en healing, je even zelf kan proberen, voordat het volgende onderdeeltje wordt uitgelegd. Per dagdeel wil ik kijken of iemand er eentje voor zijn rekening wil nemen. Die persoon kan dan thuis voorbeelden en de onderwerpen voorbereiden. Als iemand het ziet zitten om een onderdeel op te pakken, dit dan even bij mij aangeven.
Qua planning wil ik ook ruimte genoeg inbouwen om zelf aan eigen projecten te werken, en ervaring uit te wisselen. Wel hoop ik toch dat de planning een beetje aangehouden kan worden qua hoofdonderwerpen.
Ik heb hier een 20Mbit internetverbinding, wireless en cat5 netwerk en een z/w laserprinter (hangt aan netwerk) ter beschikking. Een beamer moet ook te regelen zijn, maar ik denk niet dat gezien de beeldkwaliteit dat nuttig zal zijn.
Routebeschrijving is via PM verspreid. Ben enorm bereikbaar met zowel OV (elke 10 minuten tram voor de deur) als auto (gratis parkeren).
umberella
--Christiaan--
..zapper
Yoni
Xilantof
Shark.bait
seekfaM
An24
-Marjo-
Petre
Pirke
Missbliss
Re
Shadow47
CrazyCharlie
robbedoeseos300d
BrewskieB
fraubitch
Lynx666
KhaZ
Lynx666 heeft aangegeven dat hij een aantal onderwerpen gaat behandelen.
Shark.Bait zal zo rond 1800 er zijn en zwart/wit conversie vanaf kleurenfoto's behandelen.
Eten&drinken
Ik zorg voor broodjes bij de lunch, en frisdrank etc overdag. Yoni en -Marjo- hebben al aangegeven dat ze wat lekkers bakken.
Ik zet gewoon een pot op tafel waar iedereen wat geld in kan doen, je weet zelf vaak wel wat zoiets kost. Voor het avondeten is er een Mac in de buurt, snackbar, Domino's, Chinees, you name it.
FOT on!