abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:40:06 #201
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45435816
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:34 schreef SCH het volgende:

[..]
Ah, de draai is ingezet. Het lijkt er op deze manier op dat het niet een klemmend beroep van het CDA, maar een klemmend beroep van de PvdA zelf wordt.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:41:13 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45435852
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat zo gek?
Ik zie de koppen nu al voor me:

"Wouter Bos danst naar de pijpen van het CDA"
pi_45435873
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat zo gek?
Nou ja, hij had er bij zijn eerdere uitspraak misschien een heel klein beetje rekening mee kunnen houden dat het CDA Bos graag in een kabinet zou zien. Bijvoorbeeld omdat hij op die manier ook niet vanuit de kamer lekker kritiek kan gaan leveren op de rol van het CDA en haar plannen in de regering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45435965
Ach, er is altijd wel een stok om Wouter te slaan toch, dat begint al als ie sochtends zijn sokken aantrekt.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:47:36 #205
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45436075
Kom op, niet zo huilen, het zou toch volstrekt belachelijk zijn om heel hard te roepen dat je zoiets nooit zou doen om vervolgens met je judas-glimlach op het bordes te staan?
pi_45436159
ik heb nog eens gezocht, maar Bos heeft inderdaad een technische uitwijkmogelijkheid. Ik kan namelijk nergens vinden dat Bos gezegd heeft dat hij zelf niet in het kaninet wil. Voor zover ik het heb kunnen terugvinden heeft hij ook in het lijsttrekkerdebat gezegd dat "De politiek leider van de PvdA in de Tweede Kamer hoort en niet in het kabinet".
Het gaat hem ongetwijfeld een hoop hoon opleveren als hij toch in het kabinet stapt. Tegelijkertijd als iedereen (nou ja bijna idereen )het wil, zelfs Zalm (met wie hij al Financien deed onder Paars), wat is dan het probleem? Regeren is ook pragmatisch zijn, aanpassen en luisteren naar anderen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:54:10 #207
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45436261
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
Ach, er is altijd wel een stok om Wouter te slaan toch, dat begint al als ie sochtends zijn sokken aantrekt.
Hij lijkt me het type dat sokkenloos (sokloos?) door het leven gaat. Behalve als ie naar de koningin moet natuurlijk.

.
pi_45436337
quote:
Wat dat betreft is het een beetje de kutmarokkaan van de politiek .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45436363
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kom op, niet zo huilen, het zou toch volstrekt belachelijk zijn om heel hard te roepen dat je zoiets nooit zou doen om vervolgens met je judas-glimlach op het bordes te staan?
Moet het CDA team wel nageven dat ze Bos een imago aangepraat hebben dat flink lijkt te beklijven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45436423
quote:
Wouter en z'n aanhangers helpen herinneren aan wat hij voor de verkiezingen nog zo stellig beweerde is een stok zoeken om Wouter te slaan?
pi_45436554
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:59 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wouter en z'n aanhangers helpen herinneren aan wat hij voor de verkiezingen nog zo stellig beweerde is een stok zoeken om Wouter te slaan?
Heb jij PvdA gestemd dan?
pi_45436577
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Het gaat om de PvdA - met de rest heeft ie geen zak te maken.
pi_45436694
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Moet het CDA team wel nageven dat ze Bos een imago aangepraat hebben dat flink lijkt te beklijven.
Inderdaad, dat was mij ook opgevallen. Het zal moeilijk worden om het "draaikont"-imago ooit nog kwijt te raken.

Misschien dat Wouter Bos juist daarom zijn uitspraak dat de politiek leiden van de PvdA in de Tweede Kamer hoort te zitten wel bevestigd heeft. Mocht het CDA eisen dat Bos in het kabinet gaat zitten, dan kan hij daar wisselgeld voor vragen in de onderhandelingen en maakt hij de "draai" slechts op uitdrukkelijke wens van het CDA.

Kozzmic zou best eens gelijk kunnen hebben, dat Bos toetreed tot het kabinet en zijn positie als politiek leider van de partij afstaat.

Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:12:56 #214
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45436815
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:59 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Bos beweert het nog steeds, wat is je stok punt?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45436819
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb jij PvdA gestemd dan?
Nee.
Mag je dan de betrouwbaarheid van Bos niet ter discussie stellen dmv een van z'n eigen uitspraken?
pi_45437036
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bos beweert het nog steeds, wat is je stok punt?
Bij mijn weten heeft hij z'n punt (zeker niet onder JPB in een kabinet) niet herhaald de afgelopen tijd.

Bos heeft alleen iets gezegd over de combinatie van het politieke leiderschap van de PvdA en plaatsnemen in het kabinet, dat lijkt me toch iets anders.
pi_45440557
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:13 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Nee.
Mag je dan de betrouwbaarheid van Bos niet ter discussie stellen dmv een van z'n eigen uitspraken?
Jahoor, je mag alles, maar het heeft weinig grond - het gaat om de PvdA-aanhang want het is een PvdA-kwestie.

Als ie straks als minister van Financien dingen voor het hele volk zegt, dan heb ook jij recht van spreken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:02:12 #218
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45446674
Ik quote Bos even uit de losse pols:

"De politiek leider van een partij hoort in het parlement"

"Ik zal nooit deel uit maken van een volgend kabinet onder Balkenende".

Draaikont?

-edit- Spuit 111
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_45457703
Ik heb het klaarblijkelijk verkeerd begrepen, wat Wouter Bos precies bedoelde.
Bos wil alleen regeren met SP en CDA is natuurlijk ook dubbelzinnig.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:53:06 #220
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_45457921
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:09 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was mij ook opgevallen. Het zal moeilijk worden om het "draaikont"-imago ooit nog kwijt te raken.

Misschien dat Wouter Bos juist daarom zijn uitspraak dat de politiek leiden van de PvdA in de Tweede Kamer hoort te zitten wel bevestigd heeft. Mocht het CDA eisen dat Bos in het kabinet gaat zitten, dan kan hij daar wisselgeld voor vragen in de onderhandelingen en maakt hij de "draai" slechts op uitdrukkelijke wens van het CDA.
Dan had ie er in ieder geval niet voor moeten zorgen dat er allerlei PvdA'ers al een beroep op hem doen en zeggen dat ze het zo zien zitten, want dan ondergraven die hun eigen theorie.

Wat mij betreft moet Bos gewoon het kabinet in trouwens, anders krijg je hetzelfde als Bolkestein in Paars 1 deed en dat lijkt me vrij vervelend voor de coalitie.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:55:00 #221
11923 I.R.Baboon
pi_45457984
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:46 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb het klaarblijkelijk verkeerd begrepen, wat Wouter Bos precies bedoelde.
Bos wil alleen regeren met SP en CDA is natuurlijk ook dubbelzinnig.
Hij zegt dat ie alleen interesse had in een coalitie met CDA en SP. Da's natuurlijk iets heel anders dan zeggen dat je alleen met die coalitie wil regeren.

Jaja, politicus is een mooi beroep (maar goed, balkenende zei ook dat er onder hem geen generaal pardon zou komen en dat komt er vast ook wel).
pi_45458167
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:55 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hij zegt dat ie alleen interesse had in een coalitie met CDA en SP. Da's natuurlijk iets heel anders dan zeggen dat je alleen met die coalitie wil regeren.

Jaja, politicus is een mooi beroep (maar goed, balkenende zei ook dat er onder hem geen generaal pardon zou komen en dat komt er vast ook wel).
Dat begrijp ik wel, maar zoals ik al eerder aangaf zal de uitleg over de invulling van een eventuele ministerpost door Bos zijn betrouwbaarheid (lees:imago) niet veranderen.
pi_45458243
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:55 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ook dat wilde Balkenende niet zweren aan Rutte in de campagne
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  donderdag 18 januari 2007 @ 00:14:15 #224
11923 I.R.Baboon
pi_45458439
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar zoals ik al eerder aangaf zal de uitleg over de invulling van een eventuele ministerpost door Bos zijn betrouwbaarheid (lees:imago) niet veranderen.
Nee, natuurlijk. Maar ja, een enkele politicus wordt er volgens mij betrouwbaarder op tijdens de coalitieonderhandelingen.
pi_45458891
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 00:14 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk. Maar ja, een enkele politicus wordt er volgens mij betrouwbaarder op tijdens de coalitieonderhandelingen.
Ik heb het slechts over de beperkte houdbaarheid van uitspraken van voor de verkiezingen in relatie met de mogelijke resultaten na de onderhandelingen.
Tijdens de onderhandelingen is de informatie vrij schaars en valt geen zinnig oordeel over de betrouwbaarheid te vellen, mijn inziens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')