Ah, de draai is ingezet. Het lijkt er op deze manier op dat het niet een klemmend beroep van het CDA, maar een klemmend beroep van de PvdA zelf wordt.quote:
Nou ja, hij had er bij zijn eerdere uitspraak misschien een heel klein beetje rekening mee kunnen houden dat het CDA Bos graag in een kabinet zou zien. Bijvoorbeeld omdat hij op die manier ook niet vanuit de kamer lekker kritiek kan gaan leveren op de rol van het CDA en haar plannen in de regering.quote:
Hij lijkt me het type dat sokkenloos (sokloos?) door het leven gaat. Behalve als ie naar de koningin moet natuurlijk.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
Ach, er is altijd wel een stok om Wouter te slaan toch, dat begint al als ie sochtends zijn sokken aantrekt.
Wat dat betreft is het een beetje de kutmarokkaan van de politiekquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
Ach, er is altijd wel een stok om Wouter te slaan toch, dat begint al als ie sochtends zijn sokken aantrekt.
Moet het CDA team wel nageven dat ze Bos een imago aangepraat hebben dat flink lijkt te beklijven.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kom op, niet zo huilen, het zou toch volstrekt belachelijk zijn om heel hard te roepen dat je zoiets nooit zou doen om vervolgens met je judas-glimlach op het bordes te staan?
Wouter en z'n aanhangers helpen herinneren aan wat hij voor de verkiezingen nog zo stellig beweerde is een stok zoeken om Wouter te slaan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
Heb jij PvdA gestemd dan?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:59 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wouter en z'n aanhangers helpen herinneren aan wat hij voor de verkiezingen nog zo stellig beweerde is een stok zoeken om Wouter te slaan?
Het gaat om de PvdA - met de rest heeft ie geen zak te maken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:47 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kom op, niet zo huilen, het zou toch volstrekt belachelijk zijn om heel hard te roepen dat je zoiets nooit zou doen om vervolgens met je judas-glimlach op het bordes te staan?
Inderdaad, dat was mij ook opgevallen. Het zal moeilijk worden om het "draaikont"-imago ooit nog kwijt te raken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Moet het CDA team wel nageven dat ze Bos een imago aangepraat hebben dat flink lijkt te beklijven.
Bos beweert het nog steeds, wat is je stok punt?quote:Op woensdag 17 januari 2007 13:59 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wouter en z'n aanhangers helpen herinneren aan wat hij voor de verkiezingen nog zo stellig beweerde is een stok zoeken om Wouter te slaan?
Nee.quote:
Bij mijn weten heeft hij z'n punt (zeker niet onder JPB in een kabinet) niet herhaald de afgelopen tijd.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Bos beweert het nog steeds, wat is je stok punt?
Jahoor, je mag alles, maar het heeft weinig grond - het gaat om de PvdA-aanhang want het is een PvdA-kwestie.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Nee.
Mag je dan de betrouwbaarheid van Bos niet ter discussie stellen dmv een van z'n eigen uitspraken?
Dan had ie er in ieder geval niet voor moeten zorgen dat er allerlei PvdA'ers al een beroep op hem doen en zeggen dat ze het zo zien zitten, want dan ondergraven die hun eigen theorie.quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:09 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was mij ook opgevallen. Het zal moeilijk worden om het "draaikont"-imago ooit nog kwijt te raken.
Misschien dat Wouter Bos juist daarom zijn uitspraak dat de politiek leiden van de PvdA in de Tweede Kamer hoort te zitten wel bevestigd heeft. Mocht het CDA eisen dat Bos in het kabinet gaat zitten, dan kan hij daar wisselgeld voor vragen in de onderhandelingen en maakt hij de "draai" slechts op uitdrukkelijke wens van het CDA.
Hij zegt dat ie alleen interesse had in een coalitie met CDA en SP. Da's natuurlijk iets heel anders dan zeggen dat je alleen met die coalitie wil regeren.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:46 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb het klaarblijkelijk verkeerd begrepen, wat Wouter Bos precies bedoelde.
Bos wil alleen regeren met SP en CDA is natuurlijk ook dubbelzinnig.
Dat begrijp ik wel, maar zoals ik al eerder aangaf zal de uitleg over de invulling van een eventuele ministerpost door Bos zijn betrouwbaarheid (lees:imago) niet veranderen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Hij zegt dat ie alleen interesse had in een coalitie met CDA en SP. Da's natuurlijk iets heel anders dan zeggen dat je alleen met die coalitie wil regeren.
Jaja, politicus is een mooi beroep (maar goed, balkenende zei ook dat er onder hem geen generaal pardon zou komen en dat komt er vast ook wel).
Ook dat wilde Balkenende niet zweren aan Rutte in de campagnequote:Op woensdag 17 januari 2007 23:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Jaja, politicus is een mooi beroep (maar goed, balkenende zei ook dat er onder hem geen generaal pardon zou komen en dat komt er vast ook wel).
Nee, natuurlijk. Maar ja, een enkele politicus wordt er volgens mij betrouwbaarder op tijdens de coalitieonderhandelingen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar zoals ik al eerder aangaf zal de uitleg over de invulling van een eventuele ministerpost door Bos zijn betrouwbaarheid (lees:imago) niet veranderen.
Ik heb het slechts over de beperkte houdbaarheid van uitspraken van voor de verkiezingen in relatie met de mogelijke resultaten na de onderhandelingen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk. Maar ja, een enkele politicus wordt er volgens mij betrouwbaarder op tijdens de coalitieonderhandelingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |