abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:23:18 #151
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_45407237
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:15 schreef freako het volgende:

[..]

Bos kennende staat ie straks naast Jan-Peter en Bea op het bordes.
Inderdaad! Als hij nu geen minister van Financiën wordt dan heeft hij al z'n kansen wel zo'n beetje verspeeld. Als Bos zijn woorden zo graag herhaalt, dan betekent dat geoon dat hij straks bedankt voor het partijleiderschap
Pugna Pro Patria
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:28:16 #152
136 V.
Like tears in rain...
pi_45407382
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:15 schreef freako het volgende:

[..]

Bos kennende staat ie straks naast Jan-Peter en Bea op het bordes.
Hij zegt dus van niet. Maar hij liegt dus waarschijnlijk. Moet nu niet eerst de lafbekkenkaart gespeeld worden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_45407526
Geloven wat Bos zegt .

Ik geloof nog eerder een junk die om geld vraagt om eten te kunnen kopen.

Wellicht is het een strategische keuze van Bos. In het kabinet kan Marijnissen hem aanvallen als Bos in de Kamer blijft is dat gevaar een stuk minder.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 15:40:24 #154
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45407731
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hij zegt dus van niet. Maar hij liegt dus waarschijnlijk.
Nee, hij moet nog van standpunt veranderen. Klein verschil.
pi_45412713
Laten we niet doordraven. Bos zegt nu dat hij het niet doet, dus dat zal dan ook wel.

Het siert hem dat hij eindelijk eens voet bij stuk houdt
pi_45417047
Nu kan Bos niet meer terug. Als hij nu nog minister en vicepremier wordt onder Balkenende, is dat onherstelbaar gezichtsverlies.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_45417819
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:20 schreef Argento het volgende:
Nu kan Bos niet meer terug. Als hij nu nog minister en vicepremier wordt onder Balkenende, is dat onherstelbaar gezichtsverlies.
Wat een onzin zeg. Alsof het daar om gaat.
pi_45418116
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het om ja.

Het enige wat mensen nu van Bos weten is dat hij een draaikont is.
pi_45418186
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:49 schreef X. het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het om ja.
Oh
quote:
Het enige wat mensen nu van Bos weten is dat hij een draaikont is.
Wauw, dan letten ze echt goed op zeg.

Je bent weer net zo dogmatisch als een radicale imam
pi_45418261
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh
[..]

Wauw, dan letten ze echt goed op zeg.

Je bent weer net zo dogmatisch als een radicale imam
Tuurlijk ben ík dat. Waarom zou jij ook zelfreflectie kennen?

Het gaat weer over links en meneer is ineens niet meer zo 'grappig' als zoals bij een kamerlid van rechts.
pi_45418314
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:53 schreef X. het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ík dat. Waarom zou jij ook zelfreflectie kennen?

Het gaat weer over links en meneer is ineens niet meer zo 'grappig' als zoals bij een kamerlid van rechts.
Fleur
pi_45418382
quote:

[..]

Ja, daar gaat het om ja. Wij als volk kunnen politici nu juist beoordelen op hun betrouwbaarheid, en waar wordt die betrouwbaarheid (of het gebrek daaraan) het beste getoond als politici het een zeggen en het ander doen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_45418385
quote:

[..]

Nou, een klein beetje gelijk heeft 'ie toch wel, imo...
pi_45418476
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:56 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, daar gaat het om ja. Wij als volk kunnen politici nu juist beoordelen op hun betrouwbaarheid, en waar wordt die betrouwbaarheid (of het gebrek daaraan) het beste getoond als politici het een zeggen en het ander doen?
Het gaat om de motivatie, niet om de dogma's. Voor mensen die van mening veranderen of ergens op terug durven komen en dat goed uitleggen, heb ik alleen maar respect en het heeft niks met betrouwbaarheid te maken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 21:12:15 #165
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_45418922
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat om de motivatie, niet om de dogma's. Voor mensen die van mening veranderen of ergens op terug durven komen en dat goed uitleggen, heb ik alleen maar respect en het heeft niks met betrouwbaarheid te maken.
Daar zou het om moeten gaan. Politiek gezien is je woorden, dan wel beloftes, nakomen het slimst.
pi_45418952
quote:

[..]

Voor mensen die van mening veranderen of ergens op terug durven komen en dat goed uitleggen, heb ik alleen maar respect en het heeft niks met betrouwbaarheid te maken.
Maar het gaat over Wouter Bos. Dus dat is hier niet het geval
pi_45418993
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:13 schreef X. het volgende:

[..]

Maar het gaat over Wouter Bos. Dus dat is hier niet het geval
Zou voor iedereen gelden hoor. Ik hou niet zo van starre dogmatische mensen.
pi_45419015
Bos zou zelf overigens vooraan staan om mee te schreeuwen als het ging om een belofte die Balkenende gebroken had. Samen met SCH waarschijnlijk
pi_45419098
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou voor iedereen gelden hoor. Ik hou niet zo van starre dogmatische mensen.
Je bent zelf ook behoorlijk dogmatisch bezig anders.
pi_45419208
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:16 schreef X. het volgende:

[..]

Je bent zelf ook behoorlijk dogmatisch bezig anders.
Wat jij wil
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 januari 2007 @ 21:23:47 #171
862 Arcee
Look closer
pi_45419349
quote:
Belofte maakt geen schuld mits goed onderbouwd?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45419363
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Belofte maakt geen schuld mits goed onderbouwd?
Zeg jij nooit een afspraak af?
pi_45419491
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat jij wil
Dan weglachen natuurlijk. Maar je verwijt het mij ook.

Gevalletje oogkleppen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 januari 2007 @ 21:36:45 #174
862 Arcee
Look closer
pi_45419902
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:24 schreef SCH het volgende:
Zeg jij nooit een afspraak af?
Da's geen antwoord op de vraag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45420074
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Da's geen antwoord op de vraag.
Klopt, dat heet een wedervraag
pi_45420482
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Klopt, dat heet een wedervraag
I rest my case
pi_45421093
Het zal me niets verbazen als Bos uiteindelijk toch minister van Financiën wordt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 januari 2007 @ 22:24:42 #178
862 Arcee
Look closer
pi_45421688
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:50 schreef X. het volgende:
I rest my case
*koffer er naast zet*
pi_45422827
Het is volgens mij ook na de nieuwste berichtgeving best aannemelijk dat Bos minister wordt. In de woorden die hij nu uitspreekt (en die hij volgens mij destijds ook in het verkiezingsdebat uitsprak) zit namelijk een soort van 'ontsnappingsclausule'...
quote:
"Ik heb altijd gezegd dat de politiek leider van de PvdA in de Kamer hoort te zitten"
Als Bos minister wordt dan kan het natuurlijk zo zijn dat de nieuwe fractievoorzitter ook de nieuwe politiek leider van de PvdA wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 januari 2007 @ 23:02:42 #180
862 Arcee
Look closer
pi_45423068
True.
pi_45423533
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:55 schreef Kozzmic het volgende:
Het is volgens mij ook na de nieuwste berichtgeving best aannemelijk dat Bos minister wordt. In de woorden die hij nu uitspreekt (en die hij volgens mij destijds ook in het verkiezingsdebat uitsprak) zit namelijk een soort van 'ontsnappingsclausule'...
[..]

Als Bos minister wordt dan kan het natuurlijk zo zijn dat de nieuwe fractievoorzitter ook de nieuwe politiek leider van de PvdA wordt.
Dat is slechts met de wetenschap van nu, maar het zou mij in elk geval niets verbazen wanneer het uitgelegd wordt dat iedereen het verkeerd heeft begrepen en de woorden niet ondubbelzinnig waren.
Het zal dan de betrouwbaarheidsfactor hoe dan ook niet vergroten, is mijn inschatting.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45423791
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:07 schreef sizzler het volgende:
Het zal me niets verbazen als Bos uiteindelijk toch minister van Financiën wordt.
Of economische zaken,
Of Sociale zaken en werkgelegenheid

Kan toch?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:48:19 #183
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_45424631
Een partij die 4 keer gefaald heeft in 5 jaar tijd krijgt de meeste stemmen en mag ons land gaan besturen.

Hoeveel vertrouwen moet je in zo'n kabinet hebben vraag je je dan af?

Maar Balkenende en Bos willen beide natuurlijk geen nieuwe verkiezingen, want hij weet dat Premier Marijnissen dan onvermijdelijk is.
pi_45425572
quote:

[..]

als Wouter er een goeie uitleg voor heeft dat hij voor de verkiezingen ondubbelzinnig roept dat hij geen zitting neemt in een kabinet onder Balkenende, om dat na de verkiezingen wel degelijk te doen, dan zul je van mij geen kwaad woord over Bos horen. Maar dat moet dan wel een verdomd goeie uitleg zijn.
pi_45428640
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:22 schreef Argento het volgende:

[..]

als Wouter er een goeie uitleg voor heeft dat hij voor de verkiezingen ondubbelzinnig roept dat hij geen zitting neemt in een kabinet onder Balkenende, om dat na de verkiezingen wel degelijk te doen, dan zul je van mij geen kwaad woord over Bos horen. Maar dat moet dan wel een verdomd goeie uitleg zijn.
De vraag is of hij 'ondubbelzinnig' heeft gezegd dat hij, Wouter Bos, niet onder premier Balkenende zal dienen als minister. Dat wordt door sommige berichtgeving wel gesuggereerd, maar volgens mij klopt een kop als Wouter Bos bedankt voor ministerschap simpelweg niet. Bos heeft het nadrukkelijk over de 'politiek leider van de PvdA' waarbij hij in het midden laat of hij dat na de kabinetsformatie zelf nog zal zijn.

De ANP-berichtgeving is wat dat betreft wel juist: Bos: PvdA-leider hoort in Tweede Kamer.

Het AD heeft het vanochtend op de voorpagina nog beter begrepen...
quote:
Het CDA wil [Wouter Bos] graag op Financiën en in dat geval moet hij volgens eigen toezeggingen afzien van het politiek leiderschap. Bos wees daar gisteren ook op, maar de zinssnede 'het is wel zo helder als de leider van de PvdA in de Tweede Kamer zit' laat de ruimte open dat een ander hem in die hoedanigheid opvolgt.
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:17:05 #186
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_45428772
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:09 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De vraag is of hij 'ondubbelzinnig' heeft gezegd dat hij, Wouter Bos, niet onder premier Balkenende zal dienen als minister. Dat wordt door sommige berichtgeving wel gesuggereerd, maar volgens mij klopt een kop als Wouter Bos bedankt voor ministerschap simpelweg niet. Bos heeft het nadrukkelijk over de 'politiek leider van de PvdA' waarbij hij in het midden laat of hij dat na de kabinetsformatie zelf nog zal zijn.

De ANP-berichtgeving is wat dat betreft wel juist: Bos: PvdA-leider hoort in Tweede Kamer.

Het AD heeft het vanochtend op de voorpagina nog beter begrepen...
[..]
Zo steekt de vork idd in de steel. Ik denk dat Aleid Wolfsen het partijleiderschap overneemt. En aangezien zelfs ik als rechts-conservatief fan ben van Wolfsen belooft dat een succes te worden.
Pugna Pro Patria
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:23:12 #187
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45428885
Wolfsen is een echte sociaal democraat. Niet in het bezit van ruggengraat en als hij ruggengraat toond is dat tegen de verkeerden met de verkeerde redenen.

Wolfsen: Wrong on Everything.
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:25:33 #188
93744 Finder_elf_towns
pi_45428927
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 23:48 schreef Ixnay het volgende:
Een partij die 4 keer gefaald heeft in 5 jaar tijd krijgt de meeste stemmen en mag ons land gaan besturen.

Hoeveel vertrouwen moet je in zo'n kabinet hebben vraag je je dan af?

Maar Balkenende en Bos willen beide natuurlijk geen nieuwe verkiezingen, want hij weet dat Premier Marijnissen dan onvermijdelijk is.
Onzin, als "Jan" dreigt te winnen krijgt hij vast en zeker een ongeluk met een tram. Of een spontane fatale hernia.
pi_45429137
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wolfsen is een echte sociaal democraat. Niet in het bezit van ruggengraat en als hij ruggengraat toond is dat tegen de verkeerden met de verkeerde redenen.

Wolfsen: Wrong on Everything.
Leg uit (met voorbeelden svp!)
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:52:19 #190
93744 Finder_elf_towns
pi_45429396
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:38 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Leg uit (met voorbeelden svp!)
Als we al die tenenkrommende foute morele oordelen even vergeten dan komen bijna automatisch uit op de kwestie Samir A. waar hij wist te melden dat een aparte terreurvleugel radicalisatie van de gedetineerden in de hand zou werken. Net alsof die mensen die daar terechtkomen niet al ver genoeg geradicaliseerd zijn. Waanzinnig. Is er soms een gebrek aan potentieel binnen de PvdA-kringen op het gebied van justitie of is dit echt de overtuiging van de sociaal democratie in de polder? Als het laatste waar is krijg ik terstond een soort van Twilight-zone erlebnis.
pi_45431432
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:55 schreef Kozzmic het volgende:
[..]

Ik hoorde gisteren op de radio dat hij heeft gezegd dat het nog altijd zijn uitgangspunt is om in de kamer te gaan zitten. Oftewel: hij heeft niet duidelijk gezegd dat hij het NIET zal doen.

Oftewel: Wouter kan nog alle kanten op waaien.
pi_45433490
Het gaat er juist om dat het CDA een klemmend beroep op hem doet - is heel aardig van hem dat hij het in overweging neemt toch?

Bovendien hoeft Bos alleen verantwoording af te leggen aan zijn achterban en niet aan allerlei andere Bos-bashers.
pi_45433668
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:09 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De vraag is of hij 'ondubbelzinnig' heeft gezegd dat hij, Wouter Bos, niet onder premier Balkenende zal dienen als minister.
Bos geen minister onder Balkenende

graag gedaan.
pi_45433970
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:28 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Bos geen minister onder Balkenende

graag gedaan.
Ik zie in dit bericht geen letterlijke en ondubbelzinnige quote. Zie de discussie hierboven, het maakt een verschil of Bos heeft gesteld dat hij geen minister zal worden onder Balkenende of dat hij heeft gesteld dat hij als politiek leider van de PvdA geen minister zal worden onder Balkenende. Het bericht zonder letterlijke quotes zegt niet zoveel, de media verdraait soms uitspraken (al dan niet bewust).
pi_45434179
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:39 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik zie in dit bericht geen letterlijke en ondubbelzinnige quote. Zie de discussie hierboven, het maakt een verschil of Bos heeft gesteld dat hij geen minister zal worden onder Balkenende of dat hij heeft gesteld dat hij als politiek leider van de PvdA geen minister zal worden onder Balkenende. Het bericht zonder letterlijke quotes zegt niet zoveel, de media verdraait soms uitspraken (al dan niet bewust).
De bron van dat bericht is het ANP, lijkt me toch redelijk betrouwbaar.
quote:
PvdA-lijsttrekker Wouter Bos zal geen minister of vicepremier worden als Jan Peter Balkenende de premier wordt in een eventuele coalitie tussen CDA en PvdA. Hij zei dat zondag tijdens het lijsttrekkersdebat op Radio 1.
Ik zie hier geen nuancering dat Bos alleen geen minister wordt onder JPB als hij nog politiek leider van de PvdA is. Of de nieuwsposter Athlon_2oOo moet dat toevallig hebben weggelaten. Lijkt me onwaarschijnlijk.
pi_45435268
Het gaat er niet om wat Bos heeft gezegd, het gaat er om dat het CDA een klemmend beroep op hem doet. Daar moet hij zich dan maar niks van aantrekken?
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:28:50 #197
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45435445
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:23 schreef SCH het volgende:
Het gaat er niet om wat Bos heeft gezegd, het gaat er om dat het CDA een klemmend beroep op hem doet. Daar moet hij zich dan maar niks van aantrekken?
"Ik wilde eigenlijk niet in het kabinet gaan zitten. Maar ja, het CDA vroeg het mij, dus kon ik het niet weigeren."
pi_45435644
quote:
KABINETSFORMATIE

DEN HAAG (ANP) - PvdA-leider Wouter Bos moet vicepremier en minister van Financiën worden. Dat vindt Han Noten, fractievoorzitter van de PvdA in de Eerste Kamer en lijsttrekker bij de senaatsverkiezingen.

Noten noemde het woensdag in het radioprogramma Stand.NL ,,verstandig'' als Bos in het kabinet gaat ziten. Volgens hem leidt dat tot meer stabiliteit van het kabinet en past het in de traditie van de PvdA als bestuurderspartrij.

Bos zei dinsdag nog dat hij vindt dat een politiek leider in de Tweede Kamer thuishoort. Maar volgens Noten heeft hij daarmee alleen ,,zijn persoonlijke voorkeur uitgesproken''.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 januari 2007 @ 13:37:34 #199
862 Arcee
Look closer
pi_45435728
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan geldt nog steeds, zoals Kozzmic zegt, dat ook een ander politiek leider van de PvdA zou kunnen worden. In dat geval komt-ie in het kabinet en houdt-ie zich toch aan z'n afspraak.
pi_45435775
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:28 schreef freako het volgende:

[..]

"Ik wilde eigenlijk niet in het kabinet gaan zitten. Maar ja, het CDA vroeg het mij, dus kon ik het niet weigeren."
Is dat zo gek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')