Als politici heb je toch een voorbeeldfunctie, haar afkomst doet er echter idd niet toe.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Het feit dat ze VVD'er is heeft er net zoveel mee te maken als dat ze negerin is.
Onthoud je dat dan even als er weer over links gezeikt wordt?quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Het feit dat ze VVD'er is heeft er net zoveel mee te maken als dat ze negerin is.
als het iemand van groenlinks of de sp was geweest was anders heel fok over haar heen gevallenquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik zal het proberen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Onthoud je dat dan even als er weer over links gezeikt wordt?
Iddquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:52 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vind een vrouw in het buitenland dumpen (PvdA) wel even wat erger dan een beetje geld achteroverdrukken (VVD)
quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:52 schreef ouderejongere het volgende:
Ik vind een vrouw in het buitenland dumpen (PvdA) wel even wat erger dan een beetje geld achteroverdrukken (VVD)
ik zie de relevantie voor dit topic niet?quote:
Weet je dat wel zeker? Ik weet wel waarom ik niet verbaasd ben. Ach, laat ik mijn mond over bepaalde nationaliteiten en excuusallochtonen ook maar houden.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoezo ik vind VVD een behoorlijk linkse partij.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar bemoei je je mee, je woont niet eens in nederland.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Ik weet wel waarom ik niet verbaasd ben. Ach, laat ik mijn mond over bepaalde nationaliteiten en excuusallochtonen ook maar houden.
Dat ze elke cent maar terug mag betalen alsmede lekker een jaartje of 10 gaan brommen.
Ze is helmaal geen Afrikaan.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:32 schreef RemcoDelft het volgende:
VVD moet geen Afrikanen meer in de kamer zetten, alleen maar ellende!
Ik denk dat ze het ook moet terugbetalen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:33 schreef FJD het volgende:
Acht maanden in de cel voor een ton aan fraudeJe zou het bijna overwegen.
Ik had van jou ook niet verwacht dat je helemaal zelfstandig het POL-kanaal zou hebben gevonden.quote:
Er is niemand die dat zegt hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:51 schreef pomtiedom het volgende:
Geweldig, die phantomaire illusie dat alleen rechts zich hieraan schuldig maakt.
...
Wie zegt dat dan?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:51 schreef pomtiedom het volgende:
Geweldig, die phantomaire illusie dat alleen rechts zich hieraan schuldig maakt.
Een allochtoon in de politiek nemen, weer een typische mislukking !quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[[url=http://xs411.xs.to/xs411/07025/remak.jpg]afbeelding][/url]
Een VVD-er die werkt en toch haar uitkering wil behouden, dat is weer eens een typisch voorbeeld van rechts lullen links vullen
Remak salonliberaal !
Nee, maar de macht der sugestie is sterk.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Er is niemand die dat zegt hoor.
De nieuwe slogan van D66:quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:58 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Nee, maar de macht der sugestie is sterk.
Het zou helpen als de topicstarter zou aangeven dat links ook zoiets doet. Ik ben altijd sceptisch op dergelijke berichten van linkse en van rechtse orientatie.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nieuwe slogan van D66:
"Nuance. Je kunt ook overdrijven"
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nieuwe slogan van D66:
"Nuance. Je kunt ook overdrijven"
Ow nu moet er opeens wel een nuance gemaakt worden, kijk eens naar het merendeel van de berichten in pol. 60 tot 75% van de postings gaat over het zwart maken van de SP en maorijnesen en wouterbofkont en wat nog meer voor slechte rechtse humor tentoon gesteld wordt op fok.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:58 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Nee, maar de macht der sugestie is sterk.
Mwa, dat kan zijn.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow nu moet er opeens wel een nuance gemaakt worden, kijk eens naar het merendeel van de berichten in pol. 60 tot 75% van de postings gaat over het zwart maken van de SP en maorijnesen en wouterbofkont en wat nog meer voor slechte rechtse humor tentoon gesteld wordt op fok.
Niet noodzakelijkerwijs.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:08 schreef Floripas het volgende:
Volgens mij is de vijand van het centrumdenken het vijanddenken.
Nee, dit topic is denk ik nou juist bedoeld om eens te meer duidelijk te maken dat dit soort gedoe niet puur ter linker- dan wel puur ter rechterzijde thuishoort.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:51 schreef pomtiedom het volgende:
Nou ik weet nog zo net niet of er het wel de gemiddelde fgokker is die post in pol. Als we tijdens de verkeizingen naar polls kijken die in fok worden gehouden lijkt het toch altijd wel dat er toch een redelijke normale aftekingen naar de politieke stromingen binnen het nederelands politieke spectrum. Wat uitschieters aan de extreme kanten. Maar als ik naar de zure postings kijk heb ik toch echt het idee dat links in pol vaak van alles en nog wat beticht wordt wat niet onderbouwd kan worden door de extreme elementen. Maar het is natuurlijk wel leuk om ongefundeerde uitspraken te doen. Ware het niet dat ik vind dat in een discussie vervuiling die niet gefundeerd is meteen verwijdered zou moeten worden. (dan zouden wel bij veel topics opeens nog maar 10% van de postings overblijven)quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:06 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
Mwa, dat kan zijn.
Maar je moet ermee rekening houden dat dat de gemiddelde fokker is. Ook is het zo dat het met rechts net zo wordt gedaan. Dat is gewoon Fok! daar doe je niets aan.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:14 schreef Verbal het volgende:
Ongetwijfeld vergeefs, want deze mevrouw zal ongetwijfeld door de gebruikelijke verdachten in POL worden neergezet als 'eigenlijk niet rechts, want dit is een typisch links negergedrag' of iets van dien aard.
Teletekst is ook van de NOS, gek.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:21 schreef Heberg het volgende:
Ben benieuwd of het NOSjournaal dit meldt. Ik denk dat Laroes in een dilemma zit.."Yesssss.. Rechts in de fout ! Melden? Of nee, het is een allochtoon..)
Ik heb het over het JOURNAAL, schat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Teletekst is ook van de NOS, gek.
Ik ben je schat niet. En Hans Laroes gaat ook over NOS-teletekst.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:26 schreef Heberg het volgende:
[..]
Ik heb het over het JOURNAAL, schat.
En ik jouw gek niet, beheers je, ipv gelijk te schelden. Als het niet in een tekstmedium wordt vermeldt, zoals overal, dan zou het beeld helemaal worden bevestigd. Hoewel dat idd is gebeurd in hetverleden, maar dat is offtopic.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben je schat niet. En Hans Laroes gaat ook over NOS-teletekst.
Ik ook niet !quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:46 schreef type_29 het volgende:
Gelukkig heb ik geen VVD gestemd.
Ach, er schiet me iets te binnen van Singh, Lach, Huil en Bedonder....... Was ze niet van GL?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 09:33 schreef Floripas het volgende:
De VVD heeft een rijke fraudeurstraditie.
Salonliberalen zijn het sowieso: liberaal tot het de eigen leden niet uitkomt.
Lazrak schiet me ook nog even te binnen. En Bijlhout. En hier in Den Haag een (ex?) Turkse GL'r die in de onderwereld zit. Intimidatie, zwart geld en zo. etcquote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ach, er schiet me iets te binnen van Singh, Lach, Huil en Bedonder....... Was ze niet van GL?
Dat bedoel ik dus. Laat dat even duidelijk zijn!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:30 schreef Posdnous het volgende:
Tuurlijk, ze zitten overal.
Dat was geen fraude, dat was bedrog.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ach, er schiet me iets te binnen van Singh, Lach, Huil en Bedonder....... Was ze niet van GL?
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:41 schreef Floripas het volgende:
En bovendien was ze al eerder veroordeeld voor fraude. Daar moet de VVD van geweten hebben door antecedentenonderzoek.
Frauderende VVD'ers mogen vaker blijven.
Uiteraard!!!!!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Met links of rechts heeft het weinig te maken, met afkomst wel!!!!
hmmm, kan me vergissen maar valt het toneelstukje van de stervende zwaan van haar niet onder ziekengeldfraude?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat was geen fraude, dat was bedrog.
Wat een domme opmerking, Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Uiteraard!!!!!
Ons blankes sijn superieur.
V.
Wat is de link met afkomst?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:27 schreef lionsguy18 het volgende:
...
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:35 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat een domme opmerking, Waar lees je dat?
Niet superieur wel verder ontwikkeld op vele gebieden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:32 schreef Verbal het volgende:
[..]
Uiteraard!!!!!
Ons blankes sijn superieur.
V.
En jammer genoeg op andere gebieden aan het afglijden tot bedenkelijke niveaus.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet superieur wel verder ontwikkeld op vele gebieden.
Superieur dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:09 schreef rvand het volgende:
Blanken fraudereren gewoon slimmer.
Kom je wel eens op zondag in een woonboulevard of niet?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet superieur wel verder ontwikkeld op vele gebieden.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:27 schreef Posdnous het volgende:
Kom je wel eens op zondag in een woonboulevard of niet?
Telegraafquote:Oud-Kamerlid Remak de cel in wegens fraude
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft oud-Kamerlid Patricia Remak veroordeeld voor uitkeringsfraude. De ex-politica kreeg een jaar celstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk, met een proeftijd van twee jaar.
Dat blijkt uit het vonnis, waar RTV Noord-Holland vrijdag over berichtte. De rechtbank stelt dat Remak ruim drie jaar bewust heeft nagelaten haar inkomsten van haar werk bij het ministerie van Financiën en bij de Provinciale Staten te melden, terwijl ze wist dat die van invloed waren op haar wachtgelduitkering. De politica ontving het wachtgeld voor haar werk in de Tweede Kamer.
Volgens de rechter heeft Remak „het vertrouwen van de samenleving in de integriteit van politieke ambtsdragers ernstig geschaad” en heeft ze „misbruik gemaakt van een voorziening die bedoeld is te voorkomen dat gewezen leden van de Tweede Kamer in inkomen terug zouden vallen”. Verder stelde de rechter dat Remak „haar voorbeeldfunctie op grove wijze heeft miskend”. Ook woog mee dat ze al eerder was veroordeeld voor fraude.
Remak zat van 1998 tot 2002 voor de VVD in de Tweede Kamer. Na haar vertrek uit de Kamer begon ze in 2003 als lid van de VDD-fractie in de Provinciale Staten van Noord-Holland. In oktober dat jaar stapte ze uit die fractie, om verder te gaan als onafhankelijk statenlid. Ze begon haar loopbaan als juridisch medewerker, later werd ze belastinginspecteur bij de douane.
Een woordvoerder van de provincie Noord-Holland zegt dat de rekeningencommissie van Provinciale Staten onderzoek heeft gedaan naar de handelwijze van Remak als eenmansfractie. De commissie concludeert dat zij in 2005 21.500 euro te veel heeft ontvangen voor fractieondersteuning en reiskosten. Zij heeft de besteding van dit geld niet goed financieel verantwoord. De provincie bekijkt op welke manier dit bedrag op haar kan worden verhaald. Eind deze maand brengt de rekeningencommissie hierover advies uit aan Provinciale Staten.
Remak diende begin deze maand haar ontslag in als statenlid.
parlementquote:quote:
Enthousiast VVD-Tweede-Kamerlid, dat in 1998 een opvallende entree maakte doordat zij in traditionele Surinaamse kleding verscheen. Haar ouders waren in 1958 in Nederland komen wonen. Was in het stadsdeel Amsterdam-Zuidoost (de Bijlmer) wethouder van welzijn, sport en financiën. Hield zich in de Kamer bezig met financiën (belastingen), ontwikkelingssamenwerking en rijksuitgaven, maar kwam niet helemaal uit de verf. Na vier jaar kwam er daarom al een einde aan haar lidmaatschap. Bedankte later voor de VVD en werd als onafhankelijke lid van Provinciale Staten van Noord-Holland.
je vergeet Griffith en Hirsi Maghan, ook niet de meest betrouwbare poliitci.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Ali Lazrak, Philomene Bijlhout, Tara Singh Varma, Patricia Remak, Elvira Sweet. Niet het einde van het lijstje maar toch al relatief veel, niet?
Lang leve de multicul.
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:09 schreef rvand het volgende:
(volstrekt off-topic, 'Remak' is het omgekeerde van 'Kamer', ze fraudeert voor de Tweede keer. Ik proef een film geregisseerd door Ron Howard)
Nee, moet dat dan?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Kom je wel eens op zondag in een woonboulevard of niet?
Die heb je van mij!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Alsof het bij andere partijen nooit is voorgekomen.
Dan wordt altijd gezegd dat het een linkse ziekte is dus.....quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:28 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Alsof het bij andere partijen nooit is voorgekomen.
Het gaat specifiek om jou. Er zijn genoeg Fokkers in het buitenland die wel weten wat hier speelt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef StefanP het volgende:
Ach, daar heb je weer zo'n clown. Als je in Nederland woont en commentaar hebt, dan dien je je bek te houden en op te rotten. Woon je eenmaal in het buitenland, dan moet je vanzelfsprekend ook je bek houden.Ik vind het heel fijn dat je je aan me ergert.
Als ik zin had, zou ik zo een blank lijstje kunnen maken dat veel en veel langer is.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Ali Lazrak, Philomene Bijlhout, Tara Singh Varma, Patricia Remak, Elvira Sweet. Niet het einde van het lijstje maar toch al relatief veel, niet?
Lang leve de multicul.
Gelukkig maar. Want VVD'ers doen natuurlijk zoiets niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:00 schreef PJORourke het volgende:
Ze is al jaren geleden uit de VVD gestapt, naar Leefbaar Z.O. En ze was al van de lijst af geflikkerd.
Dan maak je maar zin!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ik zin had, zou ik zo een blank lijstje kunnen maken dat veel en veel langer is.
Dus omdat anderen vaak maar wat roepen vind je dat het omgekeerd ook nodig is?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan wordt altijd gezegd dat het een linkse ziekte is dus.....
Gelukkig maar. Kunnen we toch links de schuld geven.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:56 schreef salutem het volgende:
tssss kansloos wijf dat eerst JAREEEEEEN lid was van de pvda.........
Doe es je huiswerk tx.
Daar gaat het niet om, ze is dus geen VVD'er, zoals in de OP staat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:53 schreef Kozzmic het volgende:
Gelukkig maar. Want VVD'ers doen natuurlijk zoiets niet.
Dat zegt ie toch ook?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:25 schreef Kozzmic het volgende:
Wat is je bron eigenlijk? Op Parlement.com zie ik alleen staan dat ze in de jaren 80 enkele jaren lid was van de PvdA.
"JAREEEEEEN lid" = enige jaren ??quote:
ja maar die doen terreuracties, dit is gewoon wat geld achterover drukkenquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:41 schreef Repeat het volgende:
[..]
als het iemand van groenlinks of de sp was geweest was anders heel fok over haar heen gevallen
Of terwijl: negers zijn dommer? oei oei oei......quote:Op vrijdag 12 januari 2007 13:09 schreef rvand het volgende:
(volstrekt off-topic, 'Remak' is het omgekeerde van 'Kamer', ze fraudeert voor de Tweede keer. Ik proef een film geregisseerd door Ron Howard)
jij veroordeeld altijd dat lgezeik over links en nu doe je net zo hard mee aan rechts bashen kortom je bent totaal ongeloofwaardig.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:47 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Beetje dik aanzetten, de trend is toch al polarisatie de laatste jaren.
Ik heb niets met meneer Vetinari te maken maar volgens mij heeft hij in dit topic alleen een berichtje over getiktquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:48 schreef niet_links het volgende:
jij veroordeeld altijd dat lgezeik over links en nu doe je net zo hard mee aan rechts bashen kortom je bent totaal ongeloofwaardig.
Oftewel: Ironie is op Fok niet voor iedereen weggelegdquote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Of terwijl: negers zijn dommer? oei oei oei......
Laat ik mijn mond dan ook maar houden over dat topic waarin je zat te huilen dat je voor nazi werd uitgemaakt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Ik weet wel waarom ik niet verbaasd ben. Ach, laat ik mijn mond over bepaalde nationaliteiten en excuusallochtonen ook maar houden.
Jawel. Ze is al eerder veroordeeld vanwege fraude. Waarschijnlijk kon ze dus niet meer bij de PvdA terecht maar vinden de VVD-ers het geen probleem om fraudeurs in hun gelederen op te nemen en geven ze zelfs de mogelijkheid om lekker weer te frauderen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:34 schreef Kozzmic het volgende:
maar zo heel veel doet dat er toch niet toe.
Interessant. Weet je daar iets meer over (een bron zou ook helpen), want dit is de eerste keer dat ik dat hoor.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:22 schreef __________ het volgende:
[..]
Jawel. Ze is al eerder veroordeeld vanwege fraude.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/JAN/12/p2.htmlquote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:35 schreef freako het volgende:
[..]
Interessant. Weet je daar iets meer over (een bron zou ook helpen), want dit is de eerste keer dat ik dat hoor.
Verdere info over wanneer (en of dat inderdaad reden was voor een vroegere breuk) kan ik niets vinden.quote:De rechter legde Remak een relatief hoge straf op, omdat 'het vertrouwen van de samenleving in de integriteit van politieke ambtsdragers ernstig is geschaad' en omdat Remak al eerder was veroordeeld voor uitkeringsfraude.
Dan is terrorisme iets voor de PvdAquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:20 schreef SCH het volgende:
Fraude is wel echt iets voor VVD-ers
Hoe komt de VVD er dan bij betrokken?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:28 schreef PJORourke het volgende:
Daar gaat het niet om, ze is dus geen VVD'er, zoals in de OP staat.
Omdat ze ooit kamerlid was voor de VVD.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe komt de VVD er dan bij betrokken?
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 22:39 schreef Chadi het volgende:
Heeft ze toch niet opgelet bij haar VVD collega's die doen het ongezien
Dus is de VVD erbij betrokken!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat ze ooit kamerlid was voor de VVD.
Beweer je nu dat de VVD haar heeft helpen frauderen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:06 schreef SCH het volgende:
Dus is de VVD erbij betrokken!
Da's vreemd, want daar was ze helemaal niet prominent.quote:Net zoals Verdonk de PSP heeft bezoedeld.![]()
Ze heeft het vast afgekeken daar.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Beweer je nu dat de VVD haar heeft helpen frauderen?
Nee, men had haar toen al doorquote:Da's vreemd, want daar was ze helemaal niet prominent.
Wat probeer je nu te zeggen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:08 schreef SCH het volgende:
Ze heeft het vast afgekeken daar.
Dan is Aboutaleb ook terrorist als je zo redeneerdquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:06 schreef SCH het volgende:
Dus is de VVD erbij betrokken!
Een wethouder is de vertegenwoordiger van de VVD.quote:as in het stadsdeel Amsterdam-Zuidoost (de Bijlmer) wethouder van welzijn, sport en financiën. Hield zich in de Kamer bezig met financiën (belastingen), ontwikkelingssamenwerking en rijksuitgaven, maar kwam niet helemaal uit de verf. Na vier jaar kwam er daarom al een einde aan haar lidmaatschap
Goed idee, laten we Melanie Griffith eens onder de loep nemenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:17 schreef Pracissor het volgende:
Het is misschien politiek incorrect om te zeggen, maar ik denk dat allochtone politici wel een grotere kans hebben om in corruptie verstrikt te raken. Clientelisme zit vaak nog diep ingebakken in de cultuur, zelfs Bos gaf dit eerder aan, ook onderzoek onder detentiebewaking deed blijken dat voornamelijk allochtone bewakers corruptie gevoelig zijn.
Die Hollywoodsnol?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:18 schreef Aoristus het volgende:
Goed idee, laten we Melanie Griffith eens onder de loep nemen
Charles Schwietert, zegt je dat iets?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:17 schreef Pracissor het volgende:
Het is misschien politiek incorrect om te zeggen, maar ik denk dat allochtone politici wel een grotere kans hebben om in corruptie verstrikt te raken. Clientelisme zit vaak nog diep ingebakken in de cultuur, zelfs Bos gaf dit eerder aan, ook onderzoek onder detentiebewaking deed blijken dat voornamelijk allochtone bewakers corruptie gevoelig zijn.
Bron?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:22 schreef SCH het volgende:
Dat VVD-ers massaal frauderen. Betwist je dat dan?
Ik zelf zou geen problemen met een onderzoek naar haar hebben, maar het zou natuurlijk een beetje 'discriminerend' zijn om op grond van etniciteit een onderzoek op mensen uit te voeren.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Goed idee, laten we Melanie Griffith eens onder de loep nemen
Neen, is dat relevant voor hetgeen wat ik zei?quote:
Recordhouder vóór Philomena Bijlhoutquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:26 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Neen, is dat relevant voor hetgeen wat ik zei?
tuurlijk SCH en dan moeten we je serieus nemen met deze bash onderbouwingquote:
Vind ik ook, maar op basis van 'doorpakken' als wethouder van economische zaken in Amsterdam, denk ik dat er best wat te zoeken valt. De 1 miljoen 'beveiligingskosten' voor een rijkeluis festival als Sail is een beetje dubieus. En als doorpakker is het ook een beetje vreemd dat zij vanwege tegenvallende resultaten (lees: geen leuk baantje meer in Amsterdam), naar de kamer vertrekt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:25 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik zelf zou geen problemen met een onderzoek naar haar hebben, maar het zou natuurlijk een beetje 'discriminerend' zijn om op grond van etniciteit een onderzoek op mensen uit te voeren.
Ik vraag me altijd af of mensen die dit zeggen, zich wel beseffen dat de SP in het politieke spectrum niet eens zo waanzinnig links is, mede dankzij hun behoorlijk conservatieve insteek... Het feit dat mensen tegenwoordig bij links aan de SP denken, is volgens mij één van de redenen dat ze zo groot zijn geworden. Ze wisten van ellende niet meer waar ze op moesten stemmen nu de PvdA niet meer voldeed.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:06 schreef pomtiedom het volgende:
In mijn geval maak ik beide uitersten zwart, zowel Marijnissen als Wilders. Want uiterst rechts en uiterst links zijn de vijanden van centrum-denken.
Bedankt, ik wil overigens niet de indruk wekken dat ik geloof dat alleen maar allochtonen zich schuldig maken aan dit soort praktijken, wel dat het mogelijk vaker bij hun voorkomt.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Recordhouder vóór Philomena Bijlhout
Weet verder niet of het relevant is voor wat jij zei, ik probeer alleen wat context te bieden.
V.
Ja idd. Sowieso in die deelraden, wethouders die zichzelf in het bestuur plaatsen van allerlei organisaties etc., daar word ik ook niet echt blij van. Beetje Italiaanse toestanden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:35 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar op basis van 'doorpakken' als wethouder van economische zaken in Amsterdam, denk ik dat er best wat te zoeken valt. De 1 miljoen 'beveiligingskosten' voor een rijkeluis festival als Sail is een beetje dubieus. En als doorpakker is het ook een beetje vreemd dat zij vanwege tegenvallende resultaten (lees: geen leuk baantje meer in Amsterdam), naar de kamer vertrekt.
Absoluut, zelfs de SP die beweert tegen de deelraden te zijn, doet er handig aan mee, bijvoorbeeld door belangrijke of grensoverschrijdende zaken te 'overrulen' door de centrale stad, dat kost zeeën aan tijd, zelfs al komt dat proces vaak nog voor een officiële vergadering. M.i. zijn deelraden een mislukt D66 initiatief, wat per referendum net zo makkelijk weer ongedaan kan worden als dat het er is gekomenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja idd. Sowieso in die deelraden, wethouders die zichzelf in het bestuur plaatsen van allerlei organisaties etc., daar word ik ook niet echt blij van. Beetje Italiaanse toestanden.
Zo dacht de rechter er volgens Rémak ook over. De smerige rascist stopt me voor 9 maanden in de bak omdat ik een kleurtje heb. Niet om die ton, nee... om het kleurtje.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:50 schreef Ericr het volgende:
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/h5simhne
Kamerleden die in opspraak zijn geraakt. Oftewel het komt in alle geledingen voor. Maar goed degenen met een te zwarte kijk op alles zullen wel weer aandragen dat het aantal allochtonen op die lijst buiten proportioneel is.
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op zondag 14 januari 2007 12:30 schreef Fudgeer het volgende:
Het ging namelijk niet om verzwijgen voor de belasting, maar voor het UWV.
Vanaf 1994 zijn het bijna allemaal allochtone politici geweest, of zij worden eerder gepakt, of zij gaan vaker de fout in.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:50 schreef Ericr het volgende:
Kamerleden die in opspraak zijn geraakt. Oftewel het komt in alle geledingen voor. Maar goed degenen met een te zwarte kijk op alles zullen wel weer aandragen dat het aantal allochtonen op die lijst buiten proportioneel is.
Aantal PvdA-leden op die lijst vind ik buitenproportioneel. Vijf van de twaalf vermeldingen!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:50 schreef Ericr het volgende:
Dan zal ze wel gelijk hebbenquote:Op zondag 14 januari 2007 18:07 schreef Monidique het volgende:
Het is rassenjustitie, zegt ze.
Die ene leugen erbij zal ze ook wel niet wakker van liggen...quote:Op zondag 14 januari 2007 18:07 schreef Monidique het volgende:
Ze heeft gelijk! Een blanke PvdA-politca zou hiermee weg zijn gekomen. Het wordt tijd dat Prem zich op deze zaak gaat storten.quote:Op zondag 14 januari 2007 18:07 schreef Monidique het volgende:
quote:Op zondag 14 januari 2007 16:36 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een misselijk wijf is dat zeg. Gister bij Nova weer gaan huilen dat het kopmt omdat ze zwart is
Pvda'ers ook. CDA'ers ook. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Politici zijn soms net mensen?quote:Op maandag 15 januari 2007 00:43 schreef Seneca het volgende:
[..]
Pvda'ers ook. CDA'ers ook. Wat is je punt?
Net zoals Marokkanen massaal crimineel zijn?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:22 schreef SCH het volgende:
[..]
1-0quote:Op maandag 15 januari 2007 10:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Net zoals Marokkanen massaal crimineel zijn?
En homo's massaal pedofielenquote:Op maandag 15 januari 2007 10:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Net zoals Marokkanen massaal crimineel zijn?
'Witteboorden' criminaliteit komt inderdaad voornamelijk voor onder allochtonen en niet onder autochtonenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 02:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dat ze elke cent maar terug mag betalen alsmede lekker een jaartje of 10 gaan brommen.
Zwaktebod, zo'n opmerking. Kwesties als Singh Varma (GroenLinks) en Ali Lazrak (SP) zijn hier ook breeduit gemeten. De mensen die eerst het hardst schreeuwden hoe corrupt linkse politici zijn, zijn nu degenen die dit voorval wegwimpelen alsof het niets heeft te betekenen. Dat is hypocriet. Natuurlijk ligt de waarheid gewoon in het midden: corrupte politici kom je overal tegen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Sommige van die knuffel-allochtonen zijn dus hélemaal niet zo 'links' dus. Een aantal is zelfs keihard in z'n oordelen. Zaak failliet, jammer dan, had je maar beter voor jezelf moeten zorgen. What to do?quote:Op zondag 14 januari 2007 18:57 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ze heeft gelijk! Een blanke PvdA-politca zou hiermee weg zijn gekomen. Het wordt tijd dat Prem zich op deze zaak gaat storten.
volkskrantquote:Remak moet Staten bijna 28.000 euro terugbetalen
HAARLEM - Oud-Kamerlid en oud-Provinciale Statenlid Patricia Remak moet 27.755 euro terugbetalen aan de Provinciale Staten van Noord-Holland. Ze heeft onvoldoende aannemelijk gemaakt dat zij haar reiskosten en kosten voor een fractiemedewerker daadwerkelijk heeft gemaakt. Dat heeft de voorzitter van de Rekeningencommissie Tjeerd Talsma zaterdag laten weten.
De Provinciale Staten buigen zich maandag over het voorstel van de rekeningencommissie, maar Talsma verwacht dat zij instemmen met het terugvorderen van het bedrag. Daarnaast moet het college van Gedeputeerde Staten bepalen of er aangifte gedaan moet worden van valsheid in geschrifte.
Remak huurde haar echtgenoot in om twee notities te schrijven. Dat declareerde zij ter waarde van ruim 20.000 euro, zonder dat duidelijk te administreren. ‘Je kunt wel familie inhuren als fractiemedewerker, maar je moet heel erg precies zijn met je onkosten en declaraties. En dat is mevrouw Remak niet geweest’, aldus Talsma.
De rechtbank in Amsterdam veroordeelde de oud-politica begin deze maand al voor uitkeringsfraude. Ze kreeg een jaar celstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk, met een proeftijd van twee jaar.
De rechtbank stelde dat Remak ruim drie jaar bewust heeft nagelaten haar inkomsten van haar werk bij het ministerie van Financiën en bij de Provinciale Staten te melden, terwijl ze wist dat die van invloed waren op haar wachtgelduitkering. De politica ontving het wachtgeld voor haar werk in de Tweede Kamer waarin ze namens de VVD zitting had. Remak zat als zelfstandig lid in de Staten.
quote:Provincie gaat aangifte doen tegen Remak
ANP
HAARLEM - De provincie Noord-Holland bereidt een aangifte wegens fraude voor tegen voormalig Statenlid en oud-Kamerlid Patricia Remak. Dat heeft een woordvoerder van de provincie maandag meegedeeld. Remak heeft volgens de rekeningencommissie van Provinciale Staten in 2005 ruim 21.000 euro te veel ontvangen aan reiskosten en fractieondersteuning.
De woordvoerder verwacht dat de Statengriffier in de loop van deze week aangifte tegen Remak gaat doen. De provincie heeft inmiddels overleg gehad met de politie en stukken overhandigd. Remak diende begin januari haar ontslag in als lid van Provinciale Staten van Noord-Holland.
Wie gaat er eindelijk eens aangifte tegen de provincies doen? Als er een orgaan er belastinggeld doorheendraait alsof het rotte tomaten zijn dan is het de provincie wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:55 schreef sigme het volgende:
Met een beetje pech komt 't d'r zelfs op nog meer (gevangenis)straf te staan:
[..]
quote:Verdachte familiedrama is oud-VVD er
AMSTERDAM - De 43-jarige man die de politie heeft aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de dood...
...van een 30-jarige vrouw in IJburg in Amsterdam is oud-fractievoorzitter en oud-raadslid voor de VVD in stadsdeel Zeeburg, Johan W..
Eric van de Burg, fractievoorzitter van de VVD in de gemeenteraad van Amsterdam, bevestigde een bericht hierover dinsdag in dagblad Het Parool.
De vrouw kwam zondagavond in een woning aan de Maria Austriastraat in de nieuwbouwwijk IJburg om het leven bij een familiedrama. De politie trof de arrestant in de woning aan met diverse steekwonden. Hij ligt in het ziekenhuis maar verkeert buiten levensgevaar. In het huis bevonden zich op het moment van de steekpartij drie jonge kinderen. Zij zijn ongedeerd. Een twee maanden oude baby is ter observatie in het ziekenhuis opgenomen.
(ANP)
Bron: AD
Minder zetels he.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:55 schreef du_ke het volgende:
Het lijkt inderdaad wel alsof alle shit tegelijk naar buiten komt.
De ene zijn afschuwelijke dood, is Sidekick zijn broodquote:
Maar misschien wil hij dat wel zijn. Net als Thijs Bosma?quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)tervolgt_Hans_Wiegelquote:Oude zaak achtervolgt Hans Wiegel
Merijn Rengers, John Schoorl
AMSTERDAM - Een in de Copaco-miljoenenfraudezaak veroordeelde man eist dat Hans Wiegel alsnog wordt vervolgd wegens een economisch delict. Het gerechtshof in Den Bosch behandelt eind februari het verzoek van zijn advocaat Henny Wansink daartoe.
Hans Wiegel is president-commissaris van Copaco, een onderneming die in 2001 en 2002 met een btw-miljoenenfraude werd geconfronteerd. Wiegel zou een economisch delict hebben gepleegd, omdat hij geen melding maakte van een onderzoek door de fiscus.
De VVD-prominent was bekend met de problemen maar besloot beleggers niet te waarschuwen en de kwestie uit het jaarverslag te houden. Dit bleek uit documenten waarover de Volkskrant beschikte.
Het Openbaar Ministerie verklaarde vorig jaar dat de rechtspersoon Copaco wordt vervolgd. Acht directeuren en Wiegel zouden echter niet persoonlijk worden vervolgd.
De veroordeelde man en zijn advocaat vonden dit niet terecht. Via een zogeheten artikel 12-procedure hopen zij dat Wiegel en de directeuren alsnog vervolgd worden. Dit verzoek is nu gedeeltelijk gehonoreerd. Op 27 februari behandelt het hof deze zaak.
De FIOD viel twee keer binnen bij het in 2004 van de beurs gehaalde bedrijf. In de btw-fraudezaak zijn in 2005 in totaal drie mannen door de rechtbank van Den Bosch veroordeeld.
Wiegel is sinds 1998 president-commissaris van Copaco. Na zijn politieke loopbaan is hij op veel terreinen actief. Hij is onder meer columnist bij het nieuwe gratis dagblad De Pers. Peter Paul de Vries, directeur van de Vereniging van Effectenbezitters, bekritiseerde Wiegel als commissaris van diverse ondernemingen.
VVD-coryfee pompt illegaal grondwater opquote:Op vrijdag 9 februari 2007 11:14 schreef Elseetje het volgende:
Is Annemarie Jorritsma hier trouwens al ergens genoemd...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |