Gelul, IEDEREEN heeft recht op medische zorg, laten ze maar eens aantonen dat ide aandoening die ik op dat moment heb veroorzaakt wordt door drugs of gebruik van genotsmiddelen en niet door een erfelijke aandoening, hoeveel mensen krijgen er geen long-, keel- of strottehoofdkanker die nog nooit hebben gerookt ???quote:Op dinsdag 16 januari 2007 03:42 schreef XiE90 het volgende:
[..]
Dat als je ziek wordt en dit houdt verband tot je drugs gebruik, je een financiële bijdrage moet leveren of volledig voor de kosten opdraait, bijvoorbeeld. Dus moet ieder z'n persoonlijke overweging maken of hij de financiële (en medische) risico's wilt lopen of niet.
Je weet er wel veel van af, wil je iets opbiechten?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jup, maar er is ook duur zaad wat gemanipuleerd is en dat schijnt voor 99% vrouwlijk te zijn en ik dacht al dat jij die niet had vandaar. Die zijn ook robuuster dan stekken.
bron?quote:10 jaar geleden was het zo dat coffeeshophouders plus minus 5000 euro per maand verdienden voor het smerige karweitje maar nu is dat let op per maand zeker 20 maal meer geworden. een beetje coffeeshop verdient dus netto per maand tussen de 70.000 en 200.000 euro. de reden is deels omdat het aantal coffeeshops is verminderd en deels omdat het heel gewoon is geworden om te blowen.
Goede argumentatie, echt briljant. Lichamelijk kun je niet aan cannabis verslaafd raken, in tegenstelling tot alcohol. Geestelijk kun je inderdaad aan wiet verslaafd raken, als je het op de lange termijn met een grote regelmaat gebruikt, maar hetzelfde geldt voor andere consumpties die een prettig effect teweegbrengen, zoals chocolade.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Alcohol is lang niet zo verslavend als wiet. Dat is gewoon zo.
Ik ben van alle markten thuisquote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:46 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je weet er wel veel van af, wil je iets opbiechten?
ik geloof het niet nee. Maar dat is opzich wel een optie. Had deze zaadjes echter gekregen van een vriend die nou juist weer zei dat feminized niet goed is voor je wiet...quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jup, maar er is ook duur zaad wat gemanipuleerd is en dat schijnt voor 99% vrouwlijk te zijn en ik dacht al dat jij die niet had vandaar. Die zijn ook robuuster dan stekken.
Ik heb daar geen oordeel over. Maar ik zou me er wel iets bij voor kunnen stellen. Ik zou die zaadjes ook niet kopen, omdat die vrij duur zijn. Ik zou gewoon een exclusief zakkie halen met m/v zaadjes. Paar opkweken, daar weer stekken van trekken en die stekken zet je gelabeld in een bloeihok (wanneer ze geworteld zijn), vervolgens kijk je wat de mannetjes en vrouwtjes zijn en dan gooi je de mannetjes weg.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:24 schreef merino het volgende:
[..]
ik geloof het niet nee. Maar dat is opzich wel een optie. Had deze zaadjes echter gekregen van een vriend die nou juist weer zei dat feminized niet goed is voor je wiet...
Ik moet toegeven dat dit een uitstekende documentaire isquote:Op maandag 15 januari 2007 20:59 schreef Schepseltje het volgende:
Weet niet of die al gepost is maar iedereen die het niet kent moet deze aflevering even kijken
http://video.google.com/videoplay?docid=-3653114296815352489
Voor geestelijke verslaving hebben ze ook een 'normaal' woord, dan heet het 'een gewoonte', en daar zit nou precies het verschil tussen afLEREN en afKICKEN..quote:Op dinsdag 16 januari 2007 13:15 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Goede argumentatie, echt briljant. Lichamelijk kun je niet aan cannabis verslaafd raken, in tegenstelling tot alcohol. Geestelijk kun je inderdaad aan wiet verslaafd raken, als je het op de lange termijn met een grote regelmaat gebruikt, maar hetzelfde geldt voor andere consumpties die een prettig effect teweegbrengen, zoals chocolade.
Coffeeshops zijn niet slecht en moeten niet worden gesloten. Ik woon liever naast een coffeshop dan naast een café: een stuk rustiger lijkt me zo. Dat er een einde aan het gedogen moet komen ben ik het mee eens: legaliseren en dus decriminaliseren is de beste oplossing. Elke lokale bestuurder die te maken heeft met drugsproblematiek zal dat onderschrijven: ik noem een Gerd Leers.
gaat het je echt alleen om je eigen portemonnee?quote:Op dinsdag 16 januari 2007 03:42 schreef XiE90 het volgende:
[..]
Dat als je ziek wordt en dit houdt verband tot je drugs gebruik, je een financiële bijdrage moet leveren of volledig voor de kosten opdraait, bijvoorbeeld. Dus moet ieder z'n persoonlijke overweging maken of hij de financiële (en medische) risico's wilt lopen of niet.
niet zo gek hoor...liberaal is ook maar een woordquote:Op dinsdag 16 januari 2007 03:09 schreef rood_verzet het volgende:
Vreemd, ik ben liberaler dan Mister VVD op dit punt
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Alcohol is lang niet zo verslavend als wiet. Dat is gewoon zo.
Liberaal beleid is anders nog steeds dat de overheid niet bepaald wat goed en niet goed voor de burger zou zijn. Dat het huidige beleid dan ook niet goed is komt dan ook niet omdat het liberaal beleid zou zijn maar omdat het dit juist niet is. Liberaal beleid zou zijn dat het gewoon vrije handel zou zijn en dat de gebruiker zelf verantwoordelijk is voor eventuele bijwerkingen. De meeste drugs was dan ook vrij verkrijgbaar in het meest liberale tijdperk en is ook nog geen eeuw geleden illegaal verklaard.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Omdat het beleid menselijk kapitaal vernietigd en dat mag je niet laten gebeuren.
En... het is nog veeeele malen slechter voor je lichaam als wiet....leverschade en afbraak van hersencellen (Korsakoff) is ook nog eens onherstelbaarquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:29 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
alcohol is wel verslavender, en je komt er ook nog eens veel moeilijker vanaf
volgens mij niet helemaal onherstelbaar..dat hangt beetje af van hoeveel je drinkt. was bij Teleacquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En... het is nog veeeele malen slechter voor je lichaam als wiet....leverschade en afbraak van hersencellen (Korsakoff) is ook nog eens onherstelbaar![]()
In feite geet mrvvd alleen maar mooi aan dat de VVD allang geen partij meer is voor liberalen, meer voor conservatiefjes.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:25 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
niet zo gek hoor...liberaal is ook maar een woord
Dat is ook zo.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:38 schreef Zyggie het volgende:
[..]
In feite geet mrvvd alleen maar mooi aan dat de VVD allang geen partij meer is voor liberalen, meer voor conservatiefjes.
Nou...volgens de artsen van mijn (inmiddels wijlen) schoonmams wel in ieder geval.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:35 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
volgens mij niet helemaal onherstelbaar..dat hangt beetje af van hoeveel je drinkt. was bij Teleac
maar tis idd slechter ja..
da's wel kutquote:Op dinsdag 16 januari 2007 14:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou...volgens de artsen van mijn (inmiddels wijlen) schoonmams wel in ieder geval.
Die zette rustig de asbak in de koelkast, bij de beschimmelde etenswaren die ze 'gisteren' pas had gekocht (wij dus, 2 weken ervoor) ze at ook heel regelmatig, niet dus, want er was niks in huis...nooit, want elke keer als ze dat hele eind naar de winkel had gelopen (overkant, 100 meter) was ie dicht (kutexcuus) maar voor de rest was ze gewoon 100% OK hoor![]()
We kwamen er achteraf achter dat de buren de boodschappen voor haar meenamen, en geloof maar niet dat daar veel eten bij zat, en wat erbij zat, werd gewoon weggedonderd, meestal nadat het uit zichzelf begon te bewegen en wij het hadden 'gevangen'![]()
O ja....en dat gele kleurtje wat ze had...kwam door haar shampoo, elke keer dat ze haar haar verfde, liep het met uitspoelen uit en daardoor werd ze geel![]()
Komt echt nooit meer goed, leverfunktie's kunnen deels wel worden opgevangen door de nieren, maar die doen er een stuk langer over om hetzelfde werk te doen, dus als je lever er mee ophoudt, gaat het erg hard....![]()
Magoed, we dwalen nu wel erg af naar alcohol....![]()
cannabis is niet fysiek verslavend en hoewel het niet compleet ongevaarlijk is kan je het gelijkstellen met alcohol wat betreft gezondheidsrisico's, of zelfs lager.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:59 schreef MrVVD het volgende:
[..]
ik heb diverse kennissen met een coffeeshop en tis bizar te noemen .
jongeren zijn verslaafd geworden omdat het "spul" gewoon niet meer geregeld word door iemand in het weekend of andere speciale gelegenheden maar is in ieder hoek van de wijk te koop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |