abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:46:37 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45402546
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 03:42 schreef XiE90 het volgende:

[..]

Dat als je ziek wordt en dit houdt verband tot je drugs gebruik, je een financiële bijdrage moet leveren of volledig voor de kosten opdraait, bijvoorbeeld. Dus moet ieder z'n persoonlijke overweging maken of hij de financiële (en medische) risico's wilt lopen of niet.
Gelul, IEDEREEN heeft recht op medische zorg, laten ze maar eens aantonen dat ide aandoening die ik op dat moment heb veroorzaakt wordt door drugs of gebruik van genotsmiddelen en niet door een erfelijke aandoening, hoeveel mensen krijgen er geen long-, keel- of strottehoofdkanker die nog nooit hebben gerookt ???

Dat wordt wel lachen dan, als iedereen die lever, nier, hart, long of psychische problemen heeft in discussie kan over de rekening van medische zorg.
En wat dacht je van verslaafdenzorg ???? dat gaat goed werken als die junks dat zelf mogen betalen

Enig idee wat je tegenwoordig betaalt aan ziektekostenpremie ????
Ik betaal gewoon al meer premie als dat ik per jaar aan die 2 huisartsenconsulten kwijt zou zijn als ik zelf betaal, want ik kom nooit bij de dokter, maar ik mag wel elke maand FF ruim 230 ¤ tikken, en dat is al bovenop wat mijn werkgever al betaalt

Leuk idee voor in de states, daar houden ze wel van mensen in hokjes prakken
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:46:37 #152
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45402548
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jup, maar er is ook duur zaad wat gemanipuleerd is en dat schijnt voor 99% vrouwlijk te zijn en ik dacht al dat jij die niet had vandaar. Die zijn ook robuuster dan stekken.
Je weet er wel veel van af, wil je iets opbiechten?
Zyggie.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:48:12 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45402594
gemanipuleerde zaden kosten belachelijk veel geld en tijd, dat is alleen interessant voor moederplanten...

Gewoon kloontjes halen in de shop, die zet je erin en binnen 2 weken in de bloei knallen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:05:25 #154
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_45403037
quote:
10 jaar geleden was het zo dat coffeeshophouders plus minus 5000 euro per maand verdienden voor het smerige karweitje maar nu is dat let op per maand zeker 20 maal meer geworden. een beetje coffeeshop verdient dus netto per maand tussen de 70.000 en 200.000 euro. de reden is deels omdat het aantal coffeeshops is verminderd en deels omdat het heel gewoon is geworden om te blowen.
bron?

verder is het wel een zeikverhaal.. omdat mensen graag af en toe een joint roken (en dan hebben we het niet over het handje vol verslaafden) wil je het sluiten want oh oh oh stel dat zij ook verslaafd raken, jij wil niet dat dat gebeurd..
maar..
waar bemoei je jezelf eigenlijk mee? ik heb zoveel verslavingen, een ochtend krantje, kopje koffie, sigaretje kunnen roken, biertje na het werk, jointje voor het slapen gaan...en daar ben ik tevreden mee..
als het aan jou zou liggen zou ik dat allemaal niet meer mogen.. en dat gaat dus mooi niet gebeuren..
coffeeshops dicht? jammer maar elk nadeel heeft zijn voordeel.. de drugsmarkt komt dan mooi weer op de straat....
─_(º.0)_/─
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:06:23 #155
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45403067
Ik heb al meer dan een maand niet het groene gras geinhaleerd. Hele tijd trillen enzo.
Zyggie.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:15:06 #156
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_45403293
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Alcohol is lang niet zo verslavend als wiet. Dat is gewoon zo.
Goede argumentatie, echt briljant. Lichamelijk kun je niet aan cannabis verslaafd raken, in tegenstelling tot alcohol. Geestelijk kun je inderdaad aan wiet verslaafd raken, als je het op de lange termijn met een grote regelmaat gebruikt, maar hetzelfde geldt voor andere consumpties die een prettig effect teweegbrengen, zoals chocolade.

Coffeeshops zijn niet slecht en moeten niet worden gesloten. Ik woon liever naast een coffeshop dan naast een café: een stuk rustiger lijkt me zo. Dat er een einde aan het gedogen moet komen ben ik het mee eens: legaliseren en dus decriminaliseren is de beste oplossing. Elke lokale bestuurder die te maken heeft met drugsproblematiek zal dat onderschrijven: ik noem een Gerd Leers.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_45403404
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:46 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Je weet er wel veel van af, wil je iets opbiechten?
Ik ben van alle markten thuis

Wist men er maar wat meer van af, dan had men echt niet gedacht dat de C-shop wiet zo braaf is

Dat geldt ook voor al die politici, die weten er geen zak van af en roepen maar wat.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:24:04 #158
44906 merino
World of Sleepers
pi_45403505
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jup, maar er is ook duur zaad wat gemanipuleerd is en dat schijnt voor 99% vrouwlijk te zijn en ik dacht al dat jij die niet had vandaar. Die zijn ook robuuster dan stekken.
ik geloof het niet nee. Maar dat is opzich wel een optie. Had deze zaadjes echter gekregen van een vriend die nou juist weer zei dat feminized niet goed is voor je wiet...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_45403628
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:24 schreef merino het volgende:

[..]

ik geloof het niet nee. Maar dat is opzich wel een optie. Had deze zaadjes echter gekregen van een vriend die nou juist weer zei dat feminized niet goed is voor je wiet...
Ik heb daar geen oordeel over. Maar ik zou me er wel iets bij voor kunnen stellen. Ik zou die zaadjes ook niet kopen, omdat die vrij duur zijn. Ik zou gewoon een exclusief zakkie halen met m/v zaadjes. Paar opkweken, daar weer stekken van trekken en die stekken zet je gelabeld in een bloeihok (wanneer ze geworteld zijn), vervolgens kijk je wat de mannetjes en vrouwtjes zijn en dan gooi je de mannetjes weg.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:47:35 #160
44906 merino
World of Sleepers
pi_45404073
nja komend jaar in ieder geval toch de mogelijkheid niet voor...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 13:49:25 #161
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45404126
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:59 schreef Schepseltje het volgende:
Weet niet of die al gepost is maar iedereen die het niet kent moet deze aflevering even kijken

http://video.google.com/videoplay?docid=-3653114296815352489
Ik moet toegeven dat dit een uitstekende documentaire is
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:20:37 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45405090
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 13:15 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Goede argumentatie, echt briljant. Lichamelijk kun je niet aan cannabis verslaafd raken, in tegenstelling tot alcohol. Geestelijk kun je inderdaad aan wiet verslaafd raken, als je het op de lange termijn met een grote regelmaat gebruikt, maar hetzelfde geldt voor andere consumpties die een prettig effect teweegbrengen, zoals chocolade.

Coffeeshops zijn niet slecht en moeten niet worden gesloten. Ik woon liever naast een coffeshop dan naast een café: een stuk rustiger lijkt me zo. Dat er een einde aan het gedogen moet komen ben ik het mee eens: legaliseren en dus decriminaliseren is de beste oplossing. Elke lokale bestuurder die te maken heeft met drugsproblematiek zal dat onderschrijven: ik noem een Gerd Leers.
Voor geestelijke verslaving hebben ze ook een 'normaal' woord, dan heet het 'een gewoonte', en daar zit nou precies het verschil tussen afLEREN en afKICKEN..

Ga jezelf maar een aanleren dat je elke dag een mars eet als je uit bed komt....moet je eens kijken wat er gebeurt na een jaar ofzo, als je hem NIET neemt

Geestelijke verslaving is astraal gepenis (in Algemeen Beschaafd Rotterdams : gelul in de ruimte )
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:25:09 #163
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45405254
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 03:42 schreef XiE90 het volgende:

[..]

Dat als je ziek wordt en dit houdt verband tot je drugs gebruik, je een financiële bijdrage moet leveren of volledig voor de kosten opdraait, bijvoorbeeld. Dus moet ieder z'n persoonlijke overweging maken of hij de financiële (en medische) risico's wilt lopen of niet.
gaat het je echt alleen om je eigen portemonnee?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:25:23 #164
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45405261
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 03:09 schreef rood_verzet het volgende:
Vreemd, ik ben liberaler dan Mister VVD op dit punt
niet zo gek hoor...liberaal is ook maar een woord
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:25:45 #165
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_45405277
niet alles gelezen, geen zin.
In elk geval, er zullen best mensen verslaafd zijn(zie dat ook van heel dichtbij, vader, maar dat is al vijfentwintig jaar zo en heeft dus niets te maken met wat TS zegt, is al veel langer gaande.)
Er zijn ook mensen verslaafd aan drank en gokken en dat wordt ook niet afgeschaft.
hallo luitjes.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:29:17 #166
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45405386
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:38 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Alcohol is lang niet zo verslavend als wiet. Dat is gewoon zo.

alcohol is wel verslavender, en je komt er ook nog eens veel moeilijker vanaf
pi_45405409
quote:
Op maandag 15 januari 2007 21:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Omdat het beleid menselijk kapitaal vernietigd en dat mag je niet laten gebeuren.
Liberaal beleid is anders nog steeds dat de overheid niet bepaald wat goed en niet goed voor de burger zou zijn. Dat het huidige beleid dan ook niet goed is komt dan ook niet omdat het liberaal beleid zou zijn maar omdat het dit juist niet is. Liberaal beleid zou zijn dat het gewoon vrije handel zou zijn en dat de gebruiker zelf verantwoordelijk is voor eventuele bijwerkingen. De meeste drugs was dan ook vrij verkrijgbaar in het meest liberale tijdperk en is ook nog geen eeuw geleden illegaal verklaard.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:32:17 #168
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45405486
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:29 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

alcohol is wel verslavender, en je komt er ook nog eens veel moeilijker vanaf
En... het is nog veeeele malen slechter voor je lichaam als wiet....leverschade en afbraak van hersencellen (Korsakoff) is ook nog eens onherstelbaar
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:35:23 #169
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45405602
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En... het is nog veeeele malen slechter voor je lichaam als wiet....leverschade en afbraak van hersencellen (Korsakoff) is ook nog eens onherstelbaar
volgens mij niet helemaal onherstelbaar..dat hangt beetje af van hoeveel je drinkt. was bij Teleac
maar tis idd slechter ja..
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:38:21 #170
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45405694
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:25 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

niet zo gek hoor...liberaal is ook maar een woord
In feite geet mrvvd alleen maar mooi aan dat de VVD allang geen partij meer is voor liberalen, meer voor conservatiefjes.
Zyggie.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:45:42 #171
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45405932
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:38 schreef Zyggie het volgende:

[..]

In feite geet mrvvd alleen maar mooi aan dat de VVD allang geen partij meer is voor liberalen, meer voor conservatiefjes.
Dat is ook zo.
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat iedereen wel iets liberaals heeft.

maar ja ik hou op, we moeten toch een beetje onderscheid maken
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:46:12 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45405953
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:35 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

volgens mij niet helemaal onherstelbaar..dat hangt beetje af van hoeveel je drinkt. was bij Teleac
maar tis idd slechter ja..
Nou...volgens de artsen van mijn (inmiddels wijlen) schoonmams wel in ieder geval.

Die zette rustig de asbak in de koelkast, bij de beschimmelde etenswaren die ze 'gisteren' pas had gekocht (wij dus, 2 weken ervoor) ze at ook heel regelmatig, niet dus, want er was niks in huis...nooit, want elke keer als ze dat hele eind naar de winkel had gelopen (overkant, 100 meter) was ie dicht (kutexcuus) maar voor de rest was ze gewoon 100% OK hoor
We kwamen er achteraf achter dat de buren de boodschappen voor haar meenamen, en geloof maar niet dat daar veel eten bij zat, en wat erbij zat, werd gewoon weggedonderd, meestal nadat het uit zichzelf begon te bewegen en wij het hadden 'gevangen'

O ja....en dat gele kleurtje wat ze had...kwam door haar shampoo, elke keer dat ze haar haar verfde, liep het met uitspoelen uit en daardoor werd ze geel

Komt echt nooit meer goed, leverfunktie's kunnen deels wel worden opgevangen door de nieren, maar die doen er een stuk langer over om hetzelfde werk te doen, dus als je lever er mee ophoudt, gaat het erg hard....

Magoed, we dwalen nu wel erg af naar alcohol....en dat is niet slecht want het legaal
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:50:19 #173
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45406116
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 14:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nou...volgens de artsen van mijn (inmiddels wijlen) schoonmams wel in ieder geval.

Die zette rustig de asbak in de koelkast, bij de beschimmelde etenswaren die ze 'gisteren' pas had gekocht (wij dus, 2 weken ervoor) ze at ook heel regelmatig, niet dus, want er was niks in huis...nooit, want elke keer als ze dat hele eind naar de winkel had gelopen (overkant, 100 meter) was ie dicht (kutexcuus) maar voor de rest was ze gewoon 100% OK hoor
We kwamen er achteraf achter dat de buren de boodschappen voor haar meenamen, en geloof maar niet dat daar veel eten bij zat, en wat erbij zat, werd gewoon weggedonderd, meestal nadat het uit zichzelf begon te bewegen en wij het hadden 'gevangen'

O ja....en dat gele kleurtje wat ze had...kwam door haar shampoo, elke keer dat ze haar haar verfde, liep het met uitspoelen uit en daardoor werd ze geel

Komt echt nooit meer goed, leverfunktie's kunnen deels wel worden opgevangen door de nieren, maar die doen er een stuk langer over om hetzelfde werk te doen, dus als je lever er mee ophoudt, gaat het erg hard....

Magoed, we dwalen nu wel erg af naar alcohol....
da's wel kut en stiekem toch een beetje grappig

maar het hangt er ook vanaf hoeveel je drinkt...zoals ik al zei
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:54:44 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45406273
True

Maar dat is dus met (ALLE) drugs ook zo... met mate.... (idd ja zónder N)

Drugs en alcohol gebruik je niet alleen met mond en neus, maar met je hersentjes erbij, en liefst vóór het niet meer kan...

Als je dat niet kan : koop een zak M&M's en ga buitenspelen
  dinsdag 16 januari 2007 @ 14:58:56 #175
95608 Speth
Rorschach
pi_45406408
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:59 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ik heb diverse kennissen met een coffeeshop en tis bizar te noemen .

jongeren zijn verslaafd geworden omdat het "spul" gewoon niet meer geregeld word door iemand in het weekend of andere speciale gelegenheden maar is in ieder hoek van de wijk te koop.
cannabis is niet fysiek verslavend en hoewel het niet compleet ongevaarlijk is kan je het gelijkstellen met alcohol wat betreft gezondheidsrisico's, of zelfs lager.

als je dan toch iets wil verbieden in je VVD-onkarakteristieke bedilzucht, pak dan tabak aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')