abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:53:48 #251
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45440406
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
StefanP moet met zijn Supraatje eens lekker in een paal gaan hangen, es FF kijken of hij het waardeert als die mannetjes uit dat gele autootje hem eerst FF een eigien risico formuliertje laten tekenen
Hij reed zelf namelijk veuls te hard in zijn motorisch dik getunede strijkijzer, en volgens zijn eigen ideeën mag je dan zelf je veroorzaakte schade en medische kosten betalen, zodat je gemeenschap niet to last bent
Ik zal alvast antwoorden voor hem: "daarvoor neem ik dan een verzekering genomen bij een private verzekeringsmaatschappij, niet een die opgedrongen is door de overheid ."
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:46:11 #252
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45442247
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Nee hoor. Daar gold hetzelfde voor als ik het voor het zeggen had.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:47:15 #253
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_45442291
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:08 schreef MrVVD het volgende:
alles wat slecht is moet legaal worden.

vrijuit alcohol, heroine, coceine, xtc, hasj, weet,

maar goed dat ik weet dat jullie voornamelijk pubers zijn die niet zo heel veel verstand hebben van zaken.

en ik dus wel
juist!
pi_45442389
quote:

maar goed dat ik weet dat jullie voornamelijk pubers zijn die niet zo heel veel verstand hebben van zaken.

en ik dus wel
Dat blijkt anders niet uit de bronnen die je aandraagt voor je standpunten. Oh wacht, je draagt geen bronnen aan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45443479
quote:

en ik dus wel
ik ben 22 faggot
pi_45457492
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:59 schreef MrVVD het volgende:
ik heb diverse kennissen met een coffeeshop en tis bizar te noemen .
[]
10 jaar geleden was het zo dat coffeeshophouders plus minus 5000 euro per maand verdienden voor het smerige karweitje maar nu is dat let op per maand zeker 20 maal meer geworden. een beetje coffeeshop verdient dus netto per maand tussen de 70.000 en 200.000 euro.
[].
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:49 schreef MrVVD het volgende:
[]
daarbovenop ik administratieve werkzaamheden verricht voor enkel coffeeshops in een grote stad.
[]
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:13 schreef MrVVD het volgende:

[..]
[]
nu moet ik het maar doen met HBO en een vastgoed inkomen
[]
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:25 schreef MrVVD het volgende:
[]
het goede nieuws want zo ben ik ook wel is dat het meeste geld wat jullie uitgeven in coffeeshops in Turkije word geinvesteerd in vastgoed.
Dus jij verdient centjes als administrateur voor coffeeshops.
Coffeeshops 'investeren in vastgoed' in Turkije.
Jij hebt een vastgoed-inkomen en je vindt dat binnen een jaar alle coffeeshops dicht moeten.
Verwacht je over een jaar binnen te zijn?

En hoe moet het dan met de vastgoed-investeringen in Turkije?
Eigenlijk doen de blowers in Nederland aan ontwikkelingshulp in Turkije. Een goeie zaak!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 18 januari 2007 @ 00:45:40 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_45459130
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:16 schreef Speth het volgende:

[..]

ik ben 22 faggot
Broekie
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 18 januari 2007 @ 00:53:46 #258
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45459302
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:56 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

ik ben ook voor legalisering van xtc en heroine ook al gebruik ik het nooit..
Hmm nja dat is wel anders aangezien er veel xtc pillen bij mensen in hun drankjes worden gegooid en heroinenaalden in speeltuinen nou ik niet echt ideaal zijn. Hoewel ik wel van mening ben dat de illegaliteit ervan de zaak niet verbeterd. Bovendien is heroine itt marihuana dodelijk (als je er een overdosis van neemt) en lichamelijk zwaar verslavend. Dus als je iemand wilt vermoorden kun je hem bijvoorbeeld een overdosis heroine geven. Ik vind het drugsbeleid zoals het nu is in Nederland wel redelijk geslaagd. Heroine verslaafden kunnen een portie krijgen bij overheidsinstellingen. Alleen moet het leveren van wiet aan coffeeshops niet meer verboden zijn
  donderdag 18 januari 2007 @ 01:01:44 #259
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45459463
Waar het eigenlijk om gaat, ik heb ben voor bijna alle persoonlijke vrijheden als mensen daar ook verantwoord mee om weten te gaan. Bij marihuana gebruik zijn er amper gevallen bekend dat mensen er onverantwoord mee omgaan.
pi_45459977
Oh er zijn genoeg jongeren die hun opleiding, werk of relatie verneuken door teveel te blowen, maar je kunt nou eenmaal niet roekeloos gedrag aanpakken door elke mogelijke 'foute' keuze onmogelijk te maken, dan zou de samenleving één grote isoleercel worden

wat betreft legaliseren van harddrugs: ik denk niet dat het gebruik veel zou toenemen of afnemen, dus de problemen die daarmee samengaan zal je altijd houden, alleen zijn er een hele reeks voordelen bij het legaliseren van harddrugs:

• je ontneemt criminelen een enorme inkomstenbron en voorkomt de bijbehorende criminaliteit
  • je maakt de drugs betaalbaar, zodat gebruikers zichzelf niet hoeven te verwaarlozen en criminaliteit te plegen om aan hun drugs te komen
  • je haalt een zware last van de schouders van justitie, politie, duane en hulpverleners
  • je geeft gebruikers de mogelijkheid medische hulp te zoeken, zonder dat ze bang hoeven te zijn vervolgd te worden
  • je hebt toezicht over de groep gebruikers en kunt indien nodig hulp verlenen
  • je kunt de kwaliteit van de drugs controleren
  • je kunt regels opleggen aan de verkopers van de drugs, zodat er bijvoorbeeld op leeftijd wordt gecheckt
  • je kunt belasting heffen op drugs

etc

[ Bericht 33% gewijzigd door Schepseltje op 18-01-2007 01:40:35 ]
  • pi_45460985
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 10:01 schreef Seneca het volgende:

[..]

Tja, erg mooi natuurlijk dat je voor jezelf die discipline hebt dat je nooit foute beslissingen maakt, maar de meeste mensen doen dat nu eenmaal wel. Ik vind het zelf tamelijk arrogant om de verwachtingen die je aan jezelf stelt ook op anderen te projecteren, en mensen die daar niet aan voldoen automatisch als mensonwaardig (ze mogen immers in de stront zakken) te bestempelen.
    Keuzevrijheid. Eigen verantwoordelijkheid. Bezint eer ge begint. Als het duidelijk gemaakt wordt dat er aan keuzes consequenties verbonden worden, heeft niemand meer een smoesje. Als je dan toch drugs gebruikt, zij het in de vorm van wiet, cocaine, sigaretten of drank, of als je bewust iets anders doms doet, dan accepteer je impliciet dat anderen die dat niet doen voorrang krijgen bij zaken waar jouw levensstijl je benadeelt. Zoals inderdaad een behandeling in het ziekenhuis.
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 13:17 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Lonkt StefanP hier nou naar een beschermende moeder-overheid?
    Het is mij een raadsel hoe je eigen verantwoordelijkheid met overheidsbemoeienis kunt verwarren.
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 14:34 schreef Sounddragon het volgende:
    StefanP moet met zijn Supraatje eens lekker in een paal gaan hangen, es FF kijken of hij het waardeert als die mannetjes uit dat gele autootje hem eerst FF een eigien risico formuliertje laten tekenen
    Hij reed zelf namelijk veuls te hard in zijn motorisch dik getunede strijkijzer, en volgens zijn eigen ideeën mag je dan zelf je veroorzaakte schade en medische kosten betalen, zodat je gemeenschap niet to last bent
    LOL!!!111Einzeins!11! Wat ben jij grappig!

Als je jezelf maar wat vaker buiten ONZ had begeven naast deze post, dan wist je dat NIEMAND mij kan beschuldigen van inconsequent zijn. Dan wist je dat ik in soortgelijke topics al meerdere keren heb gezegd dat hetzelfde voor mij geldt en dat ik dat accepteer als ik me met 300 om een viaduct vouw. Zoals ik al zei: eigen verantwoordelijkheid. Of je nu bewust hard rijdt of drugs gebruikt. Ik accepteer de gevolgen van mijn keuzes. Als anderen dat nou ook eens deden zou het een stuk beter gaan in deze wereld.

[ Bericht 13% gewijzigd door StefanP op 18-01-2007 04:26:14 ]
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 18 januari 2007 @ 09:10:13 #262
    158595 Emeth.NL
    zelfreflectie is moeilijk
    pi_45462042
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 01:31 schreef Schepseltje het volgende:
    Oh er zijn genoeg jongeren die hun opleiding, werk of relatie verneuken door teveel te blowen, maar je kunt nou eenmaal niet roekeloos gedrag aanpakken door elke mogelijke 'foute' keuze onmogelijk te maken, dan zou de samenleving één grote isoleercel worden

wat betreft legaliseren van harddrugs: ik denk niet dat het gebruik veel zou toenemen of afnemen, dus de problemen die daarmee samengaan zal je altijd houden, alleen zijn er een hele reeks voordelen bij het legaliseren van harddrugs:

• je ontneemt criminelen een enorme inkomstenbron en voorkomt de bijbehorende criminaliteit
  • je maakt de drugs betaalbaar, zodat gebruikers zichzelf niet hoeven te verwaarlozen en criminaliteit te plegen om aan hun drugs te komen
  • je haalt een zware last van de schouders van justitie, politie, duane en hulpverleners
  • je geeft gebruikers de mogelijkheid medische hulp te zoeken, zonder dat ze bang hoeven te zijn vervolgd te worden
  • je hebt toezicht over de groep gebruikers en kunt indien nodig hulp verlenen
  • je kunt de kwaliteit van de drugs controleren
  • je kunt regels opleggen aan de verkopers van de drugs, zodat er bijvoorbeeld op leeftijd wordt gecheckt
  • je kunt belasting heffen op drugs
  • Mooi en helder verwoord. Er kan aan toegevoegd worden dat na jaren van bestrijding het bewezen mag zijn dat met bestrijding het drugsgebruik niet uitgebannen kan worden, dus dat er beter over een plan nagedacht kan worden om het in goede banen te leiden.

Softdrugs (alchohol, wiet, hasj, paddo's) vind ik zowieso beter af in de legaliteit, ze moeten nu alleen nog regelen dat coffeeshops het ook legaal kunnen aanvoeren, en de kromme regelgeving van nu verbeteren. Maar harddrugs ben ik nog niet helemaal over uit. Van blowen wordt niemand geweldadig, bij coke kan dit wel het geval zijn. Misschien loop je bij de legalisatie van harddrugs het gevaar dat het gebruik geaccepteerd wordt en uit de taboesfeer komt? Hierdoor zou het gebruik kunnen toenemen, softdrugs was daarentegen al lang "geaccepteerd". Penny for your thoughts...
    Cheers,
      donderdag 18 januari 2007 @ 20:35:20 #263
    165985 michez
    Don't worry, be happy
    pi_45486688
    Waarom sluiten?? Denken jullie echt dat er minder wordt geblowed??? Thuistelen is ook illegaal, maar toch kunnen coffeeshops op grote schaal wiet verkopen. Nu hou je de verkoop van softdrugs ten minste uit het criminele millieu.
    Ik vind persoonlijk dat de overheid wietplantages moet opzetten, om de thuisteelt tegen te gaan, en de kwaliteit te waarborgen
      donderdag 18 januari 2007 @ 20:44:09 #264
    165985 michez
    Don't worry, be happy
    pi_45487039
    Harddrugs legaliseren gaat net iets te ver. Wiet is niet bijzonder verslavens, maar hardrugs is dit wel. Dat kan echt hele levens verwoesten, laat staan je gezondheid. Bovendien worden we gelijk uit Europa gekickt als hier harddrugs legaal wordt
      donderdag 18 januari 2007 @ 21:25:33 #265
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45488786
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 20:44 schreef michez het volgende:
    Harddrugs legaliseren gaat net iets te ver. Wiet is niet bijzonder verslavens, maar hardrugs is dit wel. Dat kan echt hele levens verwoesten, laat staan je gezondheid. Bovendien worden we gelijk uit Europa gekickt als hier harddrugs legaal wordt
    het verschil tussen hard- en softdrugs is er alleen voor justitie. tuurlijk kan je er verslaafd aan raken, maar verder blijft het hetzelfde verhaal als bij wiet.

en we worden ook uit europa gekickt als we wiet gaan legaliseren, denk ik
      vrijdag 19 januari 2007 @ 02:02:53 #266
    88754 Sounddragon
    Dragon of sound.
    pi_45496536
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 04:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

LOL!!!111Einzeins!11! Wat ben jij grappig!

Als je jezelf maar wat vaker buiten ONZ had begeven naast deze post, dan wist je dat NIEMAND mij kan beschuldigen van inconsequent zijn. Dan wist je dat ik in soortgelijke topics al meerdere keren heb gezegd dat hetzelfde voor mij geldt en dat ik dat accepteer als ik me met 300 om een viaduct vouw. Zoals ik al zei: eigen verantwoordelijkheid. Of je nu bewust hard rijdt of drugs gebruikt. Ik accepteer de gevolgen van mijn keuzes. Als anderen dat nou ook eens deden zou het een stuk beter gaan in deze wereld.
    Ik wil best verantwoording voor mijn daden nemen, maar niet zolang ik me vrijwillig verplicht krom betaal aan de dwangbuis van sociale verzekeringen in dit (vroeger) vrije land, om me overal maar voor te verzekeren en om vooral de schatkist vol te houden
    Laten ze dan maar alle verplichte verzekeringen afschaffen, zodat iedereen voor zichzelf een plan kan trekken, dan gaan we praten.
    Ik denk alleen niet dat jouw plan van aanpak gaat werken in de echte wereld..

Ennehhh... als je even de grote moeite had genomen om even te klikken had je kunnen zien dat ik zelden in ONZ kom, Mr rocketsciëntist

Blaat on
    De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
      vrijdag 19 januari 2007 @ 02:07:02 #267
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_45496579
    quote:
    Op donderdag 18 januari 2007 04:17 schreef StefanP het volgende:

Het is mij een raadsel hoe je eigen verantwoordelijkheid met overheidsbemoeienis kunt verwarren.
    [..]
    Alles moet verboden worden.
    Zyggie.
    pi_45497917
    Wat loop je nou te piepen? Heb ik dat ooit gezegd? Wat snap je niet aan 'eigen verantwoordelijkheid'? Hoe vaak moet ik nog zeggen dat iedereen van mij mag doen en laten wat hij zelf wil, zolang ik er maar geen last van heb en zolang ze de verantwoordelijkheid accepteren als er iets misgaat?

Sjonge jonge zeg.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      vrijdag 19 januari 2007 @ 08:12:40 #269
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_45497932
    StefanP, komt die 'verantwoordelijkheid' erop neer dat ik dan, als ik sporen van soft-drugs in mijn urine heb, direct meer premie moet betalen, of, hoef ik pas te betalen voor bijvoorbeeld de afkickkliniek?

Dat is nogal een verschil, namelijk.

Afgezien van de vraag hoe men wil gaan bepalen wie wel en niet aan de drugs zit, uiteraard.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      vrijdag 19 januari 2007 @ 10:04:23 #270
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_45499392
    Afgezien van het feit dat bij een hoop gebruikers nauwelijks een directe link zal zijn te leggen tussen gebruik van een bepaald soort drugs en eventuele medische klachten die ze hebben.

Het is dus een prima idee met een zeer minieme praktische waarde.
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_45499843
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 08:09 schreef StefanP het volgende:
    Wat loop je nou te piepen? Heb ik dat ooit gezegd? Wat snap je niet aan 'eigen verantwoordelijkheid'? Hoe vaak moet ik nog zeggen dat iedereen van mij mag doen en laten wat hij zelf wil, zolang ik er maar geen last van heb en zolang ze de verantwoordelijkheid accepteren als er iets misgaat?

Sjonge jonge zeg.
    De vraag is alleen of je in een maatschappij wilt leven waarin geen enkele misstap wordt getolereerd. Vooral als je jong bent maak je nog al eens verkeerde beslissingen.

Verkeerde studie gekozen? Jammer voor je joh. Dat had je maar eerder moeten bedenken. Nu maak je deze studie maar af waar je totaal niet achter meer staat/gemotiveerd voor bent. Dat je er later niks mee gaat doen boeit niet.

Aan de drugs geraakt doordat je verkeerde vrienden hebt/van jezelf blijkbaar al minder sterk in je schoenen staat dan anderen? Zak maar in de stront, wij gaan je echt niet terug op het rechte pad lopen helpen omdat jij zo'n zwakkeling bent.

Je baan kwijt geraakt doordat je een conflict had met je baas en je zelfrespect belangrijker voor je was dan je inkomen? Crepeer maar op straat, dat had je maar moeten bedenken voor je ruzie kreeg met je baas.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
      vrijdag 19 januari 2007 @ 10:34:58 #272
    70076 Alicey
    Miss Speedy
    pi_45500039
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 10:25 schreef Seneca het volgende:

[..]

De vraag is alleen of je in een maatschappij wilt leven waarin geen enkele misstap wordt getolereerd. Vooral als je jong bent maak je nog al eens verkeerde beslissingen.
    Sowieso denk ik dat je als samenleving sowieso bepaalde verantwoordelijkheden hebt t.o.v. alle leden van die maatschappij. Waar precies de balans moet liggen weet ik niet, maar ik denk dat Nederland dichterbij die balans in de buurt komt dan de VS eigenlijk..
      vrijdag 19 januari 2007 @ 17:28:55 #273
    161521 MrVVD
    Ich bin ein Toerk.
    pi_45510614
    quote:
    Op woensdag 17 januari 2007 23:39 schreef OllieA het volgende:

Dus jij verdient centjes als administrateur voor coffeeshops.
    Coffeeshops 'investeren in vastgoed' in Turkije.
    Jij hebt een vastgoed-inkomen en je vindt dat binnen een jaar alle coffeeshops dicht moeten.
    Verwacht je over een jaar binnen te zijn?

En hoe moet het dan met de vastgoed-investeringen in Turkije?
    Eigenlijk doen de blowers in Nederland aan ontwikkelingshulp in Turkije. Een goeie zaak!
    ik ben gemoeid met administratieve werkzaamheden van enkele coffeeshops. dwz dat ik inzage heb van tijd tot als er werkzaamheden zijn. daar staat een normale vergoeding tegenover maar is voor mij niet belangrijk.

in een beetje coffeeshop wordt er tussen de 50.000 en 100.000 euro per maand netto verdient en dan hebben we het niet eens over de echte top en de aller beste coffeeshops. dit geld wordt voor het grootste gedeelte in huizen in turkije geinvesteerd.

ik ben zelf werkzaam in de vastgoed in nederland en heb niets te maken met vastgoed in turkije.

over een jaar ben ik helaas niet binnen omdat ik zelf geen coffeeshop heb. met angst en veel zwart geld leven is niet voor iedereen weggelegd. tis bovendien een criminele wereld. wat jullie (blowers) zien is een glossy ingericht winkel waar je je troep haalt.

ik heb geen enkele belang bij coffeeshops. ik ben er alleen van overtuigd dat het heel slecht is en het blowen zwaar is toegenomen door de aanwezigheid van shops dat zie ik aan de coffeeshop gasten en dat zie ik aan de omzetten.
      vrijdag 19 januari 2007 @ 17:31:23 #274
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_45510711
    Jij ziet maar het topje van de ijsberg. Het grootste deel van de blowers is recreatieblower dat het af en toe in het weekend of op een feestje doet. Als ik in Amsterdam rondloop word ik geregeld bijna vna mn sokken gereden door taxi's en andere auto's. Moet ik daarom maar gaan roepen dat niemand auto kan rijden en het verboden moet worden? Dat is namelijk net zo belachelijk idee als wat jij heir zit te roepen.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      vrijdag 19 januari 2007 @ 17:31:58 #275
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45510728
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 17:28 schreef MrVVD het volgende:
    over een jaar ben ik helaas niet binnen omdat ik zelf geen coffeeshop heb. met angst en veel zwart geld leven is niet voor iedereen weggelegd. tis bovendien een criminele wereld. wat jullie (blowers) zien is een glossy ingericht winkel waar je je troep haalt.
    Duh, als het niet gelegaliseerd wordt dan moet je toch wat hè. Zal wel honderd keer gezegd zijn natuurlijk, maar dat terzijde.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
    pi_45511090
    quote:
    tis bovendien een criminele wereld. wat jullie (blowers) zien is een glossy ingericht winkel waar je je troep haalt.
    Ja, dat komt door het gedoogbeleid. Daarom moeten we softdrugs legaliseren.
    lollig
      vrijdag 19 januari 2007 @ 18:11:09 #277
    166007 HL_Dog43
    Knowledge is free
    pi_45511822
    Ik ben nederhop links met een aantal hardcore rechtse ideetjes.

Maar ik denk dat totale legalisatie het beste is.Minder criminaliteit omdat men het nu nog van de crimineel moet kopen.Daarbij moet men ook zorgen voor goede opvang voor dergelijke gebruikers.In de gaten gaan houden wie over de streep gaat en teveel gaat gebruiken waarbij de risico's te groot worden.
    Ik denk dat de politiek daar maar eens zich mee moet bemoeien.
    ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
      vrijdag 19 januari 2007 @ 19:50:28 #278
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45514794
    quote:

[..]

ik ben gemoeid met administratieve werkzaamheden van enkele coffeeshops. dwz dat ik inzage heb van tijd tot als er werkzaamheden zijn. daar staat een normale vergoeding tegenover maar is voor mij niet belangrijk.

in een beetje coffeeshop wordt er tussen de 50.000 en 100.000 euro per maand netto verdient en dan hebben we het niet eens over de echte top en de aller beste coffeeshops. dit geld wordt voor het grootste gedeelte in huizen in turkije geinvesteerd.

ik ben zelf werkzaam in de vastgoed in nederland en heb niets te maken met vastgoed in turkije.

ik heb geen enkele belang bij coffeeshops. ik ben er alleen van overtuigd dat het heel slecht is en het blowen zwaar is toegenomen door de aanwezigheid van shops dat zie ik aan de coffeeshop gasten en dat zie ik aan de omzetten.
    dat had je allemaal al 's verteld ja
      vrijdag 19 januari 2007 @ 23:00:26 #279
    161521 MrVVD
    Ich bin ein Toerk.
    pi_45520868
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 19:50 schreef Parafernalia het volgende:

dat had je allemaal al 's verteld ja
    ik gaf antwoorden op vragen die mij werden gesteld. blijkbaar heeft die persoon niet alles gelezen dat doe ik ook niet altijd en jij ook niet.

ik mag toch tegen het gedoog beleid zijn? ik mag toch coffeeshops slechte instrumenten vinden?

pieperd !!
    pi_45521422
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 23:00 schreef MrVVD het volgende:

[..]

ik gaf antwoorden op vragen die mij werden gesteld. blijkbaar heeft die persoon niet alles gelezen dat doe ik ook niet altijd en jij ook niet.

ik mag toch tegen het gedoog beleid zijn? ik mag toch coffeeshops slechte instrumenten vinden?

pieperd !!
    Tuurlijk mag dat.
    lollig
      vrijdag 19 januari 2007 @ 23:20:47 #281
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45521525
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 23:00 schreef MrVVD het volgende:

[..]

pieperd !!
    ja, dat mag. ik ben ook tegen gedoogbeleid (nou ja, tegen...niet zo heel erg voor...)
    en je mag ook vinden dat coffeeshops slecht zijn. maar je kan bijna niet (meer) ontkennen dat legalisatie voor Nederland meer oplevert dan het criminaliseren ervan.
      zaterdag 20 januari 2007 @ 02:00:21 #282
    135299 Zrtlrnc
    Huillachkachel
    pi_45525387
    Eindelijk dit topic dicht bijna, al die frustraties, steek gewoon een goeie joint op!
    Eargasm. .Luister naar mijn waarschuwing!
    pi_45526911
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 08:12 schreef Yildiz het volgende:
    StefanP, komt die 'verantwoordelijkheid' erop neer dat ik dan, als ik sporen van soft-drugs in mijn urine heb, direct meer premie moet betalen, of, hoef ik pas te betalen voor bijvoorbeeld de afkickkliniek?

Dat is nogal een verschil, namelijk.

Afgezien van de vraag hoe men wil gaan bepalen wie wel en niet aan de drugs zit, uiteraard.
    Aan de poort van de kliniek.
    -Mark Steyn
    pi_45527050
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 05:57 schreef StefanP het volgende:

[..]

En hoe ga je dan bijvoorbeeld bepalen of iemand aan de opium zit, of toevallig net die middag maanzaadbroodjes heeft zitten eten?
      zaterdag 20 januari 2007 @ 12:26:16 #285
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45529937
    quote:
    Op zaterdag 20 januari 2007 05:57 schreef StefanP het volgende:

[..]

zondag 21 januari 2007 @ 12:24:30 #286
    161521 MrVVD
    Ich bin ein Toerk.
    pi_45554994
    quote:
    Op vrijdag 19 januari 2007 23:20 schreef Parafernalia het volgende:

ja, dat mag. ik ben ook tegen gedoogbeleid (nou ja, tegen...niet zo heel erg voor...)
    en je mag ook vinden dat coffeeshops slecht zijn. maar je kan bijna niet (meer) ontkennen dat legalisatie voor Nederland meer oplevert dan het criminaliseren ervan.
    je bent voor of tegen maar een beetje voor en een beetje tegen kan niet.
    pi_45555300
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:24 schreef MrVVD het volgende:

[..]

Moeilijk he, nuance?
      zondag 21 januari 2007 @ 15:59:46 #288
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45562036
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 12:24 schreef MrVVD het volgende:

[..]

zwartwit denken een echte vvd'er
      zondag 21 januari 2007 @ 16:15:24 #289
    161521 MrVVD
    Ich bin ein Toerk.
    pi_45562573
    dat is de kracht van het nemen van echte beslissingen die toe doen.

en een beetje zus en zo werkt niet naar mijn idee. je legaliseert alles zodat je dan de criminele vleugel in ieder geval lam legt met die voordelen of je vind drugs zo slecht dat je het zwaar aanpakt en uit het straatbeeld haalt. met legaliseren bedoel ik dan alle drugs vrij maar dat moet dan wereldwijd. nederland is een onderdeel van de EU dus dan maar zwaar verbod zonder gedogen.
      zondag 21 januari 2007 @ 16:20:15 #290
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45562758
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 16:15 schreef MrVVD het volgende:

en een beetje zus en zo werkt niet naar mijn idee. je legaliseert alles zodat je dan de criminele vleugel in ieder geval lam legt met die voordelen of je vind drugs zo slecht dat je het zwaar aanpakt en uit het straatbeeld haalt. met legaliseren bedoel ik dan alle drugs vrij maar dat moet dan wereldwijd. nederland is een onderdeel van de EU dus dan maar zwaar verbod zonder gedogen.
    ik zei ook dat ik het er niet mee eens ben
    legaliseren die hap.

maar dat kan niet, en dan is gedogen weer de beste optie. simpelweg omdat er belangrijkere problemen zijn die justitie en politie eerst willen oplossen. moordje hier en daar.

dat is ook gedogen..
    pi_45564731
    quote:

Dus als alle andere landen in de EU moorden niet meer strafbaar stellen moet Nederland daar maar in meegaan?
    lollig
      zondag 21 januari 2007 @ 18:27:40 #292
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45566541
    ja sinds wanneer is de EU heilig?
    pi_45566844
    quote:
    Op zondag 21 januari 2007 18:27 schreef Parafernalia het volgende:
    ja sinds wanneer is de EU heilig?
    Sinds hij (mrvvd) door zijn argumenten tegen coffeeshops is.
    lollig
      zondag 21 januari 2007 @ 18:40:08 #294
    65434 Parafernalia
    Leuker als je denkt
    pi_45566930
    we verbieden suiker ook dan, want die tandartsen kosten ook een hoop. en ik eet bijna nooit suiker, dus dan moet ik als het ware iemand anders zijn tanden betalen omdat ie suiker eet!!!11 six seven
      maandag 22 januari 2007 @ 22:34:09 #295
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_45585387
    quote:

Jaaaaaa.. Het is óf zwart óf wit. En anders helemaal niks. Ouwe visionair
    pi_45586625
    Verbieden heeft weiinig zin, maar soft-drugs, en ook hard-drugs zijn gore rommel Maar dat is alcohol ook. Als je het verbied raakt het in de criminaliteit en dat lost niets op. Het wordt dan moeilijker om de verslavingsproblematiek te bespreken. Wel moet er meer aan voorlichting gedaan worden en het stoere imago van drinken en blowen aangepakt worden. Veel mensen copieren het drugs gedrag van muzikanten, DJ's of filmsterren. Juist die zouden een goed voorbeeld moeten geven. Goed is hierin de rol van Spuiten en Slikken van BNN waar regelmatig celebs zitten die verklaren dat ze het sporadisch gebruiken. Toch worden gasten als Herman Brood erg gewaardeerd en is het sex-drugs-rock-and-roll image nog erg aansprekend voor veel mensen. Maar denk ook aan het Bier-imago van de rockband Normaal.
    INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
      dinsdag 23 januari 2007 @ 09:15:38 #297
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_45588155
    Men mag inderdaad wel eens met voorlichting beginnen ja, op wat debiele termen tijdens maatschappijleer na heb ik niks gezien.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 09:18:41 #298
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_45588199
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 09:15 schreef Yildiz het volgende:
    Men mag inderdaad wel eens met voorlichting beginnen ja, op wat debiele termen tijdens maatschappijleer na heb ik niks gezien.
    Goed plan, eerst even de politici wat kennis bijbrengen trouwens.
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
    Vrijheid
      dinsdag 23 januari 2007 @ 09:29:14 #299
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_45588364
    quote:
    Op dinsdag 23 januari 2007 02:06 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
    Verbieden heeft weiinig zin, maar soft-drugs, en ook hard-drugs zijn gore rommel Maar dat is alcohol ook. Als je het verbied raakt het in de criminaliteit en dat lost niets op. Het wordt dan moeilijker om de verslavingsproblematiek te bespreken.
    Volgens mij zijn de meeste verdovende middelen bij normaal gebruik helemaal geen gore rommel, zelfs zo goed als onschadelijk, maar geef het beestje een naam. Het gevaar zit hem meer in verslaving en de levensstijl die daar bij komt kijken.

De ene drug is de andere niet.
    quote:
    Wel moet er meer aan voorlichting gedaan worden en het stoere imago van drinken en blowen aangepakt worden. Veel mensen copieren het drugs gedrag van muzikanten, DJ's of filmsterren. Juist die zouden een goed voorbeeld moeten geven.
    Betere voorlichting lijkt me prima. Maar dan wél voorlichten, niet alleen afschrikken. Denk dat dat uiteindelijk averechts werkt.
    quote:
    Goed is hierin de rol van Spuiten en Slikken van BNN waar regelmatig celebs zitten die verklaren dat ze het sporadisch gebruiken. Toch worden gasten als Herman Brood erg gewaardeerd en is het sex-drugs-rock-and-roll image nog erg aansprekend voor veel mensen.
    Oneens. Ik vind het een vreselijk suf programma dat kant noch wal raakt. Hooguit verlaagt het de drempel voor potentiele gebruikers om iets te gebruiken. Als een sappie als Filemon het kan, kan iedereen het tenslotte.
      dinsdag 23 januari 2007 @ 14:44:58 #300
    135299 Zrtlrnc
    Huillachkachel
    pi_45596540
    ok
    Eargasm. .Luister naar mijn waarschuwing!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')