http://www.apple.com/iphone/quote:De geruchten over een mogelijke Apple iPhone-lancering begin 2007 waren talrijk en nu is gebleken dat ze niet helemaal uit de lucht gegrepen waren. Op Macworld 2007 heeft Steve Jobs vanavond het apparaat voorgesteld.
Het Macworld-evenement ging vandaag van start in San Francisco met een overzicht van het voorbije jaar. Vervolgens kwamen de gebruikelijke lofredes over iTunes en volgde de introductie van Apple TV. Daarna kwam echter het nieuws waar iedereen op zat te wachten. Steve Jobs wist te vertellen dat Apple klaar is om de iPhone aan het publiek voor te stellen. Omdat een toestel met vaste knoppen niet flexibel genoeg is volgens de Apple-ontwerpers, werd geopteerd voor een aanraakgevoelig scherm dat over de gehele breedte van de iPhone uitgesmeerd werd. Bovendien is volgens Apple iedereen wel bekend met het 'mysterie van de verloren stylus', dus ook een dergelijk kleinood werd achterwege gelaten. Naar eigen zeggen zijn de Apple-ingenieurs er zelfs in geslaagd om het aanklikken van knoppen nauwkeuriger te laten gebeuren met de vingers, dan met een dunne stylus. Dat is alleen maar mogelijk door de softwareondersteuning die het toestel biedt. Het apparaat is immers voorzien van Mac OS X - dat het om een afgeslankte versie gaat mag duidelijk wezen - en biedt daarmee mogelijkheden tot multitasking, netwerkondersteuning en geavanceerde video- en audiofuncties.
En ook wanneer ze het verliezen, het blijft in de volks mond toch Iphone, dus ze winnen toch altijd, tevens, hebben ze de naam niet gebruikt voor telefonie.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:28 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Onmogelijk om een domme fout te zijn. Eerder bewust. Gratis media aandacht.
Of ze gaan een rechtzaak beginnen en winnen.
Of net voor de lancering (voor de markt) wordt de naam gewijzigd. (mogelijkheden genoeg)
Hier verder.
Ik denk zelf dat het Apple Phone gaat heten. Net als Apple TV. (verschil tussen de iPhone en Apple TV is dat ATV direct op de markt is gekomen) Maar dat zijn maar speculaties...quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:39 schreef seekfaM het volgende:
[..]
En ook wanneer ze het verliezen, het blijft in de volks mond toch Iphone, dus ze winnen toch altijd, tevens, hebben ze de naam niet gebruikt voor telefonie.winnen doen ze altijd
puik spul en ik ga er heel waarschijnlijk zelf ook mee rond lopen
Kudtquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
Koffiekoekje, je link in het vorige topic wijst naar het vorige topic en niet naar dit topic. Snappie?
http://www.gsmarena.com/apple_iphone-1827.phpquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:45 schreef SuperRogier het volgende:
Heeft iemand er wat specificaties van? Geheugen, gewicht, resolutie schermpje, wifi, etc?
Ik kon zelf vrij weinig vinden..
Mn abo loopt alleen al in juli af dus ik ben van plan om m óf te importeren óf een paar maanden toch maar weer prepaid te nemen tot ie uit isquote:General Network GSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
Announced 2007, January
Status Coming Soon
Size Dimensions 115 x 61 x 11.6 mm
Weight 135 g
Display Type Touchscreen, 16M colors
Size 320 x 480 pixels, 3.5 inches
- Multi-touch input method
- Accelerometer sensor for auto-rotate
- Proximity sensor for auto turn-off
Ringtones Type Polyphonic, MP3
Customization Download
Vibration Yes
- 3.5 mm headset jack
Memory Phonebook Advanced, Photocall
Call records Yes
Card slot No
- 4/8 GB shared memory
Data GPRS Yes
HSCSD No
EDGE Yes
3G No
WLAN Wi-Fi 802.11b/g
Bluetooth Yes, v2.0
Infrared port No
USB Yes, v2.0
Features OS Mac OS X v10.4.8
Messaging SMS, MMS, Email, Instant Messaging
Browser HTML (Safari)
Games Yes
Colors Black
Camera 2 MP, 1600x1200 pixels, video
- Google Maps
- Widgets support
- iPod audio/video player
- PIM including calendar, to-do list
- Photo browser/editor
- Voice memo
- Integrated handsfree
Battery Standard battery, Li-Ion
Stand-by
Talk time Up to 5 h
Vanuit mijn linkje:quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat houdt 3G in?
quote:3G
3G stands for 3rd-generation mobile technology. The services associated with 3G provide the ability to transfer both voice data and non-voice data. 3G brings wireless transmission speeds, which allow full motion video, high-speed internet access and video-conferencing.
Hmmz op die site kijk ik normaal gesproken ook, maar ik had niet verwacht dat ze de specs al hadden het blijft apple Ziet er goed uit, lijkt me wel een leuke opvolger voor m'n N80, alleen de camera valt tegen..quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:52 schreef Gizmore het volgende:
[..]
http://www.gsmarena.com/apple_iphone-1827.php
[..]
Mn abo loopt alleen al in juli af dus ik ben van plan om m óf te importeren óf een paar maanden toch maar weer prepaid te nemen tot ie uit is
4 of 8 GB zie ik net staanquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:01 schreef Koentje3 het volgende:
3 GB geheugen?
Voor Aperture en Final Cut Pro op je iPhonequote:Op donderdag 11 januari 2007 16:01 schreef Koentje3 het volgende:
3 GB geheugen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/3Gquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat houdt 3G in?
Nee, want er zit (voor zover bekend) geen GPS receiver ingebouwd.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:04 schreef Byte_Me het volgende:
zou hier een navigatiepakket op komen? tomtom of zo?
daarom zit er bluetooth op!quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:10 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Nee, want er zit (voor zover bekend) geen GPS receiver ingebouwd.
Wat is dat toch, dat iedereen tegenwoordig een navigatiesysteem op zak moet hebben? Kom je anders niet meer thuis? Hoeveel woon-werk verkeer ik wel niet zie met een tomtom, dat is puur gebasseerd op het gadget gehaltequote:Op donderdag 11 januari 2007 16:04 schreef Byte_Me het volgende:
zou hier een navigatiepakket op komen? tomtom of zo?
Ooit een GSM gezien met touchscreen [die geen stylus vereist] én 8 GB intern geheugen bevat én die door middel van vingerbewegingen foto's van formaat kan laten veranderen of door te draaien het menu en/of de foto mee kan laten draaien én die conference calls op zo'n eenvoudige manier kan maken?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:17 schreef Devrim_ het volgende:
"revolutie"
Wat is er dan zo nieuw eraan?
Combineer dat met die Bluetooth opmerking erboven, en je krijgt een carkit-met-gps-ontvanger zodat je je iPhone in de auto als navigatiesysteem kunt gebruiken en buiten de auto als, nou ja, een hoop andere dingenquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:19 schreef CarloZ_ het volgende:
[..]
Wat is dat toch, dat iedereen tegenwoordig een navigatiesysteem op zak moet hebben? Kom je anders niet meer thuis? Hoeveel woon-werk verkeer ik wel niet zie met een tomtom, dat is puur gebasseerd op het gadget gehalte![]()
Een iPhone/Telefoon/PDA achtig apparaat moet mijns inziens functies bevatten die je op ieder moment van de dag nodig kunt hebben. De iPhone faciliteert hier uitstekend in.
Een navigatiesysteem is totaal iets anders, dat gebruik je normaal gesproken alleen in de auto.
De iPhone is anders ook geen liefdadigheidsproject, hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:24 schreef SignOff het volgende:
ik ben geen fan van ipod, veel te commercieel... maar ik vind dit ding wel gaaf
ik hoop wel dat er ook tomtom op kan, dan is ie perfect
Nee, het is geen smartphone want bij smartphones kun je er zelf programma's opzetten, bij de iPhone niet.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:24 schreef SignOff het volgende:
ik ben geen fan van ipod, veel te commercieel... maar ik vind dit ding wel gaaf
ik hoop wel dat er ook tomtom op kan, dan is ie perfect
Mja opzich heb je een punt..quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:24 schreef De_Hertog het volgende:
Combineer dat met die Bluetooth opmerking erboven, en je krijgt een carkit-met-gps-ontvanger zodat je je iPhone in de auto als navigatiesysteem kunt gebruiken en buiten de auto als, nou ja, een hoop andere dingen
Hoe weet je dat zo zeker? Jobs zei in de keynote dat het kon, Apple's woordvoerder zei 'no comment', en een weblog ergens berichtte dat het niet kon. Zeker weten doet echter niemand het. Dit is typisch zoiets waarvan je pas zeker weet hoe het zit als dat ding uitkomtquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:25 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Nee, het is geen smartphone want bij smartphones kun je er zelf programma's opzetten, bij de iPhone niet.
Ik ook. Ben één keer met een navigatiesysteem ergens heen gereden. Ging prima. Tweede keer ook. Ging prima. Derde keer kwam ik in een hagelstorm en was TomTom alle satellieten kwijt. En toen wist ik het ook niet meerquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:33 schreef CarloZ_ het volgende:
[..]
Mja opzich heb je een punt..Neemt niet weg dat ik het nog steeds vind dat ik een navigatiesysteem nog steeds als zwaar overgewaardeerd product bestempel.
het is gewoon handig. ik ga elke week wel een paar keer ergens naar toe waar ik niet eerder ben geweest en dan is het lekker makkelijk. verder is het natuurlijk erg praktisch dat je voor flitspalen wordt gewaarschuwd, en dat je bijvoorbeeld de dichtsbijzijnde pinautomaat of tankstation of wat dan ook kunt opzoeken.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:19 schreef CarloZ_ het volgende:
[..]
Wat is dat toch, dat iedereen tegenwoordig een navigatiesysteem op zak moet hebben? Kom je anders niet meer thuis? Hoeveel woon-werk verkeer ik wel niet zie met een tomtom, dat is puur gebasseerd op het gadget gehalte![]()
Een iPhone/Telefoon/PDA achtig apparaat moet mijns inziens functies bevatten die je op ieder moment van de dag nodig kunt hebben. De iPhone faciliteert hier uitstekend in.
Een navigatiesysteem is totaal iets anders, dat gebruik je normaal gesproken alleen in de auto.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:51 schreef seekfaM het volgende:
Is er behoefte aan een echte OP? met banner, uitleg enz?
Zoiets wil ik namelijk wel even maken
Zie ook de officieële specpage op apple.com.quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:52 schreef Gizmore het volgende:
[..]
http://www.gsmarena.com/apple_iphone-1827.php
[..]
Mn abo loopt alleen al in juli af dus ik ben van plan om m óf te importeren óf een paar maanden toch maar weer prepaid te nemen tot ie uit is
Ja, hij is cool.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:56 schreef gieling het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=YgW7or1TuFk&NR
presentatie voor CBS, wat je eigenlijk al zag in de keynote maar dan van dichtbij
Maar om het een revolutie te noemen, een normale PDA, XDA ofzo heeft de meeste functies al.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:20 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ooit een GSM gezien met touchscreen [die geen stylus vereist] én 8 GB intern geheugen bevat én die door middel van vingerbewegingen foto's van formaat kan laten veranderen of door te draaien het menu en/of de foto mee kan laten draaien én die conference calls op zo'n eenvoudige manier kan maken?
Er is ook geen telefoon die je op de manier van de iPhone kunt bedienen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:05 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar om het een revolutie te noemen, een normale PDA, XDA ofzo heeft de meeste functies al.
Enigste is design en stuke software wat is veranderd, maar een echte revolutie is het niet.
Kijk de WII dat is revolutie omdat er nog GEEN enkele console is die op zo'n manier games laat "besturen"
quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is ook geen telefoon die je op de manier van de iPhone kunt bedienen.
Nee, de meeste PDA's en XDA's hebben juist NIET de functies die ik heb genoemd. Deze iPhone is revolutionair omdat er nog GEEN enkele GSM is die zich op zo'n manier en op zo'n groot scherm laat bedienen. Zonder stylus oid.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:05 schreef Syd het volgende:
[..]
Maar om het een revolutie te noemen, een normale PDA, XDA ofzo heeft de meeste functies al.
Enigste is design en stuke software wat is veranderd, maar een echte revolutie is het niet.
Kijk de WII dat is revolutie omdat er nog GEEN enkele console is die op zo'n manier games laat "besturen"
Dat is software, kijk als het nou zo was datje bijvoorbeeld met je oog kon besturen ofzo ja dat is revolutie. Dit bestaat al maar tis alleen vernieuwendquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is ook geen telefoon die je op de manier van de iPhone kunt bedienen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |