abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45255033
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:38 schreef mrkanarie het volgende:
We hebben 2x 2 A4-tjes gehad. ééntje over degeneratie en één over waarom vleugels niet d.m.v. zouden kunnen worden gevormd. Hij heeft argumenten pro evolutie allemaal behandeld, met overal een grote maar bij. Dat is toch geen lesgeven?
Hee, het moet wel wetenschap blijven natuurlijk. Degeneratie is pseudowetenschap.
quote:
Ik ben naar hem toegeweest en gezegd dat ik het dr niet mee eens ben hoe hij het behandelt. Hij zei dingen in de vorm van dat hij de leraar was was en dat het een christelijke school was e.d. Toen ik zei dat als we allemaal zo naïef als hem waren dat alles wel door God zou komen, dat we dan nu nog de bliksem als een toorn van god zouden zien, mocht ik verdwijnen.
Dude. De wetenschap houd zich totaal niet bezig met God, dus de evolutie theorie ook niet. Toen darwin met zijn theorie kwam was hij zelfs nog christen. Wat loop je moeilijk te doen. Vraag gewoon of je voortaan weg mag bij de evolutie lessen. Maar euh, je gaat me toch niet vertellen dat je gelooft dat God de aarde in 6 dagen gemaakt heeft met alles erop en eraan??
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_45255721
Ik vraag me toch altijd af waarom een bepaalde groep christenen toch altijd zo bang is voor de evolutie theorie
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_45256525
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:38 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

We hebben 2x 2 A4-tjes gehad. ééntje over degeneratie en één over waarom vleugels niet d.m.v. zouden kunnen worden gevormd. Hij heeft argumenten pro evolutie allemaal behandeld, met overal een grote maar bij. Dat is toch geen lesgeven?

Ik ben naar hem toegeweest en gezegd dat ik het dr niet mee eens ben hoe hij het behandelt. Hij zei dingen in de vorm van dat hij de leraar was was en dat het een christelijke school was e.d. Toen ik zei dat als we allemaal zo naïef als hem waren dat alles wel door God zou komen, dat we dan nu nog de bliksem als een toorn van god zouden zien, mocht ik verdwijnen.

Morgen ga ik het hoger opzoeken.
vraag me toch wel af wat die 'grote maaren' van hem wel niet inhielden !
en die reactie van je op hem vind ik gedurfd
  donderdag 11 januari 2007 @ 18:50:14 #104
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_45258241
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:30 schreef Bart1984 het volgende:
Ik vraag me toch altijd af waarom een bepaalde groep christenen toch altijd zo bang is voor de evolutie theorie
Idd en wat is het nut ervan, was er maar geen evolutie, zouden we nooit antibiotica resitentie krijgen, zouden virusen nooit muteren dus zouden we nooit meer verkouden worden, schadelijke insecten zouden niet resistent worden. God zou werkelijk flink geld kunnen verdienen als hij de evolutie stop zou zetten.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_45259797
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:50 schreef vero-legata het volgende:

[..]

Idd en wat is het nut ervan, was er maar geen evolutie, zouden we nooit antibiotica resitentie krijgen, zouden virusen nooit muteren dus zouden we nooit meer verkouden worden, schadelijke insecten zouden niet resistent worden. God zou werkelijk flink geld kunnen verdienen als hij de evolutie stop zou zetten.
mensen zouden ook altijd dezelfde blijven en zou het klonen met een ander woordje worden als ik het zo bekijk.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:38:02 #106
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_45260195
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 17:30 schreef Bart1984 het volgende:
Nou, het hele christendom is gefundeerd in het idee dat Jezus stierf voor onze zonden. Niet ons geneuk en gezuip, maar vooral de erfzonde. Die is ontstaan omdat Adam en Eva (in hun onwetendheid) God mishaagden.

De evolutietheorie zegt nu dat er nooit zoiets was als een Adam en/of Eva - althans, in de visie van sommige christenen. Ofwel Jezus stierf voor een symbolisch verhaal. En voila, daar gáát je religie
'Nuff said
pi_45260713
Ik heb een aantal video's bekeken over creationisme en een aantal debatten tussen een creationist en evolutionisten. Kan er toch niets anders van maken dat de evolutietheorie afgemaakt wordt. De evolutietheorie lijkt me een aardig onlogische en onwetenschappelijke manier om het ontstaan van alles en variëteit binnen en tussen dier- en plantensoorten te beschrijven.

Lezing van voormalig professor evolutie, nu creationist:
Evolutiotion or creation, what do the rocks reveal?
The fossil record speaks
More fossil secrets revealed
The origin of variety

Debatten tussen creationist en evolutionisten:
Kent Hovind vs Dr. Rainbow

Kent Hovind vs Dr. James Paulson

Kent Hovind vs Dr. Mike Schremer
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:52:34 #108
27698 Doffy
pi_45260773
Kan het hele debat over evolutie vs creationisme weer een eigen topic krijgen? Dit topic is/was bedoeld voor discussie over evolutie, niet over pseudo-wetenschappen.
'Nuff said
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:56:09 #109
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45260917
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb een aantal video's bekeken over creationisme en een aantal debatten tussen een creationist en evolutionisten. Kan er toch niets anders van maken dat de evolutietheorie afgemaakt wordt. De evolutietheorie lijkt me een aardig onlogische en onwetenschappelijke manier om het ontstaan van alles en variëteit binnen en tussen dier- en plantensoorten te beschrijven.
Het creationisme barst natuurlijk van de logica en wetenschap. Dat kan je zelf toch wel beseffen? Verder kan ik je garanderen dat er wel enkele creationisten zijn die de kunsten van retorica hoog hebben zitten, maar puur in wetenschappelijke argumenten falen.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:52 schreef Doffy het volgende:
Kan het hele debat over evolutie vs creationisme weer een eigen topic krijgen? Dit topic is/was bedoeld voor discussie over evolutie, niet over pseudo-wetenschappen.
Eens.
Zyggie.
pi_45260960
Had het al ergens anders geplaatst maar ben hier naartoe verwezen. Bekijk het eens joh, je moet wel open blijven staan voor alternatieve theoriën.
pi_45261005
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Had het al ergens anders geplaatst maar ben hier naartoe verwezen. Bekijk het eens joh, je moet wel open blijven staan voor alternatieve theoriën.
Open een Evolutie vs Creationisme topic over en voer je eigen argumenten naar voren een linkdump als post is not done

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 19:58:54 ]
pi_45261016
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:56 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Het creationisme barst natuurlijk van de logica en wetenschap. Dat kan je zelf toch wel beseffen? Verder kan ik je garanderen dat er wel enkele creationisten zijn die de kunsten van retorica hoog hebben zitten, maar puur in wetenschappelijke argumenten falen.
[..]

Eens.
Ik heb niet voor niets de video's gepost. Als je ze nou bekijkt en mij kan aanwijzen waar fouten gemaakt worden ben jij de man.
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:58:56 #113
27698 Doffy
pi_45261023
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als het nu werkelijk alternatief was, en als het werkelijk een theorie was, dan zou ik er geen moeite mee hebben.

Helaas is het in werkelijkheid retorisch geneuzel over bronstijd-legendes.
'Nuff said
  donderdag 11 januari 2007 @ 19:59:10 #114
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45261028
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Lezing van voormalig professor evolutie, nu creationist:
Evolutiotion or creation, what do the rocks reveal?
The fossil record speaks
More fossil secrets revealed
The origin of variety

Debatten tussen creationist en evolutionisten:
Kent Hovind vs Dr. Rainbow

Kent Hovind vs Dr. James Paulson

Kent Hovind vs Dr. Mike Schremer
Linkjes naar Kent Hovnid filmpjes komen beter tot hun recht in ONZ
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_45261073
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:58 schreef Doffy het volgende:

[..]

Als het nu werkelijk alternatief was, en als het werkelijk een theorie was, dan zou ik er geen moeite mee hebben.

Helaas is het in werkelijkheid retorisch geneuzel over bronstijd-legendes.
De theorie is dat er creatie is en daarom een creator. En daar worden bewijzen voor aangeleverd, maar die moet je natuurlijk wel eerst bekijken. Ik denk dat ik wel goeie bronnen heb maar ben altijd op zoek naar waarheid dus verlicht mij.
pi_45261116
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 19:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Linkjes naar Kent Hovnid filmpjes komen beter tot hun recht in ONZ
En die professoren die het debat met m aangaan dan?
pi_45261151
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En die professoren die het debat met m aangaan dan?
Kunnen we nu ontopic verder aub en het creationisme gebeuren in een daarvoor bestemde topic?
pi_45261223
Wat een shortminded zooitje hier.
pi_45261293
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
WFL is ruimer dan alleen dit topic, dit topic heeft een thema, evolutie en alles rondom evolutie, dus geen evolutie vs creationisme topic, heb je een eitje te leggen open er een topic over, verder kunnen klachten in WFL FB.
pi_45261347
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu is het ook afgelopen, gaarne nu ook ontopic verder.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:09:12 #121
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45261428
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:07 schreef Triggershot het volgende:
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu is het ook afgelopen, gaarne nu ook ontopic verder.
Mag ik eindigen met een kort woordje aan Ali.

Constant komen mensen hier de theorie aanvechten, uiteindelijk eindigt het in moddergooien en dan helaas voornamelijk door de creationisten. Dit zorgt ervoor dat de werkelijk interessante discussies worden ondergesneeuwd. Natuurlijk is er wel ruimte voor een discussie, alleen kan dat gewoon beter in een ander topic.
Zyggie.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:09:17 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45261430
quote:
Luister. Die filmpjes en argumenten waar je mee aan kwam dragen zijn bedacht door mensen die geen idee hebben hoe de evolutietheorie in elkaar zit. Daarnaast zijn ze ook nog eens zwaargelovig (dus gemotiveerd om tegen alle feiten in leugens te verspreiden).

Filmpjes met Kent Hovnid bekijk je niet om kennis op te doen over filosofische standpunten... die bekijk je met een doos popcorn op een druilerige avond als je zin hebt om te lachen.

Seriously.
pi_45261711
oke ik maak wel een mooie post, geaccepteerd door de heersende elite hier
pi_45261821
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Luister. Die filmpjes en argumenten waar je mee aan kwam dragen zijn bedacht door mensen die geen idee hebben hoe de evolutietheorie in elkaar zit. Daarnaast zijn ze ook nog eens zwaargelovig (dus gemotiveerd om tegen alle feiten in leugens te verspreiden).

Filmpjes met Kent Hovnid bekijk je niet om kennis op te doen over filosofische standpunten... die bekijk je met een doos popcorn op een druilerige avond als je zin hebt om te lachen.

Seriously.
Dat je Kent Hovind niet serieus neemt oke, maar de eerste 4 filmpjes zijn van een professor die jarenlang evolutie gedoceerd heeft aan het grootste evolutiebolwerk in de wereld in Zuid Afrika. Wegens allerlei gebeurtenissen in zijn leven was hij gedwongen zijn visie aan te passen en doceert nu creationisme. Het is echt de moeite waard om te bekijken want deze man heeft verstand van zaken.

Plus hij is nu idd gelovig, maar dus eerst evolutionist en die hard atheist. Ik vind dat geen criterium om iemand bij voorbaat af te schrijven.
pi_45261886
quote:
Welkom bij WFL.
Je moet dit forum niet al te serieus nemen hoor ..
Veel users kunnen niet normaal en fatsoenlijk discussiëren. Er zitten wel een paar tussen die dat wel kunnen.
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:25:39 #126
27698 Doffy
pi_45262075
Ik zie nog steeds geen apart topic
'Nuff said
pi_45262208
Als ik het in een apart topic zet bekijk je het dan wel? De eerste 4 filmpjes dus.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:28:57 #128
27698 Doffy
pi_45262238
Nee, als je wat te melden hebt, open je een apart topic. Als je alleen wat linkjes wil dumpen, dan vergeet je het verder maar.
'Nuff said
pi_45262360
In de video staat alles wat ik wil zeggen, ik ga toch geen 5 uur aan videomateriaal over zitten tiepen want ik kan die boodschap nooit zo overbrengen als hij. Maar ja je moet het zelf weten als je kortzichtig wil zijn. Wel ontzettend jammer.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:33:52 #130
27698 Doffy
pi_45262421
Inderdaad

'Nuff said
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:38:36 #131
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45262628
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat je Kent Hovind niet serieus neemt oke, maar de eerste 4 filmpjes zijn van een professor die jarenlang evolutie gedoceerd heeft aan het grootste evolutiebolwerk in de wereld in Zuid Afrika. Wegens allerlei gebeurtenissen in zijn leven was hij gedwongen zijn visie aan te passen en doceert nu creationisme. Het is echt de moeite waard om te bekijken want deze man heeft verstand van zaken.

Plus hij is nu idd gelovig, maar dus eerst evolutionist en die hard atheist. Ik vind dat geen criterium om iemand bij voorbaat af te schrijven.
Zit een filmpje van Walter Veith aan het kijken. Hij roept kleine twijfelachtige bronnetjes aan, gebruikt huiskamerwetenschap en achterhaalde creationestische rethoriek om z'n punt te maken. Daarnaast lees ik dat hij een voedseldeskundige is, NIET een bioloog.

Met andere woorden: De zoveelste hobbyist die denkt de waarheid in pacht te hebben. Ik zie liever een debat tussen 2 gerespecteerde biologen over dit onderwerp dan filmpjes van amateur filosofen die een zaal vol juigende gelovigen gaan uitleggen dat de geaccepteerde wetenschap fout is en dat hij het goed heeft.
pi_45262790
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:38 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zit een filmpje van Walter Veith aan het kijken. Hij roept kleine twijfelachtige bronnetjes aan, gebruikt huiskamerwetenschap en achterhaalde creationestische rethoriek om z'n punt te maken. Daarnaast lees ik dat hij een voedseldeskundige is, NIET een bioloog.

Met andere woorden: De zoveelste hobbyist die denkt de waarheid in pacht te hebben. Ik zie liever een debat tussen 2 gerespecteerde biologen over dit onderwerp dan filmpjes van amateur filosofen die een zaal vol juigende gelovigen gaan uitleggen dat de geaccepteerde wetenschap fout is en dat hij het goed heeft.
Hij is nu voedseldeskundige ja, maar doceerde zoologie.
Het publiek is divers dus hij houdt het inderdaad zo begrijpelijk mogelijk. Kijk het gewoon af en vel dan je oordeel. En vertel mij waarom zijn bronnen 'twijfelachtig' zijn.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:45:37 #133
27698 Doffy
pi_45262869
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:38 schreef SpecialK het volgende:
Daarnaast lees ik dat hij een voedseldeskundige is, NIET een bioloog.

Ik wacht met smart op de evolutie-weerleggingen van Sonja Bakker
'Nuff said
pi_45263017
Kijk ze begrijpen niet eens dat het om de inhoud gaat en niet om wie...
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
  donderdag 11 januari 2007 @ 20:50:04 #135
27698 Doffy
pi_45263068
Daarentegen begrijpen sommigen de inhoud wél
'Nuff said
pi_45263166
Hoe zo ? Ik geloof ook wel de evolutiethorie hoor
pi_45263477
Je zou denken dat ik duidelijk was.
pi_45263485
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:45 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ik wacht met smart op de evolutie-weerleggingen van Sonja Bakker
mis ik iets?
pi_45264424
Edit: Evolutie is religie, geen wetenschap daar verder

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 21:30:13 ]
Neil deGrasse Tyson
pi_45264464
Evolutie is religie, geen wetenschap

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 21:30:25 ]
Neil deGrasse Tyson
  donderdag 11 januari 2007 @ 21:30:18 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45264586
Edit: Verder in zijn topic aub Evolutie is religie, geen wetenschap

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 21:31:04 ]
pi_45266752
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 20:49 schreef Aslama het volgende:
Kijk ze begrijpen niet eens dat het om de inhoud gaat en niet om wie...
Nee nee hoor. Mensen die totaal niet thuis zijn in zo'n vakgebied horen daar geen uitspraken over te doen. Je moet wel verstand van zaken hebben.
Neil deGrasse Tyson
pi_45266975
*off-topic*
Neil deGrasse Tyson
pi_45267178
Edit: Weg

Wat is er onduidelijk aan dat het hier om evolutie gaat en niet een evolutie vs creationisme topic, reageer zo nodig in het andere topic

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2007 22:34:11 ]
pi_45267287
Ik waarschuw niet nog 1 x, volgende user krijgt een note.
Dit topic blijft zuiver gaan over Evolutie, punt.
pi_45267432
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:35 schreef Triggershot het volgende:
Ik waarschuw niet nog 1 x, volgende user krijgt een note.
Dit topic blijft zuiver gaan over Evolutie, punt.
Mijn excuses, ik was mij er niet van bewust.
pi_45267694
@Triggershot:

Mag ik op de post hieronder (inhoudelijk) reageren of krijg ik dan een note (wat is dat trouwens?)
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:21 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Nee nee hoor. Mensen die totaal niet thuis zijn in zo'n vakgebied horen daar geen uitspraken over te doen. Je moet wel verstand van zaken hebben.
pi_45267753
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:47 schreef Aslama het volgende:
@Triggershot:

Mag ik op de post hieronder (inhoudelijk) reageren of krijg ik dan een note (wat is dat trouwens?)
[..]
Zolang het evolutie betreft zonder geloofselementen.
Een note is een usernotitie
pi_45267947
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolang het evolutie betreft zonder geloofselementen.
Een note is een usernotitie
Het gaat niet om evolutie maar om de inhoud van de post wat gewoon een mening is.
pi_45267983
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:54 schreef Aslama het volgende:

[..]

Het gaat niet om evolutie maar om de inhoud van de post wat gewoon een mening is.
Zolang je het kunt paren met evolutie zonder geloof.
pi_45268015
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolang je het kunt paren met evolutie zonder geloof.
OK laat maar
pi_45270117
Ik wil anders ook wel wat zeggen over de 'evolutie' hoor

Of de evolutie-fundi's daar blij mee zijn?
pi_45270425
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:54 schreef Aslama het volgende:
Evolutie is meer dan een mening. Het is een wetenschappelijk feit. Want het word ondersteund door massa's bewijs.
Neil deGrasse Tyson
pi_45270628
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 23:56 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Evolutie is meer dan een mening. Het is een wetenschappelijk feit. Want het word ondersteund door massa's bewijs.
Massa's aannames ja. Bewijs is iets heel anders. Om deze reden gaat het niet om feiten, maar hooguit om waarschijnlijkheden.
pi_45270705
quote:
Net gezien. Wat een gek, die Hovind. Soort van wannabe Ted Haggard.

Okay .
pi_45270739
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Massa's aannames ja. Bewijs is iets heel anders. Om deze reden gaat het niet om feiten, maar hooguit om waarschijnlijkheden.
Noem nu eens een aanname....dan valt er wat te discussiëren.
pi_45270882
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Noem nu eens een aanname....dan valt er wat te discussiëren.
Goed. Een aanname is dat een vis behoefte zou hebben gehad om voedsel op land te zoeken en zo evolueerde tot een soort landdier met poten.

Bewijs? Nul, maar de aanname is wel nodig om de andere aannames aannemelijker te maken. Ik hoor graag van je als het anders is. Het liefst uiteraard met bewijzen. Ik denk dan aan een stuk of wat fossielen die de hele overgang van vis zonder poten naar vis met poten schetsten.
pi_45270994
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Goed. Een aanname is dat een vis behoefte zou hebben gehad om voedsel op land te zoeken en zo evolueerde tot een soort landdier met poten.
jij hebt zo GEEN verstand van de evolutietheorie...
pi_45270995
quote:

[..]

Bewijs? Nul, maar de aanname is wel nodig om de andere aannames aannemelijker te maken. Ik hoor graag van je als het anders is. Het liefst uiteraard met bewijzen. Ik denk dan aan een stuk of wat fossielen die de hele overgang van vis zonder poten naar vis met poten schetsten.
Lees je even in.
pi_45272806
quote:

[..]

Jij ben echt een mooi voorbeeld van iemand die die religieuze plaat gewoon wil blijven houden, ongeacht de tegenargumenten. Ik zou bijna denken dat je geloof niet sterk genoeg is om het idee dat evolutie wel es een juiste theorie is, te overleven. Fijn geloof heb je dan.
pi_45273161
quote:

[..]

Laat jij maar eens zien wat de ""aannames"" zijn. Ik heb ook het vermoeden dat je gelooft dat de aarde/leven letterlijk geschapen is zoals in de bijbel/koran staat. Wat is je bewijs/aanwijzingen voor die "hypothese". Die heb je natuurlijk niet. Omdat al het bewijs/aanwijzingen naar de richting van evolutie wijzen. Wist je dat ze in de 19de eeuw al wisten dat de aarde veeeeeeel ouder moest zijn dan 6000 jaar.
Neil deGrasse Tyson
pi_45273212
quote:

De evolutie theorie is geen feit zoals onterecht door een user hier werd opgemerkt, maar een wetenschappelijke theorie ondersteund door massa's feiten.
Elke wetenschappelijke theorie kan gefalsifiseerd worden en vervangen worden door een betere.
Zo kan bijv de oorsprong van het leven (aminozuren en andere organische verbindingen) uit het heelal afkomstig zijn of op aarde zijn ontstaan en zo zijn er nog wel talloze witte plekken in de theorie,

Als je "verlost" wilt worden van de evolutietheorie, dan zijn er globaal 3 opties;
- Falsificatie: vindt een feit die met de theorie in tegenspraak is
- Ontwikkel een theorie die alles wat de evolutietheorie kan verklaren ook verklaart en bovendien nog meer.
- Ontwikkel een theorie die alles wat de evolutietheorie kan verklaren ook verklaart, maar minder uitgangspunten nodig heeft (Occams device)

De ervaring leert dat wetenschappelijke theorieén zelden geheel fout zijn, maar dat deze ook evolueren en steed beter worden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_45274555
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:14 schreef koffiegast het volgende:

[..]

jij hebt zo GEEN verstand van de evolutietheorie...
Jij hebt zo GEEN tengeargumenten
pi_45274573
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 00:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Lees je even in.
Leuk, een tiktaalik.
quote:
Paleontologists suggest that it was an intermediate form between fish and early tetrapods ....
Suggereren is niet vaststellen. Suggeren is een vorm van aanname
quote:
Tiktaalik is a transitional fossil
Juist. Eerst een aanname en nu alweer een feit. Voor mij is het gewoon een wezen op zich. Niets geen tussenvorm.

Bedankt voor het maken van mijn punt
pi_45274592
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jij ben echt een mooi voorbeeld van iemand die die religieuze plaat gewoon wil blijven houden, ongeacht de tegenargumenten. Ik zou bijna denken dat je geloof niet sterk genoeg is om het idee dat evolutie wel es een juiste theorie is, te overleven. Fijn geloof heb je dan.
Tot nu toe anders geen enkel fatsoenlijk tegenargument mogen meemaken. Of mijn geloof sterk genoeg is of niet hoef jij je geen zorgen om te maken. Aan de andere kant bespeur ik wel enige angst aan jouw kant voor een leven na de dood, aangezien je vast wilt blijven houden aan een theorie die allang is achterhaald, ongeacht de tegenargumenten.

Fijn geloof heb je dan.
pi_45274596
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:49 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Laat jij maar eens zien wat de ""aannames"" zijn
Dat heb ik al gedaan
quote:
Ik heb ook het vermoeden dat je gelooft dat de aarde/leven letterlijk geschapen is zoals in de bijbel/koran staat.
Ja, net zoals de rest van het universum
quote:
Wat is je bewijs/aanwijzingen voor die "hypothese". Die heb je natuurlijk niet.
Heb ik niet, net zoals je die niet hebt voor het tegendeel. Daarom is beide een kwestie van geloof.
quote:
Omdat al het bewijs/aanwijzingen naar de richting van evolutie wijzen.
Uit je zinsconstructie concludeer ik dat jij het eigenlijk ook niet zeker weet. Als alle aannames van een rechtzaak tegen een verdachte richting de verdachte wijzen, is de verdachte in jouw ogen schuldig? Enkel omdat er voor jouw belevingswereld geen andere optie is?
quote:
Wist je dat ze in de 19de eeuw al wisten dat de aarde veeeeeeel ouder moest zijn dan 6000 jaar.
Dat wisten de moslims al in de 7e eeuw. Wat dacht je dat moslims waren? Christenen?
pi_45274602
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De evolutie theorie is geen feit zoals onterecht door een user hier werd opgemerkt, maar een wetenschappelijke theorie ondersteund door massa's feiten.
Massa's aannames. Zie het 'voorbeeld' van de 'tussenvormen'. Het is dus en geen feit en het is nergens op gebaseerd
quote:
Elke wetenschappelijke theorie kan gefalsifiseerd worden en vervangen worden door een betere.
Zo kan bijv de oorsprong van het leven (aminozuren en andere organische verbindingen) uit het heelal afkomstig zijn of op aarde zijn ontstaan en zo zijn er nog wel talloze witte plekken in de theorie,

Als je "verlost" wilt worden van de evolutietheorie, dan zijn er globaal 3 opties;
- Falsificatie: vindt een feit die met de theorie in tegenspraak is
- Ontwikkel een theorie die alles wat de evolutietheorie kan verklaren ook verklaart en bovendien nog meer.
- Ontwikkel een theorie die alles wat de evolutietheorie kan verklaren ook verklaart, maar minder uitgangspunten nodig heeft (Occams device)

De ervaring leert dat wetenschappelijke theorieén zelden geheel fout zijn, maar dat deze ook evolueren en steed beter worden.
Zelden is niet nooit. Voor mij is de evolutietheorie hier een prima voorbeeld van.
pi_45276241
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 06:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Massa's aannames. Zie het 'voorbeeld' van de 'tussenvormen'. Het is dus en geen feit en het is nergens op gebaseerd
Uit jouw antwoord blijkt dat je er weinig van begrijpt de evolutie theorie is geen feit maar een wetenschappelijke theorie (ik zeg het nog meer eens) die berust op een massa feitenmateriaal die consistent is en verklaard kan worden middels de theorie.
quote:
Zelden is niet nooit. Voor mij is de evolutietheorie hier een prima voorbeeld van.
In tegenstelling tot een geloof en met name de Islam is er binnen de wetenschap wel ruimte voor twijfel, deze dient dan wel methodisch te zijn. Iets roepen zoals jij en Rudeoline doen mbt wetenschappelijke theorieën valt daar niet onder.
Maar net als Rude weerleg je de theorie niet (lees in een boek over wetenschapsfilosofie hoe dat moet) en kom je ook niet met een beter alternatief en toetsbare verklaringen.
Exaudi orationem meam
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:56:32 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_45276617
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:40 schreef Oud_student het volgende:
lees in een boek over wetenschapsfilosofie hoe dat moet
Ja, ga hem op ideeën brengen. Straks krijgen we eindeloze posts dat Immaneul Kant alleen onsamenhangend dronkemansgelal voortbrengt, en dat Pascal een logicus is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:00:30 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45276703
quote:

[..]

Dat is een logisch gevolg van de theorie. Niet andersom. De redenatie zou zelfs jij moeten snappen.... Op het land een overvloed aan voedsel en nog geen roofdieren. Dat maakt het aantrekkelijk en voordelig om richting land te evolueren. 1 van de zogenoemde 'tussenvormen'heb je al gehad. Wat wil je nog meer?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_45276772
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:56 schreef speknek het volgende:
Ja, ga hem op ideeën brengen. Straks krijgen we eindeloze posts dat Immaneul Kant alleen onsamenhangend dronkemansgelal voortbrengt, en dat Pascal een logicus is.
Idd Pascal was en Christen en Kant was ook geen moslim, dus waarom zou hij de geschriften van deze lieden lezen
Exaudi orationem meam
pi_45276782
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 09:40 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Uit jouw antwoord blijkt dat je er weinig van begrijpt de evolutie theorie is geen feit maar een wetenschappelijke theorie (ik zeg het nog meer eens) die berust op een massa feitenmateriaal die consistent is en verklaard kan worden middels de theorie.
Een massa aannames adv losstaande vindingen, waar vanuit die aannames weer relaties aan zijn gekoppeld.
quote:
[..]
In tegenstelling tot een geloof en met name de Islam is er binnen de wetenschap wel ruimte voor twijfel, deze dient dan wel methodisch te zijn. Iets roepen zoals jij en Rudeoline doen mbt wetenschappelijke theorieën valt daar niet onder.
Maar net als Rude weerleg je de theorie niet (lees in een boek over wetenschapsfilosofie hoe dat moet) en kom je ook niet met een beter alternatief en toetsbare verklaringen.
Voor mij is de theorie weerlegd. Of dat ook wetenschappelijk is verantwoord zal mij aan mijn reet roesten. Als je goed leest pretendeer ik ook nergens dat ik iets wetenschappelijk zou willen verklaren. Dit is dan ook een WFL forum, niet een W forum. De vraag is of de evolutietheorie uberhaupt in W zou horen. Het is eerder een F.
pi_45276810
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is een logisch gevolg van de theorie. Niet andersom. De redenatie zou zelfs jij moeten snappen.... Op het land een overvloed aan voedsel en nog geen roofdieren. Dat maakt het aantrekkelijk en voordelig om richting land te evolueren. 1 van de zogenoemde 'tussenvormen'heb je al gehad. Wat wil je nog meer?
Ik heb ook al gezegd wat ik van die zogenaamde 'tussenvorm' denk. Wat ik nog meer wil? Weet niet, ik heb nog niets mogen ontvangen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:05:54 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_45276825
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb ook al gezegd wat ik van die zogenaamde 'tussenvorm' denk. Wat ik nog meer wil? Weet niet, ik heb nog niets mogen ontvangen.
Dus je wil tussenvormen zien, maar je accepteert ze niet als tussenvormene?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45276889
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus je wil tussenvormen zien, maar je accepteert ze niet als tussenvormene?
Ik wil tussenvormen zien, geen op zichzelf staande wezens waarvan door evolutionisten wordt aangenomen dat het tussenvormen zijn, want 'het kan toch niet anders?'

En nee, een enkele 'tussenvorm' is niet voldoende om van een waterdier een landdier te maken. Dat zou jij als 'wetenschapper' beter moeten weten dan een leek als ik.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:10:46 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45276921
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat heb je wel, je wil het alleen niet zien. Voor het gemak negeer je ook maar gelijk al de labvoorbeelden van soortvorming?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 januari 2007 @ 10:12:16 #177
8369 speknek
Another day another slay
pi_45276967
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik wil tussenvormen zien, geen op zichzelf staande wezens
.
quote:
En nee, een enkele 'tussenvorm' is niet voldoende om van een waterdier een landdier te maken. Dat zou jij als 'wetenschapper' beter moeten weten dan een leek als ik.
De hele theorie van overgang tussen de vissen en landdieren is dan ook bij lange na niet gebaseerd op een enkele tussenvorm. Tiktaalik is alleen de duidelijkste.
pi_45278013
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:12 schreef speknek het volgende:

[..]

De hele theorie van overgang tussen de vissen en landdieren is dan ook bij lange na niet gebaseerd op een enkele tussenvorm. Tiktaalik is alleen de duidelijkste.
Tja, als zo'n aanname jou kan overtuigen, wie ben ik dan om daar iets van te zeggen. Nu ben je dan waarschijnlijk ook niet de beroerdste om ons de tussenvormen van die 'tussenvormen' te tonen. Want ook een tiktaalik is niet opeens van vis tot tiktaalik verworden.

Succes.
pi_45278058
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 06:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Tot nu toe anders geen enkel fatsoenlijk tegenargument mogen meemaken. Of mijn geloof sterk genoeg is of niet hoef jij je geen zorgen om te maken. Aan de andere kant bespeur ik wel enige angst aan jouw kant voor een leven na de dood, aangezien je vast wilt blijven houden aan een theorie die allang is achterhaald, ongeacht de tegenargumenten.

Fijn geloof heb je dan.
Leven na de dood heeft niks met evolutie te maken, en ik ben er ook niet bang voor Ik doe er simpelweg geen concreten uitspraken over, omdat ik denk dat je dat simpelweg niet met een religie kunt bevatten. Dat heeft niks met angsten te maken.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:03:46 #180
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45278211
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Tja, als zo'n aanname jou kan overtuigen, wie ben ik dan om daar iets van te zeggen. Nu ben je dan waarschijnlijk ook niet de beroerdste om ons de tussenvormen van die 'tussenvormen' te tonen. Want ook een tiktaalik is niet opeens van vis tot tiktaalik verworden.

Succes.
Waarom heb ik het idee dat een aquarium vol met AL de individuen die betrokken waren bij de overgang van water naar landdier je nogsteeds niet zou overtuigen?
Onikaan ni ov dovah
pi_45278236
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:57 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Leven na de dood heeft niks met evolutie te maken, en ik ben er ook niet bang voor Ik doe er simpelweg geen concreten uitspraken over, omdat ik denk dat je dat simpelweg niet met een religie kunt bevatten. Dat heeft niks met angsten te maken.
OK
pi_45278295
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 06:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Leuk, een tiktaalik.
[..]

Suggereren is niet vaststellen. Suggeren is een vorm van aanname

Juist. Eerst een aanname en nu alweer een feit. Voor mij is het gewoon een wezen op zich. Niets geen tussenvorm.
Tuurlijk is het een wezen op zich, hij zal echt geleefd hebben. "Tussenvorm" is een woord dat enkel gebruikt wordt door creationisten, alsof er een doel moet zijn in evolutie. Dat dit dier een brug sloeg tussen land en water is een waarschijnlijkheid omdat het zich gedraagt als een vroege amfibie, met het nodige voorbehoud omdat we nu eenmaal over 375 miljoen jaar geleden hebben. Wat zou je willen zien? Een filmpje van de hele evolutie in tien seconden?

Nee, als je Tiktaalik wil plaatsen, zul je het in de evolutionaire context moeten doen. In elk creationistisch wereldbeeld heeft het in ieder geval geen plaats.
pi_45278436
Ontkent KirmiziBeyaz ook dat dino's hebben geleefd, lang voordat de mens tevoorschijn kwam?
pi_45278580
Ik vind het overigens erg jammer dat er van die vervelende creationisten zijn die voortdurend avontuurlijk wetenschappelijk onderzoek in de nek hijgen omdat ze er zo gefrustreerd door raken. Waarom is het zo vervelend om de evolutietheorie te accepteren? Voel je je er minder mens door, of zelfs minderwaardig? Waarom zien de creationisten niet dat het juist heel spannend is om de de oorsprong van de mens te ontrafelen en de oorsprong van het leven en op het gebied van de natuurkunde de oorsprong van het universum en dergelijke? Wat is er nu mooier dan steeds meer ontdekken in plaats van op je luie reet te zitten in de kerkbanken om te geloven in een aanname (welke overigens ook al lang op veel punten is weerlegd door de wetenschap)?
pi_45278665
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:07 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Tuurlijk is het een wezen op zich, hij zal echt geleefd hebben. "Tussenvorm" is een woord dat enkel gebruikt wordt door creationisten, alsof er een doel moet zijn in evolutie.
Het hele principe van evolutie valt of staat met tussenvormen.
quote:
Dat dit dier een brug sloeg tussen land en water is een waarschijnlijkheid omdat het zich waarschijnlijkgedraagt als een vroege amfibie, met het nodige voorbehoud omdat we nu eenmaal over 375 miljoen jaar geleden hebben.
Kortom, het zijn aannames. Aannames die door velen worden gedeeld, maar daarmee nog geen feit.
quote:
Wat zou je willen zien? Een filmpje van de hele evolutie in tien seconden?
Ik zou graag wat meer van de tussenvormen zien. Dus met 1 'tussenvorm' tussen vis en landdier kom je er niet.
quote:
Nee, als je Tiktaalik wil plaatsen, zul je het in de evolutionaire context moeten doen. In elk creationistisch wereldbeeld heeft het in ieder geval geen plaats.
Waarom moet ik dat in de evolutionaire context doen? Waarom zou ik iets in een context willen plaatsen waar ik niet in geloof? Of plaats jij sommige zaken ook in een creationistische context hoewel je niet gelooft in een Schepper?
pi_45278673
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:13 schreef zwambtenaar het volgende:
Ontkent KirmiziBeyaz ook dat dino's hebben geleefd, lang voordat de mens tevoorschijn kwam?
Natuurlijk niet. Wat denk je dat ik ben? Een christen?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:32:52 #187
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45278939
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan ja. Elk individu is een tussenvorm, zelfs jij.
quote:
Kortom, het zijn aannames. Aannames die door velen worden gedeeld, maar daarmee nog geen feit.
Een redenatie die waarschijnlijker is dan zwaartekracht. Twijfel je daar dan ook aan?
quote:
Ik zou graag wat meer van de tussenvormen zien. Dus met 1 'tussenvorm' tussen vis en landdier kom je er niet.
Heb je uberhaupt het wiki artikel gelezen? Blijkbaar niet want dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
quote:
Waarom moet ik dat in de evolutionaire context doen? Waarom zou ik iets in een context willen plaatsen waar ik niet in geloof? Of plaats jij sommige zaken ook in een creationistische context hoewel je niet gelooft in een Schepper?
De evolutionaire context verklaart meer dan een creationalistische. Dat geeft hem meer waarde. Genoeg reden dus om voor die context te gaan (wetenschappelijk gezien).
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:35:02 #188
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_45279006
Ach elke nieuw gevonden tussenvorm creëert 2 nieuwe missing links volgens creationistische logica. Zo kun je bezig blijven.
pi_45279064
quote:

[..]

En creationisme bij de afwezigheid daarvan. Ze zijn echter aanwezig, volop.
quote:
Het is geen aanname dat het een vroege amfibie is, hij is er namelijk op gebouwd. Zo'n skelet is een skelet van een vis die naar een amfibie neigt, zoals je bij evolutie zou verwachten. Het is ook geen aanname dat het 375 jaar geleden leefde en het is ook geen aanname dat wij er van afstammen.
quote:

Misschien dat je dan zelf even wat zoekt. . Het fossielenbestand staat er vol mee.

http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/7592410/
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/17083659/
http://en.wikipedia.org/wiki/Panderichthys
http://en.wikipedia.org/wiki/Anthracosauria
http://en.wikipedia.org/wiki/Ichthyostega
pi_45279102
quote:

[..]

Natuurlijk niet. Wat denk je dat ik ben? Een christen?
Dan heb je zojuist de tussenvorm (een hoop tussenvormen natuurlijk) van reptiel naar vogel erkend.
pi_45279433
Het heeft geen zin om in discussie te treden met mensen zoals KirmiziBeyaz. Ze hebben een bord voor hun kop die je nooit zult kunnen wegnemen met argumenten en zelfs niet met empirisch bewijsmateriaal, zoals nu duidelijk is geworden.
pi_45279463
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan ja. Elk individu is een tussenvorm, zelfs jij.
Bewijs?
quote:
[..]
Een redenatie die waarschijnlijker is dan zwaartekracht. Twijfel je daar dan ook aan?
Natuurlijk niet. Zwaartekracht ervaren we allemaal. Evolutie niet.
quote:
[..]
Heb je uberhaupt het wiki artikel gelezen? Blijkbaar niet want dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.
Ik heb het gelezen, het staat er niet in, dus de vraag blijft.
quote:
[..]
De evolutionaire context verklaart meer dan een creationalistische. Dat geeft hem meer waarde. Genoeg reden dus om voor die context te gaan (wetenschappelijk gezien).
Vanuit atheistisch oogpunt is dat inderdaad het meest logische. Gelukkig bestaat de andere helft van de 6 miljard mensen wel uit gelovigen.
pi_45279496
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:35 schreef StupidByNature het volgende:
Ach elke nieuw gevonden tussenvorm creëert 2 nieuwe missing links volgens creationistische logica. Zo kun je bezig blijven.
Ik ben de kwaadste niet. Ik zou niet oneindig doorvragen, maar 2 extra tussenstadia lijkt mij niet teveel gevraagd.
pi_45279523
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ben de kwaadste niet. Ik zou niet oneindig doorvragen, maar 2 extra tussenstadia lijkt mij niet teveel gevraagd.
Ik heb je er zes gegeven.
pi_45279549
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Vanuit atheistisch oogpunt is dat inderdaad het meest logische. Gelukkig bestaat de andere helft van de 6 miljard mensen wel uit gelovigen.
Ja, zullen we hen vragen om fossielen te dateren en te interpreteren .
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:53:55 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:57:11 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45279672
quote:

[..]

Bewijs?
Je bent de tussenstap tussen je ouders en je kinderen.
quote:
Natuurlijk niet. Zwaartekracht ervaren we allemaal. Evolutie niet.
Zwaartekracht is nog veel meer onduidelijkheid over dan evolutie Volgens je eigen redenatie hier zal je dus ook evolutie moeten accepteren.
quote:
Ik heb het gelezen, het staat er niet in, dus de vraag blijft.
Goed dat was dan je geloofwaardigheid 15 seconden kijken en er zijn er al 5 te vinden.
quote:
Waarom is dat de meest logische? Omdat je je heilige boek niet los wil laten?
Onikaan ni ov dovah
pi_45279735
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:37 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En creationisme bij de afwezigheid daarvan. Ze zijn echter aanwezig, volop.
Ze zijn aanwezig als je aanneemt dat het inderdaad tussenvormen zijn. Anders staan ze gewoon op zichzelf
quote:
[..]
Het is geen aanname dat het een vroege amfibie is
Niemand zegt ook dat dat niet zo is.
quote:
, hij is er namelijk op gebouwd. Zo'n skelet is een skelet van een vis die naar een amfibie neigt, zoals je bij evolutie zou verwachten.
Dát is de aanname
quote:
Het is ook geen aanname dat het 375 jaar geleden leefde
Dat is het wel. ( ik neem aan dat je in miljoenen rekent). Het is niet geen aanname omdat jij het zegt. Het is een aanname omdat het een aanname is.
quote:
en het is ook geen aanname dat wij er van afstammen.
[..]
Jij mag best aannemen dat jij van die vis afstamt hoor.
quote:
Ik zie daar met geen mogeljkheid tussenvormen in. Ja, als je aanneemt dat het tussenvormen zijn, dan kom je wat verder, maar dan nog.
pi_45279777
quote:
Verwerpelijke drogreden van het type ad verecundiam . Je doet nu voorkomen alsof het waarheidsgehalte van je geloof stijgt naarmate er meer mensen in geloven. Zo van: "kijk, er geloven zooooveel mensen in, dus moet het wel waar zijn." Onzin natuurlijk. In een ver verleden was ook de meerderheid van de bevolking ervan overtuigd dat de aarde plat was. Dat hadden ze dus goed mis.
pi_45279779
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 11:52 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik heb je er zes gegeven.
Ja, verschillende vissoorten die lijken op zowel een vis als een tiktaalik. En nu de 'missing links' tussen het landdier en de tiktaalik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')