quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:22 schreef -skippybal- het volgende:
Morgen de toerist uithangen in Scheveningen![]()
Over het algemeen valt het allemaal wel mee met die weeralarmenquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:41 schreef Appelgebak het volgende:
verwachten jullie grote problemen op schiphol?
Ik vertrek morgen middag namelijk naar Australië en heb weinig zin in uren vertraging.
Als je 'm maar op tijd weer binnenhaaltquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:22 schreef -skippybal- het volgende:
Morgen de toerist uithangen in Scheveningen![]()
Denk het niet, anderhalf week geleden waren er ook geen grote problemen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:41 schreef Appelgebak het volgende:
Ik vertrek morgen middag namelijk naar Australië en heb weinig zin in uren vertraging.
Linkje werkt nietquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:47 schreef Bikkelmannetje het volgende:
Mijn geliefde webcam over de golfjes in Den Helder... http://www.landsend.nl/nieuw
Nee, maar gisteren wel...quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:43 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Denk het niet, anderhalf week geleden waren er ook geen grote problemen.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:06 schreef X-fi het volgende:
Zal wel weer 180 zijn.
Schiphol heeft tot windkracht 9 nauwelijks last geloof ik dus dat komt wel goedquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:41 schreef Appelgebak het volgende:
meen je dat nu?quote:
ja die vliegtuigen waaien niet zomaar wegquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:16 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Schiphol heeft tot windkracht 9 nauwelijks last geloof ik dus dat komt wel goed
LOL! Als het nog vaak gaat stormen zullen we veel screenshots van jouw telefoon zien.quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:08 schreef SpeedyGJ het volgende:jah
![]()
[afbeelding]
En 1 van 30 dec 2006:
[afbeelding]
Knopen? Waar kan ik tekenen?quote:Op woensdag 10 januari 2007 19:06 schreef X-fi het volgende:
Zal wel weer 80 zijn.
problemen.... tja, wat is een probleem? Die windvlagen zijn zeer verradelijk voor de luchtvaart, gezien de windrichting zal er dan maar op 1 baan geland kunnen worden. Starten lijkt mij een wat een iets minder groot probleem.quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:41 schreef Appelgebak het volgende:
hij is toch pas volgende week jarigquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:57 schreef Demarest het volgende:
Gefeliciteerd Speedy. Ik had 't al gezien op WW, heb daar ook 'n account.
Nee, 'k bedoel z'n foto's op het weerbericht van RTL4!quote:Op woensdag 10 januari 2007 20:58 schreef Againzender het volgende:
[..]
hij is toch pas volgende week jarig
Ervaring leert dat om de electriciteit uit te laten vallen in Nederland je veel meer wind nodig hebt dan wat er nu voorspeld wordt.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:01 schreef sararaats het volgende:
misschien een domme vraag maar zijn jullie niet bang dat de electriciteit uit gaat vallen
of ligt die bij jullie ook onder de grond?
Felecite, SpeeduGJquote:Op woensdag 10 januari 2007 20:08 schreef SpeedyGJ het volgende:jah
![]()
[afbeelding]
En 1 van 30 dec 2006:
[afbeelding]
Gaat leuk wordenquote:
Dankquote:
ik zou de was maar niet buiten hangen morgenquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:44 schreef yvonne het volgende:
Zeg weerdeskundigen hier, hoelaat begint deze pret? Regio R'dam
In de nacht gaat de wind nog wat afnemen, in de ochtend begint de wind weer toe te nemen, zeg maar rond een uur of 5, rond het middaguur zal de storm zijn hoogtepunt bereiken, maar ook na het hoogtepunt moet men rekening houden met windstoten tot 90 a 100km/hquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:44 schreef yvonne het volgende:
Wie doet dat uberhaupt nog rond deze tijd?quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik zou de was maar niet buiten hangen morgen
Ik zag een buurvrouw gisteren de was nog ophangenquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:48 schreef Cahir het volgende:
Wie doet dat uberhaupt nog rond deze tijd?
hm, ietsje meer wind buitengaats lijkt het?quote:
Toen Oom_Agent begon met de 'De atmosfeer staat op ontploffen' kreeg yvonne altijd het advies om maar haar was binnen te halen, vandaarquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:48 schreef Cahir het volgende:
[..]
Wie doet dat uberhaupt nog rond deze tijd?
Klopt, zo gaat het meestal. Soms lijkt het mee te vallen, maar soms pakt het allemaal nog iets heftiger uit. Margot sprak al over windstoten van 110km/h tot 120km/hquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:49 schreef Againzender het volgende:
[..]
hm, ietsje meer wind buitengaats lijkt het?
Het wordt erger dus?quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt, zo gaat het meestal. Soms lijkt het mee te vallen, maar soms pakt het allemaal nog iets heftiger uit. Margot sprak al over windstoten van 110km/h tot 120km/h
Oooooooooooow, dus morgenochtend nog gewoon shoppen op de fietsquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
In de nacht gaat de wind nog wat afnemen, in de ochtend begint de wind weer toe te nemen, zeg maar rond een uur of 5, rond het middaguur zal de storm zijn hoogtepunt bereiken, maar ook na het hoogtepunt moet men rekening houden met windstoten tot 90 a 100km/h
Altijd lastig in te schatten hoe zwaar ze worden, daarom is die waarschuwing ook goed. Als het meevalt gaan alle azijnpissers weer zeiken dat het weer paniek om niets was, maar ja, je weet het niet van tevoren.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt, zo gaat het meestal. Soms lijkt het mee te vallen, maar soms pakt het allemaal nog iets heftiger uit. Margot sprak al over windstoten van 110km/h tot 120km/h
gewoon doen, je ondertussen laten filmen, maken wij er een leuk itempje vanquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat ik fietsen naar mn werk over de Erasmusbrug morgenochtend maar oversla.
maar het regent dan waarschijnlijk al wel.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oooooooooooow, dus morgenochtend nog gewoon shoppen op de fiets
Hmmz kijk uit voor de windstoten, in de ochtend neemt de wind namelijk snel toe, dus wil je nog een beetje door komen, dan zit je zowiezo in een dikke 7 met rukwinden van 80 a 90km/h en regen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oooooooooooow, dus morgenochtend nog gewoon shoppen op de fiets
Zal me iig niks verbazen als het nog wat verder gaat uitpakken. Je kan nooit exact weten hoe de depressie gaat, 100km zuidelijkere en we hebben weer een aantal km/h erbij, allemaal last minuut werkquote:
Ook geen bal aan als ik wind mee hebquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:54 schreef Klonk het volgende:
[..]
gewoon doen, je ondertussen laten filmen, maken wij er een leuk itempje van![]()
Klopt, beter een weeralarm afgeven dan straks de nodige problemen krijgenquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
Altijd lastig in te schatten hoe zwaar ze worden, daarom is die waarschuwing ook goed. Als het meevalt gaan alle azijnpissers weer zeiken dat het weer paniek om niets was, maar ja, je weet het niet van tevoren.
Flinke wind voor Den helder dusquote:
Als dit uit komt, dikke 50 Knopen, komt overheen met een windkracht 10.quote:
Hip eind jaren '80 designquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:47 schreef Bikkelmannetje het volgende:
Mijn geliefde webcam over de golfjes in Den Helder... http://www.landsend.nl/nieuw.html
Update: nu met werkende url... wel zo handig om er .html achter te zetten
Wanneer was de eerste ook al weer?quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:02 schreef Drugshond het volgende:
Tweede weeralarm (kort achter elkaar) sinds het oprichting van dit [DE] forumpje.
[afbeelding]
- Laat maar lekker waaien -
30/31 December, ook voor wind, late avond en nacht.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wanneer was de eerste ook al weer?
Vorig jaar ja, wou net zeggen, dit jaar was er nog geen geweest, ja nu wel jaquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:06 schreef Klonk het volgende:
[..]
30/31 December, ook voor wind, late avond en nacht.
dolle pret was dat, ik was op de weg op dat moment, ik had enigzins moeie armen en polsen toen ik uit de auto stapte.quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Vorig jaar ja, wou net zeggen, dit jaar was er nog geen geweest, ja nu wel ja
Op 850HPA jaquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef DemonRage het volgende:
WeerOnline voorspelt voor Vlieland een windkracht 9 met windstoten tot 150km/u
Ik heb hier een verslag over op mijn verslagenpaginaquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:14 schreef Klonk het volgende:
[..]
dolle pret was dat, ik was op de weg op dat moment, ik had enigzins moeie armen en polsen toen ik uit de auto stapte.
Schotland krijgt wel even wat meer wind dan wij hier in Nederland hoor!! Maar dat zijn ze daar wel weer gewend natuurlijkquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:20 schreef Big_Yin het volgende:
We gaan het hier in Scotland ook krijgen beloven ze ons en de regen lijkt er al wel aan te komen.
http://www.metoffice.gov.uk/weather/uk/uk_forecast_warnings.html
http://www.metoffice.gov.uk/weather/uk/radar/index.html
maar echt waaien doet het nog niet .
Bij lang haar vastmaken of een vlecht.quote:
Bij harde wind wordt die wedstrijd afgeblazenquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
zondag is er de halve marathon in Egmond. 7 van 21 kilometer gaat over het strand. t'is hopen dat er dan geen tegenwind of storm is.
quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij lang haar vastmaken of een vlecht.
Ik spreek uit ervaring na urenlang borstelen omdat ik zo nodig een strandwandeling bij storm moest maken met mijn haar los![]()
die weeralarmen zijn meestal bummersquote:Op woensdag 10 januari 2007 18:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Over het algemeen valt het allemaal wel mee met die weeralarmen
Dat front moet met de radar goed te volgen zijnquote:
Weer
Modellen algemeen tot +48 uur
Beoordeling door meteoroloog
woensdag 10 januari 2007 22.53 uur, geldig tot vrijdag 12 januari 2007, 00 UTC.
Henny Vergouw
Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 18 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
MODELBEOORDELING: De modeluitvoer is zeer consistent en de verschillen met andere modellen zijn nihil. De onderlinge consensus is dus sterk en er is sprake van een betrouwbaar weerbeeld. Windpatronen (op diverse hoogtes), dwarsdoorsneden, TKE en PEPS hebben geleid tot de uitgifte van een WEERALARM (zie ook TXT 710). Het tijdvenster ervan lijkt tussen 09-15 UTC te vallen! SYNOPTISCHE SITUATIE: Komende nacht trekt een zeer actieve storing vanaf de Britse eilanden richting ons land. Het systeem passeert 's middags (rond 12 UTC op de westkust) ons land.
Aandachtspunten
WIND: Donderdagochtend 9 Bft aan de kust met een onstabiele opbouw tot maximaal 1000 meter. Omdat op geringe hoogte hoge windsnelheden (op 3000 vt naar 80 kt!) worden verwacht kunnen door verticale uitwisseling de uitschieters fors uitpakken (tot ruim boven de 56 kt in de kustprovincies). De meeste wind zien we net voor en tijdens passage van het occluderend koufront. Dit heeft inmiddels geleid tot de uitgifte van een WEERALARM! TEMPERATUUR: DMO en KTG veelal binnen een graad. Tmin komende nacht rond 5 gr, Tmax rond 10 gr. NEERSLAG: Overdag geruime tijd regen (5-10 mm).
Dat zijn we gewend tochquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
maar het regent dan waarschijnlijk al wel.
morgen dus 10 minutenquote:Op woensdag 10 januari 2007 23:01 schreef Renesite het volgende:
Hmmmm... dat word lekker winderigGelukig hoef ik tegenwoordig maar 5 minuten te fietsen
De heen weg moet ik naar het noorden, de terugweg naar het zuidenquote:
Zodra je je huis verlaat. Hop het nietquote:Op woensdag 10 januari 2007 21:44 schreef yvonne het volgende:
Bron, KNMIquote:Waarbij vanaf 9 uur voornamelijk in het westen van het land zeer zware windstoten tot ongeveer 120 km/uur voor zullen komen.
quote:21:08:42 10-01-07 18 G AMBU Weeralarm - 11.01.2007 ochtenduren, zeer zware windstoten, zuidwesterstorm windkracht 9 langs de kust
CPA NH-Noord ( Monitorcode )
GHOR NH-Noord ( OvDG )
quote:20:56:12 10-01-07 18 G BRAN Weeralarm - 11.01.2007 ochtenduren, zeer zware windstoten, zuidwesterstorm windkracht 9 langs de kust
BRW NH-Noord ( Monitorcode )
BRW NH-Noord ( OvD Noord Kennemerland-Zuid )
BRW NH-Noord ( OvD Noord Kennemerland-West )
BRW NH-Noord ( OvD Noord Kennemerland-Oost )
BRW NH-Noord ( OvD West-Friesland West )
BRW NH-Noord ( IOvD West-Friesland Oost )
BRW NH-Noord ( OvD Kop Noord Holland-Zuid )
BRW NH-Noord ( OvD Kop Noord Holland-Noord )
BRW Texel ( Regionaal OvD )
BRW NH Noord ( HOvD/ROGS Noord Kennemerland )
0200642 BRW NH Noord ( HOvD/ROGS )
0200502 BRW NH Noord ( RCvD )
0200501 BRW NH Noord ( Operationeel Leider )
Dat waren meldingen voor functionarissen van de regio Noord Holland.quote:20:54:57 10-01-07 18 G AMBU Weeralarm - 11.01.2007 ochtenduren, zeer zware windstoten, zuidwesterstorm windkracht 9 langs de kust
CPA NH-Noord ( Monitorcode )
GHOR NH-Noord ( Monitorcode )
GHOR NH-Noord ( RGFvD )
GHOR NH-Noord ( HS GHOR )
GHOR NH-Noord ( OvD )
GHOR NH-Noord ( OvD )
GHOR NH-Noord ( OvD )
GHOR NH-Noord ( OvDG West-Friesland )
GHOR NH-Noord ( OvDG Kop Noord-Holland )
GHOR NH-Noord ( OvDG Noord-Kennemerland )
quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:15 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Tijd om de was binnen te halen!![]()
Ik zit nog te twijfelen over hoe laat. Aangezien het nu al stormt in den Helder, komt het hele zwikkie wat eerder dan verwacht. Dus ik ben om 12 uur op Scheveningen, waarschijnlijk op de pier (lekker uit de windquote:Op donderdag 11 januari 2007 01:04 schreef -skippybal- het volgende:
Wauw het is zelfs een sticky![]()
Maar Hi_flyer, jij ging morgen toch ook naar Schevingen? Hoe laat denk je dat je er bent ongeveer?
Voordat treinen van de rails worden geblazen, moet er wel heel wat gebeuren hoorquote:Op donderdag 11 januari 2007 09:04 schreef Napsoft het volgende:
Hier (amsterdam - westelijk havengebied) is het aardig rustig nog hor, maar komt er dan zoveel storm nog aan? ik hoop dat de treinen blijven rijden.. ik moet weer helemaal terug naar Alkmaar![]()
Maar ik hoorde gistere (in een weer afgrijselijk vol afgeladen trein) dat vorig jaar met een storm alle bovenleidingen waren kapotgeblazen..quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Voordat treinen van de rails worden geblazen, moet er wel heel wat gebeuren hoor.
Dat gebeurt volgens mij vooral als het ijzelt/vriest/sneeuwt, zoals november vorig jaar. Dan vriest de regen/sneeuw vleugelvormig aan op de bovenleidingen, waardoor die extra hard op en neer zwiepen tot ze breken (idem met electriciteitskabels trouwens)quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:21 schreef Napsoft het volgende:
Maar ik hoorde gistere (in een weer afgrijselijk vol afgeladen trein) dat vorig jaar met een storm alle bovenleidingen waren kapotgeblazen..
ik woon hier niet, ik probeer hier alleen te werkenquote:Op donderdag 11 januari 2007 10:09 schreef FJD het volgende:
Ook niet zo gek als je zo diep in het land woont.
Kust
Had ik ook al gezien.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:33 schreef aloa het volgende:
Zeeplatform F-3 windstoten tot 130 km per uur.![]()
Nou, nou, helemaal.... maximaal 40 km. En er rijden ook bussen hoor.quote:Op donderdag 11 januari 2007 09:04 schreef Napsoft het volgende:
Hier (amsterdam - westelijk havengebied) is het aardig rustig nog hor, maar komt er dan zoveel storm nog aan? ik hoop dat de treinen blijven rijden.. ik moet weer helemaal terug naar Alkmaar![]()
Klopt, gisteren waaide het hier ook veel harder.quote:Op donderdag 11 januari 2007 10:48 schreef Joepie het volgende:
Het lijkt hier of het gisteren harder waaide, nu kan de storm nog komen natuurlijk, maar voorlopig lijkt het zelfs minder te zijn dan gisteren.
Maar het is nou niet echt van goh lekkere stormquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:03 schreef Againzender het volgende:
Wind neemt nu toch echt wel toe in Amsterdam, is erg vlagerig.
Deventer, same met een beetje regen...quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:24 schreef MM-Luna het volgende:
Zwolle, windvlagen.. boring.
en had je na een zware storm 12 doden en duizenden gestrande treinreizigers. Ja dat waren nog eens tijdenquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:35 schreef Bastard het volgende:
Ik ben zeker de enige die de weeralarmen overtrokken vind
'Vroeger' had je gewoon wind of storm, en je zag het wel... nu komt bij iedere scheet een alarm
Het is vrij lokaal. Neem van mij aan dat 5.5 meter zeegang en windstoten over de 100 km/h gevaarlijk zijn. Rijd je nu met een vrachtwagen over de stormvloedkering dan heb je een goede kans om de Oosterschelde in geblazen te worden. Dat het in Limburg oid nou wat minder waait...quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:35 schreef Bastard het volgende:
Ik ben zeker de enige die de weeralarmen overtrokken vind
'Vroeger' had je gewoon wind of storm, en je zag het wel... nu komt bij iedere scheet een alarm
Aan zee in ieder geval nietquote:Op donderdag 11 januari 2007 10:59 schreef flugeltje het volgende:
Klopt, gisteren waaide het hier ook veel harder.
Juist, bewijs willen we zien!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Aan zee in ieder geval niet
http://www.actuelewaterda(...)stoot?template=winds
http://www.actuelewaterda(...)stoot?template=winds
Ijmuiden heeft nu een windkracht 9.
Kweekte een saamhorigheidsgevoelquote:Op donderdag 11 januari 2007 11:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
en had je na een zware storm 12 doden en duizenden gestrande treinreizigers. Ja dat waren nog eens tijden
je kan natuurlijk eens beginnnen om naar de berichten van het KNMI te luisterenquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:09 schreef Napsoft het volgende:
Waar blijft die storm nou! of is het al voorbij?
Surfenquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:00 schreef Bastard het volgende:
Nu is het even surfen en kijken of je wel of niet een muts moet meenemen
Dat is eventueel mogelijkquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
je kan natuurlijk eens beginnnen om naar de berichten van het KNMI te luisteren
Ik zit op m'n werk zonder radioquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:13 schreef Againzender het volgende:
[..]
je kan natuurlijk eens beginnnen om naar de berichten van het KNMI te luisteren
Jij bent vast zo'n figuur dat alleen maar takken op de weg wilt zien en auto ongelukken. Zo'n ramptoerist!quote:
De voorspelling is dat de zwaarste windstoten rond het front zitten, en dat is er inderdaad nog niet direct, als ik de radar moet geloevn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik zit op m'n werk zonder radio
Maar volgens mij begreep ik van weerwoord dat we pas over een uurtje of 2 de felste windstoten moeten gaan krijgen...
Wind begint hier in Tilburg overigens ietwat toe te nemen, maar vooralsnog is het niet veel.
Zolang er geen gewonden vallen mag het van mij godsgruwelijk hard stormen. Van de meesten hier in DE geloof ikquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:20 schreef Tellorian het volgende:
[..]
Jij bent vast zo'n figuur dat alleen maar takken op de weg wilt zien en auto ongelukken. Zo'n ramptoerist!
Eens!quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zolang er geen gewonden vallen mag het van mij godsgruwelijk hard stormen. Van de meesten hier in DE geloof ik
Storm is
volgens mij is dat ook de reden van dit subforumquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zolang er geen gewonden vallen mag het van mij godsgruwelijk hard stormen. Van de meesten hier in DE geloof ik
Storm is
Alles vanaf dik 7bft heb ik niet zoveel mee, behalve dat het machtig mooi is om de natuur zo te keer te zien gaan. Ik leef het meest bij 6bft/7bftquote:
Op het net .. hallo anno 2007 ligt mijn eerste idee over surfen gelinkt aan Internetquote:
Mijn connectie met wind en surfen ligt toch ergens andersquote:Op donderdag 11 januari 2007 12:58 schreef Bastard het volgende:
Op het net .. hallo anno 2007 ligt mijn eerste idee over surfen gelinkt aan Internet![]()
Ik dacht al, ik merk helemaal niets. Maar ik zit in Soesterberg (naast Utrecht), zeg maar precies onder dat groene vlekje.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:46 schreef flugeltje het volgende:
Zoals je kunt zien doet het windscherm rond Tilburg weer netjes z'n werk
[afbeelding]
quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:09 schreef yvonne het volgende:
Hmmmz, in Dordt gaat het nu weer harder tekeer.
* Moge dat spuuglelijke hek van de buren omvallen*
Ligt toch een stuk verder van de Noordzee dan Cadzand. Het is nu wel harder gaan waaien lijkt. Ik ging net even voor kijken (woon aan een haventje) en daar werd een boot zowat in een hoek van 45 graden geblazen door een windstootquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:09 schreef mariovandevelde het volgende:
gaat hier flink tekeer
Cadzand:
De windsnelheid op 11 januari, 12:50 uur is 19.3 m/s
De windstoot op 11 januari, 12:50 uur is 27.8 m/s
snap niet dat het in Goes dan zo rustig is![]()
Jij bent stiekem mijn buurman die m'n boom weg wil hebben?quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:16 schreef Joepie het volgende:
Het trekt hier nu wel iets aan qua storm, dat de boom van de buren maar om mag waaien
ga dan werken lulquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:36 schreef Napsoft het volgende:
Ik wil ook een wapperende bedrijfsvlag
Ik zit op mijn werk.. maar daar hebben ze geen bedrijfsvlag!quote:
ja, dat is het front dat overkomt! hier in Amsterdam begint het ook te spoken!quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:20 schreef Nuongirl het volgende:
zware windstoten, veel regen en nu ook onweer in Alkmaar
Hier ook, schrok me net kapot. Hoorde ineens een luide klap. Ik naar buiten rennen: Was het een zwaard dat tegen het staal ramde. Dacht echt ff dat er een 'essentieel' onderdeel vandoor ging.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:19 schreef Againzender het volgende:
De windstoten zijn nu toch echt serieus te noemen, damn
Ik ook!quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:net terug uit scheveningen : wat heerlij
Ik neem dit terug!!quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:24 schreef MM-Luna het volgende:
Zwolle, windvlagen.. boring.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 15:08 schreef madcap het volgende:
Kust van Walcheren waait het ook al wat harder dan vanmorgen.....
M'n hond piste tegen de wind in zichzelf onder![]()
bijna vertederendquote:Op donderdag 11 januari 2007 15:15 schreef anneja het volgende:
In Gron is het ook alweer rustignog even het konijn laten drogen, dan kan die weer naar buiten (stomme beest schuilt nooit als het regent, zit er zo'n dweil met oren je verwijtend aan te kijken vanuit de tuin en dat staat zo sneu)
Je zit nu in Den Bosch?quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:04 schreef i2Them2 het volgende:
Stelt geen bal voor hier. Gister was het zwaarder weer.
quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:09 schreef miss_bleu het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=uyK8_Zm14wE
en http://www.youtube.com/watch?v=wBrlrANuLV8
filmpjes te hoogte van het dakterrras van Telfort in Amsterdam
Nee, in Ens, Noordoostpolderquote:
ah, ja , in de polder had ik ook wel wat meer geweld verwacht jaquote:Op donderdag 11 januari 2007 16:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Nee, in Ens, Noordoostpolder![]()
Gister was het qua windstoten misschien een tikkeltje minder. Maar wel meer regen, onweer.
Een rijdend busje op de A58 bij Kruiningen, vermoedelijk door de harde wind.quote:Op donderdag 11 januari 2007 16:33 schreef Sounddragon het volgende:
Hoor net op radio dat hier in het westen ergens een auto is omgewaaid![]()
Vreemd, ik zie dit op geen enkele weerkaart/weersite bevestigd.quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
o.a.
vanavond hier dus de storm, (zo komt het wel op neer).
en
Actueel: Wind neemt aanmerkelijk toe!
quote:
Storm zorgt voor kleine problemen
Bron : NU.nl
Uitgegeven: 11 januari 2007 13:55
Laatst gewijzigd: 11 januari 2007 16:36
BREEZAND - De storm die donderdag over Nederland raast heeft voor kleine problemen gezorgd. Ernstige incidenten hebben zich tot nog toe niet voorgedaan. Er is een weeralarm afgegeven voor elke kustprovincie, Noord-Brabant en Limburg. De Amsterdamse brandweer waarschuwt mensen niet naar buiten te gaan.
Foto: Marjan Borsjes l Twee balkonhekken gevallen door storm Amsterdam
Volgens de brandweer zijn er nog geen gewonden gevallen, maar er zijn wel risico's dat mensen geraakt kunnen worden. De brandweer heeft sinds 13.00 uur tientallen meldingen gekregen over stormschade.
Foto: Hans Rhee l Schip losgeslagen op het IJsselmeer
Op het IJsselmeer is een twintig meter lang kraanschip losgeslagen door het ontstuimige weer. Het onbemande schip is daarop richting de Afsluitdijk gedreven waar het ter hoogte van Breezand tegen de basaltblokken is geslagen.
Het schip is op een onbekende plaats op het IJsselmeer losgeslagen. Door de golfslag en de wind wordt het schip continu tegen de Afsluitdijk gekwakt.
Friesland
In Friesland worden als gevolg van de storm acht bruggen niet meer geopend voor de scheepvaart. Bij het openen van de bruggen zouden de omhoogstaande wegdekken namelijk loodrecht in de harde wind komen te staan. Uit voorzorg heeft de provincie Friesland de bediening van de bruggen daarom stopgezet, aldus een zegsman.
Dijken
De dijken in de provincie Groningen worden in de nacht van donderdag op vrijdag beperkt bewaakt. Door de harde wind in combinatie met de hoge waterstand wordt in Delfzijl een waterstand van 3,40 meter boven NAP verwacht. De waterschappen hebben daarom besloten de dijkdoorgangen in en rondom Delfzijl te sluiten. Daarnaast worden de hele nacht de waterstanden gecontroleerd.
Gewond
In het Gelderse Zelhem is een auto door de hevige wind over de kop geslagen. Hierdoor raakten vier personen gewond. Ze zijn, met onder meer nekklachten, naar een ziekenhuis gebracht. Een windvlaag duwde de wagen in de berm, waardoor de bestuurder de controle verloor en de auto een buiteling maakte, meldde de politie.
Foto: Tanja Hempenius l Dak sporthal Center Parks Zandvoort weggewaaid
De brandweer rukte donderdag in Noord- en Oost-Gelderland vijftien keer uit om ontwortelde bomen en afgebroken takken van wegen te verwijderen.
Schiphol
Ook Schiphol heeft last van de storm. De luchthaven verwacht dat de vertragingen voor reizigers in de loop van de dag 'fors' gaan oplopen. In de namiddag en avond verwacht Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) drukte op Schiphol, omdat per uur slechts dertig vliegtuigen kunnen landen. Tijdens piekuren landen normaliter meer dan zestig toestellen per uur.
Het capaciteitstekort kan ertoe leiden dat vluchten vanuit een Europese stad daar moeten wachten tot Schiphol ruimte voor hen heeft. Hoelang de vertragingen kunnen gaan duren, kon de woordvoerster van de LVNL nog niet zeggen. Op Lelystad Airport is momenteel helemaal geen vliegverkeer mogelijk.
Noorden....wind was even kalm maar lijkt nu weer flink toe te nemen tot storm zoals wordt voorspeltquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:44 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Vreemd, ik zie dit op geen enkele weerkaart/weersite bevestigd.
Waar zit SpeedyGJ geografisch gezien?
yep, hij trekt idd weer aan in het noordenquote:Op donderdag 11 januari 2007 17:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Noorden....wind was even kalm maar lijkt nu weer flink toe te nemen tot storm zoals wordt voorspelt
hier issie wel behoorlijk toegenomen vergeleken met uurtje terugquote:Op donderdag 11 januari 2007 18:01 schreef seeya_40 het volgende:
Dacht toenet de wind weer aan trok, maar nu is het hier weer rustig. (Leeuwarden)
Viel toch vies tegen. Had liever wat meer spectakel verwacht, sorry...
Hij kwam juist later als verwacht?quote:Op donderdag 11 januari 2007 17:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
De storm van vandaag bleek eerder te komen dan verwacht, ik zag dit gister al aankomen aangezien de regenband met de bij behorende storm al op de radar zag verschijnen (rond 1 uur). Vond het al vaag maar goed.
Ik was op mijn werk storm viel idd wel wat tegen, volgens mij is het hier niet eens tot storm gekomen, echter rond 14:00 een enorme regen en flinke windstoten! Maar daar was ook alles mee gedaan.
Gister schate ik 30% kans op een 10, bij deze was die in Vlissingen dus het gevalvanavond hier dus de storm, (zo komt het wel op neer).
Ook voor volgende week wordt er weer een portie wind verwacht, maar dit is allemaal nog ver weg, dus ga geen moeite doen voor een uitspraak
Voor de rest geen weersverslag waardig, misschien een langere dagverslag, voor de rest niks.
Actueel: Wind neemt aanmerkelijk toe!
Koud? Het is overal rond de 10 graden. daar was je vroeger in maart midden op de dag al blij meequote:Op donderdag 11 januari 2007 20:50 schreef sararaats het volgende:
hier is het vreselijk koud en nat
BAH
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |