Welke criteria, en tot welke conclusie kom jij dan?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:30 schreef ExTec het volgende:
Als je naar landen kijkt, zijn die criteria een stuk gemakkelijker te bedenken.
Ik zet er mijn vraagtekens bij. Dat West-Turkije modern is betwijfel ik niet maar het achterland, nog steeds het leeuwendeel van Turkije, is niet bepaald 1ste werelds te noemen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er geen andere landen
http://www.nationsonline.org/oneworld/first_world.htm
[afbeelding]
Ik ben aan het werk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:31 schreef Monidique het volgende:
Doe je ook mee, Sidekick? Of MrX1982?
Lekker boeiendquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Civ staat niet op mijn computer en ik moet nog iets voor school doen. Nee dus.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:31 schreef Monidique het volgende:
Doe je ook mee, Sidekick? Of MrX1982?
De bekende riedel, SK.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Welke criteria, en tot welke conclusie kom jij dan?
Doen we ook het beste?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
De bekende riedel, SK.
Economische welvaart, vrijheid van meningsuiting, rechten van minderheden, scheiding van kerk en staat.
En volgens die criteria doen we het aanmerkelijk beter.
Hmmm, ik denk het wel ja, annex zou best kunnen.quote:
Neehoor, dat je in NL niet vervolgd word voor het beledigen van de NLse staat, en in turkije wel, is zeer tastbaar.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Behoorlijk subjectief dus.
Voor belediging van het koningshuis word je wel degelijk vervolgd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, dat je in NL niet vervolgd word voor het beledigen van de NLse staat, en in turkije wel, is zeer tastbaar.
Correct. In Turkije kunnen ze de hoogst mogelijk functie bekleden, wat ook gebeurt is.quote:Ook het verschil tussen turken hier en koerden in turkije is ook tastbaar.
Wij hebben geen regering die lintjes uitdeelt aan het leger als ze ergens een genocide op hun geweten hebben.quote:Wij hebben geen generaals, die de regering naar huis sturen als ze het niet zint, ook zeer tastbaar
Mijn buurmeisje van 17 is een grotere uitdagingquote:Dus probeer het nog eens
Ja, maar koningshuis =! niet de staat hey.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Voor belediging van het koningshuis word je wel degelijk vervolgd.
En hoe lang is dat al zo dan?quote:Correct. In Turkije kunnen ze de hoogst mogelijk functie bekleden, wat ook gebeurt is.
Nee, ze hebben een regering die een genocide ontkentquote:Wij hebben geen regering die lintjes uitdeelt aan het leger als ze ergens een genocide op hun geweten hebben.
Surequote:Mijn buurmeisje van 17 is een grotere uitdaging
Kwestie van vraag en aanbodquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:59 schreef ExTec het volgende:
En ik dacht ook dat de eerste moskeeen in NL van de jaren 80 dateren,
Kwestie van vraag en aanbodquote:In turkije mag er anno nu, notabene onder druk van de EU ook weer ens een kerk gebouwd worden, lijkt me ook duidelijk?
Turkije heeft een leger waar je U tegen zegt. Het nederlands leger is een lachertje. Dus?quote:NL heeft geen grensconflicten, turkije wel.
Het zou me niet verbazen als jij tijdens je leven een uitbreiding van wat we noemen de staat Turkijequote:Het zou me niet verbazen als ik tijdens me leven het einde van wat we noemen de staat turkije meemaken.
Het is een voortzetting van het Ottomaanse Rijk en heeft nu een andere naam. Bepaald nieuw en bedacht is het niet.quote:Het is immers een jong, 'bedacht' land, niet een historische oudheid zoals de europese landen dat zijn.
Dan weet jij niets van de geschiedenis van Turkije. Het is nooit niet in staat geweest om zichzelf te verdedigen. Vooral met een toekomstig aangepast beleid dat zich pro-actiever zal opstellen, zie ik dit niet gebeuren.quote:Als het de koerden in Iraq lukt om een eigen staat op te richten is dat het begin van het einde van turkije.
Graag. Ik vind je wel amusantquote:Moet ik nog meer voorbeelden geven?
Het is een prima voorbeeld. Dat jij er niet aan wilt, tja.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar koningshuis =! niet de staat hey.
Kun je geen betere voorbeelden bedenken?
Al zolang als ik het mij kan herinneren. Maakt dat uit? Het weerlegt mijn punt niet, terwijl je je eigen punt hiermee wel al hebt weerlegt.quote:[..]
En hoe lang is dat al zo dan?
Zou jij een moord erkennen waarvan je wist dat je die niet had begaan, enkel omdat anderen dat van je verlangen?quote:[..]
Nee, ze hebben een regering die een genocide ontkent
Serieusquote:[..]
Sure
Ik ga rustig door, maar ik merk dat jij alweer op je drogrederingen terugvalt?quote:Inhoudelijk word het je weer allemaal te veel![]()
Het was verboten, KB. Daar hebben we het over, dat jij mss ineens een 'excuus' vind waarom dat ineens gerechtvaardigd was, doet daar niet aan af.quote:
Maar wel prettig dat je de democratische pretenties laat vallen, KB. Hoeven we daar ook niet meer moeilijk over te doen.quote:Turkije heeft een leger waar je U tegen zegt. Het nederlands leger is een lachertje. Dus?
Mij wel.quote:Het zou me niet verbazen als jij tijdens je leven een uitbreiding van wat we noemen de staat Turkije
meemaakt
Nee, zelfs de turkse taal is bedacht. 'nough said. Nederlands is als taal niet bedacht door een admiraal die besloot te redden wat er te redden viel.quote:Het is een voortzetting van het Ottomaanse Rijk en heeft nu een andere naam. Bepaald nieuw en bedacht is het niet.
Moet je em horen. En hoe lang bestaat turkije dan al? Wel 100 jaar ofzo?quote:Dan weet jij niets van de geschiedenis van Turkije. Het is nooit niet in staat geweest om zichzelf te verdedigen. Vooral met een toekomstig aangepast beleid dat zich pro-actiever zal opstellen, zie ik dit niet gebeuren.
Kerken waren daar ook nooit verboden. Je kunt alleen geen kerk laten bouwen als er maar 2 christenen zijn. Vooral als er al andere kerken in de buurt zijn. Dat is ook in NL het geval als je een moskee wilt bouwen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het was verboten, KB. Daar hebben we het over, dat jij mss ineens een 'excuus' vind waarom dat ineens gerechtvaardigd was, doet daar niet aan af.
Moskeeen waren hier nooit verboden, KB.
Het leger is onderdeel van een democratie. Maar voor iemand die denkt dat het leger alleen is bedoeld om ongevraagd naar andere landen te gaan en je daar te misdragen, heb je wel een opmerkelijk standpunt.quote:[..]
Maar wel prettig dat je de democratische pretenties laat vallen, KB. Hoeven we daar ook niet meer moeilijk over te doen.
Who cares?quote:[..]
Mij wel.
Ja, in de fabeltjeskrant misschien.quote:Aard die wensdroom ook nog in iets, behalve de natte dromen van een grijze wolf?
Want wat ik schets over kurdistan is realiteit, zoek het ens op zou ik zeggen.
De Turkse taal is niet bedacht. Het alfabet is slechts aangepast. Maar het zal moeilijk zijn om dit aan iemand uit te leggen die het verschil tussen taal en alfabet niet begrijpt. Nederlands is een slap aftreksel van het Duits, met wat Engelse en Franse invloeden.quote:[..]
Nee, zelfs de turkse taal is bedacht. 'nough said. Nederlands is als taal niet bedacht door een admiraal die besloot te redden wat er te redden viel.
Turkije als republiek ongeveer 85 jaar. Turkiije als staat bijna 800 jaar geloof ik.quote:[..]
Moet je em horen. En hoe lang bestaat turkije dan al? Wel 100 jaar ofzo?
Nee, een wet ter voorkoming van belediging van je staatshoofd is wat anders dan een wet ter voorkoming van belediging van de staat wel.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het is een prima voorbeeld. Dat jij er niet aan wilt, tja.
quote:Al zolang als ik het mij kan herinneren. Maakt dat uit? Het weerlegt mijn punt niet, terwijl je je eigen punt hiermee wel al hebt weerlegt.
Maar het zijn ook jou brainfarts dat NL'ers verantwoordelijk zijn voor die genocide in srebenica hoorquote:Zou jij een moord erkennen waarvan je wist dat je die niet had begaan, enkel omdat anderen dat van je verlangen?
Ik ga ook rustig door, maar merk jij op dat jij 2 postjes terug op de man begon te spelen, terwijl ik inhoudelijk en on topic bezig blijf?quote:Ik ga rustig door, maar ik merk dat jij alweer op je drogrederingen terugvalt?
Vergeleken met jouw redenering zijn het anders hoogstandjes. Wat dat dan van jouw redeneringen maakt laat ik even in het midden.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, een wet ter voorkoming van belediging van je staatshoofd is wat anders dan een wet ter voorkoming van belediging van de staat wel.
[quote]
Belediging staatshoofd, belediging staat. Wat ik al zei, drogredeneringen.
[quote]
Maar jij bent oersimpel aan het redeneren: "hey, als er in NL ook maar een wet is die beledigen verbied, is dat meteen hetzelfde"
[..]
Ieder land dat met opstandelingen te maken heeft, zal optreden. Ook Nederland, als de Friezen opeens besluiten aanslagen te plegen.quote:
Ja, dat maakt nogal uit zeg maar
Wij in NL hebben nooit militaire campagnes hoeven voeren om de friezen eronder te houden. In turkije hebben ze dat wel gedaan met de koerden.
En dat geeft aan hoe ontwikkeld/beschaafd/democratisch turkije is, ivm NL. En daar ging het om.
Het is een algemeen geaccepteerd feit.quote:[..]
Maar het zijn ook jou brainfarts dat NL'ers verantwoordelijk zijn voor die genocide in srebenica hoor
Tja, de feiten lieger er dan ook niet om.quote:Jij bent echt grappig, ons die genocide on de schoenen proberen te schuiven, en als de turk die die is, natuurlijk de armeense genocide ontkennen
[..]
Riiiiiight. En ik ben Moeder Theresaquote:Ik ga ook rustig door, maar merk jij op dat jij 2 postjes terug op de man begon te spelen, terwijl ik inhoudelijk en on topic bezig blijf?
Ah, je ontkent het dus. Duidelijk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kerken waren daar ook nooit verboden. Je kunt alleen geen kerk laten bouwen als er maar 2 christenen zijn. Vooral als er al andere kerken in de buurt zijn. Dat is ook in NL het geval als je een moskee wilt bouwen.'
Maar dit punt was al gecovered, qua all-round democratie is het turkse leger een zegen en een vloek ineen, en op dat vlak valt NL niet in te halen. daarin zijn wij duidelijk de meerdere.quote:Het leger is onderdeel van een democratie. Maar voor iemand die denkt dat het leger alleen is bedoeld om ongevraagd naar andere landen te gaan en je daar te misdragen, heb je wel een opmerkelijk standpunt.
Nou ja, democratische landen pretenderen zich druk te maken om rechten van minderheden enzoquote:Who cares?
Dit is een gedocumenteerd probleem, KB. Je had het op veel plaatsen kunnen lezen, mss niet in het grijze wolven huis aan huis blad, maar toch. Google er mss eens op, "Independent Kurdistan" ofzo.quote:Ja, in de fabeltjeskrant misschien.
Het is niet de taal die men in het ottomaanse rijk sprak. En dat valt prima uit te leggen, een turkse collega heeft dat een keer gedaan, namelijk.quote:De Turkse taal is niet bedacht. Het alfabet is slechts aangepast. Maar het zal moeilijk zijn om dit aan iemand uit te leggen die het verschil tussen taal en alfabet niet begrijpt.
Waarschijnlijk correct, maar niet bedacht, maar geevolueerd.quote:Nederlands is een slap aftreksel van het Duits, met wat Engelse en Franse invloeden.
Kun je moeilijk volhouden, KB. Turkije is een schim van het ottomaanse rijk.quote:Turkije als republiek ongeveer 85 jaar. Turkiije als staat bijna 800 jaar geloof ik.
Nou dat lijkt me wel erg optimistisch jongenquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe kun je bezig zijn te worden met iets wat je al bent
Wat ben jij dan? Ik zou toch zeker zeggen fundi religieus-rechts. Een islamitische wannabe-Ann Coulter.quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Aaah, ik zie dat het rechtse bolwerk bijna compleet is? Nu Sjun, Lucida en KoosVoos nog
Ja?quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:32 schreef MrX1982 het volgende:
Apropos?
Dit kaartje is op basis van Navo lidmaatschap en verouderd.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
[afbeelding]
Inhoudelijk, KB?quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Vergeleken met jouw redenering zijn het anders hoogstandjes. Wat dat dan van jouw redeneringen maakt laat ik even in het midden.
Het komt niet bij je op dat het een democratische verworvenheid is dat wij die gasten hebben kunnen incorpereren, ipv ze te lijf moeten gaan?quote:Ieder land dat met opstandelingen te maken heeft, zal optreden. Ook Nederland, als de Friezen opeens besluiten aanslagen te plegen.
Nee, dat is het niet. Jou nogal afwijkende mening is niet de norm.quote:Het is een algemeen geaccepteerd feit.
Moet ik ff quoten waar je me vergeleek met je buurmeisje?quote:Riiiiiight. En ik ben Moeder Theresa
De jaren '50 zelfs meen ikquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:59 schreef ExTec het volgende:
En ik dacht ook dat de eerste moskeeen in NL van de jaren 80 dateren,
Ik ben bij de 6de eeuw van het Byzantijnse Rijk dus wellicht is dit het antwoord op je vraag van een paar dagen terug:quote:
quote:It is attractive for many to turn explanations outside the control of human affairs - such as earthquakes, plagues, or even climatic or environment change. These "explanations" are often favoured simply because they are more or less mechanistic and do not necessarily require human intervention (or blame). Nonetheless, attractive as such theories are, the evidence to support them is not, to date at least, very convincing. This is not to say that such disasters did not occur - they certainly did - but just as with the invasions of the period, they happened before, and the question really concerns whether the empire was able to deal with them.
Oké.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:47 schreef Apropos het volgende:
Hartelijk dank. Ik zal even het stuk opzoeken waarin getwijfeld wordt aan de diagnose ''builenpest'' wanneer ik weer in Leiden ben.
Ik ken je al langer dan vandaag en weet daarom ook dat je een meester bent in het verdraaien. Maar als iets duidelijk is voor jou, fijn voor jou jongquote:
Als ik in Nederland niet kan aantonen dat er in een bepaalde wijk behoefte is aan een moskee, dan komt die er echt niet kan ik je vertellen. Iets met bestemmingsplan.quote:En nee, in NL was, en is het aantal gelovigen dat gebruik gaat maken van het geloofsgebouw geen criteria. Zet namelijk de deur open voor misbruik.
Weer een factor waarin NL verder is dan turkije, dus.
Ik weet niet wat jij onder een democratie verstaat, maar een vrij gekozen regering is voor mij de maatstaf.quote:[..]
Maar dit punt was al gecovered, qua all-round democratie is het turkse leger een zegen en een vloek ineen, en op dat vlak valt NL niet in te halen. daarin zijn wij duidelijk de meerdere.
Dat heeft niets met democratie te maken. Het is niet bepaald zo dat NL nu zo bepaald goed omgaat met niet-autochtonen in de samenleving, gezien de 'spciale' wetten die gemaakt worden.quote:[..]
Nou ja, democratische landen pretenderen zich druk te maken om rechten van minderheden enzo
Het idee is om een autonoom Koerdisch gebied binnen een federaal Irak te stichten. Je weet wat een federatie is? Wat je kan vinden met zoektermen geloof ik wel. Alle propaganda lijkt op elkaar. Maar zoals je weet leef ik liever in de werkelijkheid. Als jij graag droomt, be my guest.quote:[..]
Dit is een gedocumenteerd probleem, KB. Je had het op veel plaatsen kunnen lezen, mss niet in het grijze wolven huis aan huis blad, maar toch. Google er mss eens op, "Independent Kurdistan" ofzo.
Het is exact de zelfde taal. Er zijn echter woorden die niet meer dagelijks gebruikt worden. Ze staan wel gewoon in de Turkse Van Dale.quote:[..]
Het is niet de taal die men in het ottomaanse rijk sprak. En dat valt prima uit te leggen, een turkse collega heeft dat een keer gedaan, namelijk.
Wat jij wilt.quote:[..]
Waarschijnlijk correct, maar niet bedacht, maar geevolueerd.
Een schim is nogal overdreven. Het is nogal altijd het een na grootste leger in de NAVO en is een regionale grootmacht. Het was niet bepaald zo dat het Ottomaanse Rijk nu zo machtig was aan de uiteinden van het Rijk.quote:[..]
Kun je moeilijk volhouden, KB. Turkije is een schim van het ottomaanse rijk.
Dus? Waar wil je naartoe?quote:En als andere landen de vorige incarnaties mee gaan tellen, zijn die nog vele malen ouder, en is turkije nog steeds jong.
Zolang jij geen kaartjes hebt die het tegendeel bewijzen, ga ik wel gewoon van deze uit als je het niet erg vindtquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dit kaartje is op basis van Navo lidmaatschap en verouderd.
Ach de kans dat we het eens worden lijkt me minimaal maar een lidmaatschap van de Navo is toch niet voldoende om tot 1e wereld gerekend te worden lijkt mequote:Op woensdag 10 januari 2007 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zolang jij geen kaartjes hebt die het tegendeel bewijzen, ga ik wel gewoon van deze uit als je het niet erg vindt
Nee, je gaat helaas niet door naar de volgende rondequote:
Ik had het niet over het staatshoofd, ik had het over het Koningshuis, wat ook abstract is in jouw visie.quote:We hadden het erover dat er een verschil is tussen de levende persoon het staatshoofd niet mogen beledigen, en de abstractie 'de staat' niet mogen beledigen nogal een verschil maakt.
[..]
Waar denk je dat Turkije uit bestaat? Het is een mengelmoes van culturen en volkeren. Nog meer incorpereren kan niet eens. Itt NL waar je blank moet zijn om iets te mogen.quote:Het komt niet bij je op dat het een democratische verworvenheid is dat wij die gasten hebben kunnen incorpereren, ipv ze te lijf moeten gaan?
[..]
En de jouwe ook niet. Wat is je puntquote:Nee, dat is het niet. Jou nogal afwijkende mening is niet de norm.
[..]
Ik gaf enkel je intelligentie aan op op een zelfverzonnen schaal. Doe niet zo moeilijk.quote:Moet ik ff quoten waar je me vergeleek met je buurmeisje?
Alleen als jij wat aan je nederlands doet, zelf inhoudelijk blijft, niet op de persoon speelt, ook al is die persoon het niet met je eens.quote:Doe ens je best, houd het inhoudelijk, speel niet op de persoon, ook al is die persoon het niet met je eens dat turkije 'ge-wel-dig' is.
Ik ben een zeer redeljik persoon. Als jij met een andere kaart het tegendeel kan bewijzen, dan ben ik best bereid mijn mening te herzien. Nu moet ik maar op jouw onderbuikvisie over Turkije vertrouwen? Ik denk dat ik Turkije wel beter ken dan jij en je kan verzekeren dat het land zeker verder is dan andere, nieuwe, eerste wereld landen als Roemenie en Bulgarije.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de kans dat we het eens worden lijkt me minimaal maar een lidmaatschap van de Navo is toch niet voldoende om tot 1e wereld gerekend te worden lijkt me.
Cuba en Argentinie eerste wereld?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:05 schreef du_ke het volgende:
Maar u vraagt wij draaien van wiki [afbeelding]
http://en.wikipedia.org/wiki/First_World
Het hangt van je definitie af. Argentinie is dankzij zilvermijnen en landbouw een rijk land, alleen zijn de rijksten er onnoemelijk veel rijker dan de armste mensen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Cuba en Argentinie eerste wereld?![]()
Maar dan is criteria nog niet hoeveel mensen er gebruik van gaan maken. Dat valt immers niet te meten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[q]Als ik in Nederland niet kan aantonen dat er in een bepaalde wijk behoefte is aan een moskee, dan komt die er echt niet kan ik je vertellen. Iets met bestemmingsplan.
Ja, en belangrijker is versta ik onder een democratie ook dat die gekozen regering niet naar huis wordt gestuurd door het legerquote:Ik weet niet wat jij onder een democratie verstaat, maar een vrij gekozen regering is voor mij de maatstaf.
Hoezo, leg eens uit wat buitenlanders in dit land niet mogen, louter omdat ze buitenlander zijn, behalve stemmen mss?quote:Dat heeft niets met democratie te maken. Het is niet bepaald zo dat NL nu zo bepaald goed omgaat met niet-autochtonen in de samenleving, gezien de 'spciale' wetten die gemaakt worden.
Ik weet dat dat op papier is wat ze willen ja.quote:Het idee is om een autonoom Koerdisch gebied binnen een federaal Irak te stichten. Je weet wat een federatie is? Wat je kan vinden met zoektermen geloof ik wel. Alle propaganda lijkt op elkaar. Maar zoals je weet leef ik liever in de werkelijkheid. Als jij graag droomt, be my guest.
Zelfs op de eerste wiki pagina laten enkele voorbeelden zien dat die taal wel heel grondig is verbouwd, maar goed.quote:Het is exact de zelfde taal. Er zijn echter woorden die niet meer dagelijks gebruikt worden. Ze staan wel gewoon in de Turkse Van Dale.
Dat je turkije moeilijk 800 jaar oud kunt noemen.quote:Dus? Waar wil je naartoe?
Beetje raar om koeweit of Saoedi Arabië als Derdewereldland te zien hè....de site waar je aan refereert gaat over de politieke verhoudingen van decennia geleden (staat er zelfs), niet om welvaart o.i.d.quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zolang jij geen kaartjes hebt die het tegendeel bewijzen, ga ik wel gewoon van deze uit als je het niet erg vindt
Nee, dat maak jij ervan.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik had het niet over het staatshoofd, ik had het over het Koningshuis, wat ook abstract is in jouw visie.
Ja, zal best, toch hebben we al sinds ik weet niet hoe lang de knoet niet meer hoeven gebruiken om bv. de friezen in het gareel te houden. Daar ging het om, niet of een land al dan niet uit andere deelvolkjes bestaat oid.quote:Waar denk je dat Turkije uit bestaat? Het is een mengelmoes van culturen en volkeren. Nog meer incorpereren kan niet eens. Itt NL waar je blank moet zijn om iets te mogen.
Ja, hoor, mbt of NL verantwoordelijk is voor screbrenica mag ik mijn mening rustig de norm noemen.quote:En de jouwe ook niet. Wat is je punt
Doe maar niet. Houd het maar lekker inhoudelijk.quote:Ik gaf enkel je intelligentie aan op op een zelfverzonnen schaal. Doe niet zo moeilijk.
Cuba is dat zeer zeker niet. En Argentinie is een aaneenschakeling van krottenwijken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:10 schreef Floripas het volgende:
Het hangt van je definitie af. Argentinie is dankzij zilvermijnen en landbouw een rijk land, alleen zijn de rijksten er onnoemelijk veel rijker dan de armste mensen.
Inkomen per hoofd van de bevolking zegt niet zoveel over armoede in een land, opleidingsniveau, schoon drinkwater, toegankelijkheid in zorg, rechtsstaat, veiligheid, vrijheid...quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Beetje raar om koeweit of Saoedi Arabië als Derdewereldland te zien hè....de site waar je aan refereert gaat over de politieke verhoudingen van decennia geleden (staat er zelfs), niet om welvaart o.i.d.
Het gaat om de definitie, jouw kaartje gaat uit van de oude politieke realiteit in de tijd van de Koude Oorlog. Ik, en tegenwoordig ook gangbaar geloof ik, verdeelt het op basis van welvaart. zoiets dus.
Cuba is zo arm niet, en in Argentinie wonen absurd rijke mensen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Cuba is dat zeer zeker niet. En Argentinie is een aaneenschakeling van krottenwijken.
Iemand vertelde het inderdaad, ik ben een beetje in dubio of ik het wil zien of niet - het kan ook verkeerde verwachtingen scheppen.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
http://www.waarbenjij.nu/ speciaal voor mensen op reis.
Was gisteravond op 2 nog een programma van llink wat over een vrouw ging die een school in kenia van nieuwe materialen wou voorzien ofzo. Misschien wel interessant voor jou.
Goede kaart.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:05 schreef du_ke het volgende:
Maar u vraagt wij draaien van wiki [afbeelding]
http://en.wikipedia.org/wiki/First_World
waarom is Zuid-Korea een derde wereld land een Noord-Korea een tweede wereld land? Foutje?quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
[afbeelding]
Natuulijk wel. Je weet hoeveel moslims/christenen er in die buurt wonen. Dat is te meten.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dan is criteria nog niet hoeveel mensen er gebruik van gaan maken. Dat valt immers niet te meten.
Iets wat in het verre verleden is gebeurd is niet relevant voor de huidige situatie. Het is duidelijk dat de regering Erdogan religieus gestoeld is. Waarom grijpt het leger niet in? Omdat het een democratie is. Misschien niet zo lang als NL, maar het is een democratie.quote:[..]
Ja, en belangrijker is versta ik onder een democratie ook dat die gekozen regering niet naar huis wordt gestuurd door het leger
Trouwen met wie ze willen?quote:[..]
Hoezo, leg eens uit wat buitenlanders in dit land niet mogen, louter omdat ze buitenlander zijn, behalve stemmen mss?
Het staat een ieder vrij te dromen. Ik zal ze met alle plezier uit hun droom halen.quote:[..]
Ik weet dat dat op papier is wat ze willen ja.
En er is ook genoegzaam bekend dat er onder koerden ook KB'tjes zitten die van een groot kurdistan dromen
Wat is jouw vaderland eigenlijk? Duitsland?quote:Hey, maar als jij de beren niet wenst te zien, be my guest, het is niet mijn nep-vaderland.
[..]
Wiki is voor mij zelden een betrouwbare informatie bron. Ik denk dat ik mijn eigen taal wel even iets beter ken dat een buitenstaander. Daar heb ik geen wiki voor nodig.quote:Zelfs op de eerste wiki pagina laten enkele voorbeelden zien dat die taal wel heel grondig is verbouwd, maar goed.
[..]
Ik kan ook het Ottomaanse Rijk 800 jaar oud noemen. Dat is een keuze.quote:Dat je turkije moeilijk 800 jaar oud kunt noemen.
Je kunt er net zo goed US Army Bases op neerzetten. Maar dan zal ik wel tegen die bevrijding van meer dan 60 jaar geleden zijn, ofzo, dus doe ik dat maar niet.quote:
Dat zeg ik. Welvaart als graadmeter....Inkomen per hoofd is een van de indicatoren van welvaart, zoals de andere.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Inkomen per hoofd van de bevolking zegt niet zoveel over armoede in een land, opleidingsniveau, schoon drinkwater, toegankelijkheid in zorg, rechtsstaat, veiligheid, vrijheid...
Drogredeneringen. Definitiegeneuk.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat maak jij ervan.
Koningshuis is niet abstract, je kunt de namen van de poppetjes noemen. De poppetjes die onomstotelijk de staat vormen, zijn niet te noemen.
Fijn voor NL. En dus? Moet ik blij zijn met het recht op belediging?quote:En; daar hadden we het over; da's het verschil. In NL mag je wel de staat beledigen.
Orhan Pamuk mag inderdaad doodvallen.quote:In turkije vervolgens ze nobel prijs winnaars, omdat'ie dingen zegt die borstkloppers zoals jou niet bevallen.
[..]
Je mag je gerust van de domme houden hoor.quote:Ja, zal best, toch hebben we al sinds ik weet niet hoe lang de knoet niet meer hoeven gebruiken om bv. de friezen in het gareel te houden. Daar ging het om, niet of een land al dan niet uit andere deelvolkjes bestaat oid.
[..]
Onder eensgezinden misschienquote:Ja, hoor, mbt of NL verantwoordelijk is voor screbrenica mag ik mijn mening rustig de norm noemen.
Dat gaat moeilijk als de andere kant hier niet aan meewerkt.quote:[..]
Doe maar niet. Houd het maar lekker inhoudelijk.
Juist wel toch?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Inkomen per hoofd van de bevolking zegt niet zoveel over armoede in een land,
Dat kaartje was gewoon Bruto Nationaal Product gedeeld door aantal inwoners.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:34 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Welvaart als graadmeter....Inkomen per hoofd is een van de indicatoren van welvaart, zoals de andere.
Tja het komt van wiki dus niet superbetrouwbaar en het blijft een arbitrair begripquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Cuba en Argentinie eerste wereld?![]()
Ja, zeur. Ik zeg toch ook niet dat dat de welvaartsmonitor was.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat kaartje was gewoon Bruto Nationaal Product gedeeld door aantal inwoners.
Daar heb je een punt. Je kan echter vast beter engels dan die vrouwquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:24 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Iemand vertelde het inderdaad, ik ben een beetje in dubio of ik het wil zien of niet - het kan ook verkeerde verwachtingen scheppen.
quote:Fijn voor NL. En dus? Moet ik blij zijn met het recht op belediging?
quote:Orhan Pamuk mag inderdaad doodvallen.
Beste KB, als jij hier louter om niet op inmense plaat te gaan net gaat doen alsof jij het verschil niet snapt tussen levende personen die een koningshuis vormen, en de abstractie die we doorgaans een 'staat' noemen houd het opquote:Op woensdag 10 januari 2007 16:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Drogredeneringen. Definitiegeneuk.
En precies daarom zijn wij zoveel verder dan turkijequote:Fijn voor NL. En dus? Moet ik blij zijn met het recht op belediging?
Orhan Pamuk mag inderdaad doodvallen.
Nee, want dan heb jij niks meer te doen.quote:Je mag je gerust van de domme houden hoor.
Dan geld waar er de meesten van zijn.quote:Onder eensgezinden misschien
Dat word hier niety gemeten, remember?quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Natuulijk wel. Je weet hoeveel moslims/christenen er in die buurt wonen. Dat is te meten.
Verre verleden?quote:Iets wat in het verre verleden is gebeurd
En die regels zouden niet voor mij gelden als ik een buitenlandse dame over wil halen?quote:Trouwen met wie ze willen?
quote:Het staat een ieder vrij te dromen. Ik zal ze met alle plezier uit hun droom halen.
Je snapt niet wat ik bedoelde met het verzoek om niet op de man te spelen?quote:Wat is jouw vaderland eigenlijk? Duitsland?
quote:Wiki is voor mij zelden een betrouwbare informatie bron. Ik denk dat ik mijn eigen taal wel even iets beter ken dat een buitenstaander. Daar heb ik geen wiki voor nodig.
Is niet correct. Dat rijk bestaat niet meer.quote:Ik kan ook het Ottomaanse Rijk 800 jaar oud noemen. Dat is een keuze.
Er vanuit gaande dat de statistieken kloppen. Dat is in de meeste communistische landen niet het geval.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:36 schreef Floripas het volgende:
Dat kaartje was gewoon Bruto Nationaal Product gedeeld door aantal inwoners.
Je kunt vrij eenvoudig een bruto nationaal product inschatten aan de hand van in- en export.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat de statistieken kloppen. Dat is in de meeste communistische landen niet het geval.
Tenzij een land vanwege bijzondere redenen heel weinig im- en exporteert, zoals Noord-Korea.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je kunt vrij eenvoudig een bruto nationaal product inschatten aan de hand van in- en export.
De eindtijd is aangebroken.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:59 schreef sigme het volgende:
Zo. Nog wat gebeurd vandaag?
Ja, ik kom niet naar de bijeenkomst.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:59 schreef sigme het volgende:
Ik ben naar het emigratiebureau geweest.quote:Op woensdag 10 januari 2007 16:59 schreef sigme het volgende:
Hierbij verklaar ik mijn diepste treurnis daarover.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, ik kom niet naar de bijeenkomst.
Ik zag het. Ik kijk je nooit meer aanquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, ik kom niet naar de bijeenkomst.
Je keert me nu al een jaar of wat de rug toe, ik ben het gewend.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zag het. Ik kijk je nooit meer aan.
was het die morele drempel of iets anders?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je keert me nu al een jaar of wat de rug toe, ik ben het gewend.
Dat komt toch ergens van?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ze heeft marokkaanse billen en haren en daarnaast nog een fetish voor zuid-marokko, maar daar blijft het bij volgens mij.
Het is iets in de privesfeer, Harry.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
was het die morele drempel of iets anders?
Ja, das waar ook.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Globalisering. Internationalisering.
Oh, was niet tegen mij.quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:08 schreef Apropos het volgende:
Mondialisering, allochtoon!
Nederlands recht?quote:Op woensdag 10 januari 2007 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga maar weer eens arresten in mn kop stampen.
Veel plezierquote:Op woensdag 10 januari 2007 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga maar weer eens arresten in mn kop stampen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |