Teruglezend een goede post van mezelf:
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 00:43 schreef Sidekick het volgende:
Ik geef enkel toe dat niet alles concreet in de policy staat omschreven, maar dat je wel zaken logisch kunt redeneren vanuit die policy als een leidraad. Users tijdelijk niet welkom -> ook niet via andere accounts. Het zou wat zijn als iedere gebande een weblog opent en dat er dan volgelingen zijn die de teksten gaan copy-pasten naar het forum toe. Dan zijn bans nutteloos geworden.
Ik ben geen volgeling. Er worden ernstige beschuldigingen geuit, dan moet het mogelijk zijn om daar op in te gaan. Ongeacht de auteur. Nu probeer je de zaak af te schuiven op het feit dat auteur geband is. Dat verandert niks aan de ernst van de zaak zelf.
Maw, als het door een ander zou zijn geschreven zou ik het volgens jou wel mogen citeren. Idiote gedachte. Kennelijk is auteur door de crew vogelvrij bevonden.
quote:
We willen ook niet een allesomvattend wetboek hebben wat we als veredelde robots moeten handhaven. Het kan ook niet, want het basisprincipe is "doe normaal", en dat is altijd lastig te beoordelen. De policy is een richtlijn met middelen voor mods die we zouden kunnen gebruiken om de boel leuk te houden en we passen die polici dan ook naar gezond verstand toe om dat te bereiken.
De praktijk is er echter een van klassejustitie, waar de een met veel meer wegkomt dan de ander, en dan heb ik het zeker niet over normaal gedrag. Deze theorie is wonderschoon, alleen doen jullie er irl niks mee.
quote:
De derde optie is dat jij het niet snapt.
In dat geval zou het aan de communicatie kunnen liggen, aangezien er een zeer warrig beeld is ontstaan van wat wel en niet mag. Maar, helaas voor jou, snap ik het maar al te goed.
Er is een ad hoc banbeleid en precedenten worden niet consequent nageleefd. Er worden precedenten geschapen die noch in letter, noch in geest van de policy zijn. Mods proberen op eigen houtje nieuwe policy te formuleren als het hen zo uitkomt.
Met als gevolg dat het allemaal uitdraait op sympathie vanuit de crew. Jullie zouden jullie moeten schamen.