abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:02:18 #241
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45475240
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ouders worden wel degelijk gecontroleerd, helaas pas wanneer het mis gaat. Denk aan meisje van Nulde en vele anderen.
niet of nauwelijks. iig niet op zaken waar een EHBO diploma iets bij zou helpen.
quote:
[..]

Nee, want de band met de ouders is wel degelijk belangrijk. Een betaald ouderschaps verlof van 6 maanden per ouder voor het 1ste jaar zou dan ook mijn voorkeur hebben.
Tevens ben ik ook geen voorstander van 5 dagen per week opvang, maar het moet dan wel tussen beide ouders verdeeld worden.
ah, het MOET natuurlijk weer, want JIJ bepaalt graag hoe ik mijn leven moet indelen.
quote:
[..]

tuurlijk mag je dat zelf weten. Maar dan heb je ook geen recht op subsidie.
recht op subsidie? waarom heb je dan GEEN recht op subsidie? Ik zou juist zeggen dat je MEER recht hebt op subsidie omdat je je zaakjes zelf regelt en niet het opvangssysteem met zijn beperkte capaciteit belast.

Leg nou eens uit waarom de overheid ouders die hun kinderen naar een spw-trutje sturen moet belonen en ouders die hun kinderen naar oma sturen niet? Oma zit anders toch maar thuis te niksen.
quote:
Bovendien vind ik het tamelijk asociaal om je moeder op te schepen met een kleinkind terwijl ze zelf ook een leven heeft. Mensen bij de opvang hebben hier specifiek voor gekozen.
ik weet niet hoe het bij jouw familie gaat, maar in mijn familie gaan dat soort dingen in samenspraak. Als oma het niet wil gebeurd het niet. Daarnaast houden oma's HEEL VEEL van kleinkinderen en vinden het alleen maar prachtig.
quote:
Het opleidingsniveau van deze leidsters zou dan ook minimaal HBO moeten zijn. Luier verschonen kan idd door stagieres oid gedaan worden
ik heb toevallig ooit iets gehad met zo'n mbo-blondje dus ik weet er iets van. Ik kan je vertellen dat je in de verste verte geen HBO diploma nodig hebt om alleen maar te zorgen dat die kinderen zich niet bezeren en op tijd hun eten/slaap krijgen. Ervaring is veel belangrijker.
Wat ik ook weet is dat er absoluut GEEN ENKELE hbo-er zo gek is om dat werk te gaan doen dus je capaciteits probleem wordt alleen maar groter. Je hebt er duidelijk niet heel goed over na gedacht.
quote:
[..]

vind ik prima. maar dan heb je ook geen recht op subsidie
nogmaals, waarom wel als je ze naar onbekenden stuurt? en niet als je ze naar bekenden stuurt?
quote:
[..]

De overheid creeert hierbij geen banen. Dit blijft een open markt van vraag en aanbod. Het enige wat de overheid doet is betalen voor de uren aan opvang. Opvang zelf blijft particuliere sector.
En voor wat betreft de menskracht, ja dat is een probleem dat opgelost moet worden.
ah, economie. Laat ik je nog iets leren over economie: er is geen markt die kan functioneren in een systeem waarin de gebruiker de kosten niet draagt van zijn gebruik. Er zijn dan namelijk GEEN mechanismen die allocatie problemen oplossen.
Daarnaast is die menskracht niet bij te toveren, dat is een ENORM probleem. Onmogelijk op te lossen.
quote:
[..]

De ouders worden ook niet ontrokken aan de opvoeding.
BTW waarom telkens alleen maar de vrouw, een man kan ook prima opvoeden. Tamelijk ouderwets om het alleen maar over de vrouw te hebben.
misschien wil ik graag ouderwets zijn? of wil ik ook dat al gaan bepalen voor iedereen?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 18 januari 2007 @ 18:03:19 #242
3542 Gia
User under construction
pi_45480533
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:18 schreef devlinmr het volgende:

[..]

riolering/ wegen (mits op de fiets)/ voetpaden oftewel alles waarin de overheid voorziet wat niet door de private sector wordt verzorgd.
Wegenbelasting en verontreinigingsheffing staan los van werken of niet werken. Die moet je toch betalen.

Dus het enige dat jij kan verzinnen waar mensen die niet werken gebruik van maken zonder te betalen zijn voetpaden en fietspaden. Knap hoor. Ja, dat kost veel meer dan een uitkering van een bijstandstrekker!!
pi_45481174
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Niemand heeft 'recht' op subsidie. Het is een privilege. Uitgereikt aan sommigen, betaald door anderen, onder dwang.
Leuk insteek
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:26:46 #244
165985 michez
Don't worry, be happy
pi_45486325
Het is toch logisch dat kinderopvang gratis is. Is het niet zonde dat hoog opgeleide mensen gewoon stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen??? Voor de kinderen zelf is het ook goed om met leeftijdsgenoten om te gaan.
Voor een gezonde en groeiende economie is gratis kinderopvang essencieel!
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:35:36 #245
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45486699
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:26 schreef michez het volgende:
Het is toch logisch dat kinderopvang gratis is. Is het niet zonde dat hoog opgeleide mensen gewoon stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen???
1) wie bepaald dat dit zonde is?
moeten we hoogopgeleiden gaan dwingen te werken?
waarom niet opa en oma ook subsidieren?
waarom niet alleen gratis voor hoogopgeleiden?
quote:
Voor de kinderen zelf is het ook goed om met leeftijdsgenoten om te gaan.
daar is geen enkele aanwijzing voor.
quote:
dit is grote onzin.
je gaat bijv. voorbij aan het capaciteitsprobleem wat ENORM is.
?Porque no te calles?
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:41:27 #246
165985 michez
Don't worry, be happy
pi_45486927
We hebben het hier over de kinderopvang en niet het capaciteitsprobleem. Is het niet zonde dat mensen die goed kunnen werken en zo hun steentje aan de economie bijdragen thuis zitten om op de kinderen te passen. de kinderopvang voor hoogopgeleiden moet in IEDER geval gratis worden!
  donderdag 18 januari 2007 @ 20:52:02 #247
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45487365
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:41 schreef michez het volgende:
We hebben het hier over de kinderopvang en niet het capaciteitsprobleem. Is het niet zonde dat mensen die goed kunnen werken en zo hun steentje aan de economie bijdragen thuis zitten om op de kinderen te passen.
laten we niet vergeten dat die mensen, met hun intelligentie, hier ZELF voor kiezen. laten we ook niet vergeten dat vrije keuzes leiden tot maximaal nut. dwingen is altijd slecht. Wie niet WIL werken zal ook niet gaan werken. Dat kun je niet afdwingen. NIemand zegt zijn werk op omdat kinderopvang te duur is, je verdient altijd meer dan de kinderopvang kost.
quote:
de kinderopvang voor hoogopgeleiden moet in IEDER geval gratis worden!
heb je ook aan alternatieven gedacht?

je kunt namelijk precies hetzelfde bereiken door ouders een zak geld te geven wat gelijk is aan de marginale of gemiddelde kosten van kinderopvang. Willen de ouders hun kinderen laten opvangen, dan geven ze die zak aan een kinderopvang. Willen ze helemaal niet werken dan houden ze die zak zelf. Willen ze hun kinderen door opa en oma laten opvangen dan kunnen ze die aan opa en oma geven voor kostendekking.
voordelen:
-iedereen met een kind wordt gelijk behandeld
-overheid is neutraal in de keuzes die ouders maken mbt de opvoeding van een kind
-ouders maken een optimale afweging tussen nut en kosten wat economisch 99% efficient is.

edit: als je je druk maakt over het feit dat hoogopgeleiden hun studie niet rendabel maken door thuis te zitten moet je de oplossen niet zoeken in dit soort dwangelandij maar bij de bron: de studiebekostiging.

[ Bericht 11% gewijzigd door pmb_rug op 18-01-2007 21:14:50 ]
?Porque no te calles?
pi_45488401
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 15:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Niemand heeft 'recht' op subsidie.
Vind jij.
quote:
Het is een privilege. Uitgereikt aan sommigen, betaald door anderen, onder dwang.
Als jij als ondernemer recht op een subsidie hebt, wat doe jij dan?

Vraag je hem dan niet aan? Ben jij dan ook principieel? Ook ondernemers profiteren geweldig van subsidies, niet alleen de zwakkelingen.

Toch?1?!
  donderdag 18 januari 2007 @ 21:21:57 #249
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45488616
on-topic plz
?Porque no te calles?
pi_45488656
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vind jij.
[..]

Als jij als ondernemer recht op een subsidie hebt, wat doe jij dan?

Vraag je hem dan niet aan? Ben jij dan ook principieel? Ook ondernemers profiteren geweldig van subsidies, niet alleen de zwakkelingen.

Toch?1?!
Noem mij dan eens alle subsidies die een ondernemer kan genieten. Kijk dan naar een ondernemer die lekker knalt en ca. 7 jaar bestaat... Ik wacht af...
pi_45488768
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:21 schreef pmb_rug het volgende:
on-topic plz
Ik weet niet wat je met plz bedoeld, maar ik voel mij eerlijk gezegd wel aangesproken....Dus waarvan acte...
pi_45489302
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Noem mij dan eens alle subsidies die een ondernemer kan genieten. Kijk dan naar een ondernemer die lekker knalt en ca. 7 jaar bestaat... Ik wacht af...
Ik kan ze niet allemaal benoemen, ik weet niet welke regelingen thans nog actueel zijn: (informeer bij Min v. EZ zou ik zeggen):

1 subsidie voor starters
2 reintegratie arbeidsgehandicapten
3 Innovatiesubsidies, via EZ
4 Vele aftrekmogelijkheden, fiscale regelingen....
5 Informeer hierover bij Min. EZ....

Niet voor niets vinden velen het vestigingklimaat aantrekkelijk hier....Maar kan altijd beter uiteraard.

Maar hoe ook ondernemers hebben het hier niet slecht.......

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 18-01-2007 21:42:39 ]
pi_45498580
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Wegenbelasting en verontreinigingsheffing staan los van werken of niet werken. Die moet je toch betalen.

Dus het enige dat jij kan verzinnen waar mensen die niet werken gebruik van maken zonder te betalen zijn voetpaden en fietspaden. Knap hoor. Ja, dat kost veel meer dan een uitkering van een bijstandstrekker!!
als je fietst of loopt betaal je geen wegenbelasting maar maak je wel gebruik van de weg.

ok daar gaat ie dan

musea
leger
subsidies voor sportverenigingen, kuns, muziek etc

en moet ik nou echt nog doorgaan, iemand met een half stel hersenen begrijpt het wel.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 09:23:13 #254
166160 ukkepuck
life\\\\\\\'s a bitch
pi_45498666
[quote]Op dinsdag 9 januari 2007 07:17 schreef Gia het volgende:
Als je gaat werken in de kinderopvang krijg je voor (wat is het? 1:5?) gewoon een vol loon. Maar als je thuisblijft en je eigen twee kinderen 'opvangt' krijg je helemaal niks. Is het dan gek dat mensen gebruik maken van gratis opvang om geld te kunnen verdienen.

dit is dus bullshit..als je thuis blijft heb je recht op 166 euro per maand..thuisblijf geld..
als je huild omdat je de zon niet ziet,zullen je tranen je behoeden om de sterren te zien.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:24:29 #255
3542 Gia
User under construction
pi_45502829
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 20:26 schreef michez het volgende:
Het is toch logisch dat kinderopvang gratis is. Is het niet zonde dat hoog opgeleide mensen gewoon stoppen met werken om voor de kinderen te zorgen??? Voor de kinderen zelf is het ook goed om met leeftijdsgenoten om te gaan.
Kinderen kunnen met leeftijdsgenootjes omgaan én door de eigen ouder opgevoed worden. Dat is nog altijd verreweg het beste.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:28:38 #256
3542 Gia
User under construction
pi_45502927
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

als je fietst of loopt betaal je geen wegenbelasting maar maak je wel gebruik van de weg.

ok daar gaat ie dan

musea
leger
subsidies voor sportverenigingen, kuns, muziek etc

en moet ik nou echt nog doorgaan, iemand met een half stel hersenen begrijpt het wel.
Als ik naar een museum ga, betaal ik entree. Als ik bij een vereniging ga contributie, wil ik kunst bekijken of naar een concert dan betaal je best veel voor zo'n kaartje.
Dat is gewoon allemaal niet gratis. De gebruiker betaalt ervoor!

En het leger! Wie zegt dat ik daarvoor ben?

En dan nogmaals. Al deze dingen gaan ook op voor de uitkeringstrekker, alleen kost die nog meer geld.

Het is dus altijd goedkoper als een uitkeringstrekker een baan krijgt die een moeder achterlaat, dan de moeder te 'dwingen' te blijven werken.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:32:20 #257
3542 Gia
User under construction
pi_45503041
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 09:23 schreef ukkepuck het volgende:
[quote]Op dinsdag 9 januari 2007 07:17 schreef Gia het volgende:
Als je gaat werken in de kinderopvang krijg je voor (wat is het? 1:5?) gewoon een vol loon. Maar als je thuisblijft en je eigen twee kinderen 'opvangt' krijg je helemaal niks. Is het dan gek dat mensen gebruik maken van gratis opvang om geld te kunnen verdienen.

dit is dus bullshit..als je thuis blijft heb je recht op 166 euro per maand..thuisblijf geld..
Oja? Waar kan ik dat aanvragen? Ik heb nog nooit thuisblijfgeld ontvangen!

Er is zoiets voor vrouwen die geen inkomen hebben. Een of andere toelage. Maar dat heeft niks te maken met het wel of niet hebben van kinderen. Alle vrouwen zonder inkomen krijgen dat.

Dus onzin.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:39:29 #258
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_45505234
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 21:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
Niet voor niets vinden velen het vestigingklimaat aantrekkelijk hier....Maar kan altijd beter uiteraard.
Dat is omdat de vennootschapsbelasting relatief laag is plus dat NL met zo'n beetje ieder land in de wereld een belastingverdrag heeft. Tel hierbij een redelijk stabiele samenleving/economie bij op en je hebt een goed vestigingsklimaat.

vrijdag 19 januari 2007 @ 13:41:46 #259
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_45505239

[ Bericht 100% gewijzigd door Richie_Rich op 19-01-2007 13:44:49 ]
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:23:36 #260
166160 ukkepuck
life\\\\\\\'s a bitch
pi_45515956
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Oja? Waar kan ik dat aanvragen? Ik heb nog nooit thuisblijfgeld ontvangen!

Er is zoiets voor vrouwen die geen inkomen hebben. Een of andere toelage. Maar dat heeft niks te maken met het wel of niet hebben van kinderen. Alle vrouwen zonder inkomen krijgen dat.

Dus onzin.
in het 1e jaar na de geboorte van je kind kan je dat aanvragen.(als je na een x aantal weken alsnog besluit te stoppen.) of als je gelijk besluit niet meer te gaan werken.
ik geloof bij de belasting? geen idee,vriendin van mij krijgt het.
als je huild omdat je de zon niet ziet,zullen je tranen je behoeden om de sterren te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')