Ja, dat klopt. Maar sluit je ogen niet zou ik willen zeggen....ik heb niets tegen geld, hoor. Maar de balans tussen welzijn en welvaart is echt ver te zoeken in onze maatschappij. Dat drijft mij weer. Vandaar.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:03 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je doet nu wel zo lekker dramatisch met je Mammon de hele tijd,
quote:maar de oorspronkelijke god Mammon had niets met geld te maken.
Mooi.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat kinderen grotendeels opgevoed moeten worden door hun ouders.
Dat klopt, maar de vrouwen hebben met hun emancipatievrouwen wel zelf voor dat negatieve precedent gezorgd. De stijging van de huizenprijzen bijvoorbeeld is deels te wijten aan de tweeverdienersmaatschappij.quote:Maar soms moeten de ouders wel beide werken.
Ja, je bent tegnewoordig gedwongen om met z'n tweeen te werken.....Triest, ja....quote:Als vader maar krap aan 1300 netto meebrengt, dan kom je als gezin met 2 kinderen toch echt wel in de problemen. En dan hoef je nog niet eens duur te wonen.
Ik deel je visie.quote:Daar komt dan tegenwoordig nog bij dat de scholen er zo ongeveer vanuit gaan, dat iedere leerling thuis internet heeft. Ouders gaan vaak werken om hun kinderen meer te geven. Kijk, teveel hoeft van mij ook niet. Maar met zijn tweeën een inkomen verdienen van zo'n 2200 - 2500 netto, is toch wel het minimum om een beetje leuk te kunnen leven.
Eén auto, één keer per jaar op vakantie, een internetaansluiting, nette kleding, een nieuwe fiets als je 13 bent enz...
Is dat al teveel gevraagd.
klopt. Sterkte met je gezondheid. Het valt zeker niet mee als je daar in zit. Maar wel mooi dat je voor de kinderen kan zijn. Ik heb daar echt veel respect voor....quote:Nu ben ik door omstandigheden (WAO) altijd thuisgebleven en kan ik inderdaad beamen dat er niets mooiers is dan je kids zelf opvoeden, maar dat zit er financieel niet voor iedereen in.
Nou, denk maar niet dat de ouders dat anderhalve uurtje 's avonds daadwerkelijk bezig zijn met opvoeden. Ze moeten hun kinderen teveel missen en willen van die schaarse uurtjes alleen maar genieten. Dus het grootste deel van de opvoeding geschiedt wel op de creche. Dáár proberen ze vanalles uit, verkennen de grenzen van wat wel en wat niet mag en dienen ze gecorrigeerd (lees: opgevoed) te worden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:47 schreef slaveloos het volgende:
kinderen worden door de ouders opgevoed! Niet op een creche. Een creche hoort een veilige omgeving te bieden, met extra mogelijkheden voor de ontwikkeling van kinderen, maar geen opvoeding.
mijn kinderen niet hoor. Als je echt denkt dat het zo gaat, ik geloof er niks van. De meeste mensen met jonge kinderen die ik ken en bij mij in de buurt wonen gaan niet meer dan 3 dagen naar de opvang. Dat betekent dat je zelf nog altijd 4 dagen over hebt om op te voeden. De creche is zeker prachtig als plek om te ontwikkelen. Ik denk dat een mooie combo tussen opvang en ouders de oplossing is. Als ik zie hoe "thuiszitmoeders"bovenop hun kinderen zitten lijkt me dat ook geen perfecte oplossing voor de opvoedingquote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, denk maar niet dat de ouders dat anderhalve uurtje 's avonds daadwerkelijk bezig zijn met opvoeden. Ze moeten hun kinderen teveel missen en willen van die schaarse uurtjes alleen maar genieten. Dus het grootste deel van de opvoeding geschiedt wel op de creche. Dáár proberen ze vanalles uit, verkennen de grenzen van wat wel en wat niet mag en dienen ze gecorrigeerd (lees: opgevoed) te worden.
Krijgt je zoon kaviaar te eten ofzo?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:58 schreef draaijer het volgende:
Enig idee wat dat kost? Wij hebben 1 kleine prins en die gaat LEES : 2 dag delen naar het KDV en dat kost maandelijks rond de 700 euro en dan betalen onze beide werknemers samen 1/3. Dus blijft er voor ons rond de 433 per maand netto over om te betalen.. 2 dagdelen per week!!!
Wat heb jij toch tegen Skoda?quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:21 schreef draaijer het volgende:
Gday is ook aan het fokken.. Ik denk dat hij een Skoda Octavia rijdt en binnenkort 3 kinder zitjes achterin heeft zitten. Daarna komt de grand scenic en dan nog 2 koters erbij.
Even serieus GDAY.. Laat je niet zo opfokken als iemand het over je maat W. Bos heeft. Jij bent Bos niet..
ik deel je negativiteit over de mammon niet zo. ik ben wat positiever. ik onderschrijf wel je claim dat het moederschap ondergewaardeerd word. De vrouwenbeweging legt vrouwen een juk op. Ze beschouwen vrouwen die voor hun kinderen zorgen als 'zielig' of 'minderwaardig'.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Idd. Toppie.
Eigenlijk zou een omgekeerde emancipatie juist de oplossing zijn voor ene probleem dat hier nooit heeft mogen ontstaan. (maar ja ik ben best conservatief....).
Emancipatie is de grootste onzin die er ooit is geweest. Mannen en vrouwen zijn zo verschillend als het maar kan zijn. Ze zijn/worden met een andere bedoeling hier op aard gezet. Het mooiste wat vrouwen kunnen doen, wordt helaas door veel vrouwen gewoon verloochend. En dat is jammer. Wat is er nu mooier dan voor je kindjes te zijn en die zien opgroeien...Wat is nu mooier om kindjes het beste mee te geven, wat ze kunnen krijgen...
De moederrol wordt zo , zo zwaar ondergewaardeerd, in een maatschappij als de onze die een grote mammonverering is....En mammon gaat rond als een briesende leeuw en maakt veel meer kapot dan de mensen lief had moeten zijn.......Mensen worden vandaag de dag bijkans gedwongen om hun kostbare leven als verplicht tweeverdiener te slijten....Echter tegelijkertijd ook de schuld van de vrouwen zelf, immers ze hebben dat precedent ook zelf geschapen....De kindjes hebben het helaas maar al te vaak voor het nakijken...
Het is fors wat ik hier zeg, ik ben mij daar best van bewust, maar wat vind jij, ervan?
opzich mee eens. al vind ik dat ouders geld horen te krijgen omdat zij een enorme (financiele) investering doen in onze gehele maatschappij.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:32 schreef sigme het volgende:
Volgens mij zou het het beste zijn als de overheid zich er niet mee bemoeit. Geen extra belasting(voordeel) noch extra subsidie.
denk je nu werkelijk dat kinderen in 3 dagen van 8 uur niets mee krijgen van de creche?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:58 schreef slaveloos het volgende:
[..]
mijn kinderen niet hoor. Als je echt denkt dat het zo gaat, ik geloof er niks van. De meeste mensen met jonge kinderen die ik ken en bij mij in de buurt wonen gaan niet meer dan 3 dagen naar de opvang. Dat betekent dat je zelf nog altijd 4 dagen over hebt om op te voeden. De creche is zeker prachtig als plek om te ontwikkelen. Ik denk dat een mooie combo tussen opvang en ouders de oplossing is. Als ik zie hoe "thuiszitmoeders"bovenop hun kinderen zitten lijkt me dat ook geen perfecte oplossing voor de opvoeding
Als ik ergens naartoe overhel, is het die kant op.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:42 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
opzich mee eens. al vind ik dat ouders geld horen te krijgen omdat zij een enorme (financiele) investering doen in onze gehele maatschappij.
dat is denk ik een definitie kwestie. Als je ervaring en opvoeding min of meer gelijk maakt heb je gelijk. Ik merk wel, ook bij gesprekken met de leidsters van de opvang dat er belangrijke zaken als delen, op je beurt wachten etc aan de orde komen. Dingen die thuis minder snel aan de orde komen. Dit is echter geen "opvoeden" in mijn ogen maar ervaren.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:45 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
denk je nu werkelijk dat kinderen in 3 dagen van 8 uur niets mee krijgen van de creche?
opvoeden is geen knop die aan en uit kan zetten het is een continu proces.
ik ben met je eens dat de opvoedkundige invloed behoorlijk laag kan zijn, maar desalniettemin is hij er wel.
wat een onzin als je je daar iets aan gelegen laat liggen als vrouw. Hoe denk je dat een vrouw zich voelt als ze na een geslaagde academische studie thuis moet gaan zitten en gesprekken aan moet gaan op het nivo: dat mag gewoon niet omdat ik het zeg, terwijl ze ook een leuke baanshuis zou kunnen hebben. Als je dat allemaal wel prima vind, wat kan t je dan schelen wat de vrouwenbeweging ervan vind?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:40 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik deel je negativiteit over de mammon niet zo. ik ben wat positiever. ik onderschrijf wel je claim dat het moederschap ondergewaardeerd word. De vrouwenbeweging legt vrouwen een juk op. Ze beschouwen vrouwen die voor hun kinderen zorgen als 'zielig' of 'minderwaardig'.
dat is een vraag die uit gaat van een absurde generalisatie, namelijk dat alle hoogopgeleide vrouwen hetzelfde voelen. onzin dus.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:29 schreef slaveloos het volgende:
[..]
wat een onzin als je je daar iets aan gelegen laat liggen als vrouw. Hoe denk je dat een vrouw zich voelt als ze na een geslaagde academische studie thuis moet gaan zitten en gesprekken aan moet gaan op het nivo: dat mag gewoon niet omdat ik het zeg, terwijl ze ook een leuke baanshuis zou kunnen hebben.
vrouwen krijgen snel zo'n etiket op geplakt, een stigma. heel vervelend en buitengewoon onterecht. maar natuurlijk niet het einde van de wereld.quote:Als je dat allemaal wel prima vind, wat kan t je dan schelen wat de vrouwenbeweging ervan vind?
volgens mij is ervaren meer het ondervinden van natuurlijke wetten. vuur = heet, grond = hart, een gefronst gezicht = boos.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:26 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dat is denk ik een definitie kwestie. Als je ervaring en opvoeding min of meer gelijk maakt heb je gelijk. Ik merk wel, ook bij gesprekken met de leidsters van de opvang dat er belangrijke zaken als delen, op je beurt wachten etc aan de orde komen. Dingen die thuis minder snel aan de orde komen. Dit is echter geen "opvoeden" in mijn ogen maar ervaren.
ik denk dat je een andere conclusie zou trekken als de regels op die creche fundamenteel anders waren dan thuis. Het grote voordeel wat ouders hebben tov instanties in het algemeen is dat ouders DE constante factor in die eerste 18 jaar zijn.quote:Ze krijgen dus wel iets mee van de creche, maar opvoeden blijft primair en zaak van ouders, van 1 op 1 contact.
Ik ken dus kinderen die 5 dagen in de week, van 's morgens 7 uur tot 's avonds 6 uur op de opvang zitten, met tussendoor ook nog school waar ze, uiteraard, overblijven. Ik denk niet alleen, maar ik weet wel zeker, dat die kinderen voornamelijk worden opgevoed door leidsters die gebonden zijn met mogelijkheden voor sancties. Ouders pikken het namelijk niet zo gemakkelijk als hun schatje gestraft wordt na een vechtpartij of zo. En toch zal er iets aan gedaan moeten worden.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 12:58 schreef slaveloos het volgende:
[..]
mijn kinderen niet hoor. Als je echt denkt dat het zo gaat, ik geloof er niks van. De meeste mensen met jonge kinderen die ik ken en bij mij in de buurt wonen gaan niet meer dan 3 dagen naar de opvang. Dat betekent dat je zelf nog altijd 4 dagen over hebt om op te voeden. De creche is zeker prachtig als plek om te ontwikkelen. Ik denk dat een mooie combo tussen opvang en ouders de oplossing is. Als ik zie hoe "thuiszitmoeders"bovenop hun kinderen zitten lijkt me dat ook geen perfecte oplossing voor de opvoeding
Misschien is het per regio duurder! Geen idee. Vraag en aanbod lijkt me. Onze kleine man gaat weer naar een andere KDV, maar die prijs ligt nagenoeg gelijkquote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:17 schreef navigator het volgende:
[..]
Krijgt je zoon kaviaar te eten ofzo?
Ik betaal voor mijn dochter 520 euro in de maand voor 2 dagen in de week en krijg ook 1/3 weer terug van de werkgevers. Kost dus ongeveer 350 euro in de maand.
NB: Voor mijn 2e dochter die sinds kort ook voor 2 dagen naar het KDV gaat krijg ik bijna alles vergoed, lekker hoor.
ik bedoel dat van die thuiszit moeders niet zo negatief als t klinkt. Maar ik moest denken aan een vriendin van ons: we hadden het over dat we een keer een weekendje weg wilden met zijn tweeen en dat de kinderen van uit logeren zouden gaan bij opa en oma. Mijn vriendin en ik hadden het er een beetje moelijk mee, totdat die goede vriendin van ons zei: stelletje egoisten, die kinderen hebben ook recht op een keer een weekendje zonder jullie. Zo hadden we het nooit bekeken, het was voor ons een echte eyeopener.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken dus kinderen die 5 dagen in de week, van 's morgens 7 uur tot 's avonds 6 uur op de opvang zitten, met tussendoor ook nog school waar ze, uiteraard, overblijven. Ik denk niet alleen, maar ik weet wel zeker, dat die kinderen voornamelijk worden opgevoed door leidsters die gebonden zijn met mogelijkheden voor sancties. Ouders pikken het namelijk niet zo gemakkelijk als hun schatje gestraft wordt na een vechtpartij of zo. En toch zal er iets aan gedaan moeten worden.
Maar ben het met je eens dat een maximum van 3 dagen opvang niet zoveel problemen geeft met een eigen opvoeding.
Maareh, ben zelf een thuiszitmoeder en zit echt niet bovenop mijn kinderen, ook nooit gedaan, dus dat is klinklare onzin. Denk eerder dat moeders die hun schaapjes 3 dagen in de week amper zien, alleen 's avonds een paar uurtjes, juist die andere dagen meer op hun kinderen zitten, dan thuisblijfmoeders in een hele week samen. Ze hebben namelijk wat in te halen.
Ok.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:40 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik deel je negativiteit over de mammon niet zo. ik ben wat positiever.
Ja, helemaal.quote:ik onderschrijf wel je claim dat het moederschap ondergewaardeerd word. De vrouwenbeweging legt vrouwen een juk op. Ze beschouwen vrouwen die voor hun kinderen zorgen als 'zielig' of 'minderwaardig'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |