abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 19:36:49 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45153369
quote:
RIAGG helpt vakantievierende Marokkaan toch

maandag 8 januari 2007 08:17

Ondanks een wettelijk verbod biedt de RIAGG Rijnmond nog steeds hulp aan in Nederland wonende Marokkanen die op vakantie in geestelijke nood raken.

Nederlanders van Marokkaanse afkomst worden ook in Marokko geholpen
Ook in Marokko geestelijke bijstand van RIAGG

Een thuisorganisatie zou zelfs van plan zijn om verplegers naar het Marokkaanse Rifgebergte te sturen om allochtone cliënten bij te staan, zo schrijft het AD.

In 2004 besloot minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid (VVD) om de aanspraak op RIAGG-zorg voor patiënten in Marokko, betaald uit belastinggeld, te beperken. Hiervoor werd zelfs de wet aangepast.

Buitenlander
Maar volgens directeur Jos Lamé van het RIAGG Rijnmond heeft de minister ‘geen verstand van zorg’. 'Er is een trend dat de inhoud van het beleid in toenemende mate wordt bepaald door mensen die ver afstaan van de dagelijkse praktijk,' zegt Lamé in een reactie tegen Elsevier.

‘Hoogervorst zit in een kabinet met minister Verdonk. De buitenlander wordt als tegenstander gezien. Maar als het nodig is, zullen we elke keer iets nieuws verzinnen. Want het project werkt,’ zegt hij.

Lamé benadrukt dat de RIAGG zich wel degelijk aan de wet houdt. 'Ik probeer de nadelige kanten van de wetgeving zoveel mogelijk te minimaliseren,' zegt hij. De RIAGG omzeilt de regels door haar medewerkers te detacheren bij Marokkaanse ziekenhuizen. Zij krijgen hun salaris echter van de RIAGG.

Terugval
Volgens Lamé worden honderden euro’s bespaard door cliënten ter plaatse te helpen. ‘We voorkomen dat cliënten na hun vakantie een terugval krijgen en dan maanden extra zorg nodig hebben.’

Zorgkantoor Rotterdam, verantwoordelijk voor het toezicht op de RIAGG Rijnmond, zegt akkoord te zijn gegaan met voortzetting van het project omdat het wordt betaald uit een potje voor ‘internationalisering van de zorg’.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/133564/index.html

Dit is toch werkelijk niet te geloven? Het RIAGG zoekt een omweg omdat het denkt het beter te weten dan het kabinet. De redenering is ook klassiek links: Hoogervorst zit in het kabinet, Verdonk ook, dus is Hoogervorst een buitenlander-hater en die moeten we als RIAGG tegenwerken. Dus zijn we moreel superieur en mogen we de wet omzeilen.

Dit project moet onmiddelijk stoppen en dit schertsfiguur van een directeur dient te worden ontslagen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45153498
Lamé benadrukt dat de RIAGG zich wel degelijk aan de wet houdt.

Regels zijn regels.. nietwaar? Dit mag, begrijp ik, en hij vindt het medisch noodzakelijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45153541
Ik vraag me af hoeveel Marokkanen er daadwerkelijk tijdens hun vakantie in Marokko in psychische problemen raken. Waarschijnlijk gaat het tot nu toe om 0 gevallen en zit er die linkse klotehippy dus problemen te maken om niets.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
  maandag 8 januari 2007 @ 19:42:12 #4
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45153598
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:39 schreef sigme het volgende:
Lamé benadrukt dat de RIAGG zich wel degelijk aan de wet houdt.

Regels zijn regels.. nietwaar? Dit mag, begrijp ik, en hij vindt het medisch noodzakelijk.
Het is tegen de geest van de wet.

En de redenering dat je overheidsbeleid maar mag negeren omdat Verdonk in het kabinet zit, is te absurd voor woorden.
pi_45153774
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik wel met je eens. Mogelijkerwijs deugt de wet echt niet, maar ik ben met je eens dat het in ieder geval tegen de geest van de wet is.
quote:
En de redenering dat je overheidsbeleid maar mag negeren omdat Verdonk in het kabinet zit, is te absurd voor woorden.
Volledig eens, en het pleit niet voor 'm. of voor de rest van z'n argumanten, dat 'ie met zoiets bizars aankomt als verdediging.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  † In Memoriam † maandag 8 januari 2007 @ 19:53:01 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45154054
Waarom is het zo vreemd dat iemand uit de praktijk het beter weet dan iemand die vanuit een ivoren torentje staat de dirigeren?
Carpe Libertatem
  maandag 8 januari 2007 @ 19:53:10 #7
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154057
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:46 schreef sigme het volgende:
Volledig eens, en het pleit niet voor 'm. of voor de rest van z'n argumanten, dat 'ie met zoiets bizars aankomt als verdediging.
Volgens hem is de regering tegen buitenlanders, omdat Verdonk in het kabinet zit. Volgens mij mag hij zelf wel even op de divan. Maar goed, het toont wel aan dat hem maar een ding drijft: xenofilie en oppositie voeren.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:53:46 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154079
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom is het zo vreemd dat iemand uit de praktijk het beter weet dan iemand die vanuit een ivoren torentje staat de dirigeren?
Dat is niet zo vreemd, maar z'n argumenten zijn het wel.
pi_45154141
Dubbeltopic
pi_45154191
Inderdaad, als ik de minister was zou ik hem eens op het matje roepen.

Er is vast een manier om die man te ontslaan en daarbij zo de wet te omzeilen dat hij geen uitkering krijgt.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_45154262
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Volgens hem is de regering tegen buitenlanders, omdat Verdonk in het kabinet zit. Volgens mij mag hij zelf wel even op de divan. Maar goed, het toont wel aan dat hem maar een ding drijft: xenofilie en oppositie voeren.
Het *is* natuurlijk ook mogelijk dat hij zicht heeft op de clienten en hun wederwaardigheden in Marokko. Dat hij uit ervaring weet dat het beter (en goedkoper) is om in Marokko in te grijpen dan hier. Of minstens dat dat meespeelt.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:59:24 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154293
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:58 schreef sigme het volgende:
Het *is* natuurlijk ook mogelijk dat hij zicht heeft op de clienten en hun wederwaardigheden in Marokko. Dat hij uit ervaring weet dat het beter (en goedkoper) is om in Marokko in te grijpen dan hier. Of minstens dat dat meespeelt.
Als ze hulp nodig hebben, dan blijven ze maar thuis. Dit is echt doorgeschoten hulpverlening.
pi_45154375
quote:

[..]

Hij is nogal recalcitrant die directeur en ik weet dan ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Hij is wel erg overtuigd van zijn eigen gelijk, aan de andere kant valt me op dat politici eigenlijk geen moeite doen om inhoudelijk op het project te reageren en te kijken of het inderdaad succesvol is. Het project heeft trouwens een prijs gekregen.

Het is een beetje een gezellig conflict aan het worden dat al jaren speelt. Van iemand die wel erg zijn eigen gelijk probeert te behalen tegen mensen die automatisch op tilt slaan bij de gedachte alleen al dat je iets in Marokko zou betalen.
pi_45154452
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:59 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ze hulp nodig hebben, dan blijven ze maar thuis. Dit is echt doorgeschoten hulpverlening.
Riagg is ambulante hulp toch? Die kunnen niemand verplichten thuis te blijven maar moeten wel zorg verlenen. In onze 'regels zijn regels' maatschappij kan geen dokter iemand overhalen niet te reizen als die persoon z'n zinnen erop zet, en het niet verboden is.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:06:34 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_45154593
Dat hele riagg moeten ze opdoeken... Maar da's een ander verhaal!
censuur :O
  maandag 8 januari 2007 @ 20:08:27 #17
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154673
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:03 schreef sigme het volgende:
Riagg is ambulante hulp toch? Die kunnen niemand verplichten thuis te blijven maar moeten wel zorg verlenen. In onze 'regels zijn regels' maatschappij kan geen dokter iemand overhalen niet te reizen als die persoon z'n zinnen erop zet, en het niet verboden is.
Nee, maar waar houdt dit op? Stel dat ik van plan ben naar Nieuw-Zeeland te gaan, kan ik dan eisen dat daar ook een RIAGG-team voro me klaarstaat? Waarom alleen Marokko? Dat is toch doorgeslagen xenofilie? Dat kan je ook opmaken aan zijn redenering: Verdonk, Verdonk, Verdonk...
pi_45154705
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar waar houdt dit op? Stel dat ik van plan ben naar Nieuw-Zeeland te gaan, kan ik dan eisen dat daar ook een RIAGG-team voro me klaarstaat? Waarom alleen Marokko? Dat is toch doorgeslagen xenofilie? Dat kan je ook opmaken aan zijn redenering: Verdonk, Verdonk, Verdonk...
Wie eist hier dan iets?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:09:54 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154751
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:09 schreef SCH het volgende:
Wie eist hier dan iets?
Ik wil weten wat de consequenties van dit beleid zijn. Waarom alleen Marokko?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:11:33 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45154799
quote:

[..]

Dat is een argument dat inderdaad wel vaker meespeelt bij dergelijke situaties. Deze situatie is allerminst uniek; het gebeurt met grote regelmaat dat ministers of andere (lokale) bestuurders uitspraken van rechters of regelgeving van (hogere) regelgevende organen niet uitvoeren of negeren. In sommige situaties kan dat billijk zijn, bijvoorbeeld wanneer wetten niet voorzien in zekere situaties en er wel een belang is dat in die situaties wordt voorzien, of wanneer regelgeving om praktische redenen onuitvoerbaar blijkt. In dit geval is er echter bewust wetgevcing geproduceerd om te voorkomen dat deze situatie zou blijven voortbestaan, en in dat geval lijkt het me hoe dan ook onwenselijk dat een uitvoerend orgaan op eigen gezag beslist dit project alsnog voort te zetten.
pi_45154804
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ik het goed lees hebben ze een Marokko-programma. Dat is toch wat anders dan opeisbare hulp overal ter wereld du moment dat het jou schikt?
Dat lijkt me weer doorgeschoten gelijkheidsdwang: er is een speciaal programma voor die daar, dus heeft ieder ander er recht op. Ja...slogies.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:13:06 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45154863
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:11 schreef sigme het volgende:
Als ik het goed lees hebben ze een Marokko-programma. Dat is toch wat anders dan opeisbare hulp overal ter wereld du moment dat het jou schikt?
Dat lijkt me weer doorgeschoten gelijkheidsdwang: er is een speciaal programma voor die daar, dus heeft ieder ander er recht op. Ja...slogies.
Dat begrijp ik. Ik vind dat niet eerlijk. Voorkeursbehandeling voor Marokkanen.
pi_45154921
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik wil weten wat de consequenties van dit beleid zijn. Waarom alleen Marokko?
Blijkbaar zijn daar genoeg clienten om het rendabel te maken.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:16:53 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155034
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:14 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar zijn daar genoeg clienten om het rendabel te maken.
Als ik zo de redenering van die directeur volg, betwijfel ik of dat de achterliggende reden is. Volgens mij is het meer Verdonk Derangement Syndrom.
pi_45155059
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als ik zo de redenering van die directeur volg, betwijfel ik of dat de achterliggende reden is. Volgens mij is het meer Verdonk Derangement Syndrom.
Hoogervorst gaat er over
  maandag 8 januari 2007 @ 20:17:44 #26
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45155061
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik kan dat niet echt direct lezen in de tekst; de voornaamste motivatie om zorg te verlenen in Marokko lijkt te zijn dat het goedkoper is dan achteraf nog zorg verlenen in Nederland. Het besluit lijkt dus eerder voort te komen uit financiële overwegingen dan uit humanitaire overwegingen, en in dat geval is er nog niet direct sprake van discriminatie wanneer die financiële overwegingen niet opgaan voor mensen die in andere landen op vakantie zijn.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:20:21 #27
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155191
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:17 schreef Reya het volgende:
Ik kan dat niet echt direct lezen in de tekst; de voornaamste motivatie om zorg te verlenen in Marokko lijkt te zijn dat het goedkoper is dan achteraf nog zorg verlenen in Nederland. Het besluit lijkt dus eerder voort te komen uit financiële overwegingen dan uit humanitaire overwegingen, en in dat geval is er nog niet direct sprake van discriminatie wanneer die financiële overwegingen niet opgaan voor mensen die in andere landen op vakantie zijn.
Waarom zou dat niet opgaan voor bezoekers van de Costa Brava of de Turkse Riviera?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:20:46 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155216
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:17 schreef SCH het volgende:
Hoogervorst gaat er over
Ja, maar die is volgens Lame besmet of zoiets...
pi_45155227
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet opgaan voor bezoekers van de Costa Brava of de Turkse Riviera?
Daar gaan wellicht minder mensen met een psychose naar toe?
pi_45155258
Als je niet kan functioneren dan zit je of in de ziektewet of in de wao of bijstand of wahjong, volgens mij moet je dan toestemming vragen om op vakantie te gaan, krijg je die toestemming ben je gezond genoeg en heb je geen hulp nodig. Maar misschien zie ik het te makkelijk
  maandag 8 januari 2007 @ 20:21:50 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155260
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:21 schreef SCH het volgende:
Daar gaan wellicht minder mensen met een psychose naar toe?
Dat zou veel over Marokkanen zeggen...
  maandag 8 januari 2007 @ 20:22:07 #32
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45155282
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ik maak enkel gebruik van hetgeen in het artikel staat. Maar wellicht is dat een goede vraag om de betreffende directeur mee aan de tand te voelen
pi_45155294
quote:

[..]

Ik zou haast zeggen dat het Riagg zorgbehoevenden een voorkeursbehandeling geeft. Wat is je punt? Er is een Marokkkoprogramma, dus er moet ook een Australie programma komen?

Er is in sommige landen een Nederlandse ambassade, mag ik dan verwachten dat er in ieder land een ambassade komt?
pi_45155387
quote:

[..]

Hoogervorst gaat er over
Hogervorst is guilty bij association, begrijp ik uit de tekst in de OP.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:25:55 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45155458
Nee. Ik vind dat deze nonsens moet ophouden. Wie zorg nodig heeft, gaat maar op eigen risico.
  maandag 8 januari 2007 @ 20:28:08 #36
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_45155563
quote:

Hoogervorst gaat er over
Vooral bronnen niet lezen:
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:36 schreef PJORourke het volgende:

‘Hoogervorst zit in een kabinet met minister Verdonk. De buitenlander wordt als tegenstander gezien. Maar als het nodig is, zullen we elke keer iets nieuws verzinnen. Want het project werkt,’ zegt hij.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_45155597
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:25 schreef PJORourke het volgende:
Nee. Ik vind dat deze nonsens moet ophouden. Wie zorg nodig heeft, gaat maar op eigen risico.
Kijk, op zich ben het met je eens, maar als er teveel, te duur, te ziek terugkomen, is het misschien niet zo gek als we de schade -voor onszelf- proberen te beperken. Het zijn Nederlanders he, ze komen terug.

Maar goed, eerlijk gezegd ben ik niet zo dol op het pamperen van het Riagg.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:11:03 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45157699
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:28 schreef sigme het volgende:
Kijk, op zich ben het met je eens, maar als er teveel, te duur, te ziek terugkomen, is het misschien niet zo gek als we de schade -voor onszelf- proberen te beperken. Het zijn Nederlanders he, ze komen terug.
Het zijn ook Marokkanen, dubbele nationaliteit en zo. Dan zou die overheid minstens mee moeten betalen.
quote:
Maar goed, eerlijk gezegd ben ik niet zo dol op het pamperen van het Riagg.
Nee, ik vind het echt een organisatie van babyboomer-ologen.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:16:08 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45157943
quote:
Geef RIAGG-directeur enkeltje Marokko

maandag 8 januari 2007 17:10

Niemand in Nederland verplicht Marokkaanse Nederlanders die zich geestelijk niet welbevinden, vakantie te gaan vieren in Marokko. Sterker nog, als ik de RIAGG was, zou ik ze aanraden in Nederland te blijven, om erger te voorkomen.

Zeker als je van de RIAGG zélf verneemt welke rampspoed hen - letterlijk en figuurlijk - boven het hoofd hangt, blijkens het volgende citaat van psychiater Peter van Loon van de RIAGG in het AD:

'Een cliënt met schizofrenie moest van een alternatieve genezer een kip boven zijn hoofd slachten zodat het bloed over hem heen kwam. Die gedachte zorgde voor een stevige psychose. Dan zijn wij ter plekke om de cliënt te helpen.'

Besparing
Je ziet het filmfragment al voor je: de kip boven het hoofd, het gutsende bloed en dan plots de aanvliegende RIAGG-Superman die de cliënt bij kop en kont pakt en met kip en al, uit de klauwen van de alternatieve genezer tilt en aldus redt. De Marokkaanse evenknie van Klazien uit Zalk in opperste verwarring achterlatend. En - wellicht een belangrijker vraag - wie heeft er nu eigenlijk geestelijke bijstand nodig?

Volgens RIAGG-directeur Jos Lamé worden honderden euro’s bespaard door cliënten ter plaatse te helpen: 'We voorkomen dat cliënten na hun vakantie een terugval krijgen en dan maanden extra zorg nodig hebben.'

Maar een optel- en aftreksommetje heeft hij niet gemaakt; hij kan geen exacte cijfers geven. Wel erkent hij dat het minimaal 100.000 euro kost om de allochtone cliënten psychiatrische hulp te verlenen in Marokko. Zo rekent hij voor dat de vlucht en het verblijf van zijn medewerkers in elk geval 20.000 euro per persoon kosten.

Zijn bewering is dus loos. Het zou heel goed kunnen dat het project meer kost dan het oplevert. Maar al zou dat niet zo zijn, nogmaals, de RIAGG kan de cliënt natuurlijk ook adviseren thuis te blijven.

'Geen verstand'
Voorts vermeldt Lamé dat een aantal collega’s het project van Reisbureau RIAGG bezoekt 'om ervan te leren' en gaat de directeur ieder jaar zelf even langs om polshoogte te nemen bij de Marokkaanse partners (ziekenhuizen).

Minister Hoogervorst heeft volgens hem ‘geen verstand van zorg’. 'Er is een trend dat de inhoud van het beleid in toenemende mate wordt bepaald door mensen die ver afstaan van de dagelijkse praktijk, zegt de directeur van de RIAGG, die een roeping bij een reisbureau lijkt te zijn misgelopen, tegen Elsevier.

Dubieus
Dat is maar goed ook, zou ik zeggen, want dat heet democratie. De parlementariërs die gekozen zijn door het Nederlandse volk, bepalen hoe schaarse middelen in Nederland worden verdeeld en ingezet. En dat de dubbeltjes dan eens niet naar een dubieus project in Marokko vallen, maar voor andere zaken worden aangewend, lijkt me een goede zaak.

Wel vreemd is het dat Lamé zich daarbij niet kan neerleggen. Want zijn RIAGG omzeilt de regels door haar medewerkers te detacheren bij Marokkaanse ziekenhuizen: 'Maar als het nodig is, zullen we elke keer iets nieuws verzinnen. Want het project werkt', zegt hij.

Gezien het voorgaande mag Lamé best nóg een reisje maken, wat mij betreft. Zelfs naar Marokko. Maar dan wel enkele reis, op eigen kosten en als ambteloos burger.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/51/index.html
pi_45158140
Als Elsevier tegen is, moet het wel een goed project zijn
  maandag 8 januari 2007 @ 21:27:19 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45158515
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef SCH het volgende:
Gekkie.
  maandag 8 januari 2007 @ 21:45:37 #42
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45159468
Een bizarre redenering inderdaad. Sowieso flauw om dat weer af te schuiven op buitenlandershaat of xenofobie. En ik maar denken dat we daar af van waren.

[ Bericht 31% gewijzigd door Flumina op 09-01-2007 12:58:55 ]
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 8 januari 2007 @ 22:08:41 #43
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_45160623
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:20 schreef SCH het volgende:
Weer een gevalletje roze bril en linkse oogkleppen

Maar ik vind het een uiterst trieste zaak. Als ze hulp nodig hebben laat ze dan hier blijven. Als ze zich zo goed voelen om over de grens te gaan dan moeten ze lekker gaan. Maar dan is het ook gedaan met de hulp
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_45161351
Nu bij NOVA

Marokkaanse Ali hoort stemmen en heeft last van homoseksuele gevoelens.
De Duivel is in hem en alleen psych Mohammed van het Riagg kan hem helpen.

Ja, als ik Mohammed zie , hoor ik ineens ook stemmen, 't is nogal een lekker ding, Mo, red me!!!
Ali, we hebben je door, makker
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 8 januari 2007 @ 22:33:02 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45162009
Schande, schande, schande...
pi_45162084
die Riagg man zat zich er schandalig uit te lullen, ja
  maandag 8 januari 2007 @ 23:23:18 #47
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45164320
Net gezien bij Nova. Ik vond dat die vent van het RIAGG wel zinnige argumenten heeft. Omdat de ggz toch precisiewerk is als het gaat om andere culturen, vind ik het helemaal niet zo slecht om een soort van gecombineerde stage te verzorgen. Er mogen alleen wel grenzen gesteld worden aan het budget dat uit het AWBZ gehaald wordt, dat kan dus niet op een persoonsgebonden budget, omdat de functie van de hulpverlening anders is. Die hulpverlener in Marokko vertelde bijvoorbeeld dat cliënten andere medicijnen mee terug namen naar Nederland. Als door dat soort lulligheden problemen ontstaan, dan ben je verder van huis.

Overigens bleek uit de uitzending dat de directeur geen schijt heeft aan de wet, hij gebruikt de mazen die Hoogervorst niet goed heeft gedicht. Die vvdtrut die aan tafel het beleid moest verdedigen, moet daarop natuurlijk gelijk melden dat ze daardoor onnodig meer regeltjes moet verzinnen
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:12:10 #48
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45178208
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:53 schreef Boze_Appel het volgende:
Nou ja, die RIAGG-directeur is ook maar een directeur en niet een zorgmedewerker. Maar de beslissing van de minister is niet zozeer een technische beslissing (is oplossing A of B beter), maar meer een budgetaire: hoeveel hebben we over voor wat voor zorg en hoe ver moeten we gaan om de patient tegemoet te komen? Nu is met ruime meerderheid van de Kamer besloten dat dit te ver gaat.

En terecht naar mijn mening.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:23:22 #49
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_45178575
Kennelijk is de wetgeving met zichzelf (of liever: met ander overheidsbeleid in het algemeen) in tegenspraak. De richtlijnen voor de zorg die het RIAGG/GGZ dient te verlenen is in de wet vastgelegd, evenals het budget. Kennelijk acht de directeur dit de beste manier om zich aan zijn budget te houden zonder dat dit ten koste gaat van de zorgverlening.

Hulpbehoevende meneer Janssen te Schubbekutteveen kan óók aanspraak maken op de zorg van de plaatselijke RIAGG als hij besluit een week of wat bij zijn familie in Limburg, Friesland of wat voor exotisch oord dan ook te gaan bivakkeren.

[semi-offtopic] Echt een riagg/ggz-fan ben ik trouwens niet. Ik ken twee mensen die hulp gezocht hebben bij de locale variant hier, en naar mijn smaak is deze instantie vooral bezig om aan te geven hoe de omgeving moet veranderen zodat de persoon in kwestie beter kan functioneren. Ik krijg daar altijd een beetje een vieze smaak van in mijn mond
[/semi-offtopic]
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_45178636
zo hoort het ook
pi_45178822
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:23 schreef hooibaal het volgende:

[semi-offtopic] Echt een riagg/ggz-fan ben ik trouwens niet. Ik ken twee mensen die hulp gezocht hebben bij de locale variant hier, en naar mijn smaak is deze instantie vooral bezig om aan te geven hoe de omgeving moet veranderen zodat de persoon in kwestie beter kan functioneren. Ik krijg daar altijd een beetje een vieze smaak van in mijn mond
[/semi-offtopic]
Dan herken je vast mijn voorbeeld, waarin vrouw en kinderen van een doordraaiende man te horen kregen dat vader ook recht had op z'n agressie..
pi_45178823
ik lees zo vaak hier en elders dat er zulke wachtlijsten zijn bij het Riagg, dat mensen in geestelijke nood nogal eens langer dan wenselijk is rondlopen met hun problemen, wegens drukdrukdruk daar bij het Riagg, en dan detacheren ze mensen naar het buitenland?

beetje vreemd.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:32:10 #53
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45178909
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:23 schreef hooibaal het volgende:
Hulpbehoevende meneer Janssen te Schubbekutteveen kan óók aanspraak maken op de zorg van de plaatselijke RIAGG als hij besluit een week of wat bij zijn familie in Limburg, Friesland of wat voor exotisch oord dan ook te gaan bivakkeren.
Limburg en Friesland zijn dan ook onderdeel van Nederland (helaas). In welk exotisch oord kan hij op hulp rekenen? Alleen Marokko. Doorgedraaide xenofilie dus.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:33:12 #54
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45178940
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:29 schreef sigme het volgende:
Dan herken je vast mijn voorbeeld, waarin vrouw en kinderen van een doordraaiende man te horen kregen dat vader ook recht had op z'n agressie..
Of de door zijn Marokkaanse bovenburen mishandelde homo die te horen krijgt dat hij rekening moet houden met hun cultureel trauma.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:35:50 #55
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_45179028
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Limburg en Friesland zijn dan ook onderdeel van Nederland (helaas). In welk exotisch oord kan hij op hulp rekenen? Alleen Marokko. Doorgedraaide xenofilie dus.
Ik gok dat het op de Antillen ook wel kan. In de bron staat dat ze hetzelfde liefst ook voor een andere grote minderheid zouden willen doen, maar dit i.v.m. geografische spreiding moeilijker is.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:36:34 #56
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_45179049
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:29 schreef sigme het volgende:

[..]

pi_45179134
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Of de door zijn Marokkaanse bovenburen mishandelde homo die te horen krijgt dat hij rekening moet houden met hun cultureel trauma.
Is dit uit de eerste hand of een vertelseltje?
pi_45179188
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Volgens mij is het xeno-gebied een stúk groter dan alleen Marokko hoor, dus hoe je dat hieruit afleidt is mij niet zo helder.
pi_45179288
Ik ben het eens met de TS. Dit is zwaar, zwaar overdreven. Wat bezielen ze daar bij het RIAGG, zeg!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:46:33 #60
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45179396
quote:

[..]

Typisch links inderdaad.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:37:41 #61
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45181187
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:40 schreef sigme het volgende:
Volgens mij is het xeno-gebied een stúk groter dan alleen Marokko hoor, dus hoe je dat hieruit afleidt is mij niet zo helder.
Let maar eens op. Xenofielen zijn het meest begaan met Marokkanen. Waaom anders stuurt een Volkskrant Kees Beekmans daarheen om zouteloze columns te schrijven?

In de eindeloze speurtocht naar gediscrimineerde slachtoffers denkt de linkse kerk de jackpot binnengehaald te hebben met Marokkanen. Daarom zit het RIAGG daar, en niet in Turkije.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:38:38 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45181231
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:39 schreef sigme het volgende:
Is dit uit de eerste hand of een vertelseltje?
Echt gebeurd. Amsterdam natuurlijk. Hij moest medelijden hebben met de moeilijke omstandigheden van Marokkanen in zo'n vreemde, intolerante cultuur als NL.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:40:05 #63
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45181301
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:35 schreef hooibaal het volgende:
Ik gok dat het op de Antillen ook wel kan. In de bron staat dat ze hetzelfde liefst ook voor een andere grote minderheid zouden willen doen, maar dit i.v.m. geografische spreiding moeilijker is.
Maar daar zitten ze nu niet. Nee, ze zitten in Marokko.

In de zorg geldt geloof ik een principe: we leveren die in NL. Dat wordt nu geschonden omdat een of andere RIAGG-babyboomer het nodig vindt om oppositie te voeren met belastinggeld.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:14:31 #64
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45182544
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Let maar eens op. Xenofielen zijn het meest begaan met Marokkanen. Waaom anders stuurt een Volkskrant Kees Beekmans daarheen om zouteloze columns te schrijven?

In de eindeloze speurtocht naar gediscrimineerde slachtoffers denkt de linkse kerk de jackpot binnengehaald te hebben met Marokkanen. Daarom zit het RIAGG daar, en niet in Turkije.
Je lult uit je nek, die directeur vertelde dat er ook hulpverleners op de Antillen en in Turkije zitten. Welke jackpot zie jij hier in?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:11:56 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45184461
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:14 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je lult uit je nek, die directeur vertelde dat er ook hulpverleners op de Antillen en in Turkije zitten. Welke jackpot zie jij hier in?
Zou best kunnen dat die directeur het zegt, maar ik geloof er geen zak van. Die zegt dat alleen maar om z'n straatje schoon te vegen. Het gaat de hele tijd al alleen maar om Marokko, nu ineens zou het ook over andere landen gaan.

Wel kan ik me voorstellen dat de RIAGG werknemers al die gratis vakantiereisjes naar Marokko een beetje zat waren en ook weleens wat ànders van de wereld wilden zien. Daarom zullen er wellicht een paar naar Turkije en de Antillen gestuurd zijn en volgt binnenkort vast ook Nederlandse hulpverlening in Peru en op de Malediven.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:12:34 #66
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45184479
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat die directeur het zegt, maar ik geloof er geen zak van. Die zegt dat alleen maar om z'n straatje schoon te vegen. Het gaat de hele tijd al alleen maar om Marokko, nu ineens zou het ook over andere landen gaan.

Wel kan ik me voorstellen dat de RIAGG werknemers al die gratis vakantiereisjes naar Marokko een beetje zat waren en ook weleens wat ànders van de wereld wilden zien. Daarom zullen er wellicht een paar naar Turkije en de Antillen gestuurd zijn en volgt binnenkort vast ook Nederlandse hulpverlening in Peru en op de Malediven.
Het gaat hier niet om geloof maar om gezondheidszorg, Lemmeb.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:15:53 #67
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45184573
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Neehoor, om gratis vakantiereisjes voor RIAGG-medewerkers.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:17:37 #68
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45184609
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

da's een dhimmitude instelling. Toch?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:18:09 #69
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45184633
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:14 schreef Aoristus het volgende:
Ja, daar wil hij ook heen. Maar hij is begonnen, en zit nu nog steeds, in xenofielenland nummer 1: Marokko.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:18:43 #70
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45184654
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:12 schreef Aoristus het volgende:
Het gaat hier puur om politiek. Verdonk Derangement Syndrome.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:20:42 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45184722
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, daar wil hij ook heen.
Natúúrlijk wil hij daar ook heen! Na een jaar of vijf Marokko kan ik me voorstellen dat dat land aardig je neus uitkomt!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:21:56 #72
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45184760
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het gaat hier puur om politiek. Verdonk Derangement Syndrome.
Als je het politiek bekijkt, dan is de uitglijer voor Hoogervorst, had hij maar wat beter zijn huiswerk moeten laten maken. Wat deze GGZ doet, is puur en alleen gebruik maken van de wet en het recht dat daar bij hoort.
De positieve argumenten die de woordvoorder namens die ggz gaf, zijn in deze dus niet eens nodig, maar wel handig voor de opinievorming.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:22:05 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45184766
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:20 schreef Lemmeb het volgende:
Natúúrlijk wil hij daar ook heen! Na een jaar of vijf Marokko kan ik me voorstellen dat dat land aardig je neus uitkomt!
Waarschijnlijk heb ik dat al na een week. Maar goed, ik ben dan ook geen beroepsxenofiel.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:34:51 #74
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45185215
Ik heb zelf weleens bij een RIAGG gewerkt, en er lopen daar gekken rond met veertig 'behandelaars' op hun naam. Dat zijn dus mensen die zogenaamd dusdanig met zichzelf in de knoop zitten, dat ze al door veertig professionals (artsen, therapeuten, je kunt het zo gek niet bedenken) behandeld zijn, en soms ook nog eens tegelijkertijd. Die mensen hebben dus eigenlijk gewoon een hele harde schop onder hun ongetwijfeld veel te dikke reet nodig, maar worden in plaats daarvan van het kastje naar de muur gestuurd. Want de toko moet wel draaiende gehouden worden!

Je kunt je misschien wel voorstellen dat zaken als geld en efficiency in dergelijke omgevingen geen enkele rol spelen, en dat het er alleen maar om gaat patiënten (cliënten ) te behouden en uit te melken. Waarvan men dan vervolgens weer aardige, door de overheid gesubsidieerde reisjes naar Marokko kan organiseren, zogenaamd onder het mom van diezelfde efficiency.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:37:39 #75
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45185309
Je zou plaats kunnen nemen in een cliëntenraad
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:41:50 #76
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45185460
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:37 schreef Aoristus het volgende:
Neuh, ik heb er zelf geen ervaring mee als cliënt. Bovendien ben ik niet zo van al dat gepolder. Gewoon de kraan dichtdraaien van bovenaf en dan verder maar lekker uit laten zoeken, dat werkt veel beter. Zie je nu ook gebeuren.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:43:50 #77
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45185549
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neuh, ik heb er zelf geen ervaring mee als cliënt. Bovendien ben ik niet zo van al dat gepolder. Gewoon de kraan dichtdraaien van bovenaf en dan verder maar lekker uit laten zoeken, dat werkt veel beter. Zie je nu ook gebeuren.
Ik dacht juist dat het over de grenzen heenkijken het probleem was. De kraan wordt dus niet dicht gedraaid en het AWBZ is een goed beschermd recht
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:51:00 #78
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45185829
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zo'n idee heb ik ook. Zeker na het zien van die NOVA-reportage. Tja, wie wil het niet? In plaats van een saai bureautje in Rotterdam lekker in de zomer naar Marokko om je clienten te 'helpen'.
pi_45186054
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:37 schreef Aoristus het volgende:
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:58:00 #80
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45186077
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik dacht juist dat het over de grenzen heenkijken het probleem was. De kraan wordt dus niet dicht gedraaid en het AWBZ is een goed beschermd recht
De kranen zijn al dichtgedraaid, dwz ten dele. De RIAGGs moeten het al met veel minder geld doen dan vroeger.
pi_45186107
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:51 schreef Flumina het volgende:

[..]

Zo'n idee heb ik ook. Zeker na het zien van die NOVA-reportage. Tja, wie wil het niet? In plaats van een saai bureautje in Rotterdam lekker in de zomer naar Marokko om je clienten te 'helpen'.
Nou geweldig. Mensen helpen die daar helemaal in de war zijn en in veel moeilijker omstandigheden. Echt een feest
pi_45186145
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De kranen zijn al dichtgedraaid, dwz ten dele. De RIAGGs moeten het al met veel minder geld doen dan vroeger.
En dan zeuren we maar dat mensen arbeidsongeschikt raken.

Net als op de reclassering bezuinigen en vervolgens zeiken dat criminelen in herhaling vallen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:00:43 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45186189
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:58 schreef SCH het volgende:
Nou geweldig. Mensen helpen die daar helemaal in de war zijn en in veel moeilijker omstandigheden. Echt een feest
Helemaal in de war help je niet met een praatje hoor. En als het zo erg is, waarom gaan ze dan reizen? Ze moeten door Frankrijk, Spanje, Belgie rijden. Daar heb je geen RIAGG-teams hoor.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:01:16 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45186216
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
Net als op de reclassering bezuinigen en vervolgens zeiken dat criminelen in herhaling vallen
Alsof de reclassering helpt. Het zijn gewoon ambtelijke baantjes voor PvdA-stemmers.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:01:21 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45186218
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ten dele waar, vandezomer was het geld op, toen heeft Hoogervorst met lange tanden moeten toegeven (via staatssecretaris Ross) dat er geld bij moest komen.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:01:53 #86
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45186240
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Alsof de reclassering helpt. Het zijn gewoon ambtelijke baantjes voor PvdA-stemmers.
handig he, zo'n baangarantie
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:01:53 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45186241
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

En dan zeuren we maar dat mensen arbeidsongeschikt raken.
Nou, de meeste figuren die daar de deur platlopen en zoveel geld kosten zijn al arbeidsongeschikt hoor!
quote:
Neuh. De bezuinigingen hebben meer effect op de bedrijsvoering dan op de zorg zelf. Efficienter werken dus, maar niet per se slechter.
pi_45186265
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Helemaal in de war help je niet met een praatje hoor. En als het zo erg is, waarom gaan ze dan reizen?
Da's een goeie vraag. Omdat ze familie willen zien ofzo?

Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken? Wil je dat de RIAGG ze vastbindt? De RIAGG heeft gewoon te maken met de ontstane situatie. Die verzorgt geen vakantiereizen hoor.
pi_45186312
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, de meeste figuren die daar de deur platlopen en zoveel geld kosten zijn al arbeidsongeschikt hoor!
Bullshit - de meeste RIAGG-klanten functioneren gewoon. Weet je dat niet?
quote:
Neuh. De bezuinigingen hebben meer effect op de bedrijsvoering dan op de zorg zelf. Efficienter werken dus, maar niet per se slechter.
Onzin. Voor de reclassering al helemaal. Het wordt gewoon voor een groot deel wegbezuinigd.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:03:53 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45186318
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:02 schreef SCH het volgende:
Da's een goeie vraag. Omdat ze familie willen zien ofzo?
Da's toch zeker op eigen verantwoordelijkheid? Waarom moet de nanny state ze nu weer gaan achtervolgen op hun vakantieadres?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:04:47 #91
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45186355
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef SCH het volgende:
Bullshit - de meeste RIAGG-klanten functioneren gewoon. Weet je dat niet?
"Mohammed heeft waandenkbeelden, heeft contact met de duivel en heeft homoseksuele gevoelens."

pi_45186511
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Da's toch zeker op eigen verantwoordelijkheid? Waarom moet de nanny state ze nu weer gaan achtervolgen op hun vakantieadres?
Dat heeft die directeur vele malen uitgelegd. Omdat het duurder is om ze uiteindelijk hier weer te behandelen. Maar jij wilt blijkbaar de invloed van de staat zover laten gaan dat ze mensen verbiedt om op vakantie te gaan
pi_45186549
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

"Mohammed heeft waandenkbeelden, heeft contact met de duivel en heeft homoseksuele gevoelens."

Lachen joh
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:10:03 #94
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45186575
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ten dele waar, vandezomer was het geld op, toen heeft Hoogervorst met lange tanden moeten toegeven (via staatssecretaris Ross) dat er geld bij moest komen.
Tsja, het blijft overheid heh. Als het geld op is, wordt er toch wel weer een pot belastinggeld opengetrokken.

Da's ook het hele probleem: we (uitzonderingen daargelaten ) zijn het over eens dat de overheid nuttige taken verricht en dat ook organisaties zoals RIAGG heel nuttig werk doen. En dat we deze nuttige taken beter niet aan bedrijven kunnen overlaten, omdat a) het dan niet gecontroleerd wordt en b) de nadruk dan alleen komt te liggen op geld verdienen en niet op mensen helpen (en misschien zijn er nog wel meer redenen waar ik nu even niet op kan komen). Toch zou je graag zien dat zulke organisatie wel een bepaald efficiency-niveau halen, omdat ze anders de neiging hebben om als een spons elk jaar weer meer geld op te slurpen. Hoe doe je dat? Ik denk dat men met het nieuwe zorgstelsel een heel eind op weg is.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:10:49 #95
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45186615
plus dat cliënten een andere behandeling krijgen in Marokko. Dat houdt ook in, andere medicijnen. Het is veel efficiënter om de behandeling gelijk te trekken met Marokkaanse collega's dan om apart het wiel opnieuw uit te vinden.

Maar het blijft geneuzel in de marge, er zijn naar mijn weten geen cijfers gepresenteerd wat dit voor kosten met zich meebrengt op het totale plaatje.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:13:18 #96
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45186700
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:10 schreef Aoristus het volgende:
er zijn naar mijn weten geen cijfers gepresenteerd wat dit voor kosten met zich meebrengt op het totale plaatje.
En da's verdacht he? Als dit echt geld zou opleveren, zouden ze wel klaar staan met blinkende cijfers.
pi_45186733
quote:

Maar het blijft geneuzel in de marge, er zijn naar mijn weten geen cijfers gepresenteerd wat dit voor kosten met zich meebrengt op het totale plaatje.
Het gaat ook helemaal nergens over maar de goegemeente slaat op tilt als het om Marokko (lees moslims) gaat en een groot gedeelte van de politiek denkt tegenwoordig dat je vooral moet scoren, en daar dan in mee moet gaan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:14:24 #98
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45186757
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, het blijft overheid heh. Als het geld op is, wordt er toch wel weer een pot belastinggeld opengetrokken.

Da's ook het hele probleem: we (uitzonderingen daargelaten ) zijn het over eens dat de overheid nuttige taken verricht en dat ook organisaties zoals RIAGG heel nuttig werk doen. En dat we deze nuttige taken beter niet aan bedrijven kunnen overlaten, omdat a) het dan niet gecontroleerd wordt en b) de nadruk dan alleen komt te liggen op geld verdienen en niet op mensen helpen (en misschien zijn er nog wel meer redenen waar ik nu even niet op kan komen). Toch zou je graag zien dat zulke organisatie wel een bepaald efficiency-niveau halen, omdat ze anders de neiging hebben om als een spons elk jaar weer meer geld op te slurpen. Hoe doe je dat? Ik denk dat men met het nieuwe zorgstelsel een heel eind op weg is.
Ik zie het anders, het bewijst dat begroten iets anders is dan uitgeven en dat de waarheid geenszins in het midden kan liggen als de begroting eenzijdig tot stand komt.

Je kunt in de GGZ niet bepalen wanneer iemand 'beter' of 'genezen' is. Wel kun je zoveel mogelijk proberen om een behandelplan aan te passen en dat te standaardiseren. Dat gebeurt ook op grote schaal. Hoe dan ook, het blijft mensenwerk en dat kan geen productiewerk worden.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:15:03 #99
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45186784
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat ook helemaal nergens over maar de goegemeente slaat op tilt als het om Marokko (lees moslims) gaat en een groot gedeelte van de politiek denkt tegenwoordig dat je vooral moet scoren, en daar dan in mee moet gaan.
Ik noteer vast een + voor de kenniseconomie
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:17:24 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45186889
quote:
plus dat cliënten een andere behandeling krijgen in Marokko. Dat houdt ook in, andere medicijnen. Het is veel efficiënter om de behandeling gelijk te trekken met Marokkaanse collega's dan om apart het wiel opnieuw uit te vinden.

Precies. Ik zou die cijfers weleens willen zien. Als het per saldo echt goedkoper is, tsja, dan is het misschien niet eens zo'n verkeerd idee. Dat laatste kan natuurlijk alleen maar als Marokkanen bij het RIAGG de deur platlopen. En ik zou dan weleens willen weten waarom dat zo is. Ze schijnen de deur van de huisarts ook al plat te lopen. En daar erger ik me mateloos aan, want ze zorgen er wel voor dat mijn ziektekostenpremie ook omhoog gaat. Marokkanen vormen als groep voor de Nederlandse samenleving gewoon een enorme kostenpost.
pi_45186947
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:17 schreef Lemmeb het volgende:
Marokkanen vormen als groep voor de Nederlandse samenleving gewoon een enorme kostenpost.
Vrouwen ook!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:19:54 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45187012
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

HEHEHEHEH dat soort mensen dus. En dan beweert SCH nog doodleuk dat zo'n idioot niet arbeidsongeschikt is.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:20:37 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45187046
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:18 schreef SCH het volgende:
Vrouwen ook!
Die zijn niet geimporteerd en zijn m.i. gewenst.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:20:59 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45187062
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies. Ik zou die cijfers weleens willen zien. Als het per saldo echt goedkoper is, tsja, dan is het misschien niet eens zo'n verkeerd idee. Dat laatste kan natuurlijk alleen maar als Marokkanen bij het RIAGG de deur platlopen. En ik zou dan weleens willen weten waarom dat zo is. Ze schijnen de deur van de huisarts ook al plat te lopen. En daar erger ik me mateloos aan, want ze zorgen er wel voor dat mijn ziektekostenpremie ook omhoog gaat. Marokkanen vormen als groep voor de Nederlandse samenleving gewoon een enorme kostenpost.
voorkomen is vast beter dan genezen. Wat vind je hiervan:
quote:
Bevolkingsgroei volledig voor rekening allochtonen

DEN HAAG (ANP) - Nederland telt in 2050 naar verwachting 16,8 miljoen inwoners. Dat zijn er ongeveer 400.000 meer dan nu. De groei komt volledig voor rekening van allochtonen.

Nederland telt in 2050 naar verwachting 16,8 miljoen inwoners. Dat zijn er ongeveer 400.000 meer dan nu. De groei komt volledig voor rekening van allochtonen.

De Nederlandse bevolking bestaat in 2050 voor 29 procent uit allochtonen, nu ligt dat percentage nog op 19. Dat blijkt maandag uit de nieuwe bevolkingsprognose van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
Het inwonertal van Nederland blijft tot 2034 toenemen, daarna krimpt de bevolking. In 2050 wonen in Nederland ongeveer twaalf miljoen autochtonen, 1,2 miljoen minder dan op dit moment. Het aantal allochtonen neemt tot 2050 met ruim 1,6 miljoen toe tot 4,8 miljoen.
De groep niet-westerse allochtonen groeit in de komende decennia het sterkst: van 1,7 miljoen naar 2,7 miljoen. Dat komt vooral voor rekening van jonge mensen die recent naar Nederland zijn gekomen onder wie Chinezen, Irakezen, Afghanen en Iraniërs. Het aantal Turken, Marokkanen en Surinamers groeit naar verhouding bescheiden.
De westerse herkomstgroep neemt tot 2050 iets langzamer toe, van 1,4 naar 2,1 miljoen.
De mensen uit niet-westerse landen zijn gemiddeld jonger dan westerse allochtonen en autochtonen. Daarom remmen zij volgens het CBS de vergrijzing in Nederland enigszins. Momenteel is een op de dertig niet-westerse allochtonen 65 jaar of ouder. In 2050 is dit een op de zes, verwacht het CBS.
bron
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:21:18 #105
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45187077
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:19 schreef Lemmeb het volgende:
HEHEHEHEH dat soort mensen dus. En dan beweert SCH nog doodleuk dat zo'n idioot niet arbeidsongeschikt is.
Het ergste is nog, dat ik hem niet verzonnen heb.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:23:37 #106
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45187168
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:20 schreef Aoristus het volgende:

[..]

voorkomen is vast beter dan genezen. Wat vind je hiervan:
[..]

bron
Wat ik daarvan vind? Ik vind dat we de verkeerde soort buitenlanders geïmporteerd hebben.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:24:50 #107
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45187221
quote:

[..]

Vrouwen ook!
Daar erger ik me ook aan, maar minder. Uit eigenbelang en omdat het nu eenmaal niet anders kan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:24:59 #108
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45187225
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:23 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat ik daarvan vind? Ik vind dat we de verkeerde soort buitenlanders geïmporteerd hebben.
Straks komen daar ook Afghanen bij en (volgens dit stukje) Iraniërs. Volgens 't soortgelijke stuk op nu.nl ging dat over Irakezen. Is het niet handiger om daar over na te denken?
pi_45187261
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De RIAGG verleent ambulante hulp aan mensen met psychische problemen, voor het grootste deel hebben die mensen geen chronische stoornissen maar tijdelijke hulp nodig. Het overgrote deel is inderdaad niet arbeidsongeschikt.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:26:15 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45187283
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:24 schreef Aoristus het volgende:
Straks komen daar ook Afghanen bij en (volgens dit stukje) Iraniërs. Volgens soortgelijke stuk op nu.nl ging dat over Irakezen. Is het niet handiger om daar over na te denken?
Is het niet beter om eens te gaan selecteren, zoals Canada en Australie?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:28:02 #111
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_45187354
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is het niet beter om eens te gaan selecteren, zoals Canada en Australie?
Gaat niet, we hebben een quota te halen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:28:42 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45187379
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:24 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Straks komen daar ook Afghanen bij en (volgens dit stukje) Iraniërs. Volgens soortgelijke stuk op nu.nl ging dat over Irakezen. Is het niet handiger om daar over na te denken?
Ik heb daar wel over nagedacht ja. Maar wat schieten we daar nu nog mee op?

De NL overheid zou gewoon de grenzen dicht moeten gooien en moeten selecteren op zelfvoorzienendheid en niet meer op zieligheid. Maar dat doet men toch niet. Bovendien is het daarvoor al te laat.
pi_45187473
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat is die column op woensdag? Die meneer is naar Marokko verhuisd toch? Volgens mij is ie niet gestuurd om columns te schrijven, maar schrijft ie columns vanuit daar omdat ie daarnaartoe verhuisd is. Je draait oorzaak en gevolg om .
pi_45187538
quote:

[..]

Vrouwen ook!
Zijn niet sowieso veels te veel "burgers" een kostenpost?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:33:00 #115
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45187554
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:30 schreef sigme het volgende:
Dat is die column op woensdag? Die meneer is naar Marokko verhuisd toch? Volgens mij is ie niet gestuurd om columns te schrijven, maar schrijft ie columns vanuit daar omdat ie daarnaartoe verhuisd is. Je draait oorzaak en gevolg om .
Waarom plaatsen ze die shit dan? Daar gaat het om.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:33:14 #116
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45187566
De GGZ neemt trouwens ook veel van haar eigen cliënten in dienst. Nou, dan weet je het wel!
pi_45187586
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Zijn niet sowieso veels te veel "burgers" een kostenpost?
Dieren ook
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:33:50 #118
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45187602
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:33 schreef Lemmeb het volgende:
De GGZ neemt trouwens ook veel van haar eigen cliënten in dienst. Nou, dan weet je het wel!
LOL
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:16:21 #119
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_45191903
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Maak er nou geen drama van. Dat helpen wordt betaald en omdat je vaker moet reizen is de totale werkdruk een stuk minder dan hier in Nederland. Dat weet jij net zo goed. Kan me zomaar voorstellen dat er genoeg werknemers te vinden zijn binnen de RIAGG die dit wel zien zitten. Daarnaast snap ik dan niet dat die mensen, die dus 'helemaal in de war zijn' zomaar anderhalve maand moeten gaan rondzwerven in Marokko.

[ Bericht 1% gewijzigd door Flumina op 09-01-2007 21:24:43 ]
pi_45201828
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:36 schreef PJORourke het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/133564/index.html

Dit is toch werkelijk niet te geloven? Het RIAGG zoekt een omweg omdat het denkt het beter te weten dan het kabinet. De redenering is ook klassiek links: Hoogervorst zit in het kabinet, Verdonk ook, dus is Hoogervorst een buitenlander-hater en die moeten we als RIAGG tegenwerken. Dus zijn we moreel superieur en mogen we de wet omzeilen.

Dit project moet onmiddelijk stoppen en dit schertsfiguur van een directeur dient te worden ontslagen.
Inderdaad. Meteen de laan uit schoppen zonder ook maar een cent vergoeding. Wat denken al die (semi-)ambtenaartjes wel niet? Eerst gemeenten die het beleid van Den Haag aan hun laars lappen door uitgeprocedeerde asielzoekers gewoon te blijven pamperen, en nu dit? Stel eens een voorbeeld, stelletje slapjanussen! De minister hoort hier met een cameraploeg het gebouw binnen te stappen, die vent op te zoeken en per direct naar buiten te escorteren met de heugelijke mededeling dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt en dat het dienstverband ten einde is. Da-haag Uitzenden op het 8 uur journaal - moet je eens zien hoe snel die sulletjes inzien dat hun subversieve gedrag niet meer getolereerd wordt.

Ach, het geeft aan waarom er in Nederland nooit iets verandert. Kabinetten komen en gaan, maar de geitewollensokken ambtenaren blijven zitten en voeren hun eigen beleid. Hoog tijd voor een Amerikaans model dus: de politici nemen hun eigen ambtenaren mee. Anders krijg je dit soort schertsvertoningen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 10 januari 2007 @ 03:50:11 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_45201902
Geweldig dat RIAGG....... waar staat die A ook alweer voor Ambulant?!!!!

Een gewone Nederlander die van ellende bijna aan een boom gaat hangen maar zich toch nog weet in te houden, de volgende dag naar de huisarts stapt en aangeeft dat dringend geestelijke hulp nodig is mag 4 maanden wachten op een intake-gesprek bij het RIAGG, waar men vervolgens de juiste therapie niet heeft.
Verkeerde regio waarschijnlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_45202604
Jammer dat niemand ingaat op de redenen waarom het RIAGG dit doet. Misschien dat het beleid van minister HOogervorst wel niet klopt ? Maar ja, het zijn Marrokanen dus dan mag niks. Ze mogen premies betalen, en verder hun bek houden lijkt het wel.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_45202690
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 03:50 schreef Leandra het volgende:

Een gewone Nederlander die van ellende bijna aan een boom gaat hangen maar zich toch nog weet in te houden, de volgende dag naar de huisarts stapt en aangeeft dat dringend geestelijke hulp nodig is mag 4 maanden wachten op een intake-gesprek bij het RIAGG, waar men vervolgens de juiste therapie niet heeft.
Verkeerde regio waarschijnlijk.
Allochtonen hoeven niet te wachten?
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:36:55 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45202748
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
Jammer dat niemand ingaat op de redenen waarom het RIAGG dit doet. Misschien dat het beleid van minister HOogervorst wel niet klopt ? Maar ja, het zijn Marrokanen dus dan mag niks. Ze mogen premies betalen, en verder hun bek houden lijkt het wel.
Dat is helemaal niet waar.

Er kloppen gewoon allerlei zaken niet aan dit hele verhaal en aan de hele gedachte erachter. Links zei altijd: Marokkanen zijn fijne mensen. Links zei altijd: Marokkanen zijn als groep een aanwinst voor de samenleving. Links zei altijd: Marokkanen zijn gemiddeld net zo vaak ziek als andere Nederlanders. Het RIAGG zegt: het levert geld op als we hulpverleners naar Marokko sturen. Dit impliceert: er zijn ongelofelijk véél Marokkanen die hulp van het RIAGG nodig hebben, relatief veel meer dan autochtonen, anders zou dit namelijk nooit relatief zoveel geld opleveren. (Rechts wist dit allang natuurlijk, maar hier mocht niet over gepraat worden.) Links zegt Marokkanen hebben ook recht op vakantie. Normaal denkende mensen zeggen: waarom reizen die mensen überhaupt duizenden kilometers als ze zo labiel als de neten zijn? Waarom jagen ze onze samenleving zo enorm op kosten? Waarom staat er voor Ahmed-de-labiele-geitenneukert in Marokko wel een Nederlandse hulpverlener klaar in Marokko, maar voor Jan-de-gestoorde-campingbezoekert in Frankrijk niet? Oftewel: wat is dit voor krankzinnige idioterie?????

Tuurlijk, het zou best kunnen dat dit de goedkoopste oplossing is. Maar dat is dan wel de goedkoopste oplossing voor een probleem dat überhaupt door al die GL stemmende geitenwollensokkenfiguren bij het RIAGG zelf gecreeerd is, door al die gekken in Nederland binnen te laten. En wederom moet de burger het allemaal maar weer slikken en fantastisch vinden, en tsja, die doet dat dus niet. Gek heh?

(Excuses voor mijn ongeinspireerde VMBO-post. Ik heb de hele nacht doorgewerkt en dus nog niet geslapen. Maar het gaat hier even over de essentie: er klopt allemaal weer geen hol van en de burger proeft dat.)
pi_45202791
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:36 schreef Lemmeb het volgende:
Links zei altijd: Marokkanen zijn fijne mensen. Links zei altijd: Marokkanen zijn als groep een aanwinst voor de samenleving.
pi_45202795
quote:

[..]

Maar het gaat hier even over de essentie: er klopt allemaal weer geen hol van en de burger proeft dat.)
Wat klopt er dan niet ? Ze worden beter geholpen en het is nog goedkoper ook ? Ik denk eerder dat het onzinnige verbod om AWBZ behandelingen in het buitenland te verbieden niet klopt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:47:46 #127
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45202837
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:41 schreef SCH het volgende:

[..]

kmoest er zelf ook om lachen
pi_45202879
Links zei ook altijd: honden zijn leuke dieren, de tuinbroek moet een fetisj worden en links zei altijd: buurmannen moeten meer op de koffie gevraagd wordne.
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:52:31 #129
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45202890
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet ?
Wat er niet klopt is dat je dit niet aan de burger kunt verkopen. Die burger heeft het zolangzamerhand behoorlijk gehad met die Marokkanen, die als groep net zoveel belastinggeld lijken te kosten als de rest van de bevolking. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere ellende. Vroeger werden die problemen doodgezwegen, maar nu dat niet meer zo is, blijkt gewoon dat die groep onze samenleving op alle fronten alleen maar geld lijkt te kosten, en het wordt ook nog eens steeds erger.

En aangezien we in een democratie leven, en de burger de politiek afrekent op het uitvoeren van hetgeen die burger graag zou uitgevoerd willen zien, is het niet zo gek dat Hoogervorst hier paal en perk aan stelt.
  † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 10:26:10 #130
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_45204563
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:52 schreef Lemmeb het volgende:
Die burger heeft het zolangzamerhand behoorlijk gehad met die Marokkanen, die als groep net zoveel belastinggeld lijken te kosten als de rest van de bevolking
Ik heb het als burger zolangzamerhand wel gehad met de eeuwige gezeik op allochtonen en elke keer dat gevingerwijs.
Carpe Libertatem
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:40:55 #131
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45204879
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En daar zul jij als uberkapitalist ongetwijfeld zeer selectief zeer verontwaardigd over zijn!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 10 januari 2007 @ 10:41:19 #132
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45204888
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb het als burger zolangzamerhand wel gehad met de eeuwige gezeik op allochtonen en elke keer dat gevingerwijs.
same here
pi_45205080
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:40 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

En daar zul jij als uberkapitalist ongetwijfeld zeer selectief zeer verontwaardigd over zijn!
Echter zou het een bedrijf zijn, zou hij staan applaudiseren dat dat bedrijf zo creatief met regels om zou kunnen gaan.
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_45205156
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:51 schreef cyberpope het volgende:
Echter zou het een bedrijf zijn, zou hij staan applaudiseren dat dat bedrijf zo creatief met regels om zou kunnen gaan.
Klopt, een bedrijf bekostigt het namelijk niet van andermans onder dwang afgenomen geld.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:06:06 #135
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45205473
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Klopt, een bedrijf bekostigt het namelijk niet van andermans onder dwang afgenomen geld.
eigenlijk is dat voor de reactie niet zo relevant, al vind ik het een goeie tegenwerping
pi_45205779
quote:

[..]

Waarom jagen ze onze samenleving zo enorm op kosten? Waarom staat er voor Ahmed-de-labiele-geitenneukert in Marokko wel een Nederlandse hulpverlener klaar in Marokko, maar voor Jan-de-gestoorde-campingbezoekert in Frankrijk niet?
Zoiets bedoel je?
quote:
Ook thuiszorg omzeilt wet

MEERSSEN - Ook een thuiszorgorganisatie uit Meerssen biedt cliënten zorg in het buitenland tijdens vakanties. De organisatie, die hiervoor ruim 100 hulpverleners inzet, omzeilt bewust de wet die zorg in het buitenland verbiedt.

Gisteren meldde deze krant dat de RIAGG Rijnmond hetzelfde doet met psychiatrische zorg in Marokko. Naar dat project stelt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA), die controleert of zorggeld goed terechtkomt, een onderzoek in.

Zorgorganisatie Family Care uit Meerssen heeft zich gespecialiseerd in het geven van zorg tijdens (buitenlandse) vakanties. Om een wettelijk verbod op zorg over de grens te omzeilen, heeft Family Care kantoren geopend in Italië, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk. ,,Onze 102 hulpverleners zijn daar in dienst,’’ zegt directrice Annie Smeets. ,,Op die manier voldoen we aan de wet. Wij zijn er net als de RIAGG van overtuigd dat ook zieke mensen op vakantie moeten kunnen.’’

Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) paste de wet aan in 2005, nadat ophef was ontstaan over het Rif-project van de RIAGG Rijnmond. Twee hulpverleners gaan in de zomer naar Marokko om cliënten met psychische problemen bij te staan. Hoogervorst vreest dat de ‘export van zorggeld’ ten koste gaat van mensen in Nederland.

Gisteren berichtte deze krant dat de RIAGG is doorgegaan met het project door hulpverleners te detacheren bij Marokkaanse instellingen. Het zorgkantoor Rotterdam, toezichthouder van de RIAGG, is daarvan op de hoogte.

,,We zullen zorgkantoor Rotterdam binnenkort om opheldering vragen, zodat we kunnen zien of volgens de regels van de wet wordt gehandeld,’’ zegt Juliette Oolders van de NZA. ,,De wet is destijds niet voor niets aangescherpt.’’ De exacte werkzaamheden van Family Care zijn de NZA niet bekend. ,,Daar zullen we ook naar kijken.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article972546.ece
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:19:15 #137
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45205785
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat ook, natuurlijk. Misschien nog wel meer zelfs.

Maar die vermoeidheid komt dan vooral omdat de overheid de problemen niet juist weet aan te pakken en op te lossen. Er verandert toch niks. Nu niet, en straks met de PvdA ook niet. Dat worden straks gewoon weer meer zetels voor Blondie.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:20:21 #138
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45205807
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:19 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Zoiets bedoel je?
[..]
Jep. Alleen dan voor GGZ.
pi_45206371
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Tja... maar wij willen dat instellingen bedrijfsmatiger en meer commercieel gaan werken. Dus dan hoort dit er ook bij... RIAGG is immers geen overheidsinstelling meer, maar een zelfstandig orgaan.

En een democratie doet niets onder dwang. Het is de wil van de meerderheid, die ook jij afgedwongen wil zien als het in jou voordeel is. Of ben je als wilders.. Die vind dat als een motie van hem door de kamer in meerderheid wordt aangenomen WEL uitgevoerd moet worden, maar als diezelfde kamer dat doet met een motie waar hij tegen is, dan moet hij niet uitgevoerd worden.. Lekker vorm van democratie.

En daarbij als een bedrijf de staat benadeeld (door ontduiking van c.q. creatief omgaan met regelsgeving) kost het ons net zo goed allemaal geld als dat het van AWBZ-middelen komt. Uiteindelijk komt het allemaal uit algemene middelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door cyberpope op 10-01-2007 11:50:33 ]
pi_45206496
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:52 schreef Lemmeb het volgende:
Wat er niet klopt is dat je dit niet aan de burger kunt verkopen. Die burger heeft het zolangzamerhand behoorlijk gehad met die Marokkanen, die als groep net zoveel belastinggeld lijken te kosten als de rest van de bevolking.
En hier zit de essentie.. Het klopt allemaal niet omdat de burger het allemaal DENKT te weten. Als er iemand denkt dat er net zo veel geld naar Marokkanen gaat als naar de rest van de bevolking is totaal niet op de hoogte. Maar je in materie verdiepen is te lastig, dan kijken we liever naar Big Brother.

Toch is de rijksbegroting openbaar en kun je alles terugvinden (afgezien AIVD en sommige defensieposten).
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:54:34 #141
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45206637
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:49 schreef cyberpope het volgende:

[..]

En hier zit de essentie.. Het klopt allemaal niet omdat de burger het allemaal DENKT te weten. Als er iemand denkt dat er net zo veel geld naar Marokkanen gaat als naar de rest van de bevolking is totaal niet op de hoogte. Maar je in materie verdiepen is te lastig, dan kijken we liever naar Big Brother.
Nee, jij wil natuurlijk zeggen dat de BV Nederland per saldo winst maakt op Marokkanen.
quote:
Toch is de rijksbegroting openbaar en kun je alles terugvinden (afgezien AIVD en sommige defensieposten).
Daar ga je al.

En bovendien, die cijfers zijn niet uitgesplitst naar bevolkingsroep. Dus die zeggen nog erg weinig.
pi_45210456
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:54 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, jij wil natuurlijk zeggen dat de BV Nederland per saldo winst maakt op Marokkanen.
Nee, maar durf rustig te stellen dat ze minder kosten als b.v. de boeren (om over een zwaar gesubsidieerde bedrijfstak te nemen). En zeker veel minder de totale kosten van autochtonen, simpel omdat er al meer autochtonen in de laagste belastingschaal (en die kosten netto geld) als allochtonen.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:15:37 #143
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45213025
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 10:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ja. Want ik hecht aan goede wetgeveing, die ook nog eens nageleefd wordt.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:29:40 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45213531
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:19 schreef Lemmeb het volgende:
Maar die vermoeidheid komt dan vooral omdat de overheid de problemen niet juist weet aan te pakken en op te lossen. Er verandert toch niks. Nu niet, en straks met de PvdA ook niet. Dat worden straks gewoon weer meer zetels voor Blondie.
Yepz, ik ben die islamisering helemaal zat.
pi_45214278
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:43 schreef cyberpope het volgende:
En een democratie doet niets onder dwang. Het is de wil van de meerderheid
Dwang dus.
quote:
die ook jij afgedwongen wil zien als het in jou voordeel is.
Nee ik ben tegen democratie. Het is oneerlijk en immoreel dat een meerderheid over bezit en inkomen van een minderheid mag beschikken.
quote:
En daarbij als een bedrijf de staat benadeeld (door ontduiking van c.q. creatief omgaan met regelsgeving) kost het ons net zo goed allemaal geld als dat het van AWBZ-middelen komt. Uiteindelijk komt het allemaal uit algemene middelen.
Daarom moeten we dus af van die staat. In elk geval van haar regelzucht en gemonopoliseer van markten waar zij niets te zoeken heeft, zoals de gezondheidszorg.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 11:27:47 #146
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_45278796
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Echt gebeurd. Amsterdam natuurlijk. Hij moest medelijden hebben met de moeilijke omstandigheden van Marokkanen in zo'n vreemde, intolerante cultuur als NL.
hmm.
In het geval van een conflict tussen 2 minderheden kies je voor degene van wie je dit soort gedrag nu eenmaal verwacht.
Ze weten immers niet beter.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')