abonnement Unibet Coolblue
pi_45252027
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 15:46 schreef mindgames het volgende:
Fragmenten zijn vast wel op YouTube te vinden, als voorbeeld dat sommige DVD's zeker wel te moeite waard zijn!
The Music Of Lennon/McCartney (gedeelte)
Deel 5 van het concert in Parijs, betere kwaliteit op DVD
NME 1965
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:32:50 #52
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45253507
Ik heb nog een vraag over Revolution #9. Allemaal leuk hoor, die vage geluiden... maar hebben ze per stuk ook nog een betekenis, of is het een bijgeraapt zootje ..? Als die geluidjes betekenissen hebben, wat dan...?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45253563
Die Chronology dvd's zijn toevallig de enige dvd's (naast de echte films) die ik ook heb. Maar die halen het toch niet bij de kwaliteit van Anthology... Ja, okay, de complete clips staan er op, dat wel, maar echt super is het niet allemaal (de een beter dan de andere). Wat ik ook helemaal niets vind zijn die clips waar ze muziek hebben geplakt onder cartoons of Yellow Submarine-film-scenes. Het is nogal een mix, wel een van de betere, maar wat mij betreft nog lang niet goed genoeg. Maar zolang dat materiaal niet officieel uitgegeven wordt (zal wel nooit gebeuren...) is het natuurlijk leuk om te hebben.
pi_45254427
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 16:34 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik ook helemaal niets vind zijn die clips waar ze muziek hebben geplakt onder cartoons of Yellow Submarine-film-scenes.
Dat is helemaal waar, hadden ze niet moeten doen. De cartoons zijn op 6 DVD's te vinden (ik heb ze niet nodig ), de Yellow Submarine DVD is officeël verkrijgbaar, maar 'out of print'.
Voor de rest is het het meest complete overzicht, en tot de tijd dat ze het oficieël uitbrengen is het zeer de moeite waard, vind ik.
pi_45257956
Ik ben helemaal niet into de bootlegs. Ik heb wel wat demo's en wat stukken van de Get Back sessies gehoord, maar voor de rest heb ik alleen de 13 officiele studio albums, de past masters albums, de anthology albums, Let it be...Naked, Love, Live at the BBC en de kerstopnames. Ik ben nu de strawberry fields demo's aan het binnenhengelen, ben erg benieuwd
pi_45266035
Ik snap even iets helemaal niet... Ik heb er ooit wel eens wat over gehoord maar weet het fijne er niet meer van...

Waarom, WAAROM, zijn de eerste vier lp's op cd in MONO uitgebracht...?!? Ik heb dus net even de DESS versies beluisterd in full STEREO en die zijn prachtig! Vooral A Hard Day's Night en Beatles For Sale klinken gewoon prachtig! Net zo goed stereo als Help! Dus ik snap ECHT niet waarom ze mij nu zowat 20 jaar hebben laten luisteren naar MONO versies... Het is haast belachelijk dat ze dat gedaan hebben! Kijk, de eerste twee lp's zijn in stereo niet helemaal super maar ook toch echt wel beter als ik had gedacht: die hadden van mij ook echt niet in mono gehoeven!

Wat ik ook niet snap is hoe het komt dat A Hard Day's Night, Beatles For Sale en Help! de stemmen netjes in het midden hebben, terwijl Rubber Soul opeens een stap terug lijkt te gaan met zowat alle stemmen rechts.... Bij de verdere albums wisselt het allemaal. Iemand enig idee hoe dit komt? Waarom niet bij Rubber Soul ook alles 'gewoon'? (Heeft dat soms te maken met het feit dat men pas vanaf toen echt begon op te nemen en experimenternen in stereo..?)

P.S. Ik snap nu helemaal waarom er alleen maar Ebbetts remix versies zijn van Please Please Me, With The Beatles en Rubber Soul.
pi_45268194
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:04 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik snap even iets helemaal niet... Ik heb er ooit wel eens wat over gehoord maar weet het fijne er niet meer van...

Waarom, WAAROM, zijn de eerste vier lp's op cd in MONO uitgebracht...?!? Ik heb dus net even de DESS versies beluisterd in full STEREO en die zijn prachtig! Vooral A Hard Day's Night en Beatles For Sale klinken gewoon prachtig! Net zo goed stereo als Help! Dus ik snap ECHT niet waarom ze mij nu zowat 20 jaar hebben laten luisteren naar MONO versies... Het is haast belachelijk dat ze dat gedaan hebben! Kijk, de eerste twee lp's zijn in stereo niet helemaal super maar ook toch echt wel beter als ik had gedacht: die hadden van mij ook echt niet in mono gehoeven!
Precies ditzelfde gevoel had ik ook toen ik de stereo-versies voor het eerst hoorde.
George Martin is zelf ook totaal niet tevreden over de 1987-uitgaven, het is namelijk een vreemd verhaal. En als hij geweten had dat ze 20 jaar!!! op deze manier in de winkels lagen, (en nog steeds 15 á 20 euro kosten), zou hij alles anders hebben gedaan, zo zei hij.
Het ís ook haast belachelijk. Maar in 1987 was er ineens een grote behoefte aan CD's, en dus moesten de Beatles zó snel mogelijk op CD worden uitgebracht. Alle CD's werden in twee of drie porties uitgebracht, om zo snel mogelijk te kunnen cashen. Ze (EMI, Apple, whatever) hebben dus heel snel moeten handelen. Ze hebben snel besloten om de versie die het meest verkocht was, toendertijd, op CD uit te brengen. Natúúrlijk waren dat voor de eerste 4 platen de mono-versies! De stereo-versies kwamen immers pas later!
Voor Rubber Soul en Help! heeft George Martin alles opnieuw gemixt. Zouden ze de stemmen op RS in het midden hebben gezet? Nee, hoor. De mix klinkt exact hetzelfde. Alleen die afschuwelijke jaren '80 digitale galm die ze hebben toegevoegd!!!! Wat te denken van de slechte edits...
Het haastwerk is dus de reden van alle fouten; slechte hoezen, verkeerde liner notes, 2 platen wél remixen maar bijna hetzelfde laten, de andere niet?. Oh ja, de grootste fout is dat ze de orginele masters niet zo snel konden vinden, en een 3de generatie kopie hebben gebruikt. Oei.

Note: de platen zijn eigenlijk gemaakt om te beluisteren in mono. Vanaf het moment dat The Beatles zelf mee gingen mixen deden ze weken over de mono-mix, terwijl G. Martin de stereo-mix in 1 á 2 dagen 'in elkaar heeft geflanst' . Maar als je de mix van bijvoorbeeld 'I Am The Walrus' op 'Love' hoort, weet je dat Beatles in stereo een puur genot is.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:04 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik ook niet snap is hoe het komt dat A Hard Day's Night, Beatles For Sale en Help! de stemmen netjes in het midden hebben, terwijl Rubber Soul opeens een stap terug lijkt te gaan met zowat alle stemmen rechts.... Bij de verdere albums wisselt het allemaal. Iemand enig idee hoe dit komt? Waarom niet bij Rubber Soul ook alles 'gewoon'? (Heeft dat soms te maken met het feit dat men pas vanaf toen echt begon op te nemen en experimenternen in stereo..?)
Yep, je hebt gelijk. In de jaren 60 dacht men er niet direct aan dat je de boxen ver uit elkaar kunnen staan, of dat je het op een koptelefoon luisterd. Daarom is er gewoon veel geexperimenteerd. Tegen de tijd van The White Album en Abbey Road waren er wél goed gebalanceerde stereo-mixen.
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 22:04 schreef hello_goodbye het volgende:
P.S. Ik snap nu helemaal waarom er alleen maar Ebbetts remix versies zijn van Please Please Me, With The Beatles en Rubber Soul.
PPM en WTB klinken zo helder en ruimtelijk in die remix. Er staat gewoon een live-band een één take-perfomance te geven! Het is eigenlijk gewoon een ordinaire 'pan' van het kanaal met de stemmen naar het middelste kanaal, op het moment dat de stemmen aanwezig zijn, die remix.
Rubber Soul ligt anders, daar is gebruik gemaakt van een andere techniek. Zo worden sommige harmonieën nog wel onderscheiden. Aangezien Ebbetts ook de bass in het midden heeft proberen te krijgen kan de Rubber Soul-versie wat vreemd overkomen. Omdat je dan ook de kicks meeneemt komen die ook harder door... Lees de recensies op BZ, onderaan. Je moet maar luisteren en oordelen. Je kunt misschien beter de nummers van RS vervangen door de nummers van RS die op 'Love Songs' staan. Daar zijn de stemmen namelijk wel in het midden, nieuwe mix. Maar als ik naar Rubber Soul in stereo wil luisteren, luister ik naar de 'stemmen-en-bass-in-het-midden-mix'.
pi_45275480
Interessant allemaal!

Ik moet wel zeggen dat de stereo versie, zoals ik al zei, best goed klinkt, maar of het nou altijd beter is... Sommige nummers worden wat ehm... flauwer. Als je bijvoorbeeld Can't buy me love in mono beluisterd is het echt een best wel stevige rockplaat. Maar in de stereoversie hoor je erg veel te duidelijk de stemmen los van de rest, ze zitten niet meer 'in' de 'rock', en klinkt de ritmesectie zachter aan de linkerkant. Op een of andere manier is het rockgevoel dan haast helemaal weg.

Maar ja, als je met een koptelefoon luistert (wat ik bijna altijd doe, noodgedwongen) hoor je dat natuurlijk allemaal anders dan via de boxen: dan is het meer een geheel. Met de boxen is het verschil tussen mono en stereo minder opvallend, lijkt me.

Ik wordt nu wel nog meer benieuwd naar de remasters...! Ik hoop eigenlijk ook wel (helemaal na mijn ervaringen van de laatste dagen) dat de remasters zowel de stereo als mono mixes bevatten. Lijkt me wel leuk. Er zitten wel degelijk verschillen in. Maar... aande andere kant: die verschillen zitten in de originele mixen: als ze ALLES echt compleet opnieuw gaan mixen en remasteren, dan worden die verschillen waaarschijnlijk weggewerkt en krijg je een hopelijk superieure stereomix: dan doet mono er niet zoveel meer toe, denk ik...
pi_45276332
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 08:53 schreef hello_goodbye het volgende:
Interessant allemaal!
De mono-mixen van de rock-nummers klinken veel levendiger en ruwer. Dat komt mede door de vele compressie die is toegevoegd. Dan heb ik het over de 'oudere' én 'nieuwere' platen. Sgt. Pepper klinkt alsof er een band aan de ene kant van de kamer staat, en een andere overdub-sessie aan de andere kant bezig is. Terwijl je op de mono-versie wordt weggeblazen van het stevige geluid. Vergelijk 'Getting Better' maar eens. Scherpe gitaar, tikkende piano, snerpende drums, volle basslagen. De bass-partijen van McCartney op Sgt. Pepper komen gewoon veel beter over op mono.
Zoals John Lennon al zei: "je hebt Sgt. Pepper niet gehoord als je de mono-versie nooit gehoord hebt." Daarom is het altijd goed om de mono-mix te bewaren/uit te brengen op CD. Maar, zoals je zegt, als er een superieure stereoremix komt (grote kans!) dan zijn alle mixen overbodig. Je hebt dan één versie die perfect klinkt. Tenzij ze het wéér verknallen, maar laten we daar niet van uit gaan. Aan de essensie van de mix gaan ze niets veranderen, maar alle instrumenten gaan gewoon nog beter doorklinken. Natuurlijk wordt alles goed gebalanceerd. Het enige wat aan de muziek kan gaan veranderen zijn de 'minder mooie' edits. Luister bv. naar This Boy. John's uithaal: 'cryyyyyyyy cryyyyyyy cryyyyy-y-y-y!' wordt snel afgesneden om plaats te maken voor het rustigere refrein. Deze edit loopt op de Anthology DVD wél vloeiend over. Aan de muziek is niets veranderd, het wordt alleen niet meer afgekapt.

Of zouden ze gewoon de orginele mixen remasteren, zoals ze al eerder hebben gedaan?
pi_45277773
Er zijn meer leuke verschillen: op de mono versie van Help! hoor je een andere lead van John! Grappig! In de ene versie zingt hij 'And now these days...' en in de andere 'But now these days...'. Wat zulk soort dingen betreft ben ik wel benieuwd welke versie ze dan gaan gebruiken voor de remaster. Ook hoor je in de stereoversie van If I fell dat Paul een noot even niet goed haalt ('...was in vain...'): de grap is dat ik dat kan herinneren van vroeger (toen ik de lp's nog had: ik vroeg me altijd af waarom ze dat niet even overnieuw hadden gedaan) maar dat je dat in de monoversie niet hoort (op de cd dus). Ik dacht dat ze dat hadden bijgewerkt, maar dat is dus gewoon zo in de monoversie. Zo zijn er ladingen verschillen, las ik ook al her en der op internet (mondhamronica met pauze in I should have known better in stereo en zonder pauze (en pplus irritante bonk) in mono, etc. etc.) Op zich leuk maar uiteindelijk luister ik naar de muziek om er van te genieten, niet om alle verschillen zonodig te moeten horen.

Maar ja, zoals gezegd hoop ik eigenlijk dat ze nu de definitieve stereo versie gaan maken die alle mono en stereo versies overbodig maakt....
pi_45283534
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Zo zijn er ladingen verschillen, las ik ook al her en der op internet.
Wist dat je dat er hele boekwerken zijn verschenen over verschillenen in de mono- en stereoversies?
Soms zijn er hele andere stukken lead-gitaar gebruikt of zijn er andere partijen ingezongen...
Let bijvoorbeeld op Please Please Me, in het laatste couplet zingen Paul en John beide iets anders op de stereo-versie. "I know you never even try girl" en "Why do I always have to...".
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Ook hoor je in de stereoversie van If I fell dat Paul een noot even niet goed haalt ('...was in vain...').
Sterker nog, ze maken elkaar aan het lachen! . Dat nummer vergt veel concentratie om te zingen, en sommige live-opnames zijn echt zo grappig. John begint met woorden HARDER en zachter te zingen, waardoor Paul moet lachen, waardoor John nog harder moet lachen, enzovoort . Op de studio-versie hoor je dat ze rond 01.45 zingen: "And I would be sad if our new love was in vain". Op de laatste noten moet lachen, maar hij zingt toch door. Paul kan zijn lach niet inhouden, maar herstelt zich meteen.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 10:46 schreef hello_goodbye het volgende:
Op zich leuk maar uiteindelijk luister ik naar de muziek om er van te genieten, niet om alle verschillen zonodig te moeten horen.
En terecht. Dat doe ik ook. Maar toch is het leuk om kleine, of grote, verschillen te horen in de muziek die je dóór en dóór kent. En ook al komt er dan waarschijnlijk een definitieve nieuwe stereo-mix, het blijft leuk om al die mixen te verzamelen en de verschillen te horen.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 13:56:00 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45283631
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 18:17 schreef Frozen het volgende:
Gekocht bij Bol.com. 27 euro, Engelstalige editie, Hardcover. De Nederlandse versie is 50 euro. Dan weet ik wel welke ik ga kopen
Heb je 'm al binnen inmiddels? Als de levertijd een beetje netjes is bestel ik 'm er ook
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:58:35 #63
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_45302743
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:56 schreef TNA het volgende:

[..]

Heb je 'm al binnen inmiddels? Als de levertijd een beetje netjes is bestel ik 'm er ook
Vandaag binnen gekregen!
Binnen een week dus.

Ik heb tot dusver alleen de proloog gelezen, waarin het gaat om het eerste(?) optreden van de Beatles sinds zij terug waren uit Hamburg.
Gelijk werden er al een hele hoop feitjes en namen opgedreund die ik nog niet kende, zoals dat zij in die tijd een andere bassist hadden, wiens naam mij even ontschoten is.
Het taalgebruik is wel erg wollig en bloemrijk, maar het geeft wel het idee dat je erbij bent! Het leest eerder weg als een roman dan als een biografie. Maar goed, ben erg benieuwd naar de rest, maar ik ben positief...

Binnenkort meer.
Nothing is real and nothing to get hung about
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:38:48 #64
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45308278
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:58 schreef Frozen het volgende:

[..]

Vandaag binnen gekregen!
Binnen een week dus.

Ik heb tot dusver alleen de proloog gelezen, waarin het gaat om het eerste(?) optreden van de Beatles sinds zij terug waren uit Hamburg.
Gelijk werden er al een hele hoop feitjes en namen opgedreund die ik nog niet kende, zoals dat zij in die tijd een andere bassist hadden, wiens naam mij even ontschoten is.
Het taalgebruik is wel erg wollig en bloemrijk, maar het geeft wel het idee dat je erbij bent! Het leest eerder weg als een roman dan als een biografie. Maar goed, ben erg benieuwd naar de rest, maar ik ben positief...

Binnenkort meer.
Oké mooi, dan bestel ik 'm er ook, bedankt voor de update!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:41:08 #65
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45308297
Een aanrader voor iedere Beatlesliefhebber: het optreden van Paul McCartney in de Abbey Road studio's van ruim een jaar geleden. Hij speelt verschillende nummers, waaronder een geheel nieuwe uitvoering van Lady Madonna: Old Lady In New Clothes. Ik vind 't echt een zeer mooie versie
pi_45309368
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:41 schreef TNA het volgende:
Een aanrader voor iedere Beatlesliefhebber: het optreden van Paul McCartney in de Abbey Road studio's van ruim een jaar geleden. Hij speelt verschillende nummers, waaronder een geheel nieuwe uitvoering van Lady Madonna: Old Lady In New Clothes. Ik vind 't echt een zeer mooie versie
volgens mij staan in een van de vorige topics linkjes naar dat hele optreden
  zaterdag 13 januari 2007 @ 12:04:26 #67
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45309586
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:54 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

volgens mij staan in een van de vorige topics linkjes naar dat hele optreden
Ow, ik volg deze reeks nog niet zo lang Als je de link opent kom je ook vanzelf bij de andere delen uit. Ik post de link eigenlijk omdat er in dit topic al veel is gesproken over alternatieve versies van nummers. En dit is wel één van de mooiste alternatieve versies van een Beatlenummer die ik ken.
pi_45309788
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:54 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

volgens mij staan in een van de vorige topics linkjes naar dat hele optreden
Op Youtube staan de links naar de rest van het concert er gewoon bij.

Kent iemand het boek 'The Best of The Beatles Book'?:
http://www.play.com/Books(...)es_Book/Product.html

Als ik het goed heb zijn het hoogtepunten uit het officiele Beatles blad The Beatles Book: de lol is dat je artikelen leest uit die tijd, dus net alsof alles nog bezig en zo (als je snapt wat ik bedoel). Ik hou er wel van alsof je terugreist in de tijd. (Net zoals ik eerder al zei met de biografie van Hunter Davies uit 1968: The Beatles bestaan dan nog, er wordt niet in de verleden tijd op terug gekeken). Ik ben benieuwd of dit echt de moeite (en de 28,49 euro) waard is.

Edit:
Hm, laat maar: ik las dit ergens:
"Too many of the articles, though, seem to come from the later years and not the original 1960s issues, which is a shame because of the historical significance they have."

A big shame indeed...

Ik zit er toch ook aan te denken m het boek van Spitz te kopen omdat het je echt verplaatst in die tijd en zo. Ja, ik ben wat dat betreft een echte tijdreiziger. Als iemand nog meer tijdreis tips heeft...!

[ Bericht 21% gewijzigd door hello_goodbye op 13-01-2007 12:23:18 ]
pi_45316466
Hey Food
http://www.youtube.com/watch?v=RwcFA4nHvho

Letter B
http://www.youtube.com/watch?v=-iVokp_tpDo

Daarom Amerikaanse sesamstraat>NL versie
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_45316991
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:44 schreef Honky het volgende:
Hey Food
http://www.youtube.com/watch?v=RwcFA4nHvho

Letter B
http://www.youtube.com/watch?v=-iVokp_tpDo

Daarom Amerikaanse sesamstraat>NL versie
Haha, klassiek!
Letter B doet me denken aan John's parodie Let It "A", Let It "B", Let It "H, I, J, K, B, W, G".
pi_45358216
quote:
It might be, it could be ... release rumors..

There's unofficial and completely unsubstantiated talk that an announcement between Apple and Apple Computer Inc. will be made on, or around Valentine's Day, if all goes according to plan from the rumor we've heard. The announcement will involve "Love," as well. Our source says Apple will have a three month exclusive window for both downloads and remasters. The street release schedule for the remasters was not clear. Conflicting information from our source said that they might be released both all together or in groups, as was done when the first Beatles CDs were released. A compilation is also being discussed, but no firm details are available, the source says.

Bron: Abbeyrd
En, wat is het nut van de remasters op MP3?
Afwachten tot Valentijn's dag dus.... Maar het blijft een gerucht hé.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:02:54 #72
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45358938
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 16:44 schreef Honky het volgende:
Letter B
http://www.youtube.com/watch?v=-iVokp_tpDo

Daarom Amerikaanse sesamstraat>NL versie
Ik heb een Sesamstraat plaat waar 'Letter B' in het Nederlands gezongen op staat.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45364280
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:42 schreef mindgames het volgende:

[..]

En, wat is het nut van de remasters op MP3?
Afwachten tot Valentijn's dag dus.... Maar het blijft een gerucht hé.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze het over twee dingen hebben: mp3 én remasters. Hebben ze dan ook niet-geremasterde mp3'? En wat gaat Apple dan doen met die remasters als ze het niet over mp3 hebben...? Oftewel, waarom hebben ze het niet over 'geremasterde mp3's' maar over twee schijnbaar verschillende zaken? Wat is het verschil?

Wat WEL leuk is, is dat er echt wel wat te gebeuren staat! The Beatles komen weer volop in het nieuws! Prachtig, 36 jaar na het uiteengaan...
pi_45366324
quote:
Op zondag 14 januari 2007 22:42 schreef mindgames het volgende:

[..]

En, wat is het nut van de remasters op MP3?
Afwachten tot Valentijn's dag dus.... Maar het blijft een gerucht hé.
Zoals ik al heb gezegd ga ik niet betalen voor mp3's, ik wacht wel tot het op cd uit is dan. Die mp3's ga ik op een andere manier wel beluisteren
pi_45368196
Wat MrBadGuy zegt!
quote:
Op maandag 15 januari 2007 08:44 schreef hello_goodbye het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is dat ze het over twee dingen hebben: mp3 én remasters. Hebben ze dan ook niet-geremasterde mp3'?
Sowieso zouden ze nooooit de ongeremasterde muziek als mp3 aanbieden.
Neil Aspinall, directeur van Apple Corps, heeft ook letterlijk gezegd dat er geen oude masters op mp3 uitkomen, terwijl 'hij de nieuwe masters aan het maken is'. Wat me niet gerust stelt is dat hij zegt dat HIJ, als directeur zonder technische kennis over muziek, de masters maakt . Schijnt dat het gebruikelijke team (Peter Mew en vrienden) weer op het project zit. In het verleden hebben die het al goed verpest, maar zoals ik al vaak heb gezegd: na de geluidskwaliteit van 'Love' heb ik weer hoop.
pi_45368307
Tja, maar Love is niet door Peter's crew bewerkt, wel...?

P.S. BTW Die abbeyrd site is echt de slechtste, onoverzichtelijkste site die ik OOIT heb gezien! Wat een hopeloze puinzooi!

[ Bericht 54% gewijzigd door hello_goodbye op 15-01-2007 12:11:39 ]
pi_45374220
quote:
Op maandag 15 januari 2007 12:01 schreef hello_goodbye het volgende:
Tja, maar Love is niet door Peter's crew bewerkt, wel...?

P.S. BTW Die abbeyrd site is echt de slechtste, onoverzichtelijkste site die ik OOIT heb gezien! Wat een hopeloze puinzooi!
Haha, precies wat ik dacht. Ik kon de échte bron amper vinden .
Love zelf is natuurlijk door George en Giles Martin bewerkt.
Maar de mensen die het gemixt en gemastered hebben zijn meestal aparte mensen in een andere studio.
pi_45385754
Ik zie mensen altijd tvp plaatsen maar wat kan ik daarmee?
pi_45385934
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:49 schreef persoon14362 het volgende:
Ik zie mensen altijd tvp plaatsen maar wat kan ik daarmee?
Het topic staat dan in je 'My Active Topics', dus dan is het topic eenvoudig terug te vinden. Dus als je niks te melden hebt, maar je wilt toch het topic volgen dan plaats je een tvp (terug vind post)

En bij deze ook meteen welkom in het Beatles topic
pi_45385974
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het topic staat dan in je 'My Active Topics', dus dan is het topic eenvoudig terug te vinden. Dus als je niks te melden hebt, maar je wilt toch het topic volgen dan plaats je een tvp (terug vind post)
Ooh oke. Ik heb inderdaad niks te melden behalve dat ik van Beatles hou.
pi_45386075
quote:
Op maandag 15 januari 2007 20:55 schreef persoon14362 het volgende:

[..]

Ooh oke. Ik heb inderdaad niks te melden behalve dat ik van Beatles hou.
Dan ben je hier van harte welkom
pi_45386429
Ringo die een rondleiding door Liverpool geeft:

Deel 1
Deel 2
Deel 3

Hoe meer ik van hem zie hoe meer ik van die man ga houden
pi_45386643
Hehehe, eigenlijk is Ringo de beatelste Beatle! Hij was de enige die baalde dat The Beatles stopten: wat hem betreft waren ze nu nog bij elkaar geweest. Grappig omdat hij er het laatst bij kwam. Voor mijn gevoel is hij altijd Beatle gebleven terwijl de rest er (in ieder geval tijdelijk) niets meer mee te maken wilden hebben. Ondertussen is Paul natuurlijk ook al weer jarenlang op en top Beatle...

Edit:
Idd lachen met RIngo! Het begin is meteen al raak: 'we didn't actually hung out too much down here!' Ik heb het al eens eerder gezegd: hij lijkt ook totaal niet meer ouder te worden! Ook apart omdat hij de oudste is en letterlijk doodziek is geweest in zijn jeugd.

Edit 2:
Leuke anekdote uit de docu: Ringo heeft maar heel kort op de middelbare school gezeten omdat hij tbc kreeg. Om een uitkering te krijgen moest hij heel veel later van school een papier halen waaruit bleek dat hij daar inderdaad op die school had gezeten. De school wist echter van niets! Volgens hen had hij daar helemaal niet op school gezeten! Na wat geharrewar kreeg Ringo het papier alsnog...
Toen The Beatles in 1963 beroemd waren geworden en er een open dag was op die betreffende school, stond er pontificaal op het plein... het bureau van Ringo Starr, waar men tegen betaling even in mocht zitten! Zo gaat dat dus...!

[ Bericht 13% gewijzigd door hello_goodbye op 15-01-2007 21:26:33 ]
pi_45453479
De remaster geruchten worden groter en groter...
quote:
Deal for Beatles on iTunes in works

The worldwide Beatles grapevine is buzzing over the distinct possibility that the long-awaited remastering of the Fab Four's United Kingdom CD back catalogue will finally see the light of day -- by June. As per usual, Apple/EMI is presently mum, but sources with knowledge of the project say that two scenarios are possible for the release of the minimum 11 UK albums. What's more, the long, heated court feud between the Beatles' Apple Corp. and Apple Computers over naming rights might finally have been resolved. The belief is that Beatles songs at long last will be available for downloading from Apple Computers' iTunes, as soon as next month. As for the remasters, when CD versions of the Beatles' UK albums were first released some 20 years ago, they came out chronologically over a year, from their first LP, Please Please Me, to their final offering, Let It Be. Sources say if a chronological release occurs this time, the timeframe would be much quicker, from March to June of this year. The second strong possibility is that the entire state-of-the art, 24-bit remastered UK catalogue will hit stores the first week of June, to commemorate the 40th anniversary of what many call the Fabs' finest hour -- the release of their ground-breaking Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band album. Although there is a chance that Sgt. P will be given a special treatment -- in a box set, with both stereo and rare mono mixes -- little is being said about any extras for the other catalogue albums, other than that a compilation CD might be made available. Even though EMI had a strong outing with the LOVE soundtrack in 5.1 Surround Sound last year, there's no word on whether any of the new UK remasters will have any multichannel content, which is highly coveted by die-hard fans and audiophiles. As for the Apple vs. Apple battle, the buzz is that two companies apparently will finally collaborate on Beatles music -- for an exclusive three-month, restricted deal allowing Apple Computers' popular iTunes to offer downloaded, remastered Beatles songs, perhaps even before the CDs are made available. Apple Computers plans a "special" announcement scheduled for a Super Bowl commercial on Feb. 4, which may give more indication as to where the new remastered CDs will debut first. "I'm amazed at the possible Apple/Apple alliance," said Steve Marinucci, who runs the award-winning Abbey Rd website. "The Beatles can still surprise us after all these years."
Bron: TorontoSun.com


Volgens 'bronnen' ....
En de Abbey Rd website is 'award-winning'? Zeker voor meest overzichtelijke lay-out
Persoonlijk denk ik dat binnen een aantal maanden in ieder geval duidelijk wordt dat 'Love' in de iTunes Store komt. De complete catalogus 'exclusief voor iTunes', dat zie ik nog niet echt voor me...
pi_45454975
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:08 schreef mindgames het volgende:
De remaster geruchten worden groter en groter...
[..]

[/b]

Volgens 'bronnen' ....
En de Abbey Rd website is 'award-winning'? Zeker voor meest overzichtelijke lay-out
Persoonlijk denk ik dat binnen een aantal maanden in ieder geval duidelijk wordt dat 'Love' in de iTunes Store komt. De complete catalogus 'exclusief voor iTunes', dat zie ik nog niet echt voor me...
Ik verwacht wel een exclusieve deal eerst voor iTunes. Dat maakt me verder ook niet zoveel uit, dan die cd's maar een paar maanden later, maar ik hoop wel dat ze er ook een DTS versie bij doen
pi_45466819
[GEZ] 1 kaartje Bootleg Beatles, Tivoli 21-01-2007

er is zeker niemand die een kaartje over heeft?
  donderdag 18 januari 2007 @ 14:59:28 #87
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45472683
Ik ga zaterdag, naar Haarlem !!! nog meer?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45512176
Kent iemand de dvd/documentaire 'The Beatles: from Liverpool to San Fransisco'? Ik zag 'm in een winkel. Er was ook een special edition met de dvd 'McCartney is live!' erbij. Die dvd heb ik wel vaker gezien, met zo'n gelige voorkant met Paul die de lucht in wijst. Is dat een officiele uitgave, om het zo maar te noemen? Elke keer als ik 'm zag liggen dacht ik dat het een oude soort van bootleg dvd was, ook omdat 'ie altijd in de aanbieding is... Ik dacht dat Paul nogal strikt was met wat wel en niet op dvd komt...? Maar ik ben vooral benieuwd of de hoofddocu wat is. Als je de Anthology dvd hebt moet het wel goed wezen voordat je nog iets koopt eigenlijk...
  vrijdag 19 januari 2007 @ 22:53:06 #89
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45520645
Wij hebben 'The Beatles: from Liverpool to San Fransisco', maar echt heel bijzonder is het niet. Ze gaan niet echt diep in de verhalen, dus het is een beetje algemene kennis van The Beatles. The Anthology heb ik helaas nog niet dus kan het er niet mee vergelijken...

Het is wel een leuke DvD die je zo weg kijkt als Beatle-fan, maar het is niet echt een toegevoegde waarde zeg maar
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45543588
Ik heb 'm toch maar gekocht: was maar 10 euro voor de docu EN het concert van Paul. Ik heb net de docu grotendeels bekeken: qua docu is het helemaal knudde imho: het verhaal wordt er veel te kort door de bocht doorheen gejast en de achtergrondmuziek is afgrijselijk (er zit natuurlijk 0,0 echte Beatles-muziek in). De tekst op de achterkant van de dvd wordt totaal niet waargemaakt. Volgens mij weet iemand die The Beatles niet kent nauwelijks wat er nou zo bijzonder was aan The Beatles, behalve dan dat iedereen ze schijnbaar bijzonder vond. Maar... wat wel leuk is zijn de vele fragmenten waaruit de docu bestaat. Allemaal newsreels en persconferenties in een kwaliteit van 'mwah' tot 'heel mooi'. Er zitten ook fragmenten bij die ik nooit eerder heb gezien. De fragmenten lijken op wat je van op bootled-dvd's vind, alleen is de kwaliteit nu beter en zitten er geen lopende klokken in beeld en zo. Al met al lollig om te hebben voor 10 euro. Maar voor het complete Beatles-verhaal moet je echt ergens anders zijn...!

De bonussen (compleet interview uit 1963 en een docu over the Jesus-opmerking) heb ik nog niet bekenen. Het concert van Paul ook nog niet.
  zondag 21 januari 2007 @ 02:07:22 #91
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_45550812
Ik kan nog wat Lennon materiaal aanraden: vanavond hebben we de dvd van Live in Toronta gekeken. Leuke concertregistratie, vooral vanwege de beelden van Chuck Berry, Little Richard en anderen. Het concert van John is redelijk, helaas is het gekrijs van Yoko echt verschrikkelijk.

In de ramsjbakken van de frs ligt vast ook wel de dvd van John Lennon: In My Life. Dat is een absolute aanrader!
Veel obscuur materiaal van de periode rond zijn dood. Allemaal nieuwsberichten, de nachtwake, de minuut stilte, heel interview met Mark Chapman, echt van alles staat erop. Niet voor de leek, maar het is een (zeer) goede aanvulling voor op het Beatles plankje in je dvd collectie. En dat voor 5 euro ofzo.....
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_45555230
Ik heb net de extra's bekeken van de Liv to San dvd: het interview (duurt 10 minuten of een kwartier) is geinig maar niet super omdat het meer lijkt te draaien om een of andere Tod, een komiek uit Liverpool. Maar... de docu The Beatles across America is super! Het is een docu uit DIE tijd, dus je reist echt terug in de tijd (heerlijk is dat), over de opmerking van John over Jezus en hoe the south daarop reageert. Prachtig! Die docu zelf is de 10 euro al meer dan waard. Het is echt het complete verslag, zonder knip, dus met een interview van de man die de rel startte, een dominee, iemand van de Klan, heel veel reacties van tieners, en een interview met The Beatles zelf, veel sfeerbeelden (ook van de aankomst en van vlak voor het concert in Memphis: ik ben gek van dat soort tijdreis-scenes!). Het was dus toch een goede aankoop.

Ja, ik hou echt van dat tijdreizen: dat je iets ziet zoals het TOEN was. Ik vind de dvd The First US visit dan ook prachtig. Helemaal die scene dat je bij de Beatles in de auto zit als ze van het vliegveld naar het hotel rijden: HEEEEEEEEERLIJK!

Wat de Lennon-dvd betreft: ik ben toch meer iemand van de jaren zestig alleen... En dan vooral uit de tijd dat alles nog koek en ei was. Docu's over John's dood trekken me niet echt, eerlijk gezegd. En die Chapman hoef ik geen seconde van te zien. Laat mij (wat filmpjes betreft) maar terugreizen naar 1962-1966. 1967-1970 is ook interessant, natuurlijk, maar daar is (logischerwijs) toch beduidend minder materiaal van op film.
pi_45570637
Bootleg Beatles was echt super
  maandag 22 januari 2007 @ 11:48:49 #94
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45574115
Speelde ze bij jullie ook ze kort, naar 1½ was het al af bij ons

Maar ze waren wel heel goed inderdaad !!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45574430
voor mijn gevoel was het 2 uur

ongeveer een uur in kleding die past bij de beginperiode van The Beatles en een uur in kleding van de Abbey Road cover (zag er goed uit)
ook de muziek werd daar aan aangepast
pi_45614281
Is iemand hier van plan de dvd 'Unseen Beatles' te kopen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Het enige wat mij weerhoudt om 'm meteen te kopen zijn de interviews met mensen 'rond' The Beatles... Straks krijg je 5 minuten origineelsmateriaal en 85 minuten pratende (en onbekende) hoofden die denken dat ze ooit wat met The Beatles te maken hebben gehad...

Ik ben trouwens begonnen met het kopen van oude Beatles-singles uit de jaren zestig. Erg lollig. Maar eh... kan het kloppen dat de hoesjes daarvan niet gelijmd waren maar gewoon eenmaal gevouwen en in een plastic hoesje werden verkocht? Ik heb een UK single (LiB) die je gewoon uit het plastic kan halen en waar je de single bovenuit haalt. Maar de drie Nederlandse singles die ik vandaag thuis kreeg (AHDN, TTR en M: raad maar welke nummers dat zijn ) zaten allemaal in een plastic hoesje en waren niet gelijmd aande zijkanten: het is gewoon een gevouwen vel, zal ik maar zeggen. Klopda of heb ik nepperds....? Ik had ze graag bewaard uit het plastic maar ze moeten er wel in!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 januari 2007 @ 23:09:58 #97
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_45616068
voor als je nog nooit 28.000 man tegelijk "she loves you (yeah yeah yeah)" hebt horen zingen (en ook Cilla Black) http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N154732070118-1153.htm

(van het weekend nog in Liverpool geweest, o.a. op Matthew St)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_45616566
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:09 schreef Doc het volgende:
voor als je nog nooit 28.000 man tegelijk "she loves you (yeah yeah yeah)" hebt horen zingen (en ook Cilla Black) http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N154732070118-1153.htm

(van het weekend nog in Liverpool geweest, o.a. op Matthew St)
mooie beelden
pi_45628528
quote:
BEATLES VIEREN VERJAARDAG SGT. PEPPERS

1 Juni 2007 is de datum van de 40e verjaardag van het innovatieve album Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band, en om deze verjaardag te vieren, worden alle 11 Britse albums van de Fab Four opnieuw uitgegeven. De albums werden oorspronkelijk eind jaren 80 op CD uitgebracht en de nieuwe versies zullen naar verwachting elke track in geremasterde versie bevatten in hoogwaardig 24-bit geluid, als ook de originele mono-opnames. Exacte details zullen nog bevestigd worden maar Rock Radio bericht dat de schijfjes misschien al in mei beschikbaar zullen zijn en dat iTunes, die aan het onderhandelen is over de digitale rechten, een speciale aankondiging zal gaan doen gedurende de Super Bowl op 4 februari. (De finale van de belangrijkste competitie van het American Football, vert.). Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band is het best verkochte album aller tijden in Engeland; er zijn bijna 5 miljoen exemplaren van verkocht en het bleef een duizelingwekkende 23 weken op nummer één staan.

(bron: albumvote.co.uk)
(Vert.: Ruby Coenraads)
Goed nieuws, maar wat zou de exacte bron van albumnote.co.uk of Rock Radio zijn?
Het zou erg teleurstellend zijn als de nummers alleen geremasterd worden. Maar er is nog niets zeker.

edit: Trouwens, wie heeft in de afgelopen maanden 'The US vs Lennon' in de bioscoop gezien?
Ik vind het een erg goede documentaire. Het verhaal wordt goed verteld, er worden unieke archief-beelden gebruikt, en de juiste mensen en hoofdrolspelers worden geinterviewd. De orginele Lennon-muziek wordt goed gebruikt. Stukken tekst die bij de situatie passen, en op instrumentaal gebied. Toch heeft het een redelijk schokkend einde....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vinden jullie van de film? Ik geloof dat hij volgende maand op DVD uitkomt.
Recensie (met spoilers). Recensie klopt niet helemaal. Waarom zou het ter zake doen in een documentaire over de VS vs. Lennon dat John Yoko anderhalf jaar verlaten heeft? Vertel dan gelijk ook over alle platen die hij in de tussentijd heeft gemaakt, dan wordt het gewoon een docu over zijn leven! Ik vind het juist goed dat ze zich op één punt hebben geconcentreerd.

[ Bericht 2% gewijzigd door mindgames op 24-01-2007 13:50:44 ]
  Redactie Frontpage woensdag 24 januari 2007 @ 15:47:47 #100
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_45632434
Heb begrepen dat hij als vredesstichter wordt neergezet, klopt dat?
Ik heb niks met dit soort documentaires overigens dus ik zie wel of ik het wil bekijken. Als ik dan al lees dat we Lennon gelukkig met Sean zien vrees ik het ergste.

Geef mij maar gewoon zijn mooie platen. Al die conspiracy zaken hebben uiteindelijk niks met de muziek te maken.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')