Remixen moeten ze ook niet, maar wel remasterenquote:Op maandag 8 januari 2007 16:50 schreef Zanderrr het volgende:
Nou is LOVE natuurlijk ook niet alleen een remaster, maar ook een remix van de originele meersporen-opnames, en dat maakt ook wel een groot verschil.
Ik denk niet dat EMI het ooit aan zal durven om de echte Beatles-catalogus zo'n behandeling te geven, want dan gaan de echte puristen, zoals op het Steve Hoffman-forum, helemaal door het lint.
Het moet wel als het orgineel blijven klinken, maar kleine verschuivingen vind ik niet zo ergquote:Op maandag 8 januari 2007 17:03 schreef Zanderrr het volgende:
Remixen is niet noodzakelijk het door elkaar gooien van allerlei verschillende nummers (zoals op Love), maar ook het opnieuw mixen van de multitrack opnames zodat je niet bijv. Ringo's drums maar in 1 speaker hoort en de zang in de andere, zoals bij de hele vroege Beatles-albums.
Persoonlijk zou ik er geen bezwaar tegen hebben als ze dat een beetje moderniseerden, al kan ik me ook wel voorstellen dat mensen die echt met de originele LPs zijn opgegroeid er een hartverzakking van zouden krijgen.
Het einde van 'Hapiness Is A Warm Gun', van de witte dubbelaar uit 1968.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:10 schreef satecl het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ggVQQXTsdYE&mode=related&search=
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe heet het nummer die je rond 2.25 op de achtergrond hoort..?
Ik heb wel eens gelezen dat beide Apples (vriendschappelijke) plannen hadden voor de toekomst, dus wie weet. Maar als er remasters komen dan wil ik ze gewoon op cd, en niet als mp3tje.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:30 schreef mindgames het volgende:
Hmmm, op dit moment is MacWorld 2007 bezig.
Nieuwe Apple-producten, widescreen iPod-telefoon enz...
Het opvallendste vind ik dat Steve Jobs op het nieuwe apparaat The Beatles draait!
Apple promoot natuurlijk alleen artiesten op een persconferentie waar ze een deal mee hebben, toch?
Zouden de Beatles-remasters, die dit jaar toch echt wel gaan komen, dan in de iTunes Store komen?
Het zou een doorbraak zijn, denkend aan Apple vs. Apple...
Inderdaad, dat heb ik ook gelezen. In datzelfde artikel stond dat Apple The Beatles-remasters exclusief in de iTunes Store zou krijgen voor de eerste paar maanden. Maar wat heb je nu aan mp3-tjes...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat beide Apples (vriendschappelijke) plannen hadden voor de toekomst, dus wie weet. Maar als er remasters komen dan wil ik ze gewoon op cd, en niet als mp3tje.
Haha, jij hebt dus op dit moment alle CD's neem ik aan als beatle-fan. Maar je gaat ze nu allemaal weer opnieuw kopen?? Pff gaat je wel veel geld kostenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat beide Apples (vriendschappelijke) plannen hadden voor de toekomst, dus wie weet. Maar als er remasters komen dan wil ik ze gewoon op cd, en niet als mp3tje.
Kheb het geld eerder voor cd's over dan voor mp3tjesquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:41 schreef satecl het volgende:
[..]
Haha, jij hebt dus op dit moment alle CD's neem ik aan als beatle-fan. Maar je gaat ze nu allemaal weer opnieuw kopen?? Pff gaat je wel veel geld kosten
Het betreft hier wel de enige echte Beatles hé!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:41 schreef satecl het volgende:
[..]
Haha, jij hebt dus op dit moment alle CD's neem ik aan als beatle-fan. Maar je gaat ze nu allemaal weer opnieuw kopen?? Pff gaat je wel veel geld kosten
Dat las ik ook net in het Apple topic, over die naamverandering. Ik durf ook wel met zekerheid te zeggen dat ze een of andere deal hebben geslotenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef mindgames het volgende:
We kunnen er toch wel zeker van zijn dat er een 40 jaar Sgt. Pepper-editie komt, deze zomer.
Ook toevallig dat Steve Jobs 'Lovely Rita' van Sgt. Pepper op zijn iPod draaide...
Ze hebben zeker een deal gesloten, want Apple veranderd de naam van 'Apple Computers' naar gewoon 'Apple', net zoals The Beatles' 'Apple'...
Ja, vind je 'em mooi?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Voor de zekerheid: hebben jullie mijn tip gezien voor de originele LP-hoezen in cd formaat? Ik had m'n post ge-edit. En nog een supertip: in alt.binaries.beatles zijn deze week (als ik het goed zie) ALLE LP's uit de DESS Blue Box gepost! Dus de originele VINYL-sound op cd! Schijnt super te zijn! Is wel allemaal in flac.
P.S. De Blue Box was een release van EMI in 1978 van ALLE officiele LP's in 1 blauwe box: volgens velen is die Blue Box de mooiste LP-persing ever. Dr Ebbetts heeft die perfect overgezet naar cd, zodat het NET is alsof je de originele LP's beluisterd! Alle Blue Box lp's zijn trouwens stereo, dus ook de eerste lp's die EMI als mono-cd heeft uitgebracht.
Nou, ik weet wel wat ik ga doen morgen...! Alles downloaden, branden en printen.(Weet iemand of je flacs een beetje gapless op een cd kan branden....?)
He, mindgames, nieuwe avatar?
Hoe kan ik die nou NIET mooi vinden!quote:
Mooi! Goed nieuws! Maar ik vrees dat je zelfs met Nero's plugins (die je verderop noemt) wel iets van gaps zal horen in bv. de B-side van Abbey Road...? Ik zou trouwens alles daarna ook wel als mp3 op m'n iPod willen hebben, maar dan de hele lp als EEN mp3. Is dat eigenlijk wel te doen? (Ik heb geen gapless iPod...)quote:Dát is degene die je moet hebben om The Beatles stereo-collectie in full effect te horen!
Je kunt je 1987-CD's weggooien/ergens anders neerzetten als je de DESS Blue Box hebt.
Ik zie dat er 2.7 dagen geleden een German Stereo DESS is geupload. Dat zou 'm kunnen zijn!quote:Je moet dan alleen nog de MMT HörZu 2005 Upgrade te pakken zien te krijgen om MMT in de beste versie te kunnen horen.
Dat zijn dus ANDERE dan van de Blue Box...?quote:En nog een tip; download de Please Please Me, With The Beatles en Rubber Soul Stereo Remix. Dan heb je de stem netjes in het midden bij die platen!
Dat had ik dus net ook ontdenkt!quote:En het artwork van Dr. Ebbetts is ook onovertroffen, exacte kopie van de LP's!
Daarom dus die stereo remix, die ik noemde!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:59 schreef hello_goodbye het volgende:
De eerste lp's in stereo op een iPod lijken me niet echt heel geslaagd.
Nope, want geluidskwaliteit met FLAC is precies hetzelfde als op CD. En of HIJ het artwork nu print of JIJ dat doet, maakt ook niet veel uit. Het is toch niet 'orgineel', ofzo. Schijnt dat hij wel heel 'fair' is met upgrades enzo, dat hij die gratis opstuurd.quote:Heb jij originele Ebbetts cd's? Schijnen moeilijk te krijgen te zijn, hetgeen natuurljk niet gek is...
Er zitten inderdaad .LOG files bij maar eh... wat moet ik daar verder mee...? Moet ik die files gewoon openen, bekijken en als er ergens een pre-gap staat die handmatig invullen in Nero? Het valt me op dat er eigenlijk geen gaps bij staan (behalve bij het eerste nummer, maar da's standaard): ik zag zo snel een nummer waarbij staat Pre-gap length 0:00:00.01. Ik neem dan maar aan dat de flacs de gaps 'in zich' hebben en dat 0.00 tussenruimte zorgt voor de juiste tussenruimte. Heb ik trouwens nog wat aan de .cue files die erbij zitten? Er zijn er twee: eentje met de naam van de lp en eentje die 'single.cue' heet...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:07 schreef mindgames het volgende:
Als het goed is zitten er .LOG-files bij en zijn ze geript met EAC. Dan kun je Nero op die manier laten weten welke pauzes er op welke CD's tussen de nummers zitten. Géén pauzes dus, in het geval van Abbey Road. En één grote MP3 er van maken is een idee, maar dat werkt niet echt samen met Play Count.
Er is niet echt een akoestische Beatles-collectie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:36 schreef satecl het volgende:
Is er ook een CD met Acoustic/Unplugged liedjes, zoals bijvoorbeeld While My Guitar Gently Weeps op de Love? Het zou me geweldig lijken om allemaal van die relaxte nummers van The Beatles op een CD te hebben(I Me Mine/Helter Skelter etc.).
Of heeft The Beatles weinig Acoustic/Unplugged liedjes...?
Die remix verschijnt vast wel weer een keer op de nieuwsgroepen. Op verschillende torrents-sites is-ie permanent te vinden. Over .LOG-files en .CUE-files weet ik niet veel. Ik geloof dat je de .CUE-file in Nero kan inladen zodat hij precies aangeeft hoe hij een exacte kopie moet branden van de orginele CD.quote:Op woensdag 10 januari 2007 08:47 schreef hello_goodbye het volgende:
Er zitten inderdaad .LOG files bij maar eh... wat moet ik daar verder mee...? Moet ik die files gewoon openen, bekijken en als er ergens een pre-gap staat die handmatig invullen in Nero? Het valt me op dat er eigenlijk geen gaps bij staan (behalve bij het eerste nummer, maar da's standaard): ik zag zo snel een nummer waarbij staat Pre-gap length 0:00:00.01. Ik neem dan maar aan dat de flacs de gaps 'in zich' hebben en dat 0.00 tussenruimte zorgt voor de juiste tussenruimte. Heb ik trouwens nog wat aan de .cue files die erbij zitten? Er zijn er twee: eentje met de naam van de lp en eentje die 'single.cue' heet...
Ik kan die remix niet vinden, trouwens.
En eh... wat is Play Count...? (En als deze vragen beantwoord zijn gaan we weer HEEL SNEL on-topic!)
Hoe heet die CD van die bootleg dan..?quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:14 schreef mindgames het volgende:
[..]
Er is niet echt een akoestische Beatles-collectie.
Aanrader is een bootleg met 'The Esher Demos'/'The Kinfaun Sessions'.
Dat zijn (bijna) alle nummers van 'The White Album' uit 1968 in een akoestische demo-versie.
Een aantal van die nummers staan op Anthology 3.
De tape, opgenomen door George Harrison, is heel beroemd. Daarom is hij vaak op bootleg verschenen onder veel verschillende namen. De versie zoals hij op de eerste CD van 'From Kinfauns To Chaos' staat is het beste. De beste kwaliteit en het meest compleet. Disc 2 van die bootleg is alleen voor de die hard-fans, vrees ikquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:28 schreef satecl het volgende:
Hoe heet die CD van die bootleg dan..?
Hmmm, voorlopig nog géén Beatles in de iTunes Store. Niet dat ik er wakker van lig, maar Beatles in iTunes Store betekend remasters. Ja, daar lig ik wél wakker van.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef mindgames het volgende:
Ze hebben zeker een deal gesloten, want Apple veranderd de naam van 'Apple Computers' naar gewoon 'Apple', net zoals The Beatles' 'Apple'...
Bron: verschillende kranten.quote:"There are ongoing discussions between Apple and Apple," said a source familiar with the matter, citing knowledge of meetings between the two parties in recent weeks. (...)
"It would make sense that the Beatles would bring their music online and it's safe to assume that something sooner rather than later will happen"
http://www.albumvote.co.uk/news/article/1956.htmquote:Beatles Tipped for Chart Domination
Experts are predicting that The Beatles could fill the top 10 places in the newly reformed UK singles charts if their back catalogue becomes available as digital downloads.
The charts were modified on January 1 2007 to include all digital downloads and yesterday’s chart (January 7 2007) threw up some major surprises. Snow Patrol’s Chasing Cars, which was a number 6 hit back in July 2006, re-entered at number 9 and Crazy by Gnarls Barkley, the biggest selling single of 2006, re-entered at number 30.
HMV spokesperson Gennaro Castaldo claims that:
“The nature of the charts is changing entirely. Under the new rules, anything and everything is eligible. The charts will now offer a much broader representation of the nation's music tastes. Old releases are likely to feature heavily from now on.
If the Beatles' songs were made available digitally, there would be such a rush to download them that a top 10 made up entirely of their music would be almost guaranteed.”
Ik denk dat ze opzettelijk nog even wachten met het bekend maken van een deal. Vandaag is overal de iPhone in het nieuws, als ze ook nog een deal met The Beatles hadden bekend gemaakt dan was het nieuws verzadigd en kreeg de iPhone minder aandacht. Nu verspreiden ze het nieuws en staat Apple twee keer in het middelpunt van de aandachtquote:Op woensdag 10 januari 2007 14:52 schreef mindgames het volgende:
[..]
Hmmm, voorlopig nog géén Beatles in de iTunes Store. Niet dat ik er wakker van lig, maar Beatles in iTunes Store betekend remasters. Ja, daar lig ik wél wakker van.
Maar...
[..]
Bron: verschillende kranten.
Inderdaad, de scans van BootlegZone laten wat te wensen over. Niet altijd even scherp.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef hello_goodbye het volgende:
Ten derde: ik ben nog al een pietje precies (als grafisch vormgever) en de covers van DESS (Bootlegzone) vielen me toch nogal tegen... Dus... heb ik van alles en nog wat gecombineerd.
Er is maar één versie van Past Masters, en die valt onder Capitol dus heet ook officeël de US Capitol-versie.quote:Op woensdag 10 januari 2007 21:57 schreef hello_goodbye het volgende:
P.S. Past Masters DESS is gepost in alt.binaries.test Is wel de US Capitol versie maar volgens mij is die exact hetzelfde als de UK versie (?) en bovendien heeft Ebbetts geen andere versie uitgebracht, dus...
En zijn het dan ook Beatle-waardige nummers... die nieuwe...?quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:53 schreef Keromane het volgende:
Het leuke van bootlegs is dat je enorm veel meer nummers kunt ontdekken. Nummers in andere versies maar ook nummers die nooit verder zijn uitgewerkt of op plaat zijn verschenen.
De beste 'afkeurde' nummers en outtakes staan wel op Anthology. Maar het is gewoon interessant om meerdere takes in één sessie te horen. Zo hoor je een nummer ontstaan van A t/m Z, als al die opnames teminste beschikbaar zijn. Er zitten verder geen Beatle-nummers meer 'in de kast'. Alles staat op Anthology, of is te vinden op bootlegs. Wat overblijft zijn andere interessante dingen, bijvoorbeeld een 30-minuten durende take van Helter Skelter. Of een avant-garde nummer van Lennon en McCartney uit 1967 waar nog nooit één fragment van te horen is geweest. Maar volgens George Martin is dat het ook niet waard...quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:07 schreef satecl het volgende:
En zijn het dan ook Beatle-waardige nummers... die nieuwe...?
Je hebt gelijk als je zegt dat de Anthology serie een schot in de roos was! Maar op het gebied van video is er nog veel meer. Op Anthology staan maar enkele promo-videos, en zelfs die worden van commentaar voorzien. De eerder in dit topic genoemde Chronology DVD's van Picture Perfect Productions zijn de beste op dat gebied. Alle promo-videos zijn daar te vinden, in de beste beeld- én geluidskwaliteit. Op Anthology is het vaak een montage van meerdere videos. Op de PPP-DVD's staan bv. alle versies van Paperback Writer en Rain. Versie 1, 2 en 3 in de EMI-studio in kleur, en ook nog de versie in Chiswick House. De orginele promo-videos uit de jaren 60, TV-optredens, nieuwe montages van promo's; ze staan er allemaal op.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:54 schreef hello_goodbye het volgende:
Hetzelfde geld voor al die dvd's die met bosjes gepost worden op Usenet: de meeste (eigenlijk allemaal) zijn niet om aan te zien: ook dan heb je genoeg aan de Anthology dvd's. (Ja, de Anthology serie was wel een schot in de roos).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |