abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45147547
Deel 15 alweer, over de grootste band aller tijden!

De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together

Tomorrow Never Knows

I Feel Fine

Maxwell's Silver Hammer

Glass Onion

Yesterday

En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
pi_45147610
Mijn laatste reactie:
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:50 schreef Zanderrr het volgende:
Nou is LOVE natuurlijk ook niet alleen een remaster, maar ook een remix van de originele meersporen-opnames, en dat maakt ook wel een groot verschil.

Ik denk niet dat EMI het ooit aan zal durven om de echte Beatles-catalogus zo'n behandeling te geven, want dan gaan de echte puristen, zoals op het Steve Hoffman-forum, helemaal door het lint.
Remixen moeten ze ook niet, maar wel remasteren
  maandag 8 januari 2007 @ 17:03:08 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45147763
Remixen is niet noodzakelijk het door elkaar gooien van allerlei verschillende nummers (zoals op Love), maar ook het opnieuw mixen van de multitrack opnames zodat je niet bijv. Ringo's drums maar in 1 speaker hoort en de zang in de andere, zoals bij de hele vroege Beatles-albums.

Persoonlijk zou ik er geen bezwaar tegen hebben als ze dat een beetje moderniseerden, al kan ik me ook wel voorstellen dat mensen die echt met de originele LPs zijn opgegroeid er een hartverzakking van zouden krijgen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_45147851
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:03 schreef Zanderrr het volgende:
Remixen is niet noodzakelijk het door elkaar gooien van allerlei verschillende nummers (zoals op Love), maar ook het opnieuw mixen van de multitrack opnames zodat je niet bijv. Ringo's drums maar in 1 speaker hoort en de zang in de andere, zoals bij de hele vroege Beatles-albums.

Persoonlijk zou ik er geen bezwaar tegen hebben als ze dat een beetje moderniseerden, al kan ik me ook wel voorstellen dat mensen die echt met de originele LPs zijn opgegroeid er een hartverzakking van zouden krijgen.
Het moet wel als het orgineel blijven klinken, maar kleine verschuivingen vind ik niet zo erg
pi_45148480
Wat Zanderrr zegt. Als 'oude opnames' worden geremixt betekend dat niet dat de muziek wordt veranderd. Alleen, de sporen worden opnieuw losgehaald om, onder andere, een mooier stereobeeld te creëren, hopelijk. Het beste idee zou zijn om een remaster van de mono én stereo-mixen op CD uit te brengen, voor de nostalgie en de waarde. En dan natuurlijk ook een remix met een proper stereobeeld en de heldere instrumenten. Maar inderdaad, de puristen van het Steve Hoffman-forum bombarderen het Apple-kantoor als ze de Beatles remasters (ook al) verpesten! !
pi_45154762
Wat vinden jullie de leukste/mooiste avatar...?

Ach, laat ook maar: ik vind die covers het leukst. Als iemand een van die andere twee wil gebruiken: voel je vrij! Credits: hello_goodbye.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:09:01 #7
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45160637
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_45163500
T.V.P.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:10:21 #9
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45184414
http://www.youtube.com/watch?v=ggVQQXTsdYE&mode=related&search=

Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe heet het nummer die je rond 2.25 op de achtergrond hoort..?
pi_45185059
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:10 schreef satecl het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=ggVQQXTsdYE&mode=related&search=
Ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe heet het nummer die je rond 2.25 op de achtergrond hoort..?
Het einde van 'Hapiness Is A Warm Gun', van de witte dubbelaar uit 1968.
LP 1, 7de nummer van Kant A.
pi_45187460
Hmmm, op dit moment is MacWorld 2007 bezig.
Nieuwe Apple-producten, widescreen iPod-telefoon enz...
Het opvallendste vind ik dat Steve Jobs op het nieuwe apparaat The Beatles draait!
Apple promoot natuurlijk alleen artiesten op een persconferentie waar ze een deal mee hebben, toch?
Zouden de Beatles-remasters, die dit jaar toch echt wel gaan komen, dan in de iTunes Store komen?
Het zou een doorbraak zijn, denkend aan Apple vs. Apple...
pi_45187536
remasterde Beatles platen op iTunes
pi_45187660
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:30 schreef mindgames het volgende:
Hmmm, op dit moment is MacWorld 2007 bezig.
Nieuwe Apple-producten, widescreen iPod-telefoon enz...
Het opvallendste vind ik dat Steve Jobs op het nieuwe apparaat The Beatles draait!
Apple promoot natuurlijk alleen artiesten op een persconferentie waar ze een deal mee hebben, toch?
Zouden de Beatles-remasters, die dit jaar toch echt wel gaan komen, dan in de iTunes Store komen?
Het zou een doorbraak zijn, denkend aan Apple vs. Apple...
Ik heb wel eens gelezen dat beide Apples (vriendschappelijke) plannen hadden voor de toekomst, dus wie weet. Maar als er remasters komen dan wil ik ze gewoon op cd, en niet als mp3tje.
pi_45187747
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat beide Apples (vriendschappelijke) plannen hadden voor de toekomst, dus wie weet. Maar als er remasters komen dan wil ik ze gewoon op cd, en niet als mp3tje.
Inderdaad, dat heb ik ook gelezen. In datzelfde artikel stond dat Apple The Beatles-remasters exclusief in de iTunes Store zou krijgen voor de eerste paar maanden. Maar wat heb je nu aan mp3-tjes...
Het blijven geruchten..
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:41:47 #15
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45187960
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Haha, jij hebt dus op dit moment alle CD's neem ik aan als beatle-fan. Maar je gaat ze nu allemaal weer opnieuw kopen?? Pff gaat je wel veel geld kosten
pi_45188044
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:41 schreef satecl het volgende:

[..]

Haha, jij hebt dus op dit moment alle CD's neem ik aan als beatle-fan. Maar je gaat ze nu allemaal weer opnieuw kopen?? Pff gaat je wel veel geld kosten
Kheb het geld eerder voor cd's over dan voor mp3tjes
pi_45188084
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:41 schreef satecl het volgende:

[..]

Het betreft hier wel de enige echte Beatles hé!
Voor het eerst in goede mix met goed geluid!
Met die 1987-masters kunnen we niet leven, natuurlijk.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:51:26 #18
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45188421
Ik weet niet of ik ze allemaal koop, ik heb het geluk dat me vader het meeste betaalt Maar het ziet er wel raar uit. Heb je in je CD collectie 2x Rubbersoul, With The Beatles, Abbey Road enz....

Als er trouwens nog mensen zijn die unieke CD's hebben zoals 'Nothing Is Real'(met veel takes uit Strawberry Fields Forever) zou het leuk zijn als dat gedeelt wordt Ik vind Bootleg wel intressant
pi_45191540
We kunnen er toch wel zeker van zijn dat er een 40 jaar Sgt. Pepper-editie komt, deze zomer.
Ook toevallig dat Steve Jobs 'Lovely Rita' van Sgt. Pepper op zijn iPod draaide...
Ze hebben zeker een deal gesloten, want Apple veranderd de naam van 'Apple Computers' naar gewoon 'Apple', net zoals The Beatles' 'Apple'...
pi_45191719
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef mindgames het volgende:
We kunnen er toch wel zeker van zijn dat er een 40 jaar Sgt. Pepper-editie komt, deze zomer.
Ook toevallig dat Steve Jobs 'Lovely Rita' van Sgt. Pepper op zijn iPod draaide...
Ze hebben zeker een deal gesloten, want Apple veranderd de naam van 'Apple Computers' naar gewoon 'Apple', net zoals The Beatles' 'Apple'...
Dat las ik ook net in het Apple topic, over die naamverandering. Ik durf ook wel met zekerheid te zeggen dat ze een of andere deal hebben gesloten
pi_45193273
Ik ben benieuwd!!!! Dat klinkt goed, moet ik zeggen! Alleen vind ik het ook wel vreemd dat de remasters eerst als mp3 uitkomen... Dan verlies je toch weer veel.

Wat de cd-uitgaves betreft, hoop ik een ding (naast het feit dat ze natuurlijk beter moeten klinken): dat het ARTWORK ook top notch is! Dus als het even kan het originele artwork tot in detail nagemaakt. En niet die AFGRIJSELIJKE default achterkantjes die de cd's nu hebben (de eersten in ieder geval). Ik hoop ook dat Past Master geremasterd worden, of dat dus in ieder geval de COMPLETE originele officiele Engelse discography verkrijgbaar is.

Ik ben heel benieuwd! Dit kon wel eens een heel mooi jaar worden...!

De mp3's koop ik trouwens sowieso niet: die zijn allemaal weer beveiligd en zo... knuddde! Eergisteren hoorde ik op de radio dat cd-beveiliging afgeschaft gaat worden (of al afgeschaft is). Hopelijk zijn de nieuwe cd's ook niet beveiligd!

Ik ben tot slot ook benieuwd of bij de heruitgave cd's weer in de top zoveel komen! Stel je voor... diverse originele Beatles cd's in de top 50.

Edit:
satecl: als je geinteresseerd bent in bootlegs dan moet je eens een abonnement nemen op een usenet service (ik zelf kan www.easynews.com aanbevelen, ben ik al een paar jaar abonnee van): daar kan je dan legaal (wellus!) ik weet niet hoeveel bootlegs downloaden vanuit bijvoorbeeld alt.binaries.beatles of alt.binaries.sounds.mp3.beatles. In mp3 maar vaak ook in losless flac. In de eerstgenoemde groep worden ook heel veel complete (bootleg)dvd's gepost. Abonnement kost maar 8 euro per maand en je kan het opzeggen wanneer je maar wilt. Voordeel van een betaalde usenet service is dat ze de bestanden lang online hebben staan, bij Easynews zo'n 40 dagen. Een gemiddeld standaard usenetaccount via je provider laat bestanden soms maar een uurtje staan... (Of beter gezegd: dan zijn ze alweer vervangen door andere bestanden omdat de ruimte beperkt wordt gehouden, en dan lukt het dus NOOIT om iets compleet te downloaden).
Nogmaals: dit is in Nederland helemaal legaal. Uploaden naar usenet niet, trouwens (en ja, dat is heel krom).

Edit 2:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa YES! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!!! Op www.bootlegzone.com kan je de covers vinden van alle DESS Blue Box covers (zoeken op Blue BOx)! Dat zijn dus replica's van de covers (voor en achter!) van alle officiele LP's (staat ook gewoon op het hoesje, Long Play 33 1/3 RPM!) maar dan exact op maat gemaakt voor cd's! Dus... downloaden, printen, de officiele hoesjes vervangen door deze en... het is net echt! Zelfs alle toevoegingen zitten er bij (Peppers kaart en White Album foto's). YES! Supertip van mezelf!
Alleen zit MMT er niet bij (was geen officiele lp), maar ja... de rest is echt SUPER!!!

[ Bericht 23% gewijzigd door hello_goodbye op 09-01-2007 22:27:25 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:23:11 #22
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45194951
Ik gebruik al Nieuwsgroepen, ik zal eens in alt.binaries.beatles of alt.binaries.sounds.mp3.beatles gaan kijken. Bedankt voor de tip !!!
pi_45195122
Klopt helemaal wat hello_goodbye zegt!
Maar dat van die mp3-tjes aan Apple is nog maar een gerucht, hoor

Het artwork van de 1987 CD's is afgrijselijk! Voorbeeldje: kijk eens naar de voorkant van Beatles For Sale.
Ze hebben de stereo-voorkant gebruikt, maar hebben de mono-letters er lelijk overheen geplakt.
En inderdaad, die achterkantjes! Wat ik verwacht van élke geremasterde Beatles-CD is een boekje vol met foto's uit die tijd, notities op welke data het nummer is opgenomen, wie welke instrumenten bespeeld, enz... En natuurlijk het orginele artwork uit de jaren 60.

Om over het geluid nog maar te zwijgen. Ze kunnen er zo veel mee.... Maar Apple heeft dat tot nu toe geweigerd. Luister naar One, de 1999 YS Soundtrack of de 1987-CD's... Binnenkort maar eens een voorbeeldje neerzetten hoe bepaalde nummers vanaf vinyl klinken, vanaf de 1987-CD, vanaf One.
Vinyl klinkt geweldig. One klinkt verschrikkelijk. De CD's klinken gruwlijk. Het is dan weer niet te vergelijken met de kwaliteit van Love en de Anthology DVD, want dat zijn remixen en klinken natuurlijk geweldig....
Toch is het grappig om te zien dat Apple continu de mensen op zaken hebben gezet die hebben bewezen dat ze het NIET kunnen. Maar met de release van 'Love' lijkt alles helemaal goed te komen.
pi_45195398
Voor de zekerheid: hebben jullie mijn tip gezien voor de originele LP-hoezen in cd formaat? Ik had m'n post ge-edit. En nog een supertip: in alt.binaries.beatles zijn deze week (als ik het goed zie) ALLE LP's uit de DESS Blue Box gepost! Dus de originele VINYL-sound op cd! Schijnt super te zijn! Is wel allemaal in flac.

P.S. De Blue Box was een release van EMI in 1978 van ALLE officiele LP's in 1 blauwe box: volgens velen is die Blue Box de mooiste LP-persing ever. Dr Ebbetts heeft die perfect overgezet naar cd, zodat het NET is alsof je de originele LP's beluisterd! Alle Blue Box lp's zijn trouwens stereo, dus ook de eerste lp's die EMI als mono-cd heeft uitgebracht.

Nou, ik weet wel wat ik ga doen morgen...! Alles downloaden, branden en printen. (Weet iemand of je flacs een beetje gapless op een cd kan branden....?)

He, mindgames, nieuwe avatar?

Edit:
LOL zelfs de Emitex reclame staat op de achterkant! Super!

[ Bericht 5% gewijzigd door hello_goodbye op 09-01-2007 22:38:14 ]
pi_45195868
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:32 schreef hello_goodbye het volgende:
Voor de zekerheid: hebben jullie mijn tip gezien voor de originele LP-hoezen in cd formaat? Ik had m'n post ge-edit. En nog een supertip: in alt.binaries.beatles zijn deze week (als ik het goed zie) ALLE LP's uit de DESS Blue Box gepost! Dus de originele VINYL-sound op cd! Schijnt super te zijn! Is wel allemaal in flac.

P.S. De Blue Box was een release van EMI in 1978 van ALLE officiele LP's in 1 blauwe box: volgens velen is die Blue Box de mooiste LP-persing ever. Dr Ebbetts heeft die perfect overgezet naar cd, zodat het NET is alsof je de originele LP's beluisterd! Alle Blue Box lp's zijn trouwens stereo, dus ook de eerste lp's die EMI als mono-cd heeft uitgebracht.

Nou, ik weet wel wat ik ga doen morgen...! Alles downloaden, branden en printen. (Weet iemand of je flacs een beetje gapless op een cd kan branden....?)

He, mindgames, nieuwe avatar?
Ja, vind je 'em mooi?
Ik wilde niet de zogenaamde kenner gaan uithangen, maar je hebt met de DESS Blue Box precies de juiste te pakken. Dát is degene die je moet hebben om The Beatles stereo-collectie in full effect te horen!
Je kunt je 1987-CD's weggooien/ergens anders neerzetten als je de DESS Blue Box hebt.
Je moet dan alleen nog de MMT HörZu 2005 Upgrade te pakken zien te krijgen om MMT in de beste versie te kunnen horen. En nog een tip; download de Please Please Me, With The Beatles en Rubber Soul Stereo Remix. Dan heb je de stem netjes in het midden bij die platen! En het artwork van Dr. Ebbetts is ook onovertroffen, exacte kopie van de LP's!
Bekijk die lijst met uitgaven!
Alle Amerikaanse en Engelse uitgave in mono en stereo. Zelfs gekke buitenlandse mixen!
Niet dat je álles hoeft te hebben, maar uitgaven zoals Rock 'n Roll Music, Reel Music en Love Songs (compilaties uit de jaren 70 en 80) zijn aan te raden. Dan heb je nóg weer betere en nieuwere mixen van George Martin van dezelfde nummers in diezelfde perfecte vinyl-kwaliteit.
Flac kun je gapless branden. Nero heeft een plug-in pakket met o.a. FLAC te downloaden!
pi_45196342
Oh ja, hij heeft ook Past Masters I en II uitgebracht, heb je die ook weer compleet.
Dr. Ebbetts had al eerder alle LP's uitgebracht. Toen was de bron MFSL.
De Blue Box klinkt dan nét weer even iets beter!

Voor sommige nummers zijn de mono-mixen toch echt superieur.
Er gaat niets boven de single-mix van 'I Want To Hold Your Hand'.
Alle orginele singles staan dan weer op zijn Singles Collection.
Sgt. Pepper hoor ik ook het liefst in mono. Die pompende McCartney-bass!
En op de mono-mix van Revolver klinken de gitaren een stukje scherper.
Ik ga voor de grap eens al die verschillende mixen bij elkaar gooien en vergelijken, lijkt me wel interessant!
pi_45196483
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:42 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ja, vind je 'em mooi?
Hoe kan ik die nou NIET mooi vinden!
quote:
Dát is degene die je moet hebben om The Beatles stereo-collectie in full effect te horen!
Je kunt je 1987-CD's weggooien/ergens anders neerzetten als je de DESS Blue Box hebt.
Mooi! Goed nieuws! Maar ik vrees dat je zelfs met Nero's plugins (die je verderop noemt) wel iets van gaps zal horen in bv. de B-side van Abbey Road...? Ik zou trouwens alles daarna ook wel als mp3 op m'n iPod willen hebben, maar dan de hele lp als EEN mp3. Is dat eigenlijk wel te doen? (Ik heb geen gapless iPod...)
quote:
Je moet dan alleen nog de MMT HörZu 2005 Upgrade te pakken zien te krijgen om MMT in de beste versie te kunnen horen.
Ik zie dat er 2.7 dagen geleden een German Stereo DESS is geupload. Dat zou 'm kunnen zijn! I just love Usenet and Easynews. Weet alleen niet of dat de 2005 upgrade is... Maar het is beter dan niets.
quote:
En nog een tip; download de Please Please Me, With The Beatles en Rubber Soul Stereo Remix. Dan heb je de stem netjes in het midden bij die platen!
Dat zijn dus ANDERE dan van de Blue Box...?
quote:
En het artwork van Dr. Ebbetts is ook onovertroffen, exacte kopie van de LP's!
Dat had ik dus net ook ontdenkt!
pi_45196603
Ja, ik ben ook wel een mono-iemand, hoor... Ik heb de eerste jaren dat ik fan was alles alleen maar in mono gehoord (op m'n oude pickup en later op m'n oude casetterecorder). De eerste lp's in stereo op een iPod lijken me niet echt heel geslaagd.
Past Masters staan niet online, maar ja... je kan ook niet alles in 1 dag downladen, branden en printen.

Heb jij originele Ebbetts cd's? Schijnen moeilijk te krijgen te zijn, hetgeen natuurljk niet gek is...
pi_45196993
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:59 schreef hello_goodbye het volgende:
De eerste lp's in stereo op een iPod lijken me niet echt heel geslaagd.
Daarom dus die stereo remix, die ik noemde!
Muziek in het oorspronkelijke kanaal, de stemmen netjes in het midden gezet.
Dat zijn dus andere dan de Blue Box...
quote:
Heb jij originele Ebbetts cd's? Schijnen moeilijk te krijgen te zijn, hetgeen natuurljk niet gek is...
Nope, want geluidskwaliteit met FLAC is precies hetzelfde als op CD. En of HIJ het artwork nu print of JIJ dat doet, maakt ook niet veel uit. Het is toch niet 'orgineel', ofzo. Schijnt dat hij wel heel 'fair' is met upgrades enzo, dat hij die gratis opstuurd.

Ik heb alle Ebbetts, Amerikaans/Engels/mono/stereo/compilatie met andere mix/enz.... geconverteerd naar mp3 (Lame 256 kbps!) op mijn iPod ( ). Ik heb wél een gapless iPod, en zelfs daar zijn er 'gaps' tussen de nummers. In iTunes werkt alles prima, maar op mijn iPod hoor ik alsnog kleine pauzes. Heel irritant.
Ik ben daarom nu aan het uitzoeken welke vorm van mp3/m4a/enz. gééén pauzes laat horen, om zo Love, Abbey Road, enz. te converteren. Het werkt al een stuk beter met Lame 256 kbps VBR. Maar zo nu en dan zijn er zelfs dan pauzes te horen. Ik ben op zoek, en zodra ik er uit ben post ik het hier.

Oh ja, op geen enkel van de gebrande CD's hoor ik een slechte overgang. Ze klinken precies goed.
Als het goed is zitten er .LOG-files bij en zijn ze geript met EAC. Dan kun je Nero op die manier laten weten welke pauzes er op welke CD's tussen de nummers zitten. Géén pauzes dus, in het geval van Abbey Road. En één grote MP3 er van maken is een idee, maar dat werkt niet echt samen met Play Count.
pi_45199476
FYI: Royal Mail in de UK is met Beatles-zegels gekomen.
pi_45202834
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 23:07 schreef mindgames het volgende:
Als het goed is zitten er .LOG-files bij en zijn ze geript met EAC. Dan kun je Nero op die manier laten weten welke pauzes er op welke CD's tussen de nummers zitten. Géén pauzes dus, in het geval van Abbey Road. En één grote MP3 er van maken is een idee, maar dat werkt niet echt samen met Play Count.
Er zitten inderdaad .LOG files bij maar eh... wat moet ik daar verder mee...? Moet ik die files gewoon openen, bekijken en als er ergens een pre-gap staat die handmatig invullen in Nero? Het valt me op dat er eigenlijk geen gaps bij staan (behalve bij het eerste nummer, maar da's standaard): ik zag zo snel een nummer waarbij staat Pre-gap length 0:00:00.01. Ik neem dan maar aan dat de flacs de gaps 'in zich' hebben en dat 0.00 tussenruimte zorgt voor de juiste tussenruimte. Heb ik trouwens nog wat aan de .cue files die erbij zitten? Er zijn er twee: eentje met de naam van de lp en eentje die 'single.cue' heet...

Ik kan die remix niet vinden, trouwens.

En eh... wat is Play Count...? (En als deze vragen beantwoord zijn gaan we weer HEEL SNEL on-topic! )

[ Bericht 6% gewijzigd door hello_goodbye op 10-01-2007 08:53:57 ]
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:36:24 #32
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45207922
Is er ook een CD met Acoustic/Unplugged liedjes, zoals bijvoorbeeld While My Guitar Gently Weeps op de Love? Het zou me geweldig lijken om allemaal van die relaxte nummers van The Beatles op een CD te hebben(I Me Mine/Helter Skelter etc.).

Of heeft The Beatles weinig Acoustic/Unplugged liedjes...?
pi_45208378
ik heb een Magical Mystery CD Box ter grootte van een LP, met plekje voor de CD. Voordeel is dat artwork en boekje prachtig is.
Hopelijk bieden ze dit ook aan voor de remasters!!
pi_45209176
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:36 schreef satecl het volgende:
Is er ook een CD met Acoustic/Unplugged liedjes, zoals bijvoorbeeld While My Guitar Gently Weeps op de Love? Het zou me geweldig lijken om allemaal van die relaxte nummers van The Beatles op een CD te hebben(I Me Mine/Helter Skelter etc.).
Of heeft The Beatles weinig Acoustic/Unplugged liedjes...?
Er is niet echt een akoestische Beatles-collectie.
Aanrader is een bootleg met 'The Esher Demos'/'The Kinfaun Sessions'.
Dat zijn (bijna) alle nummers van 'The White Album' uit 1968 in een akoestische demo-versie.
Een aantal van die nummers staan op Anthology 3.
pi_45209571
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:47 schreef hello_goodbye het volgende:
Er zitten inderdaad .LOG files bij maar eh... wat moet ik daar verder mee...? Moet ik die files gewoon openen, bekijken en als er ergens een pre-gap staat die handmatig invullen in Nero? Het valt me op dat er eigenlijk geen gaps bij staan (behalve bij het eerste nummer, maar da's standaard): ik zag zo snel een nummer waarbij staat Pre-gap length 0:00:00.01. Ik neem dan maar aan dat de flacs de gaps 'in zich' hebben en dat 0.00 tussenruimte zorgt voor de juiste tussenruimte. Heb ik trouwens nog wat aan de .cue files die erbij zitten? Er zijn er twee: eentje met de naam van de lp en eentje die 'single.cue' heet...

Ik kan die remix niet vinden, trouwens.

En eh... wat is Play Count...? (En als deze vragen beantwoord zijn gaan we weer HEEL SNEL on-topic! )
Die remix verschijnt vast wel weer een keer op de nieuwsgroepen. Op verschillende torrents-sites is-ie permanent te vinden. Over .LOG-files en .CUE-files weet ik niet veel. Ik geloof dat je de .CUE-file in Nero kan inladen zodat hij precies aangeeft hoe hij een exacte kopie moet branden van de orginele CD.
Voor mij was de .FLAC-files in Nero gooien genoeg. Geen irritante pauzes ontdekt.

Play Count in iTunes geeft aan hoe vaak je een nummer hebt afgespeeld. Dit werkt ook op je iPod en synchroniseert perfect. Heb je een nummer volledig afgespeeld telt hij er weer één bij.
Zo kun je mooie 'slimme afspeellijsten' maken. Bv. "De 50 meest afgespeelde Beatles-nummers".
Zo heb je alleen de favo-favorieten in je playlist. Ik heb de Play Count nu bijna 3 jaar lopen en kan zo grappige dingen ontdekken. Meest afgespeelde nummer is, van mijn hele libary, hoe kan het ook anders met nummers die maar één minuut duren....'Polythene Pam' met 205 keer!
'Golden Slumbers' scoort bijna net zo hoog. Meest afgespeelde nummer bóven de 2 minuten, en eigenlijk begint het nu pas te tellen, is 'Ticket To Ride' met 156 keer. Als je de live-versies bij elkaar optelt wordt het 215 keer. Eigenlijk kun je een heel statistisch onderzoek gaan doen met je iTunes-libary.
Hmmm, als ik de Anthology en de Let It Be-versies van 'Dig A Pony' bij elkaar optel kom ik op 220 keer.....wtf . Mijn favoriete Beatles-nummer is 'Dig A Pony' ?
Genoeg nu!

Maar ik geloof dat het niet echt gaat werken als je nummers naar je iPod toe 'sleept', en niet volledig synchroniseert met iTunes. Dan heb je op je iPod een nummer 10 keer afgespeeld, en in iTunes 4 keer....en....dat....werkt niet, denk ik? Hoe dan ook, als je dan één grote file van een album maakt kun je niet meer ontdekken dat je 'Maxwell' op Abbey Road altijd overslaat en daarom niet in je playlist wil hebben, en dat je 'Polythene Pam' al 150 keer hebt afgespeeld omdat-ie zo kort is!
Als je er verder niet mee werkt maakt het niets uit.

Back on-topic!
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:28:34 #36
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45209644
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:14 schreef mindgames het volgende:

[..]

Er is niet echt een akoestische Beatles-collectie.
Aanrader is een bootleg met 'The Esher Demos'/'The Kinfaun Sessions'.
Dat zijn (bijna) alle nummers van 'The White Album' uit 1968 in een akoestische demo-versie.
Een aantal van die nummers staan op Anthology 3.
Hoe heet die CD van die bootleg dan..?
pi_45209875
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:28 schreef satecl het volgende:
Hoe heet die CD van die bootleg dan..?
De tape, opgenomen door George Harrison, is heel beroemd. Daarom is hij vaak op bootleg verschenen onder veel verschillende namen. De versie zoals hij op de eerste CD van 'From Kinfauns To Chaos' staat is het beste. De beste kwaliteit en het meest compleet. Disc 2 van die bootleg is alleen voor de die hard-fans, vrees ik . Het is een uur durende sessie van Revolution #1.........met commentaar voorzien door Yoko Ono!
Stel je dus een studio-sessie voor, op de achtergrond. Op de voorgrond hoor je Yoko alles beschrijven.
"George (Harrison) vind me wel aardig, hij lacht naar me!". Terwijl iedereen weet dat Harrison Yoko rond die tijd haaaatte! Het is ook de enige manier om te horen hoe Revolution #1 ontaard in #9.

Maar, je moet dus disc 1 hebben.
pi_45212297
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:06 schreef mindgames het volgende:
Hmmm, voorlopig nog géén Beatles in de iTunes Store. Niet dat ik er wakker van lig, maar Beatles in iTunes Store betekend remasters. Ja, daar lig ik wél wakker van.
Maar...
quote:
"There are ongoing discussions between Apple and Apple," said a source familiar with the matter, citing knowledge of meetings between the two parties in recent weeks. (...)
"It would make sense that the Beatles would bring their music online and it's safe to assume that something sooner rather than later will happen"
Bron: verschillende kranten.
pi_45212767
Nog grappig nieuws over The Beatles wanneer hun muziek gedownload kan worden:
quote:
Beatles Tipped for Chart Domination

Experts are predicting that The Beatles could fill the top 10 places in the newly reformed UK singles charts if their back catalogue becomes available as digital downloads.

The charts were modified on January 1 2007 to include all digital downloads and yesterday’s chart (January 7 2007) threw up some major surprises. Snow Patrol’s Chasing Cars, which was a number 6 hit back in July 2006, re-entered at number 9 and Crazy by Gnarls Barkley, the biggest selling single of 2006, re-entered at number 30.

HMV spokesperson Gennaro Castaldo claims that:

“The nature of the charts is changing entirely. Under the new rules, anything and everything is eligible. The charts will now offer a much broader representation of the nation's music tastes. Old releases are likely to feature heavily from now on.

If the Beatles' songs were made available digitally, there would be such a rush to download them that a top 10 made up entirely of their music would be almost guaranteed.”
http://www.albumvote.co.uk/news/article/1956.htm
pi_45214969
WOW! Dat zou wel HEEL cool zijn!
pi_45226400
Zo, ik schiet lekker op met m'n DESS Blue Box (plus MMT) collectie. Het eerste wat me opviel is dat die warmer en voller klinkt. Een daardoor ook wel aangenamer. Zo nu en dan is het misschien iets te wollig, de cds zijn helderder, maar over het algemeen is DESS plezieriger om naar te luisteren! Ik had her en der toch tikken verwacht maar het klinkt super!

Ten tweede: Please Please Me is HEERRRRRRRLIJK in stereo! Shit, zeg, heb ik daar jaren naar mono zitten luisteren... Zelfs met een hoofdtelefoon is het lekker: het is niet een COMPLEET links rechts verhaal. Super en veel leuker als ik had verwacht! Echt top! (De andere mono's heb ik nog niet beluisterd in stereo.)

Ten derde: ik ben nog al een pietje precies (als grafisch vormgever) en de covers van DESS (Bootlegzone) vielen me toch nogal tegen... Dus... heb ik van alles en nog wat gecombineerd.

1. Alle covers heb ik van de Beatles site geplukt: die zijn best groot en geprint en al zien ze er net echt uit. De kleuren zijn ook gewoon helder zoals het hoort (ik heb ze wel een beetje aangepast waar nodig), en niet zo verkleurd en grauw als de DESS covers van Bootlegzone. En zijn ze zijn ook niet te kort of schuin afgesneden. De achterkant van de cover heb ik gewoon wit gelaten. Ik heb alleen waar nodig mono vervangen door stereo (in het juiste lettertype natuurlijk).

2. De achterkant (inlays) heb ik wel gebruikt van DESS omdat dat kopieen zijn van de LP-achterkanten, maar dan precies op CD-formaat. Ik heb ze wel aardig bewerkt in Photoshop (verscherpt, rechtgezet, uitgesneden, bijgewerkt, lichter gemaakt, waar het kon goed zwart-wit gemaakt, etc.). Ook heb ik in InDesign nog wat dingen beter uitgelijnd (zijkanten).

3. Tot slot heb ik ook nog alle extra's toegevoegd van de LP's die extra's hadden. Dus de binnenkanten van (de openklapbare lp's) Beatles for sale, Sgt. Pepper, Magical Mystery Tour (waarvan ik trouwens de Amerikaanse hoes heb gebruikt omdat die Duitse Horzu AFGRIJSELIJK is), White Album en Yellow Submarine: die binnenkanten heb ik binnenstebuiten (dus verkeerd om) gevouwen en los gestopt achter de cover (als je de case opent zie je dus wat je ook links zou zien als je de lp-hoes opende). Bij Pepper zit dan nog het knip en plakvel (op cd-hoes formaat) en bij The White Album zitten de vier losse foto's (ter hoogte van de cd-hoes). The White Album heb ik trouwens anders gemaakt dan DESS 'm had want die klopte volgens mij niet... (die was toch wit van achteren en binnenin links de nummers rechtsonderin en rechts 4 zwart-wit foto's...? Ik ben niet helemaal zeker...).

Al met al... PRACHTIG! Het is echt SUPERRRRR om de echte achterkanten te zien! En die extra's maken het helemaal af! En dan dat mooie volle geluid...!

Ik heb trouwens alles netjes opgemaakt in InDesign, elke item netjes uitgelijnd met snijtekens en zelfs lijntjes om aan te geven waar je moet 'rillen' om de zijkanten van de inlays te vouwen. Het zijn alles bij elkaar negen A3'tjes vol geworden. Op m'n werk geprint op 160 grams glad papier op een Oce kleurenprinter: JOEPIE!

Het is allemaal erg off-topic misschien, maar ik moet toch even kwijt hoe blij ik ben.
Misschien dat ik een pdf kan maken en die ergens kan neerzetten voor geinteresseerden...? Alles is op 300 dpi dus hi-res.

Zo, en dan ga ik nu weer verder met Please Please Me beluisteren...

P.S. Nu nog wachten op DESS Past Masters... en de nieuwe officiele remasters natuurlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door hello_goodbye op 10-01-2007 21:06:15 ]
pi_45228134
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:52 schreef mindgames het volgende:

[..]

Hmmm, voorlopig nog géén Beatles in de iTunes Store. Niet dat ik er wakker van lig, maar Beatles in iTunes Store betekend remasters. Ja, daar lig ik wél wakker van.
Maar...
[..]

Bron: verschillende kranten.
Ik denk dat ze opzettelijk nog even wachten met het bekend maken van een deal. Vandaag is overal de iPhone in het nieuws, als ze ook nog een deal met The Beatles hadden bekend gemaakt dan was het nieuws verzadigd en kreeg de iPhone minder aandacht. Nu verspreiden ze het nieuws en staat Apple twee keer in het middelpunt van de aandacht
pi_45228833
P.S. Past Masters DESS is gepost in alt.binaries.test Is wel de US Capitol versie maar volgens mij is die exact hetzelfde als de UK versie (?) en bovendien heeft Ebbetts geen andere versie uitgebracht, dus...
pi_45238742
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:00 schreef hello_goodbye het volgende:
Ten derde: ik ben nog al een pietje precies (als grafisch vormgever) en de covers van DESS (Bootlegzone) vielen me toch nogal tegen... Dus... heb ik van alles en nog wat gecombineerd.
Inderdaad, de scans van BootlegZone laten wat te wensen over. Niet altijd even scherp.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 21:57 schreef hello_goodbye het volgende:
P.S. Past Masters DESS is gepost in alt.binaries.test Is wel de US Capitol versie maar volgens mij is die exact hetzelfde als de UK versie (?) en bovendien heeft Ebbetts geen andere versie uitgebracht, dus...
Er is maar één versie van Past Masters, en die valt onder Capitol dus heet ook officeël de US Capitol-versie.
Voor het geluid moet je 'em zeker wel hebben, al kun je al die nummers ook verzamelen van de mono-singles, die nóg beter klinken. De stereo-singles staan her en der ook op Amerikaanse compilaties. Maar met Past Masters heb je ze wel in één keer.
  donderdag 11 januari 2007 @ 11:52:50 #45
139330 TNA
For the stars that shine
pi_45243156
Ik dacht dat ik Beatlesfan was, maar met al die posts over bootlegs en unieke geremasterde opnames begin ik ernstig aan mezelf te twijfelen. Anyway, ik geniet wel gewoon van de muziek en laat alle exclusieve zaken aan jullie over
pi_45245093
Het leuke van bootlegs is dat je enorm veel meer nummers kunt ontdekken. Nummers in andere versies maar ook nummers die nooit verder zijn uitgewerkt of op plaat zijn verschenen.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:07:39 #47
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_45245589
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:53 schreef Keromane het volgende:
Het leuke van bootlegs is dat je enorm veel meer nummers kunt ontdekken. Nummers in andere versies maar ook nummers die nooit verder zijn uitgewerkt of op plaat zijn verschenen.
En zijn het dan ook Beatle-waardige nummers... die nieuwe...?
pi_45247912
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:07 schreef satecl het volgende:
En zijn het dan ook Beatle-waardige nummers... die nieuwe...?
De beste 'afkeurde' nummers en outtakes staan wel op Anthology. Maar het is gewoon interessant om meerdere takes in één sessie te horen. Zo hoor je een nummer ontstaan van A t/m Z, als al die opnames teminste beschikbaar zijn. Er zitten verder geen Beatle-nummers meer 'in de kast'. Alles staat op Anthology, of is te vinden op bootlegs. Wat overblijft zijn andere interessante dingen, bijvoorbeeld een 30-minuten durende take van Helter Skelter. Of een avant-garde nummer van Lennon en McCartney uit 1967 waar nog nooit één fragment van te horen is geweest. Maar volgens George Martin is dat het ook niet waard...
pi_45249449
Ik moet zeggen dat ik zelf voornamelijk luister naar de officiele songs. De bootlegs zijn wel eens leuk om te beluisteren, maar het is vaak ook een rommeltje of slecht van kwaliteit. Wat dat betreft zijn de Anthology cd's voor mij meer dan afdoende: daar staat het leukste wel op eigenlijk. En eerlijk gezegd beluister ik die verder eigenlijk nooit... Ik heb ooit een poging gewaagd een groot gedeelte van de Get Back tapes te beluisteren maar daar wordt je niet echt vrolijk van.

Hetzelfde geld voor al die dvd's die met bosjes gepost worden op Usenet: de meeste (eigenlijk allemaal) zijn niet om aan te zien: ook dan heb je genoeg aan de Anthology dvd's. (Ja, de Anthology serie was wel een schot in de roos). Enige leuke dvd's op Usenet zijn die van Help! en Let it be (als je een goede te pakken kan krijgen) omdat die niet gewoon leverbaar zijn.

Ik beluister andere officiele cd's als de BBC opnames ook eigenlijk nooit. Nee, ik ben opgegroeid met de officiele catalogus en daar heb ik eigenlijk genoeg aan.

Voor alle duidelijkheid: die DESS Blue Box 'bootleg' (is eigenlijk geen bootleg) bevat dus gewoon alleen maar het officiele repertoire, maar dan warmer en voller en zo.
pi_45251596
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:54 schreef hello_goodbye het volgende:
Hetzelfde geld voor al die dvd's die met bosjes gepost worden op Usenet: de meeste (eigenlijk allemaal) zijn niet om aan te zien: ook dan heb je genoeg aan de Anthology dvd's. (Ja, de Anthology serie was wel een schot in de roos).
Je hebt gelijk als je zegt dat de Anthology serie een schot in de roos was! Maar op het gebied van video is er nog veel meer. Op Anthology staan maar enkele promo-videos, en zelfs die worden van commentaar voorzien. De eerder in dit topic genoemde Chronology DVD's van Picture Perfect Productions zijn de beste op dat gebied. Alle promo-videos zijn daar te vinden, in de beste beeld- én geluidskwaliteit. Op Anthology is het vaak een montage van meerdere videos. Op de PPP-DVD's staan bv. alle versies van Paperback Writer en Rain. Versie 1, 2 en 3 in de EMI-studio in kleur, en ook nog de versie in Chiswick House. De orginele promo-videos uit de jaren 60, TV-optredens, nieuwe montages van promo's; ze staan er allemaal op.

Verder zijn er van diezelfde bootleg-maatschappij nog veel meer uitgaven. Voorbeeld: de bootleg-DVD 'Palais & Plazas', in 2006 'uitgebracht' via de torrent-kanalen. Dat is een overzicht met ál het materiaal van de 1965 Europa-tour. Het complete optreden in Parijs, Italië, Spanje, enz. Zeldzame beelden, in de best beschikbare kwaliteit. Op disc 2 staat dan ook nog eens het optreden voor NME, TV-interviews, nieuwsberichten enz. Ik snap dat je niet elke dag naar de interviews of nieuwsberichten kijkt, maar de optredens in Parijs en voor de NME zijn professioneel gefilmd en gewoon GOED. Als klap op de vuurpijl is 'The Music Of Lennon & McCartney' in zijn geheel te vinden.

Fragmenten zijn vast wel op YouTube te vinden, als voorbeeld dat sommige DVD's zeker wel te moeite waard zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')