abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 15:12:02 #1
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45143851
Wat zijn nou concreet de consequenties voor je toekomstige loopbaan in het halen van zessen ipv achten?
Checken werkgevers uberhaupt je cijferlijst?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_45143897
Hangt af van je richting, wat je wil en hoe ambitieus je bent.

McKinsey e.d. checken vooral je middelbare schoolcijfers, bij veel andere bedrijven moet je minimaal 7,5 hebben, wil je uberhaupt op gesprek kunnen komen.
Werken is voor arbeiders
pi_45143918
Meer in jouw richting:

Kijk 'ns naar de eisen van het diplomatenklasje van BuZa....
Werken is voor arbeiders
pi_45144644
Ligt aan je ambities, waar wil je aan het werk?

Check Corelli had ik nou maar harder mijn best gedaan op het VWO
pi_45144776

[ Bericht 100% gewijzigd door Kjew op 08-01-2007 17:28:33 ]
pi_45145037
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef Bastoenie het volgende:
Ligt aan je ambities, waar wil je aan het werk?

Check Corelli had ik nou maar harder mijn best gedaan op het VWO
Daar moest ik ook direct aan denken.

deze niet vergeten: pimp Corelli's CV
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45146215
Volgens mij als je een bachelor en een master doet, dan kan je best 6jes halen voor je bachelor, als je maar hoge cijfers hebt voor je master, kan je tenminste laten zien dat je het niveau goed aankunt.
ik ben sowieso da bomb
pi_45146557
Mwah, je toekomstige loopbaan hangt van zoveel dingen af... Persoonlijkheid, interessante hobbies naast studie, bestuursfuncties, stages, bijbaantjes, moeilijkheidsgraad studie, en inderdaad ook je cijfers. (los van de kansen die je krijgt, en je portie geluk)

Ik denk dat als je alleen maar achten haalt, maar verder een EQ van 'n aardappel hebt dat je bijvoorbeeld niet zo heel ver komt. Ik denk ook dat iemand die echt goed is geworden in bijv 'n sport/hobbie, en verder alles wel haalt maar met zessen en zevens, interessanter is dan een saai figuur dat alleen maar in de bieb heeft gezeten.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_45146634
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:13 schreef Richboy het volgende:
McKinsey e.d. checken vooral je middelbare schoolcijfers, bij veel andere bedrijven moet je minimaal 7,5 hebben, wil je uberhaupt op gesprek kunnen komen.

Ik heb nog nooit meegemaakt, en zelfs niet gehoord van anderen, dat er überhaupt ook maar gevraagd werd naar de cijferlijst.
pi_45146972
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:32 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt, en zelfs niet gehoord van anderen, dat er überhaupt ook maar gevraagd werd naar de cijferlijst.
nou ga jij dan maar soliciteren bij het ministerie van economische zaken.
Als jij inderdaad er nog nooit van hebt gehoord ben ik toch benieuwd wat jij studeert / hebt gestudeerd, en met wat voor mensen jij omgaat. (zonder meteen denigrerend over te komen)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_45148023
Ik denk dat bij technische opleidingen het niet zoveel uitmaakt, en bij opleidingen waar veel studenten studeren juist wel, om toch een scheiding te krijgen van "goede/slechte" studenten.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 8 januari 2007 @ 17:12:58 #12
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45148103
Cijfers van je bachelor doen er niet toe. Cijfers middelbareschool kunnen er inderdaad wel toe doen. En volgens mij wordt er ook relatief veel waarde gehecht aan je afstudeerproject.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_45149199
Bij mijn twee functies in de technische sector (Technische Scheikunde WO) werd in allebei de gevallen gevraagd naar de cijferlijst van de universiteit. Gemiddelde cijfer een 7.5 en beide keren aangenomen (in 2002 en 2006 nieuwe functie)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 8 januari 2007 @ 17:42:46 #14
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_45149216
dus ik moet toch eens wat gaan doen voor mn CSE?
ff wachten nog
pi_45149377
Wat ik dan wel raar vind is dat je ze soms wel je cijfers van je middelbare school willen niet maar niet van je uni
pi_45149749
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nou ga jij dan maar soliciteren bij het ministerie van economische zaken.
Als jij inderdaad er nog nooit van hebt gehoord ben ik toch benieuwd wat jij studeert / hebt gestudeerd, en met wat voor mensen jij omgaat. (zonder meteen denigrerend over te komen)
Ik heb inderdaad nog nooit gesolliciteerd bij de overheid, en dat ben ik ook niet van plan.
Studie was informatica (heet tegenwoordig technische informatica) aan de UT.
De afgelopen dertien jaar heb ik een paar keer gesolliciteerd, zowel bij grote als kleine IT bedrijven, en er is me geen enkele keer om de cijferlijst gevraagd.
  maandag 8 januari 2007 @ 18:02:27 #17
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45149963
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:46 schreef Repeat het volgende:
Wat ik dan wel raar vind is dat je ze soms wel je cijfers van je middelbare school willen niet maar niet van je uni
Ik denk dat ze die representatiever achten gezien je een studie op honderd manieren aan kan pakken. Qua tijd, moeite, bloed, zweet, prioriteit. etc.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_45153959
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:02 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Ik denk dat ze die representatiever achten gezien je een studie op honderd manieren aan kan pakken. Qua tijd, moeite, bloed, zweet, prioriteit. etc.
is dat niet precies hetzelfde bij je middelbare school?
  maandag 8 januari 2007 @ 19:51:28 #19
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45153986
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:50 schreef Repeat het volgende:

[..]

is dat niet precies hetzelfde bij je middelbare school?
In mindere mate, je bent veel minder op zelfstudie aangewezen en qua uren moet je toch op school zitten.
pi_45154460
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:02 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Op mijn werk kijken we ook vaak snel naar de middelbare schoolcijfers. Ten eerste hebben wij sollicitanten met meer dan 50 verschillende studies en ik kan alleen de cijfers van mijn eigen opleidingen inschatten, weet ik veel hoe slim iemand is die gemiddeld een acht haalt voor bedrijfskunde? Als ik dan snel even naar de vwo cijfers kijken, heb ik wel een snel overview.

Natuurlijk is het niet waarheidsgetrouw en zegt het niet zoveel, maar het is de snelste manier. Je ziet direct wat het vakkenpakket was (pret of niet), of die persoon misschien de moeite heeft genomen er een vak extra bij de te doen en hoe het hem af ging. En niet aankomen met het verhaal dat sommige mensen geen reet uitvoeren voor hun examen, jammer dan. Er zijn ook genoeg mensen die echt slim zijn en zonder echt werk een 7 kunnen halen, maar net een klein beetje opletten in de klas en dus simpel nog een 8 krijgen.

Vaak is het ook de fout van mensen zelf, krijg je een uitdraai van 150 tentamencijfers van de afgelopen 4 jaar, alsof iemand enig idee heeft wat al die vakken zijn...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_45157267
Hebben we het hier alleen over vwo of ook havo? Of is een havist met hoge cijfers gelijk "te lui om vwo te doen"?

En wordt er nog verschil gemaakt tussen tentamencijfers & CSE-cijfers (het "kunnen presteren onder druk")?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_45157571
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hebben we het hier alleen over vwo of ook havo? Of is een havist met hoge cijfers gelijk "te lui om vwo te doen"?

En wordt er nog verschil gemaakt tussen tentamencijfers & CSE-cijfers (het "kunnen presteren onder druk")?
Wij kijken gewoon naar de eindlijst en om eerlijk te zijn komt hier eigenlijk nooit iemand binnen die havo heeft. Da's natuurlijk niet geheel terecht, aangezien dat geen absolute maatstaf is, maar zo is het in de praktijk hier in ieder geval wel. Maar goed, elke branch en baan is anders, dus ik zou me er ook weer niet teveel zorgen om maken!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_45161484
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:03 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Op mijn werk kijken we ook vaak snel naar de middelbare schoolcijfers. Ten eerste hebben wij sollicitanten met meer dan 50 verschillende studies en ik kan alleen de cijfers van mijn eigen opleidingen inschatten, weet ik veel hoe slim iemand is die gemiddeld een acht haalt voor bedrijfskunde? Als ik dan snel even naar de vwo cijfers kijken, heb ik wel een snel overview.

Natuurlijk is het niet waarheidsgetrouw en zegt het niet zoveel, maar het is de snelste manier. Je ziet direct wat het vakkenpakket was (pret of niet), of die persoon misschien de moeite heeft genomen er een vak extra bij de te doen en hoe het hem af ging. En niet aankomen met het verhaal dat sommige mensen geen reet uitvoeren voor hun examen, jammer dan. Er zijn ook genoeg mensen die echt slim zijn en zonder echt werk een 7 kunnen halen, maar net een klein beetje opletten in de klas en dus simpel nog een 8 krijgen.

Vaak is het ook de fout van mensen zelf, krijg je een uitdraai van 150 tentamencijfers van de afgelopen 4 jaar, alsof iemand enig idee heeft wat al die vakken zijn...

Kom op zeg, hoe achterlijk ben je als bedrijf om sollicitanten te beoordelen op middelbare school resultaten. Middelbare school zijn de meeste scholieren enkel gericht op een voldoende scoren op een momentopname. Dan zijn ze zich er nog niet zozeer van bewust dat wat ze leren ze eigenlijk langer zouden moeten kunnen onthouden dan tot en met de dag van de toets. En zou lekker zijn als je door je puberteit een lakse instelling hebt en allemaal 6jes haalt, daarna HBO/Uni gaat doen waar je prima instelling hebt en erg goede resultaten behaalt en dan kom je bij een bedrijf als die van jou en worden fucking intelligente mensen met bordevol capaciteit afgewezen op resultaten die ze als 16-jarige behaald hebben
  maandag 8 januari 2007 @ 22:58:29 #24
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45163324
Op de studie die ik doe moet je minstens 7,5'en halen wil je een master mogen doen een master is heel bevorderlijk voor je kansen op de arbeidsmarkt.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 00:41:48 #25
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_45166516
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:24 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Kom op zeg, hoe achterlijk ben je als bedrijf om sollicitanten te beoordelen op middelbare school resultaten. Middelbare school zijn de meeste scholieren enkel gericht op een voldoende scoren op een momentopname. Dan zijn ze zich er nog niet zozeer van bewust dat wat ze leren ze eigenlijk langer zouden moeten kunnen onthouden dan tot en met de dag van de toets. En zou lekker zijn als je door je puberteit een lakse instelling hebt en allemaal 6jes haalt, daarna HBO/Uni gaat doen waar je prima instelling hebt en erg goede resultaten behaalt en dan kom je bij een bedrijf als die van jou en worden fucking intelligente mensen met bordevol capaciteit afgewezen op resultaten die ze als 16-jarige behaald hebben
Mee eens, je kunt je onzettend ontwikkelen en bijspijkeren op de universiteit. Niveau op een univeriteit is hoger dan op de middelbare school. Bedrijven die vragen om een cijferlijst van de middelbare school zal ik vermijden. Ze missen daardoor veel talent; hun verlies.
Drink ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')