Daar moest ik ook direct aan denken.quote:Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef Bastoenie het volgende:
Ligt aan je ambities, waar wil je aan het werk?
Check Corellihad ik nou maar harder mijn best gedaan op het VWO
quote:Op maandag 8 januari 2007 15:13 schreef Richboy het volgende:
McKinsey e.d. checken vooral je middelbare schoolcijfers, bij veel andere bedrijven moet je minimaal 7,5 hebben, wil je uberhaupt op gesprek kunnen komen.
nou ga jij dan maar soliciteren bij het ministerie van economische zaken.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:32 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nog nooit meegemaakt, en zelfs niet gehoord van anderen, dat er überhaupt ook maar gevraagd werd naar de cijferlijst.
Ik heb inderdaad nog nooit gesolliciteerd bij de overheid, en dat ben ik ook niet van plan.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:41 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nou ga jij dan maar soliciteren bij het ministerie van economische zaken.
Als jij inderdaad er nog nooit van hebt gehoord ben ik toch benieuwd wat jij studeert / hebt gestudeerd, en met wat voor mensen jij omgaat. (zonder meteen denigrerend over te komen)
Ik denk dat ze die representatiever achten gezien je een studie op honderd manieren aan kan pakken. Qua tijd, moeite, bloed, zweet, prioriteit. etc.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:46 schreef Repeat het volgende:
Wat ik dan wel raar vind is dat je ze soms wel je cijfers van je middelbare school willen niet maar niet van je uni
is dat niet precies hetzelfde bij je middelbare school?quote:Op maandag 8 januari 2007 18:02 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die representatiever achten gezien je een studie op honderd manieren aan kan pakken. Qua tijd, moeite, bloed, zweet, prioriteit. etc.
In mindere mate, je bent veel minder op zelfstudie aangewezen en qua uren moet je toch op school zitten.quote:Op maandag 8 januari 2007 19:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
is dat niet precies hetzelfde bij je middelbare school?
Op mijn werk kijken we ook vaak snel naar de middelbare schoolcijfers. Ten eerste hebben wij sollicitanten met meer dan 50 verschillende studies en ik kan alleen de cijfers van mijn eigen opleidingen inschatten, weet ik veel hoe slim iemand is die gemiddeld een acht haalt voor bedrijfskunde? Als ik dan snel even naar de vwo cijfers kijken, heb ik wel een snel overview.quote:Op maandag 8 januari 2007 18:02 schreef FritsBom het volgende:
[..]
Ik denk dat ze die representatiever achten gezien je een studie op honderd manieren aan kan pakken. Qua tijd, moeite, bloed, zweet, prioriteit. etc.
Wij kijken gewoon naar de eindlijst en om eerlijk te zijn komt hier eigenlijk nooit iemand binnen die havo heeft. Da's natuurlijk niet geheel terecht, aangezien dat geen absolute maatstaf is, maar zo is het in de praktijk hier in ieder geval wel. Maar goed, elke branch en baan is anders, dus ik zou me er ook weer niet teveel zorgen om maken!quote:Op maandag 8 januari 2007 21:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hebben we het hier alleen over vwo of ook havo? Of is een havist met hoge cijfers gelijk "te lui om vwo te doen"?
En wordt er nog verschil gemaakt tussen tentamencijfers & CSE-cijfers (het "kunnen presteren onder druk")?
quote:Op maandag 8 januari 2007 20:03 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Op mijn werk kijken we ook vaak snel naar de middelbare schoolcijfers. Ten eerste hebben wij sollicitanten met meer dan 50 verschillende studies en ik kan alleen de cijfers van mijn eigen opleidingen inschatten, weet ik veel hoe slim iemand is die gemiddeld een acht haalt voor bedrijfskunde? Als ik dan snel even naar de vwo cijfers kijken, heb ik wel een snel overview.
Natuurlijk is het niet waarheidsgetrouw en zegt het niet zoveel, maar het is de snelste manier. Je ziet direct wat het vakkenpakket was (pret of niet), of die persoon misschien de moeite heeft genomen er een vak extra bij de te doen en hoe het hem af ging. En niet aankomen met het verhaal dat sommige mensen geen reet uitvoeren voor hun examen, jammer dan. Er zijn ook genoeg mensen die echt slim zijn en zonder echt werk een 7 kunnen halen, maar net een klein beetje opletten in de klas en dus simpel nog een 8 krijgen.
Vaak is het ook de fout van mensen zelf, krijg je een uitdraai van 150 tentamencijfers van de afgelopen 4 jaar, alsof iemand enig idee heeft wat al die vakken zijn...
Mee eens, je kunt je onzettend ontwikkelen en bijspijkeren op de universiteit. Niveau op een univeriteit is hoger dan op de middelbare school. Bedrijven die vragen om een cijferlijst van de middelbare school zal ik vermijden. Ze missen daardoor veel talent; hun verlies.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:24 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg, hoe achterlijk ben je als bedrijf om sollicitanten te beoordelen op middelbare school resultaten. Middelbare school zijn de meeste scholieren enkel gericht op een voldoende scoren op een momentopname. Dan zijn ze zich er nog niet zozeer van bewust dat wat ze leren ze eigenlijk langer zouden moeten kunnen onthouden dan tot en met de dag van de toets. En zou lekker zijn als je door je puberteit een lakse instelling hebt en allemaal 6jes haalt, daarna HBO/Uni gaat doen waar je prima instelling hebt en erg goede resultaten behaalt en dan kom je bij een bedrijf als die van jou en worden fucking intelligente mensen met bordevol capaciteit afgewezen op resultaten die ze als 16-jarige behaald hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |