kutquote:Op donderdag 4 januari 2007 14:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En van je c.v. moet je het ook al niet hebben.
Ik had al een ander slim plan.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:48 schreef zoalshetis het volgende:
toon ze het nut van efficiency
Vertel ik achteraf wel als het gelukt is.quote:
Hehe, geen McKinsey & Co of Boston Consulting Group voor jou. Wist trouwens niet dat de DNB ook geinteresseerd was in de cijferlijsten van je middelbare school. Dat is dan de eerste overheidsinstelling die ik tegenkom die daarom vraagt. Probeer het is bij de departementen in Den Haag.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:31 schreef Corelli het volgende:
Soliciteren bij de Nederlandse Bank of een Consultancy kantoor en ze willen een complete cijferlijst van het VWO hebben.Nou vond ik het VWO niet zo heel erg moeilijk maar waarom je best doen voor een 8 als je ook met minder moeite een 7tje kan halen.
Zelfde voor de universiteit.
Dat breekt mij nu een beetje op bij soliciteren naar de wat ambitieuzere banen. Jammer. Dom.
die is op zich goed, maar aan de andere kant vestig je dan ook de aandacht weer zo op je cijferlijstquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:27 schreef Bismarck het volgende:
Anders gewoon een briefje opsturen met: "Bijgaand treft u mijn cijferlijst aan. Let wel dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden.".
Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gewoon je cijferlijst aanpassen, niemand die het natrekt.
Of ze ontdekken het wel, je raakt de helft van je rechten kwijt, wordt ontslagen en aangeklaagd wegens fraude. Tricky business hoor, dit soort dingen. Er is juist wat opschudding over valse diploma's e.d. en het ministerie is al bezig met een database, lijkt me logisch dat daar ook cijfers in komen te staan. Als het bedrijf dan later je cijfers gaat checken ben je flink de pineutquote:Op maandag 8 januari 2007 23:29 schreef Houtspeer het volgende:
Je kan toch gewoon je diploma op je pc scannen en dan je cijfers veranderen? Moet niet te moeilijk zijn geloof ik.
Ik denk ook dat Pizzakoppo gelijk heeft met dat ze het heus niet gaan controleren, althans niet meteen en wanneer ze er ooit achter komen ontslaan ze je niet omdat je je kont hebt afgewerkt en dikke winst hebt geboekt voor het bedrijf (hoop ik dan).
Interessant.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:59 schreef Deetch het volgende:
Stages en overige werkzaamheden (besturen van verenigingetjes, organiseren buurtfeesten) vermelden en je sterke punten (geleerde zaken) daarbij vermelden.
Deze links kunnen je wellicht wat helpen
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=87203
http://www.intermediair.nl/static/cv/voorbeeldchronolog-cv.doc
http://www.intermediair.nl/static/cv/voorbeeldvaardigheden-cv.doc
Als je echt naast je studie helemaal niks hebt gedaan zul je jezelf in de brief moeten verkopen. Bij CV kun je ook direct naast je personlaia een rijtje steekwoorden die jezelf beschrijven noemen. Zorg er wel voor dat je die waar kan maken. Enkele voorbeelden: teamspeler, idealist, nauwkeurig, gestructureerd, creatief, efficient
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |