abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45004969
Soliciteren bij de Nederlandse Bank of een Consultancy kantoor en ze willen een complete cijferlijst van het VWO hebben. Nou vond ik het VWO niet zo heel erg moeilijk maar waarom je best doen voor een 8 als je ook met minder moeite een 7tje kan halen.

Zelfde voor de universiteit.

Dat breekt mij nu een beetje op bij soliciteren naar de wat ambitieuzere banen. Jammer. Dom.
pi_45005019
Jammer dat ik FOKken niet op mijn CV kan zetten.
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:35:13 #3
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_45005073
altijd achteraf he

Je kunt ook je diploma's kopen hoor
Signature.
pi_45005124
Gewoon je cijferlijst aanpassen, niemand die het natrekt.
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:41:36 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_45005289
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:48:55 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45005541
toon ze het nut van efficiency
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_45005555
Bedankt voor de tip. Dit topic moet ik onthouden als ik examen ga doen.
pi_45005621
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:48 schreef zoalshetis het volgende:
toon ze het nut van efficiency
Ik had al een ander slim plan.

Ik vind mezelf highpo alleen dat blijkt uit niks Da's mijn probleem.
  donderdag 4 januari 2007 @ 14:56:10 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45005729
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:52 schreef Corelli het volgende:

[..]

Ik had al een ander slim plan.
En dat is?
pi_45005789
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En dat is?
Vertel ik achteraf wel als het gelukt is. Maar ik geef mezelf er een goede kans mee om op een business course binnen te komen.
pi_45005835
Stages en overige werkzaamheden (besturen van verenigingetjes, organiseren buurtfeesten) vermelden en je sterke punten (geleerde zaken) daarbij vermelden.

Deze links kunnen je wellicht wat helpen

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=87203
http://www.intermediair.nl/static/cv/voorbeeldchronolog-cv.doc
http://www.intermediair.nl/static/cv/voorbeeldvaardigheden-cv.doc

Als je echt naast je studie helemaal niks hebt gedaan zul je jezelf in de brief moeten verkopen. Bij CV kun je ook direct naast je personlaia een rijtje steekwoorden die jezelf beschrijven noemen. Zorg er wel voor dat je die waar kan maken. Enkele voorbeelden: teamspeler, idealist, nauwkeurig, gestructureerd, creatief, efficient

[ Bericht 21% gewijzigd door Deetch op 04-01-2007 15:15:38 (uitbreiding) ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_45005924
En als ze dan ook nog merken dat je op FOK zit ben je nog harder genaaid
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:05:53 #14
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_45006038
Probeer eerst op een inhousedag of business course van een kleiner bedrijf te komen. Dat lukt misschien wel. Doe dat vervolgens nog eens. Vermeld daarna die twee 'ervaringen' op je cv en meld je vervolgens aan voor de business course van een interessanter bedrijf. Misschien maak je dan meer kans; ik merk zelf wel dat je interessanter wordt bevonden naarmate je al op meer van die activeiten bent geweest.

En anders zou ik toch buitenlandervaring op gaan doen. Dat is ook het grootste gat op mijn cv. De rest van mijn cv is goed, dus bij elk gesprek waar ik kom, krijg ik vragen over dat gebrek aan een buitenlands reisje.
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:27:12 #15
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_45006760
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:31 schreef Corelli het volgende:
Soliciteren bij de Nederlandse Bank of een Consultancy kantoor en ze willen een complete cijferlijst van het VWO hebben. Nou vond ik het VWO niet zo heel erg moeilijk maar waarom je best doen voor een 8 als je ook met minder moeite een 7tje kan halen.

Zelfde voor de universiteit.

Dat breekt mij nu een beetje op bij soliciteren naar de wat ambitieuzere banen. Jammer. Dom.
Hehe, geen McKinsey & Co of Boston Consulting Group voor jou. Wist trouwens niet dat de DNB ook geinteresseerd was in de cijferlijsten van je middelbare school. Dat is dan de eerste overheidsinstelling die ik tegenkom die daarom vraagt. Probeer het is bij de departementen in Den Haag.

Anders gewoon een briefje opsturen met: "Bijgaand treft u mijn cijferlijst aan. Let wel dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden." .
That's...Montgomery Clift, honey!
  donderdag 4 januari 2007 @ 15:30:21 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_45006865
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 15:27 schreef Bismarck het volgende:

Anders gewoon een briefje opsturen met: "Bijgaand treft u mijn cijferlijst aan. Let wel dat in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden." .
die is op zich goed, maar aan de andere kant vestig je dan ook de aandacht weer zo op je cijferlijst .
Niet meer actief op Fok!
pi_45007829
Tvp voor over 3 jaar.
pi_45025285
Wou nu dat ik wat beter me best had gedaan bij duits/frans, kon ik tenminste zeggen dat ik 4 talen vloeiend spreek/begrijp ipv 2 :/
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:03:57 #19
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_45080717
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Gewoon je cijferlijst aanpassen, niemand die het natrekt.
Hoe doe je dat?
Drink ik.
pi_45085991
Men past zelfs ID kaartjes aan, pasoorten, men maakt nep geld, ALLES IS MOGELIJK
pi_45146130
Daar had ik op de middelbare school ook best wat beter over na mogen denken.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  maandag 8 januari 2007 @ 23:29:38 #22
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_45164577
Je kan toch gewoon je diploma op je pc scannen en dan je cijfers veranderen? Moet niet te moeilijk zijn geloof ik.

Ik denk ook dat Pizzakoppo gelijk heeft met dat ze het heus niet gaan controleren, althans niet meteen en wanneer ze er ooit achter komen ontslaan ze je niet omdat je je kont hebt afgewerkt en dikke winst hebt geboekt voor het bedrijf (hoop ik dan).
And all the things you do with it
  dinsdag 9 januari 2007 @ 00:07:19 #23
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_45165712
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:29 schreef Houtspeer het volgende:
Je kan toch gewoon je diploma op je pc scannen en dan je cijfers veranderen? Moet niet te moeilijk zijn geloof ik.

Ik denk ook dat Pizzakoppo gelijk heeft met dat ze het heus niet gaan controleren, althans niet meteen en wanneer ze er ooit achter komen ontslaan ze je niet omdat je je kont hebt afgewerkt en dikke winst hebt geboekt voor het bedrijf (hoop ik dan).
Of ze ontdekken het wel, je raakt de helft van je rechten kwijt, wordt ontslagen en aangeklaagd wegens fraude. Tricky business hoor, dit soort dingen. Er is juist wat opschudding over valse diploma's e.d. en het ministerie is al bezig met een database, lijkt me logisch dat daar ook cijfers in komen te staan. Als het bedrijf dan later je cijfers gaat checken ben je flink de pineut
pi_45165809
Zeker, en dan kan je ook geen bewijs van goed gedrag meer leveren aangezien je een strafblad hebt (wil een beetje bedrijf volgens mij ook wel hebben). Tenzij je dat weer vervalst maar als ze daar achterkomen ben je nog harder de pineut
pi_45165952
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 14:59 schreef Deetch het volgende:
Stages en overige werkzaamheden (besturen van verenigingetjes, organiseren buurtfeesten) vermelden en je sterke punten (geleerde zaken) daarbij vermelden.

Deze links kunnen je wellicht wat helpen

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=87203
http://www.intermediair.nl/static/cv/voorbeeldchronolog-cv.doc
http://www.intermediair.nl/static/cv/voorbeeldvaardigheden-cv.doc

Als je echt naast je studie helemaal niks hebt gedaan zul je jezelf in de brief moeten verkopen. Bij CV kun je ook direct naast je personlaia een rijtje steekwoorden die jezelf beschrijven noemen. Zorg er wel voor dat je die waar kan maken. Enkele voorbeelden: teamspeler, idealist, nauwkeurig, gestructureerd, creatief, efficient
Interessant.

Voor de rest een goed voorbeeld van 'spijt komt altijd achteraf'.
Secrets never die. Only people.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')