Ohja, dat had ik ook eerst.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:27 schreef crossover het volgende:
[..]
Ja meer eten..
o.a. pepermunt.
Gelukkig word ik niet snel dik
Ik zat op 98 voor 1,84quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:33 schreef Thrackan het volgende:
ben tussen oktober en nieuwjaar ergens onderweg spontaan 5 kilootjes verloren, dus ik vind het niet zo heel erg als er wat bij komt... ben niet de dikste, nu 69 kilo voor 1.80 meter
Rare zin als je een beetje visueel bent ingesteldquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:37 schreef Thrackan het volgende:
ooit een keer van 70 naar 75 gegaan door een stoppoging, dat is er dus pas geleden spontaan afgepleurd...
als je het zo zegt wel jaquote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:43 schreef crossover het volgende:
[..]
Rare zin als je een beetje visueel bent ingesteld
Toen ik nog rookte zat ik gem. op de 85kg. Ik zit nu op de 94kg met een lengte van 1,92m, volgens mij wel de ideale gewicht.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:33 schreef Thrackan het volgende:
ben tussen oktober en nieuwjaar ergens onderweg spontaan 5 kilootjes verloren, dus ik vind het niet zo heel erg als er wat bij komt... ben niet de dikste, nu 69 kilo voor 1.80 meter
Foei!quote:Op zondag 7 januari 2007 19:28 schreef crossover het volgende:
Gisteravond twee sigaretten gehad op een feestje
Maar ik heb er geen spijt van.
dat was niet de afspraak hequote:Op zondag 7 januari 2007 19:28 schreef crossover het volgende:
Ben je nou weer begonnen dan?quote:Op zondag 7 januari 2007 19:28 schreef crossover het volgende:
nah, het gaat niet om die peuk, het ging om het kunnen concentreren, en straks kan ik dat ook gewoon weer zonder peukjequote:Op maandag 8 januari 2007 09:46 schreef eer-ik het volgende:
Zet dat geniaal gooien na die peuk nou uit je hoofd...
Straks ga je nog denken dat je perfect gooit als je een peuk gerookt hebt![]()
Uiteraard is het goed dat je er spijt van hebt, en het besef nog steeds aanwezig is![]()
Het valt mij echter nogal tegen.quote:Na 20 minuten
Je bloeddruk en polsslag worden weer normaal.
Na 24 uur
Alle sporen van koolmonoxide hebben je lichaam verlaten. Je longen beginnen weer schoon te worden.
Na 2 dagen
Alle nicotine is uit je lichaam, je smaak- en reukvermogen zijn verbeterd.
Na 3 dagen
De stollingsfactoren in je bloed zijn weer normaal, je ademt makkelijker en hebt meer energie.
Na 1 week
Je behoefte aan een sigaret is nu op z'n hevigst. Je kunt nu onthoudingsverschijnselen krijgen zoals hoofdpijn, keelpijn en prikkelbaarheid. Geen zorgen: dit zijn positieve signalen die duiden op herstel van je lichaam. In de tweede week zullen ze verdwijnen. Met nicotine vervangende middelen kom je deze periode makkelijker door.
Na 2 - 12 weken
Je bloedsomloop is verbeterd, je kunt veel makkelijker lopen en rennen. Tegen het einde van de achtste week zullen je behoefte aan een sigaret en alle onthoudingsverschijnselen verdwijnen. Wil je de extra pondjes kwijt die je bent aangekomen, dan kun je nu wat minder gaan eten.
Na 3 - 9 maanden
Je longfunctie is met 10% verbeterd en ademhalingsproblemen, kuchjes en een piepende ademhaling worden minder.
Dan zijn alle plekken waar ik slaap, behoorlijk stoffigquote:Op maandag 8 januari 2007 10:26 schreef Thrackan het volgende:
Nou ja, zoals ik al eerder aangaf bij Angel_of_dth is 2 maanden best een kritieke periode.
De euforiewerking is ondertussen uitgewerkt, en je kijkt weer met vol realisme tegen de wereld aan. Dat kan natuurlijk weer eens tot gevolg hebben dat je die extra dingen niet ziet of waardeert.
Rommel en zo kan natuurlijk ook gewoon door een stoffige kamer komenof door teveel zuipen, krijg je ook een droge strot van en meuk in je neus
Het zijn toch stiekem die sites als van stivoro etc die ik bekeken heb voor tips etc toen ik ging stoppenquote:Ik ben ook niet echt van plan me dat soort bovenstaande schema's voor te houden. Als het niet helemaal klopt brengt het alleen maar desillusie en teleurstelling, terwijl je ook gewoon blij kunt zijn met wat je zelf merkt i.p.v. per sé al die lijstjes te willen hebben (lang leve internet)
Hoe is je tournooi eigenlijk geëindigd?quote:Wat concentratie betreft is het geen stoornis, het is meer een geval van niet de tijd nemen voor iets waar je dat normaal wel voor doet. Zo gooide ik eigenlijk best wel sneller, maar uiteraard niet beter. Ik kon mezelf er gewoon niet toe zetten om even goed te focussen voor het gooien.
Gewoon wat praten met verschillende mensen over het stoppen, vind ik ook wel relaxed. Het wordt allemaal toch wat beter begrepen dan door de mensen die niet stoppen, of zelfs nooit gerookt hebbenquote:ik ga gewoon weer verder met alles van me af typen en niet meer roken. Stiekem vind ik het wel leuk om een echte uitdaging te hebben
Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt. En ik heb de laatste weken continu slaap, ik kan wel op elk moment van de dag in bed stappen terwijl ik genoeg slaap.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:06 schreef eer-ik het volgende:
Wat je nou zegt herken ik ook wel duidelijk inderdaad.
Soort van concentratiestoornissen, die teweeg gebracht worden door het niet roken
Ik las net dit op stoppenmetroken.nl
[..]
Het valt mij echter nogal tegen.
Ik merk dat ik over het algemeen misschien wat 'makkelijker' ben gaan ademen, maar ik word elke ochtend wakker met een enorme lading rommel in m'n neus, en een droge strot, omdat ik door m'n mond moet ademen om te kunnen ademen
Ik merk daarbij lichamelijk, bar weinig.
Heb niet het idee dat ik er fysiek echt op vooruit ga, voel me niet gezonder, heb niet het idee dat ik makkelijker loop, en dat ik beter ruik en proef enzo.
Dat is irl al jaren mijn bijnaam, daar kom ik toch niet meer vanaf.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:50 schreef Thrackan het volgende:
cheqy... je zou een iets minder suggestieve nickname kunnen proberen
Ik heb dat ook inderdaad, en het rare is, dat ik 's nachts steeds tot een uur ot 3 wakker lig, en dan tot ongeveer 10 uur in m'n mand ligquote:Op maandag 8 januari 2007 10:47 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt. En ik heb de laatste weken continu slaap, ik kan wel op elk moment van de dag in bed stappen terwijl ik genoeg slaap.
Ik vraag me af of het ook met stopen te maken heeft.![]()
altijd leuk toch.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:50 schreef Thrackan het volgende:
cheqy... je zou een iets minder suggestieve nickname kunnen proberen
toernooitje... nou ja, tweede ronde gehaald, maar we hebben wel 2 koppels op het broekje gegeven, waaronder 1 uit de top 5 van de WDO (Westlandse Darts Organisatie)
Ik ben ook geen 100% fanatiek darter, maar wel een perfectionistWel een leuk resultaat...
Nee ik ben niet opnieuw begonnen, maar ik doe gewoon nog een pogingquote:
Ik denk dat ik dat ook moet gaan doen.quote:Op maandag 8 januari 2007 11:04 schreef Thrackan het volgende:
Nou... ik denk dat ik mezelf gewoon weer een normaal nachtrustritme aan moet meten. Ik ben nu al veel te lang zo bezig (lees: 3-4 maanden, misschien langer) zonder eens een beetje normaal te pitten. In het weekend lig ik dan ook echt als een lapschwanz tot 4 uur in mijn bed, val ik om 8 uur nog even in slaap en ga ik daarna weer uit
Misschien is mijn leefritme nog wel veel ongezonder dan het roken an sich
Ik weet wel heel erg zeker dat ik eens een beetje normaal moet gaan leven... Word onderhand lichtelijk afgeragd, wat mijn weerstand tegen roken natuurlijk ook niet ten goede komt.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:10 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat ook moet gaan doen.
Ik ga wel elke avond op tijd naar bed zeg maar, maar ja, dan lees ik nog wat interessants/grappigs/wat dan ook op fok, en dan is het zo weer 2 uur
Ik ga mezelf dat ook maar weer eens afleren en alleen in het weekend het ritme verbreken.
Dit heb ik me na de feestdagen ook voorgenomen. Vooral dan minder bier en wat meer slapen. En toen ik vandaag zag dat ik volgende week weer tentamens heb, vond ik dit een mooi moment om er ook daadwerkelijk mee te beginnen.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:21 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik weet wel heel erg zeker dat ik eens een beetje normaal moet gaan leven...
Ik doe met je mee.quote:Op maandag 8 januari 2007 13:21 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik weet wel heel erg zeker dat ik eens een beetje normaal moet gaan leven... Word onderhand lichtelijk afgeragd, wat mijn weerstand tegen roken natuurlijk ook niet ten goede komt.
Tijd voor een lifestyle change, het enige nadeel is dat ik gewoon nog steeds vroeg het bedje uit moet en overdag achter de PC zit.
Ik ben van plan, naast het stoppen met roken mijzelf een lichtelijk streng regime op te leggen:
- Doordeweeks rond 11 uur naar bed (dan kom ik aan 7 uur slaap) in plaats van rond 1-2 uur.
- Ik wil minimaal twee keer per week iets aan sporten doen, rondje hardlopen of iets dergelijks. Dat kan natuurlijk ook in het weekend.
- Doordeweeks géén bier meer.
- Doordeweeks hooguit 2 keer weg 's avonds (ja ik heb ook nog een vriendin die aandacht wil)
Ik wil dit minimaal een maand volhouden en daarna kijken hoe ik me erbij voel, maar ik neem aan dat het er alleen maar beter op kan worden. Op dit moment:
- Ben ik bijna elke dag brak, óf van slaaptekort, óf van bier, óf beide.
- Is mijn enige vorm van beweging het heen en weer fietsen naar vriendin/café/kennissen.
- Slaap ik gemiddeld(!) vijf uur per nacht doordeweeks, en 12 uur in het weekend.
- Drink ik gemiddeld 4 flesjes bier op een dag.
- Ben ik meestal geen enkele avond thuis te vinden.
Als ik het zo op een rijtje zet snap ik ook best goed dat ik er eens wat aan moet gaan doen. Het is een wonder dat ik nog werk voor elkaar krijg zo...Misschien kan ik dan nog eens wat minder koffie drinken
Hee! weekend overleefd?quote:Op maandag 8 januari 2007 13:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dit heb ik me na de feestdagen ook voorgenomen. Vooral dan minder bier en wat meer slapen. En toen ik vandaag zag dat ik volgende week weer tentamens heb, vond ik dit een mooi moment om er ook daadwerkelijk mee te beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |