abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:58:46 #181
3542 Gia
User under construction
pi_45309469
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:22 schreef Hi_flyer het volgende:
Dus ik kan jou en je omgeving voor van alles en nogwat uitmaken, je tot op het bot beledigen, verbaal vernederen etc en je zou dat geen probleem vinden
Nee. Want wie ben jij nou? Wat heb jij nou voor invloed op mij? Je beledigt maar een eind weg. Trek ik me niks van aan.

Maar ik vind nog steeds dat een school een homoseksuele leerkracht niet zou mogen weigeren. En zeker dit niet in een schoolgids mag zetten. De man (of vrouw) gaat heus niet voor de klas met zijn partner staan zoenen. In principe merk je er weinig van. En merk je het wel, doordat een homofiele man een beetje verwijfd is, dan hoeft dat ook geen probleem te zijn. Het is alleen maar een afspiegeling van de maatschappij.

Wat is anders het volgende met die geloven (en ja, ben zelf katholiek), mogen homo's niet meer op straat openlijk homo wezen? Dwz. hand in hand lopen, nichterig doen? Omdat anders de Christelijke en Islamitische kindjes hiermee geconfronteerd worden? Och arme, de schade die dat doet aan hun tere zieltjes!

Waarom staat er niet in die schoolgids dat mensen die anaal seks hebben niet op die school mogen werken? Dat mag toch ook niet van de bijbel!
pi_45309672
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja in zoverre dat een school schijnbaar strafbaar gesteld kan worden op basis van ethische regels. Ik vraag me nu ook af of sigme fervent tegenstandster is van het verbod op discriminatie.
De vraag is natuurlijk of de staat (dit soort) waarden moet gaan sponsoren....Wat mij betreft neemt de overheid geen standpunt over wat voor iemand beledigend is of niet.
  maandag 15 januari 2007 @ 10:30:13 #183
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45365904
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:20 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Daar heeft hij voor gekozen?
ik in ieder geval niet, ik zou niet weten wie anders dan hijzelf
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_45371749
quote:
Op maandag 15 januari 2007 10:30 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik in ieder geval niet, ik zou niet weten wie anders dan hijzelf
Wellicht zijn ouders, wellicht is er maar 1 school in de buurt. Een kind heeft zelden een keus over waar hij middelbaar onderwezen wil worden. Dat is het hele punt, je kunt de keuzevrijheid die volwassenen (moeten) hebben niet toepassen op "wilsonbekwamen", zoals kinderen.
  maandag 15 januari 2007 @ 14:33:00 #185
3542 Gia
User under construction
pi_45372414
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:10 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wellicht zijn ouders, wellicht is er maar 1 school in de buurt
Een kind kan ook naar een school die niet in de buurt is. Mijn jongste zit op vmbo-kader en die is er één op zo'n 300 meter lopen van huis. Maar toch wilde hij liever naar Eindhoven, vanwege de verhalen die er gaan over de buurtschool. Vond dat niet makkelijk om ervoor te kiezen een 12-jarige met de bus naar Eindhoven te laten reizen, maar het gaat heel goed. En hij heeft het ontzettend naar zijn zin.

Ouders die kinderen niet mee laten beslissen zijn niet goed bij hun hoofd. Het kind moet er toch naartoe, die moet zich er op zijn gemak voelen.

Onze oudste had de keuze uit drie scholen. Hij koos voor deze school vanwege de uitstraling. Een gezellig oud gebouw en dicht bij het centrum van de stad. Ook niet onbelangrijk als tiener. En ook hij heeft het prima naar zijn zin.

Ik zou nooit mijn zin doordrijven tegen de zin van de kids in wat schoolkeuze en beroepskeuze betreft. Het is hun leven.
pi_45372484
Uh....vast wel....maar niet iedereen is Gia.
pi_45372584
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:35 schreef Autodidact het volgende:
Uh....vast wel....maar niet iedereen is Gia.
Maar stellen dat de meeste kinderen niks in te brengen hebben mbt hun middelbareschoolkeuze is volgens mij onjuist.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45372679
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar stellen dat de meeste kinderen niks in te brengen hebben mbt hun middelbareschoolkeuze is volgens mij onjuist.
Mja, het ligt een beetje aan de situatie...dat klopt.

Maakt ze nog steeds wilsonbekwaam....ik kan me niet voorstellen dat een (niet buitengewoon alert) kind van 10 nou het curriculum en de achtergrond van de leraren gaat doorspitten.
pi_45372866
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Maakt ze nog steeds wilsonbekwaam....ik kan me niet voorstellen dat een (niet buitengewoon alert) kind van 10 nou het curriculum en de achtergrond van de leraren gaat doorspitten.
Nee, maar dat doen de meeste kiezers ook niet van hun uitverkoren kandidaat, het is niet echt een maatstaf voor wilsbekwaamheid..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_45372903
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, maar dat doen de meeste kiezers ook niet van hun uitverkoren kandidaat, het is niet echt een maatstaf voor wilsbekwaamheid..
Er is een reden voor dat we de kiesgerechtigde leeftijd op 18 jaar, en niet op 10 jaar hebben staan....
pi_45372993
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:50 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Er is een reden voor dat we de kiesgerechtigde leeftijd op 18 jaar, en niet op 10 jaar hebben staan....
Mensen die door de rechter definitief geheel wilsonbekwaam verklaard zijn, krijgen binnenkort stemrecht (is er al door). Ik zou dat argument niet te hard vasthouden..
pi_45373111
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Mensen die door de rechter definitief geheel wilsonbekwaam verklaard zijn, krijgen binnenkort stemrecht (is er al door). Ik zou dat argument niet te hard vasthouden..
Dat kan best, wilsonbekwamen hebben niet echt een groot effect op de verkiezingsuitslag, maar er is nog steeds een goede reden waarom we kinderen van tien jaar niet laten stemmen.
pi_45373261
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:56 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat kan best, wilsonbekwamen hebben niet echt een groot effect op de verkiezingsuitslag, maar er is nog steeds een goede reden waarom we kinderen van tien jaar niet laten stemmen.
En als we ze wel laten stemmen, zou dat dan een goede reden zijn om ze wel hun eigen school te laten kiezen of ze deze keuze juist te ontzeggen?
  maandag 15 januari 2007 @ 15:05:00 #194
3542 Gia
User under construction
pi_45373357
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:42 schreef Autodidact het volgende:

[..]

En ouders doen dat wel?
pi_45373377
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:19 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dit gaat dodelijke slachtoffers opleveren.
M'n zusje is erg blij dat de chiropraktorbehandelingen waar ze veel baat bij heeft vergoed worden door haar aanvullende verzekering .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45373458
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:22 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dus ik kan jou en je omgeving voor van alles en nogwat uitmaken, je tot op het bot beledigen, verbaal vernederen etc en je zou dat geen probleem vinden
Een keer terecht een beetje uitvallen in een discussie tegen hem en hij wil nooit meer met je praten maar dat is bijzaak .
pi_45373504
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:53 schreef sigme het volgende:

[..]

echt

waar staat dat?
pi_45373509
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

M'n zusje is erg blij dat de chiropraktorbehandelingen waar ze veel baat bij heeft vergoed worden door haar aanvullende verzekering .
Dat kan best. Mensen die een Biostabil hebben gekocht zullen er hetzelfde over denken.
pi_45373524
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:05 schreef Gia het volgende:

[..]

En ouders doen dat wel?
Zeg ik dat?
pi_45373545
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet niks maar wel weinig denk ik . In veel plaatsen is het zo dat iedereen van een basisschool die een bepaalde richting opgaat naar de zelfde school gaat. het is dus geen niets in te brengen maar wel gewoonte, peer pressure etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')