Het probleem is juist dat niemand goed genoeg werk aflevert om niet afgezeken te worden. Ook jij niet, en dan kun je nagaan, het is zeer waarschijnlijk dat jij geen baanbrekende nieuwe technologiën introduceert (ook al hebben deze zich nog niet kunnen bewijzen op de PS3 vanwege de complexiteit van het programmeren, maar dat kan ik weer moeilijk Sony verwijten (je bent programmeur of je bent het niet)).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:21 schreef nexhil het volgende:
[..]
Systeembeheer, en wtf heeft dat met de ps3 te maken? Als je goed werk afleverd kan er ook niet op gezeken worden.
Ze hebben nu iets "baanbrekends" uitgebracht wat al 1.5 jaar op de markt is (360) maar dan moelijker te programmeren. Het maakt mij verder niet uit of er een cell, pentium of een motorola weetikhetwat cpu in het kastje zit, uiteindelijk moet het apparaat gewoon pixels op mijn tv gooien, als je meer moeite moet doen om hetzelfde te krijgen, dan ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:26 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat niemand goed genoeg werk aflevert om niet afgezeken te worden. Ook jij niet, en dan kun je nagaan, het is zeer waarschijnlijk dat jij geen baanbrekende nieuwe technologiën introduceert (ook al hebben deze zich nog niet kunnen bewijzen op de PS3 vanwege de complexiteit van het programmeren, maar dat kan ik weer moeilijk Sony verwijten (je bent programmeur of je bent het niet)).
Daar heeft Sony de plank flink misgeslagen ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:10 schreef nexhil het volgende:
It's time to put the systems in the room to the test and check out how the games look and how the Xbox 360 and PS3 handle upscaling. "If you really wanted to be mean you would have run these tests in 720p or 1080i," I say, referring to the issues that Sony is having with those two resolutions. They realize what I'm talking about, and Scott Henson opens a small package and shows me what's inside.
"Is that it?" I ask. He nods.
"We call it Ana. This is the scaling chip that's in the 360," he tells me.
The PS3 has no internal hardware scaler, which means games that are 720p native can only be shown in 720p or 480p; there is no scaling up to 1080p or 1080i.
"It was a critical design decision; we wanted the 360 to be high-definition, not just 1080p or some other standard. That's why we included component cables in the box; there is no HDTV that doesn't have a component in," said Greenburg.
They assume that Sony didn't include a hardware scaler to keep costs down, but get a little cagey when I ask how much it costs to put Ana into the 360. "This isn't a $1,000 scaler," Henson says, "but it's a good one."
En mij maakt dat verder wel uit. Als je een auto koopt wil je toch ook weten of ie over 2 jaar nog werkt? Je een béétje interesseren in de achterliggende techniek zal je zelden windeieren leggen. Zelfs bij de PS2 zie je dat ze steeds mooiere dingen uit dat apparaat weten te persen, de PS3 wordt waarschijnlijk eenzelfde verhaal. Duurder apparaat, goedkoper als langetermijn investering.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:47 schreef nexhil het volgende:
[..]
Ze hebben nu iets "baanbrekends" uitgebracht wat al 1.5 jaar op de markt is (360) maar dan moelijker te programmeren. Het maakt mij verder niet uit of er een cell, pentium of een motorola weetikhetwat cpu in het kastje zit, uiteindelijk moet het apparaat gewoon pixels op mijn tv gooien, als je meer moeite moet doen om hetzelfde te krijgen, dan ben je in mijn ogen gewoon verkeerd bezig.
En dat is erg jammer natuurlijk als dat betekent dat de potentie van een apparaat onbenut blijft.quote:Je bent programmeur of je bent het niet.... een programmeur moet ook betaald worden, als jij met de tools die je van MS krijgt 3x zo snel een game af kan krijgen en zo meer winst kan maken dan is de keuze snel gemaakt.
ja, maar welkom in 2007 alles draait om geld.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:52 schreef JeRa het volgende:
[..]
En mij maakt dat verder wel uit. Als je een auto koopt wil je toch ook weten of ie over 2 jaar nog werkt? Zelfs bij de PS2 zie je dat ze steeds mooiere dingen uit dat apparaat weten te persen, de PS3 wordt waarschijnlijk eenzelfde verhaal. Duurder apparaat, goedkoper als langetermijn investering.
[..]
En dat is erg jammer natuurlijk als dat betekent dat de potentie van een apparaat onbenut blijft.
Ja, een groot deel van de Amerikaanse TV is namelijk alleen 1080iquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:49 schreef Panick het volgende:
[..]
Daar heeft Sony de plank flink misgeslagen ja..
Dat gold voor de oude xbox toch ook? Black en Half-life2 kwamen zo'n beetje als laatste toppers uit voor de xbox die games gebruikte de console echt voor 101%, dat zal met de 360 ook echt niet anders zijn hoor.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:52 schreef JeRa het volgende:
[..]
En mij maakt dat verder wel uit. Als je een auto koopt wil je toch ook weten of ie over 2 jaar nog werkt? Je een béétje interesseren in de achterliggende techniek zal je zelden windeieren leggen. Zelfs bij de PS2 zie je dat ze steeds mooiere dingen uit dat apparaat weten te persen, de PS3 wordt waarschijnlijk eenzelfde verhaal. Duurder apparaat, goedkoper als langetermijn investering.
[..]
En dat is erg jammer natuurlijk als dat betekent dat de potentie van een apparaat onbenut blijft.
Dude, zeg mij waar ik zeg dat ik niet snap dat ontwikkelaars of gamers het populairste of goedkoopste apparaat kiezen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:55 schreef nexhil het volgende:
[..]
ja, maar welkom in 2007 alles draait om geld.
Onzin, de XBOX kwam later, was goedkoper bij de launch en is grafisch beter dan de PS2.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:52 schreef JeRa het volgende:
Duurder apparaat, goedkoper als langetermijn investering.
[..]
En was, in tegenstelling tot de PS2 ook nooit winstgevend volgens mij.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:01 schreef Panick het volgende:
Onzin, de XBOX kwam later, was goedkoper bij de launch en is grafisch beter dan de PS2.
Ze hadden niet echt veel keuze he. Als ze m toch in Europa gelaunched hadden dan waren de tekorten nog erger geweest. Ik heb liever dat ze m uitstellen en dat ie dan goed verkrijgbaar is, dan dat er maanden tekorten zijn, net zoals bij de 360 het geval was en nu bij de Wii ook zo is.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:45 schreef MMaRsu het volgende:
En die Ps3 maar uitstellen, en die fans ( meelopers kuch ) hier in Europa pikken alles maar van ze
En wat doet jou vermoeden dat het in maart wel goed gaat? Goed vertrouwen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:12 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ze hadden niet echt veel keuze he. Als ze m toch in Europa gelaunched hadden dan waren de tekorten nog erger geweest. Ik heb liever dat ze m uitstellen en dat ie dan goed verkrijgbaar is, dan dat er maanden tekorten zijn, net zoals bij de 360 het geval was en nu bij de Wii ook zo is.
De kans dat het goed gaat is wel groter. In Amerika is ie momenteel zelfs al vrij goed verkrijgbaar, dus dan lijkt het me geen probleem om er genoeg te hebben voor de launch in Europa.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En wat doet jou vermoeden dat het in maart wel goed gaat? Goed vertrouwen?
Die hebben allemaal Wiimote-RSI en kunnen dus niet meer tijpen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:42 schreef Tomasso het volgende:
Ik vind het hilarisch om te zien dat Sony en Ms fans continue zitten te zeiken op Nintendo-fans, terwijl hier beide frontaal tegen elkaar botsen, zonder tussenkomst van Nintendo-jehova's.
hehe heb ik wel vaker gehoord maar dan is het toch wel weer grappig dat alle belangrijke onderdelen door bedrijven uit de vs zijn ontwikkelt (cell en rsx).quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:43 schreef CecilBDemented het volgende:
ps3 gaat de wereld weer domineren
niemand heeft zin Amerikaanse flut technologie.
Sjee, je PIquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:51 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die hebben allemaal Wiimote-RSI en kunnen dus niet meer tijpen.
ps3 fans toen de wii controller bekend werd: whaha debiele controller je gaat toch niet zwaaien in je games.quote:Jammer dat een topic als deze toch van die fanboys aantrekt die er nog steeds niet overheen zijn dat de PS3 controller ook motion sensitive is. Stellen huilebalken
Als de mass media constant zegt dat jouw console zijn geld nog niet waard is word je daar echt niet blij van. Of koop jij altijd spullen die door ''iedereen'' worden afgekraakt?quote:Dat negatieve gedoe zorgt alleen maar dat de ps3 meer aandacht krijgt, aldus gratis reclame.
Gedurft marketing tactiek? Nou ik denk dat Sony heel hard lacht.
Het probleem van een crashende windows komt eerder door jouw dan door het programma zelfquote:Ik meende het ook serieus hoor. Heb al een paar dingen van nintendo moeten terug brengen en mn windows crasht om de zoveel tijd.
Hmm sportgames willen spelen maar dan niet van games houden die veel meer op een sport lijkenquote:na ik bedoel meer Pro Evo, Virtua Tennis enz, niet van die kinderachtige Wii Sports...
Ja man, de besturing waarbij je een knopje indrukt om een bal te gooien/slaan is veel realistischer en veel diepgaander dan een manier waarop jouw bewegingen ook echt een beetje op de echte sport moeten lijken.quote:Met een besturingsdiepgang van 0,0 en graphics als in Animal Crossing is die game best te omschrijven als kinderachtig. Dat het vervolgens leuk is, is een ander verhaal. (Dat laatste is overigens niet mijn mening)
Dan moet ik je teleur stellen want de cell gaat er echt niet voor zorgen dat de ps3 opeens gigantisch veel meer kan dan de x360.quote:erg benieuwd wat voor mogelijkheden die Cell-processor straks gaat bieden zodra er fatsoenlijke developers software voor gaan ontwikkelen.
Sony presteert eigenlijk helemaal niks want het is IBM die dat ding heeft gemaaktquote:qua multiprocessing en innovatieve technieken presteert Sony beter dan Microsoft.
Maar daar kom jij graag verandering in brengenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:42 schreef Tomasso het volgende:
Ik vind het hilarisch om te zien dat Sony en Ms fans continue zitten te zeiken op Nintendo-fans, terwijl hier beide frontaal tegen elkaar botsen, zonder tussenkomst van Nintendo-jehova's.
Ach, dat geldt voor wel meer dingen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:21 schreef Kill_em_all het volgende:
Weet je wat ik trouwens wel altijd zo grappig vind aan de PSboys is dat ze met de ps2 constant riepen dat het om de games ging omdat de xbox grafisch duidelijk beter was en nu draait opeens alles om de gfx omdat de ps3 zogenaamd de beste gfx gaat krijgen.
En uiteindelijk draaide het allemaal om de spellen.... En wie bleef er deze generatie keihard overeind staan ? Juist de PS2quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:01 schreef Panick het volgende:
[..]
Onzin, de XBOX kwam later, was goedkoper bij de launch en is grafisch beter dan de PS2.
Als dat hun gedachtegang is kunnen ze het wel schudden. Want zo werkt het niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:44 schreef devv05 het volgende:
Want zoals ze zelf al zeggen, het ding verkoopt toch wel..
Nee, jammer he knul.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:22 schreef Hamburcher het volgende:
[..]
Maar daar kom jij graag verandering in brengen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |