Waarom!?
Na al dat gebitch en de fanboy oorlog tussen alle next-gen consoles ging ik ook maar eens mijn mening naar voren gooien, (ik reageer dan niet zo vaak op het forum of nieuwsposts, maar ik lees wel heelveel). Het lijkt erop dat de groepen elkaar niet bekijken vanuit elkaars ogen en gewoon alles blindelings afzeiken wat niet hun favoriete console is.
De kritiek op de ps3 irriteert mij nog het meest, het ziet er naar uit (imo) dat hier eigenlijk gewoon sprake is van "meeloop gedrag"(hierbij bedoel ik niet iedereen af te zeiken, maar het lijkt ontzettend zo).
Jij als individu sluit je aan bij een console: Wii, xbox360 of ps3 en gaat vervolgens de andere console die naar jouw mening minder is maar eens flink af te zeiken. Daarnaast ga je ook nog eens flink tekeer op elk ander die negatief doet of simpelweg liever voor een andere console kiest. Daarbij gebruik je de meningen en feiten van mensen die voor dezelfde console hebben gekozen. Het is altijd maar (aantal voorbeelden):
- ps3 is te duur <> word gezegt daar xbox360 en Wii aanhangers, terwijl de rest het wel zijn geld waard vind).
- Wii is voor kleine kinderen <> zeggen de xbox360 en ps3 aanhangers, terwijl dit ook games kan en gaat krijgen voor volwassenen.
- xbox 360.. daar valt eigenlijk weinig over af te zeiken, maar wel vaak geroepen is dat de 360 minder krachtig is dan een ps3, dus waarom een xbox360?
(volgende ronde!)
- ps3 verzet zijn releasedatum alweer <> “Nou ik ga maar een 360 halen, Sony stelt me teleur! (snik snik)”
- Wii zijn graphics zijn lelijk!!! <> waarbij gelijk de Wii aanhangers aan komen renne en roepen “het gaat om de gameplay!”
- xbox360 heeft niets vernieuwend! Het is alleen een xbox met betere graphics! <> Zit een kern van waarheid is, maarja het oog wil ook wat. Daarnaast zijn de mogelijkheden in de gameplay ook uitgebreider denk ik zo, want met die xtra geheugen kan je extra features erbij doen.. Een loos voorbeeld “Me character in Spel X kan verkouden worden als hij door een sneeuw level loopt, maar ik moet ook oppassen dat ik niet tever in de sneeuw zak!”
(ding ding >> Draw!) Zo kan ik natuurlijk nog wel ff doorgaan, wat je wel allemaal niet voor negatiefs kan verzinnen over een console, of alles wat “beter” is.
(en het is eigenlijk bijna het zelfde met de handhelds)
Nu even iets heel anders -->>>
Dat negatieve gedoe zorgt alleen maar dat de ps3 meer aandacht krijgt, aldus gratis reclame.
Gedurft marketing tactiek? Nou ik denk dat Sony heel hard lacht.
De Wii had/heeft zelf ook al een gedurfd marketing tactiek, om zijn console Wii te noemen. Hoeveel mensen de naam wel niet afschuwelijk vonden. Vele sites zijn gemaakt over deze nieuwe naam, men vond Revolution een betere naam, of wilden iets anders. Alles behalve zoiets als de "Wii (tenminste zo een indruk gaf het destijds).
Maar ondertussen al die mensen die zo over de naam gewhined hebben, hebben wel een Wii onder/bij hun tv staan, of zullen dit hoog waarschijnlijk binnenkort wel doen en daarnaast is de Wii niet zo duur.
"Heej! een Wii voor maar 200 euro met topspel(of zonder maakt niet eens uit), die neem ik mee voor dat geld" die of een soortgelijke gedachtegang zou vast wel vaak voor gaan komen. IMO is het ook niet meer waard dan 200 euro, want de Wii is voor fun toch? dus veel arcade spellen waar je lekker gek kan doen met de controller. Dit is heel leuk als je onder vrienden ben, daarom staat hij ook bij mijn tv verloop dit jaar hoog waarschijnlijk (waarom niet voor die 200 euro, zo verdiend toch?). Maar echt heel serieuze spellen verwacht ik niet voor de Wii eigenlijk, ze zullen er vast wel komen maarja daar koop je de Wii niet voor imo. Ik heb bijv geen zin om de controller urenlang naar de tv te richten omdat ik dan mooi mijn tegenstander snel kan neerschieten, ik verwacht dan een heel lam arm. Geen optie dus. Wil je serieus shooters spelen? Nou dan kan je(denk ik) beter maar niet alleen voor de Wii kiezen.
De xbox360 en de ps3 zijn beter geschikt voor serieuze spellen denk ik. Maarja welke moet je nou kiezen?
De xbox360 die al vroeg te krijgen is, dus veel spellen voor zijn? of een ps3 die qua hardware beter is maar een stuk duurder, en veel later verkrijgbaar is? De keuze is geheel aan jezelf.
Je kan er verschillende theorieën over bedenken wie nou eigenlijk de "leider" gaat worden onder deze 3 consoles. Vorig jaar was dit duidelijk Sony en misschien deze keer weer. Misschien heeft Sony hier goed over nagedacht.
Bijvoorbeeld:
Je denkt al heel snel "fok die ps3, ik ga een 360 halen. Het wachten op de ps3 heeft al lang genoeg geduurd. Maar een "tijdje" (lang tijdje) later zie jij de ps3 liggen voor 300 tot 400 euro, in ieder geval minder als release en daarnaast krijg je er nog een topspel naast. Dan durf ik te wedden dat een groot aantal hem toch gaat meenemen!
Misschien denkt Sony wel: "de mensen zijn niet bereid beide consoles meteen te kopen maar misschien wel een poos later!" hierdoor word de ps3 toch goed verkocht. Alsof Sony het veel boeit dat er een 360 naast je ps3 in de kast staat, nee toch? Als hun maar hun geld krijgen?
En omdat het veel later komt kunnen hun nog fijn even aan de ps3 sleutelen, en het nog indrukwekkender te maken qua hardware.
Elke console heeft zo zijn voor- en nadelen. Je moet zelf beslissen wat het best bij je past.
Ben je nou een gelegenheids-gamer (zo noem ik het dan) en speel je eigenlijk alleen maar met die vrienden, en je houdt wel van een snel spelletje met een beetje gekkigheid.. Nou dan is de Wii echt wat voor jouw!
Ben je nou een sirieuse gamer.. nou dan kan ik je beter een xbox360 of een ps3 aanraden, ze zijn beide dan eigenlijk goed voor je.. ze verschillen niet heel erg veel (verschil ps3 en Wii is bijv veel groter in doelgroep) het is maar net welk spel jij leuk vind.. Vind je Solid Snake zo geweldig is MGS4? Of heb je liever Master Chief in Halo3? (moelijke keuze vind ik zelf) Of heb je liever de betaalde maar erg goede xbox’Live online functie? Of heb je liever de gratis online functies van Sony (wat waarschijnlijk wat minder stabiel en alles is, tenzij Sony iets geleerd heeft nadat de ps2 online ging? Dit blijft nog even een onbeantwoorde vraag, want eerst zien en dan geloven!).
Gelukkig zou de Wii ook met een serieuzer spel komen met mooiere Graphics dan een gemiddeld Wii spelletje en de xbox360 en de ps3 met een snel en lijp spelletje waar het om de gameplay draait.
Het liefst zou ik ze alle3 hebben
![]()
Dit was verlopig mijn zegje, ik ga nu slapen want het is al laat...
Deze reactie gaat waarschijnlijk de bitchfight niet verhelpen maar ik hoop dat het toch iets helpt bij een aantal mensen.
Consoles... het is net een soap
Voordat je me gaat qouten: Dit verhaal is mijn mening. ik bedoel niemand, of console ermee af te zeiken