is wat anders dan de vanavond bekend geworden 'ijsoorlog'quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:50 schreef static het volgende:
Meer info: Nieuwe kandidaten SBS IJsdansen bekend
quote:Opnieuw ijsdansoorlog!
RTL4 en SBS6 vallen opnieuw over elkaar heen om hun mateloos populaire ijsdansshows. SBS maakte woensdag bekend Sterren dansen op het IJs te vervroegen naar 12 januari. Woensdagavond bleek waarom... Ook RTL, dat eerst in alle talen zweeg over een vervolg op Dancing on Ice, blijkt over anderhalve week de schaatsen toch weer onder te binden.
Op de eerste serie van Dancing on Ice kwam kritiek van Nederlandse kijkers, omdat er ook Belgen meeschaatsten in het programma, en er een duo-presentatie was van Martijn Krabbé met Francesca Vanthielen. De Belgen doen nu niet meer mee, en de presentatie is nu in handen van Martijn Krabbé en John Williams, die vorig jaar zelf zijn schaatsen onder bond. RTL heeft nu onder meer Winston Gerschtanowitz en Stella Gommans aangetrokken om te schaatsen.
Aan het programma van SBS doen onder meer Thomas Berge, Elle van Rijn , Arend Langeberg en Sita mee. De presentatie is wederom in handen van Gerard Joling en Nance .
RTL zoekt nu directe concurrentie met SBS door hun shows ook op vrijdag- en zaterdagavond te programmeren.
Ik hoef er niet zo van te kotsen, maar je hebt wel gelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:52 schreef robster16 het volgende:
GE-WEL-DIG! Zo helpen ze in nederland formule na formule om zeep. 2 seizoenen in 1 jaar proppen van dezelfde serie op 2 verschillende zenders, op t zelfde tijdstip. Gevolg, volgend jaar is iedereen het schaatsen kostmoe en zijn we door eventueel schaatsende sterren heen, of zit je met C of D celebs. De formule word nu uitgemolken en is meteen dood. GE-WEL-DIG, dat nederlandse stelsel. Nu hebben ze wederom een concurrentie strijd met elkaar en wie is er de dupe van? De kijker uiteindelijk. BELACHELIJK! Ik moet hier van kotsen!
inderdaad nutteloss kut programmaquote:Op donderdag 4 januari 2007 15:34 schreef superhero87 het volgende:
Zowieso een sneu programma, maar als ik moet kiezen, ga ik voor Kwaliteit en dat is RTL
quote:
di 9 jan 2007, 19:41
RTL komt met 'Idols on ice'
HILVERSUM - De ijsoorlog tussen de tv-concerns RTL en SBS zet door. RTL komt niet vrijdag maar een dag eerder op donderdag met de eerste uitzending van Dancing on Ice. Dat is een dag eerder dan het concurrerende SBS-programma Sterren Dansen Op Het IJs.
Tijdens die eerste uitzending in Studio Baarn in Baarn wordt een 'onbekende Nederlander' toegevoegd aan de dertien dansparen. Dit is dinsdagavond in RTL Boulevard bekendgemaakt door het presentatieduo van het ijsdansprogramma Martijn Krabbé en John Williams, ook wel Miami Ice genoemd.
Iedere Nederlander is vanaf donderdag 14.00 uur uitgenodigd in Studio Baarn waar de mensen proefschaatsen. De jury onder voorzitterschap van Joan Haanappel oordeelt uiteindelijk wie er afvallen. Degene die uiteindelijk mee mag doen, moet een dag later op vrijdag al optreden in de eerste uitzending. „De mensen moeten wel ouder zijn dan vijftien jaar”, aldus Krabbé.
Had het niet beter kunnen formulerenquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:52 schreef robster16 het volgende:
GE-WEL-DIG! Zo helpen ze in nederland formule na formule om zeep. 2 seizoenen in 1 jaar proppen van dezelfde serie op 2 verschillende zenders, op t zelfde tijdstip. Gevolg, volgend jaar is iedereen het schaatsen kostmoe en zijn we door eventueel schaatsende sterren heen, of zit je met C of D celebs. De formule word nu uitgemolken en is meteen dood. GE-WEL-DIG, dat nederlandse stelsel. Nu hebben ze wederom een concurrentie strijd met elkaar en wie is er de dupe van? De kijker uiteindelijk. BELACHELIJK! Ik moet hier van kotsen!
donderdag gewoon De Mol kijkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:27 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk zou heel Nederland als protest beide programma's links moeten laten liggen
Ik kijk in ieder geval niet....
Ik ook niet. Het zal RTL/SBS natuurlijk een worst wezen of een of andere Brabantse muts wel of niet kijkt, maar dit is gewoon te triest voor woorden. Dat zelfde geldt voor de line-up dus dat maakt het niet-kijken gedeelte ook weer makkelijker.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:27 schreef TheVulture het volgende:
Eigenlijk zou heel Nederland als protest beide programma's links moeten laten liggen
Ik kijk in ieder geval niet....
Dat sowiesoquote:
SBS had het plan al een hele tijd hoor, het is RTL dat het vanochtend hoorde en dacht "kut nou dan moeten we maar gewoon wat onbekende mensen hier naartoe laten komen en dan kiezen we er één"quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:07 schreef Remzz het volgende:
Wat enorm kinderachtig weer en typisch SBS om het op zo'n manier te brengen
Idd mooi Wie is de Mol kijken donderdag
Dat is dus inderdaad reden om een ingelaste uitzending te brengen vanwege "belangrijk shownieuws"quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:33 schreef Remzz het volgende:
Ja een wildcardshow dan waar 5 'sterren' gaan strijden op de wildcard. Nu was het al z'n probleem om de gewone 'sterren' te krijgen dan kan ik moeilijk geloven dat ze er nog 5 hebben gevonden
Ik krijg net via m'n oortje binnen dat Regilio Tuur op DIT moment z'n vrouw uit z'n bed mept, de schaatsen oppakt en in zijn snelle bolide naar Hilversum aan het racen is, waar met behulp van wat ingehuurde koelkasten en sneeuwmachines wat ijs op een vloertje wordt gegooid, om zo klokslag 23.00 uur de eerste dans op het ijs live op RTL4 te mogen laten zien.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:34 schreef TheVulture het volgende:
nog een update.... RTL begint vannacht al
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:36 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik krijg net via m'n oortje binnen dat Regilio Tuur op DIT moment z'n vrouw uit z'n bed mept, de schaatsen oppakt en in zijn snelle bolide naar Hilversum aan het racen is, waar met behulp van wat ingehuurde koelkasten en sneeuwmachines wat ijs op een vloertje wordt gegooid, om zo klokslag 23.00 uur de eerste dans op het ijs live op RTL4 te mogen laten zien.
vrijdagavond geen tv maar naar 3FM luisteren met Ekstra Weekendquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Donderdag
Ned 1 20:30 Wie Is De Mol
Tien 20:30 Van Speijk
Aanvullen
![]()
Die komen hopelijk niet boven het miljoen uit... waarmee we van een flop kunnen sprekenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:49 schreef BVO het volgende:
Ik kijk ook niet. Wel naar de kijkcijfers de ochtend erna, hopen dat ze maar heel laag mogen zijn!
bron: telegraaf.nlquote:Ruim duizend GN'ers strijden om 14e startplaats Dancing on Ice
door onze redactie
AMSTERDAM - Elke Gewone Nederlander (GN'er) kon zich donderdagmiddag aanmelden in de studio in Baarn om daar kans te maken op de 14e en laatste startplaats in Dancing on Ice. In totaal stonden er om 14.00 uur ruim duizend personen voor de deur, zo maakt zender RTL bekend.
De al bekende ijsdansers, die samen met de wildcard-winnaar vrijdagavond in actie komen, zijn: Jan Postulart, Regilio Tuur, Marilou le Grand, Stella Gommans, Mariëlle Bastiaansen, Dieter Troubleyn, Quinty Trustfull, Suze Mens, Kelly van der Veer, Joris Putman, Winston Gerschtanowitz, Sander Janson en John Jones.
Martijn Krabbé en John Williams verzorgen de presentatie van Dancing on Ice.
indeedquote:Op donderdag 11 januari 2007 19:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop zo dat beide programma's floppen
Ten eerste: Dan zijn er helemaal geen IJsshows!quote:
Mot jij weten manquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:35 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Ten eerste: Dan zijn er helemaal geen IJsshows!
Ten tweede: Nieuwe show van Najib gezien... die man is zo NIET grappig. Ik heb me stierlijk verveeld van begin tot eind. Aan het einde mocht de zaal vragen stellen. Iemand vroeg: Wordt het nog leuk ergens? HAHAHA
Ga eens iets doen met je leven! Probeer eens achter die tv weg te kruipen en maak eens wat van je leven!quote:
ik ookquote:Op donderdag 11 januari 2007 21:28 schreef snellejelle het volgende:
Ik heb netjes naar de Mol gekeken
Wat jij zegtquote:Op donderdag 11 januari 2007 20:40 schreef Thelonious het volgende:
Alsof RTL en SBS normaal wel kijkenswaardige programma's uitzenden.
Sterren dansen op het ijs wordt gewoon leuker!!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 08:28 schreef iggy_in_the_house het volgende:
En de kijkcijfers:
Sterren Dansen Op Het Ijs: 1.143.000
Dancing On Ice: 1.016.000
En Wie Is De Mol: 1.017.000
quote:Op vrijdag 12 januari 2007 10:56 schreef PDOA het volgende:
Ik had liever 'Sterren Zakken Door Het IJs' gezien.
Mijn moeder moest perse de tv aanhouden, was gister jarig, Patty Brard was zwaar lachen en Petra Kachelland terecht door maar ik ga het verder dus uit principe zelf niet volgen....quote:Op vrijdag 12 januari 2007 14:57 schreef Urquhart het volgende:
Ik volg Wie is de Mol? dus dat heb ik sowieso gekeken. Daarna Sterren Dansen Op Het Ijs, Patty Brard op schaatsen was nog best leuk om te zien
Welke Belgen?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:34 schreef amaranta het volgende:
rtl 4 is weer knudde met al die belgen erbij
sbs is dus beter
Volgens mij durven ze allebei geen reclame uit te zenden?quote:Op donderdag 11 januari 2007 08:07 schreef Karina het volgende:
Wat ik een grote stunt zou vinden is als 1 van de 2 zenders zou aankondigen dat ze het programma zouden uitzenden zonder reclame tussendoor! Ik denk dat iedereen dan naar die zender zou kijken.
Wel je oordeel baseren op eerlijke vergelijking. Je hebt niet eens gekeken naar RTL4. Mijn stem gaat naar RTL4... mooier en professioneler programma met veel betere prestaties!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:34 schreef amaranta het volgende:
rtl 4 is weer knudde met al die belgen erbij
sbs is dus beter
De 2 miljoen kijkers die vorig jaar beide shows keken zijn nu dus verdeeld... die zenderbazen zijn toch te dom om uit hun ogen te kijken.... ze maken elkaar kapotquote:Op zaterdag 13 januari 2007 10:30 schreef ItaloDancer het volgende:
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.641.000
02. TV Show (Ned1) 1.498.000
03. Hart van Nederland (SBS6) 1.439.000
04. Schaatsen EK Allround (Ned1) 1.402.000
05. Journaal 18:00 (Ned1) 1.295.000
06. Sterren dansen op het IJs (SBS6) 1.239.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.184.000
08. André Rieu op weg naar New York (Ned1) 1.179.000
09. Darts WK Lakeside (Veronica) 1.101.000
10. Goede tijden, slechte tijden (RTL4) 1.085.000
11. RTL Boulevard (RTL4) 1.085.000
12. Dancing on Ice (RTL4) 968.000
13. BZN nog 6 maanden (Ned1) 918.000
14. Lingo (Ned1) 888.000
15. EénVandaag (Ned1) 882.000
![]()
De kijker is de dupe.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:52 schreef robster16 het volgende:
Nu hebben ze wederom een concurrentie strijd met elkaar en wie is er de dupe van? De kijker uiteindelijk. BELACHELIJK! Ik moet hier van kotsen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |