quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:41 schreef Kogando het volgende:
Wat heeft het er mee te maken dat ze zwart is? Hebben die soms minder rechten dan blanke interieurverzorgsters. Bah, vieze racist.
Je moet uiteindelijk kijken naar het uurloon en dat ligt nu rond de 9 euro. Zoals gezegd vind ik dat heel redelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:34 schreef Barbaaf het volgende:
Licht ook aan wat ze doet. Als ze in die drie uur twee kamers zuigt en een toilet en badkamer poetst van een appartementje vind ik het redelijk, daarentegen een huis van een gezin met vier kinderen, twee honden en een kanarie compleet schoonmaken mag wel wat meer tegenover staan.
Waarom? Hoeveel krijg jij netto per uur uit jouw baan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:41 schreef Stuart het volgende:
Minder dan 12,50 euro per uur (ervan uitgaande dat ze ook de badkamers en toiletten schoonmaakt) vind ik aan de wat lage kant. Overigens vrij kort, slechts 3 uur per week maar wellicht voldoende voor jouw eisen![]()
Ik woon en werk in London en vind het verder niet belangrijk te melden wat ik verdien aangezien mijn werk niets te maken heeft met schoonmaakwerkzaamheden. Er wordt een vraag gesteld wat ik redelijk vind en schoonmaakwerk voor 3 uurtjes vind ik alles beneden de 10 GBP per uur al te weinig eigenlijk maar goed, dat is mijn meningquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:43 schreef TR08 het volgende:
[..]
Waarom? Hoeveel krijg jij netto per uur uit jouw baan?
uh ja als ik een uur daar ga zitten schijten en daarna 2 kamers poets is het niet eerlijk om naar het uurloon te kijken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:43 schreef TR08 het volgende:
[..]
Je moet uiteindelijk kijken naar het uurloon en dat ligt nu rond de 9 euro. Zoals gezegd vind ik dat heel redelijk.
Zo maken schoonmaakbedrijven ook de offertes op. Gewoon vierkante meters tellen en het type ruimte. Dan een vast bedrag voor die ruimtes. Op zich wel ok, het stimuleert inderdaad om vlot te werken. De kwaliteit van werk moet verder wel vrij hoog zijn voor zo'n mevrouwtje om uberhaupt haar werk te mogen houden op de betere plekken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:50 schreef MrDrako het volgende:
[..]
uh ja als ik een uur daar ga zitten schijten en daarna 2 kamers poets is het niet eerlijk om naar het uurloon te kijken.
Ik vind dat je een schoonmaakster moet betalen door te kijken naar het aantal kamers dat ze poetst.
Als ze een slome doos is verdiend ze echt niet een hoger uurloon. Stel je geeft haar 30 euro voor de schoon te maken kamers, dan zal ze harder door werken dan dat je haar 10 euro per uur geeft. Langzamer werk=meer centjes.
En bij dat vaste bedrag is sneller werken= eerder klaar. Desnoods introduceer je prestatie bonussen. Als het echt goed schoon is doe je er 5 euro bij ofzo.
Zelfs in Nederland ken ik geen mensen die voor minder dan ¤ 12,50 per uur gaan schoonmaken voor enkele uurtjes per week. Het is wat anders als het 40 uur per week zou zijn!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef TR08 het volgende:
Hm ja ok. Moet je zelf weten
Ik vind het altijd wat raar om te zien dat erg laag opgeleid werk relatief veel betaald krijgt.
Dat je in Londen voor dat geld geen goede schoonmaakster vindt heeft waarschijnlijk ook veel te maken met dat het leven daar duidelijk duurder is dan hier.
Ik niet. Marktwerking enzo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef TR08 het volgende:
Ik vind het altijd wat raar om te zien dat erg laag opgeleid werk relatief veel betaald krijgt.
Dat je in Londen voor dat geld geen goede schoonmaakster vindt heeft waarschijnlijk ook veel te maken met dat het leven daar duidelijk duurder is dan hier.
Dat is wel een beetje een "duh" opmerking imo. Dat het zo groeit door marktwerking snap ik ook wel, ik snap alleen niet dat "de markt" het zo ver laat komen.quote:
Waarom niet? Als je voor 6 euro niemand kunt krijgen maar je wilt wel een schoon huis, heb je niet zoveel keus. Ik denk ook dat het prijsniveau komt door het feit dat het lichamelijk redelijk zwaar werk is en je dat werk niet fulltime kunt uitvoeren. Derhalve moet je je centen dus in minder tijd verdienen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een "duh" opmerking imo. Dat het zo groeit door marktwerking snap ik ook wel, ik snap alleen niet dat "de markt" het zo ver laat komen.
Dat zijn imho meer bedragen voor een oppas van een jaar of 16quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:05 schreef Lange_Lans het volgende:
Vrij hoog dacht ik zo. Wij betalen ¤7,50 per uur. De ene week komt ze 3 uur de andere week 2 uur.
Kniepert!!!quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:05 schreef Lange_Lans het volgende:
Vrij hoog dacht ik zo. Wij betalen ¤7,50 per uur. De ene week komt ze 3 uur de andere week 2 uur.
Sinds je moeder die vier tanden mist die je vader eruit heeft gerost kan ze het aardig moet ik zeggen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:16 schreef PanTon het volgende:
Hier is 10 Euro per uur normaal, maar als ze goed kan zuigen mag het meer zijn.![]()
Mijn moeder werkt als alphahulp bij de thuiszorg en krijgt zeker meer dan 11 euro netto.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:42 schreef Sorella het volgende:
Bij de thuiszorg zelf krijg je iets van 8 euro en volgens mij is dat nog bruto ook dus is 9 euro een redelijk bedrag.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:41 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Zo'n illegale oost-blok teef werkt voor niets als je genoeg dreigt.
(En haar opgesloten houdt in de schuur).
idemquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
10 e per uur, en ze komt 3 uurtjes per twee weken.
Vaak hebben ze meerdere huizen die ze schoonmaken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:54 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland ken ik geen mensen die voor minder dan ¤ 12,50 per uur gaan schoonmaken voor enkele uurtjes per week. Het is wat anders als het 40 uur per week zou zijn!
Idem, maar dan 2 uurquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:53 schreef Svyatagor het volgende:
10 e per uur, en ze komt 3 uurtjes per twee weken.
Ik heb 4 jaar 4 uur per week bij een bakker gepoetst voor, op het laatst zelfs onder, het minimumloonquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:54 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zelfs in Nederland ken ik geen mensen die voor minder dan ¤ 12,50 per uur gaan schoonmaken voor enkele uurtjes per week. Het is wat anders als het 40 uur per week zou zijn!
Dat moet wel een hele langdurige arbeidsverhouding worden. Met ongeveer 15 euro per gewerkt uur en al die extra's gaat die nooit weer weg. En jullie natuurlijk ook dik tevreden.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:46 schreef Ozziecar het volgende:
Onze heldin krijgt 50 euro voor ongeveer 4 uur aanwezig zijn. Ze komt altijd van een uur of 10 tot ca. 2 uur 's middags, dan eet ze met ons een broodje mee en ze neemt nog een paar keer pauze voor koffie en een peukje. Da's prima, we doen het zelf ook zo.
In de uren dat ze daadwerkelijk werkt, gaat ze als een razende tekeer, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zich zo uit de naad werktVan mij hoeft het niet, maar ze vindt het zelf heel normaal dat ze zo sjouwt.
Naast de 50 euro heeft ze nog "vrij tanken". Ze woont hier een kwartiertje rijden vandaan en haar limo rijdt natuurlijk ook niet op water, vandaar de vergoeding voor diesel. Ze tankt ongeveer 1 keer per maand bij het bedrijfje van mijn man, hij heeft een transportbedrijf met eigen dieselvoorziening, dus dat gaat in 1 hap mee
Voor ons een kleine moeite, voor haar een leuk zakcentje.
Verder nog een leuk kerstpakket+hotelovernachting voor de feestdagen, een kadobon voor haar verjaardag en een dinerbon in de zomervakantie.
Dat was het wel zo'n beetje.......
E 7,50 per uur, voor een oppas van 16?! I wish..! 4 jaar geleden (toen ik 16 was dus..) kreeg ik 3 tot 5 eurootjes per uur voor dat werk... een paar jaar ander werk gehad, nu inmiddels weer een adresje: waar ik nu vast op E 5,- zit (waarbij dan nog wel redelijk omhoog afgerond wordt)...quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:07 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat zijn imho meer bedragen voor een oppas van een jaar of 16
Voor mij wel lachen dit verhaal. En je bent bijna te goed voor deze wereld.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster die 3 uur per week bij ons komt smerig maken. Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en daarom durven we haar niet te ontslaan, maar schoonmaken kan ze echt niet. Het voelt alsof we een bejaarde hebben geadopteerd. Elke week komt ze 3 uurtjes, neemt voor ons allebei een taartje mee en vertrekt na 3 uur 'vuil verspreiden' weer met 30 euro.
1 keer per week laten we daarom nog een andere schoonmaakster komen die wel echt komt schoonmaken. Klinkt lachen, maar maakt ons bij tijd en wijle zeer chagerijnig ; )
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster die 3 uur per week bij ons komt smerig maken. Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en daarom durven we haar niet te ontslaan, maar schoonmaken kan ze echt niet. Het voelt alsof we een bejaarde hebben geadopteerd. Elke week komt ze 3 uurtjes, neemt voor ons allebei een taartje mee en vertrekt na 3 uur 'vuil verspreiden' weer met 30 euro.
1 keer per week laten we daarom nog een andere schoonmaakster komen die wel echt komt schoonmaken. Klinkt lachen, maar maakt ons bij tijd en wijle zeer chagerijnig ; )
tegen de tijd dat ze 75 wordt, een "afscheidsfeestje" op touw zetten; "het is tijd om afscheid te nemen" ; u bent welkom voor een bakkie met appeltaart ; dank u voor de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
....Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en ...
Den Haag te ver weg?quote:Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Verder vind ik alles tussen de E 9,- en de E 12,- voor huishoudelijk werk heel redelijk, om weer even OT te komen/blijven. Is er nog iemand die voor zo'n bedrag in Utrecht een hulp zoekt? Ik zoek nl. nog werk![]()
Ik zoek nog een schoonmaakster in Utrechtquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:06 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Tenzij je ook m'n reiskosten en een deel van m'n reistijd betaald, is dat inderdaad te ver weg
En toen was er weer 'n beetje leven in dit topic..?!![]()
je mag de mijne overnemenquote:Op zondag 25 maart 2007 20:33 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik zoek nog een schoonmaakster in Utrecht.
Kom ik meteen bij mijn vraag: Hoe kom je aan een schoonmaakster? Ik neem niet aan dat je willekeurig iemand in je huis toelaat? Of blijven jullie thuis als de schoonmaakster er is?
Hmm zou ze dat 30 uur/week doen dan komt dat neer op een 1080,-/maand, en de rest van wit werkend-nederland maar voor haar uitkering betalen zekerquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:24 schreef Joky het volgende:
Ook wel genoemd huishoudelijke hulp of interieurverzorgster.
In ieder geval betaalde ik haar in 2006 voor drie uur (aaneengesloten) in een week 26 euro.
Tot nu toe deed ik er elk jaar weer een euro bovenop.
Dus dit jaar zou dat dan 27 euro voor drie uur worden.
Zwart wel te verstaan.
ik weet niet of het nog zo is maar een aantal jaren terug was er een landelijk initiatief wat de "witte werkster" heette. schappelijke tarieven en een organisatie die er achter staat en verantwoordelijk is.quote:Op maandag 26 maart 2007 08:48 schreef Den_Haag het volgende:
Grrr, ik heb nog steeds geen nieuwe schoonmaakster kunnen vinden. Is er geen FOK'ster die wil schoonmaken?
Mijn vriendin en ik werken beide 50 uur per week. En dus geen zin om schaarse vrije tijd te besteden aan poetsen en stofzuigen. Je koopt gewoon vrije tijd, eigenlijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Zijn jullie allemaal te lam om zelf te poetsen ofzo? Die 120 euro per maand steek ik toch liever in m'n eigen zak.
Ja,quote:Op maandag 26 maart 2007 10:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Zijn jullie allemaal te lam om zelf te poetsen ofzo? Die 120 euro per maand steek ik toch liever in m'n eigen zak.
Mijn planning zit op 't moment best redelijk vol, dus mijn uurtarief is nu wel iets aan de hoge kant..! (want nog meer uren van m'n kostbare vrije tijd opgeven, daar moet natuurlijk wel iets tegenover staanquote:Op zondag 25 maart 2007 20:33 schreef lost95 het volgende:
[..]
Ik zoek nog een schoonmaakster in Utrecht.
Kom ik meteen bij mijn vraag: Hoe kom je aan een schoonmaakster? Ik neem niet aan dat je willekeurig iemand in je huis toelaat? Of blijven jullie thuis als de schoonmaakster er is?
Dit snap ik niet - wat je per uur betaalt, heeft toch niet zoveel te maken met of ze in totaal maar een paar uur werkt en een deel van het huishouden, of heel veel uren en dan het hele huishouden doet??quote:Op zondag 25 maart 2007 21:24 schreef MinderMutsig het volgende:
(...)
Ik vind eigenlijk rond de ¤8,- tot ¤10,- meer dan genoeg, vooral omdat ze niet het hele huishouden hoeft te doen (...).
Ik probeer ook altijd van huis te zijn als de schoonmaakster er is. Vind het arelaxed als ik zit te werken oid, en zij is aan het stofzuigen en aan het boenen. Bovendien wil ik haar niet het idee geven dat ik op d'r vingers kijk. Het is een kwestie van vertrouwen ja, maar we hebben d'r dan ook via via gevonden. Zij weet dat als ze iets doet, dat ze dan ongeveer haar hele clientèle kwijt is.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:49 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Mijn planning zit op 't moment best redelijk vol, dus mijn uurtarief is nu wel iets aan de hoge kant..! (want nog meer uren van m'n kostbare vrije tijd opgeven, daar moet natuurlijk wel iets tegenover staan![]()
) Maar ik wil je best (tijdelijk?) uit de brand helpen, als je het hard nodig hebt... (zie PM wel verschijnen)
Wat betreft het vertrouwen in een willekeurig iemand: ik heb schoongemaakt bij mensen die idd ondertussen gewoon thuis waren, maar dan kwam het ook wel eens voor dat ze toch even boodschappen gingen doen, oid. Inmiddels heb ik ook een paar adressen waar ik die mensen echt 1 X gezien heb (of bijvoorbeeld de eerste 3 of 4 keer), en we verder alleen communiceren via briefjes: blijkbaar vertrouwen ze mij; dat is naar mijn idee ook gewoon iets wat je een beetje moet proberen aan te voelen.![]()
Er komt natuurlijk bij dat je van iemand die je in je huis laat wel wat gegevens hebt: mocht er iets missen oid, dan weet je diegene te vinden... Heb het idee dat áls er zoiets gebeurd, dat klein begint en langzaam opbouwt: dus als je je spullen een beetje in de gaten houdt, kan je iemand er gauw genoeg weer uitflikkeren, desnoods met een smoes. Ik denk echter dat het percentage van mensen met dit soort baantjes dat slechte intenties heeft, maar heel klein is...
Je kunt natuurlijk ook camera's ophangen![]()
![]()
Wat ik bedoelde was dat ik aan zo'n ¤16,- tot ¤20,- zat te denken voor twee uurtjes gezien het werk wat er in die twee uurtjes gedaan moet worden. Ik heb een paar klusjes die me zelf niet lukken en die zou zij dan moeten doen. De rest doe ik zelf wel.quote:Op maandag 26 maart 2007 12:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Dit snap ik niet - wat je per uur betaalt, heeft toch niet zoveel te maken met of ze in totaal maar een paar uur werkt en een deel van het huishouden, of heel veel uren en dan het hele huishouden doet??
Als ze (of hij trwns) wel het hele huishouden zou moeten doen, komen er gewoon uren, en daarmee geld bij.
Of mis ik nu iets?
Dat lijkt me dus echt niks hè, als mensen je zo op je vingers gaan kijken.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:16 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ja, dat idee van "op de vingers kijken" ken ik: ik vind het zelf ook zeker veel fijner als er niemand thuis is; dat werkt ook gewoon makkelijker, je hoeft geen rekening te houden met of iemand anders zometeen net over die vloer wil gaan lopen die je wil gaan dweilen, bijvoorbeeld...etc.
Maar toen ik via de thuiszorg werkte, dus bij oudjes, was het idd vooral dat die mensen gewoon nix anders te doen hebben dan kijken hoe jij bezig bent, en je vergelijken met hun vaste kracht (ik was vakantie-invalkracht), kon echt heel naar zijn...
Maar ik snap ook best dat mensen wel thuis willen zijn: nu heb ik dan ook meestal dat ze wel thuis zijn, maar in een werkkamertje waar ik toch niet kom, en waar zij ook eigenlijk niet uit hoeven. Is ook prima.
ik denk dat je dan een andere baan moet zoeken; 12,50 verdienen scooter-vmbo'ers ook nog wel.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:39 schreef TR08 het volgende:
Ik vind 9 euro zwart per uur niet raar. Ik ben straks ingenieur (WO) en krijg dan netto rond de 12,50 per uur. Als je iemand netto uitbetaalt voor werk waar geen opleiding voor nodig is vind ik 10 euro per uur meer dan zat.
quote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
Ja als het om dezelfde tijdspanne (maar dus minder werkzaamheden ín die tijdspanne) gaat, als bij iemand die wel het hele huishouden zou laten doen in die tijd, is het inderdaad wel logisch. Ik denk echter wel dat er niet zoveel verschil zit in wat mensen in een bepaalde tijd doen - los van hoeveel pauze ze hebben/nemen en helemaal nix doen natuurlijk.quote:Op maandag 26 maart 2007 13:21 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was dat ik aan zo'n ¤16,- tot ¤20,- zat te denken voor twee uurtjes gezien het werk wat er in die twee uurtjes gedaan moet worden.
(...)
Ik vind dat uurloon wel af mag hangen van wat je verwacht van een schoonmaakster. Iemand die alles doet mag wel iets meer verdienen per uur omdat er in dat uur ook meer gebeurd.
Ik denk dat jij je daar nog wel eens in zou kunnen vergissen (tenminste als je het over legaal werk hebt).quote:Op maandag 26 maart 2007 13:51 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik denk dat je dan een andere baan moet zoeken; 12,50 verdienen scooter-vmbo'ers ook nog wel.
Hoe lang ben jij gemiddeld bezig in een eengezinswoning en wat doe je dan allemaal?quote:Op maandag 26 maart 2007 14:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Ja als het om dezelfde tijdspanne (maar dus minder werkzaamheden ín die tijdspanne) gaat, als bij iemand die wel het hele huishouden zou laten doen in die tijd, is het inderdaad wel logisch. Ik denk echter wel dat er niet zoveel verschil zit in wat mensen in een bepaalde tijd doen - los van hoeveel pauze ze hebben/nemen en helemaal nix doen natuurlijk.
Er zijn gewoon redelijk vaste tijden voor het aantal vierkante meters dat stofgezogen, gedweild moet worden, en het aantal kastjes dat afgestofd moet worden, etc. Want ik denk niet dat je van een schoonmaker/-ster kunt verwachten dat die zich helemaal uit de naad werkt en alles veel sneller doet...
Dan zit ik dus redelijk goed met mijn inschatting. Deze is op ons het meeste van toepassing al zouden de werkzaamheden iets verschillen.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Een eensgezinswoning, dat kan zóveel verschillends zijn...
Maar enkele voorbeeldjes van mijn huidige situatie:
kleine benedenverdieping van oud huis (met zo'n hoog plafond en z'n heel klein badkamertje) waar net 2 mensen inpassen en daar nu ook wonen (ook al zijn ze op zoek naar iets groters), daar doe ik elke week in 2 uur (soms wel ietsje uitloop) woonkamer stoffen, hele huis stofzuigen, het aanrecht (groot!) + kastje i/d keuken "afsoppen" (iets met cillit bang en een gewoon sopje), keukenvloer dweilen, en wc schoonmaken - en soms ook badkamervloer dweilen, slaapkamer stoffen, en/of de badkamer verder soppen (fonteintje, tegeltjes..) - en ik heb ongeveer 15-20 minuutjes pauze.
Daarvoor krijg ik 20 euro.
Omgeving Leek / Roden, in Groningen dus.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:13 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ik zou er idd, ook ivm afronden/muntgeld e.d., gewoon 10 van maken...
Waar is bij jullie in de buurt?
Euh?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:23 schreef qwerty_x het volgende:
wow, dat is duur allemaal
ik betaal 250 euro per maand
voor een werkweek van 44 uur, inwonend
een pak melk kost bij jou zeker ook geen euro?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:23 schreef qwerty_x het volgende:
wow, dat is duur allemaal
ik betaal 250 euro per maand
voor een werkweek van 44 uur, inwonend
dat klopt: ong. 30 eurocentquote:Op woensdag 28 maart 2007 06:02 schreef BoukeF het volgende:
[..]
een pak melk kost bij jou zeker ook geen euro?
hier is het heel normaal dat je een full-time huishoudelijke hulp hebt, meestal inwonendquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:22 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Maar qwerty_x, leg eens uit wat je bedoelt met die vorige opmerking?!?
Ik betaal de schoonmaakster 10 euro per uur!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef TR08 het volgende:
Je woonde niet in Eindhoven he? Jammer!quote:Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Een eensgezinswoning, dat kan zóveel verschillends zijn...
Maar enkele voorbeeldjes van mijn huidige situatie:
kleine benedenverdieping van oud huis (met zo'n hoog plafond en z'n heel klein badkamertje) waar net 2 mensen inpassen en daar nu ook wonen (ook al zijn ze op zoek naar iets groters), daar doe ik elke week in 2 uur (soms wel ietsje uitloop) woonkamer stoffen, hele huis stofzuigen, het aanrecht (groot!) + kastje i/d keuken "afsoppen" (iets met cillit bang en een gewoon sopje), keukenvloer dweilen, en wc schoonmaken - en soms ook badkamervloer dweilen, slaapkamer stoffen, en/of de badkamer verder soppen (fonteintje, tegeltjes..) - en ik heb ongeveer 15-20 minuutjes pauze.
Daarvoor krijg ik 20 euro.
grotere benedenverdieping, in een zeer nieuw en dus redelijk klinisch huis (ook zo ingericht), waar 2 mensen wonen die bijna nooit thuis zijn, daar doe ik elke week in 2 uur elke keer iets anders: dingen die regelmatig terug komen zijn de woonkamer stofzuigen en dweilen en de wc (en dan heb ik iets van 3 kwartier over, waar ik dan nog iets extra's doe), de wisselende dingen zijn bijv. de hele keuken uitgebreid (alle kastjes, de koelkast, de kookplaat, de kraan met antikal, vloer extra goed dweilen, e.d.), de badkamer (tegeltjes, wasbak, vloer zuigen en dweilen), de ramen zemen: voor of achter, binnen en/of buiten, de deuren en ramen binnen afnemen/zemen (ze hebben heel veel glas binnen), soms zelfs wat strijken. Hier heb ik ook ongeveer 20 minuutjes pauze, maar soms is het ook wel wat langer, hou ik niet echt bij - ik mag het in elk geval erg rustig aan doen (ze is overigens bijna altijd thuis als ik er ben). Hiervoor krijg ik ook 20 euro - in verhouding dus eigenlijk iets meer...
Verder kreeg ik 2, 3 jaar geleden 8 euro per uur (waarin ik toen zelfs minder pauze had), en is bij m'n nieuwste adres m'n uurtarief opgewaardeerd tot 12 euro per uur , en ook daarvoor ben ik bereid wel wat langer van het totaal echt bezig te zijn - daar doe ik meestal 1 deel helemaal uitgebreid, de keuken of de badkamer of de vloer v/h hele huis, etc..en dan in 2 of 2,5 uur... En voor die 12 per uur, vind ik dat ik ook best gewoon af mag maken wat ik aan 't doen ben, ook al blijkt dat n keer n halfuurtje langer te duren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |