abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45057009
ik woon ook in Leerdam en betaal 10 euro per uur
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:36:28 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_45057122
8 euro per uur in Duitsland
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_45061909
10 euro per uur, en ze komt 1x in de 14 dagen 3 uurtjes poetsen.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 01:42:58 #54
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_45063782
10 euro per uur
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_45066234
75 dollar voor drie uur hier.
Zwart.
In San Francisco, Californie.
pi_45086183
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:54 schreef Stuart het volgende:

[..]

Zelfs in Nederland ken ik geen mensen die voor minder dan ¤ 12,50 per uur gaan schoonmaken voor enkele uurtjes per week. Het is wat anders als het 40 uur per week zou zijn!
Ik heb 4 jaar 4 uur per week bij een bakker gepoetst voor, op het laatst zelfs onder, het minimumloon
pi_45091134
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:46 schreef Ozziecar het volgende:
Onze heldin krijgt 50 euro voor ongeveer 4 uur aanwezig zijn. Ze komt altijd van een uur of 10 tot ca. 2 uur 's middags, dan eet ze met ons een broodje mee en ze neemt nog een paar keer pauze voor koffie en een peukje. Da's prima, we doen het zelf ook zo.
In de uren dat ze daadwerkelijk werkt, gaat ze als een razende tekeer, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zich zo uit de naad werkt Van mij hoeft het niet, maar ze vindt het zelf heel normaal dat ze zo sjouwt.

Naast de 50 euro heeft ze nog "vrij tanken". Ze woont hier een kwartiertje rijden vandaan en haar limo rijdt natuurlijk ook niet op water, vandaar de vergoeding voor diesel. Ze tankt ongeveer 1 keer per maand bij het bedrijfje van mijn man, hij heeft een transportbedrijf met eigen dieselvoorziening, dus dat gaat in 1 hap mee
Voor ons een kleine moeite, voor haar een leuk zakcentje.

Verder nog een leuk kerstpakket+hotelovernachting voor de feestdagen, een kadobon voor haar verjaardag en een dinerbon in de zomervakantie.
Dat was het wel zo'n beetje.......
Dat moet wel een hele langdurige arbeidsverhouding worden. Met ongeveer 15 euro per gewerkt uur en al die extra's gaat die nooit weer weg. En jullie natuurlijk ook dik tevreden.
-
pi_45115731
Absoluut, we zijn heel erg tevreden over elkaar
  maandag 8 januari 2007 @ 15:37:44 #59
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_45144654
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 18:07 schreef Stuart het volgende:

[..]

Dat zijn imho meer bedragen voor een oppas van een jaar of 16
E 7,50 per uur, voor een oppas van 16?! I wish..! 4 jaar geleden (toen ik 16 was dus..) kreeg ik 3 tot 5 eurootjes per uur voor dat werk... een paar jaar ander werk gehad, nu inmiddels weer een adresje: waar ik nu vast op E 5,- zit (waarbij dan nog wel redelijk omhoog afgerond wordt)...
Als jij een oppas van 16 al E 7,50 betaalt, en dan waarschijnlijk een oppas van 20 volgens dezelfde schaal ongeveer E 9,- a E 10,- heb je duidelijk geld teveel - ik kom wel bij jou oppassen hoor..!

Verder vind ik alles tussen de E 9,- en de E 12,- voor huishoudelijk werk heel redelijk, om weer even OT te komen/blijven. Is er nog iemand die voor zo'n bedrag in Utrecht een hulp zoekt? Ik zoek nl. nog werk
*Think outside the box*
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:25:07 #60
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45417235
7 euro per uur maar hier geloof ik (Drente)
pi_45418760
Wij hebben een schoonmaakster die 3 uur per week bij ons komt smerig maken. Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en daarom durven we haar niet te ontslaan, maar schoonmaken kan ze echt niet. Het voelt alsof we een bejaarde hebben geadopteerd. Elke week komt ze 3 uurtjes, neemt voor ons allebei een taartje mee en vertrekt na 3 uur 'vuil verspreiden' weer met 30 euro.
1 keer per week laten we daarom nog een andere schoonmaakster komen die wel echt komt schoonmaken. Klinkt lachen, maar maakt ons bij tijd en wijle zeer chagerijnig ; )
pi_45418962
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster die 3 uur per week bij ons komt smerig maken. Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en daarom durven we haar niet te ontslaan, maar schoonmaken kan ze echt niet. Het voelt alsof we een bejaarde hebben geadopteerd. Elke week komt ze 3 uurtjes, neemt voor ons allebei een taartje mee en vertrekt na 3 uur 'vuil verspreiden' weer met 30 euro.
1 keer per week laten we daarom nog een andere schoonmaakster komen die wel echt komt schoonmaken. Klinkt lachen, maar maakt ons bij tijd en wijle zeer chagerijnig ; )
Voor mij wel lachen dit verhaal. En je bent bijna te goed voor deze wereld.
Ik zou je aanraden om er met haar volgende verjaardag een eind aan te breien met een sociaal verhaal en een grandioos afscheidsfeest en cadeau.
(stel je voor, ze kan wel 95 worden!)
-
pi_45419095
25 euro per keer (a 5 uur) hahahaha
pi_45420613
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster die 3 uur per week bij ons komt smerig maken. Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en daarom durven we haar niet te ontslaan, maar schoonmaken kan ze echt niet. Het voelt alsof we een bejaarde hebben geadopteerd. Elke week komt ze 3 uurtjes, neemt voor ons allebei een taartje mee en vertrekt na 3 uur 'vuil verspreiden' weer met 30 euro.
1 keer per week laten we daarom nog een andere schoonmaakster komen die wel echt komt schoonmaken. Klinkt lachen, maar maakt ons bij tijd en wijle zeer chagerijnig ; )
Een schoonmaakster voor de schoon-vuil-maakster.
pi_45425302
Tja inderdaad, ze kan wel eens heel oud worden en ik wil niks liever, maar we kijken uit naar de dag dat ze ons komt meedelen dat ze eeen klein gebrekje heeft gekregen waardoor ze moet stoppen. Ik vrees dat geen van ons beide het lef gaat hebben om haar afscheid the initieren.

Een tijdje geleden is ze geopereerd aan overhangende oogleden, dus we hadden goeie hoop dat het daar aan lag en dat ze misschien beter zicht zou gaan krijgen na de operatie, maar nee, heeft geen verbetering opgeleverd.

Het is echt ongelovelijk te zien hoe als ze is geweest alles smeriger is dan daarvoor. Volgens mij maakt ze het toilet schoon met de mop waar ze eerst de vloer mee doet. Na het doen van de wc zit die altijd totaal onder de haren en natte pluizen (we hebben 3 poezen).
Vettigheid op het gasformuis is nadat zij het heeft gedaan een grote vette uitgesmeerde vlek.
Verder denkt ze volgens mij dat ze een ziekte krijgt als ze de vaatwasser aanraakt. Afwas wordt dus standaard (slecht) met de hand gedaan en wordt meestal viezig in de kast gezet.

Ze neemt ook wel eens eten voor ons mee of ze gaat wat koken bij ons als ze het gevoel heeft dat we niet goed voor onszelf zorgen en ook dat kan ze helaas niet. Anders zouden we haar nog kunnen vragen 1 keer per week voor ons te koken ipv schoon te maken.

Anyways, tot er zich een oplossing aandient, betalen we elke week 30 euro voor 2 appeltaartjes die ze standaard meebrengt (winkelwaarde: 2 euro 20)....
pi_45431042
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
....Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en ...
tegen de tijd dat ze 75 wordt, een "afscheidsfeestje" op touw zetten; "het is tijd om afscheid te nemen" ; u bent welkom voor een bakkie met appeltaart ; dank u voor de afgelopen jaren.
Leuke kadobon erbij (?) .

Zoiets ?
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:36:37 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_45432131
mijn moeder betaald volgens mij ook 9 euro per uur, is wel een groot huis, maar ze wonen er maar met z'n 2-en

Ik denk dat plaats idd erg veel uitmaakt voor het uurtarief. In Amsterdam zal je waarschijnlijk een stuk meer moeten betalen dan in Zeeland of Friesland.
pi_45432664
hahaha annnnne. je kunt me opvegen! (om 't maar een beetje ontopic te houden ).
pi_45434275
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Verder vind ik alles tussen de E 9,- en de E 12,- voor huishoudelijk werk heel redelijk, om weer even OT te komen/blijven. Is er nog iemand die voor zo'n bedrag in Utrecht een hulp zoekt? Ik zoek nl. nog werk
Den Haag te ver weg?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:06:07 #70
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47617373
Tenzij je ook m'n reiskosten en een deel van m'n reistijd betaald, is dat inderdaad te ver weg

En toen was er weer 'n beetje leven in dit topic..?!
*Think outside the box*
pi_47637150
Het is wel redelijk, ligt er ook aan hoe tevreden jij bent over de werkster. Als je gewoon tevreden bent dan zou ik 30 euro geven, 27 zou ik ook minder snel geven ivm het muntgeld
pi_47637436
14.50 per uur
  zondag 25 maart 2007 @ 19:26:24 #73
167723 sanni
Acima de seu
pi_47648297
Yo TS, ¤27,- voor 3 uur??? Ik betaal mijn werkster met 2 nationaliteiten
¤ 75,- voor 6 uurtjes ex 30 minuten pauze. Maar dan doet ze ook echt alles inclusief
het strijken van mijn overhemden e.d.
  zondag 25 maart 2007 @ 19:36:50 #74
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_47648647
Wat ik interessant vind is om te weten hoe ik aan een (goede) werkster kom. Ik heb weleens een 'witte' werkster gehad, maar als we afbelden dan stond ze toch voor de deur en stond dat bezoek toch op de rekening. Als je dat telkens per fax moet afmelden ga je dat wel vervelend vinden, nog afgezien van het feit dat ze niet geweldig schoonmaakte.

Kortom, wie heeft tips om een schoonmaakster te vinden (omgeving Rotterdam)?
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_47648665
thuiszorg


ze denken dat mijn moeder nog steeds bij mij in woont terwijl ze al 5 jaar dood is

we komen maar niet van de thuiszorg af

we hebben minimaal al 200 keer geschreven gebelt en gedaan dat ze dood is maar niemand snapt het daar

wij zitten nu dus met een hulp die we niet kunnen gebruiken waar we geen geld aan willen besteden en waar we geen recht op hebben

mijn vrouw kan en wil het evengoed zelf doen en dt is ook nog goedkoper
pi_47650318
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:06 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Tenzij je ook m'n reiskosten en een deel van m'n reistijd betaald, is dat inderdaad te ver weg

En toen was er weer 'n beetje leven in dit topic..?!
Ik zoek nog een schoonmaakster in Utrecht .

Kom ik meteen bij mijn vraag: Hoe kom je aan een schoonmaakster? Ik neem niet aan dat je willekeurig iemand in je huis toelaat? Of blijven jullie thuis als de schoonmaakster er is?
  zondag 25 maart 2007 @ 20:43:13 #77
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47650687
10 euro per uur / zwart betaalde ik van 2000 tot 2005
sinds 2005 betaal ik 12,50 per uur.

gemiddeld heb ik de werkster 3 tot 4 uur per week over de vloer op woensdagochtend.

ik woon in Leeuwarden.
Neerkomen wel!
pi_47650752
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:33 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ik zoek nog een schoonmaakster in Utrecht .

Kom ik meteen bij mijn vraag: Hoe kom je aan een schoonmaakster? Ik neem niet aan dat je willekeurig iemand in je huis toelaat? Of blijven jullie thuis als de schoonmaakster er is?
je mag de mijne overnemen
pi_47652233
Het lijkt mij eigenlijk ook wel wat, vooral voor de zwaardere klussen in huis. (Stofzuigen, badkamer, ramen lappen e.d.)
Mijn vriend heeft een nieuwe baan waardoor hij door de week van huis is en een aantal van die klussen blijven nu dus liggen tot het weekend. Het zou eigenlijk best prettig wezen als er midden in de week ook iemand is om te stofzuigen e.d. Al is het maar twee uurtjes in de week.
Nu is de beste manier natuurlijk om via via aan een schoonmaakster te komen maar in mijn omgeving vind iedereen dat maar overbodige luxe dus dat is niet echt een optie. Via die briefjes in de supermarkt vind ik eigenlijk ook niet zo'n strak plan aangezien je dan geen idee hebt wie je in huis haalt.
Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie aan je werkster komen en wat jullie betalen.
Ik vind eigenlijk rond de ¤8,- tot ¤10,- meer dan genoeg, vooral omdat ze niet het hele huishouden hoeft te doen en we hier in een (klein) dorp in Groningen zitten.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47657822
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:24 schreef Joky het volgende:
Ook wel genoemd huishoudelijke hulp of interieurverzorgster.

In ieder geval betaalde ik haar in 2006 voor drie uur (aaneengesloten) in een week 26 euro.
Tot nu toe deed ik er elk jaar weer een euro bovenop.
Dus dit jaar zou dat dan 27 euro voor drie uur worden.
Zwart wel te verstaan.
Hmm zou ze dat 30 uur/week doen dan komt dat neer op een 1080,-/maand, en de rest van wit werkend-nederland maar voor haar uitkering betalen zeker stel je hebt daarnaast een soos uitkering a ~700 dan leef je echt veel rijker dan jan-modaal die eerlijk werkt.
Hogere bedragen die hier worden genoemd vind ik echt achterlijk, wat denk je dat iemand bijvoorbeeld bij Asito verdient? ik gok niet meer dan een euro of 8 bruto en dus ~5 netto. Overigens, mocht je schoonmaakster van de trap vallen dan zijn jij en je schoonmaakster daar niet voor verzekerd; duur geintje..
  maandag 26 maart 2007 @ 08:06:47 #81
46960 StefanP
polemicist
pi_47662287
250 per uur. Met fetishes

Oh wacht, ging het over schoonmaaksters?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_47662612
Grrr, ik heb nog steeds geen nieuwe schoonmaakster kunnen vinden. Is er geen FOK'ster die wil schoonmaken?
  maandag 26 maart 2007 @ 09:43:09 #83
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47663472
quote:
Op maandag 26 maart 2007 08:48 schreef Den_Haag het volgende:
Grrr, ik heb nog steeds geen nieuwe schoonmaakster kunnen vinden. Is er geen FOK'ster die wil schoonmaken?
ik weet niet of het nog zo is maar een aantal jaren terug was er een landelijk initiatief wat de "witte werkster" heette. schappelijke tarieven en een organisatie die er achter staat en verantwoordelijk is.
misschien es ff google gebruiken?
Neerkomen wel!
pi_47664507
Zijn jullie allemaal te lam om zelf te poetsen ofzo? Die 120 euro per maand steek ik toch liever in m'n eigen zak.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:59:43 #85
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47665196
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Zijn jullie allemaal te lam om zelf te poetsen ofzo? Die 120 euro per maand steek ik toch liever in m'n eigen zak.
Mijn vriendin en ik werken beide 50 uur per week. En dus geen zin om schaarse vrije tijd te besteden aan poetsen en stofzuigen. Je koopt gewoon vrije tijd, eigenlijk.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_47668433
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Zijn jullie allemaal te lam om zelf te poetsen ofzo? Die 120 euro per maand steek ik toch liever in m'n eigen zak.
Ja,
ik weet mijn zondag wel op een leukere manier te vullen dan met het huishouden.
En het komt erg prettig thuis op de dinsdag,
alles helemaal schoon (beter dan ik eht zelf schoon kan krijgen) en opgeruimd op een manier dat ik ook nog mijn spullen terug kan vinden.
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
  maandag 26 maart 2007 @ 12:49:21 #87
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47668834
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:33 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ik zoek nog een schoonmaakster in Utrecht .

Kom ik meteen bij mijn vraag: Hoe kom je aan een schoonmaakster? Ik neem niet aan dat je willekeurig iemand in je huis toelaat? Of blijven jullie thuis als de schoonmaakster er is?
Mijn planning zit op 't moment best redelijk vol, dus mijn uurtarief is nu wel iets aan de hoge kant..! (want nog meer uren van m'n kostbare vrije tijd opgeven, daar moet natuurlijk wel iets tegenover staan ) Maar ik wil je best (tijdelijk?) uit de brand helpen, als je het hard nodig hebt... (zie PM wel verschijnen)

Wat betreft het vertrouwen in een willekeurig iemand: ik heb schoongemaakt bij mensen die idd ondertussen gewoon thuis waren, maar dan kwam het ook wel eens voor dat ze toch even boodschappen gingen doen, oid. Inmiddels heb ik ook een paar adressen waar ik die mensen echt 1 X gezien heb (of bijvoorbeeld de eerste 3 of 4 keer), en we verder alleen communiceren via briefjes: blijkbaar vertrouwen ze mij; dat is naar mijn idee ook gewoon iets wat je een beetje moet proberen aan te voelen.
Er komt natuurlijk bij dat je van iemand die je in je huis laat wel wat gegevens hebt: mocht er iets missen oid, dan weet je diegene te vinden... Heb het idee dat áls er zoiets gebeurd, dat klein begint en langzaam opbouwt: dus als je je spullen een beetje in de gaten houdt, kan je iemand er gauw genoeg weer uitflikkeren, desnoods met een smoes. Ik denk echter dat het percentage van mensen met dit soort baantjes dat slechte intenties heeft, maar heel klein is...
Je kunt natuurlijk ook camera's ophangen

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Chica_Del_Fuego op 26-03-2007 12:55:17 ]
*Think outside the box*
  maandag 26 maart 2007 @ 12:52:46 #88
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47668955
quote:
Op zondag 25 maart 2007 21:24 schreef MinderMutsig het volgende:
(...)
Ik vind eigenlijk rond de ¤8,- tot ¤10,- meer dan genoeg, vooral omdat ze niet het hele huishouden hoeft te doen (...).
Dit snap ik niet - wat je per uur betaalt, heeft toch niet zoveel te maken met of ze in totaal maar een paar uur werkt en een deel van het huishouden, of heel veel uren en dan het hele huishouden doet??
Als ze (of hij trwns) wel het hele huishouden zou moeten doen, komen er gewoon uren, en daarmee geld bij.

Of mis ik nu iets?
*Think outside the box*
  maandag 26 maart 2007 @ 13:00:21 #89
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_47669208
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:49 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Mijn planning zit op 't moment best redelijk vol, dus mijn uurtarief is nu wel iets aan de hoge kant..! (want nog meer uren van m'n kostbare vrije tijd opgeven, daar moet natuurlijk wel iets tegenover staan ) Maar ik wil je best (tijdelijk?) uit de brand helpen, als je het hard nodig hebt... (zie PM wel verschijnen)

Wat betreft het vertrouwen in een willekeurig iemand: ik heb schoongemaakt bij mensen die idd ondertussen gewoon thuis waren, maar dan kwam het ook wel eens voor dat ze toch even boodschappen gingen doen, oid. Inmiddels heb ik ook een paar adressen waar ik die mensen echt 1 X gezien heb (of bijvoorbeeld de eerste 3 of 4 keer), en we verder alleen communiceren via briefjes: blijkbaar vertrouwen ze mij; dat is naar mijn idee ook gewoon iets wat je een beetje moet proberen aan te voelen.
Er komt natuurlijk bij dat je van iemand die je in je huis laat wel wat gegevens hebt: mocht er iets missen oid, dan weet je diegene te vinden... Heb het idee dat áls er zoiets gebeurd, dat klein begint en langzaam opbouwt: dus als je je spullen een beetje in de gaten houdt, kan je iemand er gauw genoeg weer uitflikkeren, desnoods met een smoes. Ik denk echter dat het percentage van mensen met dit soort baantjes dat slechte intenties heeft, maar heel klein is...
Je kunt natuurlijk ook camera's ophangen
Ik probeer ook altijd van huis te zijn als de schoonmaakster er is. Vind het arelaxed als ik zit te werken oid, en zij is aan het stofzuigen en aan het boenen. Bovendien wil ik haar niet het idee geven dat ik op d'r vingers kijk. Het is een kwestie van vertrouwen ja, maar we hebben d'r dan ook via via gevonden. Zij weet dat als ze iets doet, dat ze dan ongeveer haar hele clientèle kwijt is.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 26 maart 2007 @ 13:16:51 #90
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47669736
Ja, dat idee van "op de vingers kijken" ken ik: ik vind het zelf ook zeker veel fijner als er niemand thuis is; dat werkt ook gewoon makkelijker, je hoeft geen rekening te houden met of iemand anders zometeen net over die vloer wil gaan lopen die je wil gaan dweilen, bijvoorbeeld...etc.
Maar toen ik via de thuiszorg werkte, dus bij oudjes, was het idd vooral dat die mensen gewoon nix anders te doen hebben dan kijken hoe jij bezig bent, en je vergelijken met hun vaste kracht (ik was vakantie-invalkracht), kon echt heel naar zijn...

Maar ik snap ook best dat mensen wel thuis willen zijn: nu heb ik dan ook meestal dat ze wel thuis zijn, maar in een werkkamertje waar ik toch niet kom, en waar zij ook eigenlijk niet uit hoeven. Is ook prima.
*Think outside the box*
pi_47669896
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Dit snap ik niet - wat je per uur betaalt, heeft toch niet zoveel te maken met of ze in totaal maar een paar uur werkt en een deel van het huishouden, of heel veel uren en dan het hele huishouden doet??
Als ze (of hij trwns) wel het hele huishouden zou moeten doen, komen er gewoon uren, en daarmee geld bij.

Of mis ik nu iets?
Wat ik bedoelde was dat ik aan zo'n ¤16,- tot ¤20,- zat te denken voor twee uurtjes gezien het werk wat er in die twee uurtjes gedaan moet worden. Ik heb een paar klusjes die me zelf niet lukken en die zou zij dan moeten doen. De rest doe ik zelf wel.
Als ik zou verwachten dat ze ook zou afstoffen, afwassen, wassen e.d. dan zou ik meer per uur geven maar het blijft echt beperkt tot stofzuigen en dweilen, het toilet, af en toe de badkamer, de ramen lappen eens in de zoveel tijd de keuken, dat soort dingen. Een aantal dingen kan ik helemaal niet, een deel soms wel en soms niet. Ik denk dat ze regelmatig naar huis gaat zonder twee uur gewerkt te hebben maar in die gevallen zou ik wel gewoon twee uur betalen.
Ik vind dat uurloon wel af mag hangen van wat je verwacht van een schoonmaakster. Iemand die alles doet mag wel iets meer verdienen per uur omdat er in dat uur ook meer gebeurd.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47670208
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:16 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ja, dat idee van "op de vingers kijken" ken ik: ik vind het zelf ook zeker veel fijner als er niemand thuis is; dat werkt ook gewoon makkelijker, je hoeft geen rekening te houden met of iemand anders zometeen net over die vloer wil gaan lopen die je wil gaan dweilen, bijvoorbeeld...etc.
Maar toen ik via de thuiszorg werkte, dus bij oudjes, was het idd vooral dat die mensen gewoon nix anders te doen hebben dan kijken hoe jij bezig bent, en je vergelijken met hun vaste kracht (ik was vakantie-invalkracht), kon echt heel naar zijn...

Maar ik snap ook best dat mensen wel thuis willen zijn: nu heb ik dan ook meestal dat ze wel thuis zijn, maar in een werkkamertje waar ik toch niet kom, en waar zij ook eigenlijk niet uit hoeven. Is ook prima.
Dat lijkt me dus echt niks hè, als mensen je zo op je vingers gaan kijken.
"Ja Truus doet het altijd zo, ik denk, ik zeg het maar even, je moet het natuurlijk op je eigen manier doen hè. Ik vind het niet erg, het maakt me niks uit ofzo maar het werkt wel altijd heel goed."

Ik hoor hier in de regio hele slechte verhalen over de schoonmakers via de thuiszorg, vandaar dat ik zelf wel op zoek ga naar iemand. Ik wil gewoon dat het goed gebeurd, ik heb geen zin aan iedere week dat gezeik met hulpen die niet op komen dagen, bijna wekelijks een andere hulp, hulpen die zelf ongeveer dezelfde klachten hebben als ik en dus bepaalde klussen niet mogen doen enz.
Ik wil gewoon iemand die zijn werk goed doet en die ik in mijn huis vertrouw.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47670656
Ik zoek een schoonmaakster die ik goed kan vertrouwen. Ben veel weg, ook naar het buitenland. Op die vingers meekijken voel ik me alleen opgelaten van.

En het commentaar van lui? ik koop net zoals de rest een stukje rust en vrijheid in mijn weekend.
  maandag 26 maart 2007 @ 13:51:13 #94
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47670870
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:39 schreef TR08 het volgende:
Ik vind 9 euro zwart per uur niet raar. Ik ben straks ingenieur (WO) en krijg dan netto rond de 12,50 per uur. Als je iemand netto uitbetaalt voor werk waar geen opleiding voor nodig is vind ik 10 euro per uur meer dan zat.
ik denk dat je dan een andere baan moet zoeken; 12,50 verdienen scooter-vmbo'ers ook nog wel.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 26 maart 2007 @ 13:57:21 #95
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_47671070
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:07 schreef annnnne het volgende:
Wij hebben een schoonmaakster die 3 uur per week bij ons komt smerig maken. Ze werkt al 6 jaar voor ons en is al 74 en heel erg lief en daarom durven we haar niet te ontslaan, maar schoonmaken kan ze echt niet. Het voelt alsof we een bejaarde hebben geadopteerd. Elke week komt ze 3 uurtjes, neemt voor ons allebei een taartje mee en vertrekt na 3 uur 'vuil verspreiden' weer met 30 euro.
1 keer per week laten we daarom nog een andere schoonmaakster komen die wel echt komt schoonmaken. Klinkt lachen, maar maakt ons bij tijd en wijle zeer chagerijnig ; )
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_47672094
check anders www.loonwijzer.nl
een mbo schoonmaker/interieurverzorger met 4 jaar ervaring:
Per uur ¤ 7,44
Per week ¤ 282,60
Per 4 weken ¤ 1130
Per maand ¤ 1224 (1056,92 netto)
Per jaar ¤ 14695

30+ jaar ervaring
Per uur ¤ 8,75
Per week ¤ 332,47
Per 4 weken ¤ 1330
Per maand ¤ 1440
  maandag 26 maart 2007 @ 14:52:21 #97
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47672862
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:21 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde was dat ik aan zo'n ¤16,- tot ¤20,- zat te denken voor twee uurtjes gezien het werk wat er in die twee uurtjes gedaan moet worden.
(...)
Ik vind dat uurloon wel af mag hangen van wat je verwacht van een schoonmaakster. Iemand die alles doet mag wel iets meer verdienen per uur omdat er in dat uur ook meer gebeurd.
Ja als het om dezelfde tijdspanne (maar dus minder werkzaamheden ín die tijdspanne) gaat, als bij iemand die wel het hele huishouden zou laten doen in die tijd, is het inderdaad wel logisch. Ik denk echter wel dat er niet zoveel verschil zit in wat mensen in een bepaalde tijd doen - los van hoeveel pauze ze hebben/nemen en helemaal nix doen natuurlijk.

Er zijn gewoon redelijk vaste tijden voor het aantal vierkante meters dat stofgezogen, gedweild moet worden, en het aantal kastjes dat afgestofd moet worden, etc. Want ik denk niet dat je van een schoonmaker/-ster kunt verwachten dat die zich helemaal uit de naad werkt en alles veel sneller doet...
*Think outside the box*
  maandag 26 maart 2007 @ 14:53:15 #98
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47672905
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:51 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik denk dat je dan een andere baan moet zoeken; 12,50 verdienen scooter-vmbo'ers ook nog wel.
Ik denk dat jij je daar nog wel eens in zou kunnen vergissen (tenminste als je het over legaal werk hebt).
*Think outside the box*
pi_47674729
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:52 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ja als het om dezelfde tijdspanne (maar dus minder werkzaamheden ín die tijdspanne) gaat, als bij iemand die wel het hele huishouden zou laten doen in die tijd, is het inderdaad wel logisch. Ik denk echter wel dat er niet zoveel verschil zit in wat mensen in een bepaalde tijd doen - los van hoeveel pauze ze hebben/nemen en helemaal nix doen natuurlijk.

Er zijn gewoon redelijk vaste tijden voor het aantal vierkante meters dat stofgezogen, gedweild moet worden, en het aantal kastjes dat afgestofd moet worden, etc. Want ik denk niet dat je van een schoonmaker/-ster kunt verwachten dat die zich helemaal uit de naad werkt en alles veel sneller doet...
Hoe lang ben jij gemiddeld bezig in een eengezinswoning en wat doe je dan allemaal?
En wat krijg je daarvoor? (Stond volgens mij al wel ergens in het topic maar ik ben het vergeten.)
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:07:39 #100
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47675870
Een eensgezinswoning, dat kan zóveel verschillends zijn...

Maar enkele voorbeeldjes van mijn huidige situatie:

kleine benedenverdieping van oud huis (met zo'n hoog plafond en z'n heel klein badkamertje) waar net 2 mensen inpassen en daar nu ook wonen (ook al zijn ze op zoek naar iets groters), daar doe ik elke week in 2 uur (soms wel ietsje uitloop) woonkamer stoffen, hele huis stofzuigen, het aanrecht (groot!) + kastje i/d keuken "afsoppen" (iets met cillit bang en een gewoon sopje), keukenvloer dweilen, en wc schoonmaken - en soms ook badkamervloer dweilen, slaapkamer stoffen, en/of de badkamer verder soppen (fonteintje, tegeltjes..) - en ik heb ongeveer 15-20 minuutjes pauze.
Daarvoor krijg ik 20 euro.

grotere benedenverdieping, in een zeer nieuw en dus redelijk klinisch huis (ook zo ingericht), waar 2 mensen wonen die bijna nooit thuis zijn, daar doe ik elke week in 2 uur elke keer iets anders: dingen die regelmatig terug komen zijn de woonkamer stofzuigen en dweilen en de wc (en dan heb ik iets van 3 kwartier over, waar ik dan nog iets extra's doe), de wisselende dingen zijn bijv. de hele keuken uitgebreid (alle kastjes, de koelkast, de kookplaat, de kraan met antikal, vloer extra goed dweilen, e.d.), de badkamer (tegeltjes, wasbak, vloer zuigen en dweilen), de ramen zemen: voor of achter, binnen en/of buiten, de deuren en ramen binnen afnemen/zemen (ze hebben heel veel glas binnen), soms zelfs wat strijken. Hier heb ik ook ongeveer 20 minuutjes pauze, maar soms is het ook wel wat langer, hou ik niet echt bij - ik mag het in elk geval erg rustig aan doen (ze is overigens bijna altijd thuis als ik er ben). Hiervoor krijg ik ook 20 euro - in verhouding dus eigenlijk iets meer...

Verder kreeg ik 2, 3 jaar geleden 8 euro per uur (waarin ik toen zelfs minder pauze had), en is bij m'n nieuwste adres m'n uurtarief opgewaardeerd tot 12 euro per uur , en ook daarvoor ben ik bereid wel wat langer van het totaal echt bezig te zijn - daar doe ik meestal 1 deel helemaal uitgebreid, de keuken of de badkamer of de vloer v/h hele huis, etc..en dan in 2 of 2,5 uur... En voor die 12 per uur, vind ik dat ik ook best gewoon af mag maken wat ik aan 't doen ben, ook al blijkt dat n keer n halfuurtje langer te duren...
*Think outside the box*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')