Dan zit ik dus redelijk goed met mijn inschatting. Deze is op ons het meeste van toepassing al zouden de werkzaamheden iets verschillen.quote:Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Een eensgezinswoning, dat kan zóveel verschillends zijn...
Maar enkele voorbeeldjes van mijn huidige situatie:
kleine benedenverdieping van oud huis (met zo'n hoog plafond en z'n heel klein badkamertje) waar net 2 mensen inpassen en daar nu ook wonen (ook al zijn ze op zoek naar iets groters), daar doe ik elke week in 2 uur (soms wel ietsje uitloop) woonkamer stoffen, hele huis stofzuigen, het aanrecht (groot!) + kastje i/d keuken "afsoppen" (iets met cillit bang en een gewoon sopje), keukenvloer dweilen, en wc schoonmaken - en soms ook badkamervloer dweilen, slaapkamer stoffen, en/of de badkamer verder soppen (fonteintje, tegeltjes..) - en ik heb ongeveer 15-20 minuutjes pauze.
Daarvoor krijg ik 20 euro.
Omgeving Leek / Roden, in Groningen dus.quote:Op maandag 26 maart 2007 22:13 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ik zou er idd, ook ivm afronden/muntgeld e.d., gewoon 10 van maken...
Waar is bij jullie in de buurt?
Euh?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:23 schreef qwerty_x het volgende:
wow, dat is duur allemaal
ik betaal 250 euro per maand
voor een werkweek van 44 uur, inwonend
een pak melk kost bij jou zeker ook geen euro?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 19:23 schreef qwerty_x het volgende:
wow, dat is duur allemaal
ik betaal 250 euro per maand
voor een werkweek van 44 uur, inwonend
dat klopt: ong. 30 eurocentquote:Op woensdag 28 maart 2007 06:02 schreef BoukeF het volgende:
[..]
een pak melk kost bij jou zeker ook geen euro?
hier is het heel normaal dat je een full-time huishoudelijke hulp hebt, meestal inwonendquote:Op woensdag 28 maart 2007 19:22 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Maar qwerty_x, leg eens uit wat je bedoelt met die vorige opmerking?!?
Ik betaal de schoonmaakster 10 euro per uur!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef TR08 het volgende:
Hm ja ok. Moet je zelf weten
Ik vind het altijd wat raar om te zien dat erg laag opgeleid werk relatief veel betaald krijgt.
Dat je in Londen voor dat geld geen goede schoonmaakster vindt heeft waarschijnlijk ook veel te maken met dat het leven daar duidelijk duurder is dan hier.
Je woonde niet in Eindhoven he? Jammer!quote:Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Een eensgezinswoning, dat kan zóveel verschillends zijn...
Maar enkele voorbeeldjes van mijn huidige situatie:
kleine benedenverdieping van oud huis (met zo'n hoog plafond en z'n heel klein badkamertje) waar net 2 mensen inpassen en daar nu ook wonen (ook al zijn ze op zoek naar iets groters), daar doe ik elke week in 2 uur (soms wel ietsje uitloop) woonkamer stoffen, hele huis stofzuigen, het aanrecht (groot!) + kastje i/d keuken "afsoppen" (iets met cillit bang en een gewoon sopje), keukenvloer dweilen, en wc schoonmaken - en soms ook badkamervloer dweilen, slaapkamer stoffen, en/of de badkamer verder soppen (fonteintje, tegeltjes..) - en ik heb ongeveer 15-20 minuutjes pauze.
Daarvoor krijg ik 20 euro.
grotere benedenverdieping, in een zeer nieuw en dus redelijk klinisch huis (ook zo ingericht), waar 2 mensen wonen die bijna nooit thuis zijn, daar doe ik elke week in 2 uur elke keer iets anders: dingen die regelmatig terug komen zijn de woonkamer stofzuigen en dweilen en de wc (en dan heb ik iets van 3 kwartier over, waar ik dan nog iets extra's doe), de wisselende dingen zijn bijv. de hele keuken uitgebreid (alle kastjes, de koelkast, de kookplaat, de kraan met antikal, vloer extra goed dweilen, e.d.), de badkamer (tegeltjes, wasbak, vloer zuigen en dweilen), de ramen zemen: voor of achter, binnen en/of buiten, de deuren en ramen binnen afnemen/zemen (ze hebben heel veel glas binnen), soms zelfs wat strijken. Hier heb ik ook ongeveer 20 minuutjes pauze, maar soms is het ook wel wat langer, hou ik niet echt bij - ik mag het in elk geval erg rustig aan doen (ze is overigens bijna altijd thuis als ik er ben). Hiervoor krijg ik ook 20 euro - in verhouding dus eigenlijk iets meer...
Verder kreeg ik 2, 3 jaar geleden 8 euro per uur (waarin ik toen zelfs minder pauze had), en is bij m'n nieuwste adres m'n uurtarief opgewaardeerd tot 12 euro per uur , en ook daarvoor ben ik bereid wel wat langer van het totaal echt bezig te zijn - daar doe ik meestal 1 deel helemaal uitgebreid, de keuken of de badkamer of de vloer v/h hele huis, etc..en dan in 2 of 2,5 uur... En voor die 12 per uur, vind ik dat ik ook best gewoon af mag maken wat ik aan 't doen ben, ook al blijkt dat n keer n halfuurtje langer te duren...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |