abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2007 @ 16:08:32 #101
64387 ioor
be cool!
pi_47675914
10 euro per uur, ze komt dan 1 keer in de 2 weken.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_47682010
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Een eensgezinswoning, dat kan zóveel verschillends zijn...

Maar enkele voorbeeldjes van mijn huidige situatie:

kleine benedenverdieping van oud huis (met zo'n hoog plafond en z'n heel klein badkamertje) waar net 2 mensen inpassen en daar nu ook wonen (ook al zijn ze op zoek naar iets groters), daar doe ik elke week in 2 uur (soms wel ietsje uitloop) woonkamer stoffen, hele huis stofzuigen, het aanrecht (groot!) + kastje i/d keuken "afsoppen" (iets met cillit bang en een gewoon sopje), keukenvloer dweilen, en wc schoonmaken - en soms ook badkamervloer dweilen, slaapkamer stoffen, en/of de badkamer verder soppen (fonteintje, tegeltjes..) - en ik heb ongeveer 15-20 minuutjes pauze.
Daarvoor krijg ik 20 euro.
Dan zit ik dus redelijk goed met mijn inschatting. Deze is op ons het meeste van toepassing al zouden de werkzaamheden iets verschillen.
Nu dus alleen nog hard op zoek naar iemand bij ons in de buurt.
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 26 maart 2007 @ 22:13:26 #103
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47690959
Ik zou er idd, ook ivm afronden/muntgeld e.d., gewoon 10 van maken...

Waar is bij jullie in de buurt?
*Think outside the box*
pi_47692312
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:13 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ik zou er idd, ook ivm afronden/muntgeld e.d., gewoon 10 van maken...

Waar is bij jullie in de buurt?
Omgeving Leek / Roden, in Groningen dus.
Hoezo, zoek je nog een huisje?

[ Bericht 1% gewijzigd door MinderMutsig op 26-03-2007 22:48:35 ]
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:18:27 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47722023
Hierzo 10,- per uur of eigenlijk 30 euro voor 1 keer per week. Hiervoor vouwt ze de was op, badkamer en toilet schoon/poetsen, keuken en om de week beneden dweilen en boven dweilen, afstoffen, stofzuigen etc etc, huis is weer heerlijk opgeruimd en schoon iedere week! Zou niet mee zonder willen hoor! . Een eensgezinswoning, zonder kids of dieren.....En ze doet het prima!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:23:36 #106
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47722220
wow, dat is duur allemaal

ik betaal 250 euro per maand
voor een werkweek van 44 uur, inwonend
zonnig Brasil
pi_47722330
Ik betaal 15 euro per uur. Het is dan wel in een studentenhuis dus het is wel iets ranziger dan in een gemiddeld huis. Per maand zo'n 60 euro kwijt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:27:54 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_47722398
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:23 schreef qwerty_x het volgende:
wow, dat is duur allemaal

ik betaal 250 euro per maand
voor een werkweek van 44 uur, inwonend
Euh?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:49:01 #109
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47728356
Ik ben het met Susie eens. ?!
*Think outside the box*
pi_47737103
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:23 schreef qwerty_x het volgende:
wow, dat is duur allemaal

ik betaal 250 euro per maand
voor een werkweek van 44 uur, inwonend
een pak melk kost bij jou zeker ook geen euro?
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_47747711
Bij mij werkt ze drie uur per week. Ze levert goed werk, drinkt geen koffie ook niet als we een keer wel thuis zijn en het aanbieden. Ze krijgt 10 euro/uur, dus 30 euro per week.
  woensdag 28 maart 2007 @ 14:12:23 #112
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47748476
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 06:02 schreef BoukeF het volgende:

[..]

een pak melk kost bij jou zeker ook geen euro?
dat klopt: ong. 30 eurocent
zonnig Brasil
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:22:49 #113
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47760477
Maar qwerty_x, leg eens uit wat je bedoelt met die vorige opmerking?!?
*Think outside the box*
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:54:33 #114
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47761684
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:22 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Maar qwerty_x, leg eens uit wat je bedoelt met die vorige opmerking?!?
hier is het heel normaal dat je een full-time huishoudelijke hulp hebt, meestal inwonend
het is zelfs zo normaal, dat de meeste huizen en appartamenten een gescheiden gedeelte voor deze hulp hebben, met badkamer, slaapkamer etc.
zonnig Brasil
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:26:30 #115
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47766220
Ok, nu snap ik het! Ik begrijp dus nu dat je hulp bij je in woont, en zich full time bezig houdt met het huishouden! Dat begreep ik nog niet uit die paar steekwoorden
Het gaat mij er dus ook niet om dat het normaal is of niet, ik weet ook eigenljik niet hoe ik had moeten ruiken dat het "daar", where ever that is, zo normaal is...

Maar dan vind ik, voor Nederlandse normen, dat diegene weinig betaald krijgt! Het geld zal echter "daar" wel een andere waarde hebben, zoals je ook al aangaf bij dat pak-melk verhaal (ook al koop ik een pak melk ook voor 35 cent... maar dat terzijde). Dan is het dus sowieso erg moeilijk te vergelijken lijkt me, met alle andere genoemde voorbeelden in dit topic...
*Think outside the box*
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:47:15 #116
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47767338
uiteraard is de situatie hier anders, maar ik was gewoon verbaasd dat het zo duur is in NL
met zulke prijzen is het haast onmogelijk

hier is trouwens Brazilië
zonnig Brasil
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:55:08 #117
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47767744
Met zulke prijzen zou het onmogelijk zijn, daar, waar het geld een andere waarde heeft! Hier zijn die prijzen juist heel redelijk.

Wat is bijvoorbeeld het minimumloon (volgens één of andere arbo, of cao oid) in Brazil, waar mensen net van rond kunnen komen, gemiddeld?
*Think outside the box*
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:58:32 #118
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47767939
het officiele minimumloon hier is R$ 380
wat omgerekend zo'n 135 Euro is
zonnig Brasil
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:03:39 #119
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_47768263
Aha. Heb je daar ooit in Nederland iemand van zien leven? Denk 't niet hč...
*Think outside the box*
pi_53779585
Je kan ook gewoon een vriendin nemen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 00:13:29 #121
193728 sgt.
Holy War means striving
pi_53780424
meer dan het gemiddelde dus ik heb altijd tevreden werksters die nooit verzaken en altijd hun werk goed en secuur doen.
"The greatest Holy War is to say the truth in front of The King"
pi_53780513
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef TR08 het volgende:
Hm ja ok. Moet je zelf weten
Ik vind het altijd wat raar om te zien dat erg laag opgeleid werk relatief veel betaald krijgt.
Dat je in Londen voor dat geld geen goede schoonmaakster vindt heeft waarschijnlijk ook veel te maken met dat het leven daar duidelijk duurder is dan hier.
Ik betaal de schoonmaakster 10 euro per uur!
Die sjeest echt mijn hele huis door in 3 uur tijd en verricht prima werk!
Trouwens die opmerking he, laag opgeleid, dat is dus niet altijd waar, mijn schoonmaakster doet dit erbij om haar studie en leven wat ruimer te gaan bezien.
Niets mis mee, daarbij is het wel fucking hard werken, in vergelijk met anderen die inclu 'opleiding' de hele dag op de luie kont
op kantoor achter de pc kunnen hangen en msn'en en dus internetten uiteraard!
En soms arbeiten!
Dus dat zegt niets en iemand is daar echt niets minder om!
sukkel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53781044
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Een eensgezinswoning, dat kan zóveel verschillends zijn...

Maar enkele voorbeeldjes van mijn huidige situatie:

kleine benedenverdieping van oud huis (met zo'n hoog plafond en z'n heel klein badkamertje) waar net 2 mensen inpassen en daar nu ook wonen (ook al zijn ze op zoek naar iets groters), daar doe ik elke week in 2 uur (soms wel ietsje uitloop) woonkamer stoffen, hele huis stofzuigen, het aanrecht (groot!) + kastje i/d keuken "afsoppen" (iets met cillit bang en een gewoon sopje), keukenvloer dweilen, en wc schoonmaken - en soms ook badkamervloer dweilen, slaapkamer stoffen, en/of de badkamer verder soppen (fonteintje, tegeltjes..) - en ik heb ongeveer 15-20 minuutjes pauze.
Daarvoor krijg ik 20 euro.

grotere benedenverdieping, in een zeer nieuw en dus redelijk klinisch huis (ook zo ingericht), waar 2 mensen wonen die bijna nooit thuis zijn, daar doe ik elke week in 2 uur elke keer iets anders: dingen die regelmatig terug komen zijn de woonkamer stofzuigen en dweilen en de wc (en dan heb ik iets van 3 kwartier over, waar ik dan nog iets extra's doe), de wisselende dingen zijn bijv. de hele keuken uitgebreid (alle kastjes, de koelkast, de kookplaat, de kraan met antikal, vloer extra goed dweilen, e.d.), de badkamer (tegeltjes, wasbak, vloer zuigen en dweilen), de ramen zemen: voor of achter, binnen en/of buiten, de deuren en ramen binnen afnemen/zemen (ze hebben heel veel glas binnen), soms zelfs wat strijken. Hier heb ik ook ongeveer 20 minuutjes pauze, maar soms is het ook wel wat langer, hou ik niet echt bij - ik mag het in elk geval erg rustig aan doen (ze is overigens bijna altijd thuis als ik er ben). Hiervoor krijg ik ook 20 euro - in verhouding dus eigenlijk iets meer...

Verder kreeg ik 2, 3 jaar geleden 8 euro per uur (waarin ik toen zelfs minder pauze had), en is bij m'n nieuwste adres m'n uurtarief opgewaardeerd tot 12 euro per uur , en ook daarvoor ben ik bereid wel wat langer van het totaal echt bezig te zijn - daar doe ik meestal 1 deel helemaal uitgebreid, de keuken of de badkamer of de vloer v/h hele huis, etc..en dan in 2 of 2,5 uur... En voor die 12 per uur, vind ik dat ik ook best gewoon af mag maken wat ik aan 't doen ben, ook al blijkt dat n keer n halfuurtje langer te duren...
Je woonde niet in Eindhoven he? Jammer!
Inspiratieloos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')