Er zijn maar weinig mensen die het daar overigens niet mee eens zijn hoor. G-B is het schoolvoorbeeld van mensen die geen kansen hebben en die ook niet willen. Lees maar eens het boek "Leven aan de onderkant" van Theodore Dalrymple door, dan heb je een idee van de mentaliteit in de onderklasse daar.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik doelde meer op jouw 2de alinea maar goed.
Maar wat mij betreft zijn veel middelen prima om zoiets idioots als kernwapens zo snel mogelijk weg te halen. Demonstraties, ondanks dat ze wellicht verboden zijn, zijn daar één van.
-edit- oh en ik ben geen tuinder hoor -edit-
En blokkades opwerpen? Als Ierland morgen onze haven stillegt en Frankrijk de stations zijn dat grondrechten?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zolang ze niet gaan moorden en mishandelen, vind ik het prima. Demonstreren is een grondrecht.
Ach, we kunnen een discussie gaan beginnen dat de Conservatieven een lange lange tijd aan de macht zijn geweest in GB, maar daar heb ik helemaal geen zin in nu.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:34 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die het daar overigens niet mee eens zijn hoor. G-B is het schoolvoorbeeld van mensen die geen kansen hebben en die ook niet willen. Lees maar eens het boek "Leven aan de onderkant" van Theodore Dalrymple door, dan heb je een idee van de mentaliteit in de onderklasse daar.
Omdat kernwapens iets zijn wat ons allemaal aangaat.quote:En waarom zou een politieke partij illegale activiteiten moeten plegen in andere landen?
Dat staat totaal niet in verband met anti-abortus demonstraties e.d. Die activisten leggen ook Schiphol niet plat als ze protesteren tegen die AWACs bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:35 schreef Arnold_fan het volgende:
En blokkades opwerpen? Als Ierland morgen onze haven stillegt en Frankrijk de stations zijn dat grondrechten?
Het gaat om het principe of je dingen mag blokkeren om je mening zo aan anderen op te dringen, ik denk van niet, jij van wel. Als je ergens tegen wilt protesteren mag dat van mij wel, als je maar niemand hindert met je protest. Als je een vergunning krijgt om ergens te gaan lopen zal ik je niet tegenhouden, wel als je ondertussen de halve stad afbreekt en andere dingen blokkeert. (Laten we eerlijk zijn, zo gaan de meeste protesten toch)quote:Op maandag 8 januari 2007 22:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat staat totaal niet in verband met anti-abortus demonstraties e.d. Die activisten leggen ook Schiphol niet plat als ze protesteren tegen die AWACs bijvoorbeeld.
Als je respect voor anderen en het niet verpesten van je buurt kneuterig wilt noemen wil ik daar heel graag naar terug jaquote:Op maandag 8 januari 2007 22:40 schreef Ericr het volgende:
De voorvechter van normen en waarden, Dalrymple is ook al voorbij gekomen zie ik al. Volgens mij willen sommigen echt weer terug naar de kneuterigheid van de jaren 50 (van de 19de eeuw dan wel). Demonstreren is inmiddels verboden gebied, je zou er maar een norm mee overschrijden zeg. The horror.
Klopt, wat dat betreft hanteren wij dezelfde stelling. Protesteren is not done als het mensen hindert die er niks mee te maken hebben. Zo heb ik een schurfthekel aan de NS-stakingen, puur omdat je daar de reiziger mee pest. Ga dan aangekondigd geen tickets controleren ofzo...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:45 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het gaat om het principe of je dingen mag blokkeren om je mening zo aan anderen op te dringen, ik denk van niet, jij van wel. Als je ergens tegen wilt protesteren mag dat van mij wel, als je maar niemand hindert met je protest. Als je een vergunning krijgt om ergens te gaan lopen zal ik je niet tegenhouden, wel als je ondertussen de halve stad afbreekt en andere dingen blokkeert. (Laten we eerlijk zijn, zo gaan de meeste protesten toch)
Dan zijn we het alvast deels eens, al vind ik het ook onacceptabel om bedrijven/overheidsinstellingen het werken onmogelijk te maken anders dan op juridische weg. Als je het niet eens bent met een onderneming kun je een rechtszaak beginnen maar ga je niet met spandoeken op het terrein zitten zodat ze niet kunnen werken. Zolang het bedrijf legaal is heb je daar niets te zoeken, als ik nu naar een bedrijf ga en daar op op een afgesloten terrein ga zitten krijg ik ook een boete.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt, wat dat betreft hanteren wij dezelfde stelling. Protesteren is not done als het mensen hindert die er niks mee te maken hebben. Zo heb ik een schurfthekel aan de NS-stakingen, puur omdat je daar de reiziger mee pest. Ga dan aangekondigd geen tickets controleren ofzo...
Echter hinder je bij dit soort demonstraties alleen de marinebasis, precies degene die er mee te maken heeft.
Ben daar mod, ik loop er niet alleen rond.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:46 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als je respect voor anderen en het niet verpesten van je buurt kneuterig wilt noemen wil ik daar heel graag naar terug jaOverigens wist ik niet dat er op dutch bodybuilding ook SPers rondliepen
![]()
Wat is er mis met kneuterigheid?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:40 schreef Ericr het volgende:
De voorvechter van normen en waarden, Dalrymple is ook al voorbij gekomen zie ik al. Volgens mij willen sommigen echt weer terug naar de kneuterigheid van de jaren 50 (van de 19de eeuw dan wel). Demonstreren is inmiddels verboden gebied, je zou er maar een norm mee overschrijden zeg. The horror.
Alles, fuck de Victoriaanse waarden. Als we kneuterig waren gebleven dan zaten we nu nog in plaggenhutten waarschijnlijk.quote:
Heb ik meestal niet zo'n probleem mee. Vaak duren die acties niet lang en zijn ze alleen bedoeld om het "probleem" onder de aandacht te brengen.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:51 schreef Arnold_fan het volgende:
Dan zijn we het alvast deels eens, al vind ik het ook onacceptabel om bedrijven/overheidsinstellingen het werken onmogelijk te maken anders dan op juridische weg. Als je het niet eens bent met een onderneming kun je een rechtszaak beginnen maar ga je niet met spandoeken op het terrein zitten zodat ze niet kunnen werken. Zolang het bedrijf legaal is heb je daar niets te zoeken, als ik nu naar een bedrijf ga en daar op op een afgesloten terrein ga zitten krijg ik ook een boete.
Het gaat er juist om dat we de beschaving die we hebben niet moeten weggooien omdat het in is om overal kritiek op te leveren. Vaak wordt met het badwater ook het kind weggegooid en daar is hij juist op tegen. Het kapot spuiten met drugs, misbruiken van kinderen en het compleet uiteenvallen van hele gezinnen vind jij opzich wel een goede ontwikkeling? Ik ga ervan uit dat je zijn boeken niet hebt gelezen?quote:Op maandag 8 januari 2007 22:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alles, fuck de Victoriaanse waarden. Als we kneuterig waren gebleven dan zaten we nu nog in plaggenhutten waarschijnlijk.
En een bos bezetten wat miljoenen belasting euro's kost terwijl het niet mag van de rechter bijvoorbeeld? Mensen die dat doen mogen van mij elke cent terugbetalen door ze hun uitkering stop te zetten en het inkomen meer dan het minimumloon af te pakken.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heb ik meestal niet zo'n probleem mee. Vaak duren die acties niet lang en zijn ze alleen bedoeld om het "probleem" onder de aandacht te brengen.
-edit- en vaak voor een in mijn ogen goed doel ook; dus aan dierenrechten, milieu, etc. -edit-
die komen dan ook niet op Schiphol, Gielenkierchen daarentegen ...quote:Op maandag 8 januari 2007 22:38 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat staat totaal niet in verband met anti-abortus demonstraties e.d. Die activisten leggen ook Schiphol niet plat als ze protesteren tegen die AWACs bijvoorbeeld.
Natuurlijk kan dat. We hoeven alleen vrijheid van meningsuiting en demonstratie af te schaffen. Ik ben dan wel bang dat ook fascist Wilders uit de Kamer verdwijnt.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:04 schreef Martijn_77 het volgende:
Kunnen we haar hier niet uit de kamer gooien? Ivm ongewenste inmenging in de buitenlandse politiek?
http://www.brabantsdagblad.nl/bdbinnenland/article990862.ecequote:SP-Kamerlid Van Velzen opgepakt in Schotland
van een verslaggever
Dinsdag 9 januari 2007 - Den Bosch.
Tweede Kamerlid Krista van Velzen van de SP is gistermiddag in Schotland gearresteerd. Ze was met collega’s uit diverse Europese landen betrokken bij de blokkade van de marinebasis Faslane.
De actie richtte zich tegen plannen van de Britse premier Tony Blair om miljarden te investeren in de ontwikkeling van nieuwe onderzeeërs met kernkoppen. Die moeten een oude generatie atoomonderzeeers vervangen. Bij de protesten zijn inmiddels ongeveer 460 actievoerders ingerekend, waaronder ook andere politici. Van Velzen was er gisteren aanwezig op uitnodiging van de Britse Labourpartij van Blair. Van Velzen was de enige Nederlandse aanwezige. Het Kamerlid werd gisteravond weer vrijgelaten en zei goed behandeld te zijn.
De SP-politica vindt de kritiek dat zij haar tijd beter in de Kamer kan besteden niet terecht. „We hebben kerstreces. Dit leek me een goede manier om in die tijd iets nuttigs te doen.“
Nee ballonnen neerleggen is een goed ideequote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:53 schreef Yildiz het volgende:
Weg met de SP, weg met de democratie, Iran is ons nieuwe voorbeeld!
Jij haalt dingen door elkaar, demonstreren nadat je een vergunning hebt gekregen is heel iets anders dan dingen blokkerenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:32 schreef Ericr het volgende:
Demonstreren is ook een recht dat in een beschaafd land word geeerbiedigd. Jammer dat sommigen daar anders over denken. Universele rechten willen afnemen is meer iets voor een totalitair regime. Maar goed misschien willen sommigen dat graag.
Of je het ethisch of op welke gronden dan ook niet verantwoord vind dat van Velzen daar staat is prima, maar ga niet tornen aan de universele rechten die ieder mens heeft.
En die vervult ze met vervequote:Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef draaijer het volgende:
Het is een voorbeeldrol! Nietwaar?
Ik haal niks door elkaar, het recht op demonstratie kan vrij worden uitgevoerd in de UK zolang het vreedzaam is en er dus geen geweld wordt toegepast. Hebben ze dan zaken gedaan die niet vreedzaam waren?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Jij haalt dingen door elkaar, demonstreren nadat je een vergunning hebt gekregen is heel iets anders dan dingen blokkerenZe blokkeren daar plekken in Schotland en de politie haalt ze daar steeds weer vandaan, dat is geen demonstratie maar sabotage.
Ja, want als ik iets wil van een volksvertegenwoordiger dan is het wel dat ze gearresteerd wordt in een ander land voor een of andere zinloze illegale kut-actie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |