Vroenhoven is een suburb van Maastricht hè.quote:Op maandag 8 januari 2007 17:10 schreef vinsbergen het volgende:
Super stad om te studeren, maar verder is het vooral een provinciestadje..
Nog een half jaar en dan heb ik er vier jaar opzitten en verhuis ik terug naar Brabant![]()
Niettemin een erg gezellige stad![]()
ps. Ik heb een kamer net over de grens bij Wolder, Vroenhoven.
Je sais, gewoon Maastricht dusquote:Op maandag 8 januari 2007 17:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Vroenhoven is een suburb van Maastricht hè.
Waar studeer je nu dan?quote:Op maandag 8 januari 2007 18:05 schreef snopprinses het volgende:
en ik kom na de zomer misschien weer terug in Maastricht studeren
Cool. Waar ergens?quote:Op maandag 8 januari 2007 16:57 schreef snopprinses het volgende:
mn broer komt misschien ook naar de kommel toe
In De Heeg is nog wel regelmatig iets vrij.quote:Op zondag 7 januari 2007 20:37 schreef BloodyLotte het volgende:
jeh joah.
ik ben druk aan het appartement jagen, maar dat lukt niet zo.
weet ik niet, zal es vragen ;oquote:
In Eindhovenquote:Op maandag 8 januari 2007 18:14 schreef vinsbergen het volgende:
[..]
Waar studeer je nu dan?
Ik ga na de zomer naar de UvT, oftewel Chillburg. Vind dat toch wel lekkerder, wat meer Randstad/Nederland gericht vanaf Tilburg en westelijkerEn ze hebben er een supermaster voor me
(International Business Law)
![]()
valt mee hoorquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:51 schreef Mss het volgende:
Ik moet na de zomer ws weg uit Mestreech.
Eens kijken hoelang ik het reizen naar Sittard vol ga houden![]()
Las in de ster dat ze het de " horrorlijn" noemen. Niet geheel zonder reden lijkt me zo.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:50 schreef The6thgate het volgende:
las vandaag in de spits dat veolia de dienstregeling om gaat gooien. ben niet meer zo vaak in de stad dat ik het ov hard nodig heb, maar de keren dat ik van het station naar daalhof moet sta ik verdomme ook lang te wachtenben s benieuwd of ze het beter kunnen...snap sowieso niet waarom het anders moest
De Blue Dream zou moeten sluiten omdat iemand 500 gram beweerde daar te hebben gekocht. Deze persoon had vrij gedetailleerd het interieur van die tent beschreven. Maar wel zoals de tent eruit zag enkele maanden terug, voor de verbouwing. (ben zelf nooit in die zaak geweest, maar 't stond in de krant)quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:17 schreef SlaggY het volgende:
Mooi, want al die vuige Fransen concentreerde zich nu op de Cool Runnings. Er stond vorige week een rij tot buiten de deur.. Beetje jammer.
Maar waarom zijn ze nu weer open? Er was toch aan minderjarige verkocht? Dat lijkt me niet helemaal volgens de wet.
Kan het desbetreffende artikel niet meer vinden. Wel een artikel van de limburger:quote:Op woensdag 10 januari 2007 09:17 schreef SlaggY het volgende:
Mooi, want al die vuige Fransen concentreerde zich nu op de Cool Runnings. Er stond vorige week een rij tot buiten de deur.. Beetje jammer.
Maar waarom zijn ze nu weer open? Er was toch aan minderjarige verkocht? Dat lijkt me niet helemaal volgens de wet.
Waar het op neer kwam in het geval van de blue dream was dat de aangehouden persoon die de 500gram gekocht had zijn verklaring heeft ingetrokken. Hij bekende in de rechtszaal dat hij deze van een dealer gekocht had, en niet in de blue dream. Kortom, in alle 3 de gevallen gebrek aan bewijs.quote:Maastricht -
De twee Maastrichtse koffieshops die vlak na kerst op last van burgemeester Gerd Leers werden gesloten, mogen met ingang van vanochtend hun deuren weer geopend hebben. Dat is het gevolg van een uitspraak van de Maastrichtse bestuursrechter Frank Geisel. Deze besloot vanochtend het besluit van Leers met onmiddellijke ingang te schorsen.
De uitspraak van de rechter heeft het karakter van een voorlopige voorziening. Concreet betekent dit dat de lopende procedures gewoon blijven doorlopen. De twee betrokken koffieshops, Mississippi aan de Wilhelminakade en Kosbor aan de Kleine Gracht, mogen in elk geval open blijven tot zes weken nadat de rechter uitspraak heeft gedaan in de bezwarenprocedure die ze hebben aangespannen.
Volgens mij stond dat hotel tegenover het station in brand.quote:Op zaterdag 13 januari 2007 20:41 schreef Janetje het volgende:
Wat is er toch aan de hand in Maastricht?
Ik hoorde gisteravond en vanavond weer allemaal brandweerwagens/ambulances voorbij rijden?
Ik heb dagelijks en wekelijks respectievelijk last van ambulances en helicopters.quote:Op maandag 15 januari 2007 03:08 schreef Etjo het volgende:
Telkens als ik lekker uit lig te slapen, hoor ik die brandweer etc langsjensen op echt asociale tijden.
Trouwens, hoi allemaal. Kom al jaren op fok, maar heb deze shit nog nooit gezien
Maastricht![]()
minder. maar aan de andere kant, als je spontaan erg slecht word ben je wel lekker dichtbij. moet je wel nog 5,5 uur op de EHBO wachten maar dat maakt niks uit.quote:Op maandag 15 januari 2007 17:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik heb dagelijks en wekelijks respectievelijk last van ambulances en helicopters.(woon naast het ziekenhuis)
Op de Boschstraat ligt het leger des heils en het is id pauper uitgaansgebied.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:21 schreef klaarover het volgende:
Ik heb een aansluitend vraagje over Maastricht, waar ik als contractarbeider wekelijks ben:
Er zijn 2 plekken in Maastricht-Centrum waar ik het 's avonds niet pluis vind:
1 is de Hasseltkade. Postende marokkanen op de uitkijk, geheimzinnigheid, etc.
2 is Boschstraat/Markt/Grote Gracht. Dronkelui, daklozen, geschreeuw, etc.
Mijn vraag is: wat is er op die plekken aan de hand dat het er niet pluis is?
Eey, jij bent de vriendin van Miekquote:Op zondag 21 januari 2007 19:46 schreef BloodyLotte het volgende:
De Kelder was fijn gisteravond. En wat was het druk.
zaterdag was kutmuziekquote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:14 schreef Nee het volgende:
Backstage is leuk voor 1x in de maand, afgelopen zaterdag was idd wel gezellig
jehjoa, van die 'kijk mij eens alternatief zijn' rock.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:45 schreef snopprinses het volgende:
[..]
zaterdag was kutmuziek![]()
dnb is leuk daar
Hai!quote:Op dinsdag 23 januari 2007 16:06 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Eey, jij bent de vriendin van Miek![]()
Hoi(klasgenoot/vriend)
Veel andere keuze heb je niet voor iets alternatiefs (waar je ook wat kunt bewegenquote:
ik was er afgelopen vrijdag en viel inderdaad beetje tegen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 01:45 schreef Etjo het volgende:
Backstage leuk, StormTrooper. Beetje eentonig wel laatste tijd.. :/
Ja, maar ook gewoon totaal niet alternatieve muziek zo ver ik me kan herinneren, maar backstage blijft beter met "speciale" avonden..gewone avonden zijn altijd zo rustig.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:27 schreef Nee het volgende:
[..]
jehjoa, van die 'kijk mij eens alternatief zijn' rock.
Was jij trouwens dat meisje wat zo intiem bezig was met die jongen, en een beetje sipjes keek?![]()
was de breezer niet de goede smaak?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 21:27 schreef Nee het volgende:
[..]
Was jij trouwens dat meisje wat zo intiem bezig was met die jongen, en een beetje sipjes keek?![]()
Ja, maar de sneeuw is alweer wegquote:Op donderdag 8 februari 2007 15:03 schreef Mss het volgende:
Nog een week en dan is het weer carnaval![]()
Deed pas om 2 uur de lamellen openquote:Op donderdag 8 februari 2007 16:39 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Even ja, heb jij niet goed geloerd dan
ik heb er echt totaal schijt aan hoe niet-koud sommige mensen -1 graden vinden, ik vind het dan gewoon klote om te moeten fietsenquote:Op maandag 12 februari 2007 16:59 schreef Nee het volgende:
Aanstellers, is het even -1 ligt half mestreech te grienen.
Door de week is de markt juist zwaar releaxed, cafe's (FeesFebrik, Nachtwacht en PT) zijn open tot 5/6 uur, en er is een student- only deurbeleid, geen paupers dusquote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:16 schreef morgaine21 het volgende:
[..]
Op de Boschstraat ligt het leger des heils en het is id pauper uitgaansgebied.
Verschilt dat niet per wijk?quote:Op zondag 25 februari 2007 14:25 schreef Sailmaker het volgende:
wanneer wordt hier het oud papier opgehaald? staan hier inmiddels 12 grote doze
Hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 00:10 schreef The6thgate het volgende:
maastricht is ook gewoon een mooie stad. t zijn vooral de maastrichtenaren waar de meeste toeristen een probleem van maken
Sommige mensen uit Holland zeggen dat af en toe. In Maastricht heb ik nooit zo iets gehoord en ik kom toch vrij veel toeristen tegen. Wanneer ben jij hier voor het laatst geweest?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:50 schreef The6thgate het volgende:
[..]
heb ik vaak zat mensen horen zeggen
1 a 2 keer per maand ben ik in m'tricht. maar ik heb er 2 jaar in n hotel gewerkt dus kwam ook wel wat toeristen tegenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Sommige mensen uit Holland zeggen dat af en toe. In Maastricht heb ik nooit zo iets gehoord en ik kom toch vrij veel toeristen tegen. Wanneer ben jij hier voor het laatst geweest?
Is dat niet wijckerveld?quote:Op maandag 26 maart 2007 11:32 schreef ultra_ivo het volgende:
Witte Vrouweveld, Nazareth en de Professorenbuurt schat ik zo in.
Wijckerveld is wat groter, daar hoort ook het stuk rond de Heerderweg bij. En dat is toch een ander type wijk.quote:
Haha ik heb mn hele leven in amby gewoont als er iets een ingekakte burgelijke buurt is dan is het amby wel. Geen probleemwijk dus. Eerder limmel, nazareth, witte vrouwen en in mindere maten wijckerpoort.quote:Op maandag 26 maart 2007 07:50 schreef saddam_Pinten_man het volgende:
Maastricht Noord-Oost staat op de lijst der probleemwijken. Welke wijken vallen daaronder? Amby of limmel ofzo?
als er plek is....dat zit echt bijna altijd volquote:Op zaterdag 7 april 2007 11:53 schreef Leep het volgende:
[..]
Om te lunchen: coffee lovers aan plein 1992![]()
Ik denk dat Blauwdorp er ook wel bij hoort. Misschien ook nog Boscherveld.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:53 schreef Leep het volgende:
[..]
Haha ik heb mn hele leven in amby gewoont als er iets een ingekakte burgelijke buurt is dan is het amby wel. Geen probleemwijk dus. Eerder limmel, nazareth, witte vrouwen en in mindere maten wijckerpoort.
Om te lunchen: coffee lovers aan plein 1992![]()
Das geen Maastricht Noord-oost.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:57 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Ik denk dat Blauwdorp er ook wel bij hoort. Misschien ook nog Boscherveld.
Woonachtig in Nazareth? Daar heb ik ook nog gewoont op de Bleienbeekstrquote:
Te stoffig.quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:48 schreef BloodyLotte het volgende:
Iemand ook gaan kijken naar de instortende Vijverdal?
goh, ik hierquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:16 schreef R-Alph het volgende:
[..]
Te stoffig.
Terras was beter te doen![]()
Instortende Vijverdal?quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:48 schreef BloodyLotte het volgende:
Yep, in een weiland, kilometertje verderop. Instortende gebouwenquote:Op zaterdag 14 april 2007 22:02 schreef R-Alph het volgende:
Ben je er zelf bij geweest BloodyLotte?
kwil naar backstagequote:Op zaterdag 14 april 2007 22:17 schreef Mss het volgende:
Vanavond nog mensen op stap?
Was vanmiddag tegen 6 uur nog even langs gereden. Het was nog altijd goed wit op de straat. Er waren ook nog veel mensen die naar de resterende puinberg kwamen kijken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 22:28 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Yep, in een weiland, kilometertje verderop. Instortende gebouwen
Ik vond het effect zo leuk toen hij instortte. "Whoooh vet, jaah, whoohoo!" *stofwolk trekt op* "huh? wtf hij staat nog half!"quote:Op zondag 15 april 2007 00:27 schreef R-Alph het volgende:
[..]
Was vanmiddag tegen 6 uur nog even langs gereden. Het was nog altijd goed wit op de straat. Er waren ook nog veel mensen die naar de resterende puinberg kwamen kijken.
* DeeCruise mompelt iets over rolstoelracesquote:Op zondag 15 april 2007 13:50 schreef Riesj het volgende:
Vijverdal![]()
Vroeger nog 3 jaar gewoond gewerkt.... leuke herinneringen![]()
Beetje laat, maar 'ja'quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:48 schreef BloodyLotte het volgende:
In de woonwijk die ertegen aan ligt. Als je vanaf de Akersteenweg gezien, rechts gaat bij de rotonde zeg maarquote:
Same herequote:Op woensdag 25 april 2007 01:17 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja best wel! Was goed te doen. En ik hou van instortende gebouwen dus ik vond het al helemaal goed
Waar woon jij dan?quote:Op maandag 7 mei 2007 02:39 schreef Eetjen het volgende:
Word ziek van al die lui die hier auto's lopen te bekrassen, nu heb ik een Lada dus boeit het me persoonlijk niet zo.
Maar als je dit leest en jij bent het, kap er dan mee want als ik na buiten moet komen kras ik eens op jou..
zo dat moest er ff uit..sorry.
hoe is ut verder?
Op de Sint Pietersberg werken danquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:39 schreef BloodyLotte het volgende:
Het is zo goddelijk om in hartje binnenstad te werken. Alles binnen handbereik en een ontzettend fijn sfeertje. En de stokbroodjes mozzarella van Het Witte Bruudsje (bruudje? broetsje? bruutsje?) zijn zo fucking goddelijk.
Ik moet het met de broodjes uit de mensa in Randwijck doen... *jaloers is*quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:39 schreef BloodyLotte het volgende:
Het is zo goddelijk om in hartje binnenstad te werken. Alles binnen handbereik en een ontzettend fijn sfeertje. En de stokbroodjes mozzarella van Het Witte Bruudsje (bruudje? broetsje? bruutsje?) zijn zo fucking goddelijk.
Wat is de mensa? Ik woon in Randwijck maar ik heb er nog nooit van gehoordquote:Op woensdag 16 mei 2007 00:11 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
Ik moet het met de broodjes uit de mensa in Randwijck doen... *jaloers is*![]()
kantine van de uniquote:Op woensdag 16 mei 2007 00:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat is de mensa? Ik woon in Randwijck maar ik heb er nog nooit van gehoord
Jij leeft van de broodjes bij patisserie Leon?quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat is de mensa? Ik woon in Randwijck maar ik heb er nog nooit van gehoord
Ik woon naast de universiteit jaquote:Op woensdag 16 mei 2007 02:04 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
kantine van de uni
Woon je praktisch naast mijn werkplek dus
Zal morgen ff zwaaien danquote:Op woensdag 16 mei 2007 12:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik woon naast de universiteit ja
Ahja, dat.quote:Op zondag 3 juni 2007 00:58 schreef Sailmaker het volgende:
Zondagmiddag in Maastricht:
http://www.dancetour.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=50
Best nice
Ja bij mij ook jaquote:Op zondag 3 juni 2007 01:00 schreef Mss het volgende:
[..]
Ahja, dat.
Daar is mn hszuyd mailbox mee volgespammed
de mijne niet. achja, hotelschool, hoort er ook eigenlijk niet bij hequote:
Mja, ging er om 8 uur heen, even Ferry Corsten kijken maar was vol. Verder uiteraard veel limburgers/hangjongeren, niet echt mijn feestjequote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef Riesj het volgende:
hoe was het, hoe was het?
Door die verrekte hooikoorts niet gegaan
Mietjequote:Op maandag 4 juni 2007 00:35 schreef Riesj het volgende:
hoe was het, hoe was het?
Door die verrekte hooikoorts niet gegaan
Geen idee, zag het daarnet toen ik van m'n nieuwe huis naar m'n huidige huis reedquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Iemand enig idee waarom de straatverlichting in Heer uit is vanavond?
Dat zijn verpauperde pubers, dat weet toch iedereenquote:
Wat wil je met haar gaan doen?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 22:25 schreef Milka_Chocolade het volgende:
Ik wil binnenkort met mn vriendinnetje een weekend naar Maastricht gaan, wat zijn leuke dingen om te doen?
Het hotel waar ik wil boeken heeft een boottocht/grotten excursie die je mee kan boeken en dat ga ik sowieso wel doen.
De Alla gaat vaak zelfs wel door tot een uur of zeven.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Piej het volgende:
Beetje duidelijk zo? Maastrichtenaren, vergeet ik iets?
quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:26 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Leuke sfeer, merendeels studenten, en goed personeel en goede dj's. In het weekend is t daar iets minder qua sfeer, meer paupervolk Maikuuul (hoewel dat de laatste tijd ook aan het verbeteren is) .
Ik wil naar dat hotel tegenover het station, Grand de l' Empereur. Als je daar boekt zit zo'n boot/grottentocht er meteen bij.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:52 schreef Piej het volgende:
En als we het niet vragen krijg je ook commentaar: " ja hallo, denk je dat ik je versta ofzo?"quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:30 schreef BloodyLotte het volgende:
Ja ik ook hoor. Maastrichtenaren doen daar altijd zo moeilijk over. Versta je me wel? Ja hallo, 't is geen Russisch.
quote:
Ik was afgelopen vrijdag in de sham met een groepje, waren we het er een beetje zat. Lopen we naar de backstage, was die al dicht om 3.15 :/ Ene keer zijn ze open tot 4 en de andere keer maar tot 3 :/quote:
Meestal samen met Maddoxx en mij. En het is inderdaad warm hier.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:07 schreef The6thgate het volgende:
kanonnen wat is t hier warm. ga deze keer maar eens een volledig weekje hier blijven want dat is al te lang geleden.
maikuul is trouwens elke zaterdag in de clinique te spotten
preciesquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:07 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Maastricht is wel een geweldige stad om te wonen en te leven. Ben er geboren, getogen en ik zou nooit weg willen
Je vergeet de zeer veel vertegenwoordigde goede restaurantsquote:Op donderdag 19 juli 2007 11:18 schreef The_Man_with_no_Name het volgende:
mestreech, sjgitterende sjtad, bij verre, de 'sjoeenste' stad van nederland. mooie meiden, lekker bier, gezellige kroegen, helaas geen goeie voetbalclub ('os MVV-ke laat 't de laatste jaren 'n beetje afweten), historisch stadscentrum, gezellige winkelstraten.
Kortom, voor allen die nog nooit in de Parel van 't Zuiden zijn geweest, raad ik toch jullie toch aan eens 'n kijkje te nemen
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:59 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik ben 1 mei met m'n stomme kop het centrum ingegaan. 3 kwartier voor de parkeergarage van het vrijthof in de rij gestaan.
zuchtquote:Op zondag 22 juli 2007 13:50 schreef The6thgate het volgende:
en daarna zo'n kansloze golf onder je kont?
Godminjaar! die tent heet LuCa, niet luna...quote:Op zondag 22 juli 2007 16:20 schreef Riesj het volgende:
Nieuwe toko op het vrijthof (aan de kant van De Perroen):
Luna
Chille toko a la Ramblas, hoog "mooie vrouwengehalte", goede muziek, lekkere coctails...!
|Grappig dat Maikuul dit beeld van Maastrichtenaren heeft weten te creërenquote:Op zondag 22 juli 2007 05:16 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Het hoort wel bij het image van de gemiddelde Mestreechtenaar, dus troost je!
Dat heeft geen donder met Maikuul te maken, iedereen die een keer in M'tricht geweest is weet dat scooters daar zwaar oververtegenwoordigd zijn onder de lokale bevolking.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:01 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
|Grappig dat Maikuul dit beeld van Maastrichtenaren heeft weten te creëren
Ik ga gewoon lekker op m'n fietsje naar de shop
Tilburg.quote:
Zuip zequote:
veel plezier, kun je letterlijk over de mensen lopen. (alweer)quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:30 schreef BloodyLotte het volgende:
Ohhh woktogo, dat ga ik denk ik ook maar doen vandaag. Ik ga zo shoppen
prima juist. dat winkelcentrum is iig mooiquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:35 schreef J.Custers het volgende:
Ze zijn Maastricht indd te modern aan het maken
Vooral al die Voda-fone gebouwen
En nu weer een modern winkelcentrum
Och 't viel best mee. Genoeg plek in de OLV.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:39 schreef Plupke het volgende:
[..]
veel plezier, kun je letterlijk over de mensen lopen. (alweer)
Ja ook heel slim he, Maastricht de oudste stad van Nederland opeens heel modern makenquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:32 schreef The6thgate het volgende:
[..]
prima juist. dat winkelcentrum is iig mooi![]()
Ja gèk. Dan zou je eens in Roermond moeten kijken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:15 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
Dat heeft geen donder met Maikuul te maken, iedereen die een keer in M'tricht geweest is weet dat scooters daar zwaar oververtegenwoordigd zijn onder de lokale bevolking.
Overigens nog best functioneel ook wel, t gaat allemaal een stuk sneller dan met de auto
Twee Heeren en Feestfabriek vind ik ook niet zo, Meta kom ik meestal na t werk even, dus rond 4 uur. Dan vind ik het er altijd wel relaxquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:07 schreef BloodyLotte het volgende:
Afgelopen nacht helemaal natgeregend in Maastricht tijdens mijn wandelingen naar de grootste kutkroegen van maastricht (ik noem een twee heeren, feestfabriek en metamorfoos).
Het was echt bijna leeg toen ik er was in Meta.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:15 schreef Black-Death het volgende:
*Maastrichtenaar meldt
Luca is een coole tent! Was daar bij de officiele opening aanwezig, relaxte avond gehad!
Ik woon zelf in Campagne, werk part-time bij Cafe C'est La Vie, bij de Maastrichtenaren zeker bekend!
En natuurlijk het bourgondische Maastricht ...
Bier!
[..]
Twee Heeren en Feestfabriek vind ik ook niet zo, Meta kom ik meestal na t werk even, dus rond 4 uur. Dan vind ik het er altijd wel relax
quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:45 schreef J.Custers het volgende:
[..]
Ja ook heel slim he, Maastricht de oudste stad van Nederland opeens heel modern maken
Kerel, een modern gebouw tussen oude gebouwen, dat staat niet, als je dat niet inzietquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:32 schreef The6thgate het volgende:
[..]
verandert ook veel aan de leeftijd ja
Shamrock + Jupiler + Muziek aldaar =quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:21 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Het was echt bijna leeg toen ik er was in Meta.Maar ja, met een groepje mensen toch wel lol gehad. Ik kom liever in de Shamrock, ben ik donderdag weer geweest sinds heeeeel erg lang.
Have funquote:Op zondag 29 juli 2007 22:23 schreef Ace1 het volgende:
Dinsdagmiddag naar maastricht tot woensdagavond
Nee, allebei 1.90. Ze hebben nu trouwens ook weer La Choufe van de tap.quote:
Goedkoop indisch restaurant : De Branding. Ligt in de koestraat, vlakbij het Onze Lieve Vrouweplein. Echt heerlijk eten. Ik raad je de drie gerechtjes + nasi/bami voor 11 euro aan.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:34 schreef Fides het volgende:
Ik ga met mn vriendin 4 dagen naar Maastricht deze week. Tips voor leuke (goedkope) restaurantjes of tentjes?
Klopt, maar wel met een behoorlijk beperkte kaart. Wijn kaart is wel super daar!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:31 schreef Plupke het volgende:
De Kelder is ook een ontzettend leuk restaurant. Op de Hertogsingel.
Ja klopt, dat is het enige nadeel. Niet veel om uit te kiezen, maar het blijft een leuk ding om te eten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:01 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Klopt, maar wel met een behoorlijk beperkte kaart. Wijn kaart is wel super daar!
Helemaal mee eens. Een van m'n favoriete plekjes om te eten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:41 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Goedkoop indisch restaurant : De Branding. Ligt in de koestraat, vlakbij het Onze Lieve Vrouweplein. Echt heerlijk eten. Ik raad je de drie gerechtjes + nasi/bami voor 11 euro aan.
Die's idd okquote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:41 schreef SlaggY het volgende:
[..]
Goedkoop indisch restaurant : De Branding. Ligt in de koestraat, vlakbij het Onze Lieve Vrouweplein. Echt heerlijk eten. Ik raad je de drie gerechtjes + nasi/bami voor 11 euro aan.
yup, bij de prachtige torenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:36 schreef J.Custers het volgende:
Iemand uit de buurt van Daalhof?
Hunnenwegquote:
ja dat is wel in 10 minuten te doen hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:13 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hunnenweg. Ze zeiden dat 't centrum maar 10 minuutjes fietsen is vanuit daar, is dat echt zo?
Yepzquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:13 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Hunnenweg. Ze zeiden dat 't centrum maar 10 minuutjes fietsen is vanuit daar, is dat echt zo?
wat betaal je voor je huidige plek?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:30 schreef SlaggY het volgende:
Oh een tuintje, dat mis ik wel bij mij..Bij mijn kamer op de markt had ik een relaxte binnenplaats waar ik kon BBQ'en enzo.
![]()
Hm... dat zitten de anderen net buiten je fietsafstand denk ikquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Zooo hallo relaxede appartementjes!En nouja, in de buurt is eh max. 15min. fietsen of zo? Ik heb geen auto daar dusja
. (da's ook wennen.. vanaf m'n 16e ging ik altijd met de scooter naar school en sinds ik m'n rijbewijs heb rij ik zelfs naar de brievenbus, paar straten verderop
).
Waar woon jijquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:39 schreef The6thgate het volgende:
[..]
wat betaal je voor je huidige plek?
damn wat een oppervlaktes hier. kom ik aan met 12m2(niet in m'tricht )
Utrecht, waar het idd belachelijk duur is zoals hetzusjevan al zegt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:22 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
Waar woon jij?
Is natuurlijk wel een verschil he, appartement of kamer. (ik ben twee jaar geleden afgestudeerd en werk, dus appartement leek me wel ok
)
350 voor 11...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:38 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Utrecht, waar het idd belachelijk duur is zoals hetzusjevan al zegt.
Ik betaal nu 279 voor 12 en dat is gewoon goedkoop omdat ik 2 minuten fietsen van het centrum en station zit. Een vriend van me betaalt 350 voor 11m2![]()
Na mn studie(nog 3 jaar) wordt het denk ik den bosch of gewoon terug naar maastricht(utrecht is ook leuk maar dan komen er naast prijzen ook nog eens lange wachtrijen bij)
Van de Scharnerweg naar Heer is echt in 5 minuten te fietsen. Daar zit een c1000 en een plus. En de Lidl ligt in de buurt van de bloemenweg, ook niet zo heel ver van jou af dan, gewoon het spoor over.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:21 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
Hm... dat zitten de anderen net buiten je fietsafstand denk ik
In Heer (wijk 27) zit ook een erg fijne C1000, maar weet eigenlijk niet hoelang je daarover fietst. Misschien toch wel in 10 min te halen... In de Frankenstraat (straat achter de appie) zitten twee fijne Turkse winkels; een bakkerij/supermarkt waar ze lekker (en goedkoop) brood, gebak en turkse pizza's hebben en een soort super/groenteboer waar je groente, fruit, kaas etc kunt krijgen. Ik zal verder nog 's nadenken
Werkgelegenheid hangt sterk af van je vakgebied.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:30 schreef ghizzer het volgende:
Hoe is het gesteld met de werkgelegenheid in en rondom Maastricht? Hoe is het om als buitenstaander (lees: Achterhoeker) tussen de 'sjengen' te wonen? Is het een beetje relaxt volk en is het gemakkelijk om in Maastricht aan woonruimte in een leefbare wijk te komen? Mn laatste vraag.. is Maastricht een veilige stad?
Thanx voor reacties!
Werkgelegenheid is momenteel best goed,maar het hangt wel af van welk vakgebied je bedoelt? Als buitenstaander zal het je hier zeker bevallen, alhoewel je in het begin waarschijnlijk moeite met de verstaanbaarheid gaat krijgen. Maastrichtenaren zullen je meestal eerst in het dialect aanspreken. En zoals drs kiwi al eerder zei: zolang je je relaxed opstelt zul je je prima vermaken hier! (veel maastrichtenaren hebben negatieve ervaringen met studenten die uit de hoogte doen, vandaarquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:30 schreef ghizzer het volgende:
Hoe is het gesteld met de werkgelegenheid in en rondom Maastricht? Hoe is het om als buitenstaander (lees: Achterhoeker) tussen de 'sjengen' te wonen? Is het een beetje relaxt volk en is het gemakkelijk om in Maastricht aan woonruimte in een leefbare wijk te komen? Mn laatste vraag.. is Maastricht een veilige stad?
Thanx voor reacties!
ah juist thanx voor reactie! mijn vakgebied is P&O. Ben nu nog aan t afstuderen maar hoop dat ik daar met een aantal maanden mee klaar ben. daarna (tijdelijk) aan t werk om vervolgens eventueel verder te studeren. De achterhoek geloof ik nu wel en zuid-limburg heb ik toch altijd wel een speciaal gevoel bij. mocht ik er gaan wonen denk ik iets van een 1 persoonsappartement of in een (studenten)huis. aan een kamer heb ik op zich wel genoeg en gezelligheid van huisgenoten is vaak niet verkeerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:48 schreef drs_Kiwi het volgende:
[..]
Werkgelegenheid hangt sterk af van je vakgebied.
Geen idee, ik ben er zelf een. Meeste mensen staan hier toch wel open voor 'niet-sjengen' denk ik (al hoor je ook vaker het tegenovergestelde), als je je gewoon maar een beetje 'normaal' gedraagd. Je verheven voelen boven anderen helpt natuurlijk nooit zo goed
.
Woonruimte is redelijk, wat zoek je; kamer, appartement, huis...?
In grote lijnen wel veilig (nooit te hard roepen)
(edit: typo)
hehe juist. ja het Maastrichts lijkt nauwelijks op het Achterhoeks/plat. Bovendien is er binnen de Achterhoek ook weer verschil in woorden. Feit blijft wel dat ik het prima versta (mijn vader spreekt plat). Maastrichts is wel een taal apart. Maar ik las dat de stad internatinoaal georiënteerd is. Is het ook zo dat veel mensen die niet van (zuid-)limburgse originie in Maastricht wonen en o ja.. welke wijken in Maastrichts zijn beslist (niet) aan te raden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:53 schreef ultra_ivo het volgende:
In een aantal beroepen is het handig om snel passieve kennis van het Maastrichts te krijgen. Dat is op zich niet zo moeilijk. BIj P&O hangt het ervan af in welk bedrijf/instelling je komt te werken. Werk je op de P&O van een fabriek dan moet je Maastrichts kunnen verstaan, anders mis je de helft van de informatie. Zit je op P&O van een of ander aan de UM gelieerde organsiatie dan kun je met 0 kennis van het Maastrichts volstaan. Niemand zal van een achterhoeker verlangen dat ie snel vloeiend Maastrichts spreekt
kijk aan goeie zaak! bent u (een geboren en/of getogen) maastrichtenaar of..?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:23 schreef ultra_ivo het volgende:
De brug is al een tijdje klaar. Dat was een staaltje specialistenwerk, de boog reconstrueren.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
kijk aan goeie zaak! bent u (een geboren en/of getogen) maastrichtenaar of..?
okeuj. kunt u het bevestigen dat maastricht tegenwoordig door snelle jonge opdringerige drugskoeriertjes geterroriseerd wordt en wat merkt u daar zelf van?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
En ik heb het afgelopen jaar de restaurateur een paar keer gezien. Een vakman.
ah juistem. maar hoe ervarn de maastrichtenaren het dat je (dat zul je al vast heel vaak in je leven gehoord hebben) 'zo-enorm-ver-van-de-rest-van-nederland' afwonen? áls ik al ooit in zuid-limburg ga wonen. ik ken er echt helemaal niemand, en famillie en vrienden wonen minimaal 1,5 uur rijden verderop (dichtsbijzijnde is tilburg en daarna nijmegen/arnhem).quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik kom ze bar weinig tegen. Dat terwijl ik voor m'n werk dagelijks op straat ben, in zowel gegoede als achterstandswijken. Zolang je niet in een oud barrel van een auto met Franse of Belgische platen rondrijdt zullen ze je amper opvallen.
De gemiddelde maastrichtenaar heeft niks met de rest van nederland, dus dat is geen enkel probleemquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ah juistem. maar hoe ervarn de maastrichtenaren het dat je (dat zul je al vast heel vaak in je leven gehoord hebben) 'zo-enorm-ver-van-de-rest-van-nederland' afwonen? áls ik al ooit in zuid-limburg ga wonen. ik ken er echt helemaal niemand, en famillie en vrienden wonen minimaal 1,5 uur rijden verderop (dichtsbijzijnde is tilburg en daarna nijmegen/arnhem).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |