Die regels zijn niet veranderdquote:Op maandag 1 januari 2007 23:09 schreef qu63 het volgende:
mogen we in het nieuwe jaar tvp-en?
in dat geval herhaal ik me zelf:quote:
quote:Op zondag 31 december 2006 09:43 schreef mschol het volgende:
ik lees nu dagelijks me post aantal uit vanuit fok, hier wil ik een grafiekje van maken wat het volgende kan:
1 plaatje met grafiek, waarvan de X as in gesteld kan worden (week, maand, jaar) Y moet dynamisch mee gaan met de maximum waarde (dus de laatste dag die wordt getoond) + beetje extra speling (zodat de lijn niet tot aan de rand komt
2 een lijn tussen de dagen trekken. (zodat je dus een mooi verloop krijgt te zien)
iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
tutorials m.b.t. GD Libary en grafieken maken?
1 2 3 4 5 6 7 | $txt = "Héllo Çårmëñ, hôw àré yõü?"; $txt = htmlentities($txt); $txt = preg_replace('`&(.)(tilde|circ|grave|acute|uml|ring|cedil);`', '$1', $txt); $txt = str_replace(' ', '-', $txt); echo($txt); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $txt = "Héllo Çårmëñ, hôw àré yõü?"; $txt = htmlentities($txt); $txt = preg_replace('`&(.)(tilde|circ|grave|acute|uml|ring|cedil);`', '$1', $txt); $txt = preg_replace('/[^\w\d\s]/', '$1', $txt); $txt = str_replace(' ', '-', $txt); echo($txt); ?> |
Thanks!!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:35 schreef HuHu het volgende:
Dan zou je dit kunnen gebruiken:
[ code verwijderd ]
Moet die $1 niet gewoon een spatie zijn? Want die reference bestaat nu toch niet?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:35 schreef HuHu het volgende:
Dan zou je dit kunnen gebruiken:
1 $txt = preg_replace('/[^wds]/', '$1', $txt);
Die reference is datgene wat herkent wordt door de [^\w\d\s] toch? Dus moet er een $1 staan en geen ' '.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:57 schreef JeRa het volgende:
[..]
Moet die $1 niet gewoon een spatie zijn? Want die reference bestaat nu toch niet?
[^\w\d\s]quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:47 schreef HuHu het volgende:
[..]
Die reference is datgene wat herkent wordt door de [^\w\d\s] toch? Dus moet er een $1 staan en geen ' '.
Owja... je hebt gelijk. Dat was ook de intentie, om er een '' te hebben staan. Copy-paste van de regel erboven en niet helemaal aangepastquote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
[^\w\d\s]
Dat is een character class die alle characters matcht die NIET \w (word character), \d (number character) of \s (whitespace) zijn. Als je die zou vervangen door $1, dus hetgene wat wordt gematcht, dan verandert er niets aan de string.
Maar dat is niet wat er nu gebeurt. Die references werken alleen op $0 (de gematchede string) en $n waarbij n vanaf links gezien het nde aantal haakjes () dat geopend is. Maar die heb je niet, en dus wordt '$1' gelijk aan '', een lege string. En dáárom worden de characters nu verwijderdmaar dan kun je net zo goed die $1 weglaten
1 |
ik snap je nietquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:31 schreef Tiemie het volgende:
kan iemand me even helpen met een regular expression?
In de database staat een veld met daarin de titel en daarachter dit als het aan een artikel gekoppelt is:
[ code verwijderd ]
Van dit ene veld wil ik 2 aparte maken (titel en artikel_id) en nu zoek ik een expression om dat ID eruit te vissen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | while(<>) { chomp(); # perl, kan je verder ignoren $line = $_; # perl, kan je verder ignoren while ($line =~ m/\b(?:section|id)=((?:\w|\d)+)\b/g) { print $1 . "n"; } }' |
Probeer eens zoiets? (niet getest)quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:31 schreef Tiemie het volgende:
kan iemand me even helpen met een regular expression?
In de database staat een veld met daarin de titel en daarachter dit als het aan een artikel gekoppelt is:
[ code verwijderd ]
Van dit ene veld wil ik 2 aparte maken (titel en artikel_id) en nu zoek ik een expression om dat ID eruit te vissen.
1 2 3 | preg_match('#(<a href="http://www.website.nl/index.php?section=article&action=show&id=(\d+)"><i>(.*)</i></a>)#Ui', $string, $matches); print_r($matches); |
1 2 3 4 | $matches = array(); preg_match('#(<a href="http://www.website.nl/index.php?section=article&action=show&id=(d+)"><i>(.*)</i></a>)#Ui', $string, $matches); print_r($matches); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+).html$ /fforum/viewtopic.php?$1=$2 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+).html$ /fforum/viewforum.php?f=$1 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-c([0-9]+).html$ /fforum/index.php?c=$1 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-u([0-9]+).html$ /fforum/profile.php?mode=viewprofile&u=$1 [L] RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+),([^/,]+),([^/,] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+),([^/,]+),([^/,] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+),([^/,]+),([^/,] RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html$ /fforum/$1.php [L] ## fforum/filename.html => forum/filename.php ## preg_replace("#fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html#sie","'fforum/\1.php'", $text); */ //RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+).html$ /fforum/viewforum.php?f=$1 $text = 'fforum/viewforum,f,1.html'; $textt = preg_replace("#fforum/[a-z0-9,-]+-f([0-9]+).html#sie","'/fforum/viewforum.php?f=$1'", $text); echo $textt; |
Ja, je moet wel een voorbeeld pakken zoals je hem eerder gafquote:
Ik zie geen eregi_replace() in je code hoor.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:48 schreef Darkomen het volgende:
ff iets stoms, ik wil deze rewrite rules omzetten naar eregi replace.
1) Een min-teken in een character class heeft een speciale betekenis (range). Escapen dus (geen komma).quote:en dacht dat op de onderstaande manier te doen, maar werkt helaas niet.
[ code verwijderd ]
Waarom is er nou niet een tooltje dat waar je je string kan ingeven, aan kan geven wat je wilt dat gereplaced word, en dat je dan een goede regex krijgt
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ## fforum/viewforum,f,1.html => fforum/viewforum.php?f=1 ## preg_replace('/fforum/([a-z]+),f,([0-9]+).html/i','/fforum/viewforum.php?f=$2', $text); RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-c([0-9]+).html$ /fforum/index.php?c=$1 [L] ## fforum/general-c1.html => => /fforum/index.php?c=1 ## preg_replace('/fforum/[a-z0-9-]+-c([0-9]+).html/i','/fforum/index.php?c=$1', $text); RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html$ /fforum/$1.php [L] ## fforum/filename.html => fforum/filename.php ## preg_replace("#fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html#sie","'fforum/\1.php'", $text); |
1 2 3 4 5 6 | RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+).html$ /fforum/viewtopic.php?$1=$2 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-u([0-9]+).html$ /fforum/profile.php?mode=viewprofile&u=$1 [L] RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+),([^/,]+),([^/,]*)([^/]*.html)$ fforum/$1$4?$2=$3 [QSA,N] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+),([^/,]+),([^/,]*)([^/]*.html)$ fforum/viewtopic$5?$1=$2&$3=$4 [QSA,N] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+),([^/,]+),([^/,]*)([^/]*.html)$ fforum/viewforum$4?f=$1&$2=$3 [QSA,N] |
PHP is daar niet de handigste taal voor, aangezien PHP server-side wordt uitgevoerd, terwijl je iets wil weten wat alleen op de client aanwezig is. Misschien kun je beter een JavaScriptje zoeken ofzo die het lokale IP achterhaalt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:22 schreef zovty het volgende:
Ik bedoel juist het lokale adres van de gebruiker/browser computer, niet van de server.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 | $sql = "SELECT * FROM prijsav_catering WHERE status = 'Aanvraag'"; $result = mysql_query($sql); if (mysql_num_rows($result) == 0) { echo "Geen aanvragen gevonden."; exit; } while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { //Datum maken $dd = substr($row[date],6,2); $mm = substr($row[date],4,2); $yyy = substr($row[date],0,4); $HH = substr($row[date],8,2); $MM = substr($row[date],10,2); $SS = substr($row[date],12,2); $date = "$mm/$dd/$yyy $HH:$MM:$SS"; $sql = "SELECT * FROM prijsav_klant WHERE date = $date"; $result2 = mysql_query($sql); while ($row2 = mysql_fetch_assoc($result2)) { } } ?> |
Dat laatste werkt inderdaad niet in mijn situatie. (forwarded for is meer iets dat proxy servers toevoegen.)quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:33 schreef Tijn het volgende:
Misschien kun je beter een JavaScriptje zoeken ofzo die het lokale IP achterhaalt.
Wat je zou kunnen proberen is getenv('HTTP_X_FORWARDED_FOR'). Maar dat is niet erg betrouwbaar.
Welke data-type gebruik je voor de datum in de tabellen?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:35 schreef dnzl het volgende:
Ik probeer met een het ene mysql celwaarde een andere mysql rij te laden maar dit lukt niet.
[ code verwijderd ]
Waarom werkt dit zo niet?
persoonlijk heb ik nooit problemen gehad hiermee. Zolang het maar tussen quotes staat gaat het goed, het kan natuurlijk voor jezelf onoverzichtelijk worden. Ik denk dat het qua functionaliteit verder niet uitmaakt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:19 schreef beerten het volgende:
En nog iets: je hebt de kolom "date" genoemd. NIET DOEN!!! PHP kent ook een functie date(). Dit gaat je absoluut problemen opleveren. Kies voor je variabelen altijd namen welke NIET voorkomen in PHP of MySQL commando's/functies.
Misschien dat dat ook de fout is in jou stukje code. $row[date] Naast de reeds genoemde enkele quotes zou ik zeker ook de kolomnaam veranderen. row['datum'] is prima.
1 2 3 | exec("g:/windows/system32/notepad.exe"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | header("Content-type: image/png"); $avatars[] = "avatars/1.png"; $avatars[] = "avatars/2.png"; $avatars[] = "avatars/3.png"; $avatars[] = "avatars/4.png"; $avatars[] = "avatars/5.png"; $avatars[] = "avatars/6.png"; $avatars[] = "avatars/7.png"; $avatars[] = "avatars/8.png"; $avatars[] = "avatars/9.png"; $avatars[] = "avatars/10.png"; $avatar = $avatars[mt_rand(0, count($avatars)-1)]; $string = $_GET['text']; $im = imagecreatefrompng("$avatar"); $black = imagecolorallocate($im, 255, 25, 25); $px = (imagesx($im) - 7 * strlen($string)) / 2; imagestring($im, 4, $px, 44, $string, $black); $newavatar = imagecreatefrompng($avatar); imagepng($im); imagedestroy($im); ?> |
1 |
Dit klopt in grote lijnen, maar je moet geen functie date willen definieren. Dan kom je in problemen met PHP (als je de datefunctie van PHP wilt aanspreken). Een variable $date of $bla['date'] zal echt geen impact op de functie date hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:19 schreef beerten het volgende:
En nog iets: je hebt de kolom "date" genoemd. NIET DOEN!!! PHP kent ook een functie date(). Dit gaat je absoluut problemen opleveren. Kies voor je variabelen altijd namen welke NIET voorkomen in PHP of MySQL commando's/functies.
Misschien dat dat ook de fout is in jou stukje code. $row[date] Naast de reeds genoemde enkele quotes zou ik zeker ook de kolomnaam veranderen. row['datum'] is prima.
direct path opgeven van het font?quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:17 schreef IkWasHier het volgende:
Dat heb ik al geprobeerd dan krijg ik een witte pagina. (Ja de font staat op m'n server)
[ code verwijderd ]
Heb ik dan als code. Is hier iets mis mee?
Door de MySQL query GRANT uit te voeren.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:29 schreef Theamerican het volgende:
weet iemand hoe ik een user rechten kan geven aan een database door middel van een script?
oke zal eens proberenquote:Op donderdag 4 januari 2007 09:34 schreef HuHu het volgende:
[..]
Door de MySQL query GRANT uit te voeren.
google 1ste hit:quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:22 schreef Theamerican het volgende:
iemand zei dat ik dit moest gebruiken MySQL query GRANT
maar ik ben helemaal niet thuis in dit gebeuren maar hoe moet ik dat typen? dat gaat er eigenlijk om
Ik heb nu gewoon die laatste parameter weggehaald met HTTP_HOST erin en nu werkt het wel goedquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:18 schreef Desdinova het volgende:
ah ok. dan zou alleen cookie stelen een liability zijn. maar persoonlijk weet ik daar het fijne niet van.
als het goed is kan je de HTTP_HOST ook weglaten.. probeer dat eerst maar even
mijn bericht was ook voor chandler, ff voor de duidelijk erbij gezet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:57 schreef Theamerican het volgende:
ik werk met ms sql
Correct, echter blijft mijn IE gewoon naar www.project.nl gaan (de echte domein, ipv naar 127.0.0.1/projectquote:Op donderdag 4 januari 2007 10:50 schreef Desdinova het volgende:
ja in je c:windowssystem32driversetchosts
dan moet je iets neerzetten van 127.0.0.1/project www.project.nl
Alle browsers afsluiten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:36 schreef Chandler het volgende:
[..]
Correct, echter blijft mijn IE gewoon naar www.project.nl gaan (de echte domein, ipv naar 127.0.0.1/project
Of moet ik mijn laptop daar voor booten?
tenzij je op hetzelfde uitgaande IP zit. of je de cookie aanpast met je eigen IP.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:38 schreef HuHu het volgende:
Door cookies te jatten kun je altijd een sessie overnemen. Een oplossing daarvoor is om de sessie te koppelen aan een IP adres. Een gejat cookie wordt dan nutteloos.
Uiteraard het IP server-side opslaanquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:52 schreef Desdinova het volgende:
[..]
tenzij je op hetzelfde uitgaande IP zit. of je de cookie aanpast met je eigen IP.
Gedaan, soms moet ik dan nog een minuut wachten voordat het veranded isquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:39 schreef HuHu het volgende:
[..]
Alle browsers afsluiten.
Eventueel explorer.exe herstarten.
1 2 3 4 5 6 7 8 | function replaceLinks($text) { $text = ereg_replace('[-a-z0-9!#$%&'*+/=?^_`{|}~]+@([.]?[a-zA-Z0-9_/-])*', '<a href="mailto:\0">\0</a>',$text); $text = ereg_replace("[a-zA-Z]+://([.]?[a-zA-Z0-9_/-])*", "<a href="\0" target="_blank">\0</a>", $text); $text = ereg_replace("(^| )(www([.]?[a-zA-Z0-9_/-])*)", "\1<a href="http://\2" target="_blank">\2</a>", $text); return $text; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | $lines = file($textpath[0]); $title = $lines[0]; $intro = $lines[1]; $body = ""; for ($i=2;$i < sizeof($lines);$i++) $body = $body.$lines[$i]; if ($body == "") { $body = $intro; $intro = ""; } $body = replaceLinks($body); $intro = replaceLinks($intro); $body = nl2br($body); $intro = nl2br($intro); $title = addslashes($title); $body = addslashes($body); $intro = addslashes($intro); ?> |
Heb alles al geprobeerd, hele path, hele path zonder ".ttf".quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:10 schreef Darkomen het volgende:
[..]
direct path opgeven van het font?
vul ditquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:27 schreef Chandler het volgende:
[..]
Gedaan, soms moet ik dan nog een minuut wachten voordat het veranded is
Maar nu weer het zelfde probleem
ik heb
127.0.0.1 LOCALHOST
127.0.0.1/project www.newproject.nl
nu pakt hij newproject.nl maar localhost werkt dan niet meer
Ziet iemand de fout?
1 2 3 4 | # localhost 127.0.0.2 *.newproject.nl # test bedrijf |
1 2 3 4 5 6 | ServerAdmin info@newproject.nl ServerName newproject.nl ServerAlias *.newproject.nl DocumentRoot d:/www/bedrijf/www.newproject.nl </VirtualHost> |
Je bent niet echt duidelijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 14:28 schreef Theamerican het volgende:
goed ik zal wat duidelijker uitleggen
ik werk met ms sql 2005
wat ik wil is dit.
ik heb een gebruiker die al bestaat die gebruiker wil ik rechten geven tot mijn database en ik wil dat sql ziet om welke gebruiker het gaat.
heb via google gezocht krijg ik wel termen wat je moet gebruiken zoals grant maar ik weet ook dat er , en ; moet komen enzo maar waar dan en hoe?
iemand een voorbeeld van een script die ik alleen maar hoef aan te passen
velen dank![]()
% is de modulus-operator, die geeft je de rest na deling (en ja, dat komt neer op het net zolang verminderen totdat het niet meer kan)quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:07 schreef Desdinova het volgende:
Wat doet $string &1 precies?
Ik weet dat $string % 2 door blijft gaan met het verminderen van 2 totdat het niet meer kan, bij een onevengetal hou je dus een 1 over, en anders een 0. maar wat doet die & 1?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | function replaceLinks($ret) { $ret = ' ' . $ret . ' '; $ret = preg_replace("#([sn>])(https?|ftp)://([^s<>{}()]+[^s.,<>{}()])#i", "$1<a href='$2://$3' rel='nofollow'>$2://$3</a>", $ret); $ret = preg_replace("#([sn>])(www|ftp).([a-z0-9-]+).([a-z0-9-.~]+)((?:/[^ <>{}()nr]*[^., <>{}()nr]?)?)#i", "$1<a href='http://$2.$3.$4$5' rel='nofollow'>$2.$3.$4$5</a>", $ret); $ret = preg_replace("#([sn>])([a-z0-9-_.]+)@([a-z0-9-_.]+).([^,< nr]+)#i", "$1<a href="mailto:$2@$3.$4">$2@$3.$4</a>", $ret); $ret = preg_replace("#(<a [^>]+)<a [^>]+([^>]+?)</a></a>#i", "$1$2</a>", $ret); $ret = trim($ret); return $ret; } ?> |
Nee dat is juist het probleem, ik moet ook controleren of subdomeinen werken (in het script dan!) maar dat ga ik nu tijdelijk even oplossen door voor gedefenieerde variabelen.. Had het alleen graag anders geprobeerdquote:Op donderdag 4 januari 2007 13:13 schreef Desdinova het volgende:
maakt dat zoveel uit dan momenteel?
ik ging er eigenlijk vanuit dat je gewoon de linkjes wilde checken ofzo, of afbeeldingen.
ik had daar gekeken, daar heb ik ook mijn kennis (quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
% is de modulus-operator, die geeft je de rest na deling (en ja, dat komt neer op het net zolang verminderen totdat het niet meer kan)
& is een bit-operator, en die moet je dus zeker niet (net zoals bij % trouwens) op een string toepassenelke bit van beide getallen wordt dan met elkaar vergeleken. 1 & 1 = 1, 1 & 0 = 0, 0 & 0 = 0.
Voor meer leesplezier: http://nl2.php.net/operators
Binary operators werken op de binaire getallenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:02 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ik had daar gekeken, daar heb ik ook mijn kennis () over % vandaan.
maar momenteel test ik bijvoorbeeld of een getal even of oneven is door $string&1 te gebruiken (ooit eens ergens gevonden op een tutorialsite ofzo), maar ik kan nu niet verklaren wat het doet (behalve dat het werkt).
voorheen gebruikte ik %2, en die is mij nu wel duidelijknu de &1 nog
Even een situatie waar je binary operators héél goed kunt gebruiken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:52 schreef Desdinova het volgende:
aaah oke is mij enigszins duidelijk
ik kan me alleen even geen situatie indenken waarbij je dat zou moeten gebruikenbehalve het checken of het even of oneven is
thanks!
1 2 3 4 5 6 7 | SELECT *, DATE_FORMAT(datum,'%d %M %Y') AS nldate FROM news WHERE lang = '" . $_COOKIE['language'] . "' AND zichtbaar = 1 ?> |
1 2 3 | date("j M Y", $timestamp); ?> |
Ik had 'm nog ge-edit. Er zit verschil in de benaming tussen UNIX en Windows.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:41 schreef super-muffin het volgende:
dank je wel
Het gaat wel lukken zo. Alleen heb ik deze setlocale gebruikt:
setlocale (LC_ALL, 'nl_NL');
Trouwens, die cookie gaat nog wel gecontroleerd worden, maar dat komt later pas
1 2 3 4 5 6 7 | SELECT *, DATE_FORMAT(datum,'%d %b %Y') AS nldate FROM news WHERE lang = '" . $_COOKIE['language'] . "' AND zichtbaar = 1 ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $result = mysql_query("SELECT datum FROM news WHERE lang = '" . $_COOKIE['language'] . "' AND zichtbaar = 1"); $datum = mysql_result($result,0,0); $timestamp = strtotime($datum); setlocale(LC_ALL, 'nl_NL'); echo strftime('%e %b %Y', $timestamp); ?> |
Niemand?quote:Op donderdag 4 januari 2007 05:26 schreef wonderer het volgende:
Ik wil mijn nieuwe site object georienteerd programmeren, maar ik heb er weinig ervaring mee. Weet iemand een site (nl/en) voor beginners waar ik wat houvast aan heb? Ik heb in het verleden wel iets gedaan met OOP in PHP, maar dat is allang weggezakt (en eerlijk gezegd begreep ik toen geen flikker van wat ik aan het doen was). Ik heb wel wat ervaring in PHP verder.
Iemand een leuk linkje?
1 2 3 4 | <a class="list" href="/loggedin/torrent.do?info_hash=7af1f52fe37cfce27f64157538a714be24aea012">Season 6 Prequel</a><br> <a class="admin" href="/loggedin/TorrentLoaderServlet?info_hash=7af1f52fe37cfce27f64157538a714be24aea012">download</a></td> ?> |
1 2 3 4 | $html = file_get_contents(LINK ZET IK HIER NIET NEER NATUURLIJK); if(preg_match_all('/loggedin/TorrentLoaderServlet?info_hash=([a-f0-9]{40,})/',$html,$matches)) ?> |
Dank u. Ik moet helaas voorlopig nog met PHP4 werken, maar dat eerste artikel heeft wel het een en ander verduidelijkt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:58 schreef beerten het volgende:
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=99
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=116
Moet die {40,} geen {40} zijn? Mijn editor vind hem dan lief.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:09 schreef qu63 het volgende:
stukje code wat op een website staat:
[ code verwijderd ]
mijn regexp om de download-link er uit te vissen:
[ code verwijderd ]
ergens gaat het fout..
mn regexp moet de hash-code van 40 tekens uit de link vissen en deze uitspugen.
iemand tips waar de fout zit/hoe het beter kan?
1 2 3 4 5 6 | count(weblog_posts.subdomein) AS totalPost FROM weblogs LEFT JOIN weblog_posts ON weblog_posts.subdomein = weblogs.subdomein HAVING totalPost > 0 GROUP BY weblogs.subdomein |
1 2 3 4 5 | weblogs.subdomein 2 weblog_posts weblogs.subdomein, weblogs.datumtijd |
"Unknown modifier 'T' " krijg ik dan..quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:06 schreef fokME2 het volgende:
[..]
Moet die {40,} geen {40} zijn? Mijn editor vind hem dan lief.
In posts staat het aantal postings? Waarom ga je dan in vredesnaam group by uitvoeren als je al een tabel met de aantallen hebt?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:09 schreef Chandler het volgende:
Klein vraagje
[ code verwijderd ]
als ik having er in zet werkt het niet! maar ik wil graag alle resultaten hebben waar de count groter is dan 0 of in een andere query gelijk aan 0
Wat doe ik fout?
uitleg:
ik heb 2 tabellen.
[ code verwijderd ]
in weblogs staan de gebruikers en in posts staan het aantal postings. nu wil ik van iedere weblogger weten hoeveel postings er zijn en op welke datum de laaste is aangemaakt...
/i erachter en /T ipv /T werktquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:09 schreef qu63 het volgende:
stukje code wat op een website staat:
[ code verwijderd ]
mijn regexp om de download-link er uit te vissen:
[ code verwijderd ]
ergens gaat het fout..
mn regexp moet de hash-code van 40 tekens uit de link vissen en deze uitspugen.
iemand tips waar de fout zit/hoe het beter kan?
quote:Ik was aan het zoeken naar informatie over mysql beveiligingen en vond wat ik zoch. Heb er een kleine samenvatting van gemaakt met vooral code voorbeelden (klein beetje uitleg) en wilde het hier even delen. Heb je toevoegingen post het!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 | /* Dit kleine documentje gaat over het beveiligen van data m.b.t. het hacken van databases! gebruik: $_GET maar $_POST kan ook ;) (of zelfs $_FILES :P) ** validatie checks */ // Nummeriek if (isSet($_GET['voorbeeld']) && is_numeric($_GET['voorbeeld'])) // textueel en cijfers if (!ereg("^[_a-zA-Z0-9]*$", $_POST['voorbeeld']) ) // alleen text if (!ereg("^[_a-zA-z]*$",$_POST['voorbeeld'])) { /* !eregi("[_a-z0-9-]+@[a-z0-9-]+.[a-z0-9-]", $_POST['email']) LET OP; simpele versie, betere varianten op internet te vinden.!) nu het stukje om mysql injection te voorkomen. ** injectie beveiliging */ // verwijderen van foutieve elementen uit variabel, slechts een voorbeeld. $str_replace(array("(", ")", ";", "'", "%27", "="), "", $_GET['voorbeeld']); // omzetten naar= htmlspecialchars($_GET['voorbeeld']); // of verwijderen van slashes (kan bter ;)) stipslashes($_GET['voorbeeld']) /* en zo zijn er nog meerdere, anyone more? */ ?> |
forum:quote:Op zondag 7 januari 2007 00:12 schreef X-fi het volgende:
Weet iemand hoe ik het volgende moet scripten?
Ik heb twee images:
(http://www.worldracing.nl/images/download/wallpapers/pspworldracingwallpaper.jpg (480×272))
(http://www.worldracing.nl/images/download/wallpapers/pspworldracingwallpapersmall.jpg (240×138))
De "pspworldracingwallpapersmall.jpg" is de afbeelding die je te zien krijgt in de download sectie. En als je daarop klikt krijg je de grotere versie van te zien. (dus de "pspworldracingwallpaper.jpg").
Kan iemand mij helpen daarmee aub?
1 |
1 |
Dank je, dit werk!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | { } else { $id = ID /='". $_GET['id'] ."'; } |
1 |
quote:Op maandag 8 januari 2007 11:55 schreef Darkomen het volgende:
$id = 'ID = '. $_GET['id'];
1 |
1 |
1 2 3 | $string = "dit is een string"; ?> |
1 2 3 4 5 6 | //dit kan niet $string = 'test".$var."string'; //zo werkt ie wel $string = "test".$var."string"; ?> |
1 2 3 4 5 | $string1 = "dit is string1"; $string2 = " en dit is string2"; $string = $string1.$string2; ?> |
1 2 3 | $sql = "SELECT * FROM problementabel WHERE id = ".$id." AND Korte_Omschrijving LIKE "1""; ?> |
of als iemand voor mij de tabel er wil uitvissen is dat natuurlijk ook mooi, meer is het namelijk niet! sql is gezipt maar 11 mb groot, kan deze op mijn server plaatsen voor degene die mijn redder wil zijn!quote:Op maandag 8 januari 2007 13:38 schreef Spockjuh_ het volgende:
zit met een probleem. heb een sql backup gemaakt die ik lokaal moet aanpassen. reden hiervoor is dat uiploaden niet mogelijk is omdat ik de max overstijg van 51.600. nu ga ik er vanuit dat ik mysql en apache server lokaal heb moeten draaien om een aanpassing te maken in de sql database, maar beide softwarepakketten heb ik niet. iemand die mij hiermee kan helpen? d sql is 360 mb groot, gezipt maar 11mb. er moet 1 tabel worden uitgehaald.
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html doet het altijd prima bij mij,quote:Op maandag 8 januari 2007 16:09 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
of als iemand voor mij de tabel er wil uitvissen is dat natuurlijk ook mooi, meer is het namelijk niet! sql is gezipt maar 11 mb groot, kan deze op mijn server plaatsen voor degene die mijn redder wil zijn!
Je kunt de SQL backup dan gewoon importeren in je MySQL database via bijvoorbeeld PHPMyAdmin of MySAL Administrator (van mysql.org) en dan de juiste tabel eruit vissen.quote:Op maandag 8 januari 2007 16:50 schreef Spockjuh_ het volgende:
ok, geinstalleerd en het draait. alleen het stapje van mijn sql openen en aanpassen kan ik nog even niet vinden, ook niet na het doorlezen van de help
Daar werk ik niet meequote:Op dinsdag 9 januari 2007 10:25 schreef super-muffin het volgende:
Ja die query is goed.
(je kunt trouwens ook die query in PHPmyAdmin invoeren en kijken wat dat terug geeft.)
Het is niet verstandig om de variabele $id zo in een SQL query te zetten. Beter is het om de GET variabele id te valideren om SQL injectie te voorkomen. Je wilt er zeker van zijn dat de opgegeven id-waarde numeriek is en dus zou je op de volgende manier de waarde kunnen valideren:quote:Op maandag 8 januari 2007 11:55 schreef Darkomen het volgende:
$id = 'ID = '. $_GET['id'];
1 2 3 4 5 | { $id = 'ID = ' . $_GET['id']; // Verdere code waaronder uitvoeren van de SQL query. } |
klopt maar aangezien beide pc's op het zelfde netwerk staan kan ik met een unc pad in php ook andere pc's in het netwerk benaderen..quote:Op donderdag 11 januari 2007 00:05 schreef hornage het volgende:
php is serverside dus daarmee kan je op de server waarop hij draait files browsen.
javascript is clientside, als je dus op de client naar files wilt zoeken oid moet dat met javascript. De gevonden info kan daarna altijd met een form doorgestuurd worden naar php
ik had inmiddels zelf ook wel iets in gedachte waarmee ik het in php kon doen (ik heb immers al een functie die directory's langs gaat voor bestanden) die kan ik aanpassen voor alleen directory'squote:Op donderdag 11 januari 2007 10:07 schreef ralfie het volgende:
Je kunt vast wel iets verzinnen met php en javascript? Is nog niet eens zoveel werk om van een aantal directories zoiets te maken
[afbeelding]
Je moet alleen goed met css en javascript alles uitlijnen en klikbaar maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | function getdir($path) { $dirStack = array($path); $dirs = array(); while (null !== ($dir = array_pop($dirStack))) { $dh = opendir($dir) or die('Error: Could not open directory: '.$dir); while (false !== ($file = readdir($dh))) { $skipDirs = array('.', '..', 'System Volume Information', 'Temporary Internet Files', 'Temp', 'WINDOWS','$RECYCLE.BIN','RECYCLER'); if (!in_array($file,$skipDirs)) { $fullFile = $dir . $file; if (is_dir($fullFile)) { $dirs[] = $fullFile. '\'; $dirStack[] = $fullFile . ''; } } } closedir($dh); } return $dirs; } ?> |
.quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:04 schreef mschol het volgende:
ahh thnx voor de voorbeelden, inmiddels ook me php functie verbouwd zodat ik alleen directory's terug krijg
nu beide zien te combineren...
mijn php functie ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
ik krijg dus nu een array met alle sub directory's behalve de mappen die in $skipdirs voor komen
hmmm ik krijg het niet voor elkaar om een level te generenen (wat mij sneller lijkt dan met regex'en te checken hoeveel \ erin de directory staan (en ik dus kan bepalen waar de directory zich bevind, de root, 1 map diep of 2 of 3 mappen diep.)
1 2 3 | $dirs[] = $fullFile. '\'; ?> |
Jij doet het ook niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:31 schreef fate het volgende:
[..]
.
In je code zit in elk geval een fout zoals je kan zien aan de highlighting.
[ code verwijderd ]
Je moet de \ escapen.
aha, in me source stond hij wel goedquote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:31 schreef fate het volgende:
[..]
.
In je code zit in elk geval een fout zoals je kan zien aan de highlighting.
[ code verwijderd ]
Je moet de \ escapen.
Ja, dat wel...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:21 schreef JeRa het volgende:
Staat die regel 585 toevallig in een for(each)- of while-loop?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | if(is_dir("$path/$file")) { // Its a directory, so we need to keep reading down... $dirs[] .= "$level|$Parentnode|$path$file"; $Parentnode = array_search(array_search($level."|".$Parentnode."|".$path.$file, $dirs), array_keys($dirs)); $temp_dir = getDirectory("$path$file/", ($level+1),$Parentnode); if(is_array($temp_dir)) { foreach($temp_dir as $key => $data) { $dirs[] .= $data; } } // Re-call this same function but on a new directory. // this is what makes function recursive. } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | [1] => 2|0|d:/Apache/bin [2] => 2|0|d:/Apache/cgi-bin [3] => 2|1|d:/Apache/conf [4] => 3|2|d:/Apache/conf/ssl [5] => 2|2|d:/Apache/htdocs [6] => 3|4|d:/Apache/htdocs/manual [7] => 4|0|d:/Apache/htdocs/manual/howto [8] => 4|0|d:/Apache/htdocs/manual/images [9] => 4|1|d:/Apache/htdocs/manual/misc [10] => 4|2|d:/Apache/htdocs/manual/mod [11] => 4|3|d:/Apache/htdocs/manual/programs [12] => 4|4|d:/Apache/htdocs/manual/vhosts [13] => 2|4|d:/Apache/icons [14] => 3|12|d:/Apache/icons/small [15] => 2|12|d:/Apache/include |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | [1] => 2|0|d:/Apache/bin [2] => 2|0|d:/Apache/cgi-bin [3] => 2|0|d:/Apache/conf [4] => 3|3|d:/Apache/conf/ssl [5] => 2|0|d:/Apache/htdocs [6] => 3|5|d:/Apache/htdocs/manual [7] => 4|6|d:/Apache/htdocs/manual/howto [8] => 4|6|d:/Apache/htdocs/manual/images [9] => 4|6|d:/Apache/htdocs/manual/misc [10] => 4|6|d:/Apache/htdocs/manual/mod [11] => 4|6|d:/Apache/htdocs/manual/programs [12] => 4|6|d:/Apache/htdocs/manual/vhosts [13] => 2|0|d:/Apache/icons [14] => 3|13|d:/Apache/icons/small [15] => 2|0|d:/Apache/include |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |