Die regels zijn niet veranderdquote:Op maandag 1 januari 2007 23:09 schreef qu63 het volgende:
mogen we in het nieuwe jaar tvp-en?
in dat geval herhaal ik me zelf:quote:
quote:Op zondag 31 december 2006 09:43 schreef mschol het volgende:
ik lees nu dagelijks me post aantal uit vanuit fok, hier wil ik een grafiekje van maken wat het volgende kan:
1 plaatje met grafiek, waarvan de X as in gesteld kan worden (week, maand, jaar) Y moet dynamisch mee gaan met de maximum waarde (dus de laatste dag die wordt getoond) + beetje extra speling (zodat de lijn niet tot aan de rand komt
2 een lijn tussen de dagen trekken. (zodat je dus een mooi verloop krijgt te zien)
iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
tutorials m.b.t. GD Libary en grafieken maken?
1 2 3 4 5 6 7 | $txt = "Héllo Çårmëñ, hôw àré yõü?"; $txt = htmlentities($txt); $txt = preg_replace('`&(.)(tilde|circ|grave|acute|uml|ring|cedil);`', '$1', $txt); $txt = str_replace(' ', '-', $txt); echo($txt); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $txt = "Héllo Çårmëñ, hôw àré yõü?"; $txt = htmlentities($txt); $txt = preg_replace('`&(.)(tilde|circ|grave|acute|uml|ring|cedil);`', '$1', $txt); $txt = preg_replace('/[^\w\d\s]/', '$1', $txt); $txt = str_replace(' ', '-', $txt); echo($txt); ?> |
Thanks!!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:35 schreef HuHu het volgende:
Dan zou je dit kunnen gebruiken:
[ code verwijderd ]
Moet die $1 niet gewoon een spatie zijn? Want die reference bestaat nu toch niet?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:35 schreef HuHu het volgende:
Dan zou je dit kunnen gebruiken:
1 $txt = preg_replace('/[^wds]/', '$1', $txt);
Die reference is datgene wat herkent wordt door de [^\w\d\s] toch? Dus moet er een $1 staan en geen ' '.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:57 schreef JeRa het volgende:
[..]
Moet die $1 niet gewoon een spatie zijn? Want die reference bestaat nu toch niet?
[^\w\d\s]quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:47 schreef HuHu het volgende:
[..]
Die reference is datgene wat herkent wordt door de [^\w\d\s] toch? Dus moet er een $1 staan en geen ' '.
Owja... je hebt gelijk. Dat was ook de intentie, om er een '' te hebben staan. Copy-paste van de regel erboven en niet helemaal aangepastquote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:50 schreef JeRa het volgende:
[..]
[^\w\d\s]
Dat is een character class die alle characters matcht die NIET \w (word character), \d (number character) of \s (whitespace) zijn. Als je die zou vervangen door $1, dus hetgene wat wordt gematcht, dan verandert er niets aan de string.
Maar dat is niet wat er nu gebeurt. Die references werken alleen op $0 (de gematchede string) en $n waarbij n vanaf links gezien het nde aantal haakjes () dat geopend is. Maar die heb je niet, en dus wordt '$1' gelijk aan '', een lege string. En dáárom worden de characters nu verwijderdmaar dan kun je net zo goed die $1 weglaten
1 |
ik snap je nietquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:31 schreef Tiemie het volgende:
kan iemand me even helpen met een regular expression?
In de database staat een veld met daarin de titel en daarachter dit als het aan een artikel gekoppelt is:
[ code verwijderd ]
Van dit ene veld wil ik 2 aparte maken (titel en artikel_id) en nu zoek ik een expression om dat ID eruit te vissen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | while(<>) { chomp(); # perl, kan je verder ignoren $line = $_; # perl, kan je verder ignoren while ($line =~ m/\b(?:section|id)=((?:\w|\d)+)\b/g) { print $1 . "n"; } }' |
Probeer eens zoiets? (niet getest)quote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:31 schreef Tiemie het volgende:
kan iemand me even helpen met een regular expression?
In de database staat een veld met daarin de titel en daarachter dit als het aan een artikel gekoppelt is:
[ code verwijderd ]
Van dit ene veld wil ik 2 aparte maken (titel en artikel_id) en nu zoek ik een expression om dat ID eruit te vissen.
1 2 3 | preg_match('#(<a href="http://www.website.nl/index.php?section=article&action=show&id=(\d+)"><i>(.*)</i></a>)#Ui', $string, $matches); print_r($matches); |
1 2 3 4 | $matches = array(); preg_match('#(<a href="http://www.website.nl/index.php?section=article&action=show&id=(d+)"><i>(.*)</i></a>)#Ui', $string, $matches); print_r($matches); |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+).html$ /fforum/viewtopic.php?$1=$2 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+).html$ /fforum/viewforum.php?f=$1 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-c([0-9]+).html$ /fforum/index.php?c=$1 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-u([0-9]+).html$ /fforum/profile.php?mode=viewprofile&u=$1 [L] RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+),([^/,]+),([^/,] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+),([^/,]+),([^/,] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+),([^/,]+),([^/,] RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html$ /fforum/$1.php [L] ## fforum/filename.html => forum/filename.php ## preg_replace("#fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html#sie","'fforum/\1.php'", $text); */ //RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+).html$ /fforum/viewforum.php?f=$1 $text = 'fforum/viewforum,f,1.html'; $textt = preg_replace("#fforum/[a-z0-9,-]+-f([0-9]+).html#sie","'/fforum/viewforum.php?f=$1'", $text); echo $textt; |
Ja, je moet wel een voorbeeld pakken zoals je hem eerder gafquote:
Ik zie geen eregi_replace() in je code hoor.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:48 schreef Darkomen het volgende:
ff iets stoms, ik wil deze rewrite rules omzetten naar eregi replace.
1) Een min-teken in een character class heeft een speciale betekenis (range). Escapen dus (geen komma).quote:en dacht dat op de onderstaande manier te doen, maar werkt helaas niet.
[ code verwijderd ]
Waarom is er nou niet een tooltje dat waar je je string kan ingeven, aan kan geven wat je wilt dat gereplaced word, en dat je dan een goede regex krijgt
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ## fforum/viewforum,f,1.html => fforum/viewforum.php?f=1 ## preg_replace('/fforum/([a-z]+),f,([0-9]+).html/i','/fforum/viewforum.php?f=$2', $text); RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-c([0-9]+).html$ /fforum/index.php?c=$1 [L] ## fforum/general-c1.html => => /fforum/index.php?c=1 ## preg_replace('/fforum/[a-z0-9-]+-c([0-9]+).html/i','/fforum/index.php?c=$1', $text); RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html$ /fforum/$1.php [L] ## fforum/filename.html => fforum/filename.php ## preg_replace("#fforum/([a-zA-Z0-9_]+).html#sie","'fforum/\1.php'", $text); |
1 2 3 4 5 6 | RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+).html$ /fforum/viewtopic.php?$1=$2 [L] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-u([0-9]+).html$ /fforum/profile.php?mode=viewprofile&u=$1 [L] RewriteRule ^fforum/([a-zA-Z0-9_]+),([^/,]+),([^/,]*)([^/]*.html)$ fforum/$1$4?$2=$3 [QSA,N] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-([pt])([0-9]+),([^/,]+),([^/,]*)([^/]*.html)$ fforum/viewtopic$5?$1=$2&$3=$4 [QSA,N] RewriteRule ^fforum/[a-z0-9-]+-f([0-9]+),([^/,]+),([^/,]*)([^/]*.html)$ fforum/viewforum$4?f=$1&$2=$3 [QSA,N] |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |