Nou je het zegtquote:
Whoepsquote:
kijk je de historie toch ff naquote:
Afgelope avond (1dec)quote:Op woensdag 3 januari 2007 01:55 schreef Badname het volgende:
Afgelope avond (1dec) was ik op Texel en s'avonds rond 12 uur zag ik een flits, waarbij ik nie tmeteen aan onweer dacht, maar 6 seconde later hoorde ik een enorme kanl, zo hard heb ik ze nog nooit meegemaakt 2 seconden later kwam een enorme schokgolf langs waardoor het hele huis trilde, auto alarmen afgingen en je honden hoorde blaffen, ik schrok me dood en rolde uit m'n bed, dacht eerder dat er een bom was ontploft ofzo.. aangezien het de eerste flits was van de avond dacht ik niet meteen aan onweer. Nou heb ik niets in het nieuws gezien erover en op irc wisten anderen die in de buurt van alkmaar wonen hetzelfde te vertellen over deze knal, weet iemand wat er gebeurd is?? Ik vermoed dat het op iets van de marine is ingeslagen ofzo :S of het was de hardste knal ooit O.o het leek wel een film lol.
wat haal je er uit dan??quote:Op woensdag 3 januari 2007 01:09 schreef -skippybal- het volgende:
Zowaar een GFS run waar wat uit te halen valt net...
Denk dat Februari en begin maart de grote kanshebbers zijn hoorquote:Op woensdag 3 januari 2007 02:44 schreef Wireless het volgende:
Zal me benieuwen of we weer is sneeuw krijgen deze winter...
Man het is er allang, oplettenquote:Op woensdag 3 januari 2007 11:08 schreef Nolius het volgende:
Het werd overigens tijd dat dit forum er kwam
Het gaat erom dat er kansen zijn dat dat vieze Azorending optieft en het hoog zich naar boven wil uitbreidenquote:Op woensdag 3 januari 2007 02:42 schreef Caesu het volgende:
[..]
wat haal je er uit dan??
[afbeelding]
nog geen echt geen winter in zicht volgens mij.
en na 14 januari, dat is echt nog te ver weg om iets zinnigs uit te halen.
Mijn opa kan zich gisteren meestal ook niet meer herinnerenquote:
haha zelfde tijdzonequote:Op woensdag 3 januari 2007 02:40 schreef Caesu het volgende:
[..]
Afgelope avond (1dec)
welke tijdzone hebben ze op Texel?
misschien werd er een bom of mijn op zee tot ontploffing gebracht.
dat gebeurt wel vaker.
Die groene grafieken zijn gewoon normale grafieken.. En staat tekst bij van wat wat is, tel de dagen door vanaf nu (y) naar where ever..quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:05 schreef N.icka het volgende:
Ik snap geen bal van je posts , kan je ze niet verduidelijken voor degene die niks van die grafiekjes snappen. Is de kans op sneeuw groot of nihil?
Die paar centimeter, waar wil jij je sneeuwschuiver voor gebruiken dan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:32 schreef -skippybal- het volgende:
OMG, ,OMG!!111! Check die sneeuwkansen![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Pak de sneeuwschuivers maar alvast!!
Plaatje rechtsonder die pieken.. sneeuwkansquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:05 schreef N.icka het volgende:
Ik snap geen bal van je posts , kan je ze niet verduidelijken voor degene die niks van die grafiekjes snappen. Is de kans op sneeuw groot of nihil?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:05 schreef N.icka het volgende:
Daar is ook in DE een mooi topic voorquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:09 schreef Nolius het volgende:
Ik gok nihil
Maar inderdaad, ik snap de grafiekjes ook niet allemaal.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:00 schreef Drugshond het volgende:
Bedankt voor die mooie bloemen en zo.
Om het aantal [SC]-topics niet uit de hand te laten lopen hebben we nu 2 topics die we hiervoor kunnen gebruiken.De atmosfeer staat op ontploffen #184 Woei!
ofDoe hier boos tegen het weer : Zeik/Klaag topic. (voor mensen met Gilles de la Tourette neigingen )
tja, het blijft lastig natuurlijk. het onderwerp waar vaak het meest over gepraat wordt ontaardt natuurlijk vrij rap in sc.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:58 schreef addie het volgende:
Ik wil sneeuw
Hoef nu toch nauwelijks meer te rijden
Overigens is dit topic gebombardeerd tot SC topic geloof ik
[..]
Hiero 40 minuten geleden ook harde wind uit het niets, vaagquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hier een uurtje geleden ineens harde wind.
Het is meer een slechte zomer, zeg maarquote:Op donderdag 4 januari 2007 05:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Het is nog geen winter he?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er kansen zijn dat dat vieze Azorending optieft en het hoog zich naar boven wil uitbreiden
nu staat er weer laastequote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Whoepsfoutje, snel even verbeteren
![]()
Done
Die blijft voorlopig nog wegquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nu staat er weer laaste
en waar blijft die sneeuw![]()
Klopt nu issie helemaal goed + extra gegevens erbijquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
nu staat er weer laaste
en waar blijft die sneeuw![]()
wel 12 uur na mijn post! Mooi op tijd!quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt nu issie helemaal goed + extra gegevens erbij![]()
Werken hequote:Op donderdag 4 januari 2007 21:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wel 12 uur na mijn post! Mooi op tijd!![]()
Nou niet echt meer het ziet er op het moment hopeloos uit,misschien wat inversie weer voor de laatste weekvan dit maandquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:58 schreef i2Them2 het volgende:
Volgt iemand de kaarten nog??? Ik heb de hoop eigenlijk al een tijdje opgegeven. Misschien brengen februari en maart nog wat winters...
50 meter sneeuwquote:Op donderdag 4 januari 2007 21:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Een meter kunnen we wel in 1000 KM vergetendat zien we hier niet meer terug, hooguit 50.
cm bedoel ikquote:
We hebben de boosdoener te pakkenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 00:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Je username past TE goed bij het huidige weer![]()
Gelijk dan een mooi beginnetje van het hoogwatertopicquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:10 schreef addie het volgende:
[..]En dan afwachten tot de dooi intreed
Oef gelijk 20 gradenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:10 schreef addie het volgende:
[..]
En dan afwachten tot de dooi intreed
Een lokatie van een storm is niet eens te voorspellen in 12 uur, laat staan in 6 dagen...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:54 schreef IkWilbert het volgende:
Donderdag storm? (volgens mensen op weerwoord.be is er kans)
Met in de vroege morgen van donderdag aan de westkust van Nederland mogelijk zware storm (10bft) en in het binnenland zeer zware windstoten. Potentiële storm dus (dit keer niet in een glas water ) .
[afbeelding]
[afbeelding]
Flink windveld, mogelijk zware storm aan de westkust
Don't shoot the messengerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een lokatie van een storm is niet eens te voorspellen in 12 uur, laat staan in 6 dagen...
Klopt, daarom ga ik er ook geen uitspraak over doenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een lokatie van een storm is niet eens te voorspellen in 12 uur, laat staan in 6 dagen...
1 2 3 4 5 6 7 8 | Zonneschijn (%) 10 10 10 10 20 Neerslagkans (%) 90 70 90 90 80 Neerslaghoeveelheid (mm) 7 0-3 3-7 5-11 1-4 Minimumtemperatuur (°C) 8 4/7 5/8 4/6 8/10 Middagtemperatuur (°C) 9 8/11 8/11 11/14 9/11 Windrichting ZW ZW ZW ZW ZW Windsnelheid (bft) 4 5 5 6 5 |
even in de gaten houden... onstuimig wordt het in ieder geval zou je zo denken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dinsdag een gemiddelde kracht 7?
Klote plaatje
Zeg NOS teletext
[ code verwijderd ]
Dat het gaat stormen een van de komende dagen lijkt mij wel een zekerheidje. Alle ingredienten zijn aanwezig. Een dijk van een straalstroom (tot wel 205 knopen, dat is uitzonderlijk hard), Nederland verblijft waarschijnlijk aan de linker-uitgang van de straalstroom, dat maakt een zeer snelle uitdieping van een stormlaag mogelijk. Komt nog bij dat er een stationair laag boven IJsland ligt en dat de druk in Zuid-Europa hoog is, de depressies worden dus in sneltreinvaart over de oceaan gestuurd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:55 schreef -skippybal- het volgende:
Nou ik heb weer een OV, dus ik kan tenminste weer naar de kust toe trekken. Dus laat maar komenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat het gaat stormen een van de komende dagen lijkt mij wel een zekerheidje. Alle ingredienten zijn aanwezig. Een dijk van een straalstroom (tot wel 205 knopen, dat is uitzonderlijk hard), Nederland verblijft waarschijnlijk aan de linker-uitgang van de straalstroom, dat maakt een zeer snelle uitdieping van een stormlaag mogelijk. Komt nog bij dat er een stationair laag boven IJsland ligt en dat de druk in Zuid-Europa hoog is, de depressies worden dus in sneltreinvaart over de oceaan gestuurd.
De situatie van komende week lijkt zeer sterk op die van eind januari 1990, toen er een volle windkracht 11 stond op 25 januari. Een van de zwaarste stormen van de eeuw. Deze situatie is dus met recht explosief te noemen. Ik heb er wel zin in.
je weet nog hoeveel mensen er op 25-1-1990 gestrand zijn met de trein?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou ik heb weer een OV, dus ik kan tenminste weer naar de kust toe trekken. Dus laat maar komen![]()
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
je weet nog hoeveel mensen er op 25-1-1990 gestrand zijn met de trein?
Doe je best, met elke storm probeer ik naar de kust te gaan, maar verder dan Rotterdam kom ik meestal nietquote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou ik heb weer een OV, dus ik kan tenminste weer naar de kust toe trekken. Dus laat maar komen![]()
Ik ga vaak naad Den Haag en dan daar de tram pakken en met 10 minuten zit je op Schevingenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:48 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Doe je best, met elke storm probeer ik naar de kust te gaan, maar verder dan Rotterdam kom ik meestal niet![]()
Regenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:13 schreef fok_king_me het volgende:
k u t WestCirculatie dus volgende wee nog meer regen en wind..maar wel lekkere temperaturen voor januarie
![]()
Het kan nog hoorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Regen![]()
Storm![]()
Hoge temp
Winter
Het hoeft nu niet meer, laat de lente nu maar komen, en dan eens kijken van 2007/2008 gaat doen
quote:
.de details willen dan nog wel eens anders uitpakken ook al is de 5 daagse termijn betrouwbaarquote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat het gaat stormen een van de komende dagen lijkt mij wel een zekerheidje. Alle ingredienten zijn aanwezig. Een dijk van een straalstroom (tot wel 205 knopen, dat is uitzonderlijk hard), Nederland verblijft waarschijnlijk aan de linker-uitgang van de straalstroom, dat maakt een zeer snelle uitdieping van een stormlaag mogelijk. Komt nog bij dat er een stationair laag boven IJsland ligt en dat de druk in Zuid-Europa hoog is, de depressies worden dus in sneltreinvaart over de oceaan gestuurd.
De situatie van komende week lijkt zeer sterk op die van eind januari 1990, toen er een volle windkracht 11 stond op 25 januari. Een van de zwaarste stormen van de eeuw. Deze situatie is dus met recht explosief te noemen. Ik heb er wel zin in.
Zo het nu naar uit ziet kan het vrijdag goed uitpakken. Maar het is allemaal nog veel te ver weg, eigelijk moet je pas een dag voor de storm gaan bekijken, maar zelfs dan wordt het lastig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:55 schreef indahnesia.com het volgende:
hey,die storm komt wanneer? Na de 15 e toch he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |