Een lokatie van een storm is niet eens te voorspellen in 12 uur, laat staan in 6 dagen...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:54 schreef IkWilbert het volgende:
Donderdag storm? (volgens mensen op weerwoord.be is er kans)
Met in de vroege morgen van donderdag aan de westkust van Nederland mogelijk zware storm (10bft) en in het binnenland zeer zware windstoten. Potentiële storm dus (dit keer niet in een glas water ) .
[afbeelding]
[afbeelding]
Flink windveld, mogelijk zware storm aan de westkust
Don't shoot the messengerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een lokatie van een storm is niet eens te voorspellen in 12 uur, laat staan in 6 dagen...
Klopt, daarom ga ik er ook geen uitspraak over doenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Een lokatie van een storm is niet eens te voorspellen in 12 uur, laat staan in 6 dagen...
1 2 3 4 5 6 7 8 | Zonneschijn (%) 10 10 10 10 20 Neerslagkans (%) 90 70 90 90 80 Neerslaghoeveelheid (mm) 7 0-3 3-7 5-11 1-4 Minimumtemperatuur (°C) 8 4/7 5/8 4/6 8/10 Middagtemperatuur (°C) 9 8/11 8/11 11/14 9/11 Windrichting ZW ZW ZW ZW ZW Windsnelheid (bft) 4 5 5 6 5 |
even in de gaten houden... onstuimig wordt het in ieder geval zou je zo denken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dinsdag een gemiddelde kracht 7?
Klote plaatje
Zeg NOS teletext
[ code verwijderd ]
Dat het gaat stormen een van de komende dagen lijkt mij wel een zekerheidje. Alle ingredienten zijn aanwezig. Een dijk van een straalstroom (tot wel 205 knopen, dat is uitzonderlijk hard), Nederland verblijft waarschijnlijk aan de linker-uitgang van de straalstroom, dat maakt een zeer snelle uitdieping van een stormlaag mogelijk. Komt nog bij dat er een stationair laag boven IJsland ligt en dat de druk in Zuid-Europa hoog is, de depressies worden dus in sneltreinvaart over de oceaan gestuurd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:55 schreef -skippybal- het volgende:
Nou ik heb weer een OV, dus ik kan tenminste weer naar de kust toe trekken. Dus laat maar komenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat het gaat stormen een van de komende dagen lijkt mij wel een zekerheidje. Alle ingredienten zijn aanwezig. Een dijk van een straalstroom (tot wel 205 knopen, dat is uitzonderlijk hard), Nederland verblijft waarschijnlijk aan de linker-uitgang van de straalstroom, dat maakt een zeer snelle uitdieping van een stormlaag mogelijk. Komt nog bij dat er een stationair laag boven IJsland ligt en dat de druk in Zuid-Europa hoog is, de depressies worden dus in sneltreinvaart over de oceaan gestuurd.
De situatie van komende week lijkt zeer sterk op die van eind januari 1990, toen er een volle windkracht 11 stond op 25 januari. Een van de zwaarste stormen van de eeuw. Deze situatie is dus met recht explosief te noemen. Ik heb er wel zin in.
je weet nog hoeveel mensen er op 25-1-1990 gestrand zijn met de trein?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou ik heb weer een OV, dus ik kan tenminste weer naar de kust toe trekken. Dus laat maar komen![]()
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
je weet nog hoeveel mensen er op 25-1-1990 gestrand zijn met de trein?
Doe je best, met elke storm probeer ik naar de kust te gaan, maar verder dan Rotterdam kom ik meestal nietquote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou ik heb weer een OV, dus ik kan tenminste weer naar de kust toe trekken. Dus laat maar komen![]()
Ik ga vaak naad Den Haag en dan daar de tram pakken en met 10 minuten zit je op Schevingenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:48 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Doe je best, met elke storm probeer ik naar de kust te gaan, maar verder dan Rotterdam kom ik meestal niet![]()
Regenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:13 schreef fok_king_me het volgende:
k u t WestCirculatie dus volgende wee nog meer regen en wind..maar wel lekkere temperaturen voor januarie
![]()
Het kan nog hoorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Regen![]()
Storm![]()
Hoge temp
Winter
Het hoeft nu niet meer, laat de lente nu maar komen, en dan eens kijken van 2007/2008 gaat doen
quote:
.de details willen dan nog wel eens anders uitpakken ook al is de 5 daagse termijn betrouwbaarquote:Op zaterdag 6 januari 2007 03:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat het gaat stormen een van de komende dagen lijkt mij wel een zekerheidje. Alle ingredienten zijn aanwezig. Een dijk van een straalstroom (tot wel 205 knopen, dat is uitzonderlijk hard), Nederland verblijft waarschijnlijk aan de linker-uitgang van de straalstroom, dat maakt een zeer snelle uitdieping van een stormlaag mogelijk. Komt nog bij dat er een stationair laag boven IJsland ligt en dat de druk in Zuid-Europa hoog is, de depressies worden dus in sneltreinvaart over de oceaan gestuurd.
De situatie van komende week lijkt zeer sterk op die van eind januari 1990, toen er een volle windkracht 11 stond op 25 januari. Een van de zwaarste stormen van de eeuw. Deze situatie is dus met recht explosief te noemen. Ik heb er wel zin in.
Zo het nu naar uit ziet kan het vrijdag goed uitpakken. Maar het is allemaal nog veel te ver weg, eigelijk moet je pas een dag voor de storm gaan bekijken, maar zelfs dan wordt het lastig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:55 schreef indahnesia.com het volgende:
hey,die storm komt wanneer? Na de 15 e toch he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |