Het laat 1995 nummers achter zich. Aangezien het niet op 1 staat.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:54 schreef SjonLok het volgende:
Eagles - Hotel California staat op nr 3 in de top 2000 van dit jaar. Dank denk ik, dat moet wel een ontzettend goed nummer zijn als het 1997 andere liedjes achter zich laat.
Drie geleende slappe akkoorden ook nogquote:Op zaterdag 30 december 2006 20:04 schreef Soul79 het volgende:
Bijvoorbeeld omdat een nummer is opgebouwd uit 3 slappe akkoorden die nooit gevarieerd worden, ofzo.
Heroineverslaving als ik het goed heb!quote:Op zaterdag 30 december 2006 13:10 schreef Urquhart het volgende:
Zijn ze er nou al achter wat dat hotel precies is? Daar was toch ook jaren discussie over?
Zat jouw post bij de eerste 15 ?quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:04 schreef Soul79 het volgende:
Stel je niet aan, huillie![]()
Tuurlijk draait muziek om smaak. Maar als je toevallig iets weet van de technische kant omdat je het bv. leuk vindt om gitaar te spelen ofzo, dan kun je makkelijker benoemen waarom je bepaalde muziek 'kut' vindt, dan alleen maar te brullen dat het kut is, zoals jij doet. Bijvoorbeeld omdat een nummer is opgebouwd uit 3 slappe akkoorden die nooit gevarieerd worden, ofzo. En dat zou dan 'pedant' zijn![]()
En dát soort beweringen vind ik inderdaad pedant ja.quote:Als je die vraag moet stellen, geeft het gelijk je kennis van muziek weer.
Oh, okee, dan heb ik niks gezegdquote:Op zaterdag 30 december 2006 22:52 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zat jouw post bij de eerste 15 ?
Nee. Het ging dus ook helemaal niet over jouw reactie.
Ik had het over dít soort onzin:
[..]
En dát soort beweringen vind ik inderdaad pedant ja.
'Vroeger' mocht je niet over drugs zingen, dus moest je ietwat cryptisch zijn. Mr. Tambourine Man, Puff the magic dragon (zie Meet the Parentsquote:Op zaterdag 30 december 2006 14:16 schreef mirugai het volgende:
Iemand heeft me 'ns verteld dat Hotel California gaat over heroine (verslaving)
Mee eens.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:52 schreef Treinhomo het volgende:
En dát soort beweringen vind ik inderdaad pedant ja.
Absoluut niet, Avond is voor mij het beste Nederlandstalige nummer. En er zijn vrij veel Boudewijn de Groot fans.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:07 schreef hello_goodbye het volgende:
zoals wel HEEL duidelijk is met Boudewijn de Groot.
Ik denk het dus wel. Sowieso zijn zenders als Arrow Classic Rock best populair waar dit soort nummers regelmatig voorbij komen.quote:Dat heb je met wel meer nummers. Ik geloof echt niet dat al die lui die stemmen op Child in time dat nummer ook maar EEN keer ZELF draaien! I don't think so.
"The Saints are coming" gehoord? Goh, waar doet die intro aan denken? Maar goed, er is natuurlijk een verschil tussen muziek die nu populair is en muziek die populair is geweest. Want anders zou zoiets als "Boten Anna" nu ineens bovenaan staan?quote:Het nummer hoort, net zoals heel veel (veel te veel) nummers bij dit soort lijsten en die krijg je er niet meer uitgeramd. Kijk nou naar House of the rising sun: een heel erg oud nummer wat nog maar een keer per jaar gedraaid wordt....
Nee, het ligt niet aan jou.quote:Op zondag 31 december 2006 12:11 schreef nipeng het volgende:
Dat soort reacties leiden tot een vervelende sfeer. Ik zie het doel van dat soort opmerkingen niet maar dat zal wel aan mij liggen.
Juist.quote:Op zaterdag 30 december 2006 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
Muziek draait om smaak; je vindt 't mooi of je vindt 't kut. Klaar...als een klontje.
Nou, dat vind ik wel heel zwart / wit.quote:
Fout! Ik heb dat nummer juist veel gedraaid het afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:07 schreef hello_goodbye het volgende:
Kijk nou naar House of the rising sun: een heel erg oud nummer wat nog maar een keer per jaar gedraaid wordt.... juist, in een lijst als deze. De rest van het jaar draait niemand het meer. Het staat zelfs op 12 (!!!) en dat komt ALLEEN maar doordat het geassocieerd wordt met een lijst als deze en echt niet omdat het nummer zelf zo briljant is.
Een film doet je in een bepaalde mate wat. Aan dat gevoel kun je niet achteraf door zogenaamde objectieve criteria iets veranderen.quote:Op zondag 31 december 2006 12:33 schreef Bolter het volgende:
Nou, dat vind ik wel heel zwart / wit.
Ook in een discussie over muziek kan speelruimte zitten.quote:Op zondag 31 december 2006 12:37 schreef Arcee het volgende:
Overigens zit er bij films nog wel een kleine speelruimte voor wat discussie, in tegenstelling tot bij muziek.
Maar goed, net als nu met de top2000, zat nummers die ik mee zit te bleren maar die ik niet "super" vind. Terwijl er toch af en toe pareltjes voorbij komen waarbij de volumeknop flink naar rechts gaat!quote:Op zondag 31 december 2006 12:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een film doet je in een bepaalde mate wat. Aan dat gevoel kun je niet achteraf door zogenaamde objectieve criteria iets veranderen.
Overigens zit er bij films nog wel een kleine speelruimte voor wat discussie, in tegenstelling tot bij muziek.
1 kleine note: Glenn Frey is nou net de gitarist die in dit nummer niet zoveel betekent, de solo wordt door Joe Walsh en Don Felder uitgevoerdquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:41 schreef Asghard het volgende:
Glenn Fry is een meer dan geweldige gitarist in dit nummer.
Hoe kan dat nou, de wijn is immers uitverkocht sinds 1969!!quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:54 schreef cafca het volgende:
Overigens gaat het nummer over alcoholisme (drugs dus)
Een gelovige prostituee trouwens, want ze had een "mission bell". Al duidt dat vermoedelijk op het standje dat de vermoeide reiziger bedenkt.quote:On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitas, rising up through the air
Up ahead in the distance, I saw shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway;
I heard the mission bell
And I was thinking to myself,
'This could be Heaven or this could be Hell'
Then she lit up a candle and she showed me the way
There were voices down the corridor,
I thought I heard them say...
Veel mooie jongens die ze haar "vrienden" noemt. Jaja..... Dat zijn klanten, die dansen om zich haar te herinneren of juist omdat ze hun zonden willen vergeven. De vermoeide reiziger bestelt drank, maar ja, dat is er al niet meer sinds 1969.....quote:Her mind is Tiffany-twisted, she got the Mercedes Benz
She got a lot of pretty, pretty boys she calls friends
How they dance in the courtyard, sweet summer sweat.
Some dance to remember, some dance to forget
So I called up the Captain,
'Please bring me my wine'
He said, 'We haven't had that spirit here since nineteen sixty nine'
And still those voices are calling from far away,
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say...
Spiegels aan het plafond.... Waar zijn die? In het bordeel. Ze zegt dat ze een gevangene is, want eigenlijk zou ze het beest (de pooier) wel willen vermoorden. Maar ja, dat gaat niet. En dat moet de vermoeide reiziger dan dus doen, dus wil hij vluchten. Maar ja, je kan daar dus nooit weg.quote:Mirrors on the ceiling,
The pink champagne on ice
And she said 'We are all just prisoners here, of our own device'
And in the master's chambers,
They gathered for the feast
They stab it with their steely knives,
But they just can't kill the beast
Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
'Relax,' said the night man,
'We are programmed to receive.